טיטאן סקרוד- פרק 5

Diunim

New member
טיטאן סקרוד- פרק 5

שלום לכולם וברוכים הבאים לתרגום לעברית של הפרק החמישי בטיטאן סקרוד: חיוכים אבודים, סטאנרים ודפיקות. בפעם שעברה שמענו על רסלמניה 13, על המתאבקים השונים שהתחילו להתקדם ועל הדאבל טרן ההיסטורי. תזכורת: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/13/183545811/בידור/היאבקות_WWE

אז במה עוסק הספר השלישי? (תקציר)

הפרק האחרון בטרילוגיית רבי המכר של טיטאן…

כדי להתמודד עם האיום מצד וורלד צ'מפיונשיפ רסלינג והתבוסה ברייטינג במלחמות ליל שני, ידע וינס מקמהן שעליו להמציא מחדש את העסק שלו עם תחילת 1997. אבל השאלה הייתה, איך?

האתוס הוותיק של תכניות פדרציית ההיאבקות העולמית עמד להיזרק לצד, להיקבר מתחת לחיבוק הפתאומי של אלימות מוגזמת, נושאים מבוגרים והפגנת סכסוכים פנימיים בפני הקהל הנדהם. מבעד לקונפליקטים הללו, היה על מקמהן להחליט החלטות נועזות בנוגע למי שהיה בפסגת הרוסטר שלו.

מחלוקת אחת מסוימת תשנה לעד את פדרציית ההיאבקות העולמית, עם השלכות חיוביות ומדהימות. הארגון 'במקום השני' פתאום המשיך לעלות, כשבאופן אירוני הוא דורש דם אחרי שקודם לכן הוא סירב לכך.

מבעד לעיניו של וינס מקמהן, הייתה 1997 השנה שבה 'הבחורים הטובים' שברו את כל החוקים כדי לנצח.

 

Diunim

New member
והפעם בטיטאן סקרוד:

סטיב אוסטין. שם אחד ששינה את ה-WWF כמו שאף אחד מאז הוגאן לא שינה. מדברים על הדרך שאוסטין עבר מאז הדאבל טרן ברסלמניה, הפייס טרן המדהים, הכישרון הנהדר, הקהל התומך, פציעה אחת נוראה ורגע אחד, קטן, שהתחיל את אחד מהפיודים הגדולים בכל הזמנים.
&nbsp
כמה לינקים שימושיים:
&nbsp
סטיב אוסטין מול בילי גאן: https://www.youtube.com/watch?v=stqGSE58-iQ
&nbsp
שון יורד על ברט הארט: http://www.dailymotion.com/video/x2hwlws
&nbsp
ברט הארט מול סטיב אוסטין: http://www.dailymotion.com/video/x5vl9xt
&nbsp
סטיב אוסטין מתראיין כפייס: https://www.youtube.com/watch?v=K9iPX6GvdiE
&nbsp
ברט הארט מול סטיב אוסטין בקרב רחוב: http://www.dailymotion.com/video/x5ml4p
&nbsp
אוסטין תוקף את ברט באמבולנס: https://www.youtube.com/watch?v=eOkQRGFJnug
&nbsp
אנדרטייקר מול סטיב אוסטין: http://www.dailymotion.com/video/x628bh1
&nbsp
אואן הארט ובריטיש בולדוג מול סטיב אוסטין ושון מייקלס: http://www.dailymotion.com/video/x5vpzko
&nbsp
סטיב אוסטין מול שון מייקלס: http://www.dailymotion.com/video/x5vv26i
&nbsp
סטיב אוסטין ודוד לאב מול אואן הארט ובריטיש בולדוג: http://www.dailymotion.com/video/x5waq50
&nbsp
הריאיון עם מנקיינד: https://www.youtube.com/watch?v=QNB2CuJw6po
&nbsp
ריאיון שני עם מנקיינד: https://www.youtube.com/watch?v=5QIGCaWPEwU
&nbsp
ריאיון שלישי עם מנקיינד: https://www.youtube.com/watch?v=J8s_AKJCjew
&nbsp
ריאיון רביעי עם מנקיינד: https://www.youtube.com/watch?v=Mf9fVGi6pFQ
&nbsp
אואן הארט מול סטיב אוסטין: http://www.dailymotion.com/video/x3rysr0
&nbsp
סטיב אוסטין מפנה את תארי הזוגות: https://www.youtube.com/watch?v=wQp1VVwwWPk
&nbsp
סטיב אוסטין עולה לאואן בתארי הזוגות: https://www.dailymotion.com/video/x3tf0h
&nbsp
סטיב אוסטין נותן סטאנר לג'רי לולר: http://www.dailymotion.com/video/x2irujv
&nbsp
אוסטין נותן פרומו בניו יורק סיטי (13:17): https://www.dailymotion.com/video/x237vt
&nbsp
סטיב אוסטין נותן לוינס מקמהן סטאנר ראשון: https://www.youtube.com/watch?v=_rX8le4Uc_s

 

Diunim

New member
פרק 5

אחרי המופע, אוסטין החבול השתמש בחבלים כדי להרים את גופו הפצוע, וביסס מחדש את דמותו המסוכנת כשתקף את השופט המסייע מייק קיודה ונתן לו סטון קולד סטאנר. אחרי ההתקפה הקצרה הזאת, חזר אוסטין למצב הפגיע, וצעד אל חדר ההלבשה בצליעה ברורה, מתבוסס בדמו. בגלל המשחק הטוב שלו, המעריצים הריעו לו, הווליום עלה לאט לפני שהתחילו לצעוק בכוח "אוס-טין, אוס-טין."

