פרק 7
לווינס לא היה ממש זמן לשבת ולטפל במאורעות המרגיזים של השבועיים האחרונים: הוא היה צריך למקד את האנרגיה שלו ולמצוא מנצח חלופי לטורניר מלך הזירה. לאחר שבוטל הפוש להאנטר הרסט הלמסלי, סרק מקמהן את הרוסטר שלו וחיפש תשובה, נחוש לא לטעות כפי שעשה בשנה שעברה ובחר לשים את הגלימה והכתר על המידקארדר השמנמן, נלסון 'מייבל' פרייז'ר. הוא לא נאלץ לחפש הרבה. מקמהן החליט להגיש את אחת מההזדמנויות המפורסמות שלו לכוכב עולה ברוסטר שלו שלאחרונה היה בעלייה ודרש שינוי בצורה בה הוצג: 'סטון קולד' סטיב אוסטין.
מוקדם יותר השנה, הטקסני הגאה, שהיה מתאבק נהדר בעל קול מחוספס ועם תחתונים ומגפיים שחורים, התאבק בתור הרינגמאסטר כשמשך את מקמהן הצידה המהלך הקלטת טלוויזיה. כשנמאס לו מהגימיק הגרוע והבלתי ניתן לקידום שלו, ביקש אוסטין שיביאו לו הזדמנות להמציא שם אחר ודמות חדשה לעצמו.
"וינס, אני לא הרינגמאסטר. אני פשוט לא אוהב את זה," הוא אמר ליו"ר בענייניות.
"טוב, בסדר. אז מי אתה? אתה המאסטר של מה שאתה עושה בזירה - זה הגיוני," אמר מקמהן בתגובה. אוסטין סירב לוותר, והעדיף לוותר על עבודתו בגלל שיציק למקמהן מאשר לעבוד עם דמות שלא יצליח איתה. הוא כבר חשב על משהו אחר לאחר שראה לאחרונה סרט דוקומנטרי מעלף על הרוצח הסדרתי, 'איש הקרח' ריצ'רד קולינסקי. הוא רצה שדמותו ב-WWF תהיה גם היא דמות של רוצח קירח, מזוקן, חסר רחמים וקר לב, והציע את הרעיון לווינס.
כשהוא מעריץ את הנחישות החצופה של אוסטין, הסכים מקמהן לשקול את הבקשה, ואמר לו,
"נחשוב על זה ואולי ניצור משהו אחר." אוסטין כעס כשהצוות היצירתי של ה-WWF חזר אליו כעבור כמה ימים עם רשימה של שמות אפשריים שהחמיצו את העניין לגמרי. הם פירשו את ההתייחסות ל'איש הקרח' בכך שאוסטין רצה שמות מבוססים על טמפרטורה, וההצעות היו צ'ילי מקפריז, פנג מקפרוסט, אייס דאגר והאהוב על אוסטין: אוטו פון רוטלס.
"השמות הללו באו ממחלקה ב-WWF שנקראה שירותים יצירתיים," הסביר ג'ים קורנט.
"כשאתה יושב ליד שולחן עם וינס ומעלה רעיונות למתאבק חדש, וינס ביקש שהשירותים היצירתיים ימציאו שמות בהתבסס על מה שהגימיק שלהם עומד להיות. אז אם בחור עמד להיות שרברב, אז הם יכתבו שמות שמבוססים על שרברבים, ומשם בא השם של TL הופר. וינס הביא רעיונות לתלבושות וביקש מהשירותים היצירתיים לעצב לו משהו שנראה כמו החזון בראשו. אבל הם לא היו אנשי היאבקות, הם היו קופים מאומנים."
