המיין איבנט 118- פילמן/לייגר

Diunim

New member
המיין איבנט 118- פילמן/לייגר

אם אתם רוצים הוכחה לכמה WCW מטומטמת, אז תסתכלו על הקרב הזה. בדרך כלל כשמשהו עובד, יוצא אובר, אז הארגון מתחיל לקדם אותו, לעודד אותו, לדבר עליו… ב-WCW, כמו ב-WCW, הדבר שעושים אם קרב אווירי יוצא אובר זה לאסור על קפיצות מהחבל העליון, ולהשפיל את אחד מהמתמודדים שם שהיה בערך אחד מהמתאבקים הכי טובים בעולם אז.

בעצם WCW עשו כאן קרב קרוזרווייט אמריקני ראשון, מפגש בין מזרח למערב. ממזרח, מיפן, מתאבק הג'וניורים פורץ הדרך, ג'ושין ת'אנדר לייגר. ומולו, ממערב, המתאבק הכי אווירי שהיה אז ל-WCW, כוכב עולה שעוד נובא לו גדולות בארגון, "פליין" בריאן פילמן. וביניהם, תואר המשקל הכבד-קל של הארגון.

הם כבר נלחמו פעם אחת, בהאוס שואו, והקהל התלהב. הפעם הם עמדו לעשות את זה בפתיחה של סופרברול 1992, ולנסות להכניס את הקהל לקצב לקראת האירוע. וכמה חבל שכל הקרב הזה, וכל המאמץ שלהם, עמד לרדת לטמיון כשהארגון יחליט על שינוי סגנון מוחלט.

תיהנו.



 

Diunim

New member
בריאן פילמן

שם אמיתי: בריאן ויליאם פילמן
שמות זירה: פליין, הלוס קאנון
תאריך לידה: 22 במאי, 1962
מקום מגורים: סינסינטי, אוהיו
גובה: 1.83 מטר
משקל: 103 ק"ג
פינישר: אייר פילמן, קרוסבאדי
&nbsp
בריאן פילמן נולד ב-1962 ועבר חיים קשים מילדותו. כבר בגיל שלושה חודשים אביו מת מהתקף לב. כילד הוא פיתח פוליפים בגרון ועבר יותר משלושים ניתוחים, רובם לפני גיל שלוש, כדי לטפל בהם. הוא גר דרך קבע בבית חולים. כילד חולני וצרוד שיחק פילמן הרבה משחקי כדור, אבל זכה ללעג הילדים.
&nbsp
כתוצאה מכך פילמן החליט להיות קשוח: הוא למד להתאגרף והתחיל לשחק פוטבול. הוא היה ב-NFL ואף ב-CFL, אבל מעולם לא ממש הצליח שם.
&nbsp
ב-1986, כששיחק בקלגרי, החליט פילמן להתאמן בהיאבקות אצל סטו הארט האגדי, ובנובמבר 1986 הצטרף לסטמפיד רסלינג. פילמן זכה לפוש כשהיה בצמד עם ברוס הארט, והם זכו בתארי הזוגות לחצי שנה באפריל 1987. שנתיים לאחר כניסתו לעסק נשלח להתאבק בממפיס וביפן.
&nbsp
ב-1989, לאחר שעשה לעצמו שם גדול מעבר לים, הוחתם פילמן ב-WCW וקיבל את הכינוי "פליין" על שם מהלכיו האוויריים. הוא היה מחלוצי הקרוזרווייט בארצות הברית והכניס מהלכי לוצ'ה ליברה לקרבות שלו. הוא החזיק באליפות ארה"ב לזוגות עם טום זינק לשלושה חודשים ב-1990.
&nbsp
ב-1991, השתתף פילמן בקרב וורגיימס בצוות של סטינג מול הפור הורסמן (ריק פלייר תמיד נחשב לתומך גדול בפילמן, ואף צירף אותו ב-1995 לקבוצה), קרב שהסתיים לאחר שפילמן חטף את גג הכלוב בראשו במהלך פאוורבומב מסיד וישס. התוצאה הייתה פיוד מול ברי ווינדהאם.
&nbsp
אם נראה לכם שזה אמר פוש לפילמן, ממש לא. פילמן הפסיד לווינדהאם בקרב שבו המפסיד נאלץ לעזוב את WCW ואז חזר כ"כלב הצהוב", גימיק מגוחך. אבל בסוף 1991, הגיע פוש חדש לפילמן.

