טיטאן שאטרד- פרק 11

Diunim

New member
טיטאן שאטרד- פרק 11

שלום לכולם וברוכים הבאים לתרגום לעברית של הספר טיטאן שאטרד: המאבק בביטחון ובפרנויה. בפעם הקודמת שמענו על רייזור ודיזל המזויפים, על הפיוד של שון מול ויידר ז"ל, על קיצוצי התקציב בעקבות המזל הרע ועל נטישות המוניות ל-WCW. תזכורת: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/13/183369912/בידור/היאבקות_WWE

אז במה עוסק הספר השני? (תקציר)

ההמשך המצופה לרב המכר טיטאן סינקינג.

אחרי שסבל שנה נוראית ב-1995, רצה וינס מקמהן לבנות מחדש את האימפריה הטובעת שלו ב-1996. היו לו תקוות רבות עבור נושא הדגל החדש של פדרציית ההיאבקות העולמית, שון מייקלס - האיש שרצה שיהיה מנהיג ה'דור החדש' של ה-WWF. כשמייקלס נתמך בידי קאסט חזק של דמויות מבוססות, כמה מתאבקים ישנים, והזרקה של דם חדש, ציפה מקמהן לחלוטין שה-WWF ישלטו ביריביהם WCW במלחמות ליל שני המתהוות.

זה לא מה שקרה.

טיטאן שאטרד מספר את הסיפור מאחורי הקלעים של הצרות של ה-WWF ב-1996. הייתה זאת שנה בה הפרנויה איימה להשמיד את ה-WWF, בה מסורות שנשארו בתעשייה כבר כמה עשורים נשברו, ובה וינס מקמהן נטש לחלוטין את עקרונות ההיאבקות שלו ברדיפה אחרי הדולר.

 

Diunim

New member
והפעם בטיטאן שאטרד:

אחרי שלא נראה בטלוויזיה מאז רסלמניה, ברט הארט שוקל את עתידו ב-WWF. רואים איך הוא מצליח לתמרן את המצב לטובתו ולזכות בחוזה יוקרתי לפני שחזר. בנוסף, מדברים על סטיב אוסטין, שמרוויח מהחזרה של ברט, ומספרים על האנגל שפרץ את הדרך לאטיטיוד, למרות כל המחלוקות.

כמה לינקים שימושיים:

ברט לא מגיע לסגמנט ריאיונות ובמקום זה אוסטין, פילמן ואואן יורדים עליו: www.dailymotion.com/video/x24nv3k

ברט הארט במשפחת סימפסון: https://www.youtube.com/watch?v=K4ualbwArNs

ריאיון החזרה של ברט: www.dailymotion.com/video/x24nyms

אוסטין שובר לפילמן את הקרסול: http://www.dailymotion.com/video/x24o2d8

שיין דאגלס שובר לרייבן את הקרסול (37:38): http://www.dailymotion.com/video/x2h9zdr

לפילמן יש אקדח: https://www.youtube.com/watch?v=TpM-z0gJ1p8

אוסטין נזכר באנגל האקדח: https://www.youtube.com/watch?v=YavBWvP6enA

 

Diunim

New member
פרק 10

עוד כוכב גדול שאיתו וינס מקמהן ניסה להבטיח חוזה יוקרתי לטווח ארוך כבר היה חבר ברוסטר שלו - ברט הארט. מאז שהפסיד את תואר ה-WWF לשון מייקלס ברסלמניה, היה הארט בהפסקה מתכניות הפדרציה, ועבד רק בכמה האוס שואוז בין לאומיים. הוא השקיע את זמנו הפנוי במנוחה של גופו השחוק והחבול לראשונה מזה עשור, וגם ניסה לפרוץ לעולם המשחק בתפקיד קבוע במיני-סדרת המערבונים, יונה בודדה.

טכנית, הפך הארט לפרי אייג'נט ביולי הודות לתנאים הייחודיים של ההסכם שלו עם טיטאן. בעוד שרוב חוזי ה-WWF האחרים נתנו למתאבק רק חלון של תשעים ימים להודיע על התפטרות אחרת החוזה יחודש בצורה אוטומטית, החוזה של הארט היה שונה. הוא יכול היה להתריע על תשעים הימים שלו מתי שרצה הודות לסעיף בחוזה הידידותי עליו חתם ב-1992. מקמהן הכניס את הסעיף כדי לשמור על הארט שמח, כדי למנוע את החיזורים הנמרצים של WCW. הארט סירב להצעותיהם אחרי שווינס הבטיח לו שיוכל לעזוב אם אי פעם לא יהיה שמח, ומקמהן אימת זאת כשכתב את הסעיף בחוזה. החוזה נחתם שנים לפני ש-WCW היו איום אמיתי ל-WWF, אבל עוד היה תקף ב-1996. הארט האמין שעזיבתו מהזירה מיד אחרי רסלמניה נחשבה למתן התראה של תשעים הימים שלו, וכל תאריך שעבד בו מעבר לים אחר כך היה עבודה מחוץ לחוזה שלו. לכן הוא חשב שאם יקבל הצעה מ-WCW, הוא יוכל לחתום עבורם בלי להוציא אובר אף אחד בטריטוריה בדרכו החוצה.

מקמהן הבין את זה בזמן שהבטיח את החוזים של כל שאר המתאבקים ברוסטר שלו: הדרך היחידה למנוע עוד מעברי מתאבקים ל-WCW. כשהוא מודאג מכוונותיו של הארט, טס מקמהן לקלגרי בסוף יולי כדי לשוחח על עסקה חדשה עם ברט ואשתו ג'ולי.הפגישה התרחשה שבועיים לאחר שהאלק הוגאן הדהים את הענף עם ההיל טרן שלו בבאש אט דה ביץ', שעזר לנייטרו להגיע לגבהים בלתי צפויים באחוזי הצפייה שלה. מקמהן רצה לוודא של הארט - שהיה אולי הכוכב הכי גדול שנשאר לו - יישאר איתו בטווח הארוך. מקמהן אמר לו לקבוע מחיר, אבל הארט לא מיהר להתחייב לכל דבר עד שייתן ל-WCW סיכוי להשוות בהצעה משלהם. הוא זכר את מה שנאש סיפר לו בהודו על התנאים של העסקאות הענקיות שלו ושל הול באטלנטה, וככוכב גדול יותר משניהם הוא חשד שיוכל להרוויח הרבה יותר.

הארט חזר להתאבק בסיבוב ההופעות הלא משודר של ה-WWF בדרום אפריקה בתחילת ספטמבר, אבל לא הודיע איפה יהיה עתידו. באופן פרטי, הוא סיפר לחבריו שלא רצה לעזוב את ה-WWF, אבל גם הבין שבגיל שלושים ותשע זה יכול להיות הסיכוי האחרון שלו להרוויח הרבה כסף בתעשייה. נסיעה לאטלנטה תאפשר לו לפרוש בנוחות, ללא כל דאגה פיננסית לשארית חייו. למרות סירובו של הארט לתת משהו שלא היה הבטחה מעורפלת שהוא נשאר איתם, קפצו ה-WWF והתחילו לקדם את הופעתו לסגמנט ריאיונות עם בריאן פילמן ב"משחקי מוחות" ב-22 בספטמבר. הארט לא הגיע למופע בגלל התחייבויות צילום במקום אחר, והוא לא התכוון שמקמהן ידחק אותו לכל פינה עד שישמע קודם מ-WCW.

הוא לא נאלץ לחכות יותר מדי. כעבור שלושה ימים כשהגיע ללוס אנג'לס להקליט את קטע הקול עבור השתתפותו המפורסמת במשפחת סימפסון, הוא הופתע כשאריק בישוף הופיע בהפתעה בחדרו במלון כמה רגעים לאחר שנכנס. סגן הנשיא האופורטוניסטי של WCW שמע על הנוכחות של הארט בעיר מהסוכן ברי בלום, שהרגיש שמקום פרטי הרחק מעסקי ההיאבקות הוא דרך מתאימה שבה השניים ייפגשו.

ברט די הופתע כשהוא ובישוף התחברו מיד. הם בילו שעה בדיבור קליל על כל דבר פרט להיאבקות, עד שבישוף החליט לפעול לבסוף ודיבר על הפיל שבחדר. "אז, מה צריך כדי להביא אותך ל-WCW?" הוא שאל בענייניות. הארט ציפה שהשאלה תבוא מתישהו אז היה מוכן: הוא עמד להתחיל ברמה גבוהה באופן מגוחך כדי לנסות ולראות מה תהיה התגובה. הוא הציע הצעה שידע שתידחה, אבל גם תראה לו האם שווה לשקול לעבור ל-WCW. "אני רוצה בדיוק את אותו החוזה כמו האלק הוגאן, פלוס אגורה אחת," הוא אמר בקרירות.

