המיין איבנט 105- ריי מיסטריו מול אולטימו דראגון

Diunim

New member
המיין איבנט 105- ריי מיסטריו מול אולטימו דראגון

אז היום אנחנו בקרב שפחות קשור לפיוד או ליריבות. אבל הוא היה קרב יחסית חשוב היסטורית. אתם מבינים, מדובר בשני מתאבקים זהים יחסית, מלאומים שונים, שחוללו מהפך בביזנס, כל אחד בתחומו. והם נלחמים על מעמד ועל הזכות להיחשב הטוב ביותר בקטגוריית המשקל שלהם.

האמת שבזכות ההצלחה של אחד מהם, החתימו את השני ב-WWE. לא שזה עזר למתאבק ההוא. כי אחד מהמתאבקים יותר קופצני, מהיר, זריז… השני, הוא קצת יותר טכני, איטי ומחושב. אבל ב-1996, שניהם נחשבו לחלוצים בתחומם, וקרב בין השניים נחשב לממש קרב חלומות. ויותר מכך: לקרב שיקבע מי הטוב ביותר.

ריי מיסטריו, שחולל מהפכה של ממש בתחום מתאבקי המשקל הקל, נחשב למתאבק הטוב ביותר בקטגורייה הזאת. אבל הפעם הוא נלחם מול מתאבק שתשע חגורות משקל קל שונות מעידות שהוא הטוב ביותר. זה אולטימו דראגון. והוא לא יעצור עד שגם בתואר המשקל הקל של WCW הוא יזכה.

תיהנו.



 

Diunim

New member
ריי מיסטריו

שם זירה: ריי מיסטריו
שם אמיתי: אוסקר גוטיירז
גובה: 1.61
משקל: 75 ק"ג
תאריך לידה: 11 בדצמבר, 1974
מקום מגורים: סן דייגו, קליפורניה
תרגיל סיום: ווסט קוסט פופ
&nbsp
אין עוד מתאבק במשקל-קל בעולם אשר נושא באותו סוג של מוניטין כמו ריי מיסטריו. מתאבק שהוא בגדר תופעה אשר התאבק בכל העולם, ממקסיקו ליפן משם ל-ECW, WCW ועכשיו ל-WWE. הוא אחד מן המתחרים המעטים בהיסטוריית הספורט הבידורי אשר יכולים לטעון שאכן שינו את כללי המשחק.
&nbsp
ריי מיסטריו הסתכל על דודו ריי מיסטריו סניור מאז שהיה קטן, וחלם להיות מתאבק, תחילה הוא התאבק תחת השם כליברי ודודו אמר לו שהוא ייתן לו להשתמש בשם ריי מיסטריו ג´וניור רק אם הוא ירוויח את השם הזה, והוא באמת הרוויח אותו. מיסטריו נהג ללמוד בזמן שהתאמן לקרבות. כשהיה קטן, ריי נאלץ להתגנב לבניין שבו הקרב שלו התקיים כי לא נתנו לו להיכנס בגלל שהיה קטן מדי.
ריי מיסטריו התחיל את הקרירה שלו כמתאבק בגיל 16 בטריפל איי (AAA). שם הוא זכה 5 פעמים בחגורת המשקל הבינוני ופעמיים בחגורת המשקל הכבד-קל. בזמן שהתאבק שם היו לו כמה פיודים גדולים עם חובנטוד גאררה וסייקוזיס. מיסטריו גם היה כוכב גדול ב-WWA, שם הוא זכה 3 פעמים בחגורת המשקל הבינוני ו-3 פעמים בחגורת המשקל הקל, הוא גם זכה בחגורת הזוגות פעם אחת עם דודו ריי מיסטריו סניור. מיסטריו גם התאבק ב-ECW כשנה לפני שהגיע ל-WCW.
&nbsp
ב-26 ביולי 1996, מיסטריו ניצח את דין מלנקו וזכה בחגורת המשקל הקל של WCW בפעם הראשונה. הוא החזיק בחגורה למשך ארבעה חודשים עד שמלנקו הצליח להשיב אליו בחזרה את התואר. בזמן הזה ריי ריי עשה שם לעצמו כאחד הלוצ´דורים עם המסכה, יחד עם סייקוזיס, חובנטוד גאררה, לה פארקה ועוד... הוא הפך למוכר בזכות סגנונו האווירי, בתוך ומחוץ לזירה.

