טיטאן סקרוד- פרק 11

Diunim

New member
טיטאן סקרוד- פרק 11

שלום לכולם וברוכים הבאים לתרגום לעברית של הפרק האחד עשר בטיטאן סקרוד: חיוכים אבודים, סטאנרים ודפיקות. בפעם הקודמת שמענו מה קרה באותו לילה גורלי של הדפיקה במונטריאול. תזכורת: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/13/183676458/בידור/היאבקות_WWE

אז במה עוסק הספר השלישי? (תקציר)

הפרק האחרון בטרילוגיית רבי המכר של טיטאן…

כדי להתמודד עם האיום מצד וורלד צ'מפיונשיפ רסלינג והתבוסה ברייטינג במלחמות ליל שני, ידע וינס מקמהן שעליו להמציא מחדש את העסק שלו עם תחילת 1997. אבל השאלה הייתה, איך?

האתוס הוותיק של תכניות פדרציית ההיאבקות העולמית עמד להיזרק לצד, להיקבר מתחת לחיבוק הפתאומי של אלימות מוגזמת, נושאים מבוגרים והפגנת סכסוכים פנימיים בפני הקהל הנדהם. מבעד לקונפליקטים הללו, היה על מקמהן להחליט החלטות נועזות בנוגע למי שהיה בפסגת הרוסטר שלו.

מחלוקת אחת מסוימת תשנה לעד את פדרציית ההיאבקות העולמית, עם השלכות חיוביות ומדהימות. הארגון 'במקום השני' פתאום המשיך לעלות, כשבאופן אירוני הוא דורש דם אחרי שקודם לכן הוא סירב לכך.

מבעד לעיניו של וינס מקמהן, הייתה 1997 השנה שבה 'הבחורים הטובים' שברו את כל החוקים כדי לנצח.

 

Diunim

New member
והפעם בטיטאן סקרוד:

הדפיקה במונטריאול לא מפסיקה לתת את ספיחיה. שומעים מה קרה מיד לאחר הדפיקה, מה הייתה התגובה מצד המתאבקים, איזה מתאבק החליט לעבור צד בגלל הדפיקה בצורה מדהימה, ובעיקר: מה וינס עשה לאחר מכן?

כמה לינקים שימושיים:

אחורי הקלעים אחרי הדפיקה: https://www.dailymotion.com/video/x31qbr

DX לאחר הדפיקה: https://www.youtube.com/watch?v=R18FkAnj8V0Y

חלק 2: https://www.youtube.com/watch?v=n2uOEucBI_Y&t=5s

ה-nWo מגיבים לדפיקה: https://www.dailymotion.com/video/x1li93

ריק רוד בפרומו עם DX ב-RAW: https://www.youtube.com/watch?v=TBxAn2Jl4yg

ריק רוד מגיע לנייטרו באותו הלילה: https://www.youtube.com/watch?v=UQnWtu9BwKk

וינס מקמהן מסביר את הדפיקה: https://www.youtube.com/watch?v=9s55fb1jEFM

 

Diunim

New member
פרק 11

מאחורי הקלעים היה כאוס מוחלט. בהתחלה, המתאבקים הנדהמים נעמדו סביב בשקט, אחרים לא היו בטוחים אם להתפרע או לעזוב. האייג'נטס והעובדים שלא ידעו על התכנית דאגו מההשלכות, ואלו שידעו על כך עברו למצב קייפייב והכחישו כל ידע. בתוך כמה רגעים, חלק מהמתאבקים זעמו כל כך עד שכבר דיברו על מרד, ואחרים לא יכלו לעצור את זעמם וזרקו פחי זבל והרביצו לקירות. "הייתי מאחורי הקלעים עם אנדרטייקר. זה היה כמו סרט. שנינו הסתכלנו אחד לשני ושאלנו, 'מה קרה?'" נזכר הנשיא לשעבר של WWF קנדה, קארל דה מרקו, "פתאום, כולם עברו מתדהמה לזעם. לא ראיתי אחורי קלעים כמו ביום ההוא. חשבתי שזה עמד להיות מאוד קרוב."

מנקיינד, שהתאבק כבר ארבע עשרה שנים ורוב הקריירה שלו לא היה ב-WWF אלא עשה את שמו בקרבות אלימים ביפן, כעס כל כך ממה שקרה עד שממש שקל להפר את החוזה היוקרתי בן שש הספרות שעבד קשה כדי לקבל. "ממש כעסתי ממה שראיתי," הוא נזכר, "כל מה שיכולתי להגיד במשך כמה דקות היה, 'אתה לא עושה כזה דבר למישהו כמו ברט הארט.' התחלתי לכעוס יותר ויותר ככל שהזמן עבר." פולי זעם כל כך עד שנבח בפני פאט פטרסון הדומע, "איך הם יכולים לחשוב שאעבוד כאן אחר כך?" פטרסון נגעל גם הוא, ובכה, "אני יודע, אני יודע. אני לא מאמין לזה בעצמי." באותו הרגע, פולי התכוון לא לדבר שוב עם מקמהן, אז ביקש מפטרסון להעביר לו מסר שלא יבוא לעבודה למחרת היום. (פולי מילא את איומו ולא הגיע לשידור למחרת היום. ג'ים קורנט וג'ים רוס שכנעו אותו לחזור לבסוף. קורנט אמר שזה שפולי דיבר על "שחיתות מוסרית" ונפגע כי פרומוטר דפק אחד מהמתאבקים, היה כמו להתעצבן על זה שכוכבת הפורנו ג'נה ג'יימסון "קיבלה בתחת". פולי אמר שהסכים לחזור בגלל משפחתו, ושכשהבין שהארט יהיה בסדר ב-WCW עם החוזה השמן שלו, לא היה שווה לו להיות הומלס ולגווע ברעב בגלל התקרית.)

כמישהו שהיה בביזנס כבר חמש עשרה שנים, הבין ג'ים קורנט שהמצב לא יהיה נעים, ולא היה לו כל עניין להישאר ולראות את זה קורה. ברגע שמקמהן צלצל בפעמון מול הארט הוא אמר לאלו שמסביבו, "אוקיי, אני אראה אתכם אחר כך," ולקח את התיקים ועזב. עוד אחד שלא התכוון לשאת בתוצאות של מה שקרה היה ארל הבנר, שאחרי שרץ לאחורי הקלעים מצא את אחיו דייב וצעק, "חייבים להסתלק מכאן!" ומיד רץ אחריו למגרש החנייה של הבניין שם המכונית שלהם כבר הייתה דלוקה. דייב דיבר על דאגתו לביטחונו של אחיו. "כיוון שזה היה הקרב האחרון, חשבתי שהמעריצים יבואו לשם ויהפכו את המכונית. יכולנו להיהרג," הוא נזכר.

גם אם לא היה לו שום קשר למה שקרה לברט, גם ג'ים רוס חש שהוא בסכנה. מקמהן האמין שהמתאבקים יניחו מיד שרוס ידע על הכול בגלל מעמדו כראש מחלקת יחסי אנוש. כשהוא מודאג שאחד מההארטים ירביץ לרוס, מקמהן שלח את אחד מהמאבטחים שלו להגיד לרוס ללכת ישר למשרד ולא לצאת. "נשארתי במשרד של וינס נעול על סוגר ובריח, תוהה מה קרה," נזכר רוס. "ידעתי שאני הייתי צריך להתמודד עם כל המתאבקים והם זעמו. דיברתי בטלפון עם חבר'ה כל הלילה." כשרוס דיבר עם מקמהן על למה לא סיפרו לו, הוא אמר לו, "רציתי שתישאר נקי מהעניין הזה. אתה צריך להמשיך לתקשר ולתמוך ברוסטר שלנו והם צריכים לסמוך עליך. לא ידעת כלום בכוונה, כי תוכל עכשיו להגיד לכל אחד ואחד מהם איך אתה באמת מרגיש ממה שקרה, ולהיות כנה איתם שלא ידעת. תפקידך בשיקום חדר ההלבשה הפרודוקטיבי והמקצועי יהיה אתגר שיש לעמוד בו."

לאחר שניגב את הרוק של ברט מפניו, צעד מקמהן לאחורי הקלעים עם סרג'נט סלוטר והוקף במהירות בידי בנו שיין, האייג'נט טוני גארייה, ג'ראלד בריסקו וברוס פריצ'ארד. הם הלכו במהירות אל משרדו של וינס, וסלוטר וידא שיקרעו כל שלט שמצביע על המקום בדרכו. הוא ידע שהארט עוד בזירה ומשמיד כל מה שיכול היה לגעת בו, והיה בטוח שזעמו לא ישכח ברגע שיעבור את הוילון. נאמן עד הסוף, ניסה סלוטר לשמור על הבוס שלו. ברגע שהגיעו אל המשרד, מקמהן נעל את הדלת מאחוריהם, ואז הסביר לאלו שעוד לא ידעו למה החליט לעשות את מה שעשה. הם ישבו וצפו במוניטור בדממה מוחלטת כשחזו בהארט זועם ליד הזירה, משמיד ציוד יקר וזורק כל מה שיכול היה למצוא ולא רוסק כבר. מקמהן לא אמר מילה: הוא רק צפה.

