שאלה...

שאלה...

אני מעוניין ללמוד לטינית, ויש לי ספר לימוד, אבל נראה שסתם כך זה קצת מופשט מדי בשבילי וחשבתי על כיוון של קורס שבו אוכל גם לשמוע ולדבר (אחרי הכל, שפה היא תוצר של דיבור ותינוקות לומדים אותה מדיבור ולא מקריאה, מה שמצביע על כך שזו הדרך הטבעית יותר ללמוד). כך שהשאלה שלי היא באילו מקומות אני יכול ללמוד את השפה הלטינית? עדיפות לאיזור חיפה. נ.ב- האם באו"פ יש קורסים ללטינית? האם ניתן לקחת באוניברסיטה רגילה קורס לטינית מבלי להרשם לתואר שלם?
 

yuval k

New member
עד כמה שידוע לי, אין קורסים ללטינית

שמתמקדים בהם בדיבור או בשמיעה. מתייחסים ללטינית (ודי בצדק, למרות שחבל) כאל שפה מתה, ולומדים את הדקדוק ואוצר המילים שלה לא דרך דיבור ושמיעה אלא דרך קריאה ושינון. על שאר שאלותיך איני יכול לענות (אבל זכור לי שבפעם הקודמת שבדקתי באו"פ לא היה שם קורס בלטינית)...
 
אז היכן יש קורסים בלטינית?

פשוט מאד, לטינית נראית לי כמו דרך המלך לעולם העתיק...
 

tayenka

New member
אני לא מכירהקורסים שמתמקדים

שדיבור ושמיעה (כמו שיובל כבר אמר). קורסים ללטינית יש באוניברסיטאות ה"רגילות", תבדוק פרטים בשנתונים שאפשר למצוא באתרי האוניברסיטאות. אנח חושבת שאפשר לקחת קורס לטינית כ"שומע חופשי", אופציה שקיימת ברוב האוניברסיטאות (לא מכירה את אונ' חיפה מספיק כדי להגיד בבטחון). בנוסף, באונ' העברית יש קורס קיץ בלטינית, שאליו בהחלט יכולים להרשם אנשים מאונ' אחרות או אנשים שאינם ממסגרת אוניברסיטאית. ואכן - לטינית היא דרך נפלאה להתקרב לעולם העתיק!
 
למעלה