טיטאן סינקינג- פרק 13

Diunim

New member
טיטאן סינקינג- פרק 13

שלום לכולם וברוכים הבאים לתרגום לעברית של הפרק האחרון מהספר טיטאן סינקינג: נפילת ה-WWF ב-1995. בפעם הקודמת קראנו על סרבייבור סירייס ועל השינוי במוצר של ה-WWF. תזכורת: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/13/183070079/בידור/היאבקות_WWE

אז במה עוסק הספר הראשון? (תקציר)

במהלך ההיסטוריה של ה-WWF, היו זמני שגשוג וזמנים קשים, מעגלים שהשפיעו על הארגון והכריחו אותו לשנות כיוון. המשתנה הקבוע היחיד בשלושת העשורים הוא וינסנט קנדי מקמהן, אדון הבובות הגדול שהנהיג את הספינה. עם עור של פיל, אדישות ושליטה, מקמהן ניצח את כל מתחריו וניצח בכל מלחמת היאבקות בה היה מעורב.

ב-1995, הוא כמעט הפסיד.

טיטאן סינקינג מספר את סיפורה של אחת מהשנים הכי נוראיות, כואבות ומתישות בתולדות ה-WWF. וינס התאושש מחצי העשור הקודם במהלך השנה, אבל אחרי חמש שנים שפגעו בארגון שלו, ניסה לבנות אותו מחדש ולגלות מחדש את נוסחת הקסם שהפכה את הארגון שלו לענק בשנות השמונים. עם כל שבוע שעבר, עוד ועוד בעיות החלו לצוץ, וה-WWF הגיעו למשבר.

הספר מסביר לנו הכול מבפנים: עם תיאורים מפורטים של תקריות מסירקיוז למונטריאול, מהקליק ל-BSK, תקוותו החדשה של וינס, עד לכישלונות היצירתיים שלו. בואו לגלות את הסיפור האמיתי של השנה, ותלמדו איך 1995 הובילה את ה-WWF למשבר.

 

Diunim

New member
והפעם בטיטאן סינקינג:

הגענו אל סוף הספר, חברים. 1995 מסתיימת לה, ואנחנו שומעים על האירוע האחרון של אותה השנה, על שינויים מרחיקי לכת במוצר, אבל גם (ובעיקר) על הסלמת מלחמות ליל שני, מה שמוביל את וינס למצב רוח לוחמני ביותר שיימשך גם ב-1996. בנוסף, נשמע על הגעתו של כוכב עתידי לארגון.
&nbsp
קישורים שימושיים:
&nbsp
דיזל נותן שוט פרומו: http://www.wwe.com/videos/diesel-addresses-the-wwe-raw-november-20-1995
&nbsp
שון מייקלס מול אואן הארט: www.dailymotion.com/video/x2zefz0
&nbsp
מדוזה זורקת את החגורה: https://www.youtube.com/watch?v=o6UWUolS6Z0
&nbsp
פרומו של הוליווד בלונדס: https://www.youtube.com/watch?v=KRL9h2ki6IM
&nbsp
ג'ים דאגן מול סטיב אוסטין: https://www.youtube.com/watch?v=xcPC3GQ2cX8
&nbsp
סטיב אוסטין יורד על אריק בישוף: https://www.youtube.com/watch?v=44xa5wR_cD8
&nbsp
הרינגמאסטר מגיע: https://www.youtube.com/watch?v=P0hrPgKz7XQ
&nbsp
סטיב אוסטין על הרינגמאסטר: https://www.youtube.com/watch?v=Z33bNHt-D8w
&nbsp
לואי ספיקולי מול כריס בנואה: https://www.youtube.com/watch?v=QL_diGeDvwQ
&nbsp
זנטה קלאוס: https://www.youtube.com/watch?v=FvcEcbvEu5g
&nbsp
אחמד ג'ונסון מול באדי לנדל: http://v.qiye10000.com/v/XNvI1MDMrNvYb.html
&nbsp
טריפל אייץ' מול הנרי גודווין: https://www.youtube.com/watch?v=zEcUWLxjoZ8
&nbsp
אנדרטייקר מול מייבל: https://www.youtube.com/watch?v=AdMpPCJWX7w
&nbsp
ברט הארט מול בריטיש בולדוג: www.dailymotion.com/video/x36ez7q