 

Diunim

New member
חלק ב'

ניסיונותיו של סלוטר להגן על מיקומו של מקמהן מפני הארט המשתולל לא צלחו. ברט כבר ידע איפה היה המשרד והלך במסדרון אליו, מנסה לשבור את הדלת כך שיוכל להוציא את כל כעסו על מקמהן. מהר מאוד הוא הבין שהיה מדובר בדלת פלדה שהייתה ממוסמרת לאדמה ושכל ניסיון לשבור אותה היה לשווא, אז החליט ללכת ולהתעמת מול מייקלס במקום, כדי לגלות אם ידע על הבגידה. "זה היה ממש כאוטי," נזכרה ג'ולי הארט, "ברט הלך בשיא המהירות במסדרון אל חדר ההלבשה והיה בכזה כעס. ניסיתי לדבר איתו, אבל הוא פשוט המשיך ללכת אל חדר ההלבשה." כשהארט נכנס אל חדר ההלבשה המלא, הדבר הראשון שראה היה שון יושב על ספסל כשראשו בידיו, ואליפות ה-WWF לא נמצאת בשום מקום באזור.

הארט ישב בצד השני של החדר וקרא ברוגע, "שון, לא היית חלק מזה?" כיוון שמקמהן אמר לו להכחיש הכול עד הסוף, מייקלס עשה הצגה לכל החדר. "לא היה לי שום חלק בכך, אלוהים עדי," הוא בכה, מילותיו חנוקות בדמעות תנין. "ידיי נקיות פה, אני נשבע באלוהים. הוא המשיך לצרוח עליי שם, נתתי לו את החגורה כשחזרתי לפה. אין לי שום חלק בזה." הארט אמר לשון בחומרה, "אני אשפוט אותך לפי מה שתעשה מחר בטלוויזיה." מייקלס הודה אחר כך, "ברט היה ממש זועם כששאל אותי אם ידעתי משהו על כך. שיקרתי, חד וחלק. כיום, כאדם נוצרי, לא הייתי אומר זאת, אך אני לא אעמיד פנים שלא עשיתי את זה." הארט לא האמין למילה שיצאה מפיו של שון. "ידעתי שהוא היה חלק מהעניין, אך הייתי די רגוע אז," הוא נזכר.

הארט נעמד ואז אמר למתאבקים ההמומים, "כולכם ברט הארט הבא. אם הם מסוגלים לעשות לי דבר כזה, זה יכול לקרות לכל אחד. זכרו זאת," הוא הזהיר, לפני שנכנס למקלחת להתרענן. "אחרי שניסיתי להוריד לווינס את הדלת, נרגעתי," הוא נזכר, "המופע נגמר והמעריצים עזבו, לא יכולתי לעשות שום דבר בנוגע לכך. חשבתי שלעולם לא אראה שוב את וינס מקמהן."

אחרים לא היו רגועים כל כך. באופן מיוחד, האנדרטייקר זעם ולא הצליח לרסן את עצמו יותר. "פאק!" הוא צעק כשקם על רגליו, "אני הולך להביא את התחת של וינס לכאן. אני רוצה שהוא יסביר את מעשיו עבורי, עבורך ועבור כולם!" וכך הוא פתח את דלת חדר ההלבשה והלך בכעס במורד המסדרון כדי למצוא את מקמהן. טייקר הרביץ על הדלת הנעולה עד שבריסקו פתח, בהנחה שזה הארט שבא לנקום את נקמתו. טייקר הסתכל מעליו ישירות אל מקמהן, "אתה צריך להתנצל. עכשיו! החבר'ה מוכנים להתפרע." בדרך כלל מקמהן לא היה שמח מכך שמדברים אליו בצורה כזאת, אבל הוא ידע שאנדרטייקר צדק. "ברט היה פגוע, אין שום ספק," הוא אמר אחר כך, "וכתוצאה מכך הרגשתי קצת אחריות כלפי ברט, אז החלטתי ללכת ולתת לו להחטיף לי מכה. הרגשתי שהייתי חייב את זה לברט."

"וינס הוא מין בחור שעומד להתמודד מולך," אמר ברוס פריצ'ארד, "הוא ישא בכל ההשלכות שיש ויעשה את מה שטוב לעסקים. סתם לברוח ולהתחבא, מה זה משיג? הוא רצה להסביר את הצד שלו ולהתמודד מול ברט כמו גבר." ג'ראלד בריסקו הסכים שווינס צריך לנסות להחליק את העניינים עם הארט, אז עם הצבא של פריצ'ארד, סלוטר, גארייה, שיין ובריסקו מסביבו, יצא מקמהן להתמודד. הייתה דממה מתוחה כשמקמהן נכנס אל חדר ההלבשה, והמתאבקים הבינו שהם עומדים לראות משהו משמעותי. הם פשוט לא היו בטוחים איך הכול יקרה.

בני בריתו של הארט, דייבי בוי סמית' וריק רוד, הציצו אל המקלחת ואמרו להארט את החדשות, שטייקר הצליח להוציא את וינס ממשרדו, ושהוא חיכה לו בחדר ההלבשה. "הוא אמר שברצונו לדבר איתך," אמר רוד, חיוך דבוק לפניו. "תאמר לו לעזוב אותי במנוחה," הארט צעק, "תאמר לו שזה לא סביבה בטוחה עבורו." רוד העביר את ההודעה עם מעט הצלחה. וינס החליט להתמודד מול הארט גבר אל גבר ולא היה מוכן לשמוע אחרת. רוד וסמית' גישרו בין הארט ומקמהן, שהמסרים שלהם נותרו אותו הדבר. "הוא אומר שהוא לא יעזוב עד שידבר איתך," אמר רוד, "הוא רוצה לסדר איתך את הדברים." למרות שלהארט היו כמה מילים שרצה להגיד למקמהן, הוא לא אהב את ההתפתחות. "די כעסתי שווינס רצה לבחון אותי ולהוכיח משהו," הוא רטן, "נרגעתי, הבן שלי היה בחדר ההלבשה. זה לא היה משהו שציפיתי לו."

כשברט התקלח, סלוטר ובריסקו ניסו לנקות את חדר ההלבשה כך שהארט ומקמהן יוכלו לדבר בפרטיות. אואן עמד לעזוב אבל סמית' תפס את זרועו חזק ולחש לו, "לא! אל תעזוב. זכור מה קרה לברודי." (הערת המתרגם: מתאבק שנדקר בחדר הלבשה בפורטו ריקו.) אואן הבין מיד ונשאר איפה שהיה, וכך גם רוב המתאבקים בחדר. זאת הייתה הפגנת אחדות עבור הארט, שגובה לא רק בידי טייקר, רוד, ומשפחתו, אלא גם בידי אחרים כוויידר, קן שאמרוק, קראש וסאביו ווגה.

הארט יצא מהמקלחת והלך עירום לחדר ההלבשה, עובר את מקמהן בלי לומר מילה. כמו שקרה לעתים קרובות, דייבי בוי שאל את המגבת שלו בלי שיידע, ולכן הארט נשאר בלי. זה הציל את מקמהן ממכות מיידיות, כי כפי שהארט אמר, "המחשבה שאלחם מולו כשאני עירום הייתה מגוחכת." במקום, מצא הארט מגבת זרוקה על הרצפה וישב לייבש את עצמו. אואן, דייבי בוי, רוד וג'ים ניידהארט עמדו לשמאלו כשזרועותיהם משולבות, כמו שומרי ראש. אנדרטייקר היה לימינו של הארט, וקצת מאחורה בחדר לימינו, נשאר מייקלס כדמות דוממת, ראשו בידיו ודמעות זולגות על לחייו.

מקמהן, שעמד די קרוב לחבורה שלו, החל להתנצל, ואמר להארט שלא יכול היה לקחת את הסיכון שבישוף יכריז עליו למחרת היום, או שאולי ילך ל-WCW בלי להחזיר את החגורה. הארט, שהמשיך להתלבש, התנהג כאילו לא הקשיב כשמקמהן דיבר, הרים את מבטו וירה בחזרה, "לא הייתה לי בעיה להפסיד את החגורה. זאת לא הייתה הבעיה." מקמהן ניסה לרצות את הארט. "זאת הפעם הראשונה אי פעם שנאלצתי לשקר לטאלנט שלי…" הארט לא האמין למה ששמע. "על מי אתה מנסה לעבוד, חתיכת חרא שקרן שכמוך?" הוא צעק בתדהמה, לפני שהסתער על מקמהן והדהים את חדר ההלבשה כשמנה עשרות דברים שווינס שיקר לו לגביהם בשנה שעברה בלבד.

"אמרת לי שאוכל לעזוב בכל דרך שארצה. שאני הקאל ריפקין של ה-WWF. שאני עושה לך טובה. שהערכת את כל מה שעשיתי. שעקב כל מה שעשיתי אין שום סיבה שיהיו בעיות," התחיל הארט. מקמהן לא הגיב כל כך. הוא ידע שברט צדק, אבל הוא לא עמד להודות בכך לפני המתאבקים. כשהוא רואה שהארט כנראה לא יבין את עמדתו, הוא אמר במקום, "מה שעשיתי לך היום לא יפגע בך. אתה עדיין תקבל את כל הכסף שאתה אמור לקבל מ-WCW." להארט נמאס לשמוע את וינס מנסה להצדיק את מה שעשה ואמר לו, "אם אתה עדיין כאן כשאסיים להתלבש, לא תהיה לי ברירה אלא לעלף אותך עם אגרוף."

 

Diunim

New member
חלק ג'

הארט לקח בכוונה את הזמן כשהתלבש, וקיווה שמקמהן יעזוב. הוא גם ידע שכיוון שאיים על מקמהן מול המתאבקים, לא הייתה לו ברירה אלא למלא אחר האיום אם וינס לא יעזוב. "נדמה היה שהוא רצה להוכיח משהו," נזכר הארט. "הדבר האחרון שעשיתי היה לקשור את השרוכים, ואני זוכר שחשבתי שלא נשאר לי עוד מה ללבוש. כשנעמדתי התחלתי להבין שווינס תכנן את הכול. הוא רצה לצאת טוב מול כל המתאבקים, ולהראות שלא היה החרא הקטן והשקרן שכולם חשבו שהיה."