הארט צפה כשהצבע אזל מפניו של בישוף. "אני לא יכול לעשות משהו כזה!" הוא נבהל, "לא עכשיו." הארט חייך ואמר לנציג WCW לא לדאוג, כי הוא שמח על מקומו ב-WWF ולא רצה ללכת לשום מקום. הוא אמר את האמת, אבל גם שיחק במשחק ממש מדהים. אם בישוף חשב שהוא לא מעוניין, כנראה ההצעה החוזרת והבלתי נמנעת של WCW תהיה גבוהה יותר. לפחות הוא יוכל להשתמש בזה במו"מ שלו מול וינס כדי להגדיל קצת את העסקה שלו ב-WWF. בישוף נפל בפח. "בחייך, לפחות תן לי משהו שאוכל לחזור לאנשים שלי איתו," הוא התחנן. ברט ניצל את הסיכוי כדי להציע סכום מופרז באותה צורה אך גם ריאליסטי. "אני חושב על לבוא לעבוד אצלכם עבור שלושה מיליון דולר בשנה ולוח זמנים קל יותר," הוא הגיב.

השניים עזבו את נושא ההיאבקות בשיחה וחזרו אל השיחה הקודמת. אחרי סיון הפגישה, החליט הארט שלמרות שאריק בישוף היה אויב הציבור מספר אחת ב-WWF, הוא די חיבב אותו. הוא חיבב אותו עוד יותר כעבור יומיים כשהוא התקשר אליו עם הצעה: 2.8 מיליון לשנה במשך שלוש שנים, בעסקה שכללה גם תפקידים בסרטים בנוסף להיאבקות, ולוח זמנים קל הרבה יותר שהובטח כפי שביקש. WCW רצו כל כך להביא את הארט אליהם, עד שבישוף אפילו הצליח לשכנע את נאש ואת הול לוותר על זכותם להשוות את שכרם לשלו. הארט נדהם מהסכום על השולחן ואמר לבישוף שישקול את זה ויחזור אליו.

התדהמה מההצעה של טרנר השאירה את הארט בדילמה מוסרית שהוא נאבק בה בשבועות הבאים. הייתה לו החלטה משנת חיים לבצע בנוגע למה שהיה יותר חשוב עבורו: כסף או הנאמנות שלו לווינס - האיש שנתן לו את ההזדמנות להפוך לכוכב מלכתחילה. "תמיד חשבתי שאסיים את הקריירה שלי ב-WWF," נזכר הארט, "אבל ההצעה של WCW הייתה סכום עצום של כסף - יותר מכל מה שאי פעם דמיינתי כשנכנסתי להיאבקות. זה היה קשה. לא ידעתי מה לעשות, גם אם ההחלטה הייתה צריכה להיות פשוטה - קח את הכסף. אבל כסף זה לא תמיד הכול. כמה כסף אתה באמת צריך לפעמים? מצאתי את עצמי קרוע בין לעשות את הדבר הנכון למשפחתי והנאמנות שלי. נאמנות זה חשוב. וינס תמיד היה כמו אבא, והרגשתי שלעזוב אותו יהיה כמו לעזוב את אבא שלי. בעיקר כי העסקים היו בצרות. זאת בטח הייתה ההחלטה הכי גדולה בכל חיי."

"אני לא יכול להשוות את זה," היו המילים הראשונות שיצאו מפיו של וינס מקמהן כשהארט סיפר לו על ההצעה של WCW. ברט הבטיח לו שלא ציפה שיעשה זאת, אלא שפשוט יביא לו את ההצעה הכי טובה שיש לו. "שנינו ידענו שלא רציתי לגמור ב-WCW," אמר הארט, "שנאתי את המחשבה שישתמשו בי בתור מתנקש כנגד וינס וכנגד הארגון שהקדשתי את חיי עבורו." למרות זאת, וידא הארט שהבהיר שהוא בעמדה להרוויח תשעה מיליון דולרים בשלוש שנים, ושעליו לתכנן את המהלך הבא שלו בחוכמה. "זה כמו לקרוע כרטיס הגרלה," אמר למקמהן, שהחליט להזהיר אותו, "WCW לא ידעו מה לעשות עם ברט הארט."

השיחה הסתיימה כשמקמהן ביקש זמן לחשוב. הוא הבטיח לחזור להארט עם הצעה, אז ברט הבטיח לו שלא יעשה כלום עד שישמע שוב ממנו. ב-9 באוקטובר, ה-WWF היו במדיסין האט, אלברטה, להאוס שואו. מקמהן בא איתם וטס טיסה קצרה לקלגרי כדי שיוכל להציג את הצעתו בפני הארט פנים מול פנים. נאמן למילתו, הציע מקמהן את החוזה המובטח הגבוה ביותר שאי פעם הציע למישהו. בעצם, זה היה עבור יותר כסף ממה שטרנר הבטיח לו, למרות שהחוזה יהיה לעשרים שנים ולא לשלוש והכיל בתוכו יותר תאריכים מההצעה של WCW.

העסקה הייתה על 1.5 מיליון דולרים לשנה כמתאבק למשך שלוש שנים (יותר מכפול ממה ששון מייקלס והאנדרטייקר הרוויחו), 500,000 דולרים לשנה עבור שבע שנים בעמדה של יועץ בכיר (סכום שעדיין היה כפול ממה שרוב מתאבקי המידקארד שקיבלו תשלום טוב כמו מיק פולי, סטיב אוסטין ומארק מרו הרוויחו) ואז 250,000 דולרים לשנה לעשר שנים עבור התפקיד שמקמהן רצה מזמן, "בייב רות' של ההיאבקות". זה היה אותו התפקיד שניסה ונכשל בו עם ברונו סאמארטינו באמצע שנות השמונים והאלק הוגאן ב-1993. התפקיד ידרוש מהארט להיות מוכן לקרב או סגמנט מדי פעם, ואולי להופיע בטלוויזיה כדמות סמכותית כמו אלו שגורילה מונסון ורודי פייפר שיחקו השנה.

"לעולם לא אתן לך סיבה לרצות לעזוב," אמר וינס כשהציע את התנאים הללו. מסופק שמקמהן נתן לו את ההצעה הכי טובה שיכול היה, לחץ איתו הארט ידיים על העסקה. וינס חייך חיוך מלא הקלה, שמח שגמרו וסיימו עם המו"מ. ביחד הם הסכימו שהארט יחזור סופסוף לתכניות ב-21 באוקטובר ב-RAW בפורט וויין, אינדיאנה. כעבור שלושה ימים, פרסם הארט את הטור הקבוע שלו בעיתון הקלגרי סאן, וחשף בפני המעריצים כמה פרטים מהעסקה שהתלבט בנוגע אליה בשבועות הקודמים.

 

Diunim

New member
חלק ב'

הגעתי בהיאבקות לשיאים שמעולם לא חלמתי עליהם. לא נדמה היה לי שנשאר לי משהו להוכיח. כשאתה גבוה כל כך זאת נפילה ארוכה. אני לא רוצה להיות אחד מהאנשים הללו שנמצא הרבה זמן אחרי שעבר את שיאו ומביך את עצמו ואת המעריצים שלו כל פעם שהוא נכנס לזירה. אני מבין שהיאבקות היא ספורט בידורי אבל, לטעמי, לאחרונה יש יותר מדי דגש על הבידור ולא מספיק דגש על האתלטיקה והספורטיביות. יש ארגון מרדני בארצות הברית שסגנון האקסטרים שלו קשור רק לברולינג. יש עוד ארגון, שבתקופה של רסלמניה 12, היה המקום בו המתאבקים השחוקים עבדו, למרות שמאז זה השתנה והם הביאו הרבה מתאבקים מלהיבים ומוכשרים מבחינה טכנית. ה-WWF, לדעתי, איבדו קצת מהאיזון שלה והתמקדו יותר מדי בילדים - ליצנים במקום פייפרים ופרפקטים. הפנייה של ה-WWF לילדים הגיעה לסופה המוחלט כששון מייקלס הפך לאלוף. אני לא אומר ששון לא מוכשר כי הוא כן. למען האמת, ידעתי ששון יהיה זה שידיח אותי במוקדם או במאוחר. הבעיה היחידה היא שזה קרה "מוקדם". לשון תמיד היה אגו ענק ואולי, בהתבסס על היכולת שלו, זה מוצדק. הבעיה היא שהם הרשו לדמות שלו לצאת משליטה. הם קוראים לו "צבעוני" ואני קורא לו מעורר גועל. התעצבנתי ודאגתי על הרבה דברים בעסק בתקופה של רסלמניה 12. לא עזבתי כי שון מייקלס הפך לאלוף. למען האמת, העסק צריך עוד אנשים עם המסירות של שון. הגעתי לצומת דרכים והייתי צריך לעצור למספיק זמן כדי לקרוא את השלטים. גיליתי שהמון מתאבקים מפתחים ראייה צרה - הם אוכלים, ישנים ונושמים היאבקות. הוגן להגיד שזה סממן לסגנון החיים שלנו. עם כמה שניסיתי במודע לא להזניח אינטרסים חיצוניים, הלו"ז היה כה קשה עד שכל מה שיכולת לעשות לבסוף היה לוותר ולצפות לזמן בו יהיה לך זמן.