 

Diunim

New member
פרק 13

ה-WWF המשיכו למתוח את הגבולות בלילה לאחר סרבייבור סירייס, כשקווין נאש הציג את הדמות החדשה, הכועסת והאדג'ית של דיזל בטלוויזיה, והתערב בקרב בין כריס קנדידו לסאביו ווגה כדי לתת פרומו כנה:

המון אנשים בטח תוהים איפה הראש של 'ביג דדי קול' עכשיו. אתם יודעים, חשבתי על זה וחשבתי שאולי אצא לכאן ואתנצל, על מה שעשיתי לברט, ועל מה שעשיתי לכל המעריצים היקרים שלי. אני לא חושב! אתם יודעים, אתמול כשחזרתי לחדר שלי במלון תהיתי אם אצליח לישון: בפעם הראשונה מזה שנה, ישנתי כמו תינוק. כשהתעוררתי הבוקר והסתכלתי במראה, אתם יודעים מה אני ראיתי? ראיתי חיוך על הפנים שלי. זאת הפעם הראשונה שראיתי את עצמי מחייך מזה שנה, כי ראיתי את עצמי, לא איזו בובה תאגידית שאתה ניסית ליצור, וינס. החמצת כאן, מותק, החמצת כאן. אחרי שזכיתי בתואר, עשרים וארבע שעות אחר כך אני במגדל טיטאן עם אנשי השיווק, אנשי המרצ'נדייז: 'היי דיזל, אנחנו צריכים שתחייך קצת, אנחנו צריכים שתהיה קצת יותר פוליטיקלי קורקט, קצת יותר תאגידי.' טוב מותק, מה שראיתם אתמול היה קצה הקרחון. 'ביג דדי קול' חזר: אותו בחור שראיתם בפרובידנס ברויאל ראמבל לפני שנתיים. הדבר היחיד שמשנה לי עכשיו זה המשפחה שלי, החברים שלי - זה כולל אותך, שון מייקלס - ואני לא אומר שלא אתן כיפים, אבל כדאי שיהיה על הידיים כפפה שחורה, מותק, כדי שאדע שאתם איתי. בין אם אתם מחבבים אותי, אוהבים אותי או שונאים אותי, ככה זה עומד להיות. אני חזרתי!

הנאום היה הראשון מסוגו בטלוויזיה של ה-WWF, וניסיון ברור של וינס לעדכן את המוצר שלו עבור הקהל החדש. למרות ששום שורה לא עברה על משהו במסמך העקרונות, עדיין נראה היה למייק אורטמן שהם הולכים על קרח דק. לפי נאש, הפרומו בוסס על הכעס האמיתי שלו מהדרך בה שומש כאלוף, ובעוד שנאם בתוך הדמות, היה זה הדבר הכי קרוב לשוט שצופי ה-WWF אי פעם ראו בתכנית. וינס היה מוכן יותר ויותר לנסות הכול כדי להילחם מול WCW, והתחיל לטשטש מרצון את הגבול בין מציאות ודמיון.

עוד תקרית ברו באותו הלילה גרמה למעריצים, לאנשי ההנהלה ואפילו למתאבקים האחרים ליפול בפח. לאחר זעזוע המוח הידוע שלו כתוצאה מהתקרית בסירקיוז באוקטובר, חזר שון מייקלס לפעולה בסרבייבור סירייס כעבור חודש. הסטוריליין היה שיהיה עליו להרגיע קצת, כי עוד מכה לראש תוכל לסיים לו את הקריירה. מייקלס עבר את האירוע בלי בעיות, אז המעריצים הניחו שהוא בסדר וחזר להיות במאת האחוזים. באותו הלילה ברו הוא התאבק מול אואן הארט בקרב שהיה תחרותי, אתלטי ועם עבודה טובה, כרגיל. זה עד ספוט בסוף הקרב, בו אואן בעט לשון בעורפו עם מהלך שנקרא אינזוגירי.