"הכרתי בהם ונתתי להם קצת להיכנס," אמר אוסטין על הצעקות. "לא רציתי לחלוב יותר מדי את העניין, כי עדיין הייתי צריך לעבוד. לא רציתי להגיד, 'כן, אני בייביפייס', או 'כן, אני אוהב שאתם מעודדים אותי,' כי לא הייתי צריך עזרה מאף אחד מההתחלה. תמיד האמנתי בעצמי."

אוסטין לא היה צריך לפתוח את הדלת לתמיכת המעריצים; מקמהן גזר את הסרט בעצמו כשאוסטין צלע משם בלי שום עזרה, ואמר כדי שכולם ישמעו, "מעולם לא ראיתי אף אחד אמיץ עד כדי כך שלא ייכנע. כל כך אמיץ, כל כך עקשן, כל כך גאה עד שלא ייכנע לכאב הזה - הגוף שלו ויתר. הוא התעלף. לא ראיתי משהו כזה, אף פעם לא. ולסרב לעזרה! לסרב לעזרה מכולם. הוא יחזור וייקח את הגאווה שלו איתו בחזרה לאחורי הקלעים. חזיתם במשהו כזה במשך כל חייכם?"

אחרי זום אין על המזרן המלא בדם, אמר מקמהן משהו בקצת כאב לקהל, ואמר, "זה לא היה קרב יפה, ולמען האמת, אנחנו לא ממש גאים להציג אותו בפניכם." אבל הם המשיכו בשביל הזה עם דמות גדולה - שעכשיו הייתה ברמות הגבוהות של טיטאן כבחור טוב.

נדמה היה שזה מוגזם שאחרי הקרב האלים של אוסטין הגיע השיקגו סטריט פייט, כאילו אחרי סטייק טוב יגישו באפלו ווינגס. האלימות הגדולה שהתרחשה במהלך ארבעים הדקות הללו לא התרחשה קודם לכן ברסלמניה. אם ה-WWF הפכו ל'מזויפים' מדי עבור הקהל, הצליעה האמיצה של אוסטין בשביל הכניסה הייתה יותר מעוררת אמפתיה מכל אצבע משולשת שסימל.

הוא כבר לא היה צריך למכור את הצליעה שלו כשהגיע לקצה המנהרה שהובילה לאחורי הקלעים. כשקריאות ה"אוס-טין" עוד נשמעו בדרך למקלט של המתאבקים, והיכולת של אוסטין ללכת נפגעה רק מהדם שנקרש מעל עיניו. כשהיו עליו צלקות מלחמה, סיים אוסטין את קרב ההכנעות האלים מול ברט הארט, קרב של פעם בחיים, שגם דור אחר כך נחשב לאחד מהקרבות הכי גדולים בענף, ולא רק בתולדות רסלמניה. כל טיפה אדומה של דם שזלגה בפניו קפאה בהשוואה לחום הגאווה בבטנו. כאילו תכנון הקרב האלים והמדהים הזה לא היה מספיק משכנע עבור אוסטין, כשהגיע לאחורי הקלעים, הוא ו'ההיטמן' מיד המשיכו בהצגה שלהם: הם ניסו לשכנע את כל מי ששאל שהבלייד ג'וב שגרם לכל כך הרבה מדמו של אוסטין להישפך היה רק מכה של הארט שהייתה חזקה מדי. דימום מכוון עדיין היה איסור בפדרציית ההיאבקות העולמית שניסו לשמור עליו, אבל גם אם אוסטין היה מוותר על ההצגה בנוגע לדם, כנראה שאוסטין לא היה סובל מקיצוץ כנפיים במהלך ההופעה הפורצת שלו.

אוסטין מצא את עצמו במצב מלא מזל, בלי קשר לעבודה הקשה שביצע כדי להזניק את הקריירה שלו עד לאותה נקודה. בפסגת הקארד, החלפת התפקידים עם הארט שמה את אוסטין בצד הבייביפייסי עם שון מייקלס, אלוף ה-WWF החדש האנדרטייקר, וסייקו סיד. חוסר אמינותו הכללית של סיד גרם לכך שלא היה סביר שיהיה הגיבור הבייביפייס לטווח הארוך, בנוסף לכך שמייקלס המשפיע לא חיבב אותו מדי. אנדרטייקר היה בעל עתיד לא מובטח כאלוף, כשהוא לא מנוסה בתפקיד פרט לכהונת מעבר בת שישה ימים ב-1991 שהתקיימה בעיקר למשיכת עניין בקרב חוזר עם האלק הוגאן באירוע הניסיוני, ביום שלישי בטקסס. מאז אותו האירוע, האנדרטייקר קבע את תפקידו בטיטאן כאנדרה הענק החדש, אטרקציה מיוחדת וענקית שהייתה עוגן בקארד. ההיגיון היה שאירועי ה-WWF יבטיחו שני קרבות גדולים: קרב אליפות ה-WWF, וקרב של אנדרטייקר. תפקודו של אנדרטייקר כבחור הראשי באמת עוד לא היה בטוח.