 

Diunim

New member
ג'ושין "ת'אנדר" לייגר

שם אמיתי: קאיצ'י יאמאדה
שמות זירה: ג'ושין ת'אנדר לייגר
תאריך לידה: 30.11.1964
מגורים: פוקוקה, יפן
גובה: 1.70
משקל: 95 ק"ג
פינישר: בריינבאסטר, שוטינג סטאר פרס
&nbsp
קאיצ'י יאמאדה היה מתאבק חובבים בשנות התיכון שלו, ואף הפסיד לטושיאקי קוואדה בגמר טורנר. חלומו תמיד היה להיות מתאבק מקצועי, אבל הייתה לו בעיה קטנה אחת: הוא היה נמוך מדי כדי להתקבל לדוג'ו היוקרתי של ניו ג'פאן פרו רסלינג.
&nbsp
יאמאדה לא ויתר. הוא התחיל להתאמן במקסיקו, וכמעט גווע ברעב לפני שאנשי ניו ג'פאן החליטו לקבל אותו לדוג'ו. הוא התאמן לצד קייג'י מוטו, מאסאהירו צ'ונו ושיניה האשימוטו, ובמרץ 1984, בגיל 19 בלבד, ערך את הבכורה שלו. הוא למד מהלכי אומנויות לחימה כדי להכניס לקרבות שלו, ואף הגיע לגמר טורניר האריות הצעירים. הוא התאבק בעיקר במחלקת הג'וניורים.
&nbsp
במרץ 1986, זכה יאמאדה בגביע האריות הצעירים ואז נסע להתאבק באירופה, באנגליה. הוא הצליח שם יפה, ואז גם התאבק בקנדה והתאמן בצינוק של... סטו הארט. אבל באוגוסט 1987, הקריירה שלו השתנתה עם חזרתו ליפן.
&nbsp
יאמאדה חזר ליפן והמציא מהלך משלו: השוטינג סטאר פרס. התחילו לתת לו פוש רציני לאליפות הג'וניורים, היו לו קרבות מעולים עם אואן הארט. אבל לבסוף ההנהלה החליטה שכדי לקדם אותו, הוא צריך לקבל גימיק חדש: גימיק של גיבור על מאנימה, ג'ושין לייגר. בהתחשב בכך שהניסיון האחרון ליצור גימיק כזה היה טייגר מאסק האגדי, האחריות הייתה רבה. יאמאדה קיבל מסכה ותלבושת חדשה.
&nbsp
זה הצליח מיד. ב-1989 דמותו של לייגר ערכה בכורה וב-1990 קיבלה את כינויה, ת'אנדר. הוא זכה במהירות באליפות הג'וניורים והיה מעורב בקרבות ענקיים מול וויילד פגסוס- כריס בנואה. בתקופה שאנחנו מדברים עליה היה לייגר אלוף הג'וניורז בפעם החמישית.

 

Diunim

New member
האווירה

שנת 1992 היוותה סוג של סיום תקופה, אך בו זמנית גם התחלה של עידן חדש. ניתן גם להגדיר זאת כ"חילוף משמרות".
&nbsp
האלק הוגאן החל להתקרב לסיום הקדנציה הראשונה שלו ב-WWE. הוא היה אמור לפרוש לגמרי מרסלינג ולהתרכז בכיכוב על מסכי הקולנוע ברחבי המדינה. הוגאן התכוון לעבור לתחום הקומדיות, והתכונן לכבוש את הוליווד בסערה עם "אומנת במשקל כבד". הוגאן לא ממש פרש מרסלינג, ובשנת 1993 כבר ראינו אותו שוב.
&nbsp
ב-WCW, השנה הייתה בעייתית. היו כמה חילופי בוקרים, ובאותה תקופה הבוקר היה קיפ אלן פריי, שהמתאבקים די חיבבו כי נתן בונוסים למתאבקים המצטיינים, מה שהוביל לתמריץ להשתפר. בנוסף, 1992 הייתה השנה בה WCW נאלצו להסתדר ללא האייקון הגדול שלהם, ריק פלייר, שב-1991 עזב ל-WWF לאחר סכסוכים עם ההנהלה. הם נאלצו להתמודד עם הכעס של הקהל.