בהתחלה לא היו שום בעיות, אבל אז מייקלס תפס בראשו וזייף סחרחורת, לפני שנפל על ברכיו והתנהג כאילו התעלף. מיד הייתה פאניקה מאחורי הקלעים, אפילו יותר כשהשידור איבד את הקול כשהפרשנים רצו לבדוק אותו. וינס מעולם לא העז לעשות כזה דבר לפני כן, כי חשש שהצופים יחשבו שיש בעיות טכניות בתכנית. לכן, כולם מאחורי הקלעים הניחו שהתקרית הייתה אמיתית. חוץ מהקליק, היחידים שידעו שהכול היה וורק היו אואן, וינס, והשדרנים ג'ים רוס וג'רי לולר.

מייקלס היה צריך להילחם כדי לקבל שקט בתכנית: וינס לא אהב את זה שלא יהיה מישהו שיפרשן את מה שקורה לצופים בבית. שון היה עקשן כהרגלו, "זה צריך להיות אמיתי!" הוא הפציר ביושב הראש, "לפרשן את זה זה היאבקות, זה אנגל של היאבקות. אם מישהו היה מתעלף בזירה, לא היית משתגע?" מקמהן היה חייב להודות שכן, אבל עדיין לא לקח את ההחלטה בקלות. הוא היה מודאג שהמעריצים יעברו לצפות בנייטרו, אבל פחדיו לא היו מבוססים. השקט בסוף גרם לאנגל להיראות יותר אמיתי והצופים רותקו. רובם ידעו שהיאבקות לא אמיתית, אבל זה? הם ידעו שזה אמיתי.

לזכותו, שיחק מייקלס את האנגל עד הסוף, ואפילו הובהל לבית החולים לבדיקות כשפול לבק שיחק את תפקיד החבר המודאג. בהתחשב בכך שלבק היה היל בטלוויזיה, האשליה של ההיאבקות טושטשה עוד יותר ושכנע את כל הפקפקנים שהם חזו בשוט. אפילו הרופאים קנו את הכול. "אפשר לומר שעבדנו על כולם," התרברב שון לאחר מכן. בעוד שנייטרו ניצחה את רו ברייטינג באותו השבוע, המבחן האמיתי לאפקטיביות האנגל היה בשבוע הבא. קיוו שהמעריצים יצפו כדי לראות את המשך הדרמה. כצפוי, השבוע הבא הביא תוצאה חיובית, ניצחון לרו, והצופים היו נואשים לעדכון על מצבו של מייקלס. הם התחברו רגשית לסטוריליין.

עם כמה שהאנגל הראשוני היה טוב, הצורה בה הסיפור התקדם בטלוויזיה חשף אותו כזה: אנגל. למרות זאת, נייטרו חזרה להוביל בשבוע הבא. עם זאת, זה עדיין היה שטח חדש לווינס, והוא השתפר בהפקת טלוויזיה מציאותית יותר כשנטש את עקרונותיו הישנים, ומתח את הגבולות של מה שציפו לו בתכנית ההיאבקות שלו.

ה-WWF התחילו ליצור זהות חדשה עבור עצמם, והתחושה הרעננה של התוכן זכתה לשבחים. אבל חדשות פחות טובות היו הביירייט לסרבייבור סירייס. הוא היה 0.57, והראה נפילה ענקית מהשנה שעברה. למרות שהמספר היה זהה לביירייטס הנוראיים שהגיעו בהמשך השנה, וינס תלה תקוות במספר הזה. הוא כבר השלים עם זה שהניסוי של דיזל לא הצליח למשוך קהל, וציפה שהדברים ישתנו ברגע שהכיוון החדש והבוגר של הארגון יפעל במלוא הכוח. סרבייבור סירייס הייתה תחנה בדרך לשם.

מלחמת הרייטינג השבועית בין רו ונייטרו המשיכה בשאר השנה, כששני הארגונים מחליפים ניצחונות בכל שבוע, ואף צד לא זוכה ליתרון ברור. בדיוק כשאריק בישוף חיפש עוד תכסיס שיעביר את המומנטום אל WCW, אחד נפל אל חיקו בדצמבר כשקיבל שיחה מדברה מיצ'לי, אלופת הנשים של ה-WWF ששוחררה לאחרונה, אלונדרה בלייז.