התחרות היחידה שנותרה לאוסטין הייתה מייקלס, שחוסר היציבות שלו המשיך להיות מופגן, והיה אפשר להחליק את זה רק בזכות יכולתו המדהימה להוציא קרבות מדהימים, בלי קשר למצבו הפיזי או המנטלי. תקרית ה"חיוך האבוד" מהחוגש הקודם פגעה מאוד בחיוניות שלו לטווח הארוך, וכשלהנהלה ולמתאבקים נמאס מחוסר הביטחון שלו ומעצביו המרוטים, התנהג מייקלס כמו כוכב רוק: גונב את ההצגה כמו שאף אחד לא יכול היה, אבל עם יותר מטען מאשר נמל תעופה. כשהמתח האמיתי בין מייקלס והארט המשיך לבעבע, הדינאמו הצבעוני שעלה לפסגת טיטאן רק שנה קודם לכן נראה היה כמו צרות שלא היו שוות את היתרונות שלו.

כשמייקלס התקיף ירד על הארט ההיל ממרחק בטוח של כיסא הפרשנים בסופה של רסלמניה 13, ואנדרטייקר וסיד ביצעו קרב אליפות עולם יבש, אוסטין המותש פיזית רק התלהב יותר מעתידו. נדמה היה שבכל חוסר ביטחון ובעיה שפקדו את שאר המיין איבנטרים, עתידו בפסגה היה מובטח.

כעבור חמישה עשר ימים, ב-7 באפריל, חזר אוסטין לזירה בצורה הכי פושרת שאפשר: קרב יחידים מול בילי גאן חסר הכיוון ב-RAW IS WAR בשידור חי מול 3,500 מעריצים בעיר התעשייתית, מאנסי, אילינוי. כשהארט בסיבוב הופעות בדרום אפריקה עם חצי מהרוסטר, לא יהיה סיכוי לנקמה, או לגמירת העסקים הבלתי גמורים, באותו הלילה. במקום, אוסטין המוזנח עבד בקרב הראשון שלו כבייביפייס, וחיסל את מה שעמד להיות גימיק חולף.

סימן טוב אחד: למרות שהפופ לשבירת הזכוכית של אוסטין היה פושר במיטבו, כשאוסטין יצא מווילון הכניסה, העידוד הפך לרמה יותר ממכובדת כשצעד ברמפת הפלדה של RAW. העידוד מהקהל היה ממש מרשים בהתחשב בעובדה שאוסטין היה צריך לזכות בהם כמה רגעים אחרי שהגודווינס זרקו צואת חזירים על החזה של לג'יון אוף דום.

בחלק הזה של התכנית, הקהל במאנסי התלהב מהקאמבק של אוסטין, וגם שאג משמחה ממכה מתחת למפשעה מכוונת שנעשתה כבעיטה אחורית. העידוד גדל יותר לאחר שהשופט טים ווייט נזף בו, ואוסטין סימן לו אצבע משולשת בשתי הידיים כשגבו של השופט הסתובב. "סטון קולד לא מכיר את המילים 'ספורטיביות' או 'משחק הוגן'; הוא פשוט אוהב לכסח את האתם-יודעים-מה של אנשים!" צעק רוס באוזניות, וגרם למקמהן לצחוק בצורה טיפוסית, כשהוא מעודד את זה. אוסטין סיים את התצוגה הזאת עם הסטאנר שלו לאחר שגאן החמיץ קלוזליין. לאחר הקרב, חיזק רוס את האומץ של אוסטין כי סירב לפרוש ברסלמניה, ומקמהן הכיר בכך שאוסטין, "הרשים את הקהל הזה."

זה היה יותר ממה שאפשר היה להגיד על שון מייקלס, שנתן מונולוג ארוך בזירה שנועד לבצע רצח אופי להארט. המעריצים במאנסי היו שקטים בעיקר כשמייקלס, שנבחר להיות הבייביפייס בסיפור, האשים את הארט בניצול משפחתו עבור הסטוריליין, וקיבל קריאות גנאי כשטען שהארט ימכור את אימא שלו אם יכול היה. זה לא היה 'כיפי' לקהל שנהנה פחות מחצי שעה קודם לכן מהמרדנות של אוסטין, ושום שידור של כביסה מלוכלכת, בעיקר כזאת שחשפה את אלו שנחשבו לגדולים בתסריט, כמלאכים מלוכלכים, היה יכול להיות כיפי כמו לצפות בדמות חדשה שעשתה תכסיסים שלא ראו קודם לכן בבמה של WWF.

 

Diunim

New member
חלק ב'

מקמהן החליט שאוסטין מספיק גיבור כדי שיוצג בצורה הגרונית הטיפוסית שלו בפרק של ה-21 באפריל ב-RAW בבינגהמפטון, ניו יורק, לקראת קרב הרחוב של אוסטין מול ברט הארט ההיל. לילה אחד קודם לכן, יצא אוסטין אובר על הארט בפסילה כדי לסגור את אירוע האין יור האוס ברושסטר, והקרב הפיזי הזה לא היה ברמה של הקרב הגדול שלהם ברסלמניה. במה שהפך להיות רגיל בתקופה הקרובה, קרב היאבקות ברמת אירוע הורד ברמה לצורך המהומות בתכנית טלוויזיה חינמית. בנוסף לכך, אוסטין נמנע מהכרזתו של מקמהן על קרב בין אוסטין ואנדרטייקר על אליפות ה-WWF באין יור האוס הבא, וציווה על מקמהן לסתום את הפה כשהתחיל לנאום נגד הארט, פיוד שלא היה קשור לאליפות. אוסטין היה נער הפוסטר לעידן החדש של ההיאבקות המרכזית, הדור של עכשיו, שגרם לקידומים השבועיים בתכניות הרכש להיות מיושנים. עדיין יהיו אירועים, אבל אי אפשר היה לדעת שהמצב לא יתפוצץ קודם לכן.

