חלק ד'
היה זה שינוי עצום באידאלים של וינס למכור מופע על בסיס תחרות היאבקות בת שעה. אמנם אביו הציג באופן קבוע קרבות שנגמרו אחרי שעה כשברונו סמרטינו הגן על התואר שלו במדיסון סקוור גארדן בשנות השישים והשבעים, באירועים משודרים וינס הבן בכלל לא התקרב לכך. (לפחות בקרבות רגילים. כמה קרבות רויאל ראמבל עברו את השעה.) הארט בעצם התאבק כבר בקרבות בני שעה כמה פעמים בהאוס שואוס שלא שודרו בתחילת העשור מול ריק פלייר, שהיה מנוסה בכך, ואחיו אואן הארט, אז הוא ידע למה לצפות. מייקלס לא התאבק בקרב באורך הזה, אבל עבד בכמה קרבות זוגות כשהיה חלק מהרוקרס מול האחים רוז'ו שהיו אמורים להימשך שעה, אבל בעצם נמשכו בערך ארבעים דקות.
למרות זאת, מייקלס היה מוכן לאתגר. עלייתו לפסגת הארגון צברה מומנטום מאז שהפך לבייביפייס בלילה אחרי רסלמניה ב-1995, כשהתגובה הטובה כלפיו בקרב מול חברו הטוב הבייבפייס קווין 'דיזל' נאש בליל המופע הכריחה את מקמהן לעשות זאת. באותו הלילה, מייקלס ונאש נאלצו לסגת לאחור ולוותר על מה שהרגישו שהיה המיין איבנט הצודק שלהם בגלל הופעתו של לורנס טיילור. אבל ב-1996, לא היה ספק שמייקלס הרוויח ושהגיע לו המיין איבנט ברסלמניה.
למרות שהיה אהוד מהרגע שהפך לפייס, המומנטום של מייקלס התחיל לעלות לאחר אנגל זכור מול אואן הארט בנובמבר, בו השתמש בפציעות שספג במהלך קרב מפורסם במועדון לילה בסירקיוז כדי לקבל השראה לאנגל. כדי לעשות זאת, נתן מייקלס לאואן לבעוט לו בעורפו עם מהלך שנקרא אינזוגירי. למרות שבהתחלה לא הראה שום בעיות, הוא התעלף פתאום בזירה, כאילו סבל מסיבוכים שהיו קשורים לזעזוע המוח שספג. כש-RAW הסתיימה בפתאומיות באותו הלילה, המעריצים הבוכים דאגו ששון נפל ומת בזירה ממפרצת מוח.
הצורה בה כל הסיפור צולם והוצג הייתה שונה כל כך עבור מקמהן עד שאנשים קנו זאת כדבר אמיתי. ספוט שהשתבש מאוד. זאת הייתה בדיוק התגובה שמייקלס קיווה לה כשהציע את הרעיון. כשחזר לנצח ברויאל ראמבל, הסימפתיה שקיבל והתגובה שקיבל כתוצאה מכך אימתה את זה שקיבל את רגע התהילה שלו בגלל עבודתו הקשה ולא בגלל מהלכיו הפוליטיים. לאחר הניצחון שלו בקרב בן שלושים האנשים, קיבל מייקלס לו"ז מוגבל יותר, שכלל כמה קרבות טלוויזיה וכמה קרבות בהאוס שואוס עם אואן הארט וחברו האנטר הרסט הלמסלי, כדי לחזור לכושר.
הלו"ז הקטן של מייקלס גרם לקצת כעס מצד ברט הארט. הוא היה בדרכים בכל יום ונלחם מול אנדרטייקר ודיזל הענקים, והתאבק בקרבות שפגעו מאוד בגופו בגלל העוצמה של יריביו הגדולים. הוא גם נאלץ להתמודד עם מחלה שנקרא "בטן בומביי" לאחר סיבוב הופעות עם הפדרצייה בהודו, וכעס שבזמן שסבל מכל זה, מייקלס היה בבית והתאמן כמו מטורף כדי להגיע לכושר עילאי.