מיצ'לי יידעה את בישוף שפוטרה מהחוזה שלה ב-WWF בגלל המצב הפיננסי הבעייתי של הארגון - וזה בכלל היה מוזיקה לאוזניו של בישוף - ושרצתה לחזור ל-WCW, שם נלחמה בעבר תחת השם 'מדוזה'. אריק התלהב עוד יותר כשסיפרה לו שווינס פיטר אותה בלי שתפסיד את התואר. כשהוא חש הזדמנות של פעם בחיים לעשות משהו מדהים, חייך בישוף כשחשב על התכנית שהכין.

"יש לך עדיין את החגורה?" הוא שאל אותה.

"אה, כן," היא אמרה, תוהה מה הוא חושב.

"למה שלא תביאי אותה איתך גם..." הוא התעקש.

כמו לוגר, מיצ'לי חששה כי לא רצתה לשרוף גשרים עם המעסיקים שלה לשעבר, אבל עבור בישוף זאת הייתה מלחמה, ובלי החגורה, לא הייתה עסקה. כשהיא לא רוצה להיות מובטלת, הגיעה מיצ'לי לאותה המסקנה כמו לקס לוגר, שהיא לא חייבת כלום לווינס כי פיטר אותה, והסכימה לתנאים. בנייטרו של ה-18 בדצמבר, היא הגיעה בהפתעה אל שולחן השדרנים בו בישוף ישב. אחרי שירדה על דמותה של אלונדרה בלייז, מיצ'לי, בפקודתו של בישוף, זרקה את החגורה לפח אשפה. אם לגלות את התוצאות של ה-WWF היה טריק מלוכלך, זה שאחת מהמתאבקות שלו ביזתה חגורת אליפות בטלוויזיה בשידור חי היה חילול קודש.

על המסך זייף בישוף תדהמה, אבל בתוכו התלהב מאיך שהכול יצא. הוא יצר עוד "רגע" בנייטרו, וכשהרייטינג הגיע הוא חגג עוד יותר. נייטרו שוב ניצחה, ניצחון שלישי ברצף, עם 2.7 לעומת 2.3 עלוב לרו. חוץ מהתכנית הראשונה ללא התחרות, היה זה הרייטינג הכי טוב שלהם אי פעם. התכסיס הזין את אווירת ה"הכול יכול לקרות" בתכנית, שבישוף כה רצה. המעריצים שצפו בנייטרו נשארו איתה במקום לזפזפ לרו, ותהו מה לעזאזל יקרה אחר כך.

בינתיים בנוורק בה שודרה רו בשידור חי, קיבל וינס מקמהן את החדשות מטכנאי שצפה בתכנית של המתחרים במשאית ההפקה. הוא היה המום, אבל לא כועס כמו שרבים ציפו. (למרות, שהיה יכול להיות די צבוע מצד וינס להתעצבן מהתכסיס הזה. ב-1991 הוא החתים בשמחה את ריק פלייר שהיה ב-WCW כשעדין כיהן כאלוף העולם למשקל כבד, ואפילו שם את נער הטבע בטלוויזיה יחד עם החגורה, והשתמש בה כחלק מאנגל.) במקום להישבע לקרוע את WCW לגזרים, וינס נראה היה מדוכדך, ובפרשנות במהלך השידור דעתו הייתה מוסחת. נדמה היה לווינס שכל שבוע בישוף ונייטרו תקפו את ה- WWF, ובאותה נקודה לא היו לו תשובות בנוגע לאיך יוכל להילחם מולם.

WCW החזיקו אותנו בביצים, זה היה מה שווינס חשב עליו," אמר טום פריצ'ארד, שגם נזכר, "כולם כעסו על מדוזה. באותו הזמן התעצבנת על אנשים כל הזמן בגלל מה שהם עשו, אבל האמת היא, שרובם היו עושים את אותו הדבר עבור הכסף."

ג'ים קורנט הרגיש אותו הדבר, "המתאבקים חשבו שמדוזה היא חתיכת חרא, אבל האמת היא, שווינס היה מספיק טיפש כדי לפטר אותה בלי לקחת את החגורה בחזרה לפני. זה לא היה דבר גדול, זה סתם העליב. הדבר היחיד שזה עשה היה להוכיח שאריק בישוף היה חתיכת זין קטן."