הארט לא לבש בכוונה את חולצתו כי ראה דרך האומץ של וינס וידע שכל מכה שייתן תגרום לשומרים למשוך אותו לפני שיצליח לעשות משהו. ללבוש חולצה ייתן למקמהן משהו להחזיק ולעצור אותו מלפגוע בו. הייתה לו הזדמנות אחת בלבד לתת מכה טובה לפני שיפרידו ביניהם. ברגע ששרך את השרוכים וקם על רגליו, הסתכל הארט על מגן הברך המתכתי שהחזיק בידיו וחשב אם להרביץ למקמהן איתו. בהיגיון, הוא החליט לא לתקוף את מקמהן עם הנשק, למרות שווידא שכולם ידעו ששקל לעשות זאת כשפלט, "לא, אני לא אזדקק לזה."

וכך, הסתער הארט על מקמהן, שכרגיל ניסה לתקוף אותו. הם ננעלו כאילו היו בקרב היאבקות, והארט אחז חזק בידו השמאלית על הכתף המרופדת של הז'קט של וינס. כשהם עומדים אף אל אף כמו שני שוורים כועסים, כל אחד מהם חיכה שהשני ימצמץ. כשהתלבש הארט חשב על כך וניסה לחשוב איך זה יקרה. כולם ציפו למכה אחת אז יחכו לתפוס את הזרוע שלו ולמנוע ממנו לבצע אותה. הארט חשב שזה יסתיים כשהוא יצרח על מקמהן ויקלל אותו כשמקמהן ירגיש כאילו ניצח אותו. אם הוא רצה לפגוע בווינס ושזה יחשב, הוא היה צריך להיות יצירתי.

"ברגע שתפסנו אחד את השני, ידעתי שזה לא יהיה קרב ארוך," אמר הארט, "כולם בחדר היו מוכנים להסתער עלינו. א, אחד בחדר לא רצה לראות אותנו נלחמים." כשמקמהן נבח, "אם אתה רוצה לנקום בי ולהרביץ לי, אז תרביץ לי!" שיגר הארט ללסת של וינס אגרוף אכזרי, מה שהעיף אותו חמישה עשר סנטימטרים מהאדמה והפיל אותו אל הרצפה המכוסה לגמרי. "נפלתי כמו שק לבנים," הודה מקמהן אחר כך. הארט היה גאה בעבודתו. "זה היה האגרוף הכי יפה שאפשר היה לדמיין," הוא התגאה, "ממש חשבתי שאחמיץ ואפגע לו בצד הראש, אבל פגעתי בו ישר מתחת ללסת והעפתי אותו מהאדמה. שברתי את היד הימנית שלי מתחת לאגרוף, ועילפתי את וינס. הוא חשב שייצא מזה בסדר, אבל הוא לא חשב על אגרוף לסנטר."

"אני זוכר שראיתי את וינס הולך אל ברט, נכנס לפרצוף שלו, כמעט מאתגר אותו," נזכר קן שאמרוק, "אני יודע על בטוח שכשווינס נכנס לחדר כל הרעיון היה שברט יתקוף אותו, כי אז הוא היה תובע את ברט על תקיפה. אני זוכר שאמרתי לברט, 'אל תרביץ לו, אל תרביץ לו. תהיה קול.' לצערי, זה לא הלך ככה."

מיד לאחר המכה כולם קפצו להפריד, בדיוק כפי שהארט חזה. שיין מקמהן קפץ על גבו של ברט בניסיון למנוע ממנו להזיק עוד לאביו, אבל דייבי בוי משך אותו כדי למנוע משיין להיפצע ולשחרר את ברט. דייבי טען לאחר מכן שמתח את ברכו הפצועה ממילא במהלך המאבק, אבל הודה לאחר מכן שהמציא את כל הסיפור כתירוץ לעזוב את התכניות של ה-WWF ולדון בעתידו. ברט נאבק בג'רי בריסקו, שניסה למנוע ממנו להזיק עוד יותר לווינס. ברט לא אהב את זה, והזהיר את בריסקו שאם יניח עליו אצבע אז יחטוף אותו הדבר כמו מקמהן. בריסקו הרים את ידיו והתרחק אל הספסלים. כששני הצדדים נפרדו, כולם ישבו ובהו לרגע במקמהן, שהיה מחוסר הכרה על הרצפה בצורת איקס. אף אחד לא ידע מה להגיד. המתאבקים לא עמדו להגיד כלום, והעוזרים של מקמהן דאגו מהצתת העניין שוב בכך שיגידו לברט משהו לא טוב.

הארט התיישב.הוא היה בטוח שמכה אחת תספיק, בעיקר שהיא הייתה טובה. הוא הבהיר את עצמו. בנוסף, ידו כאבה. שיין זז ראשון, כרע לצד אביו והרים אותו, כשהחתנן בפני הארט שייתן לו לחזור להכרה. בעזרת סלוטר ובריסקו, הצליח שיין להרים את וינס על ספסל בצד השני של החדר כדי שיוכל להתאושש הרחק מהארט. כשעשו זאת, בריסקו הכפיל את הייסורים של מקמהן כשעמד בטעות על קרסולו. "ג'ראלד עמד על הקרסול שלי ושבר אותו," נזכר מקמהן, "זה היה די קומי בדיעבד."

ברט צעק על הנאמנים של מקמהן להוציא את וינס מהחדר, הרים את מגן הברך שלו באותו הזמן ואיים על וינס שיגמור אותו אם לא יציית. הארט הצביע עליהם אז הם עשו את מה שביקש, וסחבו לאט את היו"ר המסוחרר מהחדר. מקמהן התאושש עכשיו ושמע את ברט צורח כשעזב, "אתה עומד גם לדפוק אותי ולא לשלם לי את כל הכסף שאתה חייב לי?" לאט, מקמהן הצליח למלמל את המילה, "לא," כשצלע בחוסר ביטחון מהדלת.

כשמקמהן יצא וחדר ההלבשה היה המום ממה שקרה עד שלא יכול היה לדבר, הפנה ברט את תשומת ליבו אל מייקלס הבוכה. הארט ידע ששון היה אשם ולא האמין למילה ממה שאמר, וגם לא קנה את ההצגה של הבכי, אבל רצה לגלות ולהיות בטוח לפני שיפעל לפי החושים שלו. "הייתי שונא את זה שהייתי פוגע בשון ואז הייתי מגלה שלא ידע כלום," טען הארט, "הייתי מרגיש נורא לשארית חיי." הארט בהה במייקלס, שהיה על ברכיו עכשיו וראשו היה קבור בידיו. הוא רצה כל כך לרוץ ולבעוט בו כמו בפוטבול רחוק ככל האפשר. כפי שהוכיח בהרטפורד לפני חמישה חודשים, לא היו לו בעיות להיות בקרב אמיתי מול שון, עם יד שבורה או לא. ג'ים קורנט הרגיש דומה. "בקרב אמיתי, ברט וההארטים היו מחסלים את שון ואת האנטר," הוא טען, "לילה אחד במלון בו הוא למד אחיזות מבריסקו לא היה מספיק כדי להציל אותו מלחטוף."

אבל, המקצועיות של הארט והספק הקטן שאולי טעה בנוגע למעורבותו של שון חיסלו את רצונו לפגוע בו. הוא הלך למייקלס וטפח על כתפו, מה שגרם להלמסלי להזדקף במושבו, כשהוא חש בעיה. שון בהה בהארט כמו צבי מפוחד. במקום עימות מילולי או פיזי, הארט הושיט את ידו באבירות ואמר ברוגע, "תודה על הקרב, שון," ואז עזב את החדר כשמייקלס התחיל לבכות.

הארט עזב את הארינה וחזר למלון עם משפחתו, ואז בשאר הלילה דיבר עם התקשורת ואמר לעולם שנדפק, הדבר היחיד שג'ים קורנט חשב שלא יעשה. "אני בדרך הביתה וה-WWF יכולים ללכת לעזאזל," הוא אמר לעיתון הקלגרי סאן, "זאת הסטירה האחרונה והאולטימטיבית בפנים. אני מושך את ידיי מכל הארגון הארור הזה. וינס נתן לי את המילה שלו שלא יהיו רמאויות, ואז ציווה שיצלצלו בפעמון עליי." הארט טס הביתה עם משפחתו לקלגרי למחרת היום כשאגרופו על סנטרו ודמעות יורדות בלחייו. באור הקר של היום, הכאב של הבגידה של מקמהן היה קשה עוד יותר לעיכול.

הארט נגעל. הוא הרגיש כאילו חלק ממנו מת במונטריאול.

 

Diunim

New member
חלק ד'

במולסון סנטר, נשאר מייקלס בחדר ההלבשה עם הלמסלי וצ'יינה הרבה אחרי שהמופע הסתיים וכל השאר עזבו. הוא לא התקלח או אפילו החליף בגדים: הוא רק ישב שם ושקל את פעולותיו. הוא הבין שהיה לו מזל שלא נכנס לקרב מול הארט כמו מקמהן, אבל העריץ את וינס על כך ששמר על המילה שלו ולקח את כל ההיט - והמכות. הדבר הבא שהיה צריך להתמודד איתו היה עיר מלאה במונטריאולים זועמים. שון היה מודע היטב לכך שהיה עמוק בשטח האויב, ושלהימנע ממאבק מול הארט היה חצי מהקרב. חששיו אומתו כשהשלישייה הגיעה למלון וראתה המון זועם מול הדלת הראשית. הם רצו פנימה, וניסו כמיטב יכולתם להסתיר את זהותם, אבל זיהו אותם בקלות והיה עליהם להילחם בדרך של המכות, היריקות והאיומים. הלמסלי אפילו חטף מכה בפנים ממעריצה זועמת. לא היה מקלט בלובי, אז שלושת המתאבקים המפוחדים ברחו למעלית והצליחו לבסוף להגיע לחדרם לא פגועים יחסית.