בששת וחצי החודשים מאז רסלמניה 12, נתתי לעצמי זמן לעשות כמה דברים שהזנחתי מעל לעשור. הבנתי שלא נהניתי מהם כמה שרציתי ולקח לי קצת זמן להבין למה.גיליתי שחלק מזה הוא בגלל שיש לי משהו יותר בעייתי מראייה צרה. נולדתי עם היאבקות בדמי ואין תרופה שתרפא אותי. עם כמה שלא רציתי להודות בכך בפני עצמי, עבורי, היאבקות לעולם לא תהיה עבודה. לא אוכל להירגע כשאני יודע שהספורט הולך למה שאני מאמין שהוא כיוון מוטעה. הבנתי שטעיתי כשחשבתי שלא נשאר לי שום דבר להוכיח בהיאבקות. למען האמת, אולי הקרב הכי גדול שלי נמצא עוד לפניי. אני עומד לנסות ולהוכיח שאיש אחד יכול לשנות כשצריך להחזיר את האמינות והכבוד שההיאבקות המקצועית איבדה. אין לי אשליות בנוגע לשינוי דברים במו ידיי בין לילה, אבל אולי אם אוכל לגרום לזרם לזרום בכיוון הנכון, מתאבקים ומעריצים יבינו אותי ויעזרו לי לסחוב את הסירה במעלה הזרם. זיכרונותיי אינם גדולים יותר מחלומותיי. החלטתי לחזור לזירה אבל איפה ומתי זאת עדיין שאלה גדולה.

ארגון היאבקות שמתחרה ב-WWF הציע לי סכום ענק של כסף כדי לעבוד עבורם. אעבוד פחות ימים מה-WWF וארוויח הרבה יותר כסף. הבנתי שבתוך כמה שנים אוכל לשבת לי על החוף איפה שהוא ולעולם לא לעבוד עוד יום בחיי. בגלל שה-WWF הוא עסק משפחתי, לא חשבתי שאי פעם יצליחו להביא לי מספיק כסף כדי להשתוות להצעה הזאת. אמרתי זאת קודם לכן, איני תאב לכסף אלא תאב לכבוד. כנראה שעבור רוב האנשים זאת תהיה החלטה פשוטה. אם משלמים לך יותר עבור פחות עבודה, לשם הולכים. אבל עבורי זה לא כל כך ברור ואז הבנתי שהיאבקות אינה רק עבודה. המשפחה שלי נמצאת שם דורות רבים. התחלתי לשאול את עצמי שאלות קשות על נאמנות, כבוד ושקלתי זאת מול העובדה שיש לי ארבעה ילדים שיוכלו להרוויח מהכסף הרבה אחרי שאהיה היסטוריה. אני חייב את סגנון החיים ממנו אני נהנה כיום ל-WWF. אני כן מרגיש תחושת נאמנות לווינס מקמהן, אבל הארגון שלו, כיווניו וקדימויותיו, השתנו.

במילים של איש מיליון הדולר, "לכל אחד יש מחיר". איבדתי שעות שינה אבל החלטתי. זה כמו לבחור בין שתי מאהבות - שתיהן רוצות אותך ושתיהן מתייחסות אליך טוב ושתיהן בעלות היתרונות שלהן. לא משנה עד כמה טובה זאת שבחרת בה, אתה תמיד תתהה מה החמצת.


למרות שנדמה היה שרמז שהוא הולך ל-WCW, הארט בסך הכול הטעה כדי לשמור על חזרתו אל ה-WWF כהפתעה. מקמהן היה אמור להכריז על חזרתו המצופה של הארט לטלוויזיה במהדורה של RAW ב-14 באוקטובר, אבל הייתה בעיה. להארט נשלח בפקס חוזה שונה מאוד ממה שדיברו עליו, והוא סירב לאמת את הגעתו לשידור של השבוע הבא עד שהעסקה תהיה חתומה. וינס חשש מאוד שהארט שינה את דעתו וקיבל הצעה מ-WCW, אז החליט שלא לקדם את הופעתו. אלו בתוך הארגון שלא ידעו על המו"מ חשבו שהוצאת שמו של הארט מהתכנית אמרה שהוא עובר ל-WCW. כשה-WWF מפסידים במלחמת הרייטינג זה היה יכול להיות חדשות גדולות לשדר את הופעתו הראשונה של הארט מזה חצי שנה, אז לא היה הגיוני לא לקדם אותה. הכישלון באזכור של הארט נדמה היה כהודאה שקטה ממקמהן שהבין שאיבד אותו.

זה לא היה המקרה. אפילו שהארט קיבל עוד הצעה מ-WCW, הוא נתן למקמהן את המילה שלו. למרות שעבד בעסק מלא בשרלטנים גמורים ובבוגדים שפלים, הארט היה נאמן עד הסוף וחשב שכנותו חשובה, יותר מהכסף. החלטתו נעשתה וכוונתו הייתה להישאר עם מקמהן, אבל הוא התחיל ממש לכעוס מהעיכוב בחתימה על החוזה שלו. הוא התחיל לחשוב שווינס מתעכב כי התחיל להתחרט על העסקה.

שלושה ימים לפני השידור בפורט וויין, קיבל הארט עוד העתק של החוזה שלו שהיה כה שונה ממה שהוא דיבר עליו עם וינס בקלגרי - שלא לדבר על ממש לטובת ה-WWF - עד שעורך דינו ייעץ לו בחומרה, "אל תחתום על החוזה הזה. רק אידיוט יחתום עליו." הארט שוב סירב להופיע ב-RAW עד שיפתרו את בעיית החוזה, אז פנה למנהל העסקי שלו לשעבר ולראש הסגל הנוכחי של ה-WWF בקנדה, קארל דה מרקו, לעזרה.

דה מרקו דחק במקמהן למהר להבטיח לעצמו את הארט, באזהרה שאם יאבדו אותו העסקים של ה-WWF בקנדה יחוסלו, שלא לדבר על כך ש-WCW יובילו ברייטינג באופן בלתי הפיך. כשאחרים מסביבו הביעו רגשות דומים, החליט מקמהן סופית וביקש מהמשרד שלו להתקשר להארט בהתנצלות, בטענה שהמחלקה המשפטית שלחה את החוזה הלא נכון. הארט כבר שמע את הכול, בגלל שעשו לו את אותו הטריק בפעם האחרונה שניהל מו"מ. הוא היה די משועשע, אבל גם כועס מכך שמשתמשים באותם התירוצים.

אבל התשוקה שבה דה מרקו טען בפני הארט הצליחה לא רק לזרז את ההליכים, אלא גם לארגן כמה פיצויים וסעיפים שישמרו על הארט. המתאבק הוותיק היה בארגון מספיק זמן כדי לראות מה קורה למתאבקים שסר חינם בעיני וינס, ולא התכוון להרשות שמשהו דומה יקרה לו אם הוא ומקמהן יסתכסכו מסיבה כלשהי. להארט ניתן סעיף ייחודי שתאם את החוזה של הוגאן ב-WCW בכמה מובנים: שליטה יצירתית. אבל, בניגוד להוגאן הכל יכול, להארט היה רק את מה שהוגדר כשליטה יצירתית "הגיונית" בשלושים הימים האחרונים של החוזה שלו. היה זה דבר שיגן עליו מפני זה שיפסיד לכולם בטריטוריה או שהצוות היצירתי יכניס אותו למצבים שיפגעו בדמותו אם יעזוב.

מקמהן הצליח לדבר עם הארט שעה לפני שהשידור של RAW בו חזר עלה, ושניהם חתמו לבסוף בשמם על העסקה. מקמהן נראה היה חרד ומהורהר במהלך החתימה, מודאג בבירור על ההתחייבות הפיננסית שעשה. רק לאחרונה הוא התחיל לתת למתאבקים כסף מובטח וזה היה החוזה הכי גדול עד עכשיו. אחרי שסירב לתת להול ולנאש עסקאות דומות מוקדם יותר השנה ואיבד אותם ל-WCW, הוא הבין שעכשיו שילם להארט כפול ממה שהיה צריך כדי לשמור על שניהם.