 

Diunim

New member
הפיוד

באוקטובר 1991 התרחש גמר של טורניר על אליפות המשקל הכבד-קל החדשה של WCW. אל הגמר הגיעו ריצ'ארד מורטון (לשעבר ריקי), וגם בריאן פילמן. לאחר קרב נהדר ומדהים, פילמן הצליח לזכות באליפות ולהתחיל כהונה כמתאבק המשקל הקל הבכיר של WCW.
&nbsp
בהאוס שואו בדצמבר 1991, פילמן הפסיד את האליפות שלו לג'ושין לייגר בקרב שרבים החשיבו למדהים. לייגר גם הגן על האליפות שלו ביפן באותה התקופה. אבל בתחילת פברואר הוכרז שפילמן יקבל את הקרב החוזר שלו על התואר בסופרברול, במה שהיה צפוי להיות עוד קרב נהדר.
&nbsp
בערך שבועיים לפני האירוע, ניצח לייגר את נוריו הונאגה וזכה בתואר IWGP לג'וניורים בפעם החמישית. אז לקרב הזה לייגר הגיע כאלוף כפול של שתי מחלקות למשקל קל. האם פילמן יצליח לנצח את מי שנחשב אז לקרוזרווייט הטוב בעולם? האם הם יזכו בבונוס שקיפ פריי העניק לעובדים המצטיינים?

 

