טיטאן סקרוד- פרק 13

Diunim

New member
טיטאן סקרוד- פרק 13

שלום לכולם וברוכים הבאים לתרגום לעברית של הפרק השלושה עשר בטיטאן סקרוד: חיוכים אבודים, סטאנרים ודפיקות. בפעם הקודמת שמענו על הכישלונות של WCW בסטארקייד 1997, נקודת מפנה עבור הארגון. תזכורת: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/13/183705498/בידור/היאבקות_WWE

אז במה עוסק הספר השלישי? (תקציר)

הפרק האחרון בטרילוגיית רבי המכר של טיטאן…

כדי להתמודד עם האיום מצד וורלד צ'מפיונשיפ רסלינג והתבוסה ברייטינג במלחמות ליל שני, ידע וינס מקמהן שעליו להמציא מחדש את העסק שלו עם תחילת 1997. אבל השאלה הייתה, איך?

האתוס הוותיק של תכניות פדרציית ההיאבקות העולמית עמד להיזרק לצד, להיקבר מתחת לחיבוק הפתאומי של אלימות מוגזמת, נושאים מבוגרים והפגנת סכסוכים פנימיים בפני הקהל הנדהם. מבעד לקונפליקטים הללו, היה על מקמהן להחליט החלטות נועזות בנוגע למי שהיה בפסגת הרוסטר שלו.

מחלוקת אחת מסוימת תשנה לעד את פדרציית ההיאבקות העולמית, עם השלכות חיוביות ומדהימות. הארגון 'במקום השני' פתאום המשיך לעלות, כשבאופן אירוני הוא דורש דם אחרי שקודם לכן הוא סירב לכך.

מבעד לעיניו של וינס מקמהן, הייתה 1997 השנה שבה 'הבחורים הטובים' שברו את כל החוקים כדי לנצח.

 

Diunim

New member
והפעם בטיטאן סקרוד:

הבנייה לרסלמניה 14 מתרחשת... הארגון מגיע לאט לאט לנקודת המפנה. אנחנו שומעים על סלבריטאים באופן כללי ב-WWF, ועל הגעתו של סלבריטאי אחד חשוב ששינה את כל התמונה. בנוסף שומעים על העלייה של סטיב אוסטין לעומת הצניחה של שון מייקלס, על העלייה של הרוק ועל ההפיכה של וינס מקמהן לדמות שונה לגמרי.

כמה לינקים שימושיים:
האלק הוגאן ברוקי: https://www.youtube.com/watch?v=2SluywQ-d8w

הוגאן ומיסטר טי בסאטרדיי נייט לייב: https://www.youtube.com/watch?v=PKiwzQUY2Sg

לאיילני קאי מול וונדי ריכטר: https://www.dailymotion.com/video/x5ans74

ריי צ'ארלס ברסלמניה: https://www.wwe.com/videos/ray-charles-sings-america-the-beautiful-wrestlemania-ii

רג'יס פילבין ברסלמניה: https://www.wwe.com/videos/regis-philbin-interviews-the-undertaker-at-wrestlemania-vii

ונה ווייט ברסלמניה: https://www.dailymotion.com/video/x46wr9y

לזלי נילסן בסאמרסלאם: https://www.dailymotion.com/video/xjrijp

דיזל מול רייזור ראמון עם וולטר פייטון: https://www.dailymotion.com/video/x59p4j

אנדרטייקר מול יוקוזונה עם צ'אק נוריס: https://www.dailymotion.com/video/x7xc67

ויליאם שטנר ב-RAW: https://www.youtube.com/watch?v=GIVKlNaj3MU

פמלה אנדרסון ב-WWF: https://www.youtube.com/watch?v=L1864UwHFkE

באם באם ביגלו מול לורנס טיילור: https://www.dailymotion.com/video/x65lzr

https://www.youtube.com/watch?v=zKPMVex-UKk

דון קינג ב-WWF: https://www.dailymotion.com/video/x4h1s0

מייק טייסון בראמבל: https://www.youtube.com/watch?v=8XutIU4m5mk

רויאל ראמבל 1998: https://ok.ru/video/44479548154

העימות בין טייסון ואוסטין: https://www.youtube.com/watch?v=oN25PJbsgFg

שון מייקלס מול סטיב אוסטין: https://www.dailymotion.com/video/x5zjrcw

מסיבת העיתונאים של רסלמניה 11: https://www.youtube.com/watch?v=MmpC41gZeQE

קרב הרביעיות מנו וויי אאוט: https://www.dailymotion.com/video/x5zkj1z

מייק טייסון מצטרף ל-DX: https://www.youtube.com/watch?v=sDWprYVaCsk

סטיב אוסטין מול רוק: https://www.dailymotion.com/video/x184wgw

רוק זוכה בתואר: https://www.dailymotion.com/video/xvzb8b

הרוק מחלק מתנות: https://www.youtube.com/watch?v=RSAClSgYapA

וינס מציג את האטיטיוד: https://www.youtube.com/watch?v=tfor69_H64A

סטיב אוסטין מתעמת מול וינס מקמהן: https://www.wwe.com/videos/stone-cold-steve-austin-calls-out-mr-mcmahon-raw-march-9-1998

וינס מקמהן מתראיין על אוסטין: https://www.dailymotion.com/video/x2ixbfy

 

Diunim

New member
חלק א'

עבר כמעט דור שלם מאז שטיטאן התרוממו אל תוך תרבות הפופ. הקרקס הגברי הזה הצליח להשיג את המארקים העניים באותה צורה בה משך את הבוהמיינים מהמעמדות הגבוהים, כך שפדרציית ההיאבקות העולמית הייתה הדבר החם. גם אם זה שהאלק הוגאן חיסל הילים זרים במכות ימניות ומזויפות לא היה מתקדם כמו דייוויד בואי או ג'ואן ג'ט, הנוסחה של מקמהן, קמפיות לצד הרס, השתלבה מעולה עם עלייתם של MTV. המהפכה הלאומית של מקמהן אכן שודרה. כך לפחות הם טענו.

הוגאן היה המפתח של מקמהן לדלתות רבות של קבלת מיינסטרים. בעזרת הביטחון הגדול שלו ומבנה גופו השרירי, הוגאן היה גיבור קומיקס, מגה אתלט, אורח כריזמטי בתכניות אירוח, ושגריר אמין בו זמנית. למרות היתרונות הללו שכל פרומוטר של היאבקות היה רוצה, מקמהן עוד היה צריך משהו מבחוץ כדי לעזור להיאבקות שלו. המאבק ההומוריסטי של הוגאן מול סילבסטר סטלון ברוקי 3 לא יכול היה לעזור לו מספיק. כדי לקפוץ אל שדרות מדיסון, הם היו צריכים עוד כוכבים מגלקסיות אחרות.

רסלמניה הראשונה לא כללה אורחים ידוענים כמו שהייתה מלאה באייקונים. כשסמלים כמו אגדת האגרוף מוחמד עלי והפסנתרן הצבעוני ליברצ'ה הוסיפו זוהר לכל העניין, היה זה מיסטר טי הקשוח שהיה הכי צמוד להאלקסטר. השניים השקיעו את השבועות לפני רסלמניה ביחסי ציבור, כולל אירוח כפול של סאטרדיי נייט לייב בלילה לפני המיין איבנט של רסלמניה. אם הוגאן היה המתאבק של מקמהן שיכול היה להגיע הכי רחוק עבורו, מיסטר טי פתח את הדלתות שהוגאן, עד אז, לא יכול היה. גם לא פגע שסינדי לאופר, שאלבומה מ-1983 ‘She’s So Unusual’ הוציא מתוכו ארבעה מחמשת הסינגלים הגדולים בארצות הברית, ליוותה את וונדי ריכטר במסעה להשיב את אליפות הנשים של ה-WWF באותו האירוע (הסינגל הראשון מהאלבום, ‘Girls Just Want to Have Fun’, היה שיר הכניסה של ריכטר.)

הסלבריטאים היו הנוסחה האהובה על מקמהן. רסלמניות אחרות לא היססו לגלגל שטיח אדום עבור מבקרים מהוליווד, מריי צ'ארלס לרג'יס פילבין עד ונה ווייט. לאחר הפגיעה בתדמית של מקמהן במשפט הסטרואידים ב-1994, הניסיונות לשקם את תדמיתה של טיטאן עם כמה כוכבים גדולים רק התחזקו. לאחר הזיכוי של מקמהן, סאמרסלאם 1994 כלל את השחקן הקומי לזלי נילסן ואת השחקן האגדי מהשיקגו ברס, וולטר פייטון, בתפקידים בולטים. סרבייבור סירייס באותו הסתיו כללה את גורו אומנויות הלחימה החסין ממוות, צ'אק נוריס, כאנפורסר מיוחד שימנע התערבויות במיין איבנט. לאחר מכן היה ינואר עטור כוכבים, כי מקמהן התחיל את 1995 עם ויליאם שטנר, פמלה אנדרסון ולורנס טיילור כדי לעזור לכוכביו, שהוסיפו קצת מאבק הכוכבים שלהם.

