שלום

שלום

אני חדש פה, ואני רוצה ללמוד לטינית. האם מישהו יכול לתת לי אתר שמלמד לטינית בסיסית? מקווה לתשובה, נעם.
 

yuval k

New member
בשביל הבסיס, אתה מוזמן להסתכל

במאמרי הפורום
 

yuval k

New member
בעברית אני די בטוח שאין.

באנגלית... השאלה היא אם אתה מחפש ספר לימוד ממש (ואז יכול להיות ש-Ecce Romani הוא מה שאתה מחפש) או סתם ספר שמציג את הבסיסים (אני חושב שפעם נתקלתי במשהו כזה, אבל אני לא זוכר פרטים מדוייקים - אחפש אם תרצה).
 
אני רוצה איזה

ספר ילדים פשוט, עם הרבה תמונות. פשוט מורה אחד שלי אמר לנו שהכי קל ללמוד שפות בלי חוקיות, כמו שילד לומד - מתמונות.
 

yuval k

New member
אני לא יודע על ספרי ילדים ללטינית

הגישה של Ecce Romani נשמעת די קרובה למה שאתה מחפש. אבל קח בחשבון שגם שם יש הסברים על הדקדוק - כמעט בלתי-אפשרי ללמוד לטינית (בפרק זמן סביר) ללא הסברים דקדוקיים.
 
עם כל הכבוד לנתן שפיגל,

ויש כבוד, הרי ספרו של ד"ר נתן שפיגל (שמאז כבר זכה להיות פרופסור, ואפילו שימש כמנהל הספריה הלאומית בגבעת רם בירושלים, ואפילו כיהן כדיקאן הפקולטה למדעי הרוח באונ' בן-גוריון שרק הוקמה לפני 30 שנה, ולזכות בפרס ישראל בשנת 1988 [באותה שנה יחד עם פרופ' קלאסיקן אחר, פרופ' צבי יעבץ]), הרי ספר זה, הינו קצת מיושן. (אם אני ואתה מתכוונים לאותו ספר, ספר פנימי שיצא בהוצאת "אקדמון" הר- הצופים בירושלים, ספר בעל כריכה רכה בצבע ורוד). הספר טוב מבחינה אחת בלבד: העושר הרבה של התרגולים, תרגום של סופרים רבים ומגוונים, אך משאר הבחינות הספר לוקה בחסרים: ההסברים לא נהירים, וסדר ההתקדמות בנושאי הדקדוק לא ממש נוח. מבחינת המחיר, 85 שקלים חדשים זה בהחלט סביר. ראיתי בכמה מקומות, בחנויות "אקדמון" ו "דיונון", את הספר במחיר של 106 שקלים חדשים.
 

Eldad S

New member
קשה לי להאמין שזה מחירו...

כבר עמדתי לכתוב שלא נשמע לי מחיר גבוה כזה (הספר לא עבה במיוחד, וגם לא מודפס, עד כמה שזכור לי, על נייר מיוחד ובסטנדרטים גבוהים), אבל אם אתה אומר, אתה מן הסתם יודע. אני מניח שהמחיר הגבוה, יחסית, נובע מכך שאין לו ביקוש רב כל כך? או שאולי להיפך?
 
אם זכרוני אינו מטעני,

הספר הודפס עוד בשנת 1962, כחוברת פנימית לקורס "לאטינית למתחילים" בחוג ללימודים קלאסיים באונ' העברית. אז, לא נראה לי שהיתה להם את הטכנולוגיה המספקת להוסיף תמונות, מפות ולוחות בדומה לספר של ווילוק... אבל לא התמונות הן העיקר. ראו למשל את ספרה המונומנטלי של פרופ' רעננה מרידור ליוונית למתחילים. אין תמונות, גם העברית שלה לא משהו, אבל אין סטודנט ליוונית שלא למד עם הספר הזה, שהעמיד דורות של תלמידים ומורים ליוונית קלאסית. בכל אופן, החוברת של פרופ' נתן שפיגל הינס בסיסית ביותר, ואם אתה מעוניין בתרגול של לאטינית בסיסית אני אמליץ לך על ווילוק. (גם על הספר של אונ' קיימברידג', אליו התייחסתי בהודעה נפרדת לפני מספר ימים). אם אתה כבר שולט בלאטינית, אמליץ לך על המקראה של ווילוק (Wheelock's Latin Reader), ועל המקראה של אונ' אוקספורד (Oxford Latin Reader), חוברת מספר 4 בסדרת לימוד הלאטינית של אונ' אוקספורד, אך ניתנת לרכישה כחוברת בודדה.
 

yuval k

New member
(הבן של אבא של נעם ביקש ספר

עם תמונות... לכן הצבעתי על כך)
 

arandiera

New member
אוי רעננה מרידור

גם אנחנו לומדים מהספר שלה, נראה לי שהיא נהדרת ביוונית, אבל הרבה פחות מזה בעברית, בחיי יש לה ניסוחים איומים ונוראים. אנחנו בעיקר מסתמכים על התרגולים שלה והרבה פחות על ההסברים (בשביל זה יש לנו מרצה נהדרת).
 
שלום, שלום לבן של...

ספר ילדים בלטינית הוא WINNIE ILLE POOH של A A MILNE שמופיע עם הציורים המקוריים. אפשר להשיג באמזון
 
האם כדאי לי

לקנות משומש? חדש עולה 10 דולר, ומשומש במצב טוב עולה 4 דולר. עדיף להשקיע בחדש, או שאפשר להסתפק במשומש? תודה, נעם.
 
אוי וייז מיר

אני רואה בסוף הדף של אמזון שתרגמו עוד הרבה ספרי ילדים ללטינית כולל את הזועה של הגברת רולינג - פוטר
 
תרגום של "פו הדב" מאת דן מישר ז"ל

דן מישר, תלמיד לתואר שני בלימודים קלאסיים באונ' העברית בירושלים, הלך מאיתנו לפני שנים לאחר שטבע. דן, לפי הבנתי, היה תלמיד מוכשר ביותר, ולאחר מותו מצאו הוריו מחברת טיוטא עם תרגום לעברית של "פו הדב" מלאטינית שתרגם להנאתו דן מישר בזמנו הפנוי. הספר יצא לאור לפני כשלוש שנים. דאנטה
 

arandiera

New member
הוא תרגם את פו הדב מלטינית?

למה? אפשר לתרגם את זה מאנגלית, זה לא יותר פשוט?
 
למעלה