טיטאן סקרוד- פרק 2

Diunim

New member
טיטאן סקרוד- פרק 2

שלום לכולם וברוכים הבאים לתרגום לעברית של הפרק השני בטיטאן סקרוד: חיוכים אבודים, סטאנרים ודפיקות. בפעם הקודמת התחלנו את 1997, כשווינס מנסה להפוך למוצר בוגר יותר ו-WCW מתחילים להידרדר. תזכורת: [URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/13/183463622/%D7%91%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A8/%D7%94%D7%99%D7%90%D7%91%D7%A7%D7%95%D7%AA_WWE[/URL]

אז במה עוסק הספר השלישי? (תקציר)

הפרק האחרון בטרילוגיית רבי המכר של טיטאן…

כדי להתמודד עם האיום מצד וורלד צ'מפיונשיפ רסלינג והתבוסה ברייטינג במלחמות ליל שני, ידע וינס מקמהן שעליו להמציא מחדש את העסק שלו עם תחילת 1997. אבל השאלה הייתה, איך?

האתוס הוותיק של תכניות פדרציית ההיאבקות העולמית עמד להיזרק לצד, להיקבר מתחת לחיבוק הפתאומי של אלימות מוגזמת, נושאים מבוגרים והפגנת סכסוכים פנימיים בפני הקהל הנדהם. מבעד לקונפליקטים הללו, היה על מקמהן להחליט החלטות נועזות בנוגע למי שהיה בפסגת הרוסטר שלו.

מחלוקת אחת מסוימת תשנה לעד את פדרציית ההיאבקות העולמית, עם השלכות חיוביות ומדהימות. הארגון 'במקום השני' פתאום המשיך לעלות, כשבאופן אירוני הוא דורש דם אחרי שקודם לכן הוא סירב לכך.

מבעד לעיניו של וינס מקמהן, הייתה 1997 השנה שבה 'הבחורים הטובים' שברו את כל החוקים כדי לנצח.

 

Diunim

New member
והפעם בטיטאן סקרוד:

ראמבל 1997 בא. אנחנו שומעים על החזון האמביציוזי של וינס למילוי האלאמודום בסן אנטוניו, על קרב הראמבל וקרב אליפות העולם. בנוסף רואים כיצד הכול היה אמור להוביל לקרב חוזר בין ברט ושון ברסלמניה, ואיך שון, במהלך אחד חותך, החליט לבטל את הכול ולשנות את ההיסטוריה לתמיד.
&nbsp
לינקים שימושיים:
&nbsp
סייקו סיד מול שון מייקלס: www.dailymotion.com/video/x3afrcg
&nbsp
מיל מסקראס בא לראמבל: https://www.youtube.com/watch?v=rtKsC5iMdrw
&nbsp
ראמבל 1997: www.dailymotion.com/video/x5sghxk
&nbsp
שון איבד את החיוך: www.dailymotion.com/video/x6d5i49

 

Diunim

New member
פרק 2

ב-1996, קיבל שון מייקלס את אליפות ה-WWF ברסלמניה 12 וניתנה לו המשימה הענקית של סחיבת ה-WWF על גבו בקרב מול WCW. הוא היה השחקן המוביל של וינס מקמהן, האיש שסמכו רק עליו לעזור לארגון להוביל שוב במלחמות ליל שני. כישלונו של שון בכך גרם לו לבעיות רגשיות משמעותיות, והמתח הופגן מאוד ככל שהשנה התקדמה. מקמהן הבין לבסוף שהאלוף היה בסכנת התמוטטות ונתן לו להפסיד את התואר ל'סייקו' סיד באירוע הסרבייבור סירייס בנובמבר במדסון סקוור גארדן. הכוונה הייתה לבנות את מייקלס מחדש, להסיר את האלמנטים בדמותו שגרמו למעריצים רבים בגארדן לצעוק לו בוז בשמחה, למרות שהיה האנדרדוג הבייביפייס מול המפלצת הבלתי מנוצחת.

הרויאל ראמבל בעיר מגוריו של שון, סן אנטוניו, טקסס, קודם בתור הגאולה של המתאבק המושמץ, החזרה המדהימה שלו הביתה, והחזרה שלו אל כס המלכות של הפדרצייה. המסע של מייקלס לקחת מחדש את הזהב שלו מסיד היה מה שמכר את הראמבל. מילוי הבניין היה משימה קשה, כי וינס החליט לערוך את המופע באלאמו דום שכלל 75,000 מושבים. היה זה מקום שמעטים האמינו שה-WWF יוכלו למלא. "וינס ניסה להבהיר שיוכל למשוך קהל גדול כמו שה-WWF משכו פעם," אמר ג'ים קורנט. "לא אהבתי שזה היה בסן אנטוניו כי זה לא היה מקום שהמון אנשים ייסעו אליו. הוא סמך על זה שזאת עיר המגורים של שון."

וינס ניסה להוסיף עוד קצת רגש לפיוד בין שון לסיד כשהוסיף את אגדת ההיאבקות הטקסנית בן השישים ושתיים, חוזה לות'ריו, לעניין. לות'ריו ליווה את מייקלס מאז רסלמניה והיה מעורב בהפסד אליפות ה-WWF של שון בסרבייבור סירייס, כשמייקלס דאג לבריאות המורה שלו לאחר שסיד תקף אותו עם מצלמת טלוויזיה. לות'ריו נעדר מאז ההתקפה, והרויאל ראמבל קודם כפעם האחרונה בה ילווה את שון. וינס, גם אם לא היה מודע לכך, ניסה ליצור מחדש סטוריליין מסרטי רוקי של סילבסטר סטלון.

למקמהן גם היה עוד טריק בשרוול שהרגיש שיעזור ל-WWF למלא את האצטדיון הענק: קשר עם ארגון הלוצ'ה ליברה המקסיקני של אנטוניו פנה, אסיסטנסיה אססוריה אי אדמיניסטריון (AAA). הארגון הוקם ב-1992 כשפנה פרש מארגון קונסחו מונדיאל דה לוצ'ה ליברה (CMLL) יחד עם המתאבק המוביל שלהם ואלוף העולם למשקל כבד לשעבר, צ'ארלס 'קונאן' אשנוף. פנה החדשני התעצבן שהבעלים של CMLL, פאקו אלונזו, העדיף את חואן האררה השמרן כבוקר שלו, ולכן פרש. הוא וקונאן רצו יותר חופש יצירתי, אז הקימו את AAA כיריב ישיר למעסיקם לשעבר.