כפי שהוסכם, הארט צעד לזירה באותו הלילה ונתן מונולוג לא מתוסרט שהרים קצת את המסך בנוגע למה שעבר בחודשים שעברו. רבים טענו שהיה הטוב בקריירה שלו. בנאומו, הבהיר הארט את כוונתו להישאר ב-WWF לשארית חייו, דיבר על מות אחיינו מת'יו אניס ממחלה נדירה שחטף במערכת הנשימה ביולי, וצחק קצת על שון מייקלס בגלל החלטתו הטרייה להצטלם כמעט בעירום למגזין העליז פלייגירל. (שון הכחיש אחר כך שידע שפלייגירל זה מגזין להומואים, למרות שהחבר'ה חשבו שהמעריצים הזכרים היחידים שאהבו את שון היו הומואים. כל מה שזה עשה היה להזין עוד יותר את השמועה הנפוצה מאחורי הקלעים שמייקלס הוא הומוסקסואל בארון.) זאת הייתה ירידה מתוכננת, שנועדה להתחיל בנייה איטית לקרב החוזר של הצמד ברסלמניה.

הארט שוטט אל הזירה בהופעה החיה הראשונה שלו בתכניות הפדרציה מזה חצי שנה, לבוש בג'ינס ובחולצה במקום בלבוש הוורוד והשחור שלו. הכוונה הייתה שהמעריצים יאמינו שהם שומעים את המילים של ברט הארט האיש, ולא של הדמות 'היטמן'. ג'ים רוס עמד בזירה כדי לבצע את הריאיון וניגש ישר לעניין, ושאל את הארט על עתידו. זה היה הדבר היחיד ששאל:

 

Diunim

New member
חלק ג'

טוב, התגעגעתי לכולם. רק רציתי להגיד שבכמה השבועות האחרונים או אולי קצת יותר, הייתי צריך להתמודד עם המון דברים. קודם כל היה איזה ארגון היאבקות יריב ש… כל מה שאני יכול להגיד זה שהם הציעו לי הצעה נהדרת, והם דנו איתי בכבוד, רק בצורה מכובדת, ואני לא יכול להגיד משהו רע על איך שהם ייצגו את עצמם או אותי. ניצבתי בפני הדילמה הקשה הזאת, שאם אחליט לחזור להיאבקות, האם אני צריך לחזור אל ה-WWF, או למצוא הרפתקאות חדשות במקום אחר. לא לפני כל כך הרבה זמן אמרתי, "אני לא תאב לכסף, אני תאב לכבוד," אבל עד שאי פעם תיכנס לנעליי ותחליט החלטה כזאת, כשתקבל הצעה נהדרת ותחליט איזו תיקח… וחקרתי המון בתוכי, לאף אחד אין שום מושג עד כמה חקרתי את עצמי על זה.

אבל בסופו של דבר, כל מה שעשיתי וכל מה שאני תכננתי לעשות - אני חייב הכול למעריצים שלי ב-WWF, ואני לא אלך לשום מקום. ה-WWF? טוב, אהיה אם ה-WWF לנצח.

אני רוצה להסביר למה עזבתי מלכתחילה. אנשים תוהים אם עזבתי כי אולי אני מפסיד רע, ואולי זה נכון. שון מייקלס, אלוף פדרציית ההיאבקות העולמית, אני רוצה להבהיר משהו, כי אולי זה לא נראה היה ככה בזמן אמת, אבל שון מייקלס ניצח אותי בצורה הוגנת באמצע הזירה ואין שום תירוץ לכך. אולי אני לא ממש שמח מזה, אבל ידעתי מה על הכף כשנכנסתי בין החבלים לקרב בן שישים הדקות האלה, והפסדתי ואין לי שום תירוץ לכך. אתם יודעים, אני מחשיב את שון מייקלס ליריב שלי, לא לאויב שלי. אבל אתה יודע, שון מייקלס, יש משהו בך שפשוט ממש מטריד אותי. שון מייקלס, אולי אתה קצת צעיר יותר ממני, ואולי אתה אפילו קצת יותר אהוד, ויש שם אנשים שאולי חושבים ששון מייקלס הוא קצת יותר חמוד ממני. שון מייקלס הוא מתאבק נהדר ועשה עבודה נהדרת כאלוף, אבל יש שני דברים ששון מייקלס לעולם לא יהיה. הוא לעולם לא יהיה קשוח כמוני, ולעולם לא יהיה חכם כמוני. אני חושב שריצ'רד ניקסון אמר את זה טוב, "אתה לומד מתבוסה, ואתה חוזר ומנצח אותם בפעם הבאה." בגלל זה החלטתי לקבל את האתגר של המתאבק הכי טוב ב-WWF כיום, ובסרבייבור סירייס, אלחם מול… 'סטון קולד' סטיב אוסטין. אולי אני קצת חלוד ואולי לא אהיה, אבל סטיב אוסטין, אני רוצה שתדע דבר אחד: מדיסון סקוור גארדן הוא לא כנסייה אלא אדמת קודש. וסטיב אוסטין, 'סטון קולד', נראה מי יכסח למי את התחת במדיסון סקוור גארדן.

מאז שעזבתי היה לי סיכוי ממש לחשוב על כמה דברים, ואני חייב את כל מה שיש לי למעריצים שלי ברחבי העולם. יש לי את המעריצים הכי נהדרים בעולם. זאת זכות מדהימה שיש לי מעריצים כאלה. וזה משהו שאני לוקח ברצינות, להיות מודל לחיקוי, ואני חושב שהדבר היחיד שהיה חסר בפדרציית ההיאבקות העולמית בששת החודשים האחרונים… היה אני. אני רק רוצה להגיד שאנשים שאלו אותי למה אני חוזר, למה אני רוצה לחזור. זה לא כל כך כיף לפעמים - בעיקר אם אתה יכול להרשות לעצמך שלא, שיכסחו אותך ויפצעו אותך. זאת עבודה קשה ודרך חיים קשה. קיבלתי הזדמנות ללכת הביתה ולבלות זמן עם משפחתי, ויש ילד קטן בקנדה, שממש סגד לי. הייתי הגיבור שלו. וזה משהו שאני ממש גאה בו. והילד הקטן הזה יום אחד חלה מאוד, לא לקח הרבה מאוד, רק כמה שעות, והילד הזה הפך לילד הקטן הכי חולה בכל קנדה. והלכתי למיטה שלו והבטחתי לילד הקטן הזה, על ערש דווי, כשלא חשבו שיעבור את הלילה, הבטחתי לילד הקטן הזה שאם פשוט יצא מזה, אם פשוט יעבור את זה, אם פשוט יצא מההצמדה, שאני אחזור מפרישה עבורו. וברגע שאמרתי את זה באוזנו הוא התחיל לצאת מזה. טוב, הלוואי שאוכל לספר לכם שיש לי סוף טוב פה, אבל לא. בדיוק כשחשבנו שהילד הקטן הזה עומד לנצח, הוא לא, והילד הקטן הזה מת. והילד הקטן הזה היה האחיין שלי. אבל הסיבה שהחלטתי לחזור - ואנשים יכולים לחשוב מה שהם רוצים ויכולים לנחש שחזרתי, ושתכננתי את זה לפני הרבה מאוד זמן, אבל העובדה היא, שמאותו היום הבטחתי לעצמי שאחזור ושאתן למעריצי היאבקות ולילדים קטנים בכל רחבי העולם מישהו שיוכלו להעריץ. מישהו שלאו דווקא… היי, אני לא יכול לרקוד ואני לא מצטלם כל כך טוב לירחונים נשיים, אבל אני הטוב ביותר שיש, הטוב ביותר שהיה והטוב ביותר שיהיה אי פעם, וחזרתי. תודה רבה לכם.


החזרה של הארט התקבלה בברכה אצל רבים מהמתאבקים, שנמאס להם מזמן מגישת הפרימה דונה והתפרצויות הזעם התכופות של שון מייקלס. יריבו של הארט בסרבייבור סירייס, סטיב אוסטין, אפילו התקשר אל ברט בעצמו, וממש התחנן בפניו שיחזור ל-WWF. אוסטין, כמו רבים אחרים, האמין שהארט הוא האדם היחיד שיוכל לשמור על מייקלס ולסיים את התנהגותו הלא מכבדת. מייקלס עצמו ממש לא שמח מהחדשות. לא רק שראה את הארט כתחרות ישירה, אלא שגם זעם שברט קיבל כפול ממה שהרוויח. מייקלס ממש האמין שהיה עליון בכל צורה על הארט, שהרגיש שהפך להיות דינוזאור בתעשייה שנדחף יותר מדי זמן לאור הזרקורים. שון סבר שזה הזמן שלו לזהור, אבל כשהארט חזר הוא ידע שזה יקשה עליו הרבה יותר. ההבדל בתשלומים שלהם פשוט זרה מלח על הפצעים.