 

Diunim

New member
אולטימו דראגון

שם זירה: אולטימו דראגון
שם אמיתי: יושיהירו אסאי
גובה: 1.73
משקל: 84 ק"ג
תאריך לידה: 12 בדצמבר, 1966
מקום מגורים: נאגויה, יפן
תרגיל סיום: אסאי מונסולט, דראגון סליפר
&nbsp
יושיהירו אסאי סיים את הדוג'ו של ניו ג'פאן ב-1987, אולם גודלו הקטן מנע ממנו להתקדם מעבר למידקארד. לכן הוא עבר למקסיקו, ללמוד להתאבק בסגנון לוצ'ה ליברה. בהתחלה הוא היה ב-UWA, ואף ב-ULL שייסד המורה שלו, גראן האמאדה, אבל לבסוף הוא עבר ל-EMLL.
&nbsp
ב-EMLL, קיבל אסאי את הגימיק החדש שלו: אולטימו דראגון. הגימיק אמר שהוא היה התלמיד האחרון של "הדרקון", ברוס לי האגדי. למרות שהחלק הזה בדמות נעלם אחר כך, השם והמסכה תפסו. הוא אפילו קיבל גרסת מיני שלו. עכשיו הוא כבר היה מתאבק מבוקש, וחתם ב-WAR ובניו ג'פאן.
&nbsp
ב-1996, הקריירה של דראגון הגיעה לשיאה. הוא חתם ב-WCW והגיע לשם כ"אולטימייט דראגון" (בגלל טעות תרגום). באופן סטריאוטיפי, הוא קיבל את סוני אונו כמנג'ר והוצג כהיל יפני. אבל היה עוד דבר אחד שהיה מיוחד בדראגון באותה השנה, ועליו נדבר מיד.

 

Diunim

New member
האווירה

1996 הייתה אחת מהשנים החשובות בתולדות העסק הזה.
&nbsp
במהלך השנה הזאת, מלחמות ליל שני היו בשיאן. ה-WWF ניסו לשנות את המוצר שלהם, והתמקדו בעיקר בכהונת האליפות של שון מייקלס. אבל לצערם, זה לא עזר. WCW התחילו עם האנגל של nWo, והתחילו לפתע להצליח. הם ניצחו במלחמת הרייטינג ולפתע הפכו לארגון החזק.
&nbsp
זאת הייתה התקופה הכי טובה בתולדות WCW, ובחלקה היא נבעה מהמתאבקים המוכשרים שהיו לה, בראשם מתאבקי המשקל הקל.

 

Diunim

New member
הפיוד

ובכן, הפיוד התחיל באוגוסט 1996. דראגון ערך את הבכורה שלו ב-WCW, ונלחם מול לא אחר מאשר ריי מיסטריו. ריי ניצח אותו ושמר על אליפות המשקל הקל, ודראגון חזר לו ליפן. ואז, ביפן, דראגון השיג את ההישג הגדול ביותר שלו עד היום: הוא זכה בתואר שנקרא תואר הג'יי קראון, וחזר לארצות הברית מעוטר מתמיד.
&nbsp
הג'יי קראון היה תואר שנוצר מטורניר של שמונה אלופי משקל קל מארגונים שונים מיפן, ממקסיקו, ואפילו ה-WWF. דראגון היה האלוף הבין לאומי לג'וניורים במשקל כבד ב-WAR, ובאוקטובר הוא ניצח את גרייט סאסוקה וזכה בג'יי קראון. בנוסף לכך הוא זכה בתואר המשקל האמצעי של NWA. אז תואר המשקל הקל היחידי שלא היה לו, היה של… WCW.
&nbsp
דראגון חזר ל-WCW נחוש לזכות בתואר המשקל הקל היחידי שעמד בדרכו להיות מתאבק המשקל הקל הכי גדול בהיסטוריה. בינתיים דין מלנקו זכה בתואר מריי, אז גם ריי רצה את הקרב החוזר שלו על האליפות. אז בינתיים מלנקו החליט להגן על התואר מול סייקוזיס, בעוד שדראגון וריי נלחמו על תואר הג'יי קראון ועל הזכות לאתגר את מלנקו. הבמה הייתה מוכנה לעימות הגדול: חלוץ הלוצ'ה ליברה מול המתאבק שהחזיק בהכי הרבה חגורות. וגם- אליפות של ה-WWF מופיעה ב-WCW!