הוא גם שם לב לכך שבחודשים לקראת הקרב הגדול שלהם, שון נתן סופרקיק וניצח עשרים ותשעה אנשים אחרים ברויאל ראמבל. בינתיים הוא התקשה מול האנדרטייקר ודיזל באירועים, ובשני הקרבות שלו הסתמך על התערבויות כדי להגן על התואר.
"הרגשתי כאילו דחפו אותי לצד, כאילו רק סחבתי את החגורה עד ששון יוכל לקחת אותה ממני ברסלמניה 12," הוא התלונן.
הארט גם כעס מסדרת סרטוני אימונים שה-WWF הפיקו כדי לקדם את הקרב. בעוד מייקלס נראה כשהוא ביצע תרגילי מתח ורץ במדרגות כמו רוקי בלבואה, הארט רץ באיטיות בדרכים המושלגות של קלגרי ונוצח בידי אביו בן השמונים בצינוק המפורסם של משפחת הארט. מקרי או לא, המסר שעבר היה שמייקלס הוא הצעיר והיותר בכושר מהשניים, ושברט היה המתאבק הוותיק שניסה באופן נואש להגיע לכושר זהה לזה של יריבו.
למרות הבנייה המנוגדת שהשניים קיבלו בטלוויזיה, ביום המופע הם ממש ציפו לקרב ביניהם.
"התלהבנו מכך שעשינו את קרב המרתון לראשונה," אמר שון,
"הייתי נלהב במיוחד מאחר וסוף סוף קיבלתי הזדמנות לעבוד במשך שעה, אבל גם ידעתי שזה יהיה אתגר אמיתי לשמור את הצופים בקטע במשך כל הזמן. הייתי מוכן לזה, והיינו שני מתאבקים שההנהלה חשבה שיצליחו בכך. ידענו שזה סיכוי גדול עבורנו לדעתם."
בניגוד למיין איבנטים אחרים ברסלמניה כמו טיילור מול ביגלו שנה קודם לכן, סאבאג' מול הוגאן ב-1989, והוגאן מול ווריור ב-1990, מייקלס והארט לא ישבו ושוחחו בכלל על מה שרצו לעשות בקרב עד לבוקר האירוע. שניהם שמחו כשהבינו שהיו באותו צד מבחינה יצירתית, ובתוך כמה דקות בלבד הם תכננו את רוב הקרב. מייקלס שמח מאוד לשמוע את הארט הלא גמיש בדרך כלל מציע שישנו קצת את הארסנל שלהם כדי למלא זמן, שישנו את האחיזות המבוססות שלהם ויוסיפו מהלכים חדשים.
הם לקחו תורות וקבעו חלקים בני עשר וחמש עשרה דקות כך שלא יצטרכו לזכור חומר בן שישים דקות, כשהם יודעים שכל אחד מהם יוכל להוביל את השני בחלקים שהם זכרו. היה קל יותר בגלל הצעתו של הארט שלא יהיו בכלל הכרעות בכל שישים הדקות: כך יראו ששניהם היו מתאבקים באותה רמה. ואז, כשהקרב יגיע להארכה כפי שנקבע ושון ינצח אותו, להארט היה "תירוץ" - וגם דרך לבקש קרב חוזר ברסלמניה בשנה הבאה. מייקלס הסכים עם ההיגיון, והוסיף,
". לא חשבתי שברט ואני צריכים לנצח זה את זה עשרות פעמים. אם היה כ"כ קל לנצח אותנו, לא היינו אמורים להתאבק על האליפות." הייתה זאת החלטה שפגעה בקרב.
הארט הוצג כאלוף הוותיק שנצמד למסורת ולערכים כמו כבוד בבנייה לקרב, וכניסתו לקרב מול מייקלס הייתה פשוטה בהתאם. הוא פשוט הלך אל הזירה במבט ממוקד ונחוש בעיניו ומטרה בכל צעד. הוא היה מתאבק מקצועי: זה היה הגימיק שלו, הוא לא היה צריך זיקוקים ומופעי לייזר כמו ווריור או המון אחרים. שון מייקלס בא מכיוון אחר לגמרי: הוא אהב שהכניסות שלו היו זכורות.