כדי לממן את הארגון החדש, חתם פנה על עסקה עם ערוץ הטלוויזיה טלויזה, שהסכים לממן את ארגון ההיאבקות ולשדר אותו בתחנה שלהם בתמורה לכך שתהיה להם בעלות על השם של AAA. פנה וקונאן הביאו איתם מספר מתאבקי CMLL כועסים שתמכו בפנה ולא בהאררה, ו-AAA בנו מומנטום משמעותי במהירות. הם נהנו מתקופה של הצלחה גדולה, ושיאה הייתה כש-AAA עשו מופע בארצות הברית ב-1994 שנקרא "כשעולמות מתנגשים", שקיבל ביקורות מעולות. ("כשעולמות מתנגשים" קודם בארצות הברית יחד עם WCW. כשה-WWF רכשו את WCW ב-2001 הם גם רכשו את הזכויות לאירוע. אבל חוץ מזה שקרב הגיע פה ושם ל-DVD, הם בקושי השתמשו בו. זה אחד מכמה אירועים בודדים שיש לארגון ולא נמצאים ב-WWE נטוורק.)

קונאן התחיל לא רק להתאבק ולעשות בוקינג ל-AAA, אלא גם להתאבק ב-WCW, כי אריק בישוף סרק את כל כדור הארץ בניסיון למלא את האנדרקארד. קונאן עזר לבישוף להביא עוד כוכבי לוצ'ה ליברה, שרבים מהם הפכו לאטרקציות קבועות בנייטרו. המוטיבציה של בישוף הייתה הרעננות שהמתאבקים האוויריים הלא מוכרים הביאו למוצר שלו, כי הם היו שונים מכל מה שהיה ל-WWF.

המצב במקסיקו הידרדר קצת אחר כך כשהיחסים בין פנה וקונאן התחילו להתפרק. קונאן פילג בין המתאבקים כשהפסיק עם היאבקות הלוצ'ה ליברה המסורתית לטובת היאבקות הארדקור דומה ל-ECW האמריקנית ול-FMW היפנית, שרבים מהמתאבקים הוותיקים שנאו. הבעיה האחרת הייתה קשורה למתאבקים שקונאן עשה להם בוקינג ב-WCW. פנה כעס שרבים מהכוכבים הגדולים שלו החמיצו תאריכים רבים של AAA לטובת WCW. עבור המתאבקים, להחליט אצל מי לעבוד היה קל מאוד: הם הרוויחו בערך 2,000 דולר ללילה ב-WCW, בהשוואה לבין 140 ל-280 דולרים במקסיקו.

פנה רצה לגוון בשמות שקונאן קבע להם בוקינג ב-WCW, וכך להקטין את הפגיעה בארגון שלו ולשמח את המתאבקים כי כולם ירוויחו מהנדיבות של WCW. מה שפנה לא הבין היה ש-WCW רצו קבוצה ספציפית של מתאבקי AAA כדי שיוכלו לבסס אותם כמתאבקים קבועים. המתאבקים המקסיקנים התקשו בדרך כלל לצאת אובר באמריקה בגלל ההבדלים בתרבות ההיאבקות והדמיון בין מספר המתאבקים במסכה. לשמור על קבוצה קטנה וספציפית עם זהות ברורה עזר למעריצים להבדיל ביניהם.

פנה התחיל להקטין את הכוח של קונאן ב-AAA, והקש ששבר את גב הגמל וחיסל את מערכת היחסים ביניהם היה כשפנה לקח את הטריטוריה הרווחית של טיחואנה מקונאן. השניים נפרדו לתמיד לאחר מכן, וקונאן עזב את AAA באוקטובר 1996 כדי ליצור ארגון משלו בשם פרומו אצטקה, שאותו עמד לנהל כשהוא גם מתאבק ב-WCW.

עזיבתו של קונאן השאירה את פנה כקפטן של ספינה טובעת ,כי כמו כוכבי CMLL שלוש שנים קודם לכן, רבים ממתאבקי AAA עזבו יחד עם קונאן, בידיעה שיאבדו את העבודות המשתלמות שלהם ב-WCW אם לא יעשו זאת. פנה היה צריך חיזוק, אז כשה-WWF התקשרו בסוף 1996 עם הצעה עסקית, הוא היה מוכן לשמוע. את העסקה ניהל המתאבק במשרה חלקית ב-WWF, והיועץ לצוות היצירתי, ג'ייק 'הנחש' רוברטס, אחד ממעטים ב-WWF שהתאבק גם במקסיקו והכיר את המנהלים של AAA.

ההצעה שלו לפנה הייתה שמתאבקי ה-AAA יבואו לאירוע של הרויאל ראמבל, וכך יקבלו חשיפה בתמורה לכך שיעזרו למשוך קהל. לפנה גם הובטח שלפני השידור הראשי, ה-AAA יוכלו לנהל מספר קרבות 'חושך' עבור הקהל החי, כך שכל המופע יהיה משותף ל-WWF ול-AAA בשביל הקהל בסן אנטוניו.

ה-WWF רצו ש-AAA יבואו בגלל האוכלוסייה ההיספנית הגדולה בסן אנטוניו, והאמינו ש-AAA ימשכו טוב בעיר כמו שהצליחו בערים אחרות עם המון היספנים כמו אל פאסו, טקסס וסן חוזה, קליפורניה. מה שטיטאן לא הבינו, או שאף אחד בארגון לא טרח לבדוק, היה שגם בשיאם ה-AAA קבעו מופע בסן אנטוניו ונאלצו לבטל אותו בגלל מכירות כרטיסים גרועות. פנה עצמו ידע שה-AAA לא יתרמו למשיכת הקהל בעיר, אבל הוא ממש לא התכוון לתת למישהו מניו יורק לדעת את הפרט הקטן הזה.