לכן, הסיפור ב-RAW של ה-21 באפריל התרחש כמו שדה מוקשים לאחר נאום הפתיחה של אוסטין, בו דרש שהארט יופיע לקרב רחוב בלי מעצורים. השניים התנגשו בצורה פשוטה בחולצה ובג'ינס, ואוסטין הרביץ להארט ברגל עם כיסא כמה פעמים לפני שנעל אותו בחיקוי לשארפשוטר. הכאב היה אמיתי: הארט היה אמור לעבור ניתוח בברך כמה ימים אחר כך, והקטטה הייתה התירוץ בסטוריליין לפציעה שלו. "שכחנו לקחת בחשבון את זה שאין לי מגן ברכיים: הנזק והכאב היו ממש אמיתיים," אמר הארט לאחר מכן בנוגע למכת הכיסא של אוסטין, וטען שלא יכול היה להגן על ברכו מתחת לג'ינס.

כשצריך עוד מהומה, במה שההיסטוריה תיעדה כרגע ייחודי ל'סטון קולד', התחבא אוסטין בכיסא הנהג של אמבולנס שנועד להעביר את הארט הפצוע לבית חולים מקומי, והשתלט על כלי הרכב ברגע שהאלונקה הובאה לשם. ההתקפה הייתה ממש טובה: לא קיצונית או שנויה במחלוקת כמו הסיפור עם הפלישה לביתו של פילמן, אבל ממש שונה מהמסגרות של ההיאבקות כך שהקהל עדיין נדהם. נשיא הארגון גורילה מונסון, ענק עדין ורך מהימים של פעם, היה צריך לנזוף באוסטין על מה שעשה, וציווה עליו לצאת מהזירה בצעקה לא טיפוסית, "אני רוצה שתוציא את התחת שלך מהבניין עכשיו!" הקללה הודגשה מאוד, ונתנה את התחושה שההשפעה של אוסטין חיסלה את כל המוסריות. טעם המעריצים השתנה, וגם אלו מפעם לא היו חסינים.

מעט יותר מ-200,000 בתים שילמו 19.95 דולרים כדי לראות את אוסטין מאתגר ללא הצלחה את אנדרטייקר על אליפות ה-WWF ב-11 במאי, באירוע אין יור האוס משני שנקרא "יום קר בגיהינום". מספר ההזמנות עלה ב-25,000 מ"נקמתו של טייקר" שלושה שבועות קודם לכן באותו המחיר, והראה את היתרונות של אוסטין כמתאבק מוביל. המעריצים בריצ'מונד, וירג'יניה, באירוע, התבלבלו בנוגע למי שהיה צריך לעודד בין שני המתאבקים האהובים, כי לא היה מתאים לצעוק בוז לאף אחד מהם. היריבות של אוסטין מול משפחת הארט, והפיוד הארוך של אנדרטייקר מול המנג'ר שלו לשעבר, פול ברר, שלטו בטלוויזיה לקראת המופע, אז לא הייתה סיבה ברורה לאהוב מישהו מהם על פני השני. ולמרות זאת, עלייה של ארבעה עשר אחוזים בהזמנות שהתרחשה בגלל שאוסטין קיבל קרב על הפרס הגדול חשפה כמה משך קהל.

בנוגע לקרב עצמו, אוסטין קיבל ניצחון ויזואלי על אנדרטייקר שזכה להגנה כשנתן לו סטון קולד סטאנר בצורה נקייה. התכסיס שעלה לו בקרב היה בריאן פילמן, שהתחבר עם הארט, וצלצל בפעמון לפני שספרו את ההצמדה. אחרי שהבלבול התבהר, זכה אוסטין לעוד רגע נוצץ: הוא הפך ניסיון של אנדרטייקר לטומבסטון פיילדרייבר לפני ששוב המצב התהפך, והוא הפסיד לפיילדרייבר האימתני. כיוון שה'פינום' של ה-WWF היה פגיע בשני מקרים כאלה לא היה מקרי, כמו שאחר כך אוסטין תקף את ההארט פאונדיישן שהתערבו, וגם תקף את הארט על כיסא הגלגלים, והבריח את המשפחה המורחבת שלו עם אחד מהקביים. לבסוף, סיים אוסטין את הלילה כשהוריד את האנדרטייקר עם עוד סטאנר, והראה לכל מי שצפה מי היה אמור לנצח.

המטרה הייתה לשמור על אוסטין כמיין איבנטר בלי לשים עליו עדיין את החגורה הראשית, ואוסטין ומייקלס יצאו אובר על אואן הארט ודייבי בוי סמית' ב-RAW של יום הזיכרון והפכו לאלופי הזוגות של ה-WWF. החגורה הייתה החגורה הראשונה בה אוסטין זכה בטיטאן, למרות ששותפותו עם מייקלס האפילה על הכול. בסטוריליין, הדבר היחיד שהיה לאוסטין הבודד ומייקלס המרוט רגשית במשותף היה הרצון לחסל את ההארט פאונדיישן. מעבר לכך, אוסטין עדיין לא ביקש בעלי ברית, וביטל את החלוקה הרגילה בין בייביפייס והיל. השניים התקוטטו אחד מול השני בשבועות לפני הקרב, שהיה שלוש עשרה דקות של פעילות שוקקת. הקהל באוונסוויל, טנסי התלהב מאוד מהדרמה שהתרחשה באותו הערב, והגיב בצורה מדהימה למיין איבנט, בו אוסטין הצמיד את סמית' אחרי ש'הבריטיש בולדוג' חטף ממייקלס סופרקיק.