 

Diunim

New member
חלק ב'

לא כל החלטה שאריק בישוף עשה ב-1995 הייתה טובה. לפטר את סטיבן ג'יימס ויליאמס הייתה אחת שרדפה אותו למשך שארית תקופתו ב-WCW. ויליאמס הופיע ב-WWF, ובסופו של דבר הפך לאחד מהכוכבים הכי גדולים בתולדות ההיאבקות: 'סטון קולד' סטיב אוסטין.

אוסטין, טקסני קשוח עם גימיק של פריטי בוי שלא התאים לו, היה באטלנטה מאז 1991, לפני הגעתו של בישוף. בהתחלה הוא שיחק חיקוי של ריק פלייר עם חלוק מהודר, שיער בלונדיני גולש, והשם 'סטאנינג', ואוסטין נודע בכך שהיה נהדר בזירה, אבל רוב ההנהלה האמינה שהייתה חסרה לו כריזמה. הוא שינה את התפיסה הזאת כשנאלץ להצתוות עם בריאן פילמן, והשניים החליטו לעשות כל מה שיכלו כדי שהצמד המאולתר יעבוד. הם היו ההוליווד בלונדס,ואוסטין ופילמן זרקו רעיונות אחד לשני כשנסעו ביחד. הם הפכו לחברים טובים אחרי שגילו שחלקו דעות רבות בנוגע לאיך שהיאבקות צריכה להיראות, ושניהם כעסו על איך שלא ניצלו אותם נכון.

ללא עזרה מההנהלה שלא האמינה בהם, ההוליווד בלונדס יצאו אובר רק מכוח הרצון. להגיד שהזוג הופתע כש-WCW החליטה להפריד ביניהם בלי אזהרה זה בלשון המעטה: אוסטין ממש לא אהב את זה שעצרו את התקופה הכי מוצלחת ומספקת בקריירה שלו עד לאותה נקודה.

הוא פוצה בסדרת קרבות טובה מול ריקי סטימבוט שחשפה את יכולותיו, ובריצה עם אליפות ארצות הברית שנתנה לו תקווה למקום עתידי במיין איבנטים של הארגון. חגורת ארצות הברית נחשבה למקפצה, לדרך לבחון מישהו לפני שעבר לרמה הבאה. אבל עבור אוסטין, הקידום לא הגיע. במקום הוא נאלץ לחוות תבוסה משפילה בשלושים וחמש שניות לכוכב השחוק משנות השמונים, 'האקסו' ג'ים דאגן, והורד במעמדו בקארד כשלפתע השתלטו על WCW מתאבקי ה-WWF, בהובלת האלק הוגאן ועוזריו.

אוסטין לא ממש אהב את הוגאן, כי הוא הציע רעיון לאריק בישוף עבור פיוד עם הרכש החדש של WCW לפני הגעתו, אבל בישוף ביטל את הבקשה ואמר שהוגאן רצה לעבוד רק עם ריק פלייר. במקום להציע שזה יהיה משהו שאולי יעשו אחר כך, בישוף ביטל את ההצעה לחלוטין, והשאיר את אוסטין כועס על כך שלא העריכו את עבודתו הקשה.

במהלך קרב ביפן, קרע אוסטין את השריר התלת ראשי לאחר ביצוע ספלאש, והוא יצא לחופש כשעבר ניתוח לאיחוי. כשהוא הבין שאם יהיה רחוק מהעין אז גם יהיה רחוק מהלב, החליט אוסטין להגיע להקלטות טלוויזיה כדי שיזכרו אותו ולהתעדכן עם המתאבקים. הוא הלך לו בבניין, מקל בחומרת הפציעה שלו, ואז נתקל בבוקר הראשי של WCW, קווין סאליבן. השניים החליפו ברכות מנומסות, ואוסטין הסביר לו שאמנם הוא פצוע אבל שהוא עובד כדי להחלים, ושהוא מקווה לחזור בקרוב.

