אוכל בריא בזמן העבודה

cohen26

New member
אוכל בריא בזמן העבודה

שלום לכולם!
שמי גל אני בת 32, ולפני שאני אבקש את עצתכם עליכם לדעת עלי שאני שומרת על אורח חיים בריא (גם באוכל וגם מתאמנת 3 פעמים בשבוע קבוע) ואני מורה...
בשנה שעברה היה לי קל לשמור על אורח חיים בריא משום שכמעט כל שעות השהייה שלי היו בסוף היום וכך יכולתי לאכול בעבודה, להמשיך לעבוד ולחזור ישירות למכון כושר. השנה רוב שעות השהייה שלי מתרכזות ביום אחד וזה אומר שבשאר הימים אני מלמדת רצוף עד השעה 14:30 והפסקת הצהריים שלי היא בשעה 11:45 והיא נמשכת 15 דקות ב-ד-י-ו-ק (וזה רק אם אני לא שומרת, יצאתי מהכיתה בדיוק בזמן ותלמידים שלי לא צריכים אותי).
אז השאלה שלי היא כזו: מה אני יכולה לאכול ברבע שעה ויכול להחזיק אותי עד לארוחת צהריים?
אני מעדיפה לא לאכול סנדוויץ' (גם לא כזה מקמח מלא) אלא לשמור את הפחמימות לארוחת הצהריים ותפוח עם אגוזים מחזיק אותי בקושי עד השעה 12 (מניסיון)...
אשמח לתשובות מפורטות ככל האפשר כדי שאוכל לבנות ארוחה טובה (אגב ארוחת הבוקר שלי היא בד"כ בסביבות 6:45)
תודה מראש על הבנת הדרישות המוגזמות וסליחה על החפירה 
 

אבי519

New member
לא יודע מה זה שעות שהייה, בכל אופן נראה ששעות העבודה שלך לא

יעזרו לבריאותך.
ראשית בנושא הפסקות: למיטב ידיעתי יש חוק שלכל עובד מגיעה הפסקה של חצי שעה לפחות בצהריים ועוד רבע שעה כל שלש שעות. ( בכל מקומות העבודה שבהם עבדתי עד היום אלה היו שעות ההפסקה)
מוזר שלמורה יש פחות הפסקות מאשר לעובד בחברה פרטית.
לחץ ומתח בעבודה- ואני יודע שמורים עובדים מאד בלחץ , וחיים בלחץ גורמים נזק בריאותי , ולכן חשוב מאד לעשות הפסקות.
בקשר לאוכל בהפסקות:
אני לא מציע לך לאכול סנדויצ'ים בכלל , יותר משתי פרוסות לחם ביום זה מעל ומעבר לכל מה שאדם צריך מכל המוצרים עתירי העמילן ( אני לא אומר פחממות כי פחממות יש גם במזון שהוא לא עמילן ) .
עמילן זה סוכר לא פחות ולא יותר וכל מה שאת קוראת פחממות אלה בעצם מאכלים שרובם עשויים מעמילן ( לחם, תפוחי אדמה, אורז, דגני בוקר, פסטות וכ"ד) עמילן הוא סוכר , ובגוף כולוץ הופך לסוכר , לכן כשאת אוכלת עמילן זה בדיוק כמו שאת אוכלת סוכר .
כולם יודעים שסוכר זה לא בריא - ובגלל שסוכר לא בריא אנשים משתמשים בסוכרזית שותים קולה דייט או "זרו" ומשקאות דיטטיים ...
אבל זה אבסורד שאחרי כן אוכלים את ה לחם = פחממות = עמילן = סוכר.
לא חסרים מאכלים שהם לא סנדוויצ'ים יש בהםפחממות אבל הם לא עתירי עמילן . - פירות ירקות וכן הלאה. - גזר למשל - מאד משביע בגלל הסיבים.
ואל תפחדי ממתוק, מה שמתוק מכיל אותו סוכר בדיוק כמו פרוסת הלחם שאת אוכלת.
אם את דואגת להשמנה- פשט תחשבי ( יש מחשבוני קלוריות ברשת) כמה קלוריות יש בפרוסת הלחם (או שתי הפרוסות שבסנדויץ') וכמה יש בפרי או ירק מתוק - ( ותמיד עדיף הפרי \ירק גם בגל הויטמנים מינרלים סיבים תזונתיים שיש בו ואין בלחם).
 