הוא היה נחוש לעשות עסקים, והבין שהחשיפה הבינלאומית במיין סטרים והקשר עם ארגון גדול יחזקו מאוד את הארגון החולה שלו. כשהוא נואש לחתום על העסקה, הוא אמר לרוברטס שעדיין היו לו המון חוזים של מתאבקי AAA לשעבר שהתאבקו בפרומו אצטקה וב-WCW, ונתן את הרושם שמתאבקים גדולים כמו ריי מיסטריו ג'וניור, סייקוזיס וחובנטוד גאררה יהיו מוכנים לעבור ולהתאבק עבור ה-WWF, כך שמחלקת המשקל הקל האהודה של WCW תיהרס.

זה נעם לאוזניו של מקמהן. הוא תמיד היה מוכן לעשות משהו שיביא לו ניצחון על בישוף ועל WCW. רק שפנה לא ממש אמר אמת בנוגע למצב. זה היה נכון שרוב הוורקרים המקסיקנים ב-WCW היו תחת חוזה ב-AAA, אבל היה קאץ'. ב-1995, טלויזיה מכרו את זכויות השם של AAA לפנה בניסיון להישאר מעל המים במהלך משבר הפסו במקסיקו, ופנה הקים ארגון חדש בשם פרמוסיונס אנטוניו פנה S.A, או PAPSA, למרות שעדיין קידם קארדים תחת השם של AAA. AAA בצורתו לפני PAPSA כבר לא היה קיים, ולכן החוזים שמתאבקי WCW עבדו איתם לא היו תקפים.

זה לא מנע מאריק בישוף הפרנואיד להגיב בצורה לחוצה טיפוסית. כשהוא מעדיף להיזהר ולא להצטער במקום לחקור קצת או לשוחח עם קונאן, סגן הנשיא הלחוץ חשד שמשתמשים בו כמתווך בעסקה כמו שבריאן פילמן השתמש בו כדי להשיג עבודה עם טיטאן בתחילת השנה. לפני האירוע בנובמבר, וורלד וור 3, אסף בישוף את המתאבקים המקסיקנים והחתים אותם לחוזים ב-WCW כדי שמקמהן לא ייקח אותם.

מקמהן לא רק רצה למלא את האלאמו דום ולהכעיס את בישוף כשהחליט על הרעיון של שיתוף פעולה עם פנה - הוא גם רצה לערוך מופעים של ה-WWF במקסיקו סיטי, אחד מהמקומות הכי מאוכלסים בעולם. כשסצנת ההיאבקות המקסיקנית מלאה בארגונים, הוא הבין שיהיה עליו לשתף פעולה - לפחות בהתחלה - כדי להפוך את זה למציאותי. הוא ניסה משהו דומה לפני כן עם ארגום סופר וורלד אוף ספורטס של ג'נצ'ירו טנריו ביפן, ארגון שה-WWF ערכו איתו מופעים ב-1990-1992. בהסכם מתאבקי ה-WWF הופיעו במופעי ה-SWS ביפן, והמתאבקים היפנים עבדו אצל מקמהן בארצות הברית. הסיבה של וינס לעסקה הייתה ללמוד את השוק היפני הייחודי כדי שבסופו של דבר יוכל לערוך בו מופעים בלי עזרה, כמו שעשה בקנדה כמה שנים קודם לכן. זה לא הצליח בגלל קריסת ה-SWS ב-1992 בגלל שכלכלת יפן התרסקה והספונסרים של הארגון נסוגו. ההבדל הגדול בין הכישלון הזה והניסיון של מקמהן עם הארגון של פנה היה שה-SWS היו ארגון חדש, וה-AAA היו מבוססים. מקמהן היה מוכן לנסות שוב שותפות בין לאומית.

 

Diunim

New member
חלק ב'

בעוד שהקרב בין סיד ומייקלס יצר עניין מקומי ברויאל ראמבל, והקשר עם ה-AAA עזר לאוכלוסייה ההיספנית, זה לא הספיק כדי להזיז את מכירות הכרטיסים באלאמו במחירים של ה-WWF. לכן, קיצץ מקמהן בדמי הכניסה והציע הרבה כרטיסים לאירוע במחיר של 10 דולרים לראש, וכמה כרטיסים במחיר של 5 דולרים כשהציגו קופוני הנחה של טאקו בל ושל דוקטור פפר. וינס נתן עוד אלפי כרטיסים לבתי ספר מקומיים, עיתונים ועסקים, וסירב לשדר את האירוע בדרום מזרח טקסס כדי להבטיח שכל אחד במדינה שרצה לראות את הגיבור שלו מנצח ייאלץ להגיע לאירוע בעצמו. הכול השתלב עם קמפיין חזק בתקשורת המקומית שהפך את הרויאל ראמבל לאירוע הכי מקודם שווינס ערך שלא היה רסלמניה.

העבודה הקשה השתלמה בהבאת מעריצים לאולם. הרויאל ראמבל הביא 60,525 מעריצים, למרות שרק 48,014 שילמו (סכום של 480,013 דולרים), עם כמות מבהילה של 12,511 כרטיסים בחינם. למרות חלוקת הכרטיסים, המופע עדיין הביא את הקהל המשלם הגדול ביותר בתולדות ההיאבקות המקצועית בארצות הברית, אחרי רסלמניה 3 בפונטיאק סילברדום ב-1987. אנשי הפדרצייה שמחו מהמספר, שעקף את הציפיות המציאותיות של כולם. רק שבוע קודם לכן נדמה היה שיגיעו פחות מעריצים, כי כמות חסרת תקדים של 20,000 כרטיסים נמכרה בימים האחרונים לפני האירוע.

מתאבקי AAA הופיעו באנדרקארד, ומקמהן מילא את הבטחתו ונתן שני קרבות חושך וקרב פרי פור אול לארגון, בנוסף לקרב באירוע. אבל, התגובה הכללית לארגון הייתה אדישות רחבה. מקמהן לא שפט נכון את השוק: מתאבקי ה-AAA היו פחות ידועים ממתאבקי ה-WWF שלו. הם לא היו התשובה למחלקת המשקל הקל המלהיבה של WCW, מתאבקי ה-AAA היו יותר מבוססים בהיאבקות קרקע, ומאוד ג'נריים בהשוואה למתאבקי WCW.