 

Diunim

New member
חלק ג'

בזמן שהמניה של אוסטין לא הייתה מעולם חזקה יותר בתוך הזירה, הבריאות שלו הייתה סיבה לדאגה. בתחילת יוני, ביקש אוסטין חוות דעת שנייה בנוגע לכאב בצוואר אחרי שהרופא הראשון שהתייעץ איתו הציע לו פרישה. רופא שני הזהיר את אוסטין שלמרות שיוכל להמשיך להתאבק, הכאב שהרגיש נבע משחיקה בעמוד השדרה שלו, ויהיה עליו לעבוד תחת כאב קבוע.

והוא אכן עבד, והעיף את הגג במלך הזירה 1997 בפרובידנס, רוד איילנד יחד עם מייקלס, בקטטה בת עשרים ושתיים דקות, הראשונה מסוגה באירוע בין אלופי זוגות מכהנים. רבים תהו מי יפסיד בקרב בין שני המתאבקים הגדולים בארגון שהיו במסלול שונה, והתשובה הייתה "אף אחד". המעריצים צרחו "בולשיט" על התיקו שנגרם כתוצאה מכך ששני המתאבקים נפסלו כי תקפו שופטים, אבל הדרך לסיום הכושל הזה הייתה פרועה. אם פרובידנס הייתה ברומטר, היא הצליחה לדרג את מעמדו של כל מתאבק בקרב קהל ה-WWF: מייקלס המוכשר אך הרגזן קיבל תגובה מעורבת של עידוד ובוז, לצד צרחות של נשים. אוסטין לא קיבל כזאת הערצה של כוכב רוק, אבל התגובה שלו הייתה חיובית למרות הכול.

אחרי שמייקלס שוב נעלם למחרת היום, אוסטין המשיך לקבל שותפים רק במחאה, והמשיך עם המשחק של להילחם בעצמו אלא אם היה צריך עזרה. סטייה אחת מהנורמה הזאת הייתה כשנאלץ לקבל מחליף למייקלס בתור אלוף זוגות, למרות שהמטרה בכך הייתה לנסות ולהפוך את אוסטין לאנושי יותר. מי שגילה את ליבו הפועם של אוסטין היה מיק פולי, שלחץ להיות השותף החדש של 'סטון קולד' בתור מנקיינד, רק כדי שאוסטין ידחה אותו באלימות ובגועל. כשבא הזמן עבור אוסטין להילחם מול הארט וסמית' על החגורות הפנויות ב-14 ביולי, נכנס פולי אל הקרב לא כמנקיינד, אלא כדוד לאב, ילד הפרחים המגניב שפולי המציא כמתבגר בלונג איילנד, קריקטורה של התקוות שלו בתור מתאבק.

חודש לפני כן, בריאיון עם ג'ים רוס, הסביר פולי על הדמות והשתמש בכמה סרטים תוצרת בית שצולמו בתחילת שנות השמונים, כך שהבדיל בין הביטחון והמגניבות של דוד לאב, לעומת הצורה המדוכאת והמבולגנת של מנקיינד. דוד התקבל מיד. העידוד גדל כשאוסטין, שבהתחלה נדהם ממה שראה, הכניס את דוד אל הקרב. הצמד ניצח אחרי שאוסטין נתן לסמית' סטאנר, ונתן לדוד להצמיד, האליפות הראשונה של פולי בטריטוריה. למרות שאוסטין חזר להיות נדהם מהכפיל המוזר של פולי, בעיקר כשדוד חגג עם שתי מעריצות חשופות שלא היו מסתכלות על מנקיינד, משהו היה ברור: אוסטין היה טפלון. משהו דבילי ודי מטורף כמו ההפיכה של מנקיינד לפציפיסט צבעוני היה יכול להיות מגוחך, אבל תמיכה מאוסטין רק הלהיבה יותר את הקהל. אוסטין אמנם לא היה נתפס מת עם גיטרה אקוסטית וסמים, אבל מבחינה פיזית, הייתה לו סמכות מכובדת. כקול האירוני של הכפר, סטיב אוסטין היה חסין מהכול.

חסין מהכול, אבל אולי חוץ מעצמות שבורות. ב-3 באוגוסט, בסאמרסלאם די מוקדם בלוח השנה, כל מה שאוסטין בנה לעצמו כמעט נעלם כהרף עין.

מהניפוץ המיוחד של הזכוכית, המעריצים במזרח רת'רפורד, ניו ג'רזי, שהיו במרחק קטן מהברומטר של ה-WWF, ניו יורק סיטי, הריעו בשמחה להגעתו של אוסטין באירוע הגדול של הקיץ. בפרשנות, מקמהן שילב בין תדהמה וגאווה כשאמר על אוסטין, "אל תשאלו אותי למה הם אוהבים אותו, אבל הם כן - הוא ארסי כמו נחש פעמונים!" כשהארט ומייקלס צעדו מאחורי הקלעים כמו חיות טורפות בג'ונגל, ותמיד הסתכלו אחד על השני כדי לראות חוסר אמון וכעס, אוסטין היה נטול פוליטיקה, מעל כל התככים של האחרים, ובלי הרצון ללכלך את ידיו. במקום, הידיים שלו חלבו מזומנים: סאמרסלאם באותה השנה השיג מעל 200,000 דולרים במכירות מרצ'נדייז במדולנדס, בעיקר חולצות עם כיתוב לבן על גבי שחור של 'אוסטין 3:16', שניצחה את ההכנסות של מוצרי ה-nWo שאריק בישוף ניסה לקדם.

