שאלות בנוגע לאייס קפה

dory141

New member
שאלות בנוגע לאייס קפה

שלום, השאלה שלי מורכבת משלבים.
בשנים 2003-2008 שתיתי 10 פעמים (בערך) אייס קפה בלימודים, לפני בחינות. זה היה נחמד, אבל לא ממש אהבתי. מעין ניסיון.
למשך כמה שנים עשיתי הפסקה, עד לפני 4 שנים. מ-2012 ועד 2014 בערך, שתיתי לפני אימוני ספורט במכון שבו אני מתאמן . אהבתי את האפקט אבל לא את הריח ולעסתי מסטיק לפני, מהסיבות האלה. צרכתי אייס קפה (בבקבוקים) כפעם בחודש.
בשנתיים האחרונות, הגברתי את הצריכה לפעם -פעמיים בשבוע. בתקופה האחרונה אני אפילו לא סובל מהריח- ולראיה, נכנס לאימון מבלי ללעוס מסטיק.
שאלה ראשונה- האם המינון בריא, או שצריך להוריד?
שאלה שנייה- אני רווק ומחפש חברה. מאחר ורוב המשתתפות נשים, האם הריח של האייס קפה מהפה עשוי לדחות מישהי שמעוניינת בי או אני בה? תודה מראש.
נ.ב. - אני לא מסוגל לגעת בקפה רגיל. בפעמיים היחידות ששתיתי, זה היה איום ונורא.
 

אבי519

New member
זה לא חובה לשתות קפה בכלל

קפה זה לא אחד מאבות המזון ולא משנה אם זה אייסקפה או קפה אחר, אפשר לחיות עד 120 בלי שום קפה.
בכללי משקאות מוכנים בבקבוקים מכילים המון סוכר ומשמינים אז אם אתה סובל מהשמנה אל תשתה את זה, שתה רק מים.
אנשים לא יכולים להרגיש את ריח הפה שלהם, ואנשים חוששים להעיר לאחרים על ריח פה מחשש שיעלבו, אם אתה חושש מריח פה לא נעים שאל מישהו קרוב לך שאתה יכול לסמוך עליו כמו אמא שלך אבא שלך אח שלך או חבר טוב שלך.
 

dory141

New member
בעיקרון אני מסכים איתך

אבל בבית או במקומות אחרים, אני שותה רק מים ותה. אפילו קולה אני בקושי שותה, אם בכלל (רק בימים חמים וכשאני מיובש). העניין הוא, שבהתחלה האייס קפה עזר לי מבחינת תחושת עירנות (אחרי יום עבודה מתיש). עכשיו, במיוחד בשנתיים האחרונות, אני סתם אוהב את זה. אולי כדאי לצמצם. לגבי ריח פה, הבעייה היא שהריח הטבעי שלי לא מי יודע מה טוב (בגלל בעיה דנטלית) ולכן עדיף כבר לשתות אייס קפה ולהסוות אותו. מעבר לזה, יש אנשים שאפשר להריח מהפה שלהם דברים יותר גרועים- אוכל, קפה ולפעמים אפילו סיגריות (כן, יש בשיעורים האלה יש כמה מעשנות, חלקן קבועות וחלקן לא). ותסכים איתי, שריח של סיגריה (שלא לדבר על ההשפעות הבריאותיות) גרוע פי מאה משל אייס קפה.
 

אבי519

New member
אז לך לרופא שיניים ופתור את הבעיה .

אי אפשר להסוות ריח רע מבעיה דנטלית עם מסטיקים ומשקאות.
 

dory141

New member
אני בטיפול

ובנוסף יש לי סילונית לניקוי פה, מי מלח וכדומה. כמובן שאני משתמש בהם. זה לא תמיד עוזר, לצערי. בלי קשר, אני מבטיח (בעיקר לעצמי) שאם יוכח לי שהאייס קפה מזיק לשיניים בצורה דרסטית, אצמצם או אפסיק לגמרי ואמצא פיתרון אחר. למרות שכאמור, אני כבר בשלב שזה כיף לי לשתות את זה- ואני לא עושה את זה מסיבות פונקציונליות.
 

dory141

New member
סתם מעניין אותי, אם כבר

יש פה עוד אנשים כמוני, שלא מסוגלים לגעת בקפה אבל דווקא מסתדרים טוב עם אייס קפה? ולא פחות מעניין, מתי הפעם הראשונה ששתיתם? אשמח אם תשתפו.
 

dory141

New member
אוקיי, יש לנו אותו טעם פחות או יותר

ומתי שתית בפעם הראשונה אייס קפה? כמה את שותה כיום, בערך?
 

ady18

Well-known member
יוצא לי בערך פים בשבועים בשיא היה פעמים-שלוש בשבוע

לפני איזה כמה שנים התחלתי
 

dory141

New member
אוקיי, אין לך מה לדאוג, את "נורמלית"

אני בחורף (דצמבר-פברואר) לא נוגע באייס, כי זה פשוט לא מתאים לעונה. אני גם לא מכור, יש כאלה ששותים שתי כוסות גדושות ביום בקיץ (ועוד ברשתות בתי הקפה , בכמויות סוכר גדולות ובמחיר מופקע). אני לוקח את הבקבוק הכי פשוט של תנובה במינימרקט (בקבוק קטן, לא גדול) ושותה אותו בדרך לאימון.
 

אבי519

New member
ובדקת כמה סוכר יש בבקבוק הזה ?

וכמה כימיקלים אחרים כמו צבעי מאכל חומרים משמרים, מסמיכים, משפרי טעם ,מעבים, מרככים, מונעי קצף, וכל מיני מספרי E , וכן הלאה כימיקלים ממיטב התעשיה הפטרוכימית.
מה הבעיה להכין את הקפה בבית, לשים בתרמוס קטן ולקחת איתך, טרי, בריא, נטול כימיקלים, וזול .
 
למעלה