המתאבקים המקסיקנים ברויאל ראמבל עצמו לא ממש השפיעו גם הם. זאת פרט למיל מסקראס, שהתאבק כבר שלושים ושתיים שנים והיה אחד משלושת המתאבקים הכי גדולים במקסיקו. מסקראס נכנס לקרב תוך עשרים דקות מתחילתו, לא מכר לאף אחד, והדיח את עצמו מהקרב בגלל שנמנע כל הקריירה שלו מלעשות משהו שאולי יגרום למישהו לצאת אובר עליו.

מקמהן, שממש לא התרשם ממה שקיבל מהארגון של פנה, יצא מהעסקה קצת לאחר האירוע. הוא ממש לא הצליח לעבוד עם אחרים בגלל שלא הרשה לשותפיו לקבל יחס זהה מול מתאבקי ה-WWF, אז הפילוג לא נחשב למפתיע. וינס ניסה בבירור ליצור מחדש את מה שבישוף עשה ב-WCW, אבל הוא החמיץ כמעט לגמרי את הנקודה. AAA הרגישו כמו אורחים ולא כמו ארגון ששיתף פעולה עם ה-WWF, והארגון לא השיג הרבה משיתוף הפעולה עם ה-AAA.

למרות זאת היו כמה כאלה שהרוויחו מהעסקה עם ה-AAA, בעיקר מתאבקי ה-WWF המדשדשים, ריק 'רייזור ראמון' בוגנר וגלן 'דיזל' ג'ייקובס.

לאחר שגמרו את התקופה שלהם בניסיון ליצור מחדש את שניים מהמתאבקים הכי אהודים של וינס, נדמה היה שנועדו ללשכת האבטלה. שניהם נשלחו אל ה-AAA, וקיבלו עוד קצת זמן מדף. באופן מסקרן, הם שוב עשו פרודיה על הול ועל נאש, הפעם בתור ה-"mWo", חיקוי לניו וורלד אורדר.

ה-DRAW האמיתי באלאמו דום היה שון מייקלס ללא ספק. זה היה ברור כשהגיע לזירה לקרב המרכזי שלו מול סיד וקיבל תגובה ענקית. מה שמעטים בקהל הבינו היה שהשתתפותו של מייקלס בקרב הייתה מוטלת בספק במהלך היום, כי שון נאבק במגפת השפעת שהתפרעה מאחורי הקלעים.

לאחר שאת רוב אחר הצהריים בילה במשרדו של וינס מקמהן וניסה לישון ולהחלים, הצליח מייקלס להתאפס על עצמו מספיק כדי להילחם. כפרפקציוניסט, הוא היה מאוכזב ממה שקרה. "הקרב לא היה טוב במיוחד," הוא נזכר בכנות. "השילוב של מצבי הגופני וסיד היה קשה מדי."

איכות הקרב לא שינתה לקהל בסן אנטוניו, שרק רצה לראות את מייקלס זוכה שוב בפרס הגדול של ה-WWF. כשהצמיד את סיד והתחיל את כהונתו השנייה כאלוף ה-WWF, מצב הרוח בבניין היה שונה מאוד מהתגובה השלילית בסרבייבור סירייס בגארדן שרדפה אותו כבר חודשיים. מייקלס היה הגיבור, הבחור המקומי והאנדרדוג שעשה טוב כשחיסל את יריבו הענק.

אפילו ברט הארט התרשם מהופעתו של מייקלס מול יריבו תחת לחץ כבד כל כך. הוא חיפש את מייקלס מאחורי הקלעים לאחר הקרב, ואמר לו שהוא גאה בו ושמח ששוב היה אלוף ה-WWF. שון, ברגע נדיר של הוקרת תודה, הודה לברט בצניעות ואמר לו שהעריך את התמיכה.

הארט חווה ערב מוזר משלו בקרב הרויאל ראמבל. כבר כמה חודשים רצו שיהיה הזוכה בקרב בן שלושים האנשים, אבל התכניות השתנו לאחרונה בגלל דיווח מדהים מצד מגיש תכנית הלקט של ה-WWF בבוקר שבת, וינס רוסו. כשהוא מנחה את לייבווייר, הניו יורקר הקולני הפך לנוסטרדמוס המודרני, וחזה בביטחון שהארט יזכה בקרב.

וינס מקמהן זעם. החוק הלא כתוב ב-WWF היה שניחושים כאלה אמורים להיות מוטעים כדי לשמור על זהות המנצח כהפתעה. זה היה רע מספיק ש-WCW נתנו בשמחה את התוצאות המוקלטות שלו, חשב מקמהן, הוא גם לא היה זקוק לזה שהצוות שלו יגלה את התוצאות של הקרבות המרכזיים באירועים.

הפרנויה גרמה למקמהן לשנות מסלול. בתקופה של בוקינג מגיב לטווח הקצר ולאילוצים, הגיב מקמהן בהנחיה חפוזה. במקום הארט, הוא בחר ב'סטון קולד' סטיב אוסטין, שינצח בקרב בצורה מלוכלכת. כוונתו הייתה ליצור עוד כוכב. הוא היה מסופק מהמתאבקים המבוססים שלו, אבל מקמהן הבין שהמיין איבנטרים של WCW היו שמות גדולים במיין סטרים, וכאן ה-WWF לקו בחסר. לתת לאוסטין את הניצחון ישגר אותו לרמות הגבוהות בארגון. אבל מקמהן עדיין לא היה בטוח באוסטין כשחקן הראשי ברסלמניה, אז קבע שיפסיד את הקרב על התואר שהזכייה בראמבל העניקה לו בשבועות לפני המופע הגדול.