וינס מקמהן גם הוא חשש מכמות הכסף שנאלץ להבטיח להארט כדי להבטיח את שירותיו, מה שהפך להיות גורם מטריד מאוד עבורו. שישה עשר חודשים לאחר העסקה, הופיע מקמהן בתכנית אוף דה רקורד והודה איך הרגיש בנוגע לחוזה המנופח של הארט. "אחרי שחתמתי על העסקה, הצטערתי על כך. הצטערתי פיננסית כשחתמתי על העסקה. ברט, גם לפני שהציב את WCW מול ה-WWF, אמר לי שזה לא קשור לכסף. זה קשור לנוחות וליחס שקיבל - כבוד - ב-WWF כבר שנים רבות. זה היה יותר חשוב לו מהכסף. אבל הוא התמודד מול הארגון של טרנר והעריך את עצמו ביותר מדי. כולם מסביבי באותה התקופה אמרו, 'אלוהים אדירים, אתה לא יכול לתת לברט ללכת, פשוט אי אפשר! זה הקש שישבור את גב הגמל, וינס, אסור לך לתת לברט ללכת!' הקשבתי להם ואני חושב שאני מצטער שעשיתי זאת מנקודת מבט פיננסית."

שנה לאחר החתמתו מחדש של הארט, ניסה מקמהן לסגת מהעסקה כשאמר להארט שהוא כבר לא יכול להרשות לעצמו אותו, והוסיף שהוא רשאי לפתוח מחדש את המו"מ מול WCW. מקמהן השיג שנה אחת טובה אחרונה מהארט, והרגיש שהוא ממש מתנגד למה שה-WWF ניסו להציג. הארט היה הרוס, אבל לא מופתע. מקמהן כבר הפר הרבה הבטחות במהלך השנה, שלא לדבר על הירידות עליו מאחורי שולחן השדרנים, שהציגו אותו כזקן ושבור מתי שיכול היה.

התוצאה הייתה תקרית שתיזכר בתולדות ההיאבקות כ'דפיקה במונטריאול' בסרבייבור סירייס 1997. בתקרית מקמהן הנואש - שנבהל מכך שהארט יגיע לאטלנטה עם תואר ה-WWF - צלצל בפעמון על אמת בלי שהארט ידע במהלך קרב מול שון מייקלס על תואר ה-WWF. בכך, הוא סיים ללא גינוני טקס ובאופן משפיל קריירה עשירה ב-WWF, והפך את עצמו לאויב הציבור מספר אחת בעיני תומכיו של הארט באותו הזמן. באופן אירוני, מונטריאול הייתה החלק האחרון במה שה-WWF הזדקקו לו כדי להילחם מול WCW במלחמות ליל שני. (בעוד ש-WCW חיסלו את עצמם, מונטריאול הביאה ל-WWF היל ראשי בטעות, מקמהן עצמו, שהפך להיות היריב המושלם לאנטי-גיבור ממעמד הפועלים, סטיב אוסטין. הפיוד שלהם ביחד שבר את השיאים, והוביל לתחייתה של ה-WWF כשהחלה להיכנס סופית אל ה"אטיטיוד ארה".)

 

Diunim

New member
חלק ד'

הרבה לפני שווינס מקמהן שבר את שיאי הצפייה ב-RAW בקטעים מול סטיב אוסטין אחרי שהמציא את עצמו מחדש כהיל הכי שנוא בביזנס, הוא חיפש יריב לכוכב העולה מתוך רוסטר ההיאבקות שלו. עבור רבים, בחירתו של בריאן פילמן הייתה ברורה. שני החברים הטובים היו שותפים לשעבר ב-WCW והייתה להם כימיה נהדרת ביחד. הם גם היו שתיים מהדמויות הכי קיצוניות ברוסטר, כשדמותו הבלתי צפויה של פילמן תציג יריבות מושלמת מול אוסטין הדברן והרציני.

אחרי שרמזו לאט על עימות בין השניים, נתן להם מקמהן להשתחרר בפרק של סופרסטארס שהוקלט ב-22 באוקטובר בעיר מגוריו של פילמן, סינסינטי. פילמן עדיין סבל מתוצאות התאונה שלו, כשתלאות הדרכים רק החמירו את מצב הקרסול שלו, ולכן הוא עדיין לא יכול היה להתאבק. במקום, הוא היה בעיר כדי לראיין את אוסטין, וקידם את הקרב של זוכה טורניר מלך הזירה בסרבייבור סירייס מול ברט הארט החוזר.

פילמן שיחק את התפקיד של החבר הגאה ששמח ששותפו לשעבר קיבל הזדמנות להילחם מול הארט בבמה הגדולה. אוסטין לא אהב את ההתנהגות הממש לבבית של פילמן ולעג לו, וקרא לו "פריק קטן ונכה". בגלל שברוב המקומות התכנית שודרה ב-11 בבוקר ביום שבת, היא עמדה לעבור את גבולות הטעם הטוב עבור שעה כזאת. כשפילמן התחיל להגיד בהתלהבות את המשפט המפורסם של ברט הארט, "הטוב ביותר שיש, הטוב ביותר שהיה, והטוב ביותר שיהיה אי פעם", פתאום הכול הפך למאוד אלים. אוסטין תקף את פילמן, וריסק על רגלו השבורה את המקל שהשתמש בו לתמיכה. לאחר מכן הלך עוד יותר רחוק, ושם את קרסולו של פילמן בין המתכת הקשה של כיסא פלדה מתקפל כשדרך עליו כמה פעמים עד שמתאבקים מהקארד הנמוך ועובדי הארגון התערבו.

האנגל נודע לשמצה, ולשים את האיבר של יריבך בכיסא פלדה ולקפוץ עליו נודע בתעשייה כ"פילמנייזינג". כמו דברים כה רבים שקרו בתכניות של ה-WWF באותה התקופה, הרעיון נולד באולמות הבינגו הבקושי מוארים בפילדלפיה, ב-ECW. ב-9 במרץ, בביג אס אקסטרים באש 96, ביצע שיין דאגלס את אותו המהלך בדיוק לרייבן לאחר הקרב שלהם על תואר ECW, למרות שבפני הרבה פחות מעריצים. הייתה זאת העתקה גסה, אבל רוב מעריצי ה-WWF לא ידעו: הם פשוט חשבו שראו אנגל מלהיב ומקורי.

הרעיון מאחורי ההתקפה של אוסטין על פילמן הייתה להוציא אותו מהטלוויזיה כדי שיוכל לעבור עוד ניתוח בקרסול שלו, והוא עבר את הניתוח למחרת היום. הוא התחיל מחדש את תהליך ההחלמה, והדיאגנוזה אמרה שלא יוכל להתאבק לפחות חצי שנה. (פילמן חזר אל הזירה ב-5 במאי, הקרב הראשון שלו אחרי מעל שנה, בקרב חושך שקרה לאחר RAW. הבכורה שלו בטלוויזיה התרחשה כמעט שלושה שבועות אחר כך בניצחון בקרב סקוואש על הג'ובר טוני ויליאמס.) אבל, הסיפור בין הצמד לא הסתיים שם. כעבור שבועיים, הסכיזופרניה היצירתית המתמשכת של וינס הופגנה במלואה כשהציג אנגל מדהים יותר ממה שאי פעם העז לנסות קודם לכן.

כשמקמהן הצליח להעביר את RAW שעה כדי שתתחיל בשמונה בערב, שעה לפני תשע בערב, השעה בה התכנית התחילה בדרך כלל לאחר רצח במשיכת קולמוס האהוב על עקרות הבית, הוא שמח. לא רק ש-RAW קיבלה תכנית כמו ווקר שעלתה לפניה והייתה הרבה יותר ידידותית לדמוגרפיה, אלא שעכשיו WCW לא התחילו שעה לפני התכנית שלו. וינס האמין שהצופים המזדמנים צפו בתכנית של טרנר בכוונה להעביר אחר כך ל-WWF, אבל שכחו מ-RAW עד שהתחילה. כיוון ששני השידורים יתחילו באותו הזמן, הוא קיווה שזה ישתנה.

