שלום לכולם ....התיעצות

vyakarana

New member
שלום לכולם ....התיעצות

שלום לכולם , הודעה זו פורסמה גם בפורום בלשנות ושפות העולם ושם הציעו לי להגיע גם לכאן יש לי שאלה לשאול אבל קודם אציג עצמי ברשותכם. שמי אדם אני בן 20 ואני לומד כרגע בקורס להכשרת מורים בטכניקטת אלכסנדר . (אני הולך בעזרת קביים ולכן יש לי פטור משירות צבאי.) בנטסף לכך אני מאוד מתעניין בשפות ובבלשנות ובשנה הבאה אני כניראה אתחיל ללמוד בלשנות בירושלים , למרות שאני לא אוכל ללמוד מערכת מלאה בשלב ראשון. עד כאן ההקדמה שמטרתה להגיד שאני מקווה להישאר בפורום . לפני חודשיים בערך התחלתי ללמוד סנסקריט בשיעורים פרטיים . למי שלא יודע אני אספר שבסנסקריט ישנן שמונה יחסות , שלושה מינים דקדוקיים , ושלושה מספרים דקדוקיים (יחיד, סתמי ורבים) מה שדורש לימוד של נטיות רבות של שמות עצם ותארים . וכאן השאלה: האם יש לכם שיטות שיכולות לעזור לי לשנן בעל פה את הסיומות הרבות?? יום טוב לכולם, אדם נ.ב האם יש כאן מישהו שמתעסק בסנסקריט ??
 

tayenka

New member
נסיון לעזור

אוקיי, אני מודה שאני לא הולכת לשפוך פה משהו מבריק. אבל חשבתי לכתוב גם אם העצה ברורה מעליה, כי כשאני התחלתי ללמוד שפות (ובייחוד לטינית) היו חסרים לי שני קישורים: הבנה איך לומדים שפה ויכולת לשנן. הצלחתי לעבור חלק ניכר מחיי בלי לשנן, ומה לעשות שעם דקדוק זה לא עובד... אז ככה: ראשית, אם יש לך אסטרטגיות זכירה מועדפות, אל תהסס להשתמש בהן גם אם הן לא השיטות המקובלות. שנית, אין ברירה - צריך לשנן. איך? אני מעדיפה לכתוב, כלומר להטות הרבה ש"ע או פעלים, עד שזה נכנס לראש. יש המעדיפים להגיד. עבורי השילוב עבד הכי טוב. מכינים טבלאת סיומות, ומתחילים להטות מילים מכניסת החמה ועד... אבל זה באמת עובד! בתור מישהי שלא ידעה לשנן, אני יכולה להגיד לך שכל הכתיבה האינסופית של ההטיות וגם החזרה בע"פ עובדים (אח שלי יכול להעיד, כי מרוב המלמולים שלי כשלמדתי לטינית, גם הוא למד לעשות amo, amas, amat, amamus, amatis, amant - אולי אפילו יותר טוב ממני...)
 

vyakarana

New member
תודה זו העצה הכי מועילה שקיבלתי עד

עכשיו , וכניראה שאני גם אאלץ להשתמש בשיטה דומה . אין ברירה צריך לעבוד קשה...אבל זה שווה את המאמץ, זה בטוח
 

tayenka

New member
שמחה לעזור ../images/Emo9.gif וזה בהחלט שווה את

זה, ובעיקר - עובד. לפני לטינית, הייתי בטוחה שכישורי לימוד השפות שלי, איך לומר את זה בעדינות, שווים לתחת. וכשכל המרצים שלי אמרו לי שאל דאגה, זה נעשה יותר קל אחרי איזה 3 שפות, ממש לא ראיתי בזה נחמה (חשבתי שזה מחסום לא עביר בעליל). עכשיו אני יכולה להגיד שכן, זה נעשה יותר קל (לפחות קצת) עם הזמן, כי רוכשים המון מיומנויות - הן לימודיות והן דקדוקיות - ובכלל לומדים להתמודד עם טקסטים בשיטות ניחוש וכיו"ב. העיקר - לא לפחד להראות קצת מוזר ומצחיק כשמשננים בעל פה - האמירה של ההטיות בקול רם מאוד עוזרת.
 

yuval k

New member
../images/Emo45.gif

אני גם, כשהתחלתי עם לטינית והרבה אחרי זה יוונית, כתבתי הרבה - ובלטינית גם שיננתי בע"פ קצת (o s t mus tis nt). אפשר גם לנסות לקשר את זה למילים שאתה מכיר או להמציא לזה איזה סוג של מנגינה (אני ממש לא מתחבר לזה, אבל זה מה שהמורה בביה"ס שלי עושה, לצערם של המוזיקליים מבינינו...).
 
למעלה