הארט לא שמח ממה שראה כירידה בדרגה, ותהה מה עומד להיות הסוף עם דמותו. מקמהן הבטיח להארט שהוא עדיין מתכוון שיהיה במיין איבנט של רסלמניה, ויעבוד בקרב החוזר המצופה מול שון מייקלס. היה זה קרב שדיברו עליו מאז רסלמניה 12 בשנה שעברה, למרות שהיה מלא בבעיות בגלל האגו והכעס בין שלושת הצדדים שהיו מעורבים בו. מהר מאוד, התכנית השתנתה מאחורי גבו של הארט בשבועות הבאים.

ב-1996, במהלך החופשה שלו מה-WWF, היה הארט כמה ימים בניו יורק ועבד על משחק וידאו. באותו הזמן, WCW הנחיתו מכה קשה על מקמהן כשסקוט הול וקווין נאש התחילו לפלוש. החל מה-10 ביוני, נייטרו ניצחה במלחמת הרייטינג בעשרים ושניים החודשים הבאים, כשגורם ההפתעה פיתה את המעריצים הסקרנים.

כשהחוזה של הארט פג מאוחר יותר באותה השנה, מקמהן לא עמד לקחת סיכון שעוד אחד מהעובדים החשובים שלו יערוק לצבא באטלנטה. בין ההקלטות בניו יורק למשחק הוידאו, הוברח הארט לביתו הרחב של יושב הראש בגריניץ', קונטיקט, שם מקמהן וג'ים רוס ניסו לעבוד איתו על הפרטים של עסקה מפתה לעשרים שנה. הארט לא חתם עוד ארבעה חודשים, אבל הוא כן היה מוכן להציע לבוסים שלו סטוריליין. לפי הסיפור, הארט יצא אובר על מייקלס ברסלמניה 13 או בסביבתה, כנראה על תואר ה-WWF, אבל הדבר החשוב הוא שזה ימנף את היריבות הגדולה שלהם. שוויון יפתח את הדלת לקרב אחרון, בו הארט התנדב לו רק להוציא אובר את מייקלס, אלא גם ללחוץ את ידו בזירה בעידוד, וכך להשיג את הכבוד עבור מייקלס שמעריצים התקשו להפגין. זה נעדר מהקרב ביניהם ברסלמניה 12, בו הארט הכועס עזב בכעס אל אחורי הקלעים אחרי שהפסיד בהארכה של קרב האיירון מן המפורסם.

באופן מסקרן, בטיסה חזרה הביתה לקלגרי, ישב הארט ליד מייקלס, שבאותו הזמן נשא את משקל העולם על כתפיו החלשות. לא רק שמייקלס איבד את חבריו הטובים נאש והול לכספת הבנק הפרוצה שהייתה וורלד צ'מפיונשיפ רסלינג, אלא שהיצירתיות החדשה שלהם הובילה לכך שתקופתו של מייקלס בפסגה הפכה אותו למקום שני. כיוון שמייקלס היה האלוף ב-RAW, היותו הסמל של התכנית ה'נחותה' פגע בו מאוד. לא משנה כמה מייקלס זרק את גופו המידרדר בזירה בניסיון להלהיב את הצופים, והביא קרבות קלאסיים במהירות עצומה, חברי השתייה שלו מהקליק גרמו ללחץ גדול עליו בלי כוונה. האלוף חזק כמו הארגון שייצג, ואם ה-WWF היו מספר שתיים ברייטינג, כך גם היה הגיבור האתלטי אך הרגיש שלהם. כשהול ונאש עשו בלגן, מייקלס יכול היה רק לצפות בחצי חיוך. חבריו הצליחו בלעדיו, והוא הידרדר.

ההשפעה של מה שהפך להיות מלחמת היאבקות לא מנעה ממייקלס לדבר על הצד הטוב של החיים עם הארט. אחרי שהשוו בין חייהם המקצועיים והאישיים, הודיע הארט למייקלס על התכנית שתכנן עם מקמהן, ואמר שהיא תסתיים כשמייקלס ינצח בשובר השוויון מתישהו. מייקלס, לעומתו, לא שמח מהרעיון, ונדבק לקרב השני, בו יחזיר להארט את הג'וב מרסלמניה 12.

"ראיתי את הצבע אוזל מפניו, אמר הארט כשיידע את מייקלס בנוגע לקרב החוזר הראשון שלהם. "הוא ממש לא אהב איך שזה נשמע."

 

Diunim

New member
חלק ג'

ההיסטוריה מציירת את הארט כסקפטי חסר הבעה וכאופטימיסט בעל חזון בזמנים שונים, כאדם שיכול היה לתכנן יפה מאוד את המטרה שלו בהיאבקות אבל התקשה להבין מדוע חבריו לא יהיו מוכנים ללכת אחריו לשם. למרות חוסר הנוחות הברור של מייקלס מכך שהתבקש להפסיד ברסלמניה 13 בהתראה של תשעה חודשים, הארט ביטל את זה. אחרי הכול, מייקלס ינצח בסוף בכל מקרה - מה זאת מהמורה אחת בדרך לנצח?

כעבור שמונה חודשים, בלילה של מהדורה מיוחדת ביום חמישי של RAW שנקראה "Thursday RAW Thursday" ושודרה בשידור חי יום לפני יום האהבה, המהמורה נסתמה לגמרי. המסע ליעד ברסלמניה זרק את כל התכניות לכל הרוחות.

עשרה ימים קודם לכן, שוחח הארט שיחה מתוחה עם מקמהן, ונדהם לגלות שהקרב החוזר המצופה שלו מול מייקלס ברסלמניה לא יכלול את אליפות ה-WWF. במקום, התכנית החדשה הייתה שמייקלס יפסיד את התואר בספיישל ביום חמישי לסיד, כי הארט הכועס יתערב. כעבור שלושה ימים באין יור האוס: פיינל פור, מייקלס ימנע מהארט לזכות בקרב החוזר מהרויאל ראמבל, וכך אנדרטייקר יהיה השורד היחיד שיאתגר את סיד על התואר.