כדי להפיץ עניין בשעה החדשה, רצה וינס לעשות משהו שנוי במחלוקת. בריאן פילמן וסטיב אוסטין עשו דברים שהתקרבו באופן מסוכן לגבול הטעם הטוב כבר כמה חודשים, אבל הם תמיד ידעו איך לא לפגוע ביותר מדי אנשים. מה שתוסרט עבורם לפרק של ה-4 בנובמבר ב-RAW לא רק עבר את הגבול, אלא השאיר אותו רחוק מאחור. הוא גם כמעט גרם ל-WWF לעוף מ-USA נטוורק.

היה זה ברוס פריצ'ארד שהציע למקמהן את הרעיון שאוסטין יפרוץ לביתו של בריאן פילמן ויגמור את מה שהתחיל שבועיים קודם לכן בסופרסטארס, רק כדי שפילמן יגיב וינסה להגן על ביתו עם אקדח פיסטול. הייתה זאת סצנה שנלקחה ישירות מפסגת הפחד, למרות שווינס לא ידע כי מעולם לא צפה בסרטים - הוא חשב שהם בזבוז זמן. מקמהן היסס בהתחלה. השימוש באקדח בתכנית שלו היה משהו שתמיד התנגד אליו, כי הוא ידע שזאת תיבת פנדורה של מחלוקת, אחת שברגע שיפתחו אותה לא תיסגר.

אבל, בגלל שהשיגעון החדש באמריקה המטורפת הייתה טלוויזיית שוק, השתכנע וינס לבסוף לזרום עם האנגל של האקדח, בעיקר הודות ללחץ כבד מצד פריצ'ארד ועורך המגזין של ה-WWF, וינס רוסו. הם שכנעו את יושב הראש שהסטוריליין מתאים לתכנית של ג'רי ספרינגר ולעוד תכניות שנויות במחלוקת שכל כך הצליחו. חלק מהצוות השמרן יותר של מקמהן דאג בנוגע לשימוש באקדח באנגל של היאבקות. "לא הייתי מכניס לשם אקדח," טען קורנט, "זה הדבר היחיד בהיאבקות שלא עושים, כי אם מישהו שולף אקדח, אז הוא חייב להשתמש בו."

כשהוא לא נרתע מהשוללים את הרעיון למרות הדאגה שלו, המשיך מקמהן עם הסטוריליין, ושלח צוות צילום לבית משפחתו של פילמן בוולטון, קנטקי כדי לצלם את הסצנה השנוייה במחלוקת. הוא ביקר בבית באופן אישי שלושה ימים קודם לכן עם פריצ'ארד כדי להבטיח שהכול יהיה כמו שרצה, אבל ברגע האחרון הוא שינה את דעתו. במקום, הוא החליט לתת למתאבקים לאלתר הכול, ולצלם את זה בשידור חי במהלך השידור של התכנית המוקלטת כבר. הוא הרגיש שטייק אחד יגרום להכול להיראות הרבה יותר מתאים למה שרצו, ויהפוך את הכול לחד יותר, בניגוד לדברים ערוכים.

לאחר אזהרה לפני התכנית ב-RAW שטענה שהפרק יהיה "גרפי ואלים", פרץ מקמהן לשידור כשהפרשן קווין קלי הוצב מחוץ לבית של פילמן. קלי הסביר את האירועים שעומדים להתרחש, והיה המספר לקהל הטלוויזיה וגם השליח שמקמהן דיבר דרכו. אחרי שנטע במוחם של הצופים ספקות לגבי מה שעומד לקרות, השידור חזר אל ביתו של פילמן "בפרוורי סינסינטי", כשהדרמה חוזקה בעזרת צילום מקרוב של הקרסול המגובס של המתאבק המושבת. זה היה אמיתי, תוצאת הניתוח שעבר לאחרונה, אבל נרמז שזה נגרם בגלל ההתקפה של אוסטין עם הכיסא שבועיים קודם לכן.

פילמן ישב על הספה בקלילות כשאשתו האמיתית מלאני ניסתה לשחק כמיטב יכולתה, ועטתה הבעה של דאגה אמיתית ברקע. כשקלי דיבר על המצב מול אוסטין, הכריז פילמן שהמצב הפך לאישי ביניהם, ולכן יש חוקים חדשים. בשידור לווייני, קטע אותו מקמהן והודיע על כך שאוסטין הקיף את השכונה, ואז דיבר על החולשה של פילמן כששאל אותו האם הוא מרגיש כמו בן ערובה בביתו.

"הא, סטיב הוא איש מת מהלך. כי כשאוסטין 3:16 יפגוש את אקדח תשעת המילימטרים של פילמן," ואז פילמן חשף שהחזיק פיסטול - "אני אירה בתחת המצטער שלו ישר לגיהינום." כשהמצב עובר בין סרט אימה דל תקציב לרדיפה משטרתית בשידור חי, המצב הפך לדרמטי כשקול מחוץ למצלמה צעק, "סטיב אוסטין שם עכשיו!" השידור הסתיים וחזר לקרבות שצולמו שבועיים קודם לכן בפורט וויין, אינדיאנה, בהבטחה שהשידור יחזור לשם לאחר מכן.

 

Diunim

New member
חלק ה'

בהתפתחות האחרונה סטיב אוסטין הגיע, והופיע מול המצלמה לראשונה כשמצא את הבית ועבר את הגבול לחצר. את הדקות הבאות הוא בילה כששעשע את עצמו וזרק שני ניצבים חסונים שהיו אמורים להיות החברים של פילמן, והכניס אלמנט סלאפסטיק כשהרביץ לשניהם בראש בצעצועי ילדים ובדלת המכונית המשפחתית המרווחת שניצבה בשביל הכניסה, ואז זרק אותם אל דלת המוסך של פילמן. "זה היה לילה חם וכבד וזה היה כמו שוט אמיתי," נזכר אוסטין. "היינו חייבים לעשות הכול בטייק אחד. בריאן לא תיקן את הדלת כי שברנו את הצירים ממש." לאחר ההתקפה, הקיף אוסטין את הבית וחיפש דרך להיכנס, כשווינס קצת מוטרד מהכול. "יש תחושה מאוד לא נוחה בשידור החי שראינו," הוא סיכם, ודי דאג שהעניין ילך רחוק יותר ממה שהתכוון שיהיה. היה מאוחר מדי להתקשר למישהו ולשנות את התסריט עכשיו: מקמהן החליט לאשר את הסטוריליין, ונאלץ לקבל את ההשלכות.

בביתו של פילמן, בהה בריאן בריקנות אל המרחק ואחז בגלוק פיסטול שלו. עיניו היו מתות, והצופים הבינו את האפשרות המוחשית שעמד לירות ולהרוג את אוסטין בשידור חי. מקמהן אמר שמה שהצופים ראו היה תכסיס יחסי ציבור שהשתבש, ושאוסטין ניסה לעשות שם לעצמו. ההכרזה רק חיזקה את הדרמה, והוסיפה עוד אלמנט מציאותי לסגמנט. הייתה זאת חוויה הזויה לקהל הטלוויזיוני. הם ראו מלודרמה מדהימה מתרחשת בשידור חי מול עיניהם, מה שהיה לכאורה לא חלק מהתסריט, בניגוד מושלם ולא נוח לקריקטורות חסרות המעוף של הסטוקר, הסולטן ורייזור ראמון של ריק בוגנר.

בינתיים בקנטקי, ריסק אוסטין את החלון בדלת האחורית של פילמן ונכנס לבית כמו ג'ק ניקולסון בסצנה המפורסמת של "הנה ג'וני" מהסרט "הניצוץ". בתגובה, קם פילמן מהספה וכיוון את האקדח שלו, מוכן לירות באוסטין כשנכנס אל הסלון בו היו הוא ומלאני. לפני שמשהו קרה, המסך שוב הפך לשחור. כשמקמהן הרהר במה שקרה, הבמאי קווין סילפס חייג ממשאית ההפקה שהייתה ליד מגורי פילמן, ואמר שהחשמל בבית קפץ ושאיבדו את השידור. כשהוא נואש לעדכון, נאמר למקמהן ששאר צוות ההפקה התכנס במשאית מרוב פחד, בלי מושג מה קרה או איפה אוסטין נמצא. הכול היה חלק מהסטוריליין, אבל ההצגה נראתה אמיתית מאוד.

מקמהן בילה את שארית התכנית בלהזכיר לצופים להישאר כדי לראות את הסוף של הגרסה של ה-WWF ל-COPS, והבטיח להחזיר את השידור עבור הסיום הקשה ואולי המפחיד. כמובן שהשידור חזר לעבוד לפני ש-RAW ירדה מהאוויר, והקהל של וינס ראה סצנה של פניקה. פילמן צרח, עיניו פראיות וזזות כשחבריו ואנשי ה-WWF התקשו לשמור עליו רגוע. בינתיים, עדכן קלי את כולם שלא נורו יריות כי אוסטין ברח כשראה את הנשק.