כעבור פחות משלושה ימים הוא קיבל שיחה מהעוזרת האישיתשל אריק בישוף ג'ייני אנג'ל, שאמרה לו להתקשר לאריק דחוף. כשהשיג אותו, יידע בישוף את סטיב שבגלל הסכום שמשלמים לו ובגלל כמות הזמן שהיה בחופשת פציעה, הארגון ניצל את הזכות לבטל את החוזה שלו הודות לסעיף חוסר כשירות של יותר מתשעים ימים שנכתב באותיות קטנות בחוזה שלו. היה זה הסעיף שבו השתמש בישוף כדי לפטר עוד אחד מהכוכבים המקוריים של WCW באותה השנה, ליאון 'ויידר' ווייט.

עבור סטיב, תזמון השיחה לאחר המפגש עם סאליבן לא היה מקרי. ההופעה בהקלטות גרמה לכך שבישוף נזכר ששילם לאוסטין לשבת בבית ולא לעשות כלום, הפוך ממה שסטיב קיווה להשיג. אבל מה שהכי הכעיס את אוסטין היה צורת הפיטורין. "מה שממש עצבן אותי היה איך שפוטרתי," הוא רטן, "כלומר, תתייחסו אליי כמו בן אדם נורמלי ותזמינו אותי לשם ותגידו, 'סטיב, אנחנו יודעים שאתה פצוע ואנחנו מצטערים, אבל אין לנו כלום בשבילך.' איך שזה קרה היה ממש ללא כבוד."

פתאום לאוסטין לא הייתה עבודה והוא כעס, אבל ניתנה לו ההזדמנות לתעל את הכעס שלו לדמות חדשה, הודות ל-ECW של פול היימן. הנאומים מלאי הקללות של אוסטין מול הבוס לשעבר שלו התאימו לחלוטין לתדמית העבריינית שהארגון של היימן ניסה להשיג, ובתוך כמה חודשים הוא היה הפרי אייג'נט הלוהט ביותר בהיאבקות.

היה זה קווין נאש שרצה להביא את אוסטין אל ה-WWF, כי השניים היו חברים כבר שנים לאחר שנסעו ביחד ב-WCW. נאש ידע שאוסטין היה יכול להכניס כסף ולחץ על וינס להחתים אותו, אבל מקמהן לא רצה. כמו בישוף, הוא ראה בסטיב מתאבק מוכשר אבל אחד שחסרה לו כריזמה. אחרים שראו את העבודה שלו יותר ממקמהן חשבו אחרת.

ג'ים רוס עבד כראש מחלקת יחסי מתאבקים כשדיברו על החתמת אוסטין, וגם הוא תמך ברעיון של הבאת סטיב. כמו נאש, הוא הכיר אותו מתקופתו ב-WCW ותמיד אהב את העבודה שלו. מקמהן עדיין ראה באוסטין מתאבק טכני מרשים ותו לא, כלומר שהוא היה מוגבל להצלחה במידקארד בלבד. הוא לא האמין שהיו לו הכלים הנחוצים להיות כוכב גדול ב-WWF.

למרות זאת, וינס היה צריך מתאבקים חדשים אז נכנע ללחץ והסכים בחוסר התלהבות לתת לאוסטין סיכוי. מקמהן התקשר לאוסטין בביתו בטקסס, "תקשיב," הוא התחיל בנימת קולו הבטוחה, "יש לי רעיון עבורך, תגיד לי מה אתה חושב. אני רוצה להביא אותך אל ה-WWF בתור 'הרינגמאסטר', אתה יודע, כמו אדון הזירה." (השם לא היה משהו שווינס המציא מיד: הוא רצה להשתמש בגימיק כבר שנים. הוא הציע אותו לבריאן קלארק ב-1993, אבל שינה את דעתו ונתן לו את הגימיק של אדם בומב במקום.) הוא המשיך, "טד דיביאסי יהיה המנג'ר שלך, ואנחנו נהפוך אותך לאלוף מיליון הדולר."

