המיין איבנט 95- גולדברג-סטיינר

Diunim

New member
המיין איבנט 95- גולדברג-סטיינר

אתם יודעים, אנחנו פה בפינת המיין איבנט. ובדרך כלל, לפני כל מיין איבנט משובח מגיע פיוד מדהים. פיוד ענק שמשאיר אותך פעור פה, ומחכה לקרב הגדול שיסגור את הפיוד הגדול בצורה עוד יותר טובה. או שבכלל אין פיוד לקרב- שני מתאבקים טובים במקרה נכנסו לזירה ונתנו את כל כולם. זה קורה.

אבל מתי בפעם האחרונה ראיתם מיין איבנט ראוי שהפיוד שמאחוריו היה… אין דרך אחרת לתאר את זה… רסלקראפ? פשוט זבל טהור, זבל נוראי שאנשים פשוט שנאו ולא האמינו ששודר בטלוויזיה? כי ב-WCW של שנת אלפיים היה לנו המון זבל. ומעט מאוד רגעים טובים.

ולמרות זאת, למרות הפיוד הגרוע שייזכר לדורות, בפול ברול 2000, גולדברג וסקוט סטיינר, שני מתאבקים ידועים לשמצה, נכנסו לזירה והתעלו מעל הפיוד שלהם. זה מה שקורה כשאתם לא מקשיבים לתסריט...

תיהנו.

 

Diunim

New member
ביל גולדברג

שם אמיתי: ויליאם סקוט גולדברג
תאריך לידה: 27/12/66
עיר מגורים: טולסה, אוקלהומה
מתאבק מאז: 1997.
גובה: 1.93 מטר
משקל: 129 ק"ג
פינישרים: ספיר, ג'קהאמר.
גולדברג הוא אחד מהמתאבקים הכי מזוהים עם תקופת האטיטיוד ארה ו-WCW.
הוא ממוצא יהודי, והתחיל את הקריירה שלו כשחקן פוטבול. לבסוף הוא נפצע בבטנו ונאלץ לפרוש, ובמהלך האימונים שלו בזמן הפציעה, פגש את לקס לוגר וסטינג, שהמליצו לו להתחיל להתאבק. גולדברג התחיל להתאמן בפאוור פללאנט של WCW.
כעבור כמה חודשים, הגיע גולדברג לנייטרו, והתחיל רצף ניצחונות מסחרר. הוא התחיל לחסל מתאבקים במהירות, ולצבור אהדה ענקית. הוא זכה באליפות ארה"ב באפריל, וביולי הוא הביס את האלק הוגאן כדי להפוך לאלוף העולם. גולדברג שמר על התואר שלו במשך חמישה חודשים, עד שהוא הפסיד, לראשונה בקריירה שלו, לקווין נאש.
את שנת 1999 גולדברג העביר בפיודים מול חברי ה-nWo, כמו סקוט הול וקווין נאש. הוא צילם את הסרט "חייל אוניברסלי" ולאחר מכן התחיל פיוד מול סיד. לקראת סוף השנה הוא התחיל פיוד מול ברט הארט, שהקים את ה-nWo החדשה, ונפצע בזרועו (לא לפני שגמר לברט הארט את הקריירה שלו).
כעבור חמישה חודשים, חזר גולדברג ל-WCW כדי להילחם בקבוצת הניו בלוד, אולם לאחר מכן בגד בקווין נאש ודווקא הצטרף לקבוצה, בהנהגת אריק בישוף ווינס רוסו. ההיל טרן של גולדברג נחשב לכישלון.