הניסוי שבו הליינבייקר הקטלני טיילור נלחם מול החייה הזריזה באם באם ביגלו ברסלמניה 11, למרות שהיה אחד מהקרבות היותר טובים שכללו ידוען שבקושי התאמן, היה אכזבה מבחינה פיננסית. האירוע משך רק 340,000 קניות, ירידה של מעל תשעה עשר אחוזים מרסלמניה 10 של השנה שעברה. למרות העניין הגדול בקרב של טיילור, הוא לא ניקה את ה-WWF מהסירחון של כל השערוריות.

הכיוון החדש שמקמהן הוביל אליו את טיטאן דרש יותר ממחלוקת פנימית, כמו זאת ממונטריאול. עיני כל עולם ההיאבקות כבר ידעו בנוגע לשינוי המוסרי שה-WWF עברה, שכבר לא הייתה יותר מוצר מתוק שנצרך ביום שבת בבוקר. הוא היה צריך שהשמועה תגיע עד למעבר לגבולות.

אם אוסטין הנהדר היה תמונת ראי מעוותת של הוגאן הנחמד, אז מקמהן חשב שהוא היה במרחק קטן מעוד מהפכה. כל מה שהוא היה צריך זה גרסה חדשה של מיסטר טי שתתאים לדמות ההאלקסטר החדשה של אוסטין.

 

Diunim

New member
חלק ב'

קצת יותר מארבעה חודשים לפני שמקמהן ניתק קשרים עם ברט הארט לאחר הבגידה הפומבית מאוד, נתח מאוזנו הימנית של אלוף ה-WBA למשקל כבד איוונדר הוליפילד נחה על מזרן זירת האגרוף בלאס וגאס. בסיבוב השלישי של קרב חוזר מצופה מול 'איירון' מייק טייסון האגדי, המאתגר לפת את הוליפילד, ואז נגס לו באוזן, כך שתלש ממנה חתיכה שבקושי הייתה באורך אינץ'.

בסיבוב הקודם, הוליפילד, שהתחמק ממכה של טייסון, רכן אל יריבו, נגח בראשו ופגע בטייסון מעל עינו הימנית. כשהקרב הגיע לסיבוב השלישי, יצא טייסון הנוקם מהפינה שלו ללא מגן השיניים. השופט מיליס ליין ציווה עליו לחזור ולשים אותו. טייסון טען כעבור שנים שהנשיכה הייתה נקמה על מה שחשב שהייתה נגיחה מכוונת. לא הייתה סיבה להאמין שהעובדה שפתח את הסיבוב השלישי כשניביו חשופים הייתה בגלל ששכח.

טייסון נפסל בסיום הסיבוב השלישי לאחר ששוב נשך, כי ליין הוריד שתי נקודות והזהיר את טייסון לאחר הנשיכה הראשונה. העונש היה נורא עוד יותר: הוועדה האתלטית של נבאדה שללה מטייסון את רישיון האגרוף, וקנסה אותו ביותר משלושה מיליון דולרים. העובדה שלא יכול היה להתאגרף בזירות של לאס וגאס פגעה בסיכויים של טייסון לימי תשלום. מדינות אחרות רצו ללכת בעקבות נבאדה, כך שטייסון לא יוכל להתאגרף בארצות הברית במהלך השעייה לא מוגבלת.

טייסון היה אמור להופיע בהפתעה בפרק של נייטרו ב-30 ביוני, 1997, שהתרחש בלאס וגאס יומיים לאחר הקרב מול הוליפילד, אבל אנשי טרנר ביטלו את התכניות במהירות לאחר הקניבליות של טייסון.

אם החצי הראשון בשנות התשעים של טייסון הוכתם באישומי האונס ב-1992 שמהם שוחרר על תנאי לאחר שלוש שנים, החצי השני פגע בו מאוד כשנשלל רישיונו והוא היה חייב כסף. בתחילת 1998, האלוף במשקל כבד לשעבר היה חייב בערך אחד עשר מיליון דולרים, שהיה חייב גם בגלל סגנון חייו המוגזם שהיה מנת חלקם של המון ידוענים, וגם בגלל מה שטייסון טען שהיה ניהול כושל מצד הפרומוטר השאפתני שלו דאז, דון קינג הכריזמטי. הניו יורק טיימס דיווח שבפברואר 1998, היה חייב טייסון בין שבעה לשנים עשר מיליוני דולרים למס הכנסה. בגלל המצב הזה, הפסיק טייסון את יחסיו עם קינג, כשטען שהפרומוטר הצבעוני היה אשם בחיסול הונו של המתאגרף כמו הרגלי החיים שלו. ב-5 במרץ באותה השנה, הגיש טייסון תביעה בת מאה מיליון דולרים מול קינג, וטען שהפרומוטר גנב ממנו בשיטתיות עשרות מיליוני דולרים.

 

Diunim

New member
חלק ג'

באחת מהפעמים האחרונות שטייסון וקינג שיתפו פעולה, היועץ בעל השיער העומד צילם נאום עבור הטלוויזיה של ה-WWF בתחילת 1998, ואימת את מה שג'ים רוס הכריז לקהל בסוף 1997: טייסון וה-WWF ניסו לנסח הסכם בו המתאגרף יופיע ברסלמניה 14 במרץ בבוסטון. "כן, צריך ללטש כמה פרטים שם," טען קינג בקולו הצווחני, "אבל כשנגיע לשם ביחד, וינס מקמהן ואני נביא לכם את אחד המופעים הכי גדולים שיש. רסלמניה ומייק טייסון, ב-29 במרץ!"

הקרקע הוכנה לקראת הגעתו של טייסון ל-WWF עוד בנובמבר 1997, כשמארק ראטנר, דירקטור בוועדה האתלטית של נבאדה, ומעריץ היאבקות בולט, קיבל שיחת טלפון מסוקרנת מטיטאן. אם היה סיכוי שהחזרת הרישיון של טייסון בנבאדה תיפגע בגלל השתתפותו בתכסיס היח"צ בהיאבקות, הם ידעו שטייסון וקינג יסרבו לעסקה. ראטנר הבטיח שלא תהיה בעיה שטייסון יעבוד אצל מקמהן, ואמר, "לא נוכל להגיד לו לא להתאבק. לא נוכל להגיד למישהו מה הוא יכול או לא יכול לעשות." דוקטור אליאס גאנם, יושב ראש הוועדה שבפניה טייסון ניגש להחזרת רישיונו ביולי 1998, הוסיף, "לא נוכל למנוע ממישהו להתפרנס."

ראטנר, לזכותו, אמר למקמהן לעשות כמיטב יכולתו כדי להציג את טייסון בצורה מכובדת. כל התייחסות קומית לקרב מול הוליפילד לא יכלה לקרות. אם טייסון ינשך אוזן של מתאבק ב-WWF, גם בצורה קומית, זה יראה לוועדה שטייסון לא לוקח את העונש שלו ברצינות. "אני רק מקווה שזה יהיה בטעם טוב," אמר ראטנר ליושב הראש של ה-WWF.

"האסטרטגיה של וינס הייתה, 'הם ישלמו כדי לראות את מייק טייסון באירוע,'" אמר וינס רוסו. "'הם לא יכולים לראות אותו מתאגרף, הם ישלמו לראות אותו בזירת ההיאבקות.' הוא צדק לגמרי."

"אני הייתי זה שהתחיל את כל העניין כשאתגרתי אותו," אמר קן שאמרוק, שנזכר באנגל מה-RAW ב-21 באפריל 1997, שם אתגר את טייסון לפני שנשך את הוליפילד, וגם הזכיר באופן לא מחמיא את האישומים באונס. "אני חושב שמה שהם ניסו לעשות היה לקבל את תשומת ליבו. ברגע שקיבלו את תשומת ליבו, הם הזיזו אותי ודחפו את שון ואת סטיב. זה לא הטריד אותי, הם היו הוותיקים. אבל כשאתגרתי אותו חשבתי שאקבל את ההזדמנות להילחם מולו, ואז ראיתי אותו שם ולא אמרו לי כלום."

על השתתפותו בסיפור בן עשרה שבועות מהרויאל ראמבל בסן חוזה עד לרסלמניה, הרוויח טייסון שלושה מיליון דולרים, סכום מסקרן בהתחשב בכך שמקמהן טען בפני הארט בסתיו 1997 שהוא בקשיים פיננסיים, ואז אמר לאלוף ה-WWF דאז שהוא מתכוון להפר את החוזה שלו בן עשרים השנה. לא משנה איזה חוב היה למקמהן, אמיתי או לא, זה החוויר בהשוואה לטייסון, כי כנראה בנו של וינס שיין חשף בפני טייסון את ההשפעה הלא הגיונית שהייתה לקינג על המתאגרף.