 

Diunim

New member
הקרב

המוזיקה של ריי מיסטריו נשמעת והקהל מעודד. ריי יוצא, מנופף לקהל, לבוש כמו ספיידרמן. הוא צועד לזירה ולוחץ את ידי המעריצים. הוא נכנס לזירה (יש שלוש בגלל הבאטל רויאל בהמשך הערב).
&nbsp
המוזיקה היפנית נשמעת. סוני אונו יוצא עם שתי חגורות, אבל לאולטימו דראגון יש שבע אחרות. הוא לוחץ את ידי המעריצים בדרכו לזירה. דאסטי רודס אומר שדראגון בטח כועס שאת האליפות של WCW אין לו. דראגון נכנס לזירה וריי מסתכל עליו. הקהל מגיב בבוז כשדראגון על החבלים. דראגון אפילו יורק ערפל ירוק. הוא מוריד את הגלימה ונותן אותה לנערת הזירה.
&nbsp
הפעמון מצלצל והקרב מתחיל. ריי ודראגון מקיפים אחד את השני. דראגון מנסה לבעוט בריי שנסוג לאחור. הם מקיפים אחד את השני ונועלים אחיזה. דראגון הופך את זה להאדלוק ומוריד את ריי למטה. ריי תופס את ראשו ברגליו ודראגון ממהר לקפוץ על רגליו. השניים מסתכלים אחד על השני. הם נועלים אחיזה ודראגון נועל את זרועו. דראגון מוריד את ריי למזרן. דראגון נותן ברכיות לזרועו של ריי ושוב נועל אותה. הוא נועל רינגס אוף סאטורן. דראגון מרים את ריי שמפיל אותו מרגליו וקופץ כשרגליו מחזיקות ברגל של דראגון! דראגון מתהפך ונועל את הזרוע של ריי. הוא מרים אותו ומבצע סקופ סלאם. אלבו דרופ! 1... 2... ריי יוצא! דראגון נועל צ'ינלוק. ריי מנסה לצאת ודראגון תוקע לו מרפק בראש. דראגון ממשיך לנעול צ'ינלוק. ריי מתחיל לקום ונועל את זרועו של דראגון. ריי מרים את דראגון מהזרוע. דראגון מתהפך ומסובב את זרועו של ריי! ריי נופל על המזרן וקופץ חזרה. דראגון נותן צ'ופים ומבצע אייריש וויפ. הוא מתכופף וריי חולף מעליו. הוא מנסה לקפוץ וריי מתכופף. ריי רץ ודראגון זורק אותו לחבלים, ריי חוזר עם מונסולט אבל דראגון זז. ריי נוחת על רגליו. דראגון רץ וריי מבצע באק באדי דרופ, דראגון על רגליו, שניהם מבצעים בעיטה מסובבת! שניהם נופלים ושניהם קופצים על רגליהם! הקהל מריע ומוחא כפיים. דראגון מסתכל על ריי ומנסה בעיטה מסובבת. ריי מתכופף ודראגון מתחיל לבעוט לו ברגליים ובגוף! ריי נפל. דראגון לוקח את ריי ומטיח את ראשו בטורנבאקל. דראגון מרביץ לריי. הוא מבצע אייריש וויפ. ריי הופך את זה ורץ, דראגון הופך אותו. ריי נוחת על האייפרון, דראגון מבצע עליו ספרינגבורד דרופקיק! ריי על הרצפה. סוני אונו בועט בריי! הוא ממהר להתחמק. ריי מזהיר את אונו. ריי חוזר לזירה ודראגון תופס אותו. הוא מרביץ לו על האייפרון. דראגון תופס את ריי ומנסה סופלקס, אבל ריי נוחת על רגליו בזירה. ריי מנסה ויקטורי רול, דראגון הולך מאחוריו ומבצע ג'רמן סופלקס! 1... 2... ריי יוצא מההצמדה! סוני אונו מתווכח. דראגון מבצע אייריש וויפ ומרים את ריי... שנוחת על המזרן! דראגון בועט לריי בגב. דראגון בועט בריי שוב. הוא לוקח אותו ומבצע אייריש וויפ. טילט א ווירל... דראגון מרים את ריי על כתפיו ומסתובב… באקברייקר על הכתפיים! ריי נאנק מכאבים על המזרן. הוא מתגלגל לחבלים. דראגון לוקח אותו ומבצע עליו באקברייקר. הוא מסובב אותו לסינגל לג קראב!
&nbsp