באותו הלילה, אוסטין עבד מול אואן הארט על האליפות הבין יבשתית של הארט, עם עוד תנאי: אוסטין הבטוח בעצמו הכריז שהוא ינשק להארט את התחת אם לא יזכה בתואר. כולם ידעו שהזכייה של אוסטין היא בלתי נמנעת כי הארגון לא היה מוכן להקריב את פרת המזומנים החדשה שלו למשהו כזה. השניים עבדו בקרב טוב, שהיה יותר מלא בהיאבקות מאשר הברולינג שהפך למזוהה עם אוסטין. כשהוא יודע טוב מאוד איך להתנהג כהיל, תקף הארט את הצוואר של אוסטין בצורה מתודית. "לאוסטין, בקריירה שלו, היו בעיות צוואר," הדגיש רוס את העלילה, והארט בנה היט כשעבד על הצוואר בהכנעות, וגם בג'רמן סופלקס נהדר.

אוסטין התחיל לתת קאמבק חמש עשרה דקות לאחר תחילת הקרב, והכה שנית אחרי רסטהולד. הוא העיף את הארט אל החבלים לספוט הבא: הרמת גאטוורנץ', מה שהיה ממש מסוכן אם לא יבוצע כמו שצריך, שאואן יהפוך לטומבסטון פיילדרייבר בישיבה, מהלך ממש מסוכן אם לא מבצעים אותו בצורה בטוחה. לפני הקרב, הציע אוסטין את הטומבסטון להארט כדרך ליצור סיום מוטעה ודרמטי, וטען שאי ההסכמה הייתה על שיטת הביצוע.

"אמרתי, 'אתה תיפול על הברכיים, כן?' והוא אמר, 'לא, אני אפול על התחת.'" טען אוסטין אחר כך. "כשהבטיח לי שאהיה בסדר, סמכתי עליו שאהיה בסדר. לא חשבתי על כך יותר מדי. אמרתי לו שאני דואג פעמיים. אבל בטומבסטון פיילדרייבר, כפי שאנדרטייקר עושה את זה, זה תמיד ברכיים, ולא תחת."

אחרי שהארט יצא מההרמה של אוסטין, הוא הרים את יריבו לאחיזת הפיילדרייבר, אבל החזיק אותו נמוך מדי. קודקוד ראשו של אוסטין היה קרוב למגני הברכיים של הארט כשהארט התחיל לקפוץ, ורוב הראש של אוסטין היה חשוף כשהארט פרש את רגליו לנחיתה. "היה קצת ריכוך ומכה בירכיים שלי. הצוואר שלו היה כל כך פגיע עד שנסדק, והוא הרפה," נזכר אואן. אחרי המכה האכזרית, אוסטין שכב על גבו, לא מסוגל להזיז את רגליו. ידיו היו על מרפקיו, זרועותיו בקושי מתנופפות כמו טחנות רוח. כשהוא בקושי מסוגל להרים את הראש, יידע אוסטין את הארט שמשהו השתבש מאוד, והארט נאלץ למשוך זמן באופן מוזר וברור.

 

Diunim

New member
חלק ד'

"ידעתי שמשהו לא בסדר," אמר הארט. "אוסטין אמר, 'אני לא מרגיש את האצבעות.' הדאגה הראשונה שלי הייתה, 'הוא משותק? הוא גמור?' זה מצחיק - בעשרים שניות, זה הרגיש כמו נצח. אתה יודע, הילוך איטי, מה אפשר לעשות? אני מסתכל על הפרומוטר ואומר לו, 'זה לא חלק מהקרב'?"

"לא היה אף אחד שהיה בטוח לעבוד איתו יותר מאואן הארט," טען ג'ים קורנט. "זה היה כמו טומבסטון, אבל הרגליים של אוסטין לא היו מתוחות, אלא מעל ראשו של אואן, וכשקפץ, לא נפל על ברכיו, אלא קפץ וישב. מיד ידענו שמשהו לא בסדר, כי אוסטין לא קם, ואוסטין צריך לנצח!"

"אני זוכר שכשזה קרה, עמדתי לצאת בשתיים וחצי או בשתיים ושלושת רבעי," אוסטין נזכר. "עמדתי למכור את הפיילדרייבר, אבל לצאת ממנה בשנייה האחרונה. כשהראש שלי פגע במזרן, זה היה כאילו גונג גדול הופעל בגוף שלי. אני זוכר שהרמתי את הראש שלי מהמזרן ואמרתי לשופט, ארל הבנר, 'תגיד לו לא לגעת בי, אני לא יכול לזוז.' אמרתי, 'תגיד לו לקנות לי קצת זמן.'"