לפי כתבה בניו יורק טיימס ב-24 במאי, 1998, מקמהן הצעיר דיבר עם טייסון בנוגע לבובה שתהיה חלק מקו שלה-WWF ותחטף מהמדפים כפריט לאספנים. טייסון יעניק בערך 300,000 דולרים ממה שיקבל מה-WWF לקינג כדי להשתמש בדמותו, שלקינג היה עליה זכויות. טייסון הבין שכדי שה-WWF ישווקו בובה בדמותו, הוא יצטרך להעביר את זה דרך קינג, שהחזיק בכל הקלפים.

בכתבה בטיימס, צוטט שיין מקמהן שאמר, "אמרתי, 'מייק, אתה השם הכי חם בספורט.' מיד לאחר מכן, הוא התחיל לנתק יחסים עם דון."

התלונות של טייסון הגיעו לפגישה בסוף ינואר 1998 עם ג'ף וולד, אמרגן מלוס אנג'לס, וחבר טוב של טייסון וקינג. טייסון אמר לוולד כמה כעס שקינג תמיד היה זכאי לחלק מהרווחים. וולד החשדן ביקש להסתכל על הדו"חות הפיננסיים של טייסון,, וטען לאחר מכן שהיו "סתם מספרים שהקלידו על פיסות נייר."
הומלץ שטייסון ילך לעורך הדין מהוליווד, ג'ון ג. ברנקה, שהופתע מחוסר האיזון בחוזים של טייסון. עם המידע הזה, זרק טייסון לא רק את קינג, אלא גם את מנהליו האחרים ג'ון הורן ורורי האלוויי, שטייסון טען ששניהם לא פעלו לטובתו בעניינים שכללו את קינג בתביעה נפרדת באותה השנה.

בבוקר לאחר שברנקה עזר לטייסון לפטר את הורן והאלוויי, טס קינג מטמפה ללוס אנג'לס, שם הוא והורן התעמתו עם טייסון מחוץ למלון בל אייר בסטון קניון רוד. הטיימס טען שהעימות הפך ל"קרב דחיפות וצעקות," בין קינג וטייסון, ואילו שהורן, "נס על נפשו," לפי גרסתו של האמרגן היריב, בוב ארום, בניו יורק דיילי ניוז.

ענני המחלוקת המשיכו להמטיר גשם בכל כיוון אליו טייסון הלך. וזה בדיוק מה שוינס מקמהן קיווה שיביא עיניים וארנקים לכיוונו.

 

Diunim

New member
חלק ד'

ב-18 בינואר, התגובה היחידה שטייסון קיבל בסן חוזה הייתה הרצויה. בצילום מהיר מאוד לפני קרב הרויאל ראמבל השנתי, הלוחם הגולה בן השלושים ואחת ישב עם שיין בתוך תא המכובדים והסתכל על הסן חוזה ארינה. בתוך פחות משבועיים, הוא עמד לירוק אש על קינג. ברגע הזה, הוא היה לבוש היטב ושליו, נהנה ממופע היאבקות שהיה דומה מאוד להיאבקות של ה-WWWF שראה בטלוויזיה כילד צעיר בברוקלין. הגיבור שלו היה האיש החזק האיטלקי, ברונו סאמארטינו, שחיסל את כל יריביו בכוחו. טייסון עדיין אהב את אומנות הקרבות המבוימים, אבל סאמארטינו התחיל להתנתק מטיטאן וממקמהן לפני עשור, בגלל מה שראה כעליית הסטרואידים ותופעות פסולות אחרות. היה בטוח להגיד שסאמארטינו לא היה שמח מהקרקס התקשורתי של ה-WWF שכלל במרכזו פושע מורשע, גם אם הפושע הזה העריץ את סאמארטינו בילדותו.

התמונה של טייסון משוחח בהתלהבות עם שיין הובילה לתרועות עידוד ענקיות מיותר מ-18,000 מעריצים שנכחו בקהל. הרעש נעשה, וכששילמו סכום מדהים של 414,373 דולרים בקופות (יותר מכפול מהשיא בצפון קליפורניה, 192,000 דולרים, שנקבע בשנה שעברה בידי סופרברול 7 של WCW שנערך בסן פרנסיסקו), הכיוון החדש של מקמהן השתלם גם מבחינת אנרגיה וגם מבחינת מסחר.

בנוגע לקרב הראמבל עצמו, הרעיון שמישהו שאינו אוסטין ינצח בו היה ממש אבסורדי. כשהוא נכנס לקרב בן שלושים האנשים במספר עשרים וארבע, נכנס אוסטין מאחור לזירה מלאה במתאבקים כשהתגנב מהקהל מהצד השני של מסך הכניסה. הסיפור היה שאוסטין ביצע פעולות אלימות ואקראיות נגד יריביו בראמבל במשך השבועות שהובילו לקרב, וברגע שצליל הזכוכית הנשברת סימן להגעתו, יותר מעשרה מתאבקים הפסיקו להילחם והסתכלו על וילון הכניסה, מרביצים באגרוף לידם בציפייה. זה היה אוסטין מול העולם, ובעצם, אוסטין מעל כולם.

המסע של אוסטין לקרב התואר ברסלמניה לא נמשך אפילו שש עשרה דקות, והסתיים בהדחתו של דוויין ג'ונסון בן העשרים וחמישה, שהצליח להעלות את ערכו עוד יותר כששרד יותר מחמישים ואחת דקות, יותר מכל אחד אחר בקרב. טייסון הצטרף לקהל הגדול כשעודד ומחא כפיים למנצח. "קולד סטון הוא האיש שלי!" טעה טייסון הנלהב כשצווח בפני המראיין מייקל קול לאחר הקרב, ושיקף את האנרגיה שה-WWF ניסו ללכוד בכיוון החדש שלהם. כשהאורח הידוען שמח יותר מאשר חלק מהמתאבקים, המופע מרגיש כאילו הוא המקום להיות בו.

הרגש המהיר של טייסון ביציע המכובדים בסן חוזה היה אמיתי, ללא צורך בליטוש. עם כמה שטייסון נדהם, למחרת היום, הוא היה צריך לזייף מספיק כדי להצדיק את ההשקעה בו. הייתה רסלמניה למכור.

 

Diunim

New member
חלק ה'

למחרת היום, הצוות של טיטאן נסע בערך 250 קילומטרים מזרחה לפרסנו עבור RAW Is WAR של אותו הערב. עדיין לא היה ברור מה יהיה תפקידו הרשמי של טייסון ברסלמניה 14, לפחות בעיני הציבור. מה שהיה ידוע היה שקרב אליפות ה-WWF של אוסטין יהיה מול מייקלס הפצוע, שנפגע בגבו בקצה של ארון קבורה בלילה הקודם בקרב מול האנדרטייקר. במקום לשים מיד את אוסטין ואת מייקלס אחד מול השני כדי למכור את המיין איבנט של רסלמניה, העבודה של אוסטין ב-RAW הייתה להלהיב את אלו שעדיין לא נדבקו לטירוף של ליל שני.

הסגמנט במיין איבנט לא היה קרב, אבל יכול היה להיות. לפני הפסקת הפרסומות האחרונה, קידם ג'ים רוס את העניין, והבטיח תגובות מזוכה הרויאל ראמבל אוסטין (מול תמונת סטיל של 'סטון קולד'), פרסם הופעה חייה מטייסון (שעמד ברוגע מול סט הריאיונות של RAW מאחורי הקלעים), והכיר בכך שמקמהן צעד בשביל הכניסה, כשכמעט מוציאים אותו בקריאות בוז מהבניין. בעידן בו הקרבות קוצרו כדי לפצות את חלוקת הקשב הגרועה, התמונות הגיעו לעומס חושי.

"גבירותיי ורבותיי, בעוד רגע, נכריז את ההכרזה הכי גדולה בתולדות פדרציית ההיאבקות העולמית," הכריז מקמהן לאחר הפרסומות. בנביחה הרגילה שלו, הציג מקמהן את טייסון בפאר, והתייחס אליו בהתלהבות כאל "האיש הכי רע על הפלנטה." כשהוא מלווה בחמישה אנשים מאיימים בלבוש קליל, צעד טייסון הלבוש ברשמיות בשביל הכניסה, כרך את ידו מסביב למקמהן ולחץ את ידו. לא עבר הרבה זמן עד שמקמהן התחיל להכריז את ההכרזה הגדולה על רסלמניה, רק כדי שהזכוכית הייחודית של אוסטין תקטע אותו. "מייק טייסון עומד בזירה של סטון קולד!" אמר ג'ים רוס בזהירות. המעריצים בפרסנו קיבלו את אוסטין כגיבור, ושאגו בהתלהבות כשעלה על החבלים.