Ron W

New member
מנצלש הנזק בספורט עצים.. מרתונים והרמת משקלות כבדים

http://www.globes.co.il/news/docView.aspx?did=1001148078
מרתון אישית כבר לא בגלגול הזה (אנחת רווחה)
 

אבי519

New member
גם מרתון וגם ריצה למרחקים מעל 10 ק"מ יכולים לגרום נזק

כנ"ל הרמת משקולות מוגזמת או כל ספורט אתגרי ותחרותי מוגזם.
ככל שהגיל מתקדם יותר לגוף קשה יותר לתקן את הנזקים.
בגילגול הזה אני מתאמן כמה דקות ביום רק במטרה רק לשמור על הקיים ( מבחינת מסת עצם, מסת שריר, גמישות, וכושר אירובי) במטרה לדחות קצת את ההדרדרות הבלתי נמנעת שבאה עם הזמן .
 

cohen26

New member
שעות שהייה

שעות שהייה אלו שעות שבהן אנו נשארים בבית הספר וזה הזמן המיועד לבדיקת מבחנים, הכנת מערכי שיעור, שיחות עם תלמידים וכולי... בנוסף בשעה 9:55 יש לנו הפסקה של 20 דקות, בה אני לא רעבה מסיבות ברורות וגם הפסקה זו יכולה להתקצר אם אני יוצאת באיחור מהכיתה, משוחחת עם תלמידים, מצלמת, שומרת וכולי....
לגבי הפחמימות אני משתדלת לאכול מנת פחמימות מלאות פעם ביום (בארוחת הצהריים), הבעיה היא שפירות לא משביעים אותי- הוראה מוציאה המון אנרגיה, לכן מרבית המורים והמורות שותים המון קפה (אני את הקפה שלי שותה לא סוכר ועם תמר).
 

אבי519

New member
אני עובד 14 שעות ביום ובמקום העבודה שלי אסור להכניס אוכל

אני אוכל רק בהפסקות ( שתי הפסקות) בין ההפסקות יש כמה שעות בלי אוכל.
ואני מרגיש לפעמים רעב כזה שהבטן נדבקת לגב... ובכל זאת צריך לתפקד באופן מלא, ( אני מנהל 10 אנשים ).
בנוסף לכל זה יש ישיבות (מחוץ לאזור המעבדות) בהם מוגשים קרואסונים ועוגיות וקולה ומקאות ממותקים וכל מה שמזיק ומשמין ושאסור לי לגעת.
אז לימדתי את עצמי להתאפק ולהמשיך לתפקד למרות זאת.
יש לי את הדייטה שלי הקבועה ואני פשוט אוכל רק את מה שקבעתי לעצמי מראש . ולא שום כלום מעבר לזה. ולא משנה מה קורה מסביבי ולא משנה מה אני מרגיש.

(נב: בזכות השיטה הזאת אני מצליח לשמור על המשקל תקין כבר שנתיים פלוס, לפני כשנתיים היתי 25 קילו יותר מהיום , עם בעיות של לחץ דם ושומנים בדם שהיום לא קיימות יותר)
 

Gali112

New member
רעיונות

הי גל. הייתי בעבר מורה אז מכירה את האתגר.
תפוח עם אגוזים זו באמת לא ארוחה משביעה.
אפשרויות: קופסא עם ירקות חתוכים - אני משתמשת בירקות היבשים: מלפפון גזר ופלפל+ עגבניות שרי מקלות /פרוסות גבינה מלוחה 5% / אם פחות מדאיג אותך שומן אז אפשר גם אצבעות גבינה צהובה. אם יש לך אפשרות לחמם במיקרו אז אפשר פרוסות פשטידת ירק או פשטידת גבינות דלות שומן + ירקות חתוכים. - פחות או יותר בזה נגמרים לי הרעיונות לארוחות ללא פחמימות. לי אישית היה קשה לשבוע בארוחה כזו ללא סנדביץ' למרות מה שכתב אבי
 

cohen26

New member
תודה רבה!

תודה רבה לכל מי שהגיב ונתן לי רעיונות לשעת הצהריים
 
למעלה