"עכשיו הוא ינשק לי את התחת!" צעק הארט המבולבל אל הקהל המבולבל גם הוא כשאוסטין התחיל להניע את ראשו וידיו בניסיון לזוז קצת. הארט צעד בזירה, כשהוא מחלק את זמנו בין לגלוג למעריצים כשצעק "קנדה" ובין מבט חסר אונים בגופו המחריד של אוסטין. אחרי דקה ארוכה, התגלגל אוסטין על בטנו בקצב צב. כשהוא יודע שזה סימן טוב לגמור את הכול, הפנה הארט את גבו. אוסטין, זוחל כאילו המזרן היה מכוסה בנעצים ובזכוכית שבורה, הגיע אל הארט בכאב, ומשך את רגלו הימנית בכוח מינימלי עד שהאלוף נפל לאחור לרול אפ חלש במיוחד. הארט הרשה לעצמו להיות מוצמד והקהל שאג מהתוצאה.

"הבת בת השנתיים שלי יכלה לעשות לי רול אפ טוב יותר," טען אואן, "לא היה לו הכוח לעשות כל דבר אחר." אוסטין חשב מחשבות משלו על השניות האחרונות של הקרב. "התכוונתי שזה יהיה הסוף של זה, אבל אואן יצא מיד אחרי שלוש," הוא התלונן. "למה? כדי לגרום לעצמו להיראות חזק, כאילו בקושי ניצחו אותו. היציאה הזאת גם כאבה לי מאוד, והוא יכול היה לפצוע את הצוואר שלי עוד יותר."

ברט הארט נזכר שאחיו הקטן היה "המום מרוב אשמה ואימה" אחרי התקרית. למרות שידע שאואן שמר על רגשותיו במהלך הקרב המפחיד, כשחזר אל אחורי הקלעים, אואן הלך לידו, "מרוסק ומרחף."

"צפיתי בקלטת הזאת שוב ושוב ושוב," נזכר אוסטין, "אני לא יכול לספר לך כמה פעמים צפיתי בקרב הזה, לא בקרב, אלא בתאונה." אוסטין בקושי הצליח להתגלגל על גבו לאחר הקרב, והיה זקוק לעזרה של ארל הבנר כדי לחזור לעמדת ישיבה, שהייתה זמנית כי קרס שוב אל המזרן. השופטים ג'ים קורדרס וטים ווייט רצו אל הזירה כדי לעזור לאוסטין לקום על רגליו, ובניגוד לרסלמניה, לא הייתה העמדת פנים גברית כשדחף את הסמכות. הבנר הצליח לדחוף את החגורה לידו של אוסטין, אבל האלוף החדש בקושי הצליח להרים אותה, גופו רפוי כמו קפיץ בתמיכת השופטים.

השיתוק הזמני הבהיל את אוסטין, אחת מהתחושות היחידות שהרגיש כרגע. בעצם, בדיקת MRI כעבור כמה ימים חשפה נזק לחוליות C-4 ו-C-5, לצד עצם הלסת התחתונה. הפציעות היו, מה שנקרא בז'רגון הרפואי, סטינגר, פציעה עצבית שגרמה לנימול שאוסטין הרגיש.

המומחה הראשון איתו נפגש אוסטין המליץ על פרישה, אבל כיוון שהרווח חיכה לו, זאת לא הייתה אפשרות. אוסטין פינה את התארים הבין יבשתי והזוגות כשנתן לעמוד השדרה להחלים, וכמו עם הזהב הפיזי, נדמה היה שהמומנטום שלו גם יעלם. אחרי הכול, במה יועיל 'סטון קולד' אם הוא לא יהיה בברולים אלימים כמו שהוא רגיל להיות בהם?

"הייתי אמור להיות פצוע עוד שלושה או ארבעה חודשים לאחר מכן, ואני לא חשבתי שעמדתי לחזור כי הרופא שלי אמר, 'לא, לא, לא,'" גילה אוסטין. "הוא לא עמד להכשיר אותי. זאת הייתה החווייה הראשונה שלי עם פציעה כזאת. היו לי סימנים רעים, שהזהירו אותי לא לחזור אל הזירה."

עם כמה שהסיכון הפיזי היה מדאיג עבור אוסטין בכמה צורות, מה שהוסיף למתח הנפשי שלו הייתה הטענה שהארט לא התקשר אליו במהלך ההחלמה שלו, או התנצל בכלל על כך שכמעט גמר לו את הקריירה.

"כשלא התקשר אליי הביתה אחר כך, זה קצת הכעיס אותי," נזכר אוסטין כעבור שנים. "הרגשתי, 'היי, אם אני הייתי כמעט משתק מישהו, הייתי מתקשר אליו כל יום בשבוע!' אני לא זוכר שהתקשר. אני פשוט חשבתי שאם תדפוק בחור ככה, אז תגיד לו 'היי אחי, טעות שלי', או מה שתרצה. אני חושב שאולי הוא אמר משהו מאחורי הקלעים, אני לא זוכר, הייתי כל כך מטושטש מאחורי הקלעים."

אוסטין גם הודה שהחמיץ את ההזדמנות לגשר על הפער התמידי בינו ובין בן הזקונים של משפחת הארט, וטען, "זה לא היה אותו הדבר בינינו. לא חשבתי שהוא היה מצחיק כמו שחשבתי פעם. כשעברנו אחד ליד השני במסדרון או מאחורי הקלעים, אמרתי שלום, אבל לא ממש דיברנו אחרי שחזרתי. לא הבנתי את זה. האם שנאתי את אואן? לא. זה היה הביזנס ולא ממש היינו חברים. האם רציתי לעבוד איתו אחר כך? לא, ממש לא. לא רציתי לעשות איתו עסקים שוב. צודק או טועה, ככה הרגשתי."