כדי להוסיף לתחושה ה'בלתי מתוסרטת', נחיל של עובדים משרדיים, כולל אנשים כמו שיין, סרג'נט סלוטר ופאט פטרסון, נהרו לזירה כדי למנוע מהומה. אלו לא היו המלווים של פיטר מקנילי שהגיעו לזירה כדי להציל את 'ההוריקן' מכך ש'איירון מייק' ירביץ לו, אבל זה רק הוסיף לכותרות אם הייתה מהומה ספונטנית.

לפי התכנית, אוסטין השתלט על המיקרופון, וסירב לניסיונות השלום של טייסון. כשאוסטין הודיע לטייסון למי שייכת זירת ההיאבקות, מעל 7,300 מעריצים גיבו את האל בחולצה השחורה. עיניו של מקמהן יצאו מחוריהן כשנעמד בין הצמד, המתווך הנדהם בסכסוך שלא רצה. "אני רוצה קצת מהתחת של מייק טייסון!" שאג אוסטין לשמחת המעריצים. כדי להסביר את נוכחותו, אמר אוסטין שכעס על כך שמקמהן טען שטייסון הוא "האיש הכי רע". "אתה חושב שהוא יכול לכסח לי את הצורה? האל נו! אני חושב שאני יכול לכסח את התחת שלך? טוב, האל יה!" שאג אוסטין במבטא הטקסני שלו, כשהמעריצים אומרים ביחד איתו את שתי המילים האחרונות.

כמו בכל קרב היאבקות טוב, היה סיום מלהיב. "אני לא יודע עד כמה טובה השמיעה שלךך, אבל אם אתה לא מבין מה אני אומר, תמיד יש לי את שפת הסימנים, אז הנה לך!" ואז, הרים אוסטין את שתי האצבעות המשולשות הכי מפורסמות בעולם בפני טייסון השליו עד עכשיו, שהגיב בדחיפה אלימה שגרמה לזירה שלמה של צופים נדהמים להתחיל להפריד. "טייסון ואוסטין! טייסון ואוסטין! הכול מתפרץ!" צרח רוס בתדהמה כשהמעריצים הריעו. אף אדם לא יכול היה לצאת חלש, ולכן לאחר המאבק הראשוני, התמקד אוסטין באחד מהמגנים האנושיים של טייסון כשהמתאגרף הסתכל. כשהוא מוסיף עוד ארס לעניין, מקמהן שיחק את איש העסקים הזועם כמו שצריך. "הרסת את זה! הרסת את זה, לעזאזל!" הוא צרח על סטון קולד שרוסן, וסימל ברוגע אצבע משולשת בפני הבוס. אחרי הפסקת פרסומות אחת אחרונה, השידור ירד מהאוויר לאחר סצנה אחת אחרונה, בה החבורות של טייסון ושל מקמהן שוחחו מאחורי הקלעים, המתאגרף זועם והבוס מנסה לבצע דיפלומטיה. חמש עשרה שניות לפני הירידה מהאוויר, צעק טייסון שמישהו יביא לו את אוסטין ה"הומו".

"לא רציתי שזה יפסיק," אמר טייסון על הלילה החשוב הזה. "עשיתי מה שרציתי. חייתי את החלום. אתה מדבר מול הרעים ועושה מה שאתה רוצה. לא רציתי שזה יפסיק."

"מעולם לא חוויתי משהו כמו מה שקרה באותו הלילה כשסטון קולד ומייק טייסון התעמתו אחד מול השני בפרסנו, קליפורניה ב-RAW," אמר רוס כעבור שנים. "זה היה קסום - קסם חייתי שלא הרגשתי קודם כשישבתי ליד הזירה. אני תמיד מרגיש שהלילה הזה היה כן שיגור גדול עבור הארגון שלנו, וזה באמת גרם לאנשים לדבר!"

התקשורת במיינסטרים, מספורטסנטר של ESPN עד לטודיי שואו של NBC, דיברו על הסיפור שכלל את שני המוקצים, טייסון ומקמהן, ודיווחו עליו בלי עריכה שלילית, אלא התייחסו אליו כסיפור מעניין. מקמהן גם דיבר עם איגוד העיתונאים לאחר הסיום של RAW, והשתמש בקייפייב כדי להגביר את העניין כשטען שטייסון ממש רצה להילחם מול אוסטין ברסלמניה במקום להיות שופט, כפי שעוד לא הוכרז באופן רשמי. "מייק מסרב לשפוט," אמר מקמהן לעיתונאים בדיכאון מזויף. "אוסטין הביך את מייק טייסון ואת ה-WWF כשאמר את מה שאמר. זה לא היה מכובד וממש לא מקצועי. מייק אומר עכשיו שהוא רוצה את סטון קולד סטיב אוסטין."

"באותה התקופה, אני חושב שלווינס היו עוד מניעים," האמין רוסו. "אני חושב שווינס רצה לנהל למייק טייסון את הקריירה. שיין היה עם טייסון כל הזמן, ואני חושב שעם המצב שטייסון היה בו אז באגרוף, הגלגלים במוח של וינס הסתובבו. לא רק שזה יהיה ניצחון גדול של ה-WWF, אלא שאולי ברגע שטייסון יראה מה מקמהן עשה לו כאן… אולי מקמהן ייקח את זה לשלב הבא."

ההשפעה של טייסון הייתה מיידית: RAW השיגה רייטינג של 4.0, הכי גבוה מאז תחילת מלחמות ליל שני בלי שנייטרו הוקדמה. נייטרו ניצחה בקושי באותו הלילה ברייטינג של 4.44, אבל ל-RAW היה שיא של 4.7 (3.38 מיליון בתים ב-1998) בעימות בין אוסטין לטייסון.

בסיפור עצמו, אוסטין וטייסון היו אויבים מושבעים, הפך מוחלט לשני החברים הוגאן ומיסטר טי. אבל הדמיון היה שם: טיטאן קיבלו עוד גישה ל-MTV בגלל שאוסטין הופיע בתכנית הלהיט החדשה, סלבריטי דת'מאטץ', והוא וטייסון הביאו את החדשות לשאר העיתונות. לקרוא לזה בצורה שחוקה כמו "חיבור האגרוף וההיאבקות" היה מחמיץ את הפרדוקס המודרני של ה-WWF: עירוני, אבל לא רלוונטי. במקום להיצמד לתרבות הפופ בחיוך מסוכר, ה-WWF ידעו שהיו מגניבים, וזה היה לא מגניב להגיד את זה בפתיחות. המורד לא היה צריך להתרברב.

 

Diunim

New member
חלק ו'

ביום חמישי, ה-5 בפברואר, תפקידו של טייסון ברסלמניה הפך לרשמי: הוא יהיה ה'אנפורסר האורח' מחוץ לזירה שימנע מכל דבר להכתים את קרב התואר בין מייקלס לאוסטין. התפקיד החשוב הזה לא היה שונה ממה שצ'אק נוריס שיחק בסרבייבור סירייס 1994: ההבדל היחיד היה האדם. נוריס הגיבור הנצחי היה הלוחם המוסרי שיעשה את הדבר הנכון, וטייסון לא היה. מונטריאול עוד הייתה טרייה, ותומכי אוסטין רבים הבינו שמסעו של 'סטון קולד' אל הארץ המובטחת אולי יפגע בגלל שיפוט בעייתי.

ההכרזה נעשתה באול סטאר קפה בניו יורק סיטי, במסיבת עיתונאים בה נכחו אוסטין, טייסון, מייקלס ומקמהן. הרביעייה ישבה בשולחן הארוך והמכוסה במפה שחורה, כשכל אחד מהם קיבל מיקרופון וכרטיס שם שאפשר לכולם להיראות מכובדים כמו בשימוע בקונגרס. יותר ממאה הכתבים וכמה עשרות מצלמות טלוויזיה הגיעו וחזו בהליך הרשמי בעיקרון, כשקיוו בסוד לתפוס עוד התפרצות של טייסון לפי איך שהכירו אותו.

"אני לא יודע אם אני בעמדה לפסול מישהו," אמר טייסון לעיתונאים, לא בטוח בכוחו. "אבל אני בעמדה טובה לכסח את הצורה אם צריך."

הלוגו של רסלמניה הוצב בעשרות מקומות לפני השולחן, בין העלונים שקידמו את הקפה עצמו. רוב העניין התקשורתי היה מכוון על טייסון, שהפילוג שלו מקינג היה רק בן שבוע. מקמהן הבין שמעמדו השנוי במחלוקת של טייסון בחייו יכול להתעלות על מה שהיה אמור להחזיר את רסלמניה לתהילתה הישנה. "אנחנו כאן כדי לדבר על רסלמניה ולא על המעורבות של מייק בשום דבר אחר," אמר מקמהן מיד בתחילת האירוע. אבל, עדיין נשאלו שאלות על מצבו הכספי של טייסון, שטייסון הרגוע קטע מיד כשאמר לתקשורת, "לא משנה באיזה מצב אני נמצא, יש לי יותר כסף ממה שתראו כל חייכם."