"זה יותר מדי צפוי עכשיו. אני משנה את זה," אמר מקמהן להארט בנוגע לתכניות על הקרב על התואר כשלחצו אותו להסביר. מקמהן גם הציע שהקרב של הארט מול מייקלס יהיה קרב סולם בו מייקלס יסכן את שיערו, ויגולח לחלוטין אחרי שיובס. עבור הארט, השפלה ציבורית ילדותית על חשבונו של יריבו הייתה חלופה ירודה לקרב גדול עם התואר על הכף. כיוון שהארט הרוויח 1.5 מיליון דולרים בשנה בשלוש השנים הבאות מארגון שלא היה בשיאו, ההורדה בדרגה ברסלמניה הייתה די מוזרה.

בסוף, הארט בכלל לא קיבל את הקרב מול מייקלס, חגורה או לא, בלי סולם לטפס, ובלי שיער לגלח. להפסיד את התואר לסיד הגדול והלא אמין בדרך להפסיד בגדול להארט ברסלמניה היה סוג של הפסד שמייקלס לא היה מוכן לשאת. לאור הלחץ מגופו המתפרק, הלחץ מהיותו הפנים של הארגון, ואובדן שבעים וחמישה אחוזים מחבריו לקליק, הפיל מייקלס פצצה במשרדי ה-WWF: הוא מוותר על חגורת אליפות ה-WWF, ומרחיק את עצמו מהזירה לעתיד הקרוב.

במהלך שבע עשרה שנים, מ-1992 עד לסוף 2009, זכה מייקלס באליפויות בהחלטת מקמהן שלוש עשרה פעמים. הרזומה שלו כלל שלוש אליפויות WWF, אליפות עולם אחת למשקל כבד, שלושה תארים בין יבשתיים, כהונה אחת כאלוף אירופאי, וחמש כהונות כחצי מאלופי הזוגות.

כהונתו השנייה של מייקלס עם אליפות ה-WWF ב-1997 הייתה הפעם השביעית שזכה בתואר אצל מקמהן. מבין שש הכהונות הקודמות, רק שתיים מתוכן הסתיימו בתוך הזירה. בארבעת המקרים האחרים, איזה כוח עליון מנע ממייקלס להסתכל על התקרה ולהוציא מישהו אובר כנהוג.

אמנם מייקלס הפסיד את האליפות הבין יבשתית הראשונה שלו לשותפו לשעבר מרטי ג'נטי בקרב טוב ב-17 במאי, 1993 ב-RAW, אבל הוא זכה בה שוב כעבור שלושה שבועות בהאוס שואו באלבני, ניו יורק. הכהונה הזאת הסתיימה ללא גינוני טקס ב-27 בספטמבר באותה השנה,והסיבה בקייפייב הייתה חוסר בהגנות על התואר מצד המתאבק הרע שהוצג כפחדן. הסיפור האמיתי היה אפל יותר עבור פדרציית ההיאבקות העולמית שנבחנה בזכוכית מגדלת: מייקלס הבין שאחד ממבדקי הסמים שלו הודיע שצרך סטרואידים, טענה שהוא מכחיש עד היום. מייקלס הציג עדות משכנעת לכך - גופו ב-1993 היה עם כרס קטנה ומעט מהשרירים שהיו מתאימים לדמות רודף הנשים. לטענת מייקלס, הוא צרך המון בירה וג'אנק פוד עם נאש על בסיס לילי, וההוכחה הייתה הנפיחות שלו. אבל, גם אם טענת מייקלס שמישהו שם לו משהו במשקה הייתה נכונה, זה לא עזר. כשעמדו להגיש כנגד מקמהן כתב אישום על אספקת סטרואידים, הוא נקט מדיניות תקיפה, ומייקלס הופשט מהתואר.

שלוש הכהונות הבאות של מייקלס עם תארי WWF הסתיימו בפתאומיות זהה. בסרבייבור סירייס 1994, פירק מייקלס את הצוות הוותיק שלו עם נאש אחרי שנתן לו סופרקיק בטעות בקרב ההדחות שלהם. מייקלס ברח מנאש הכועס והעצבני, וגם ויתר על החגורה שלו כדי לאמת את הפירוק שלהם. הרעיון היה לשחרר את שניהם לקרב על תואר ה-WWF ברסלמניה 11, תואר שנאש לקח מבוב באקלנד כעבור שלושה ימים. ניתן לטעון שהיה צריך לשמור על שני האנשים חזקים ככל האפשר לקראת רסלמניה, ושלא היו עוד צמדים ברוסטר שהיו מספיק חזקים כדי שהצמדה שלהם על אחד מהם תהיה אמינה.

אם ויתור התארים הזה נועד לשמור על שני המתאבקים חזקים מספיק, הוויתור הבא שלהם היה ממש מכעיס. באירוע האין יור האוס השלישי בספטמבר 1995, האלוף הבין יבשתי מייקלס ואלוף ה-WWF קווין 'דיזל' נאש, שוב פעם בני ברית, איחדו כוחות מול אלופי הזוגות אואן הארט ויוקוזונה בקרב ראשון מסוגו: 'טריפל האדר'. כל האליפויות היו על הכף, אבל המעריצים הקנאים יכלו לראות תכסיס שעמד להגיע.

אכן, דייבי בוי סמית' החליף את הארט הצעיר, שבאמת איחר להגיע לאירוע לאחר לידת בתו, אתנה. הארט, בתלבושת, נכנס לזירה לקראת סוף הקרב, רק כדי לחטוף פאוורבומב ושדיזל יצמיד אותו. הניצחון אמר שכל חגורות הזכרים ב-WWF היו שייכות למייקלס ולדיזל. אבל השניים הופשטו מתארי הזוגות למחרת היום, כשההסבר היה שאי אפשר היה להצמיד את הארט. החגורות חזרו לאלופים המקוריים, רק כדי שיפסידו את התארים לסמוקינג גאנס באותו הלילה. עבור מייקלס, הוא שוב ויתר על אליפות בלי לפגוע בכבודו.

