שאלה לגבי דיאטנית

dory141

New member
שאלה לגבי דיאטנית

שלום, אני כבר 7 מבקר אצל דיאטנית מטעם מכבי, בשל נטייתי להשמנת יתר (שנובעת מזלילת יתר של מתוקים, בין השאר). הבעיה היא, שהיא לא מספיק עוזרת לי. היא נותנת לי תכניות טובות, אבל ללא שום אמצעי פיקוח (אומרת לי שאני יכול לבוא אליה עד 10 פעמים בשנה, אבל לא מציבה לי יעדים. נגיד, תוריד 10 קילו בחצי שנה). מעבר לזה, היא הרבה יותר מבוגרת ממני ובעצמה די "לא רזה", אם אפשר להשתמש במילה.
לשאלתי- האם אפשר לנסות ולהחליף דיאטנית בסניף מכבי הקרוב לביתי (בת"א), או ללכת לאחרת בסניף אחר (כמו שאפשר ללכת ולקבל שירות בסניף בנק לאומי, שאינו הסניף שלי) ? רצוי רזה וצעירה. האמת היא שנועצתי קצת עם דיאטנית צעירה שאני מכיר, אבל יש לה שני חסרונות: היא לא במכבי ויש לה חברה (כן, היא מעדיפה נשים למרבית הצער). מה כדאי שאעשה?
 

אבי519

New member
אתה רוצה לרזות או למצא בת זוג דיאטנית ?

אני ירדתי 25 קילו לפני שנתיים ונשארתי רזה בלי שום דיטנית .
כל העניין הוא רק כוח רצון ובראש שלך.
אם היית כבר אצל דיטנית אתה כבר יודע מה צריך לעשות , ובעיקר כמה לאכול ויותר חשוב כמה ומה לא לאכול.
לא צריך יעדים, יעדים לא עוזרים בכלום. ואפילו גורמים לנזק כי אחרי שתגיע ליעד תשמין חזרה.
המטרה של הדיטה היא לשנות הרגלי תזונה באופן קבוע ולא להשיג יעד כזה או אחר.
פשוט תקפיד על ההוראות .
השיטה שלי היתה לרשום כל דבר שאני אוכל, אתה יכול להעזר בפנקס קטן ולרשום מה נכנס לך לפה ורק תשתדל שהרשימה לא תהיה ארוכה יותר ממה שהדיטנית מרשה לאכול.
אתה יכול גם לחשב קלוריות או לסכם נקודות כמו בשומרי משקל.
יש גם אפליקציות ואתרים שאפשר לנהל בהם יומן תזונה , למשל אתר נטוגרין
WWW.netogreen.co.il" rel="nofollow" target="_blank">WWW.netogreen.co.il
 

dory141

New member
תגובה

א. גם וגם, אם אפשר.
ב. ידע לא עוזר לי. זה כמו שתגיד למעשן או לאלכוהוליסט שהוא צריך לקצץ בכמויות. צריך לפעמים סוג של אדם, שיציב לך יעדים. זה כבר על אוטומט אצלי, שאני אוכל 3-4 קינוחים אחרי ארוחת צהריים ואחרי ארוחת ערב, מינימום. אני לא רוצה להיות נוקדן עם קלוריות, שומרי משקל ושטויות מהסוג הזה, רק לאכול פחות קינוחים. זהו.
 

אבי519

New member
אם אתה רוצה להיות רזה , אתה צריך להחליף דיסקט בראש

יעדים זה טוב כדי להשיג מטרה ולנוח - בדייטה אין לנוח ואין להפסיק -
דייטה זה שינוי הרגלי תזונה ואכילה שצריך להמשיך כל החיים
כשאדם עושה דייטה חזקה בקצב טוב הוא יורד בממוצע משהו כמו חצי קילו - קילו בשבוע ( אני אומר ממוצע כי בהתחלה יורדים מהר יותר אחר כך לאט יותר)
בזמן הזה הוא אוכל אוכל שהוא לא אוהב, ונמנע ממה שהוא אוהב, סובל סבל רב מרגיש הרגשת רעב סובל רצח ומטפס על הקירות... ומי שיספר לך שאפשר בלי זה מדבר שטויות.
אחרי שהוא מגיע למשקל מטרה השאיפה הראשונה זה לפרוק עול כי נמאס מהסבל ומהדייטה- אבל כאן הבעיה כי אז מאבדים שליטה ומהר מאד משמינים חזרה .
בגלל דיטות כאלה שמבוססות על יעדים אנשים משמינים מדיטות עוד יותר ממה שהיו בהתחלה.
כי מציבים לבן אדם מטרה- הוא מתאמץ וסובל רצח ומגיע למטרה ואז הולך לנוח על זרי הדפנה ומשמין מהר מאד חזרה , ובדרך כלל במהירות שצוברת תאוצה כלפי מעלה ועוברת את הנקודה הקודמת- כלומר משמין יותר ממה שהיה בהתחלה.
אני מבטיח לך מנסיון של הרבה דיטות ושנים ,שאם תעשה דיטה עם יעדים רק תשמין עוד יותר.
מצד שני אפשר להפוך מאדם שמן לאדם רזה , אם אדם אוכל פחות במשך הרבה זמן הגוף בסוף מתרגל לאכול פחות , הסבל מהדייטה יורד ופוחת, ובסוף מתרגלים גם להנות ממעט האוכל בריא ודיטטי, זמן ההמתנה והרגשת הרעב בין ארוחות נעשה קל ופחות קשה...
אבל זה תהליך מאד מאד מאד ארוך שנמשך בממוצע חמש שנים!!!
( לדוגמה אני כבר אחרי שנתיים מדיטה שבה הורדתי כ 25 קילו , וכבר מזמן במשקל תקין, וכבר מרגיש פחות נורא עם הדיטה שלי , אבל עוד לא הגעתי למצב שאני יכול לאכול כל מה וכל כמה שהגוף שלי דורש , כמו שאדם שמטיבעו רזה יכול).
לכן אם אתה רוצה להיות רזה ולהצליח להשאר רזה אתה צריך לשנות את הרגלי האכילה שלך באופן קבוע ולתמיד ולא לעשות דיטות עם יעדים.
 
למעלה