כניסות מעטות בהיסטוריה היו בלתי נשכחות כמו של שון באותו הלילה, כשהכוכב הצבעוני גלש אל הזירה על אומגה שכיסה חצי מהארינה. מקמהן, שאהב סיכונים ותמיד אהב להגיד,
"לא הייתי מבקש ממך לעשות משהו שאני לא הייתי עושה," כבר בחן בשמחה את המכשיר מוקדם יותר באותו היום. אמו של שון, שגם הייתה בקהל באותו הערב, הזדעזעה כששמעה את החדשות.
"לא רציתי שיעשה זאת," היא נזכרת, אבל מייקלס לא אהב סמכות, ועשה את הפעלול. למזלו, זה היה נהדר: מייקלס נראה כמו הכוכב שעמד להיות כשגלש אל הזירה.
למרות הבנייה והכישרון הברור של שני המתאבקים, עבור רבים קרב האיירון מן לא הצליח לעמוד בציפיות הבלתי אפשריות ממנו. זה לא עזר כשכמה מעריצים בקהל - בעיקר הקהל המזדמן שכבר ראה את ווריור ולא רצה לעבור קרב כזה ארוך - התחיל לעזוב ברגע שהקרב התחיל. לאלו שנשארו בקושי היה אכפת מהקרב בכלל. אחרי מעל עשור של ניהול ה-WWF הוא היה מודע טוב מאוד למה שהקהל שלו יוכל לסבול, וידע שקרב היאבקות פשוט וישן יהיה קשה מאוד.
אלו שכן נשארו קיבלו קרב איטי יחסית שלפעמים הגיע לשיא. היו כמה ספוטים זכורים, כמו איך שמייקלס נתן בטעות סופרקיק למודד הזמן, אבל רוב הזמן הצמד החליף אחיזות ושמר את האנרגיה לחלק האחרון בקרב. הם אפילו עשו מערכת מספרים כדי לדעת עד כמה הם היו מותשים. ככל שהמספר היה נמוך יותר, הם הרגישו טוב יותר, אבל אם מישהו מהם אמר "עשר", אז זה הסימן לנעול אחיזה ולנשום. בחצי הדרך בקרב מעריצים רבים הבינו שכנראה לא יהיו הכרעות בקרב, והתחילו לצעוק בוז בקול לכל ספירת שתיים צמודה, כי ידעו שהעניין שלהם לא יגבר בעקבות הצמדה.
ברוב הקרב שיחקו מייקלס והארט משחק של 'העבר את תפוח האדמה' (המונח 'תפוח אדמה' הוא מונח בהיאבקות שמשמעו מכה סטיפית ולא מבוימת. לפעמים זה קורה בתאונה, לעתים זה קורה בכוונה. קטיף תפוחי אדמה הוא קרב בו כמה מכות אמיתיות קורות בכוונה.) זה התחיל במכה סטיפית שגויה של מייקלס בתחילת הקרב, ואז זה הוביל לסדרת נקמות ומכות סטיפיות יותר ויותר עד שהמעגל לא נגמר. הארט ביטל את הטענה ש'קטיף תפוחי האדמה' גרם לבעיות,
"דברים כאלה קורים לעתים בהיאבקות," הוא טען.
למרות הקצב האיטי וחלקים בקרב שהיו שוט, התזמון המשותף של הצמד וביצוע כל אחיזה, מעבר והיפוך היה מושלם. הדוגמה לכך הייתה בשלבים האחרונים של הקרב כשהארט, שידע שהוא צריך לתת את חמש הדקות האחרונות למייקלס, רץ אל החבלים לספוט שלו שאמור היה להיקטע, וראה שנשארו עוד 4:59 דקות. הוא חייך לעצמו לרגע לפני שהלך לשלב האחרון בקרב, מסופק שביצעו את כל מה שרצו. הקרב הלך בדיוק כפי שדיברו, מתוכנן לפי שניות.
"אני לא מכיר עוד שני מתאבקים מקצועיים שיכלו לעשות את זה טוב כל כך. זה היה הישג מדהים לתכנן את כל זה ולבצע את זה עוד באותו הלילה בלי תקלות," הוא התרברב.