לבסוף, מסיבת העיתונאים חזרה למסלול כשאוסטין ומייקלס דיברו באיום, אבל לא אחד אל השני. המאתגר המזוקן שאג שטייסון, "...לא ירצה להיכנס אי פעם שוב לזירה," לאחר שירביץ לו. מייקלס חזר על דבריו של אוסטין כשאיים על טייסון, ואמר, "אם תעשה משהו לשון מייקלס, אני עומד לשבור לך את השיניים, ולפי מה שאני רואה, אתה לא יכול להרשות את זה לעצמך."

במקרה של אלוף ה-WWF, היו אלו מילים די חזקות מאדם שמהר מאוד עמד לגלות את הכאב הכי נורא שחווה בשלושים ושתיים שנותיו.

 

Diunim

New member
חלק ז'

הבאמפ שמייקלס חווה בקרב ארון הקבורה ברויאל ראמבל, אל מכסה ארון הקבורה, כביכול לא השפיע על האלוף הצבעוני בזה הרגע. קצת לאחר מכן, 'כאב דוקרני' התפתח בגבו התחתון, שאליו שם לב לראשונה כשהקליט את RAW לאחר שתי לילות בדייוויס, קליפורניה. הפרו רסלינג טורץ' דיווח שבערב ה-11 בפברואר, שישה ימים אחרי שהשוויץ בפני התקשורת בניו יורק, התאמן מייקלס בביתו בסן אנטוניו כשהכאב הפך לקשה מנשוא. האיש שגופו הקטן הפר את חוקי הפיזיקה והדהים מעריצים אצל טיטאן במשך כמעט עשור פתאום שכב על הרצפה, בקושי מצליח לסחוב את גופו על הרצפה. מייקלס כמעט לא הצליח אפילו להגיע ולמשוך את שפופרת הטלפון אליו.

"הרגשתי כאילו שסכין חמה משסעת את גבי. מעולם לא חשתי מידה כזאת של כאב בכל חיי," אמר מייקלס על הכאב. כשהצליח לבסוף להגיע לטלפון, לחץ מייקלס על המקשים והתקשר בבהלה להוריו, שבתורם קראו לפרמדיקים לבוא לביתו.

תוצאות ה-MRI היו קודרות: שלושה דיסקים שניזוקו, שניים פרוצים ואחד מרוסק. הרופאים של מייקלס סיפקו ל-WWF רשימת פציעות ארוכה שכללה פגיעה בשתי המותניים, כליה פגועה, ופציעות ברך מחמירות לצד הבעיות החמורות בגב. האדם שחייו המקצועיים היו תלויים ביכולתו להעיף את גופו בצורה מרהיבה מסביב לזירה נשאר עם מעט באמפים לתת. בעוד שפציעת ברך אקראית לכאורה לפני שנה השאירה את אנשי ופרשני התעשייה ספקנים בגלל התזמון, הרשימה הארוכה של הפציעות של מייקלס כעת לא נשמעה כמו הילד שצעק זאב, גם אם האמינות של מייקלס נופצה בגלל התירוצים הנוחים לפני כן. "ואם מדברים על מייקלס, הוא לא יכול לבצע ג'וב באירוע בתשלום בלי שפציעה תתרחש, נכון?" רטן דייב מלצר.

"היו המון אנשים שהאמינו ששון עבד עליהם," אמר רוסו. "היה היט רותח באותה התקופה בין שון לווינס. הסיבה שבגללה אני יודע היא שהייתי המתווך, ממש באמצע. וינס לא דיבר עם שון, שון לא דיבר עם וינס. שון אמר לי מה להגיד לווינס. הלכתי ואמרתי לווינס. וינס אמר לי מה להגיד לשון, אז הייתי ממש באמצע."

מייקלס הוצא מהאירוע של פברואר, נו וויי אאוט אוף טקסס, שהתרחש ביוסטון במרחק שלוש שעות מביתו. מייקלס קיבל זריקות קורטיזון בניסיון להקל על הכאב, כשמקווים שניתוח לא יהיה נחוץ. גם ייעצו לו לעשות מעט ככל האפשר במשך שבוע כדי שהנפיחות תרד. זה הצריך שידלג על ההקלטות של RAW בדאלאס ובוואקו לאחר האירוע ביוסטון. אם הזריקות לא ישפיעו, הייתה אפשרות אמיתית שמייקלס יזדקק לניתוח בהקדם האפשרי. קרב האליפות ברסלמניה היה בסכנה רצינית.

"סבלתי מכאב בלתי פוסק," נזכר מייקלס. "לא משנה אם שכבתי, עמדתי או ישבתי, פשוט לא חשתי בנוח. הכאב החל בגבי וירד לאורך רגלי השמאלית."

מצידם של ה-WWF, הארגון הבהיר במהירות בקו החם שכנראה שמייקלס יחמיץ את האירוע ביוסטון, ולא יהיה בקרב רביעיות שהיה אמור לכלול אותו, את טריפל אייץ' ואת הניו אייג' אאוטלוז מול יריביהם ברסלמניה בהתאמה, אוסטין, אואן הארט, והצמד האלים של קקטוס ג'ק וטרי 'צ'יינסו צ'ארלי' פאנק. סאביו ווגה, שבאותו הזמן נתקע באנדרקארד הנמוך כחלק מהקבוצה חסרת הכיוון של לוס בוריקוואס, גויס כדי להחליף את מייקלס, אבל לא נחשף עד ממש לפני הקרב. בכך שקידמו את המשתתף השמיני בקרב כ'שותף מסתורי' בתקופה בה מתאבקים החליפו מעסיקים בתכיפות גבוהה יותר ויותר, הופעתו של ווגה במקום איזה שכיר מ-WCW או מ-ECW ממש איכזבה. הקהל בקומפק סנטר נאנח ביחד מהאכזבה.

קרב הרביעיות, שהפך במהרה לקרב 'בלי חוקים', התניע מהר כדי לפצות על מה שהיה אירוע חסר טעם וחסר זוהר לפניו. ללא מייקלס בבניין כדי לבנות היט לקרב ברסלמניה, הקטטה שומשה כדי להציג את אוסטין מעל כולם, כמו ניצחונו ברויאל ראמבל שלא רק ששם חותמת גומי על קרב אליפות ה-WWF שלו, אלא שם אותו גם מעל כל שאר המתאבקים, משהו שהמעריצים כבר הבינו. כמו שהיה ברור, אוסטין נצץ יותר מכולם, והניף פחי אשפה כאילו היה דונקי קונג כשתקף את בילי גאן, ואף ניצח בקרב לאחר סטון קולד סטאנר על רוד דוג. לאחר הקרב, צ'יינה הקשוחה נלחמה מול אוסטין, ודחפה אותו כמה פעמים, רק כדי שאוסטין ייתן לה סטאנר תקיף משלה. אלימות נגד נשים? טוב, היא התחילה, זאת הייתה הגרסה הרשמית. ההתקפה התקבלה טוב אצל הקהל בכמות שיא ששילם 241,992 לכרטיסים, וסכום מדהים של 166,343 על מרצ'נדייז כשנכנסו למקום. אפילו אם השעתיים וחצי הראשונות היו כל כך גרועות עד שרובן יכלו, במילותיו של הרסלינג אובזרבר, "להישמר בקלטות כדי שחברות בעתיד ישתמשו בהן לצורך עינוי פושעים עד שיתוודו," לאוסטין היה כוח עצום להצליח כשהיה זקוק לכך.

פדרציית ההיאבקות העולמית שעטה במהירות שיא, מיהרה בשיא הכוח אל העתיד באותו מרץ שהוביל המונים שהלכו לבניין לעמוד בתור ולרכוש מוצרים של אוסטין, מהחולצות עד לחפץ המקסים (והבלתי נמנע) שהיה אצבע משולשת מספוג. בינתיים, מייקלס הדואב יכול היה לצפות רק מרחוק שהכול עמד להצליח ברחבי העולם, ובלי עזרתו. "הארגון בכלל הצליח. עכשיו הכול נגמר עבורי," הוא אמר. "כולם דאגו לעתיד, וזה אומר שהם הקדישו את מירב זמנם ומאמציהם בסטיב אוסטין. חיפשתי טפיחה על השכם, איזושהי הכרה בכך שעשיתי משהו אמיץ עבור החברה, אך שום דבר לא הגיע. חשתי הזנחה מצידם. לפני זמן לא רב הכל היה קשור אלי, וכעסתי מאוד."