כשהוא משדר בגל שונה לחלוטין מהבוס שלו ומהאנשים שהיו אמורים להמציא לו דמות על המסך, דיבר אוסטין על המצב עם אשתו האנגליה ג'ייני. הוא הודה שהוא ממש כועס, ושלא יכול היה לשאת את המחשבה שיחזור למשרד בלי חלופה לשמות שפסל לחלוטין. כשצעד בביתו בטקסס והתקשה להמציא משהו, התחיל אוסטין לשקול כיצד יוכל לנסות לגרום לאחד מהרעיונות המטורפים שה-WWF הציעו לו לעבוד. ואז ג'ייני אמרה משהו שלא רק שינה לא את הקריירה, אלא גם את כל תעשיית ההיאבוקת.
|הדגש"סטיב, תירגע ותנוח קצת. אל תדאג לגבי זה, תחשוב על משהו. עכשיו בוא, תשתה את התה שלך לפני שיהיה קר כאבן."
בלי לחשוב, היא המציאה את השם המושלם לדמות שתלכוד דור שלם. 'סטון קולד' היה תיאור מצוין. זה היה בדיוק מה שאוסטין רצה. ובאמת, וינס נתן לאוסטין לזרום עם השם, למרות שלא בגלל שממש התלהב ממנו. למעשה, ממש לא היה לו אכפת. כפי שקורנט נזכר,
"וינס לא שם על סטיב אוסטין יותר. כלום לא עבד והכול נכשל, אז אמרו לסטיב פשוט לצאת לשם ולעשות את זה, לעשות את מה שירצה. הוא הצליח להיות עצמו, והשאר היסטוריה."
למרות שינוי השם, אוסטין - שנודע בכישורי הפרומו שלו במהלך הריצה הקצרה שלו ב-ECW לפני החתימה עם טיטאן - עדיין נבלם בגלל החיבור שלו על המסך עם המנג'ר טד דיביאסי. בגלל שהרושם הראשוני ממקמהן לגבי אוסטין היה שהוא היה מתאבק טכני חיוור ללא כריזמה, הוא שם אותו עם דיביאסי, שעשה את כל הדיבורים כשאוסטין עמד בדממה והזעיף פנים, מנסה להיראות מאיים.
רק כשדיביאסי נתן את ההתראה שלו הצליח אוסטין להשתחרר מהאזיקים. פעם הוא היה אחד מהמתאבקים הגדולים של מקמהן בסוף שנות השמונים, אבל ל'איש מיליון הדולר' נמאסו החיים בדרכים. תשוקתו לעסקי ההיאבקות כבר נעלמה מזמן, ואחרי קריירה של עשרים שנים הוא רצה לחזור הביתה ולהיות עם משפחתו. הוא היה עם מקמהן כמעט עשר שנים ורצה לעזוב אותו בצורה הנכונה, אבל גם רצה לוודא שהתפטרותו תתאים לדרישות המשפטיות בחוזה שלו. הוא נתן לעורך דינו לנסח מכתב כדי לוודא שהכול רשמי.
וינס קיבל את ההודעה על כוונתו של דיביאסי לעזוב יום לאחר האירוע "היזהר מכלב" המקורי והמקולל, במהלך שידור חי של RAW. הוא כעס שעוד אחד מהמתאבקים שלו לא יכול היה לדבר איתו פנים מול פנים. כשנתקל בדיביאסי בצילומים הוא אמר לו בכעס,
"קיבלתי את המכתב שלך. אתה גומר מחר באירוע." דיביאסי התאכזב מכך שעזיבתו לא הייתה לגמרי נקייה, התנצל על איך שתקופתו ב-WWF נגמרה, ואז השניים לחצו ידיים ונפרדו. (דיביאסי חזר אל ה-WWF ב-2004 כרוד אייג'נט ומתאבק שלפעמים הופיע בתכניות, אבל שנא את עבודתו כאייג'נט ולפי דעתו לא התאים לתפקיד.)
מאוחר יותר באותו היום, התבקש דיביאסי לצלם אנגל בו הכריז שאם סטיב אוסטין יפסיד לסאביו ווגה בקרב הרצועה החוזר ביניהם, הוא יעזוב את ה-WWF לנצח. מיותר לציין זאת, אבל אוסטין הפסיד בקרב חוזר קשה ודיביאסי הלך לתמיד. הייתה זאת דרך רעה עבורו לסיים קריירה מפוארת בניו יורק - אחת שבמהלכה אפילו קיבל כהונה קצרה אך 'לא רשמית' כאלוף ה-WWF ב-1988. עבור אוסטין היו אלו חדשות נהדרות. לא היו לו בעיות אישיות עם דיביאסי, שתמיד היה שם כדי להציע לו עצות במהלך החודשים הראשונים והמתסכלים בטיטאן, אבל עזיבתו תרשה לו לטוס סולו ולהתחיל לבנות מומנטום בעצמו.