"אלוהים אדירים, הוא חזר," צרח קלי, כשעוד מאבק התרחש כשאוסטין חזר. הצילום החלק בדרך כלל רעד והיה מטושטש בכוונה במהלך המהומה, והוסיפו עוד שכבה של אותנטיות להצגה. ניצבים ללא שם ניסו לסחוב את אוסטין משם, מלאני צרחה והתחננה שייקראו למשטרה, והפרשן ג'רי לולר התחנן בפני קלי בשידור חי לקחת מקלי את האקדח לפני שיהרוג מישהו.

אבל קלי לא העז להתקרב לפילמן המטורף, שצרח בטירוף, "תעזבו אותו, זה מגיע לבן זונה הזה. תעזבו אותו! אני אהרוג את הבן זונה הזה! תעזבו אותו, זוזו מהדרך! זוזו מהדרך המזוינת! תעזבו אותו!". המסך שוב השחיר ואז נשמע האקדח - ואז התכנית הסתיימה מיד, והשאירה את הצופים תוהים האם מישהו נורה, ואת ההורים שואלים מה לעזאזל קרה להיאבקות המקצועית מאז שצפו בהאלק הוגאן ובאנדרה הענק לפני עשור. דייב מלצר לא התרשם, והאמין שהתכסיס היה ניסיון נואש לקבל רייטינג חזק.

זה היה מעניין בגלל ש(כמו רייזור המזויף, דאבל ג'יי המזויף וסיפורי החדשות המפוצצים השבועיים שמנפנפים בהם ולא מובילים לשום דבר) זה מרתק לראות עד כמה התכניות של ה-WWF נראות נואשות. WCW נמצאים באותה מלחמה, והם משתמשים באותם תכסיסים, אבל מצליחים לעשות זאת במסגרת של תכנית ההיאבקות שלהם.

הרייטינג סיפר את הסיפור. אמנם RAW נוצחה שוב בקלות בידי נייטרו באותו הלילה, אבל היה רגע במהלך השידור ש-RAW הדביקה את המתחרה והייתה צמודה אליה באחד מרבעי השעה. זאת הייתה הפעם הראשונה מזה חודשים שה-WWF עשו זאת. כמובן שהיה גם מחיר לשלם על הסטוריליין הזה: דו"חות דמוגרפיים חשפו שבערך 125,000 צופים לפני גיל ההתבגרות הוטרדו כל כך ממה שקרה בביתו של פילמן עד שהחליפו ערוץ לנייטרו כשהמתח היה כבד מנשוא עבורם.

אוסטין ופילמן זעמו שהאנגל לא ניצח את נייטרו, כי שניהם היו בטוחים שישבור את רצף הניצחונות של היריבה. למרות זאת, וינס עדיין הרגיש שמדובר בקו פרשת המים. כל הדיבור בתעשייה ובצהובונים למחרת היום היה קשור למה שה-WWF עשו. "זאת הייתה נקודת מפנה להיאבקות במה שהיה מקובל כבידור, ובריאן היה גאה להיות חלק מזה," נזכרה מלאני. סטיב אוסטין נזכר שלמרות שטיטאן אסרו מהמתאבקים שלהם לאחרונה לדבר עם כל אחד שקשור ל-WCW (מפחד מפני הדלפות מידע ועוד עריקות - למרות שמעטים נשמעו להנחיה) הוא נתקל בכמה חברים ועמיתים לעבודה לשעבר בטיסה ביום לאחר תקרית האקדח. הוא פנה לדבר עם מכריו הוותיקים, ורבים מהם מיהרו לשבח את האינטנסיביות באנגל והנועזות של ה-WWF בניסיון הכיוון החדש.

 

Diunim

New member
חלק ו'

על האנגל דיברו גם במשרדי USA נטוורק, כשרבים בתחנה זעמו מהתוכן שטיטאן שידרו. מעטים הבינו שמקמהן קיבל אישור לביצוע כל האנגל בידי אנשים יותר ליברלים ב-USA בניסיון לחזק את הרייטינג הנמוך של RAW. אבל, בטוויסט אירוני שהיה דומה לתקרית הקידה במאי, גילה מקמהן שננזף על משהו שאושר מראש.

לפני הצילומים, מקמהן התפשר והסכים להרגיע קצת עם התוכן של האנגל. טיוטות ראשוניות דרשו שמלאני תיקח באמפ, ואז פילמן יירה על אוסטין פעמיים לפני שהשידור ירד. USA לא אהבה אלימות מול נשים ושימוש אמיתי באקדח על המסך, אז מקמהן שינה את התסריט לשם כך. אלו ברשת שהסכימו לפעלול לא הבינו עד כמה הכול ייראה אמיתי: הם חשבו שזה יהיה עוד אנגל שחוק של היאבקות. "אף אחד לא ציפה שזה יצא כל כך טוב. זה היה משהו שגרם לך להגיד, 'זה אמיתי?'" טען מייקל הייז.

כשהמשרדים של USA הוצפו בתלונות מהורים זועמים עם ילדים שהאמינו שהכול אמיתי, מצב הרוח ברשת החמיץ. היה גל שלילי שנבע מהעולם התאגידי אל הארגון של וינס, ומפרסמים חשובים של טיטאן כמו מילטון ברדלי - שצעצועי קראטה פייטרס שלהם פורסמו כמה פעמים בשידור - זעמו ממה שהתרחש בתכנית ההיאבקות הנקייה לכאורה שכוונה לילדים קטנים.

"האנגל הזה היה מושלם, זה היה אחד מהאנגלים הכי טובים שאי פעם עשיתי," נזכר אוסטין, "אבל זה היה אמיתי מדי להיאבקות מקצועית, וה-WWF קיבלו הרבה היט על כך." זה היה יותר מהיט: חברים בכירים בהנהלת USA דאגו מכמה רחוק ה-WWF לקחו את הניסיון האחרון שלהם, וגם אם תוכן דומה ואפילו יותר אינטנסיבי היה ברשת בתכניות כמו סילק סטוקינגס, גם היה מעט מאוד ספק שהתכניות הללו היו בידור מתוסרט. מה שה-WWF עשו הוצג כאילו לא היה מזויף. אחרים ב-USA, בעיקר סגן נשיא תכניות הספורט, וויין באקר, זעמו שהמילה "זין" נאמרה בשידור. באקר כל כך כעס ממה שראה, עד שדרש שה-WWF והתאטרון האימתני שלהם ייזרקו מהתחנה מיד.

יושבת הראש של USA נטוורק, והאחראית הראשית, קיי קופלוביץ, הרגישה שמקמהן ינסה משהו מסוכן כדי למשוך תשומת לב ל-WWF, כי הוא כבר עשה לה כמה כאבי ראש השנה באותה צורה. היא כעסה עליו יותר מפעם אחת אחרי שהגזים, אם אלו היו הקטעים מוציאי הדיבה של טד טרנר, התכסיסים ההומו אירוטיים של גולדאסט, העלייה בשימוש השפה הגסה או מחוות האצבע המשולשת המתרבות שהגיעו לתכנית שלו. זה היה האחרון בסדרת התכסיסים של מקמהן שגרם לה לעבור על החוזה של USA עם טיטאן לפרטי פרטים, כדי לחפש איזו פרצה בנושאי התוכן שתאפשר את ביטול החוזה אם תזדקק לכך. לקופלוביץ נמאס מהטקטיקות ההולכות ונואשות של מקמהן בניסיון לנצח את WCW. למעשה, נמאס לה מכל הקרקס החדש של ה-WWF.

אפילו שידעה שניתנה למקמהן רשות לבצע את האנגל המפחיד, חשה קופלוביץ את הזעם כלפי ה-WWF אצלה. כשהיא מרגישה שלא נותרה לה הרבה ברירה, קראה קופלוביץ לווינס לפגישה איתה ועם צוות העוזרים שלה כדי לשוחח על עתידה של RAW. באופן מסקרן, הפגישה התרחשה באותו התאטרון במנהטן בו RAW הופיעה כל שבוע בשנותיה המוקדמות, כשזאת עוד הייתה תכנית שכוונה כלפי הילדים והמשפחות. במקום למחות על אי הצדק בכך שהוזמן לשם, וינס שיחק את המשחק כשקופלוביץ הכריחה אותו לצפות בסרטון שתיעד את כל מה שעשה בתכנית הטלוויזיה שלו בשנה האחרונה והרשת ראתה כפוגעני, מעורר מחלוקת או שהרגישה שהפר את התנאים של החוזה ב-USA. כשהסרטון נגמר, הזהירה קופלוביץ את וינס שמה שעשה לאחרונה כבר לא מיועד לילדים, וש-RAW שווקה כתכנית ילדים ולכן היא לא תסבול את זה ברשת שלה. "וינס, אנחנו לא עושים את זה יותר," היא הזהירה, "זה צריך להיות קליל יותר. זה צריך לחזור לנוסחה המקורית."