באחת מהופעותיו המוגבלות בדרך לרסלמניה, נסע מייקלס לקליבלנד ל-RAW של ה-2 במרץ, שם השתתף בסגמנט חשוב עבור הפיוד. בתחילת השעה עשר בערב, התעמת מייקלס מול טייסון הלא משוחד כביכול, ורמז שהוא רוצה להילחם מול המתאגרף קשה הידיים באותו הרגע. הזירה התרוקנה מהחבורה של טייסון ומחבריו של מייקלס לדג'נריישן אקס, כשהצופים בבית התחילו לעבור ל-USA נטוורק בהמוניהם, כשהתקשרו לחבריהם ואמרו להם לעשות את אותו הדבר. טייסון ומייקלס הקיפו אחד את השני כמו שני אריות שכל אחד מהם אהב לשחק, רק כדי שאלוף ה-WWF יזנק קדימה ויקרע לטייסון את החולצה, ויחשוף חולצת DX רשמית מתחתיה. הסיפור הגיע לתפנית מפתיעה בדרך: טייסון עבד אצל מייקלס. כשהצמד צחק על התכנית עם טריפל אייץ', מעריצי אוסטין נאלצו לתהות איך הוא עמד לזכות בחגורה כשהכול לא היה הוגן, ועמד לפגוע בתהליך ה'בלתי נמנע'.

RAW גמרה עם רייטינג של 3.8 בלבד באותו הלילה, ממש רחוק מה-4.81 שנייטרו השיגה. אבל, כשבחנו מקרוב את המספרים, הקטע עם טייסון ומייקלס השיג רייטינג של 4.5 ל-RAW, מה שהיה שווה לנייטרו שהשיגה את אותו הרייטינג בסגמנט. עוד מבט במיקרוסקופ חשף שברבע השעה בין עשר ל-10:15, נייטרו הובילה על RAW ב-8,000 בתים בלבד, וניצחה ברבע השעה הזאת ניצחון דחוק של 3,267,000 בתים לעומת 3,259,000 בתים. הרייטינג המשותף של מעל 6.5 מיליון בתים היה שיא חדש להיאבקות בלילות שני. המנה הגבוהה של הסטוריליינים מבוססי-המציאות הייתה מנוגדת לגמרי לתכנית המוקלטת והערוכה מגרמניה ששודרה לפני שנה, והכפילה את הרייטינג מעורר הרחמים של 1.9 בשתי אצבעות משולשות.

 

Diunim

New member
חלק ח'

מספרי הטלוויזיה לא היו הדבר היחיד שעלה. לקראת רסלמניה 14, הקהל בהאוס שואוז התחיל להביך את המספרים העלובים מהעבר הנורא והקרוב. הקהל הממוצע ב-WWF בפברואר 1998 היה 9,464 מעריצים, יותר מכפול מ-4,633 מעריצים, מה שהיה החציון באותו החודש ב-1997. ההשפעה שלהם על ההכנסות הייתה בהתאם, כשמכירות הכרטיסים עולות ממוצע של 70,305 דולרים בפברואר 1997 עד ל-151,189 דולרים כעבור שנה.

תשעה ימים לפני הקרב בין אוסטין למייקלס בבוסטון, משכו ה-WWF מספר של 12,476 מעריצים לאירוע בליל שישי בפיטסבורג סיביק ארינה, עלייה של מעל 5,000 כרטיסים ממופע באחר הצהריים של יום ראשון באותו המקום באמצע ינואר. למחרת היום, הרוזמונט הורייזון בשיקגו היה מלא עד אפס מקום כש-17,273 אנשים שילמו, יותר מכפול מהקלטות בליל שבת באותו הבניין שבועות לפני סאמרסלאם ב-1997. כמות הקהל המוצלחת הושלמה בליל ראשון במדיסון סקוור גארדן בניו יורק, כשה-WWF הצליחו למכור יותר מ-15,000 כרטיסים בפעם השלישית ברציפות במקום ההיסטורי. יחד עם הכרטיסים בחינם, 18,199מעריצים חזו בעצירה האחרונה במה שהפך להיות "הדרך לרסלמניה" בעיני הארגון.

בכל שלושת הקארדים, היה אוסטין המתאבק מספר אחת, כשניצח בקלות בקרבות לא על התואר מול האלוף האירופאי כעת, טריפל אייץ'. כשמייקלס מושבת, ורק עבד ברסלמניה לפני הפסקה בלתי מוגבלת, הלמסלי נדחף פתאום חזק יותר לאור הזרקורים. החבר האחרון של הקליק נשאר בלי אף אחד לשמור עליו, אף אחד שייתן לו יד תומכת. נותרה השאלה האם יצליח או לא ברמה מעבר לעוזר של המתאבק הכי מוצלח בתקופה ההיא. ברגע שיצא מהצל, האם טריפל אייץ' יטבע או ישחה?

"כששון החליט שהוא צריך לקחת הפסקה מבחינה פיזית, ועזב, הייתה הזדמנות ענקית שם," אמר הלמסלי כעבור שנים. "אני לא חושב שהמון אנשים חשבו שאוכל לעשות את זה. אתה יודע, אני חושב שהיו המון שונאים, בטח, בחדר כשהם דיברו על זה, ואמרו משהו כמו, 'כדאי שנפסיק עם כל הדבר הזה. זה לעולם לא יהיה טוב כמו שזה היה. הוא לא שון.' אבל שוב, ברמה הזאת, מעולם לא ניתן לי הכדור ולא ניתנה לי עוד ההזדמנות הזאת."

"ידענו שזה רק עניין של זמן לפני ששון מייקלס יהיה על המדף," נזכר וינס רוסו. "לא ידענו בדיוק מתי, אבל ידענו שהזמן אולי יבוא, אז כדאי שתהיה לנו תכנית גיבוי. אם תחזור ותצפה בכל התכניות מהאטיטיוד ארה, תראה שלאט אבל בטוח ברקע בנינו את טריפל אייץ'. נתנו לטריפל אייץ' את המיקרופון. טריפל אייץ' דיבר לפני ששון דיבר. הוצאנו את טריפל אייץ' אובר. טיפחנו את טריפל אייץ' לקחת את המקום של שון מתי שיעזוב. האנטר היה מוכן, רוצה ומסוגל, אבל בן אדם, הוא יכול היה ליפול לגמרי, כי שון פשוט היה כוכב ענק."

עברה שנה מאז שהלמסלי קיבל את חברתו לספסל הלימודים של קילר קוואלסקי, צ'יינה. הצמד היה אפקטיבי בתפקידם החדש. עם כל השנאה של המעריצים שהתייחסה למיניות הבלתי ברורה של צ'יינה, היה ממש כיף לראות אותה מרביצה לסרג'נט סלוטר בידיה, וזורקת את מיק פולי ששקל כמעט 136 קילוגרמים אל מדרגות הפלדה. קרירותה המאיימת הייתה אישיות טובה בפני עצמה, והיא הפכה למלווה הכי אפקטיבית מאז ימי המנג'רים הצעקנים. במקום להחזיק ליריב את הרגל, צ'יינה בדרך כלל הרביצה להם בראש. אם מייקלס היה הכרטיס של הלמסלי להיכנס למסיבה, צ'יינה נתנה לו אפילו עוד כוח כדמות ראשית.

בסופו של דבר, טריפל אייץ' היה ארן אנדרסון לעומת שון מייקלס, שהיה גרסת כוכב רוק לריק פלייר. זה כבר נעשה, ואפילו טוב מכך. אבל שותפות כמו של טריפל אייץ' וצ'יינה, שנבנתה במשך שנה, עוד לא הייתה, וכשהלמסלי היה הסולן היחיד בצמד, המניה שלו קיבלה עוד מקום לגדול בהיעדרו של מייקלס.

 

Diunim

New member
חלק ט'

כשהלמסלי התכונן לחטוף את המותג של דג'נריישן אקס מאחיזתו הנחלשת של מייקלס, דרכו של הרוק לגדולה עמדה לקבל עדנה מחודשת, אחרי הרבה מאוד מהמורות. כמו הלמסלי, דוויין ג'ונסון בא עם פוטנציאל בלתי מוגבל ועין טובה לעסקי ההיאבקות, משהו שהיה בולט מאוד עבור ההנהלה הנלהבת. השיווק לא הצליח בהתחלה, ושינוי בגישה הצליח להביא את הניצוץ שנדרש. אם טריפל אייץ' מצא את קולו לצד ותיק מוכח כמו מייקלס, הרוק נאלץ לחפש בנוכחות שני ותיקים מנוסים אחרים.

"הצלחתי לעזור לרוק לצאת אובר על המיקרופון, לעזור לו עם האישיות שלו, עם קצת מהקאצ'פרייז," אמר רון סימונס, שבזמנו שיחק את תפקיד המפקד של הרוק בניישן אוף דומניישן, פארוק. "הוא לקח הרבה מאוד ממני ושמחתי לעזור לתת לו זהות."

סימונס טען לאחר מכן שבתקופתו כוותיק בלתי מעורער מאחורי הקלעים, הוא אמר לאלו שעבד איתם, קצת בצחוק, "לדעת את תפקידם" ברגע שיצאו להופיע. סימונס אומר שג'ונסון היה מספיק חכם לקחת את השורה הזאת ולהפוך אותה לשורה שווה מיליונים.

"הם רצו שימצא את הזהות שלו ואת עצמו," הוסיף סימונס. "ואז הוא המריא. זה גורם לי להרגיש ממש טוב שהיה לי איזה חלק בזה."