 

Diunim

New member
סקוט סטיינר

שם אמיתי: סקוט קארל ריכסטיינר
ידוע גם בתור: ביג פאפה פומפ, ביג באד בוטי דדי, הפריק הגנטי, פריקזילה
תאריך לידה: 29/7/62
מקום מגורים: דטרויט, מישיגן
מתאבק מאז: 1986
גובה: 1.85 מטר
משקל: 125 ק"ג
פינישר: פרנקנסטיינר, סטיינר ריקליינר
סקוט סטיינר התחיל את הקריירה שלו כמתאבק חובבים באוניברסיטת מישיגן. אחרי תקופה בארגונים קטנים, הוא הצטרף לאחיו, ריק, ב-WCW ב-1989. בשלוש השנים הבאות, הפכו האחים סטיינר לצמד מדהים שזכה לא רק בתארי NWA לזוגות, אלא גם בתארי ארצות הברית לזוגות ובתארי IWGP לזוגות. סקוט התחיל להתבלט מעל אחיו. הוא היה המתאבק הראשון שהצליח לנצח בשלושה קרבות בתכניות סוף השבוע של הארגון, וגם נלחם מול ריק פלייר על אליפות העולם. ריק סטיינר נפצע וסקוט התחיל להתאבק ביותר קרבות יחידים ואף הפך לאלוף הטלוויזיה. זה נקטע כשסקוט עזב את הארגון עם אחיו.
לאחר מכן השניים עברו אל ה-WWF, וגם שם זכו בתארי הזוגות. אולם לאחר הפסד התארים השניים עזבו גם את ה-WWF. ב-1995 הם אף היו ב-ECW לתקופה קצרה והיו בצוות עם טאז.
ב-1996, חזרו האחים ל-WCW ושוב המשיכו בשליטה שלהם במחלקת הזוגות. הם התחילו יריבות עם האאוטסיידרים וה-nWo. לקראת תחילת 1998, סקוט השתנה. הוא התחיל לקחת סטרואידים ולגדול בגופו, שיערו התקצר והוא גידל זקן. הצמד שלו עם ריק התחיל להתפרק ולבסוף סטיינר בגד בו והצטרף ל-nWo.
עכשיו סטיינר הפך למתאבק יחידים באופן מלא. הוא קרא לעצמו "ביג פאפה פומפ", לבש משקפי שמש וגם רשת מתכתית על ראשו. לאחר תקופה בצמד עם באף באגוול, הוא התחיל להילחם מול המתאבקים הגדולים של WCW וזכה בתואר ארצות הברית. פציעת גב כמעט גמרה לו את הקריירה, אולם לבסוף הוא חזר היישר אל ה-nWo החדשה, והפך להיל רציני. בשנת אלפיים הצטרף אל הניו בלוד ואחר כך למועדון המיליונרים של WCW. הוא זכה שוב בתואר ארצות הברית והתחיל להילחם מול מתאבקים מהטופ של הקארד. ביולי הפך סטיינר שוב להיל כשבגד בקווין נאש ועזר לגולדברג לנצח אותו.

 

oronm316

New member
תודה רבה. שאלה

חלק מהסקריפט היה שגולדברג סטה מהסקריפט בהמלך קרב????
 

Diunim

New member
האווירה

איזו שנה מעולה הייתה שנת אלפיים. קרבות מדהימים, פיודים מרתקים, תכניות פשוט מעולות… אה, סליחה. זה היה ב-WWF. אנחנו מסתכלים בכלל על WCW, שבשבילה שנת אלפיים הייתה, איך נאמר… קטסטרופה ממדרגה ראשונה.
&nbsp
שינויי ההנהלה בארגון היו פשוט הזויים. התחלנו את השנה עם וינס רוסו, ואז עם קווין סאליבן, ואז שוב פעם עם רוסו שגובה באריק בישוף, ואז בישוף עזב ורוסו נשאר לבד… וזה לא שהתכניות היו יותר ברורות. הן התאפיינו בכאוס ובחוסר היגיון מוחלט.
&nbsp
שנת אלפיים הייתה השנה שחתמה סופית את גורלה של WCW. שלושה חודשים בלבד לאחר סיומה WCW נסגרה סופית. היא הפסידה בערך 80 מיליון דולרים בשנת אלפיים לבדה. בהשוואה לשנה המעולה של ה-WWF, זה היה מביך.