"עשינו את זה, מה?" התנשף שון, שהוקל לו לחזור אל החדר בחיים. "עשית מה שהיית צריך לעשות, שון, אמר האנטר. למרות הבטחות חברו, החל מייקלס להילחץ. החרדה הצטברהוהוא דאג איך המתאבקים יגיבו כשהכול יירגע למחרת היום באוטווה. "יש מעט מאוד דברים שמסוכנים יותר מכמה מתאבקים שרוצים לדבר על משהו," הוא דאג. הלמסלי שוב ניסה לשמור עליו רגוע וממוקד. "אולי זה ייקח זמן, אבל בסוף אנשים יבינו שעשית את הדבר הנכון, " הוא אמר לו, "שון, אתה חייב להבין שעשית את הדבר הנכון."

"זה היה צעד אמיץ מאוד עבור שון," הודה וינס מקמהן לאחר מכן. "ידעתי שבכך שביקשתי משון להשתתף כנראה פגעתי בערכיו. אני לא, כי לפי מה שהבנתי שון חשב שזה הדבר הנכון לעשת. שון הוא חייל נפלא ויעשה הכול למען הביזנס." יד ימינו של מקמהן במהלך העניין, ג'רי בריסקו, גם שיבח את מייקלס. "באותו הלילה, שון מייקלס היה גבר אמיתי בעיניי. אני חושב שזה היה אמיץ מאוד לעשות את מה ששון מייקלס עשה בלילה ההוא. הוא שם את עצמו במצב בו יכול היה להיפצע, הוא יכול היה לחטוף, הוא יכול היה להידקר, הוא יכול היה שיירו בו. זה אחד מהדברים שתמיד אכבד בשון: הוא שם את עצמו בסכנה - הוא לא היה צריך - אבל עמוק בפנים היה מקצוען ועשה את מה שהיה צריך לעשות."

במלון, הלמסלי וצ'יינה נסוגו לחדרם לאותו הלילה והשאירו את שון לחשוב לעצמו. הוא היה לבד בלראשונה, יכול לחשוב על כל מה שקרה בלילה המוזר הזה. הוא חשב על איך ששאר המתאבקים תפסו אותו, איך שתיעבו אותו מאחורי הקלעים. עכשיו זה רק יגבר ועמוק בפנים הוא לא רצה את זה. הוא רצה שיאהבו אותו, שיקבלו אותו. כשחשב על כך יותר, הוא הבין שעשה את שני הדברים שכולם תמיד האשימו אותו בהם: הוא בגד במישהו, ושיקר. הוא שיקר בפנים של הארט ושל כולם, והרגיש מלוכלך מכך. מייקלס שוב התחיל לבכות, ותהה למה הוא לא יכול היה להיות רק מתאבק. למה, איתו, זה תמיד היה צריך להיות משהו אחר?

במקום אחר, ארל הבנר חשב לעצמו. בנסיעה אל המלון, הוא עדכן את אחיו דייב בפרטי הבגידה, ורק עכשיו התחיל לדאוג מההשלכות. כמו מייקלס, הוא חשש שהחלטתו להצטרף לבגידה תוביל להגלייתו מאחורי הקלעים. החששות הללו התחזקו כשאחד מהמתאבקים התעמת איתו ודרש לדעת איך יכול היה לעשות זאת לאחד מחבריו הטובים. הבנר לא ראה היגיון בלהתעמת על משהו שלא שלט בו, אז החליט לשקר. "לא ידעתי כלום על זה," הוא מחה, "אני אתפטר בגלל זה." ג'ק לאנזה, חבר ותיק של ההבנרים שעכשיו ידע על כל העניין, דיבר עם האחים ומנע מהם לעזוב את עבודתם. הכול היה תכסיס. ההבנרים לא התכוונו להתפטר, הם פשוט זרמו עם לאנזה כדי לשמור על כבודם. כל השותפים של מה שכבר התחילו לקרוא לו 'הדפיקה במונטריאול' התחילו - בפקודתו של מקמהן - לבצע את אותה השיטה: הכחשה, הכחשה, הכחשה.

ארל הצדיק בפני עצמו את הבגידה בברט בכך שסירב לשאת באחריות על מעשיו. "ארל הבנר לא דפק את ברט הארט," הוא טען, "וינס מקמהן דפק את ברט. אני הייתי רק כלי. הבוס שלי ביקש ממני לעשות עבודה והלכתי לשם ועשיתי זאת. אני לא גאה בזה, אבל אני לא נותן לזה להגדיר את הקריירה שלי. האדם היחיד שיכול היה לשנות את זה היה ברט הארט, אם היה עושה את הדבר שהיינו אמורים לעשות והבוס אמר לנו. האמת היא, שברגע ששון נעל את ברט בשארפשוטר זה נגמר. הם היו מצלצלים בפעמון אם הייתי מעורב ואם לאו. לפעמים הייתי רוצה לא לעשות את זה. לפעמים אני שואל למה עשיתי את זה. זה לא ממש עזר לי. זה פגע בי יותר משזה עזר לי."

אפילו שהארט רוסק בגלל בגידת חברו, הוא השלים עם זה לבסוף, והבין שלארל לא הייתה ברירה. "תמיד הרגשתי רע עבור ארל," הגן הארט. "אני חושב שבלבו הוא רצה לספר לי, אבל כשאיימו עליו הוא התקפל. גם אני הייתי מחרבן במכנסיים אם הייתי ארל והייתי עושה בדיוק מה שארל היה עושה. זה קשה לצפות בקרב בגלל המקום בו הם שמו את ארל - הוא מבוהל." חברו של הבנר לשיפוט, ג'ימי קורדרס, טען את אותן הטענות. "אם הייתי במצב שלו האם הייתי עושה את אותו הדבר? כנראה," הוא הודה. "אין לך זמן לחשוב, ואו שאתה עושה את זה או שאתה מאבד את העבודה. חוזה גדול חיכה לברט, לא לשופט."

התאומים הבנר וידאו שיעזבו את מונטריאול מוקדם למחרת בבוקר, וטסו בחמש וחצי בבוקר לאוטווה כדי להימנע מעומס בנמל התעופה ומתקרית. היו עוד מתאבקים במטוס איתם והם ציפו לטיול קשה מלא בהאשמות, אבל להקלתם היה די שלו. כשארל הגיע לקורל סנטר לצילומים של מאנדיי נייט RAW באותו הערב, הוא התחיל להתחרט על החלק שלקח בהוצאת הארט מה-WWF, והודה בכך בפני השופטים האחרים. הוא אמר להם כמה הרגיש נורא בגלל מעורבותו, כי הרגיש שבגד בהארט, וששקל לעזוב את הארגון בגלל זה. כמה חברי רוסטר ועובדי משרד שמעו את זה, ואחד אחד הם לקחו את ארל לצד וניסו להרגיע אותו, כשאמרו לו שלא האשימו אותו במה שקרה ושידעו שפשוט מילא את הפקודות של וינס. "אנדרטייקר היה האדם הראשון שדיברתי איתו," נזכר הבנר, "הוא אמר, 'אל תרגיש רע על מה שעשית. תמכת במתאבקים, וכל המתאבקים תמכו בך.'"

 

Diunim

New member
חלק ה'

הבנר לא היה היחיד שחיפש את אנדרטייקר באותו הלילה לשיחה מלב אל לב. ברגע ששון מייקלס הגיע אל הבניין הוא ציפה להיט מהמתאבקים: הוא היה ער וחשב על כך כל הלילה. אבל, הוא ידע שטייקר היה הברומטר והשוטר מאחורי הקלעים. אם זה היה בסדר מצידו, אז שאר המתאבקים יישרו קו. היחסים של שון ושל אנדרטייקר תמיד היו מתוחים, עד שהאחרון יצר קבוצה מאחורי הקלעים בשם הבון סטריט קרו, שנועדה לפקח על שון וחבריו מהקליק כדי לעצור את המהלכים הפוליטיים שלהם. אבל, פיוד גדול ומתגמל בין השניים גרם לכך ששניהם כיבדו ואהבו אחד את השני, אז לאנדרטייקר היה יותר זמן עבור מייקלס מאשר שהיה לו לפני כמה חודשים.

כשמייקלס ביקש לדבר בפרטיות, אנדרטייקר ידע מיד על מה עמד לדבר. לפני ששון אמר משהו הוא התערב. "הייתה לי שיחה ארוכה עם וינס והוא הסביר לי הכול. הכול בסדר." מייקלס כמעט לא האמין לו. "באמת?" הוא שאל, "כי אני רוצה שזה יהיה ככה בינינו." "זה באמת, אל תדאג. הכול אחלה," הבטיח טייקר. שון הרגיש גל הקלה שעבר בו. אם טייקר היה לצידו, אז הוא ידע שהיה בטוח. מה שלא ידע היה שאנדרטייקר התקשר לברט אחרי שדיבר עם וינס ואמר, "שמעתי את זה ישר מווינס. החרא הקטן הזה,שון, הוא ידע את הכול." כשהוא שומר על תדמיתו, טייקר התנהג שקול מול מייקלס. לדעת את האמת איפשר לו להגן על עצמו, וההפך היה נכון עבור שון.