כעבור חודש, טיעוני הכבוד הפכו לגדולים מדי עבור מייקלס. שבוע לפני הפסד האליפות שלו לטרוי 'דין דאגלס' מרטין באירוע האין יור האוס הרביעי, הותקף מייקלס השיכור מחוץ למועדון 37 בסירקיוז בידי קורפורל דאגלס גריפית' בן העשרים ושלוש, לאחר אי הבנה שכללה מלצרית במועדון איתה יצא פעם גריפית'. מייקלס ספג נזק רציני לפניו, כולל עפעף שנתלש שוני פנסים, כשנבעט בפניו בידי גריפית' עם מגף פלדה.

הרבה לפני התקרית במועדון, הסתכסך מרטין עם מייקלס ובני בריתו מהקליק. המניה שלו צללה לאחר 'מבחן' בקרב מול שון '1-2-3 קיד' וולטמן בהקלטות של RAW ב-28 באוגוסט, 1995. כעבור חודש, בטענה של פריצת דיסק, סירב מרטין להתאבק במדיסון סקוור גארדן הקדוש, מה שהכעיס את מקמהן. עבור הקרב באין יור האוס, מייקלס הוצא ממנו בגלל הפציעות שלו, טענה שמרטין מערער עליה. לפי אלוף ECW לשעבר, הוא התעצבן שמייקלס קרא לו "בושה" לפני המתאבקים מאחורי הקלעים. מייקלס פחד שמרטין יעבוד איתו בסטיפיות ברגע ששמע על מה שאמר, ולפי מרטין, השתמש בהתקפה במועדון כתירוץ לקחת חופש. מייקלס, מצידו, טען שמקמהן החליט זאת כי דאג למצבו.

באותו הלילה בוויניפג, מייקלס המדוכא ויתר על החגורה הבין יבשתית למרטין הצוחק, שהפסיד את החגורה באותה השעה לחברו של מייקלס סקוט הול. בתוך חודש, התאבק מייקלס בסרבייבור סירייס, קופצני ונמרץ כמו שהיה לפני שהספידו אותו.

כותבת המדע הבדיוני אמה בול כתבה, "צירוף מקרים הוא המילה שבה אנו משתמשים כשלא רואים את כל המנגנון." השליטה החזקה של הקליק ב-WWF באמצע שנות התשעים הבהירה למתאבקים מי שלט במה, ומי משך בחוטים של הבובות במשרדים. לא היה מתאבק שהפסיד יותר אליפויות ב-WWF מחוץ לזירה מאשר מייקלס.

 

Diunim

New member
חלק ד'

בערך בשש בערב לפני "Thursday RAW Thursday", קצת יותר מעשרים וארבע שעות לפני ההפסד שלו לסיד, יידע מייקלס את ההנהלה שהוא ייקח חופש מסיבה רפואית. מייקלס טען שהרופא שלו, ששם לב שלא היה לו ACL בברך (שמייקלס טען שהתאבק שנים בלעדיו), אמר לו שימי ההיאבקות שלו נגמרו.

"הוא שלח אותי ל-MRI, העיף מבט בתוצאות ואמר לי: 'אתה כבר לא תתאבק לעולם,'" טען מייקלס. "הייתי מרוסק. הוא היה רופא, וחשבתי שדבריו סופיים. חשבתי שהקריירה שלי הסתיימה."

בזמן שמייקלס גילה את הפציעה, הוא בדיוק סיים סדרת קרבות בהאוס שואוז בפנסילבניה ובניו ג'רזי בהם עבד בקרבות זוגות עם סטיב אוסטין מול סיד והארט. בגלל התזמון, וגם ההשלכות של הבוקינג המיידי שלא עזר למייקלס, הרבה פקפקו.

"האנדרטייקר הסתכל עליי כאילו הכל היה בולשיט ואמר 'אאמין כשאראה את הצלקת. החרא הקטן הזה לא רוצה להפסיד את החגורה'," נזכר הארט הנדהם. "עבדתי בקרב זוגות עם שון במאדולנדס רק שלושה ימים לפני כן ושום דבר לא היה לא בסדר עם הברך שלו. הוא לא התאבק מאז. מצאתי את עצמי מסכים עם טייקר- אאמין לבולשיט הזה כשאראה את הצלקת."

ג'ים קורנט הסכים והוסיף, "הרבה אנשים התעצבנו - כל האייג'נטס, ג'ראלד בריסקו, ג'ים רוס, וינס עצמו. באותו הזמן ששון היה מעוצבן לגבי משהו, הוא נפצע בברך באופן נוח ולא יכול היה להפסיד את החגורה המזורגגת."

האווירה בתוך הממוריאל אודיטוריום בלאוול, מסצ'וסטס לא הייתה שורפת כמו הגישה כלפי מייקלס מאחורי הקלעים, אבל גם לא הייתה הרבה סימפתיה. כשנשיא הארגון גורילה מונסון עמד לידו, החל מקמהן להציג את מייקלס לקראת הוויתור. כשהוא מכין את הקרקע עם דיבור לעניין, אמר מקמהן לקהל, "אנא קבלו את אלוף ה-WWF הכי צבעוני, הכי כריזמטי, אולי בכל הזמנים," בקשה שהתקבלה בעיקר בקריעות לעג ממושכות. התגובה השלילית נותרה באופן מובן כשמקמהן הוסיף שמייקלס יוותר על האליפות בעוד כמה רגעים. בניסיון לשנות את האנרגייה בחדר, הפך מקמהן לכרוז אמיתי, והציג את מייקלס בשמו בשאגה הגרונית הטיפוסית שלו, ברכיו כפופות כשהחווה במהירות עם ידו אל הכניסה.

מייקלס נכנס, בלבוש עסקי של מעיל ספורט ומכנסיים, רעמת שיערו קשורה לאחור באופן שמרני בזנב סוס. ההליכה של מייקלס לא כללה צליעה אלא הליכה כבדה, איטית ומרחפת, כמעט חצי הליכה, חצי החלקה. המצלמות התמקדו על נשים בקהל שצילמו את אליל הנעורים התורן, וגם בילדים שהניפו שלטי עידוד אל הגיבור הפצוע. כשמייקלס נכנס אל הזירה לאט דרך החבלים לצלילים של 'סקסי בוי', הפרשן ג'ים רוס הכריז בטוב ליבו, "בין אם אתם אוהבים אותו או שונאים אותו, אם אתם מעריצי היאבקות, אתם חייבים לכבד אותו." בהמשך לספינים, ג'רי לולר, שהיה היל מושבע ב-WWF, הסכים עם רוס והוסיף בפשטות, "לא אכפת לי ממנו מקצועית, אבל זה דבר מדהים לעשות ברגע שאתה מקבל הוראה מהרופא. אני חושב שהייתי מחזיק בחגורה כמה שיכולתי."