 

Diunim

New member
הפיוד

כמו שכבר אמרתי, הפיוד בין גולדברג לסטיינר היה פשוט… זבל. הכול התחיל באירוע "ניו בלוד רייזינג". השניים השתתפו בקרב משולש עם קווין נאש, בו המנצח יילחם מול אלוף WCW כעבור חודש. קרב אליו גולדברג הגיע חמש דקות מאוחר יותר בגלל "תאונה". הפרשנים התחילו לדבר שאולי גולדברג מתווכח עם וינס רוסו. כשגולדברג כן הגיע, הוא סירב לחטוף את הפינישר של נאש ועזב אותו ואת סטיינר לקרב לבדם. WCW פשוט אמרו שגולדברג סטה מהתסריט.

למחרת היום, וינס רוסו הבהיר שהוא לא יוכל לפטר את גולדברג כי ההנהלה אוסרת עליו (גולדברג אהוב מדי), ושם אותו מול טנק אבוט. גולדברג חיסל את אבוט בקלות ובסוף התכנית הוא העביר את מידייז'ה, המלווה של סטיינר, דרך שולחן. בת'אנדר לאחר מכן, גולדברג תקף גם את ריק סטיינר. בנייטרו, לאחר שגולדברג סירב לשחרור מהחוזה, הודיע לו רוסו שאם הוא יגע בו הוא יפוטר. לא שזה מנע מגולדברג לחנוק אותו, אבל אז גולדברג נאלץ ללכת כי התברר שסקוט סטיינר נמצא בחדר המלון של חברה של גולדברג. גולדברג הלך למלון (לקח לו רבע שעה רק להיכנס בדלת ועוד רבע שעה לעלות במדרגות, אגב) רק כדי לגלות שסטיינר חטף את חברתו. לאחר תצוגת משחק מחרידה, גולדברג הגיע, וחטף מקווין נאש, ג'ף ג'ארט וריק סטיינר, למרות ניסיונו של בוקר טי לעזור לו. סטיינר נעל על החברה של גולדברג את הסטיינר ריקליינר.

כעבור שבוע, לאחר שוויטו (כן, ויטו) הרביץ לרוסו, גולדברג גרר את רוסו למדבר (איכשהו הוא לא פוטר למרות שהוא נגע ברוסו בבירור) וניסה לקבור אותו, רק כדי שברט הארט יבגוד בגולדברג ויעזור לרוסו לקבור אותו. במדבר, כן? בנייטרו כעבור שבוע, השתתפו גולדברג, רוסו וסטיינר בקרב וורגיימס, אבל גם הפעם ברט מנע מגולדברג לנצח. בת'אנדר, גולדברג ניסה לתקוף את ברט אבל סטיינר תקף אותו ונעל אותו בריקליינר.

שישה ימים לפני האירוע, ניסה סטיינר לזכות באליפות העולם מנאש, כשבוקר השופט וגולדברג האנפורסר. כמובן שהקרב התפרק לגמרי אחרי התערבויות, ולבסוף סטיינר קשר את גולדברג לאוטובוס של מייק אוסום והרביץ לו עם צינור ברזל. בת'אנדר האחרון לפני האירוע, התערב גולדברג בקרב של סטיינר ונתן לו ספיר וג'קהאמר.

אתם מוזמנים להיזכר בפרומואים המגוחכים שרצו לפני הקרב...



 