Diunim

New member
הקרב

הפרשנים הם אריק בישוף וטוני שובאני. המוזיקה של בריאן פילמן מתנגנת והוא רץ לזירה עם זיקוקים ותרועות הקהל כשגרי קאפטה מכריז עליו. גם ג'ים רוס מפרשן וגם ג'סי ונטורה.
&nbsp
המוזיקה היפנית נשמעת, ג'ושין לייגר יוצא ומצדיע לקהל שמוחא כפיים בנימוס. לייגר קופץ אל הזירה ומוריד את הגלימה שלו. הוא מוסר את האליפות לשופט שמרים אותה. השופט מצווה לצלצל בפעמון.
&nbsp
השניים מקיפים אחד את השני ומנסים לתפוס אחד את השני. הם תופסים אחד את השני ופילמן מסובב את זרועו של לייגר. לייגר מתהפך ומסובב את זרועו של פילמן ומפיל אותו. הוא נועל ארמדראג. פילמן קם על ברכיו ולייגר מושך את זרועו. פילמן הופך את האחיזה. הוא נועל את ראשו של לייגר שדוחף אותו לחבלים ופילמן מתקל אותו. פילמן רץ וחולף מעל לייגר. לייגר קם וקופץ מעל פילמן, אבל פילמן נעצר וקופץ מעל לייגר שרץ. לייגר מתגלגל ורץ... ושניהם עם דרופקיק! הם קמים ומסתכלים אחד על השני, הקהל מוחא כפיים. השניים שוב מנסים לנעול אחיזה, אבל פילמן עם דרופ טו הולד ונעילת זרוע על לייגר. פילמן הופך את זה להאמרלוק. הוא מתחיל לחנוק את לייגר. לייגר מתחיל לקום ונוגע בחבלים. פילמן נאלץ לשבור אחיזה. לייגר עם מכה לבטן! הוא מתחיל להרביץ לפילמן ולבצע עליו אייריש וויפ. פילמן משתמש בטורנבאקל כדי לקפוץ, לייגר תופס אותו... פילמן עם האדסיזורס! ודרופקיק על לייגר! לייגר מתגלגל החוצה, פילמן רץ אל החבלים... דרופקיק דרך החבלים! לייגר נשען על מחסום האבטחה. פילמן עולה על הטורנבאקל אבל השופט מונע ממנו לקפוץ. השופט מרגיע אותו כשלייגר מתאושש וחוזר אל הזירה. לייגר ופילמן מקיפים אחד את השני ולייגר מפיל את פילמן מרגלו ונועל את הרגליים. פילמן מנסה לחנוק אותו. פילמן מצליח להפוך את זה ופוגע עם רגלו בגרון של לייגר. הוא מרים אותו ומרביץ לו. הוא מבצע צ'ופ אל הפינה. פילמן עם אייריש וויפ... לייגר קופץ מעליו, הוא רץ לצד השני ועולה על הטורנבאקל, מונסולט על פילמן! 1... 2... פילמן יוצא! אבל חוטף דרופקיק מלייגר ועף החוצה! לייגר רץ, פילמן מתכופף... אבל לייגר רק קופץ לאחור. פילמן עולה על האייפרון כשלייגר מלהיב את הקהל. הם נועלים אחיזה ופילמן נותן ללייגר ברכיה וסנאפמר. הוא נועל אבדומינל סטרץ'. השופט בודק את לייגר שנאנק מכאבים ומסרב לפרוש. פילמן משחרר ונועל את ראשו של לייגר ברגליו. לייגר מסתובב לאט ומנסה לקום. הוא מחזיק ברגל של פילמן ומשתחרר. הוא מנסה לנעול סורפבורד אבל פילמן זוחל לחבלים! לייגר נאלץ לשחרר אחיזה. פילמן רץ אליו ולייגר מבצע דרופ טו הולד. לייגר מחזיק ברגליו של פילמן... פילמן מנסה להיאבק בסורפבורד וזוחל אל החבל! השופט מאלץ את לייגר לשבור את האחיזה. פילמן קם.
&nbsp
פילמן ולייגר שוב נועלים אחיזה. לייגר דוחף את פילמן לחבלים והשופט מזהיר אותם. לייגר מתקל את פילמן שלוש פעמים. פילמן ולייגר שוב נועלים אחיזה. לייגר דוחף את פילמן לחבלים והשופט מזהיר אותם. לייגר מתקל את פילמן שלוש פעמים. הוא מבצע אייריש וויפ... דרופקיק בפינה! פילמן נופל. לייגר קם ומסתכל על פילמן באיום. לייגר מרים את פילמן ומבצע עליו אייריש וויפ... אבל פילמן מתכופף מקלוזליין ומבצע קרוסיפיקס! 1... 2... לייגר יוצא! פילמן מרים את לייגר ומרביץ לו. הוא מבצע אייריש וויפ... ולייגר עובר מאחוריו ומבצע סאנסט פליפ! 1... 2... פילמן יוצא! פילמן ולייגר קמים לאט. לייגר נועל את ראשו של פילמן... ופילמן עם באק סופלקס! 1... 2... לייגר יוצא! פילמן כועס. הוא מרים את לייגר ומבצע עליו צ'ופ. הוא מבצע אייריש וויפ ורץ... לייגר זז ופילמן פוגע בפינה! לייגר עם בעיטה. הוא מושך את פילמן מרגלו ומטיח אותה במזרן. פילמן מחזיק ברגל בכאב. לייגר מרים את פילמן... הוא מרים אותו מהרגל ומנחית ברך על ברך! פילמן נאנק מכאבים. לייגר נועל פיג'ר פור! פילמן נאנק מכאבים באמצע הזירה. פילמן על המזרן! 1... 