ריי נאנק מכאבים באחיזה של דראגון. דראגון מסובב את רגלו של ריי. הקהל מעודד את ריי. דראגון משחרר את האחיזה, כועס. הוא לוקח את ריי... פאוורבומב! והוא מרים אותו! ומנחית אותו על החבלים עם הגרון! ריי נאנק מכאבים. 1... 2... ריי יוצא! דראגון לוקח את ריי שמנסה לנגוח בו. דראגון נוגח בריי שנופל בפינה. דראגון לוקח אותו. אייריש וויפ… ספיינבאסטר! דראגון מסובב את ריי מרגליו! הוא מסובב אותו וזורק אותו למזרן. דראגון מסוחרר ונופל על החבלים. ריי מתגלגל לאייפרון. ריי נפל החוצה. השופט סופר. 1... 2… דראגון מתאושש על החבלים. 3… 4… סוני אונו מאחורי ריי שחוזר לזירה. דראגון לוקח את ריי... פישרמן בריינבאסטר! 1... 2... ריי יוצא! דראגון מרים את ריי… בריינבאסטר! 1... 2... ריי יוצא! דראגון לוקח את ריי ומרים אותו... אינסייד קריידל מצד ריי! 1... 2... דראגון יוצא ובועט לריי בראש! דראגון בועט לריי בגב. דראגון לוקח את ריי שמתחיל לבעוט בו. דראגון נועל לריי את הרגל. ריי נאנק מכאבים והקהל מעודד. דראגון מחליט לשחרר ולוקח את ריי. הוא מרים אותו... טומבסטון בקפיצה! 1... 2... ריי יוצא! דראגון לוקח את ריי ומבצע אייריש וויפ... דרופקיק! ריי נופל החוצה! דראגון רץ אל החבלים ומבצע טייגר פיינט קיק, וחוזר לזירה. דראגון מבצע על ריי דרופקיק דרך החבלים. ריי מנסה לפגוע בו ודראגון חוזר לזירה באמצעות משיכת החבלים. הוא קופץ ונוחת על הרצפה. ריי מרביץ לדראגון! אייריש וויפ... דראגון הופך את זה וריי פוגע במחסום! ריי נופל, הוא פצוע. דראגון לוקח אותו ומרים אותו... טומבסטון בחוץ! דראגון חוזר לזירה ומחזיק בחבלים. ספרינגבורד ספלאש על ריי! שניהם על הרצפה! השופט רץ לבדוק אותם. סוני אונו רץ לנופף על דראגון שקם וזורק את ריי לזירה.
&nbsp
דראגון מטיח את ראשו של ריי בטורנבאקל. הוא שם את ריי על הטורנבאקל העליון. דראגון יוצא ועולה למעלה... הוא עליו... פרנקנסטיינר מסובב! 1... 2... ריי יוצא! דראגון לא מאמין לזה. דראגון לוקח את ריי ושם אותו בין רגליו. פאוורבומב בריצה! 1... 2... ריי יוצא! סוני אונו פשוט לא מאמין. דראגון מנסה לנעול את ריי בנרב הולד. ריי קם ודראגון מבצע אייריש וויפ. הוא רץ וריי בועט בו! הוא מסתובב וחוטף עוד בעיטה! ריי מבצע ספינינג היל קיק! ריי הולך לאייפרון ומסתכל על הקהל… ספרינגבורד... אל החבלים, מונסולט בפיסוק! 1… 2… דראגון יוצא! ריי לא מאמין. הוא לוקח את דראגון ודוחף לחבלים. אייריש וויפ... דראגון הופך וריי מתהפך אל האייפרון. הוא נוגח בדראגון בבטן! הוא קופץ… ספרינגבורד דרופקיק! דראגון נופל החוצה וריי קופץ לו על רגליו. ריי רץ... הוא מבצע ספרינגבורד סנטון על דראגון בחוץ! השניים מעולפים על הרצפה. השופט בודק אותם. ריי מתחיל לקום. גם דראגון. ריי זורק את דראגון פנימה ועולה על האייפרון. ספרינגבורד סאנסט פליפ! 1... 2... דראגון יוצא! הוא מצמיד הצמדת גשר! 1... 2... ריי יוצא! דראגון כועס. ריי קם והוא בועט בו. הוא רץ לחבלים וריי מתהפך בגלגלון ועולה עליו... הוריקנראנה! 1... 2... דראגון יוצא! ריי קם ומרביץ לדראגון. הוא מפספס מכה ודראגון נועל פול נלסון. דראגון סופלקס! הוא מצמיד! 1... 2... ריי יוצא! דראגון מתעצבן. הוא לוקח את ריי... שם אותו בין רגליו… מרים לפאוורבומב אבל ריי מבצע סאנסט פליפ! 1... 2... דראגון יוצא! ריי רץ ודראגון דוחף לחבלים. דראגון מנסה למשוך את ריי, ריי נותן לו מכות מרפק! דראגון משחרר וריי הולך לאייפרון, הוא מסמן לקהל המתלהב. ריי קופץ, ווסט קוסט פופ... דראגון תופס אותו ומבצע עליו סלינגשוט פאוורבומב! 1.. 2... 3!
&nbsp
דראגון קם וסוני אונו נכנס לחגוג איתו. דראגון מדבר למצלמה וחוגג עם סוני אונו. השופט מרים את ידו של דראגון וסוני אונו אומר שמלנקו הוא הבא בתור. דראגון מקבל דגל יפני. רואים את המהלכים הגדולים של דראגון בקרב.