Diunim

New member
הקרב

https://www.dailymotion.com/video/x48p7q
&nbsp
מין ג'ין נמצא עם סקוט סטיינר מאחורי הקלעים. הוא מקדם את הקרב כהתנגשות הטיטאנים. זה קרב ללא פסילות. סטיינר אומר שהלילה הוא יוכיח שהוא הפריק הגנטי היחיד ב-WCW. הוא אומר שגולדברג בקושי חי אחרי כל תכנית, והלילה הוא יחסל אותו. והוא גם מסביר מה הוא יעשה במלון אחרי הקרב.
&nbsp
האזעקות של סטיינר נשמעות בזירה, והוא עושה את הכניסה שלו. הקהל מגיב בהיטים חריפים. סטיינר מנשק את השרירים שלו ומתווכח עם המעריצים. הוא נכנס לזירה ועולה על הטורנבאקל.
&nbsp
התופים נשמעים והקהל משתגע. איש צוות דופק על הדלת מאחורי הקלעים וגולדברג יוצא. הקהל צועק את שמו כשהוא צועד במסדרונות, מוקף במאבטחים. סטיינר מתווכח עם הקהל המעודד, ואז גולדברג יוצא אל הרמפה. הקהל משתגע. גולדברג עובר את הזיקוקים וגורם לעוד זיקוקים להתפוצץ. הוא הולך אל הזירה וסטיינר בחוץ, לובש את מגן הפנים שלו.
&nbsp
הפעמון מצלצל. גולדברג מתכונן בזירה כשסטיינר מתווכח עם מעריצים. סטיינר עולה על האייפרון ונכנס לזירה. גולדברג בוהה בו כשסטיינר לועג למעריצים. השניים נועלים אחיזה וגולדברג מנסה לדחוף את סטיינר לפינה. סטיינר דוחף אותו לפינה ומרביץ לו ונותן לו מכות מרפק. סטיינר מרביץ לגולדברג ודוחף אותו לחבלים. הוא מבצע אייריש וויפ אבל גולדברג מתכופף מקלוזליין ומבצע שולדר טאקל! סטיינר מנסה לקום כשהקהל מעודד. גולדברג מרים את סטיינר ומרים אותו! הוא הופך את הגורילה פרס לפאוורסלאם! סטיינר קם וגולדברג מרביץ לו. הוא מבצע אייריש וויפ אבל סטיינר מחזיק בחבלים ובורח החוצה. גולדברג יוצא ודורך עליו. הוא מרים אותו ומבצע אייריש וויפ… סטיינר הופך את זה וגולדברג פוגע במחסום האבטחה! סטיינר בועט בגולדברג. הוא לוקח אותו וזורק אותו לזירה. סטיינר חוזר לזירה ומבצע אייריש וויפ. סטיינר מבצע קלוזליין! הוא נותן אלבו דרופ! 1... 2... גולדברג יוצא! סטיינר צועק על השופט המסכן. סטיינר דוחף את גולדברג לפינה ובועט בו קצת. הוא מבצע עליו צ'ופ ואז מרביץ לראשו. הוא מבצע אייריש וויפ ורץ… גולדברג בועט בו! גולדברג לוקח את סטיינר ומבצע באטרפליי סופלקס! הוא מתחיל להרביץ לסטיינר על המזרן. גולדברג בועט בסטיינר שקם. הוא מבצע אייריש וויפ ומתכופף… סטיינר מרביץ לו ומבצע דיאמונד קאטר! סטיינר מרים את גולדברג ומחזיק בו... בלי טו בלי סופלקס! 1... 2... גולדברג יוצא! סטיינר שוב מתווכח עם השופט. הוא לוקח את גולדברג ומרים אותו... טומבסטון?! לא, גולדברג מתהפך! פאוורסלאם! הוא מצמיד! 1... 2... סטיינר יוצא! גולדברג מחכה שסטיינר יקום… הוא רץ אל הפינה אבל סטיינר זז וגולדברג פוגע בעמוד! סטיינר מושך את גולדברג מתחתוניו ועולה על הטורנבאקל. קרוסבאדי... גולדברג תופס אותו ומבצע עוד פאוורסלאם! הקהל משתגע אבל גולדברג קם וגם נופל, וסטיינר מתגלגל החוצה.
&nbsp