אחרי השיחה עם טייקר, חיפש מייקלס את מקמהן לשיחה הראשונה שלהם על אירועי ליל אמש. משהו שאנדרטייקר אמר גרם לשון לחשוש: "הוא הסביר לי הכול." מייקלס תהה מה בדיוק זה אמר. מקמהן אמר לטייקר שהוא ידע על הכול? טייקר ידע שמה שאמר בחדר ההלבשה במולסון סנטר היה רק משחק טוב? וינס ערפל את הפרטים ואמר פשוט את מה שטייקר כבר אמר לשון. מייקלס החליט לא לשאול עוד שאלות על מה בדיוק זה אמר. הוא חשב שאם לא ידע את התשובות לשאלות של אנשים אז לא יצטרך לשקר.

מאוחר יותר באותו הלילה, אסף וינס את המתאבקים לפגישה לפני תחילת הצילומים. למרות שהמתאבקים דיברו על שביתה כמחווה עבור הארט, רק שלושה מתאבקים היו חסרים ברוסטר: מיק פולי, אואן הארט ודייבי בוי סמית'. רבים דיברו עם הארט בליל אמש והביעו את חוסר רצונם לעבוד שוב עבור מקמהן, אבל הארט ייעץ לכולם להגיע לתכנית, ולא להפר חוזה ולאבד את הפרנסה בגללו. אין צורך להגיד שמצב הרוח היה נפיץ כשמקמהן נעמד והתחיל לדבר. הסיפור שסיפר היה רחוק מהמציאות, אבל גרסה של האירועים שרצה שהרוסטר ישמע. הוא האשים את הארט, ואמר שלמחרת היום הוא עוזב ל-WCW ועדיין לא רצה להפסיד את התואר בדרכו החוצה, ושהדבר היחיד שהיה מוכן לעשות היה לפנות אותו ב-RAW אחרי שאריק בישוף כבר יכריז על החתמתו. (הגרסה הזאת של האירועים חזרה על עצמה כל כך הרבה פעמים עד שהמתאבקים שנכחו בפגישה התחילו להאמין בה ככל שהזמן עבר. גם שיין מקמהן, בנו של וינס, האמין לחצי-האמיתות ששמע. כמו שקורה בחיים לעתים קרובות, כשאומרים שקר מספיק פעמים, הוא הופך לאמת.)

אלו שהיו קרובים להארט לא האמינו לאף מילה. אבל, מספיק מהמתאבקים קנו זאת - או הצליחו לשכנע את עצמם שמקמהן אמר את האמת כך שיכלו להצדיק את המשך העבודה עבורו - עד שבמהלך הזמן גרסתו של מקמהן לאירועים הפכה לגרסה של כולם לאירועים. כעבור שנים, רבים שהיו בפגישה הזאת ביקרו את הארט על כך שסירב להפסיד את התואר בלילה האחרון שלו בארגון, למרות שזה היה רחוק מהאמת. החוזה של הארט פג ב-1 בדצמבר: הוא לא יכול היה להתחיל לעבוד ב-WCW לפני כן. גם אם הוא ובישוף היו רוצים זאת, טיים וורנר לא היו מאשרים זאת בגלל התביעה הבטוחה שדבר זה היה גורם לו.

הטענה האחרת שמקמהן טען הייתה שברט סירב לחלוטין להפסיד בקנדה - עוד שקר שרבים חזרו עליו כדי לבקר את הארט. אמנם נכון שהארט לא רצה להפסיד למייקלס בקנדה, אבל הוא גם לא רצה להפסיד לו בכל מקום אחר עד ששון יחזיר את החוב שהיה חייב לו ויכבד אותו לאחר מה שאמר בהאוס שואו ב-12 באוקטובר בסן חוזה. אם היו מבקשים מהארט להוציא אובר את סטיב אוסטין בסרבייבור סירייס, הוא היה עושה זאת מיד.

אחרי שירד על הארט חזק, דיבר מקמהן על הפיל בחדר: החשש שהפעולה שלו גרמה לה. "אם לא תעשו את הדברים איך שאני רוצה או אם אתם לא מבינים למה עשיתי את מה שעשיתי, אתם יכולים לעזוב," הוא לחש. רוב המתאבקים חששו מדי לעבודתם כדי להגיד משהו. כפי שבוב הולי נזכר, "אף אחד לא רצה לקבל היט על הבעת דעה בקול." החריג הבולט לכך היה ריק רוד. בתור חבר קרוב של הארט, רוד זעם ממה שמקמהן עשה במונטריאול, והקבירה של ברט בפני המתאבקים גרמה לו לרצות להקיא. אבל, הוא ידע שהוא יצחק אחרון. רוד עבד בהסכם בעל פה עם ה-WWF ולא חתם על חוזה רשמי, כך שיכול היה לעזוב את הארגון ללא התראה אם היה רוצה.

 

Diunim

New member
חלק ו'

ללא ידיעת אף אחד ב-WWF, התקשר רוד לאריק בישוף מחדרו במלון בלילה הקודם וסיפר לנציג WCW הנדהם את כל מה שקרה במונטריאול, מהבגידה ועד לכך שברט הארט פגע בלסת המסותת של וינס מקמהן באגרוף לסנטר. כפי שבישוף זכר, "ישבתי בבית עם אשתי וצפיתי בטלוויזיה והטלפון צלצל. זה היה ריק רוד. וריק ממש זעם. הוא היה מעוצבן. הוא אמר, 'אני חוזר!' לא, 'אפשר לחזור?', אלא 'אני חוזר!'" בגלל שרוד תבע את טרנר ב-1994 אחרי שסבל מפציעה גומרת קריירה, בישוף היה צריך לאשר את חזרתו קודם עם אנשי הארגון, אז רוד לא יכול היה לטוס בטיסה הראשונה לממפיס עבור נייטרו. אבל, בישוף היה נחוש להחזיר את רוד לעניינים, גם אם רק כדי לגרום ל-WWF להיראות כמו ספינה טובעת שהצוות שלה נטש אותה.

אכן, רוד פתח את ה-RAW של אותו הלילה לבדו בזירה, ומצא את עצמו במצב המוזר והחריג כשהיה במחנה של ברט הארט אבל היה צריך לתמוך באופן פומבי בשון מייקלס. כשרוד התחיל את הנאום שנועד להצגת מייקלס, הקהל העוין צעק לכיוונו בכעס "בולשיט!", כשהם זועמים בבירור על מה שקרה בלילה הקודם. הייתה סקרנות רבה מאחורי הקלעים בנוגע למה שמייקלס יעשה במצב, ובמרחק חמש מאות קילומטרים בקלגרי, ברט הארט התעניין במיוחד במה שהיה לשון להגיד. מייקלס, עם טריפל אייץ' וצ'יינה לידו, רקד אל הזירה שחצן כמו תמיד, והראה מעט ייסורי מצפון על התפקיד שביצע בלילה הקודם.

כשמייקלס הלך בשביל הכניסה, ג'ים רוס יידע את העולם בפרשנות שהארט התאבק בקרב האחרון שלו ב-WWF, ועל כך הוא האשים את מייקלס, וייעץ לצופים להישאר כדי שיגלו עוד על העזיבה של הארט. עבור ברט, היה ברור שווינס לא הפגין שום ייסורי מצפון על מה שעשה בסרבייבור סירייס, והיה ממש שמח לחלוב את סיום המיין איבנט כמה שאפשר. כשמייקלס התחיל בפרומו שלו, היה ברור להארט ולכל מי שצפה שגם הוא לא התחרט, בדיוק כפי שברט חשד. די להפך, הוא היה שמח לאיד במיוחד. כשהוא כמעט מושתק בידי צרחות כועסות וקולניות של "רוצים את ברט!" וכשרוד מאחוריו נראה נגעל באופן בולט, מייקלס לעג:

חשבתי לצאת לכאן ולהיות פוליטיקלי קורקט, אבל בגלל שמישהו אחר תקף ראשון, ההארטברייק קיד עומד עכשיו לפלוט על כולם. עכשיו, לכל האנשים פה שצועקים, "רוצים את ברט", טוב, יש לי חדשות בשבילכם: אתם יכולים לשיר את זה, אבל העובדה היא, שההארטברייק קיד שון מייקלס ניצח את ברט הארט במדינה שלו באחיזה המסיימת שלו, וההארטברייק קיד הוא עכשיו אלוף פדרציית ההיאבקות העולמית החדש. ואם חשבתם שהיה קשה להתמודד מול DX קודם, אתם לא ראיתם עדיין שום דבר. פדרציית ההיאבקות העולמית, לא הייתה גדולה מספיק עבור ההארטברייק קיד ושון מייקלס(הטעות במקור), אז מה שעשיתי היה לנעול את השארפשוטר שלו עליו במונטריאול, קוויבק, הקשבתי לו צורח ואומר אני מוותר, ואז הברחתי את התחת שלו דרומה עם שאר הדינוזאורים. והיטמן, האנשים שם למטה שאינם דינוזאורים הם חברים שלי, והם עומדים לכסח אותך לגמרי יום אחד בין אם תאהב את זה או לא. אתם מבינים, ההארטברייק קיד הוא האיש היחיד בעסק הזה שאי פעם יהיה בפסגה, שאי פעם יהיה מספר אחת, שאי פעם יהיה האייקון האמיתי, וזה כזה פשוט. לא ברט הארט, לא האלק הוגאן, לא רנדי סאבאג'. לאף אחד אין את הרצון להיות הכי טוב שיש, ושון מייקלס ירצה יותר מכל אחד מכם, כי לי יש משהו שלכם לעולם, לעולם לא יהיה, וזה כישרון מולד טהור מהאל.

