שאלה לדיון בעקבות הפרק של היום (ללא ספויילר)

  • פותח הנושא Soak
  • פורסם בתאריך

Soak

New member
שאלה לדיון בעקבות הפרק של היום (ללא ספויילר)

האם לדעתכם פסיכולוג צריך להגיד למטופל מה לעשות פשוטו כמשמעו? בין אם המטופל שואל ובין אם לא, אני חושב שתפקידו של הפסיכולוג הוא להציג את האופציות, לחשוף ולקלף את הרצון האמיתי של המטופל מכל הפחדים, החששות, החרדות והאמונות הטפלות ולגרום לו לעשות את הבחירה הנכונה בשביל עצמו. לדעתי יש סכנה ממשית בפסיכולוג שאומר למטופל שמתלבט בין ימין ושמאל, "פנה שמאלה". אפילו אם לדעתו המקצועית זה מה שהוא באמת רוצה, אסור לו להגיד את זה - המטופל חייב להגיע לזה בעצמו כי אחרת כל מה שיקרה אם אכן יבחר בדרך הזו, לטוב ולרע, ייפול על הפסיכולוג. הוא זה ש"אמר לי", הוא בעל הסמכות, שיודע וזה שרואה את האמת שלי - ולכן אם הוא מחליט בשבילי זה הדבר שאני צריך לעשות. מסוכן... מה דעתכם?
 

izik79

New member
אולי יש מקרים שההתלבטות והפחד כ"כ גדולים,

שהרגשת התקיעות היא כ"כ גדולה, עד שהמטפל מרגיש שאם הוא לא יפנה את המטופל לכיוון שהוא חושב שהוא הנכון למטופל, והוא גם יודע בוודאות שגם המטופל חושב שהוא נכון אך מפחד ללכת בו - המטופל יצטער כל חייו על כך שהעדיף לא לעשות כלום מאשר לעשות משהו...
 
זו שאלה מצויינת, שנבחנת יותר בחריפות במצבים

קיצוניים יותר. הרי לא תעלה על דעתך שרופא של הגוף, בראותו את הגוף במצוקה כלשהי, ינסה "להראות לגוף את הדרך" ולא לכוון אותו בעצמו להבראה. אמנם נכון, הנפש היא עניין אחר, אבל האם עד כדי כך? אם פסיכולוג יראה מטופל שללא הנחיה ברורה יילך לאיבוד, האם לא ינחה אותו בבירור להבראה? והרי לקיחת האחריות כאן היא שווה בין שני סוגי הרופאים, שכן שניהם מתחייבים לעשות את הטוב ביותר בעיניהם למטופל. אין תשובות חד משמעיות לדעתי, לא כשזה מגיע לפסיכולוגיה. העסק מורכב מכדי להיות חד משמעי.
 
בלי קשר לכך, היה פשוט פרק מדהים

טליה היא פשוט דמות טלווזיניות נהדרת!
 
למעלה