מייקלס החל את נאומו כשחייך אל מקמהן חיוך קטן, "זה מרגיש כאילו עשינו זאת לפני כן." כשמייקלס חזר על טענתו, לכאורה, של הרופא שלו שעליו לא להתאבק בהתחשב במצב ברכו, קריאות גנאי תקפו אותו, והפכו לצרחות של "רוצים את סיד." מייקלס צרח צחוק לחוץ לפני שהסתכל על המזרן כדי להתאפס. כשחש ששון איבד את זה, מקמהן השתלט על הריאיון, מנסה להחזיר את מחשבותיו של מייקלס למקום כשהוציא אותו אובר כאלוף הלוחם שהוצג בשנה שעברה. מייקלס הכיר בצעקות וניסה להשתמש בטון מפויס כשאמר, "למרות מה שאנשים חושבים עליי, כל מה שאני רציתי עבור כל האנשים הללו הוא שהם יהנו, שיהנו מהמופע." כשהסביר עוד שכל העבודה שלו הייתה למען הנאת הקהל המשלם, התגובה השלילית מצד המעריצים בלאוול לא נחלשה.

אחרי שמייקלס טען בנוסף ש"אין לי יותר כוח" לאף אחד ב-WWF, הוא פשוט הסתובב אל מונסון ואמר, "הנה לך; הנה החגורה שלך," והושיט את החגורה. עם כמה שהרגע היה חלול בטלוויזיה, זה היה עוד כלום בהשוואה למה שאמר עכשיו, שורה שחזרו עליה עוד הרבה שנים כפאנץ' ליין בידי כל אלו שראו את כל העניין כקומדיה בלתי מכוונת: "אני יודע שבמהלך החודשים האחרונים, איבדתי המון דברים, ואחד מהם היה החיוך שלי," מייקלס דקלם לקול דממה דקה.

מייקלס טען לאחר מכן שאמו טבעה את המשפט חודש לפני הוויתור. היא דיברה על השחיקה הפיזית שלו כשאמרה לבנה, "אתה אפילו כבר לא מחייך יותר. תמיד היה לך חיוך כ"כ מתוק. איבדת את החיוך שלך". בין אם קרול היקנבוטום אמרה את המילים הללו או לא, ואין ספק שהיה רגש של אהבה אימהית בתוכן אם אמרה אותן, השימוש של מייקלס במשפט רק גרם ליותר שנאה מצד אלו שהרגישו שברח מלעשות עסקים בצורה הנכונה.

עכשיו, מייקלס כבר כמעט התחיל לבכות באמת, וצוות ההפקה התחיל להתמקד בפרצופיהן של בנות בקהל שממש בכו מהסיפור. הוא יצא אחרי שחיבק את מקמהן ומונסון ליותר קריאות בוז מעידוד, כשהמצלמות שוב התמקדו בשתי נשים בוכות, שהתחילו לצלם את מייקלס למרות הצער שלהן. היה סיבוב פרידה ליד הזירה, כשמייקלס לחץ ידיים וחיבק מעריצים פחות עוינים. לולר קרא לו, "האלוף הכי לוחמני שיש." רוס התייחס אליו כאל "אייקון," והוסיף, "צריך להיות גבר-גבר כדי לעשות את מה שעשה, חברים," כשמייקלס צלע אל אזור הכניסה. כמה ימים לאחר מכן ברסלינג אובזרבר ניוזלטר, רטן דייב מלצר:

"הכול נגמר בזה שהמנתח האורתופדי דוקטור ג'ים אנדרוז אמר שפציעת הברך של מייקלס לא תדרוש בכלל ניתוח, ושאחרי ארבעה או שישה שבועות של חופשה, הוא יוכל לחזור. האירוניה הייתה שבשנה שעברה, בפעם האחרונה שעשו זאת ורמזו שמייקלס לא יתאבק שוב, זה הכין אותו לריצה הכי גדולה בקריירה שלו. אולי שכח, או קיווה שאנשים לא יזכרו שכשדיבר בריאיון על כך שרופא אמר לו שאולי לא יוכל להתאבק שוב בפעם הראשונה בחייו, שזאת אולי הפעם הראשונה שהרופא ממש אמר לו את זה, אבל שזאת לא הפעם הראשונה שסיפרו עליו את הסיפור הזה."

כעבור שבוע, פרסם מלצר נתונים שחיזקו הרבה מהסקפטיות כשטען:

"רוב הסיכויים הם, שהעזיבה של מייקלס הייתה קשורה לכך שנשחק מכל הנסיעות והלחץ והזדקק להפסקה, בנוסף לכך שנאלץ להוציא אובר את סיד בקרב על תואר ה-WWF בספיישל של ה-13 בפברואר כשהוא יודע שלאחר מכן יוציא את ברט הארט אובר בקרב הגדול הבא שלו ברסלמניה. בכך שעזב לפני שעשה את הג'וב והתראיין כך, מייקלס הפך את עצמו לאיש השעה בצורה טובה, וגם נמנע מלהפסיד את התואר בזירה ולהחזיר את הטובה ליריבו האמיתי. אין ספק שיש לו פציעה בברך, אבל האמונה היא שזה משהו שהוא יכול היה להמשיך לעבוד איתו אם היה רוצה, למרות שהיא גרועה מספיק כך שכל רופא היה ממליץ לו לקחת חופש וזה היה זמן טוב."

 

Diunim

New member
בפעם הבאה:

בפרק מרתק במיוחד, שומעים על השינוי התפיסתי של ה-WWF באותה התקופה, האטיטיוד בא, ואיתו כותב אחד אמביציוזי, ושינוי עצום במוצר.

 
למעלה