כשהמוזיקה של קן שאמרוק התנגנה וסימלה להגעת המאתגר הראשון של שון, האלוף החדש הסתכל ישירות למצלמה וסטה מהתסריט, כשירד על הארט בפעם האחרונה עם המילים, "אני רוצה להבהיר דבר אחד לחלוטין: ההארטברייק קיד לעולם, לעולם לא יכסח איש בן חמישים ושתיים." הייתה זאת התייחסות ברורה למאבק הפיזי של הארט במקמהן בליל אמש. לרוב, זה היה סימן ברור שמייקלס היה ממש בצד של היו"ר של ה-WWF, ותמך לגמרי באיך שטיפל בנושא במונטריאול. וינס עצמו לא הופיע בשידור הזה, גם בגלל פרצופו החבול וקרסולו הפצוע שהעימות שלו עם הארט מאחורי הקלעים גרם לו, אבל יותר בגלל הרגיש שנאלץ לעשות זאת. כפי שראה זאת, הוא לא היה חייב לאף אחד הסבר.

בנייטרו, כל הפוקוס היה על ברט הארט גם כן. התכנית נפתחה כשאריק בישוף וחבורת המורדים של ה-nWo הלכו לזירה להכרזה הענקית שהבטיחו. כל חבר נשא דגל קנדי, וכך החדשות המסתוריות שלהם לא היו מסתוריות. למרות זאת, הפרשנים טוני שובאני ולארי זביסקו שיחקו טיפשים, והאחרון תהה בקול אם הקבוצה הצליחה איכשהו לרכוש את קנדה. בהתחלה הם עשו סוורב והכריזו על חזרתו של קווין נאש כמה שבועות אחרי שעבר ניתוח בברך, ואז בישוף גילה את מה שכל העולם כבר ידע: ברט הארט בדרך אל הארגון. עם החיוך הגדול שתמיד היה דבוק לפניו, התרברב בישוף על יכולתו לבזבז כסף של מיליארדר ולהקיף את עצמו בשמות הכי גדולים בהיאבקות. לאחר מכן הוא הזכיר את שמו של הארט בקלילות בשיחה, והתייחס אליו כאל, בחור ממש נוקאאוט," בהתייחסות ברורה למכה שהארט נתן למקמהן, משהו שבישוף ממש נהנה לשמוע עליו. הוגאן אמר שהארט, "עבר את מבחן הכניסה," ואז הקבוצה שרה גרסה ממש נוראית של ההמנון הקנדי הלאומי, 'הו קנדה' בנימה לעגנית וכמעט מבטלת. כשהכול נגמר, זאת הייתה דרך ממש לא נוצצת להכריז על ההחתמה של הכוכב הגדול של ה-WWF, בעיקר לאחר הלילה הכי ידוע לשמצה בהיאבקות המקצועית המודרנית. כפי שדייב מלצר הסביר ברסלינג אובזרבר ניוזלטר:

הפרשנים של WCW טוני שובאני, מייק טאניי ולארי זביסקו דיברו ברוב השעה הראשונה על ההכרזה, ושובאני וטאניי, כנראה בפקודותיו של בישוף, התנהגו המומים, ותיארו את הארט כמתאבק דור שני שמייצג מסורת. במילים אחרות, הציגו אותו כמו קורט הניג או ג'ף ג'ארט, ולא ברמה של האלק הוגאן כדי להצדיק משכורת של כמעט שלושה מיליון דולרים בשנה.

למחרת היום הקליטו ה-WWF פרק של RAW בקורנוול, אונטריו שישודר ביום שני הבא, ואחריו ריק רוד התקשר לאריק בישוף ושוב ניסה להגיע להסכם. הוחלט שרוד יחזור ל-WCW בפרק של נייטרו שישודר ב-17 בנובמבר, מול ה-RAW המוקלט שהוצג בו הרבה. כשרוד יצא מהווילון בסגמנט הפתיחה של נייטרו כעוד חבר ב-nWo, הוא הפך לאדם הראשון אי פעם שהופיע בשתי התכניות היריבות באותו הלילה. כדי לפגוע במקמהן עוד יותר, רוד גילח את זקנו והבהיר בפני כל מי שצפה שנייטרו הייתה בשידור חי ו-RAW מוקלטת, כך שהביך את ה-WWF ולעג לטענתם שהיו בשידור חי. בישוף הרשה לו לדבר שם, כשהוא תמיד נלהב שעובד WWF לשעבר קובר את המעסיק לשעבר:

אוי, איזה הבדל יום יכול לעשות. עשרים וארבע שעות קטנות. אתם יודעים, לכולנו יש חמש עשרה דקות של תהילה, ואני רוצה לקחת כמה מחמש עשרה הדקות שלי כדי לדבר על הדברים הנכונים והלא נכונים בעולם ההיאבקות המקצועית. מה שלא נכון בעולם ההיאבקות המקצועית הוא ששון מייקלס טוען שהוא אלוף העולם כשמעולם לא ניצח את ברט הארט. מה שלא נכון בעולם ההיאבקות המקצועית הוא שווינס מקמהן ינחה שופט לצלצל בפעמון כדי לשדוד מברט הארט את התואר שלו. אבל, מצד שני, מה שנכון בעולם ההיאבקות המקצועית הוא שברט הארט ינטוש את הטיטאניק וישחה אל המקלט של ה-nWo.

 

Diunim

New member
חלק ז'

באותו הלילה ב-RAW, דיבר וינס מקמהן בציבור לראשונה על הדפיקה במונטריאול והציע את גרסתו המלוטשת היטב בנוגע למה שקרה בקטע שנקרא 'למה ברט, למה? - הסיפור שלא סופר'. מקמהן הופתע מאיך שהמעריצים ופרשני התעשייה ראו את התקרית. הוא ציפה שיהיה הבחור הטוב בסיפור כי תמך בארגון שלו ובמה שהרגיש שהיה נכון מול שכיר שעזב לשגשוג פיננסי עם יריביו המרים. מעטים ראו זאת כך. לרוב, מקמהן היה הרע המוחלט, הפרומוטר המרושע שדחק את אחד מכוכביו הכי אהודים כדי לפנות מקום למישהו אחר (שון מייקלס), מישהו שדקר את הארט מאחורי הקלעים ולקח ממנו את הסיכוי לעזוב כמו שצריך את ה-WWF. מקמהן שמע את זה באולמות עם קריאות חזקות של "רוצים את ברט", אז רצה להציג את הגרסה שלו של האמת בצורה פתוחה בתקווה שישנה את המצב ויגרום לכך שהוא והארגון שלו יראו כמו הקורבנות בסיפור.

בחדר מואר במעומעם, מקמהן ישב עם המראיין ג'ים רוס, מאופר כמו בובה עם שריד חלש לחבלה שהחלימה כמו ענן קודר מתחת לעינו השמאלית, ותמונה של הארט במלוא תהילתו תלויה ברקע. וינס עטה הבעת פנים מדוכאת, ופניו שנראו כאילו היו מלאות נחישות נבגדו בידי הצער שהופיע בעיניו. במהלך הריאיון, החליף מקמהן בין גרסאות שוב ושוב, ולפעמים הביע חרטה על פעולותיו וביקש שהארט לא היה עוזב, ובפעמים אחרות היה תקיף וחסר רחמים, מתעקש שהוא צודק.

[ג'ים רוס:] בוא ניגש ישר לעניין. לפני שבוע בסרבייבור סירייס האם, כן או לא, דפקת את ברט הארט?

[וינס מקמהן:] ישנם אנשים אשר יאמרו שדפקתי את ברט הארט. ברט הארט בהחלט יאמר שדפקתי אותו. אני מסתכל על כך מנקודת מבט אחרת. אני מסתכל על כך מנקודת המבט שלפיה השופט לא דפק את ברט הארט. שון מייקלס לחלוטין לא דפק את ברט הארט. וגם וינס מקמהן לא דפק את ברט הארט. אני באמת ובתמים מאמין שברט הארט דפק את ברט הארט. הוא יכול להביט במראה ולדעת את זה.

[ג'ים רוס:] אני בטוח שכרגע יש בחלקים מסוימים של המדינה קולות רבים שמדברים על כך שאינך מוכן לקחת אחריות. שאתה ארגנת את המצב. העובדה היא שהרבה מאוד אנשים לא יבינו מה כוונתך ש"ברט הארט דפק את ברט הארט", אז מהי כוונתך?

[וינס מקמהן:] תמיד אקח אחריות על כל ההחלטות שאקבל, מעולם לא הייתה לי בעיה לנהוג כך. אינני טוען שכל החלטותיי צודקות ונכונות, משום שהן לא. אך כשאני מקבל החלטה שגויה אין לי בעיה לומר שאני מצטער ולנסות לעשות מעל ומעבר כדי לסדר את זה. כולי תקווה שמאזן החבטות שלי חיובי, וההחלטות הטובות עולות במספרן על פני ההחלטות הרעות. בכל הנוגע לדפיקתו של ברט הארט, ישנה מסורת רבת שנים בעסקי ההיאבקות, ולפיה כשאדם כלשהו עוזב, הוא מפגין מידה מסוימת של כבוד כלפי כוכבי WWF - במקרה הזה - שעזרו להפוך אותך לכוכב. אתה מפגין מידה נאותה של כבוד כלפי הארגון שעזר לך להיות מי שאתה היום. זוהי מסורת רבת שנים, וברט הארט לא רצה לכבד את המסורת הזאת. זהו דבר שמעולם לא ציפיתי לו מברט, משום שהוא ידוע בביזנס הזה כאדם די מסורתי. מעולם לא חלפה בראשי המחשבה שברט יסרב להפגין מידת כבוד נאותה לכוכבים שעזרו ליצור אותו אותו ולארגון שעזר להפוך אותו למה שהוא היום. למרות זאת, זאת הייתה החלטתו של ברט. ברט דפק את ברט.