 

Diunim

New member
מחשבות אישיות

וואו. שני מתאבקי משקל קל בסגנון שונה לחלוטין מתאבקים אחד עם השני, והתוצאה היא פשוט נהדרת, משהו חד פעמי ומיוחד לגמרי. דראגון וריי פשוט העיפו את הגג.
&nbsp
הייתה קצת ביקורת על זה שבעצם הקרב הוא סקוואש ארוך של דראגון, אבל למה ריי מיסטריו קיים אם לא כדי למכור ליריבים שלו? כל המטרה הייתה להראות את דראגון כמתאבק קטלני שעומד לנסות לזכות בתואר המשקל הקל, והאמת שאת המטרה הזאת הם השיגו, וגם הצליחו יפה להראות את המהלכים של ריי.
&nbsp
המהלכים של דראגון פשוט מדהימים, הטומבסטון והפרנקנסטיינר מהחבל ואפילו הפאוורבומב בסיום חולניים לגמרי. הקהל לא נשאר אדיש למהלכים האלה. ואפילו ריי מיסטריו מבצע מהלכים מגניבים וגדולים, ומלהיב את הקהל. ושוב, הוא מוכר מצוין ומראה לכולם מי הפייס הגדול והאהוד ביותר בקרב הלוצ'דורים.
&nbsp
ציון הקרב:
½

 

Diunim

New member
לסיום

הקריירות של שני המתאבקים השתנו לאחר הקרב הזה. ריי המשיך להיות מתאבק המשקל הקל הגדול ביותר ב-WCW, כעבור שנה הוא היה בפיודים עם אדי גאררו וכריס ג'ריקו. דראגון? התחיל להרשים קצת ב-97, אבל לבסוף נדמה היה שהקריירה שלו נגמרה בגלל פציעה. הוא פרש ב-98.
&nbsp
ב-2002, הקריירות של שני המתאבקים השתנו שוב. ריי חתם ב-WWE ואילו דראגון עבר ניתוח וחזר לזירה. ההצלחה של ריי ב-WWE גרמה לכך שווינס מקמהן ירצה גם את אולטימו דראגון לשחזר את ההצלחה, עד שהבין שלמרות המסכות הדומות, ריי ודראגון שונים לגמרי בסגנון. התקופה של דראגון ב-WWE מפוספסת מאוד, הוא לא קיבל שום הזדמנות.
&nbsp
עם זאת, חשוב לציין את המעמד כאן. לראשונה תואר של ה-WWF הוגן באירוע של WCW (והם אפילו לא קלטו את זה). ודראגון ניצח כאן ובסטארקייד, הוא זכה גם בתואר המשקל הקל. למשך תקופה מסוימת, דראגון היה אלוף של עשר חגורות משקל קל שונות. אז לראשונה, ראינו כאן אלוף משקל קל בלתי מעורער. קריירה מפוספסת? בהחלט. אבל קרבות מצוינים.

 
למעלה