מתי אפשר לצאת הכי מוקדם לחופשת לידה?

מתי אפשר לצאת הכי מוקדם לחופשת לידה?

הבנתי שאפשר לצאת לחופשת לידה לפני הזמן. מישהי יודעת כמה לפני? ובכלל, כמה זמן היום זה חופשת לידה בתשלום? תודה!
 

POOH*

New member
נדמה לי 14 שבועות...

אם אני לא טועה אפשר לצאת חודש לפני התל"מ [מה שמשאיר חודש או קצת יותר לטפס על הקירות ולחכות שתתחיל לידה]. אבל זה יורד מהזמן אחרי הלידה. בכל מקרה את כל המידע המעודכן והמלא תמצאי באתר של ביטוח לאומי. POOH
 
דווקא רוצה להיות בבית כמה שיותר...

נמאס לי ממקום העבודה הזה. הייתי שמחה לו יכולתי להתפטר ועדיין לקבל דמי פיצויים... אין לי כוח להיות נחמדה לאנשים ולעשות דברים שמשעממים אותי כל היום. הייתי מעדיפה להיות בבית, לעשות יוגה, להכין לעצמי אוכל טוב ולקרוא הרבה ספרים... אני אחפש באתר של ביטוח לאומי. תודה!
 

Nרב

New member
בשמן החל"ד תוכלי להתפטר (תכתבי במכתב שזה לשם

הטיפול בתינוק) ואת בהחלט זכאית לפיצויים (תלוי בתקופה שעבדת אני חושבת) וגם לחתימה בלשכה (נדמה לי שלאחר מספר חודשים מהלידה).
 
מספיק לי הפיצויים... ../images/Emo13.gif

עבדתי מעל חמש שנים במקום הזה, מגיע לי לפחות חמישה חודשים שזה סבבה בשבילי מעבר לחופשת לידה. לשם שינוי יהיה מעניין לעשות משהו אחר - פשוט להירגע ולטפל בתינוק/ת... אני ממש לא מבינה את כל הנשים האלה שעובדות עד הרגע האחרון (למרות שגם אני עשיתי את זה בפעם הקודמת...). היום זה נראה לי פשוט קשה!
 

Nרב

New member
../images/Emo62.gifעוד טיפ פיננסי

אם את אכן יושבת כמה חודשים טובים בבית, ומהפיצויים יורד לך מס הכנסה - תעשי בתחילת שנת המס הבאה תיאום מס - אני קיבלתי כך את כל המס שירד לי מהפיצויים (התפטרתי לאחר הלידה הראשונה מחברה היי טק והמשכורת אז - וכך הפיצויים - היתה מכובדת) בחזרה ממס הכנסה. כדאי לעשות את זה לא עצמאית (אם את לא מורגלת בתיאומים) אלא דרך חברה שמתווכת - אמנם הם גוזרים קופון מההחזר אבל כך את בטוחה שמס הכנסה לא יגלה בטעות שאת חייבת לו כסף. את התיאום עושים לכל משק הבית.
 
למעלה