[ג'ים רוס:] חלק מהאנשים באינטרנט יודעים שבשנת 1996 ברט חתם על חוזה לעשרים שנה עם ה-WWF. ואני בטוח שחלק מהצופים אומרים לעצמם, 'נותרו לו עוד 18 שנים בחוזה. איך הוא יכול לעזוב?' האם ברט הארט ביקש ממך לעזוב את ה-WWF או שמא אתה ביקשת ממנו לעזוב את ה-WWF?

[וינס מקמהן:] זאת הייתה החלטה הדדית והיא עברה די טוב כשהחלטנו את ההחלטה הזאת. זאת הייתה החלטה משותפת מצד ברט ומצידי. ולבסוף מה שקרה היה ששנינו נפגשנו וחשבנו כיצד לבנות מצב שארגונו של טד טרנר "יגנוב" את ברט. חשבתי שמסיבות עסקיות ברט הארט והמשכורת ששילמנו לו לא הצדיקו את עצמם. וברט חשב שהוא צריך לעזוב מסיבות יצירתיות ומהעובדה שהוא חש בתוכו כמעין כינור שני לשון מייקלס ש"גנב לו את המקום". אז סיבות פיננסיות מצידי וסיבות יצירתיות מצד ברט הארט, ושנינו נפגשנו והחלטנו, 'בסדר, בוא נעשה את המיטב שנוכל עבורך, ברט.' אז שנינו הצלחנו לארגן שברט הארט יקבל חוזה תלת שנתי תמורת שלושה מיליון דולרים לשנה, ולדעתי מדובר בחוזה היקר ביותר בכל ההיאבקות המקצוענית, כשעליו לעבוד 125 ימים בשנה. אז מנקודת מבטי האישית חשבתי שאם ברט אינו נחשב יותר להשקעה טובה מבחינת ה-WWF - למרות שממש לא רציתי שיעזוב - המינימום שיכולתי לעשות עבור ברט זה לעזור לו לעזור לעצמו. אמרתי לברט, 'אם תקבל את החוזה הזה מטרנר, אני אהיה האדם הראשון שיברך אותך באופן אישי.' וכך היה. מנקודת מבט עסקית לא ממש רציתי לאבד את ברט, הוא לא היה משתלם עבורנו מבחינה כלכלית, אך למרות זאת, לא ממש רציתי לאבד את ברט.

[ג'ים רוס:] המרירות שלאחר ההפסד בסרבייבור סירייס הייתה רבה במיוחד. הוא עומד בזירה ויורק ישירות לתוך פרצופך. מעט לאחר מכן הוא משמיד ציוד טלוויזיה של WWF. האם היית מוכן למה שקרה לאחר הקרב?

[וינס מקמהן:] הייתי מאוכזב מברט כשהוא חבט בי, מאוד מאוכזב. סבלתי מזעזוע מוח כתוצאה מכך, יש לי בעיות ראייה שנמשכות גם כיום. אני אתגבר על זה. לא חשבתי שזה היה הדבר הנכון לעשות. נדמה שברט מתגאה בזה, כך קראתי, שהוא מתגאה בכך שהרביץ לי. וזה לא עניין של עימות, כי גם בגיל חמישים ושתיים אני לא מתבייש להגיד שאולי הדברים היו נראים אחרת במידה ואכן היה עימות. אפשרתי לברט להכות אותי. קיוויתי שהוא לא ינהג כך. קיוויתי שנוכל לשבת ולנסות ללבן את המצב כמו ג'נטלמנים. זה הדבר שבאמת ייחלתי לו, אך זה לא מה שקרה.

[ג'ים רוס:] האם שקלת להגיש תלונה במשטרה או לפנות לערכאות משפטיות בשל המצב שהתרחש בחדר ההלבשה?

[וינס מקמהן:] שקלתי את זה. אני חושב שהאפשרויות הללו עדיין קיימות. אני לא עושה זאת בשלב זה. אני מניח שהכל תלוי בברט, האם אעשה זאת או לא.

[ג'ים רוס:] לו היית רק כותב סיפורים וסרבייבור סירייס היה נחשב לפרק האחרון בקריירת ההיאבקות של ברט הארט: השנים ב-WWF, כיצד היית מעדיף לכתוב את הפרק האחרון?

[וינס מקמהן:] בתור מספר סיפורים הייתי מקווה שסיפורו של ברט יהיה דרמטי. הייתי מקווה שסיפורו של ברט יהיה כזה שיעניק לו כבוד עצמי, ויקנה לו אפשרות להצהיר שהוא אולי היה הכוכב הגדול ביותר שהיה אי פעם ה-WWF, במונחי העזיבה שלו. ואחת מהדרכים להצליח לגמול לחברה, ולגמול לאנשים, כשאתה יודע שאתה עוזב - לפי המסורת רבת השנים - אולי הייתה שלאחר הקרב המתיש ביותר בחייו, אם ברט היה מוצמד. אבל, ברגע הקטן הזה של התבוסה, ברט היה נעמד זקוף ומראה לכל העולם איזה אלוף אמיתי כאדם וכאישיות היאבקות הוא באמת. אם הייתי ברט, אם הייתי כותב את הסיפור, הייתי מצפה לראות את ברט קם לאחר הספירה לשלוש ואומר בפשטות 'אוקיי,' ליריבו, 'הצלחת לנצח אותי, אני רוצה לברך אותך, אני רוצה ללחוץ את ידך ולברך אותך. יתרה מכך, אני רוצה שכולם בחדר ההלבשה יצפו בקרב שלי כדי שאוכל להראות לבחורים שילכו בעקבותיי איך שצריך - כמו המסורת רבת השנים - לעשות זאת. להראות לכל האנשים, לכל המזכירות, לכל העובדים בטיטאן ספורטס, בפדרציית ההיאבקות העולמית, שסומכים עליי לעשות את הדבר הנכון, שהייתי שם. שהייתי כוכב - ואולי הגדול מכולם - ושיצאתי משם בצורה בה אלוף אמיתי אמור לצאת.'


 

Diunim

New member
חלק ח'

[ג'ים רוס:] האם אתה מסוגל להתרחק ולהביט על המצב בצורה אובייקטיבית, ולהעריך את חברך, אולי חברך לשעבר, ברט הארט הבן אדם, ולחוש סימפטיה כלפי האיש?

[וינס מקמהן:] סימפתיה? אין לי שום סימפטיה כלל וכלל כלפי ברט. כלום. אין לי שום סימפטיה כלפי אדם שהיה אמור להיות מסורתי בכל הנוגע להיאבקות אך לא עשה את הדבר הנכון עבור העסק שיצר אותו. שלא עשה את הדבר הנכון עבור האוהדים, המתאבקים, הארגון שעזר להפוך אותו למה שהוא כיום. ברט קיבל החלטה מאוד, מאוד אנוכית. ברט ייאלץ לחיות עם זה למשך שארית ימי חייו. ברט דפק את ברט. אין לי שום סימפטיה בכלל כלפי ברט.

[ג'ים רוס:] אה, זאת שאלה מטורפת: האם תקבל את ברט הארט חזרה אם הוא יגיד, 'וינס, שיניתי את דעתי. אפשר לחזור?' האם תרשה שיחזור אל ה-WWF? כלומר הוא ירק בפרצופך, שלא לדבר על השמדת ציוד טלוויזיוני ומוניטורים, ובלי לדבר על העובדה שהרביץ לך, האם תרשה לו לחזור אל ה-WWF אי פעם אם זה יהיה אפשרי?

[וינס מקמהן:] זה עסק מוזר, וכן, לגמרי. נצטרך להבין אחד את השני טוב מאוד. אני רוצה לשמוע את ברט אומר, 'וינס, אני מצטער. לא התכוונתי להיות אנוכי, רק קצת איבדתי את זה לקצת זמן.' ואין לי שום בעיה להגיד, 'ברט, אני ממש מצטער שהייתי צריך לעשות את מה שהייתי צריך לעשות גם כן.' האם אקבל אותו כשיחזור? גם אגיד לברט, "אין עוד מכות!" וזה מנקודת מבט של גבר שהייתי רוצה שיידע זאת. ושבעתיד אם יהיו לנו בעיות מאחורי הקלעים או בכל מקום אחר אז, אוקיי יהיו לנו אותם, אבל אין עוד מכות. אבל כן, אם ברט יוכל לקרוע את החוזה שלו עם החברה האחרים שם ולחזור, אקבל את ברט הארט חזרה תחת התנאים הללו.

[ג'ים רוס:] האם המניע שלו… האם אתה מאמין שהמניע שלו… הוא אמר שלא עזב עבור הכסף.