סטיינר מסדר את מגן הפנים שלו. גולדברג יוצא החוצה כשסטיינר זוחל. הוא מנסה אייריש וויפ... סטיינר הופך את זה וגולדברג פוגע במדרגות! לפתע מידייז'ה יוצאת עם מוט הברזל. סטיינר מאיים על מעריצים עם כיסא. הוא מרביץ לגולדברג איתו! סטיינר זורק את הכיסא לזירה ואז את גולדברג. הוא נכנס ומרים את גולדברג... הוא תולה אותו על הטורנבאקל. הוא לוקח את הכיסא ומרביץ לו בבטן! ושוב! גולדברג נופל על המזרן וסטיינר זורק את הכיסא. גולדברג מדמם. סטיינר לוקח את גולדברג ולועג לקהל. הוא מרים את גולדברג... טי בון סופלקס! סטיינר עושה שכיבות סמיכה. הוא מרים את גולדברג ומבצע באקברייקר! הוא שם יד על החזה שלו. 1... 2... גולדברג יוצא! סטיינר בועט בכיסא. הוא לוקח את גולדברג... גולדברג משתחרר מפול נלסון ונותן לו מרפקים… אבל סטיינר מחזיק בבטנו, בלי טו בלי סופלקס! מידייז'ה נותנת לסטיינר את מוט הברזל. הוא מסתובב... ספיר! גולדברג מרים את סטיינר. הוא מחזיק אותו, הקהל משתגע… אבל וינס רוסו רץ אל הזירה עם אלת בייסבול! הוא מרביץ לגולדברג עם האלה! ושוב! גולדברג נופל! רוסו שוב מרביץ לו! רוסו מקלל את גולדברג והולך. הוא משוויץ בפני הקהל. סטיינר מצמיד. 1... 2... גולדברג יוצא! הקהל מקלל את רוסו. סטיינר לוקח את גולדברג וזורק אותו החוצה. גולדברג מסתכל על רוסו שבורח… סטיינר מבצע עליו דאבל אקס האנדל מהאייפרון. סטיינר לוקח את גולדברג ומבצע אייריש וויפ על מחסום האבטחה! הוא נותן לו ברכיה! מידייז'ה נותנת לסטיינר שולחן והוא פותח אותו ומעמיד אותו. סטיינר בועט בגולדברג. סטיינר מרים את גולדברג... פאוורסלאם דרך השולחן! סטיינר ורוסו חוגגים. סטיינר לוקח את גולדברג וזורק אותו פנימה.
&nbsp
סטיינר נכנס אל הזירה. גולדברג מעולף לגמרי. סטיינר עומד מעליו... הוא נועל את הסטיינר ריקליינר! רוסו צועק לצלצל בפעמון אבל גולדברג נלחם באחיזה! הוא מתחיל לזוז, הוא זוחל אל החבלים... מידייז'ה עולה על האייפרון! היא בועטת ביד של גולדברג מהחבלים! סטיינר ממשיך לנעול את הריקליינר. גולדברג לפתע עובר מאחוריו ומרים אותו! הוא זורק אותו מהכתפיים אל החבלים! סטיינר מנסה לקום ונותן קלוזליין לגולדברג בפינה! הוא לוקח את גולדברג ודוחף אותו לפינה! סטיינר מרים את גולדברג על הטורנבאקל. הוא עולה לשם... גולדברג מתחיל לנגוח בו! סטיינר נופל אבל מידייז'ה עולה עם המוט… היא מרביצה לגולדברג עם המוט! גולדברג מעולף ורוסו פוגע בו עם אלת הבייסבול. ומידייז'ה פוגעת בגולדברג שוב! סטיינר עולה על הטורנבאקל… בלי טו בלי סופרפלקס! הוא מצמיד! 1... 2... גולדברג יוצא! סטיינר ממש כועס. הוא גורר את גולדברג מרגליו ועומד מעליו. הוא נועל שוב את הסטיינר ריקליינר! גולדברג נאבק באחיזה. רוסו צועק עליו. גולדברג מתחיל לזחול לחבלים. סטיינר נאבק בו... גולדברג מחזיק בחבלים ומעיף את סטיינר החוצה! גולדברג מנסה להתאושש וסטיינר לוקח כיסא. הוא חוזר לזירה... גולדברג מתחמק ממכת הכיסא, הוא בועט בו! הוא מבצע סווינגינג נאקברייקר! גולדברג מחכה בפינה לסטיינר שיקום. וינס רוסו רץ אל הזירה עם אלת הבייסבול, גולדברג חוסם אותו! הוא מתחיל לחנוק אותו! סטיינר מרביץ לו עם מוט הברזל! ושוב בראש! עכשיו סטיינר עומד מעל גולדברג ונועל שוב את הסטיינר ריקליינר. גולדברג מעולף לגמרי. השופט בודק אותו ומרים לו את היד. אחרי שלוש פעמים שהיד נופלת, הוא מצווה לצלצל בפעמון!
&nbsp
סטיינר חוגג מעל גולדברג. וינס רוסו רץ ומחבק אותו. מידייז'ה גם. רוסו קורע את החולצה וחוגג מעל גולדברג. רוסו ומידייז'ה מתחבקים כשסטיינר חוגג על הטורנבאקל ומשוויץ בשרירים. הוא לועג לקהל ואז יוצא מהזירה. רוסו מלגלג על הקהל. סטיינר ומידייז'ה גם הולכים וחוגגים. בינתיים שחקני קבוצת הפוטבול המקומית בודקים את גולדברג. גולדברג קם לאט כשהם מנחמים אותו. הוא יוצא מהזירה והמוזיקה שלו מתנגנת.

