שינוי גודל קובץ מבלי לפגוע בקובץ

LeeOr9

New member
שינוי גודל קובץ מבלי לפגוע בקובץ

היי,
שאלה של מתחילה...
עיצבתי קובץ ובטעות בהגדרת גודל הדף לא לקחתי בחשבון שאני צריכה לשכפל את הקובץ ולהחיל עליו את אפקט המראה. יש אפשרות לשנות את גודל הקובץ מבלי לפגוע בקובץ שעיצבתי, או שאני צריכה להתחיל את הכל מהתחלה?
שאלה נוספת... אם אני צריכה לפתוח קובץ חדש ולגרור אליו את הקובץ שכבר עיצבתי, איך גוררים מקובץ לקובץ ומקטינים את גודל הקובץ (מ- 10 ס"מ ל- 7.5 ס"מ)?
ובכלל, מה עדיף - לשנות את גודל הקובץ הקיים, לפתוח מסמך חדש ולגרור אליו את הקובץ שכבר עוצב או להתחיל הכל מהתחלה?
תודה ויום טוב
 

gil14

New member
הקטנה לא פוגעת באיכות

מומלץ להפוך את השכבה ל smart object ואז אפשר יהיה תמיד לחזור לגודל המקורי. אפשר לעשות שמור בשם ולשנות ב-image size לגודל הרצוי. ואפשר לגרור לקובץ חדש שמראש בגודל הנכון ולהקטין שם (כאמור מומלץ לפני כן להפוך את השכבה לאובייקט חכם).
 

LeeOr9

New member
תודה, כנראה לא הסברתי את עצמי נכון...

עיצבתי סוגר לשקית צלופן ליום הולדת של הבן שלי. גודל כל צד אמור להיות 30*10 ס"מ. כשפתחתי קובץ חדש הגדרתי את גודלו כ- 30*10, מבלי לקחת בחשבון גם את הצד השני של הסוגר, ולכן לאחר ששיכפלתי את השכבה וביצעתי היפוך של 180 מעלות, כל פעם שניסיתי למקם את השכבה החדשה היא יצאה שקופה כי היא גלשה מהעמוד. יש אפשרות להגדיל את משטח העבודה (שכרגע בגודל 30*10, בדיוק בגודל השכבה) מבלי לפגוע בעיצוב השכבה הקיימת, או שאתה ממליץ לפתוח קובץ חדש ולגרור אליו את השכבה שכבר מעוצבת?

אם אתה ממליץ על פתיחת קובץ חדש, איך גוררים את השכבה מהקובץ הקיים? אני מתחילה, אז אשמח להסבר קצר על האובייקט החכם, למה הוא טוב ואם יש לך לינק הסבר, אשמח לקבל.

תודה רבה!
 

gil14

New member
אפשר להגדיל את משטח העבודה

תגדירי canvas size גדול יותר. זה מגדיל את ה"דף" ולא את האובייקטים שבו.
אפשר לגרור עם העכבר שכבה מקובץ אחד לשני. או לעמוד על השכבה ובתפריט שנפתח בלחצן הימני לבחור duplicate layer וב destination לבחור בקובץ אליו רוצים לייצא את השכבה. חפשי ביוטיוב smart object
 
למעלה