[וינס מקמהן:[ היו שלטים בבניין לאחר סרבייבור סירייס: "ברט מכר את נשמתו". ברט די רגיש לנושא הזה, והוא לא רוצה שיכירו אותו כמישהו שמכר את נשמתו. אני גאה בעובדה שעזרתי לברט למכור את נשמתו. וזה מה שברט עשה, הוא מכר את נשמתו. וזה לא עניין גדול כי עזרתי לו לעשות זאת! אז האם אני חושב שברט עזב עבור הכסף? אני חושב שכשאתה מרוויח שלושה מיליון דולרים בשנה ועובד 125 ימים בשנה, אני חושב שברט מכר את הנשמה, ואני לא מאשים אותו על שמכר את הנשמה. עזרתי לו למכור את הנשמה. למען האמת, אני מניח שיכול להיות תור גדול מחוץ לחדרי ההלבשה של המתאבקים שיתחננו בפניי, 'וינס, תעזור לי למכור את נשמתי!' אז האם אני חושב שהוא מכר את נשמתו? כן, ואני חושב שכל פעם שברט אומר, 'לא, לא עשיתי זאת עבור הכסף,' אני חושב שברט מאבד אמינות כל פעם שהוא אומר את זה.

[ג'ים רוס:] האם כל העניין המכוער הזה עם ברט הארט השפיע עליך יותר מקצועית, בצד העסקי של וינס מקמהן, או בצד האישי של וינס מקמהן?

[וינס מקמהן:] מהצד העסקי, ה-WWF ימשיכו אחרי ברט הארט. מהצד האישי, זה לגמרי השפיע עליי. אני חושב שברט ואני… אתה לא יכול לסיים מערכת יחסים בת ארבע עשרה שנים בצורה בה שלנו הסתיימה בלי רגשות. אני מתחרט שהרגשתי שנאלצתי לבצע את ההחלטה הזאת. אני מתחרט שברט לא עשה את הדבר הנכון לעסקים או לעצמו, כי זה לא היה עולה לו בשום דולר בעסקה עם טרנר. אני מתחרט על כך שמעריציו - אם יש כזה דבר נפרד ממעריצי ה-WWF - נפגעו בכל צורה מזה. אני מתחרט על כך שמשפחתו צריכה לסבול את הנאומים שברט נואם. אני מתחרט על כך שבן משפחה שלי - בני - היה צריך לחזות בחלק מכך, בעיקר מאחורי הקלעים. אני מתחרט על כל זה מנקודת מבט אישית, אבל נותר איתן בעמדתי שהחלטתי החלטה קשה שהייתה הנכונה עבור מעריצי ה-WWF והכוכבים שנשארים כאן איתנו.

[ג'ים רוס:] אם הייתה לך ההזדמנות לדבר עם ברט - ועכשיו זאת לא הזדמנות רעה כי אתה יודע שהוא צופה, כל מי שהיה מעורב במצב הזה צופה - מה היית אומר לו עכשיו?

[וינס מקמהן:] בטח את מה שאמרתי לו מאחורי הקלעים. וזה שביצע טעות שאני מאמין שיתחרט עליה מנקודת מבט עסקית. הייתי חייב לפעול כך. הרגשתי שהייתי חייב לעשות את מה שעליי לעשות עבור הארגון שלי, והמעריצים שלנו, והמתאבקים שנשארים כאן. ואני לא זז מעמדתי. ואולי ברט לא זז מעמדתו. ואני לא יודע אם אי פעם נשלים. אני מקווה שיום אחד. חבל מאוד שמערכת יחסים בת ארבע עשרה שנה הושמדה כי צד אחד במערכת היחסים הזאת שכח שאנחנו בעסקי הספורט הבידורי. שכח מאיפה בא.

[ג'ים רוס:] מתי תתגבר על כך?

[וינס מקמהן:] התגברתי על זה כבר עכשיו. באותו הזמן, ברט היה חלק גדול ב-WWF. חלק מברט תמיד יהיה כאן בפדרציית ההיאבקות העולמית. אני עומד לזכור את הזמנים הטובים. אני עומד לזכור את כל הדברים שעשינו עם ברט בהם הופיע בצורה הכי טובה שאפשר וסיפר סיפורים נפלאים. אני עומד לזכור אותו כמצטיין בביצוע. זה פשוט חבל מאוד שבסוף ברט הארט לא היה הטוב ביותר שיש, הטוב ביותר שהיה, והטוב ביותר שיהיה אי פעם. והייתה לו ההזדמנות להגשים זאת בקרב האחרון שלו ב-WWF, והוא נכשל בכך.


המבקרים ואלו שהכירו את הסיפור האמיתי מאחורי עזיבתו של ברט מיהרו להצביע על חוסר העקביות וחצאי האמיתות שנשמעו במהלך נאומו של מקמהן. במהלך ריאיון אחד מקמהן סתר את עצמו כמה פעמים. בנוגע למאבק מאחורי הקלעים בהארט, הוא אמר בהתחלה שנתן לאלוף לשעבר מכה חופשית כשנתן להארט בכוונה לפגוע בו, והילל בשחצנות את יכולת הלחימה שלו. ואז, במשפט הבא, הוא איים באפשרות של פעולה משפטית. הוא גם אמר שקר מוחלט, שהעזיבה של הארט ל-WCW הייתה החלטה משותפת, וניסה לצייר את עצמו כגיבור השעה שעזר להארט להרוויח עוד כסף עבור טרנר, ואמר שהארט מכר את נשמתו. אבל הארט לא רצה לעזוב את ה-WWF, משהו שתמיד אמר למקמהן במהלך השיחות שלהם בין ספטמבר ואוקטובר. מקמהן היה זה שבא להארט ויידע אותו על החלטתו להפר את העסקה שלהם: ברט פשוט נאלץ לזרום עם זה כי לא הייתה לו ברירה.

מקמהן השמיע טיעוני קש על המניעים של הארט כדי להצדיק את עצמו, ושיקר בחוכמה כדי לפגוע במעמדו של הארט בכך שסירב להפסיד למייקלס. הוא אמר שסירובו של הארט להפסד היה בגלל דאגתו שתדמיתו תיפגע וכך יאבד את החוזה שלו ב-WCW, וגם התומך הכי גדול ב-WWF יודע שאלו שטויות. העסקה של הארט ב-WCW הייתה חתומה וסגורה, והרווחים שלו לא יכלו להיות מושפעים מכך שינצח את שון מייקלס. עבור מקמהן, זה שאמר זאת כך פגע בכל מה שאמר.

היה ברור שמקמהן היה ברגשות מעורבים במהלך הריאיון. רגע אחד הוא אמר באופן קר שלא הייתה לו סימפטיה בכלל לעזיבה של הארט, ולאחר מכן הוא הביע חרטה שנאלץ לנקוט בצעד קיצוני כל כך מולו. הוא עבר מזעם על ברט לצער ברור על החלטתו, והתגעגע בפתיחות לימים הישנים ולסיום ה"נכון" לסיפור של ברט הארט, אבל באותו הזמן סירב לקחת אחריות על תפקידו בעזיבה של הארט עם הטענה המגוחכת ש"ברט דפק את ברט". הארגון החבול והקפטן הפצוע היו במצב בקרת נזקים מלא. עבור מעריצים רבים, המשפט "ברט דפק את ברט" הצליח לבדו לצייר את מקמהן לנצח כרע בדפיקה במונטריאול. עבורם, הוא היה האיש שפגע בגיבור שלהם והוציא אותו מהארגון לצורך הרווח האנוכי שלו.

להפתעתו של מקמהן, במהלך הופעותיו הבאות בטלוויזיה הוא התחיל לשמוע קריאות בוז קולניות ומלאות שנאה ועלבונות מלאי ארס שהופנו לכיוונו, בנוסף למטח כעס שהופנה כלפיו ברשת. כשהוא ממש לא הבייביפייס שחשב שיהיה, מקמהן היה פתאום ההיל הכי גדול בכל הארגון. לפי ברוס פריצ'ארד, "אני מבטיח לך שווינס לא ידע שדברים יסתדרו כפי שהם הסתדרו. הוא חשב שהוא יהיה הבייביפייס. וינס היה חכם מספיק אחרי כמה שבועות שבהם אנשים אמרו, 'לא, לך תזדיין, יא חמור מזדיין, אתה הבוס וגנבת לבחור הזה את החגורה ודפקת אותו,' הוא אמר, 'אולי אני צריך לזרום עם זה,' ומר מקמהן נולד. הדמות שהתפתחה מכך לעולם, לעולם לא הייתה משהו שתוכנן. היא לא הייתה משהו שחשבנו שיקרה. זה היה סתם אחד מהרגעים הקסומים הללו שנוצרו בעצמם. לשכנע את וינס שאנשים ראו אותו בצורה אחרת מאיך שחשב שהצטייר - כפרשן חסר פנים וקול הארגון - היה קשה."

בלי להבין את זה או לתכנן את זה מראש, מקמהן הצליח להפוך את עצמו לחתיכה האחרונה בפאזל שהיה זקוק לו לצורך עלייתו של 'סטון קולד' סטיב אוסטין. יריב תאגידי מושחת וסמכותני מול אוסטין הפשוט ממעמד הפועלים. בדפיקה של ברט, מקמהן מצא את הנוסחה שלבסוף שינתה את הארגון שלו ושינתה את מצבו של ה-WWF.

 

Diunim

New member
בפעם הבאה:

אח, WCW, WCW. בדיוק כשנראה שה-WWF נופלים על הפנים, תמיד תוכל לסמוך עליהם שהם יפשלו. השנה הגורלית בתולדות ההיאבקות מסתיימת בפרק הבא עבור WCW, כשהציפיות הגדולות מהם הופכות לכישלון מחפיר.

 

oronm316

New member
אלוף!

אני בדיוק צופה בכל השנה הזאת בנטוורק ככה שלראות ולקרוא עושה את זה פשוט מושלם
&nbsp
&nbsp
תודה רבה!
 
למעלה