 

Diunim

New member
מחשבות אישיות

קרב ביגמנים טוב, קטטה נהדרת וסה"כ: כיף גדול.
&nbsp
באופן אישי, מי חשב שהשניים האלה יצליחו לתת קרב שיהיה כזה טוב? הם השתמשו בכמה מהלכים עוצמתיים, די כיסחו אחד את השני והצליחו להראות לכולנו שגם להם יש מה לתת. ובכלל, הקרב היה די פשוט, לא היה כאן סיפור מסובך למרות שמדובר בבוקינג של וינס רוסו. היה ברור מי נגד מי כאן.
&nbsp
עם זאת, היו בקרב גם כמה בעיות. ראשית, כמות הפעמים שגולדברג משתמש כאן בפאוורסלאם היא קצת מוגזמת. ושנית, וזה יותר חשוב בעיניי: כמה פעמים אתה יכול לפגוע בבן אדם עם מוט ברזל או אלת בייסבול בלי שזה יהיה מוגזם? קצת מוריד מהקרב, אולם בכל זאת מדובר בעיניי בקרב שמראה איך ביגמנים יכולים וצריכים לעבוד.
&nbsp
ציון הקרב:
¼

 

Diunim

New member
לסיום

לאחר הקרב, המשיך גולדברג את היריבות עם וינס רוסו. במהלך היריבות הזאת הוא אף גרם לרוסו לזכות בתואר העולם בטעות, ולאחר מכן נאלץ להתחיל מחדש את רצף הניצחונות שלו אחרת לא יקבל קרב על התואר ויפוטר. רוסו כבר עף מ-WCW עד שגולדברג הפסיד ופוטר- ובאופן מפתיע, לאחר אותו הפסד גולדברג לא חזר ל-WCW, שנסגרה כעבור חודשיים.
&nbsp
סטיינר, לעומתו, עלה מיד למיין איבנט ולפיוד מול בוקר טי. כעבור חודשיים בלבד זכה סטיינר בתואר העולם והתחיל להגן עליו מול הפייסים הגדולים של הארגון. הוא התחיל לפצוע את הפייסים ודווקא הפך לאלוף הכי מעניין של WCW מזה המון זמן. הוא החזיק בתואר עד ליום האחרון של WCW, כשבוקר זכה בתואר שוב.
&nbsp
אני חושב שמדובר בקרב הטוב האחרון שהיה ל-WCW. הקרב הזה הראה שדווקא היה לארגון כישרון, ושאם הם רק היו מנהלים את המתאבקים שלהם בהצלחה, הם היו מצליחים יותר במלחמה שלהם מול WWF. אבל הם לא עשו את זה. ואולי ב-WCW, הדרך לעשות קרב טוב, היא פשוט באמת… לא להקשיב לתסריט לעולם.

 

Diunim

New member
רמז לשבוע הבא:

האמת, שהרמז של השבוע הבא הוא שיר. בהשראת הספה של חברים, אני רק אגיד שמדובר בקרב זוגות... ותחשבו לבד על הרמז.

 

חיא2

New member
תודה רבה,

פינה מצוינת, ניתוח היסטורי מעניין.
אישית לא סבלתי את סטיינר סקוט. כלההתנהגות הנרקסיסטית עם השרירים ונישוקם, לדעתי מבחיל. אחיו, עם הזקן, האוזניות וההתנהגות של דב בטח שימש השראה לגברים-דובים בכל מיני פינות בעולם.
הנה קישור לקרב . האיכות גרועה כי זה מקלטת וידיאו ישנה.

 
למעלה