2... פילמן מרים כתף. ושוב... 1... 2... פילמן מרים כתף ונאבק. הקהל מעודד. לייגר ופילמן מתחילים להחליף מהלומות במהלך האחיזה! לייגר על המזרן! 1... 2... לייגר מרים כתף! הוא ממשיך עם הנעילה. הקהל צועק U-S-A כדי לעודד את פילמן שמתהפך! האחיזה על לייגר! לייגר מתהפך גם הוא והם מתגלגלים לחבל. השופט מפריד ביניהם. פילמן קם אבל מועד. לייגר רץ וחוטף מרפק בבטן. ועוד אחד. פילמן משתמש בחבלים כדי לקום. לייגר בועט ברגל של פילמן שנופל. הוא דורך עליה. ועוד פעם. לייגר מושך את פילמן מהרגל... ונועל את הסינגל לג קראב! פילמן נאנק מכאבים אבל מסרב לפרוש. פילמן מקבל את עידוד הקהל ומצליח לקום... אינזוגירי! לייגר נפל! אבל קם במהירות ובועט ברגל של פילמן. הוא מרים אותו, אייריש וויפ… טילט א ווירל, אבל פילמן עם האדסיזורס שמפילות את לייגר!
&nbsp
פילמן קם ורץ לחבלים... לייגר זורק אותו החוצה! הוא הולך ועולה על הטורנבאקל... סנטון אל פילמן בחוץ! לייגר ממהר להתגלגל פנימה והשופט מזהיר אותו. הוא סופר. 1... 2... פילמן לא זז. 3... 4... לייגר מתלהב. 5... 6... פילמן מתחיל לקום. הוא עולה על האייפרון אבל לייגר תופס אותו ומנסה סופלקס אל הזירה. פילמן מנסה גם הוא. הם נאבקים אחד בשני… לייגר מושך את פילמן ומנסה להטיח את ראשו בטורנבאקל. פילמן חוסם את זה ומטיח את ראשו של לייגר בטורנבאקל! הוא קופץ... אייר פילמן! הקהל משתגע! פילמן מתלהב! הוא מרים את לייגר והולך לאייפרון. הוא מחזיק את לייגר... סופלקס החוצה! פילמן נכנס פנימה והקהל מתלהב. השופט סופר את לייגר אבל פילמן עולה לחבלים... קרוסבאדי החוצה! השופט סופר את שניהם. 1... 2... פילמן עם צ'ופ ללייגר. 3... 4... פילמן שם את לייגר על המחסום ועולה על האייפרון. הוא רץ... לייגר זז ופילמן מתרסק על המחסום! לייגר זורק את פילמן פנימה. הוא עולה על הטורנבאקל... קרוסבאדי, אבל פילמן עם דרופקיק! פילמן הולך ועולה על הטורנבאקל כשלייגר מתאושש. פילמן קופץ... ולייגר עם דרופקיק! שניהם על המזרן! לאט לאט שניהם מתאוששים. לייגר רץ... ופילמן וגם הוא משתמשים בספינינג היל קיק! שניהם על המזרן והשופט סופר. 1... 2… פילמן ולייגר מעולפים. 3… 4… לייגר ופילמן מתחילים לקום. לייגר תופס את פילמן... צ'ופ! אייריש וויפ... פילמן הופך את זה, פאוורסלאם! 1... 2... לייגר יוצא! פילמן לא מאמין לזה. הוא מרים את לייגר... לייגר מאחוריו, ג'רמן סופלקס! 1... 2... פילמן יוצא! לייגר לא מאמין. לייגר מרים את פילמן ומרים אותו... הוא שם אותו על הטורנבאקל העליון. הוא עולה... סופרפלקס... אבל פילמן מרים אותו וזורק אותו! פילמן מתייצב על הטורנבאקל... קרוסבאדי! 1... 2... לייגר יוצא! פילמן לא מאמין שזה לא עבד! פילמן מרים את לייגר... אייריש וויפ... לייגר תופס אותו, פאוורבומב! 1... 2... פילמן יוצא!
&nbsp
לייגר לא מאמין שזה לא עבד. הוא מרים את פילמן... פאוורבומב... פילמן עם הצמדה! 1... 2... לייגר יוצא! לייגר נותן לפילמן ברכיה. אייריש וויפ... ופילמן עם DDT! הוא מצמיד! 1... 2... לייגר עם רגל על החבל! פילמן כועס. הוא מרים את לייגר ונותן לו צ'ופ. אייריש וויפ... לייגר מתכופף מקלוזליין, הם רצים וחולפים אחד על השני… ופורארם שיבר משניהם! הם מעולפים! 1... 2... פילמן מתגלגל. 3... 4... פילמן מתחיל לקום על האייפרון. 5... 6… פילמן עולה על הטורנבאקל ולייגר דוחף את החבלים, פילמן נופל על הטורנבאקל! לייגר עולה... ומבצע סופרפלקס! 1... 2... פילמן יוצא! לייגר כועס. הוא עולה על הטורנבאקל. הוא קופץ... דייבינג האדבאט... פילמן זז! הוא עומד מעל לייגר ומגלגל אותו להצמדה! 1... 2... 3!
&nbsp
הקהל נעמד על רגליו, לייגר לא מאמין. פילמן מקבל את האליפות. הוא עולה על הטורנבאקל. פילמן ולייגר לוחצים ידיים ומתחבקים. לייגר מרים את ידו של פילמן ולוחץ איתו שוב יד, ומחבק אותו. פילמן יוצא החוצה. רואים הילוך חוזר של הרגעים הגדולים של הקרב.