סימונס גם עזר מאוד לרוק מול המצלמה, כששיחק את האיש הרציני והנגעל לעומת רוק הצעיר והאגואיסטי. באותו הזמן, דמותו של רוקי מאיביה ננטשה באותה המזבלה שאיחסנה את הגישה היצירתית והמשפחתית שיצרה את מאיביה מההתחלה. במקומו, ג'ונסון היה פשוט "הרוק", וקראו לו רק בשם זה. כדי לחזק את הנקודה, הוא וידא שידבר אך ורק בגוף שלישי, והקטין את כמות קשר העין שיצר מאחורי זוג משקפי שמש של ריי באן.

ב-7 בדצמבר, 1997, באירוע האין יור האוס: דג'נריישן אקס האנמי בספרינגפילד, מסצ'וסטס, אוסטין שמר על החגורה הבין יבשתית בקטטה קצרה בת חמש דקות מול רוק, כששוב מנסים להתחשב במצב עמוד השדרה הרגיש-עדיין של אוסטין. במקרה הזה, משך הקטטה זכה לפיצוי בגלל האינטנסיביות שלה. אוסטין נסע במשאית השחורה שלו אל הזירה, בזמן שקיבל את התגובה הכי חזקה מצד הקהל הרדום בעיקרו. אוסטין התקוטט עם חבריו של הרוק לניישן כדי לפצות על כל מגבלה בזירה, ואף נתן באקדרופ לדי-לו בראון אל שמשת המכונית, לפני שנתן את הסטאנר שלו על גג הרכב.

כעבור עשרים וארבע שעות, העלילה הטובה שנכתבה כדי שהמעריצים יצפו בשידור בן השעתיים היה קרב חוזר בין אוסטין והרוק. במהלך הלילה, היו רמזים מוסווים וברורים לכך שמקמהן מתכנן להעביר את החגורה באופן לא הוגן מאוסטין לרוק, שלו מקמהן קרא "האלוף של האנשים". עברו רק עשרים ותשעה ימים מההוצאה להורג הפומבית של ה'היטמן' הנשכח, והמעריצים מיהרו לחבר את הנקודות. המעשה במונטריאול גרם למקמהן להתבלט בצורה שלא התכוון אליה, ועכשיו הוא השתמש בנוסחה שעלה עליה בטעות בתסריט של RAW. אוסטין, שעדיין היה מוגבל מבחינה פיזית בחייו, בחר להושיט את החגורה בקרירות בסטוריליין במקום לסבול מחוסר הכבוד שהארט סבל ממנו. במכה אחת, אוסטין שחרר את עצמו מחגורה משנית, נתן אותה לכוכב עולה שהיה זקוק לה, ועשה זאת בלי לספוג הפסד מזיק וחסר תועלת. כאן הרוק ניסה לראשונה למצוא לעצמו דמות, כשמקמהן היה שם.

לפני הקרב שלא קרה, כשאוסטין אמר למקמהן שהוא לא מתכוון להתאבק, הוא שאל באיום מה יהיו ההשלכות. "אתה עומד לפטר אותי?" ירק אוסטין בקצת כעס, והרוק משך במהירות את המיקרופון של מקמהן אליו ופשוט אמר, "וינס, הרוק חושב שאתה צריך לפטר אותו." הצחוקים האמיתיים מצד הקהל בפורטלנד, מיין היו התגובה הכי טובה שהמתאבק מהדור השלישי קיבל בכל 1997.

ג'ונסון מצא את הנשק המנצח: שנינות בלי לנסות. כשהתייחס אל עצמו בקלילות בשמו, ונתן בקרירות את דעתו הכנה, הוא עשה ממש את ההפך ממה שעשה בחצי השנה הראשונה שלו בטיטאן: לנסות יותר מדי. פתאום, לניישן אוף דומניישן היה אצלם מתאבק שלא רק שהתעלה מעבר לסטריאוטיפ הבעייתי, אלא עשה זאת בלי להיות בקטגוריה שקיימת. הרוק לא היה מיליטנט שחור, וגם לא בייביפייס ווייט-מיט חלבי. הוא היה הרוק, והוא התחיל לתבוע מונחים, ולהיות מעל כולם. אי אפשר היה לסכם את מה שעשה בשני משפטים קצרים, אבל הוא היה מספיק פשוט כדי לאהוב אותו.

בדיוק כמו שפול לבק נטש את קריקטורת האריסטוקרט המבחיל שלו כשהפך לטריפל אייץ', וסטיב אוסטין הפסיק עם דמותו הראשונית של רובוט שלא מדבר, ג'ונסון שלט במסך עם האינסטינקטים הבסיסיים שלו והשראה תמידית. אלמנט אחד שהיה ייחודי רק לו היה "הפיפלס אלבו", מכת מרפק רגילה שקדמו לה מחוות תיאטרליות ושוויצריות. כשהקרוזרווייטס של WCW קפצו לאוויר בהיפוכים מרהיבים כדי לקבל תגובה מהקהל, ג'ונסון מצא דרך להשיג תגובה ללא כל סיכון.

"הפיפלס אלבו היה משהו שרוק התחיל לעשות בגלל שניסינו לגרום לטייקר לצחוק באירועים חיים," אמר הלמסלי. "כולנו ניסינו להמציא את הדברים הכי מטופשים שיכולנו להמציא כדי שייצא מהדמות. אני חושב שזה היה מיק פולי שפעם ניסה לגרום לו לעשות את זה בטלוויזיה לילה אחד."

חברו של רוק לניישן די-לו בראון זוכר שהיה קשה למעריצים לקבל את זה בהתחלה, ואמר, "הייתי שם כששמעת צרצרים מזדווגים ברקע כשהוא נופף בזרועותיו בפעמים הראשונות. אני וגודפאדר צחקנו לגמרי." זה גובה בכך שג'ונסון נתן לבראון את המרפק בקרב הרויאל ראמבל של 1998, לאפס תגובה.

אבל ג'ונסון דחף קדימה, מפתח יותר ויותר ביטחון בתפקידו כעשיר מרוכז בעצמו, שכבר לא ניסה יותר להצליח בעזרת הגנים האתלטיים הטובים שלו, אלא הפגין בפתיחות את הרווחים הגבוהים שהשיג מהם. במחווה קומית מושלמת לחצי קומיות-חצי רוע של הרוק, קטע אחד ששודר ב-RAW לאחר נו וויי אאוט אוף טקסס כלל את הרוק מביא מתנות לחבריו מהניישן. עבור בראון, הגודפאדר ומארק הנרי, הרוק נתן לכל אחד מהם שעון רולקס מזהב טהור. עבור פארוק, שמעמדו כמנהיג הניישן נשדד בצורה בכלל לא סמויה בידי הרוק, ה'מתנה' הייתה דיוקן שבו הרוק עשה פוזה והחזיק את האליפות הבין יבשתית. באופן טבעי, פארוק זעם, וזרק את התמונה כשרוק זייף תמימות.

בתוך שנה, הפך ג'ונסון מבייביפייס לא אותנטי שהמעריצים שנאו, להיל שהמעריצים יכלו לשנוא בקלות, להיל עם כריזמה יחידה במינה ופוטנציאל שרק התחיל להתממש. בתפקידו השלישי, מצאו קצת עידוד בתוך הבוז הרגיל שקיבל באולמות ברחבי צפון אמריקה. זאת הייתה התוצאה שמקמהן רצה להשיג מג'ונסון, אבל לא כמו שדרך החשיבה הישנה שלו דמיינה.

 

Diunim

New member
חלק י'

ג'ונסון טען לאחר מכן שכל הרעיון של ההיל טרן שלו ב-1997 הוצע בידי מקמהן, שאמר לו, "כשתחזור, נוכל להמשיך לדחוף אותך לגרון של האנשים, או שנוכל להפוך אותך להיל, כי הם רוצים לצעוק לך בוז בכל מקרה." מקמהן ידע טוב מאוד שכבר לא יוכל להציג את עצמו כיושב ראש טוב לאחר שהקטע של "ברט דפק את ברט" נכשל. להציג את עצמו לעין הציבור מאחורי חיוך טוב לא עמד לשטות באף אחד.

ב-RAW הגורלי בו אוסטין ויתר על החגורה הבין יבשתית לטובת הרוק בגלל מקמהן, הבוס חיבק את צעקות הבוז הבלתי נמנעות. הוא גם גרם לעצמו ליפול בצורה קומית בסוף השידור, אחרי הסטאנר הצפוי, אך המבורך, של אוסטין על הרוק לאחר מכן. מקמהן העצבני עמד בצד הזירה, רק כדי ליפול על הרצפה ברגע שאוסטין רץ 'בטעות' אל החבלים. אוסטין זייף תמימות בלעג כשמקמהן התעצבן, ומתח את ראשו וצווארו בכעס אחרי שחזר לעמוד. הוא לא שיחק את הקורבן התמים של מתאבק שפעם היה מלהק כהיל רגיל. זה היה מקמהן, שכפי שרוק אמר בעזרת המילים ששאל מסימונס, 'ידע את תפקידו'.