למרות שרצה לעזוב את העסקים, כמו רבים אחרים שעזבו את ה-WWF במלחמות ליל שני, הגיע דיביאסי לבסוף ל-WCW ברגע שסעיף אי ההשתתפות בן תשעים הימים שלו פג. הוא הוצג למעריצים כ'טריליונר טד', קריצה ברורה למערכוני חמ"ל הרסלינג של וינס. עקיצה נוספת לטיטאן מ-WCW הייתה החתמתו של המשרת של דיביאסי מימיו ב-WWF, מייק 'וירג'יל' ג'ונס, שקיבל את השם 'וינסנט' (כמו מקמהן) כדי לשעשע את אריק בישוף. (הקריירה של מייק ג'ונס לאחר ההיאבקות היא אחד מהסיפורים המוזרים ביותר בביזנס. לאחר נפילתה של WCW ב-2001, ג'ונס היה מובטל. הוא החליט לנסות להתפרנס מימי העבר שלו ולהופיע במפגשי חתימות, ונרשם לתת חתימות בכל מקום שיכול היה. אבל העניין היה נמוך בגלל שנחשף יותר מדי, והוא הפך למים היאבקות באינטרנט: המתאבק לשעבר הבודד והעצוב שלאף אחד לא היה אכפת ממנו יותר. ג'ונס היה כה נואש עד שהתחיל לנסות לחלק חתימות במקומות ממש מוזרים, מתחנות רכבת עד לטריילר פארקס.) ג'ונס התרגל להיות מושא לבדיחות. שמו ב-WWF, וירג'יל, היה מלכתחילה ירידה על הבוקר של ה-NWA, וירג'יל 'דאסטי רודס' ראנלס. לג'ונס לא היה אכפת: הוא פשוט שמח שתהיה לו עבודה קבועה בטלוויזיה שוב.
כשדיביאסי הלך, ההנהלה החליטה שהשימוש של אוסטין באחיזת הסליפר "מיליון דולר דרים" כפינישר כבר לא התאים, ולא התאים לדמותו החדשה של 'סטון קולד'. הם הרגישו שאוסטין זקוק למהלך מפוצץ וחזק שיוכל להשתמש בו ללא כל אזהרה, ולרוד אייג'נט מייקל הייז היה בדיוק את המהלך עבורו.
היה זה במהלך הקלטות RAW בפייטוויל, קרוליינה הצפונית ב-27 במאי, 1996, שהייז בא לאוסטין ושאל אותו,
"היי, ילד, יש לך רגע? אני רוצה להראות לך משהו." כילד, אוסטין גדל והעריץ את הייז, וצפה בתדהמה כשמילא את הספורטטוריום המפורסם בדאלאס, טקסס שבוע אחרי שבוע בארגון וורלד קלאס של פריץ ואן אריק. הוא העריך כל כך את הפביולוס פריבירד לשעבר, עד שהיה שמח להקשיב לכל עצה שהייתה לו להציע.
"אני חושב שיש לי פינישר הרבה יותר טוב בשבילך," אמר לו הייז כשהלכו לזירה. למעשה הייז לא המציא בכלל את המהלך, אלא צפה לאחרונה בקלטת אותה שלח לו ג'ון 'ג'וני אייס' לורינייטיס, שבה העיף את הגג בבודוקן הול היפני ב-3 באפריל בקרב זוגות קלאסי לצד סטיב ויליאמס. טיטאן סירבו לבקשת העבודה של אייס, אבל הקרב נצרב בזכרונו של הייז - ובעיקר מהלך שהוא השתמש ונקרא האייס קראשר: המהלך אותו הציע לאוסטין.