לג בעומר מיד פה

ady18

Well-known member
אז ככה:

השנה לא חוגגת כנראה עם חברים לצערי
אבל נאכל על האש הפעם יהיה נקנקיות וסלטים שעל האש ימאמי כבר מחכה...
 
לא חוגגת ל"ג בעומר, אבל נעשה בילוי כייפי בחמישי

תכננו לצאת אחהצ מוקדמות לדוג ולאכול בחוץ, אינטימי שקט סולידי.....כמו שאני אוהבת .
 

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
גם אני לא חוגג את לג בעומר- אבל זוכר את החורבן של משחיות

וקיצוניות מביאה- גלות של 2000 שנה.
 

אבי519

New member
זה מיתוס לא מדוייק

גם המיתוס של גלות 2000 שנה לא מדוייק.
המרד לא פרץ בבת אחת אלא היו התקלויות ומלחמות שנמשכו שנים רבות עם עליות וירידות (קרא את הספר מלחמחות היהודים ברומאים של פלביוס) חלק מהמלחמות יזמו היהודים , חלק יזמו הרומאים , אל תשכח שברומא באותה תקופה היו קיסרים מטורפים ומטורללים כמו קליגולה ונירון ... שמררו לאנשים את החיים, והפכו אותם לבלתי נסבלים, ואפילו הרומאים התמרדו נגדם.
אז לאמר שהמרד פרץ בגלל רעיונות משיחיים של קיצוניים ממש לא מדוייק.
חוץ מזה בקשר לגלות , אחרי שהחריבו את המקדש נשארו יהודים בארץ שנים רבות ישבו בצפת ביבנה בירושליים היו כאן חכמים שכתבו את המשנה והתלמוד ( תלמוד ירושלמי נכתב ע"י יהודים בישראל)
כלומר במהלך השנים הללו מאז שנחרב בית המקדש השני לא היתה ממש הגליה אלא יותר נטישה והתכנסות של היהודים שנשארו בין החומות של ירושליים קצת בצפת קצת בעכו ושם חיו על נדבות שאספו מהיהודים בחול .
רוב היהודים הטובים עברו ברובם מרצונם החופשי לגור בגלות והתאהבו בגלות ולא התכוונו בכלל לעלות לכאן , רק האנטישמיות דחפה אותם חזרה..
הארץ הזאת היתה סתם נטושה שנים רבות, ללא כל סיבה אמיתית , ועד שקמו הציונים הראשונים בסוף המאה ה19 בערך והתחילו להתישב כאן, מוטנטיפיורי בנה תחנת רוח , ואחרי התישבו גם במושבות "התחלויות" והקימו חקלאות בעזרת הגרמנים הטמפלרים שבאו בערך באותו זמן ואחרי כן בעזרת הברון.
 

אבי519

New member
אצלנו יום חמישי זה יום עבודה רגיל .

רק שביום רביעי יפריעו לי לישון בלילה.
 
למעלה