כעבור שבוע, מקמהן עבר מהכרה מלאה במעשיו הרעים כביכול לתפקיד של איש מכירות עבור המוצר שלו. היה זה דבר אחד שמקמהן ישחק פרומוטר זומם כדי לתת לאוסטין יריב ראוי וייחודי. היה זה דבר אחר שהציבור יביע אי אמון בצפייה ב-WWF אם יאמינו שאת הארגון מנהל רמאי אמיתי. בגלל זה מקמהן צילם נאום מוקלט מראש כשהמצלמה ממוקדת רק בו, כשהוא מוכר בהתלהבות את השינויים במוצר של טיטאן, ומצדיק את השינוי הקודר:

נאמר שהכול יכול לקרות כאן בפדרציית ההיאבקות העולמית, אבל עכשיו יותר מתמיד, המילים הללו לא יכלו להיות נכונות יותר. זהו ניסיון מכוון מצידנו ל"פתוח את החושים היצירתיים", ניתן להגיד, כדי לבדר אתכם בצורה מאתגרת יותר. אפילו שאנחנו קוראים לעצמנו "ספורט בידורי" בגלל האתלטיות שמעורבת, מילת המפתח כאן היא "בידור". ה-WWF מתקיימת רחוק מהגבולות הנוקשים של תחרויות ספורטיביות אל העולם הפתוח והרחב של הבידור המגוון. אנו שואלים רעיונות מתכניות מסוגת אופרת הסבון כמו ימי חיינו, או סרטוני מוזיקה כמו אלו ב-MTV, תכניות טוק שואו כמו ג'רי ספרינגר ואחרים, סרטים מצויירים כמו המלך היל בפוקס, קומדיות כמו סיינפלד, ועוד צורות מקובלות מאוד של בידור טלוויזיוני. אנו, ב-WWF, חושבים שלכם, הקהל, די נמאס מכך שמעליבים לכם את האינטליגנציה. אנחנו גם חושבים שנמאס לכם מאותה תיאוריה פשוטה וישנה של "טובים מול רעים". ברור שתקופת גיבור העל שאמר לכם להגיד את תפילותיכם ולקחת את הויטמינים שלכם היא ממש פאסה. לכן, אנחנו נקטנו בשיטה יצירתית יותר חדשנית ויותר מאתגרת, שהיא אמביציוזית וחלוצית יותר מכל מה שעשינו קודם לכן. אבל בגלל השידור החי של RAW וה-WAR ZONE, אנו מעודדים רמה מסוימת של הדרכה הורית, בנוגע לקהל הצעיר שיכול לצפות עד מאוחר. בתכניות אחרות של ה-WWF ב-USA, כמו לייבווייר בבוקר שבת, וסופרסטארס בבוקר ראשון, שם יש עלייה של ארבעים אחוזים בקהל הצעיר בבירור, כמובן, לא יזדקקו לכזאת הנחייה. אנו מפיקי טלוויזיה אחראיים שעובדים קשה כדי להביא לכם את העולם הצבעוני, המטורף והנפלא הזה שנודע כ-WWF. במשך חמישים שנה פדרציית ההיאבקות העולמית הייתה קבוע בבידור כאן בצפון אמריקה, ובכל העולם. אחת מהסיבות למשך הזמן הזה, הוא שכשהזמנים השתנו, כך גם אנחנו. אני שמח להגיד שהכיוון היצירתי והתוסס החדש הזה הוביל לעלייה ענקית בצופים בטלוויזיה, ואנו מודים ל-USA נטוורק ול-TSN על כך שנתנו לנו את החופש היצירתי. אבל יותר מכל, אנו רוצים להודות לכם, על שאתם צופים. RAW וה-WAR ZONE הן לחלוטין המזור לתכנית הרגילה.

במהלך החודשים הבאים, מקמהן הופיע לפעמים בטלוויזיה, אבל ביצע רק דברים חשובים כמו המאבק בין אוסטין וטייסון. הפרופיל הנמוך הזה הוביל לכפילות מפתיעה: היעדרו הסיחה את הדעת מתדמיתו המוכתמת, אבל כשהופיע, תדמיתו המוכתמת פתאום סקרנה, ולא דחתה. רק שבועיים לפני רסלמניה 14, מקמהן הופיע ב-RAW חי מפיניקס, שוב למטח בוז, וצעקות של אוסטין. מטרת הופעתו הייתה להשתתף בריאיון עם הקריין קווין קלי, במהלכו מקמהן ראה קטעים מה-RAW הקודם, בו אוסטין סימן לעברו אצבע משולשת, ואז קרע את הכיס בז'קט המעצבים של מקמהן. למרות השאלות של קלי, מקמהן שמר על ה'מקצוענות' ששמר עליה במהלך תקופתו כפרשן, ודמות ציבורית שנאלצה להיות נחמדה לספקנים.

לאט לאט, עבר מקמהן שינוי כמו של זאב אדם מאיש עסקים שלו ליצור מגעיל בפני הקהל, כשהוא עצר באמצע כדי לנהום בכעס. הוא התחיל להגיב לאט לתגובות הקהל שהיה קל לקלוט אותן, ומקמהן הגיב לשאלות של קלי בנוגע לסיבה בגללה לא הרביץ לאוסטין כש'סטון קולד' ביקש ממנו. כשקלי ביקש שיבהיר את עצמו, מקמהן הכריז בביטחון, "איך 'סטון קולד' סטיב אוסטין יוכל להילחם מול שון מייקלס על תואר ה-WWF ברסלמניה עם לסת שבורה?", וצחק בזמן שהמעריצים הגיבו בחוסר אמונה.

באופן מדהים, מקמהן שוב החזיר את תדמיתו כפוליטיקאי מזויף, וטען שעשה את מה שעשה, "עבור כל מעריצי ה-WWF ברחבי העולם," כאילו היה דוקטור באנר שנלחם כדי למנוע מעורו להפוך לירוק. קלי חזר על השאלה שאוסטין שאל בשבוע שעבר, שמקמהן לא ענה עליה, במהלכה שאל את יושב הראש אם רצה לראות את סטיב אוסטין כאלוף ה-WWF. "כן או לא? מה התשובה?" דרש קלי, כשמקמהן חייך כאילו טעם לימון. "טוב, לא ממש משנה מה אני חושב; משנה מה כולכם, מעריצי ה-WWF, חושבים," אמר מקמהן באופן חלול. ניסיון שני מקלי הוביל לתגובה פשוטה ממקמהן, שהכריז שאם אוסטין, "יקשיב להיגיון," ויהפוך את עצמו למודל חיובי לחיקוי בניגוד למורד הפזיז שהיה כרגע, אז יהיה בסדר. כשהוא עדיין לא מסופק, קלי ביקש תשובה אמיתית. כשהוא מעווה את פניו, מקמהן ויתר, והפסיק עם כל העמדת הפנים לנצח כשהכריז מכל הלב, "זה לא סתם 'לא', זה, 'הו, לעזאזל לא!'"

הבוז החזק עבור מקמהן הכין את הקרקע לחלום הכי רטוב של המעריצים, שאוסטין יכסח את העריץ האכזר, בתור קולו (ואגרופיו) של העם. הקריירה של אוסטין תגיע לשיאה בעוד שלושה עשר לילות, זה היה מובטח, ורסלמניה כבר הייתה פחות חשובה ממה שעמד לקרות. מעטים דמיינו שלאוסטין יהיה יריב יותר חזק מאלוף ה-WWF הבטוח שבדרך כלל נפצע, או מהמתאגרף הכבד והשנוי במחלוקת, אבל מקמהן בן החמישים ושתיים הכין את הקרקע לפיוד שכולם ממש רצו לראות. חיוכו הזדוני מאוזן לאוזן היה יותר מסתם דמות: זה היה חיוך טוב של אדם שסופסוף מצא את הנוסחה המנצחת.

 

Diunim

New member
בפרק הבא:

הסוף... הסוף מגיע. רסלמניה 14 מגיעה ואיתה גם סוף הספר. בפעם האחרונה, שומעים על הניצחון המוחלט.

 

y2pach1

New member
תודה רבה

אחת התקופות בעולם הרסלינג,
אולי בגלל שהייתי נער זה הרגיש לי גדול
מהחיים.
טריפל H גאון בהבנת מצבים וקריאה של השטח,
נכנס לנעליים גדולות והיסטורית סיפק את הסחורה.
מצער שבמקום להמשיך בקו, ברגע שנגמר התחרות
חזרנו למה שקורה היום מתאבקים בלי אישיות.
וינס תמיד אומר שWCW לא ידעו מה לעשות עם ברט וזה נכון,
אבל מצד שני כמה מתאבקים וינס קבר כי לא ידע איך להשתמש בהם.
 
למעלה