למקמהן לא הייתה ברירה אלא להסכים, והוא התנצל באופן פומבי אך לא כנה בסוף השבוע בלייבווייר, והתנצל על השפה שהשתמשו בה, אבל כמובן, לא על הסגמנט או על השימוש באקדח. מאוחר יותר באותה התכנית, הוא נתן לשדרניו הנאמנים, מייקל הייז וג'ים רוס, להגיד שהמון מעריצים בעצם נהנו מהתכנית ורצו עוד מאותו התוכן. לפקודת וינס, קרא רוס מכתבים שלכאורה נשלחו בידי מעריצים, והבטיחו שיעזבו את WCW לטובת ה-WWF לנצח אם RAW תעשה תכניות כאלו לעתים יותר קרובות.

מתקשרת אחרת, אימא נבוכה מפלורידה, ייעצה במקום זאת לווינס שעל ה-WWF לנקות את עצמם, והתלונה שהשימוש באקדח לא היה נחוץ. כשהוא לא נינוח מההטפה, וינס התפתל בכיסא שלו כשהקשיב. אחרים הגנו עליו, "אפשר להגיד שמקמהן הלך רחוק מדי ושעבר את הגבול, אבל למען האמת זה עבד," אמר ג'ין אוקרלנד, שעבד ב-WCW בזמן השידור. קווין קלי, ששיחק תפקיד מרכזי באנגל, הגן גם הוא עליו גם שנים לאחר מכן, "מה אתם הייתם עושים אם הייתם במצב כזה, ומאיימים על המשפחה שלכם ואתם חסרי אונים מול התוקף? תיקחו אקדח," הוא טען. "זה משהו שאני חושב שהמון אנשים פה במדינה, עם זכויות לנשק מתוקף התיקון השני לחוקה, יכלו להזדהות איתו."

עם כמה שהנושא היה מעורר מחלוקת, התגובה המידית שעורר לא עברה ליד מקמהן ושאר צוות הכתיבה. זה היה הכי הרבה תשומת לב שה-WWF קיבלו מאז תחילת מלחמות ליל שני. וינס תמיד האמין שכל עוד אנשים דיברו על ה-WWF אז הם עשו את הדבר הנכון, וכאן זה היה נכון ללא ספק. הוא התחיל להבין שעוד ועוד שינויים בכיוון האדג'י הזה בתכניות זאת התשובה בקרב מול WCW, שלא יכלו לחלום על להגיב על כך בגלל המגבלות ש-TBS כפו עליהם.

בעבר, WCW נכבלה מצנזורה מלמעלה, כשאנשי טרנר אפילו הלכו רחוק ודרשו להפסיק להשתמש במונח הישן בענף, "חפץ זר", עבור כל חפץ לא חוקי. כשהם מפרשים בטעות את המילה "זר" כמכוונת נגד לא-אמריקנים, ארגון האב האולטרה-פוליטיקלי קורקט דרש שינוי ושישתמשו במקום במונח הלא הגיוני "חפץ בין לאומי". דברים כאלו הפכו את WCW לבדיחה הרבה לפני המהפכה של אריק בישוף, אבל גם הוא ידע שלנסות לעשות משהו שיהיה רחוק מדי מאזור הנוחות של הארגון יגרום לו להסתבך.

למרות אזהרותיה של קופלוביץ, החליט וינס לבסוף לוותר על אמונותיו הישנות בנוגע להיאבקות מצוירת ולצלול לחלוטין למים הזרים של טלוויזית שוק. הוא ראה שהסטוריליינים האדג'יים שהכניס בזהירות למוצר שלו קיבלו את התגובות הכי טובות מכל מה שעשה, והרגיש שהזמן בשל להפסיק עם כל העמדת הפנים בנוגע לתדמית של פדרציית ההיאבקות העולמית. האנגל של פילמן ואוסטין היה הגורם לכך, אבל זאת עדיין רק ההתחלה. "יצרנו הרבה מחלוקת עם הפלישה לבית, זה היה ממש חדש והרבה אנשים דיברו," נזכר ג'ים רוס. "לא חשבתי שנחזור לשם, אבל זה פתח את הדלת."

מכל האנשים, דווקא ג'ים קורנט המסורתי היה זה שניסה לדחוף את מקמהן לכיוון המבוגר יותר. הוא הבין שהמעריצים של ה-WWF מתקופת הפריחה היו מתבגרים ומבוגרים צעירים, ושכדי למשוך אותם על הארגון לשנות את הצורה בה הציגו היאבקות. "רציתי להפוך את זה לממש אדג'י ואלים, כמו COPS. לא רציתי שלוש מצלמות באנגלים מאחורי הקלעים, רציתי מצלמות אבטחה כדי שייראה יותר אמיתי, אבל לא הרשו לי לעשות את זה," הוא אומר. "העניין עם וינס הוא שאפשר להגיד לו את אותו הדבר חמש עשרה פעמים עד שאתה כבר מכחיל והוא מסתכל עליך כאילו יש לך חרא בפה. ואז יום אחד הוא מתעורר ויש לו רעיון - שזה כל מה שאמרתי לו כבר כמה חודשים -ובראש שלו זאת הפעם הראשונה שהוא שמע על זה.

"ב-1996 קידמתי ריאליזם בזירה ועם הגימיקים של החבר'ה, אבל ברוס [פריצ'ארד] ופאט [פטרסון] תמיד רצו צחוקים, ואז וינס רוסו הגיע וקידם את התכניות בסגנון של ג'רי ספרינגר. כתוצאה מכך 1996 הפכה לשנת מעבר גדולה עוד יותר עבור ה-WWF מאשר 1995. בחלק אחד בתכנית היה לך את דה גון עם מגפי ההיאבקות החמודים שלו שנראו כמו סקטים, ובמקום אחר בריאן פילמן שלף אקדח!"

לרוע המזל, הסיפור האמיתי של בריאן פילמן היה בעל סיום מדהים וטרגי כצפוי. ב-5 באוקטובר, 1997, ביום של האירוע באד בלוד של ה-WWF, נמצא בריאן מת בחדר המלון שלו בבלומינגטון, מינסוטה, בגיל שלושים וחמש. הדו"ח לאחר המוות טען שגורם המוות היה מחלת לב, טרשת עורקים, אבל שילוב בין משככי כאבים, קוקאין ועוד כמה דברים תרמו לכך. אלו שהיו ליד בריאן בחודשים הקודמים לא ממש הופתעו.

לא עבר הרבה זמן לפני שגם חבריו הקרובים הפסיקו לדבר איתו מתוך חשש שרצה למות, כי לרוע המזל, פילמן לקח את תפקיד ה'תותח המשוחרר' רחוק מדי, ואפילו גילם אותו בבית כשרק מלאני והילדים שלו היו שם. החיים חיכו את האמנות, וזאת הייתה אחת מהסיבות שמלאני ביקשה גירושין. פחות משנה לאחר שעמדה בביתה ושיחקה את תפקיד האישה המפוחדת, מצאה את עצמה מלאני שוב ב-RAW, רק הפעם בתפקיד האמיתי של אלמנה עצובה שהייתה צריכה לגדל חמישה ילדים (ועוד אחד בדרך) כאם חד הורית. ההחלטה לשדר את מלאני האבלה רק עשרים וארבע שעות לאחר מותו הטראגי של בעלה ה

 

Diunim

New member
בפעם הבאה:

פרק אחרון בספר הזה, לפני שמתרגמים את הספר השלישי, ועוברים לשנה החשובה ביותר בתולדות ההיאבקות המקצועית אי פעם - הלא היא 1997.
&nbsp
בפרק 12, נשמע על סרבייבור סירייס 1996, ונראה איך האירוע הקטן הזה הצליח לשנות את ה-WWF לנצח.

 

oronm316

New member
אלוף! תודה רבה!

אני בדיוק צופה בתקופה הזאת בנטוורק אז כיף לקרוא גם מה קורה מאחורי הקלעים
 

oronm316

New member
שאלה קטנה על התקופה

הסטוקר... בכוונה דומה להאלק הוגאן? (שיער ושפם)
 
למעלה