 

Diunim

New member
מחשבות אישיות

קרב שהוא פשוט שילוב נפלא של מהלכים אוויריים וגם פסיכולוגיה נהדרת מצד השניים, ללא ספק אחד מהקרבות הכי טובים של אותה השנה!
&nbsp
לייגר מגיע לזירה בלי הרבה מעריצים, אבל מהר מאוד במהלך הקרב הקהל מביא לו את הכבוד שמגיע לו. פילמן משחק נהדר את הפייס שזקוק להצלה, מוכר יפה את המכות מצד לייגר, ובסוף מצליח לנצל את הטעות האחת של לייגר כדי להצליח לנצח ולזכות שוב באליפות שלו.
&nbsp
בנוסף, הספוטים שהשניים משתמשים בדיוק באותם המהלכים אחד כלפי השני ונפגעים מזה היו מצוינים. המהלכים האוויריים לא מהעולם הזה, בטח שב-1992. ללא ספק, קרב פתיחה שהכניס את כל הקהל לאווירה ונתן להם לדעת מה זה מתאבקי המשקל הקל. מומלץ לראות.
&nbsp
ציון הקרב:
½

 

Diunim

New member
לסיום

אז כמו שאמרתי, מהר מאוד "קאובוי" ביל וואטס הגיע והשתלט על WCW. אם קיפ אלן פריי נתן בונוסים לפילמן וללייגר על הקרבות הנהדרים, וואטס היה זה שאסר עליהם לקפוץ מהחבל… הוא קבר את בריאן מהר מאוד, ונתן לו להפסיד את התואר לסקוטי פלמינגו (רייבן). לאחר מכן התואר גם ננטש.

אבל פילמן הפך להיל בסוף השנה. הוא הצטרף לסטיב אוסטין והתחיל להראות את הכישרון שלו. בשלב מסוים פילמן היה שילוב של כישרון בזירה ופרומואים נהדרים, עד שתאונת דרכים קטלנית הרסה לו את היכולת להתאבק. שנה אחרי התאונה הוא גם נמצא מת, קריירה מפוספסת לגמרי.

ולייגר? האמת שלייגר המשיך להתאבק עוד הרבה זמן לאחר מכן. רק לפני חודש, למען האמת, הוא עשה את הקרב האחרון שלו, קרב הפרישה שלו. השמועות אומרות שהשנה הוא יצורף להיכל התהילה. ותגידו לי אתם, אחרי שצפיתם בקרב הזה, האם לא היה הגיוני שיצטרף מוקדם יותר?

 

Diunim

New member
רמז לשבוע הבא

כמו המורה שלו, כנראה פרישה אצלו זה כולה לכמה שבועות.
 
למעלה