אחרי שהקשיב להצעה והחזיר את הטלפון חזרה אל מקומו, אוסטין מלמל קללה קטנה לעצמו וחשב על ההצעה של וינס. מצד אחד זאת הייתה עבודה בפדרציית ההיאבקות העולמית והכנסה קבועה, אבל מצד שני הם רצו לרסן אותו כששמו אותו עם מנג'ר, ולבטל כל מה שעשה בקריירה עד עכשיו. הרינגמאסטר? זה נשמע לו כמו משהו מקרקס. הוא שנא את הרעיון לבטל את חמש השנים האחרונות בקריירה שלו ולהגיע לניו יורק יחד עם גימיק גרוע. מה הבעיה עם פשוט להיות סטיב אוסטין?, הוא מחה.

בחוסר רצון כמו של וינס כשהציע לו חוזה, גם סטיב לא ממש רצה לחתום בטיטאן, אבל עבודה זאת עבודה ויהיה קל יותר להילחם מבפנים ברגע שיהיה לו חוזה מאשר להתווכח לפני ולאבד את ההזדמנות. לא רק זה, אלא שזאת דרך להגן על עצמו אם שוב יקרע לו השריר התלת ראשי, כי הארגון ישלם על הניתוח. עם קצת חרדה, הסכים אוסטין לעסקה והתחיל לעבוד עבור הארגון בדצמבר.

למרות שסבל את שינוי השם לעת עתה, דבר אחד שלא ויתר עליו היה הלבוש שלו. ההנהלה טענה שלא יוכל ללבוש את הצבע השחור כי זה "הצבע של דיזל", אז ביקשו ממנו ללבוש בגד גוף בצבע ירוק ברקת. ירוק היה צבע הכסף, הם אמרו, וכיוון ש'איש מיליון הדולר' טד דיביאסי היה המנג'ר של הרינגמאסטר, זה היה הגיוני. כשהוא כועס על כך שאמרו לו מה ללבוש אחרי שכבר ויתר על שמו, אוסטין סירב לכך מיד, ואמר להנהלה חגיגית שאולי יתפשר על הצבע, אבל לא ילבש בגד גוף.

לאחר מכן שאל אוסטין על מגפיים, וציפה שגם על זה יגידו לו משהו, אבל הופתע כשווינס אמר לו שזה לא שינה ושיוכל ללבוש מה שרצה. התגובה גרמה לסטיב לתהות למה הכניס את עצמו כשהגיע אל ה-WWF. שם היה הגאון היצירתי לכאורה שלא ממש אהב את יכולת הדיבור שלו, ששינה לו את המראה ושינה את שמו, אבל לא נראה היה שהוא חשב ממש על הדמות. עבור אוסטין, זה נשמע אפאטי, והוא תהה אם היה עדיף להישאר ב-ECW. אולי היה פחות כסף, אבל לפחות היה מסופק מבחינה יצירתית.

אוסטין שתק, אבל עדיין היו לו בעיות עם ההנהלה בימים הראשונים, בעיקר שהאייג'נטס אמרו לו שהוא צריך לעשות יותר בזירה ולהגביר קצב בקרבות שלו. טד דיביאסי זכר שיחה בה אוסטין שאל אותו אם עליו להקשיב להם, כי הוא חשב שזה מגוחך. דיביאסי הסכים עם סטיב ואמר לו לא לשנות כלום, כי הוא התאבק בצורה אמינה שמעטים התאבקו כמוה. דיביאסי אמר לו שבסופו של דבר יצא אובר בהתבסס על כך שהוא שונה מכל השאר, אפילו אם ייקח לו יותר זמן. זאת הייתה נבואה.

 

Diunim

New member
חלק ג'

יומיים לפני אין יור האוס 5 של דצמבר, ה-WWF שלחו כמה מתאבקים אל האזור הקפוא של קלגרי, קנדה, עבור איחוד ללילה אחד של סטמפיד רסלינג, כדי לחגוג את יום הולדתו השמונים של סטו הארט. וינס לא נהג להרשות למתאבקים שלו לעבוד בחוץ, אבל זה היה חריג כי הוא כיבד את האב של משפחת הארט.

הייתה זאת מדיניות שסקוט הול, שהתאבק במופע באותו הלילה בקלגרי, ידע עליה. החוזה שלו אצל טיטאן עמד להתחדש אבל הוא חשש מלחתום על העסקה. הוא זכר את מה שצ'יף ג'יי סטרונגבו אמר לו פעם, "ילד, בעסק הזה אתה יכול להשיג חברים או להרוויח כסף." להול כבר היו מספיק חברים: עכשיו הוא רצה להרוויח כסף. הוא לא רצה לעזוב את ה-WWF, אבל בגיל שלושים ושבע הוא הבין שהזמן שלו להרוויח הון בביזנס עמד להיעלם.