 

Diunim

New member
חלק ה'

כשהם מוציאים את המיטב מהמצב הגרוע, אוסטין היה בתפקיד של מכת ברק אנושית, שכיסח אנשים במהירות עם מעט סיכון פיזית. לא רק שהתפקיד היה בטוח עבור אוסטין, אלא שגם שמר עליו רענן. הצצה קטנה של הקהל תגרום להם לרצות עוד, ורק תחזק את מעמדו כשחקן ראשי.

אחרי חמישה שבועות של חופש, הופיע אוסטין בעצמו לצד דוד לאב באין יור האוס: גראונד זירו ב-7 בספטמבר כדי לפנות באופן רשמי את תארי הזוגות. אוסטין, תקיף כרגיל, נתן סטון קולד סטאנר לג'ים רוס במהלך הוויתור על החגורה. בסיום קרב זוגות מרובע להכרעת האלופים החדשים, המשיך אוסטין את הפיוד מול הארט כשנתן לו עוד סטאנר, ונתן להאדבאנגרס לזכות בחגורות. נתיב ההרס המשיך כעבור יומיים בהקלטות של RAW, כשהארט הוציא כנגד אוסטין צו הרחקה. ג'רי לולר, שהיה מראיין בסגמנט, חטף סטאנר שהמשיך את האלימות האקראית.

ב-22 בספטמבר, מאנדיי נייט RAW שודרה מהמכה של הספורט בניו יורק סיטי, מדיסון סקוור גארדן, לראשונה אי פעם. במשך עשורים, עסקי האתלטיקה ואופרת הסבון של משפחת מקמהן היו קשורים לבניית האולם הזה. כור ההיתוך התרבותי של ניו יורק היה תמצית ה-WWF: דמויות צבעוניות מרחבי העולם מגיעות לגארדן כאילו היה אי המטמון בהיאבקות - ההזדמנות חיכתה בין הקירות. אם אוסטין, מוגבל ככל שהיה במצבו הנוכחי, עמד לגרום לזמן הפציעות שלו להיחשב, משהו היה צריך לקרות ב-MSG.

כדי לחזק את הנקודה, בדיוק כשמקמהן והארגון סיימו להכריז על הקארד של הערב, הופיע אוסטין במושבים הזולים עם מיקרופון. כשהוא כמעט טובע בים האנשים הנלהבים, הוא נבח, "אין סיכוי שיהיה מאנדיי נייט RAW בניו יורק סיטי בלי 'סטון קולד' סטיב אוסטין!" המצלמה התמקדה במקמהן השלו כשאוסטין נשבע שמישהו "יכוסח" באותו הערב.

המכה הבאה של אוסטין התרחשה בסיום קרב בטורניר להכרזת אלוף בין יבשתי חדש, כשאואן הארט ניצח את בן בריתו בריאן פילמן בפסילה אחרי התערבות של גולדאסט. גולדאסט הבריח את פילמן, והארט התרברב על הניצחון. באופן טבעי, אוסטין רץ ותקף אותו מאחור לפני שמלא שוטרים עצרו אותו כדי לאכוף את צו ההרחקה של הארט. אוסטין נאבק בשוטרים עם האלות, ומקמהן, שעדיין היה פרשן נחמד כשהקליטו תכניות, הגיע לזירה וניסה להחזיר את הסדר.

כשהוא מתנהג כאב מודאג, ניסה מקמהן לדבר להיגיון של אוסטין, ואמר שאף אחד לא רצה שאוסטין יהיה משותק כשיעמיס על עצמו. הקהל המגניב בניו יורק ראה את הסיום שמתוכנן לסגמנט, והתחיל לזמזם בגדול כדי שאוסטין יסיים את העניין. כעבור כמה רגעים, אוסטין זייף הערכה לרצון הטוב של מקמהן, לפני שנהם, "אתה יכול לנשק לי את התחת!" עם הצעקה הזאת בא הסטאנר הראשון מני רבים למקמהן. כשהוא שוכב על המזרן, מתעוות כאילו אוסטין חישמל אותו, שמע מקמהן את השאגה שהקהל הניו יורקרי נתן, שהפכה לבוז כשהשוטרים השכורים אזקו את אוסטין ולקחו אותו. צרחות ה"אוסטין" נשמעו כמו צעקות מפגינים מול אי הצדק שסבלו ממי שבחרו להיות האל שלהם. אוסטין היה זה שנבחר, העידן החדש, והבחירות של מקמהן הבהירו זאת.

 

Diunim

New member
בפעם הבאה:

E-C-DUB !E-C-DUB! חשבתם שאפשר לעבור את הספר בלי לדבר עליהם? לא ולא. אנחנו עומדים לשמוע בדיוק מה הכת של פול היימן עשתה באותו הזמן, ואיך זה קשור ל-WWF. גם ECW הם חלק מהמלחמה, ואנחנו עומדים לשמוע את זה בגדול. תפסיק לבכות על לסנר, פול, יש לך ארגון לנהל.

 

קופיני1

New member
כרגיל, כיף גדול לקרוא.

זוכר היטב את התקופה הזאת. כמעט כל הכוכבים שהכרתי כילד, היו ב WCW ששודר בערוץ הספורט, אבל כשיצא לי לראות בערוצים הזרים WWE, תמיד אמרתי שהמוצר פשוט הרבה יותר מהנה. מדובר בדיוק על הזמן הזה של 1997
תודה, שוב על ההשקעה והמשך כך
 
למעלה