הול ידע שהארגון התקשה מבחינה פיננסית ושלא יכול היה לקבל העלאה במשכורת, אז הוא ביקש מווינס לתת לו לעבוד ביפן כדי להגדיל את ההכנסה בזמן שימשיך להתאבק עבורו. וינס סירב, כי לא רצה, ולעולם לא היה מוכן, לתת לאחד מהמתאבקים שלו לעבוד עבור מקום אחר. אפילו שנותרו עוד כמה חודשים עבור הול לשקול את האופציות לפני שיחליט על העסקה שלו, הסירוב הזה רק הגביר את הכעס שלו, והוא התקרב יותר ויותר ליציאה.

במקום אחר במופע בקלגרי, שנקרא המאבק בקורל, היה קרב היסטורי אך לא חשוב בין מתאבק ה-WWF הזמני לואי 'רד רדפורד' ספיקולי, והרכש החדש של WCW מסטמפיד, כריס בנואה. היה זה הקרב הבין-ארגוני הראשון בתקופת מלחמות ליל שני, והעובדה שזה קרה בכלל רק העידה על הכבוד שסטו הארט זכה לו בתעשייה.

לקבוע סיום היה קצת קשה, אבל המצב הבעייתי הזה נפתר בידי האסטרטגיה של וינס: סיום עם דפיקה. בנואה נתן סופרפלקס והצמיד לשלוש, אבל ספיקולי הרים את הכתף שלו בשתיים, רק כדי שהשופט ימשיך לספור והעניק את הקרב לבנואה. וינס השתמש באותו הסיום כדי להעביר את אליפות ה-WWF מהאלק הוגאן לאנדרה הענק ב-1988. כך כולם היו שמחים. WCW זכו לניצחון של הבחור שלהם, ה-WWF הסבירו שהשיפוט היה התירוץ להפסד של הבחור שלהם, והקהל מסטמפיד ראה את המתאבק שלהם מנצח.

המיין איבנט היה זהה לזה שנקבע לאירוע של ה-WWF בעוד יומיים, ברט הארט מול גיסו, דייבי בוי סמית'. במקור הקרב היה שון מייקלס מול הארט, אבל הוא הוצא מהאירוע כדי למכור את זעזוע המוח שלו. כך 'הבריטיש בולדוג', עוד כוכב לשעבר בסטמפיד, החליף אותו.

הארט החליט להשתמש בקרב כניסיון לבדוק כמה ספוטים שתכנן להשתמש באין יור האוס, למרות שעדיין התקשה לחשוב על סיום לקרב הזה. הוא ידע שהוא ינצח בשני הקרבות, אבל הסטוריליין של ה-WWF בינו ובין דייבי היה כזה שלא היה הגיוני שהשארפשוטר שלו יסיים את הקרב.

לא רק שסמית' הוצג בטלוויזיה כאדם שהארט מעולם לא ניצח בקרב יחידים, אלא שסמית' ניצח בקרב היחידים הגדול היחיד שלהם בסאמרסלאם 1992 בהצמדה מפתיעה, לאחר קרב מדהים. הארט רצה משהו דומה שיוכל לעשות לסמית', כי השימוש בהכנעה בסיום תדרוש מאבק בכל הקרב, ותקיפה על רגליו של סמית'. לאחר הכישלון של הקרב בין נאש לסמית' באין יור האוס 4, בו סמית' השתמש באותה השיטה, הבין ברט שזאת תהיה טעות לעשות את זה.

כיוון שהארט היה בין אנשים שכיבד, וכולם ממש אהבו אותו, הוא שאל את המתאבקים אם למישהו יש רעיון בנוגע למה שיוכל לעשות. מפינת החדר נשמע קולו הביישן והלא בטוח של יליד וויניפג הצעיר, כריס ארווין, אחד מהתלמידים האחרונים בצינוק המפורסם של משפחת הארט.

ארווין, שעבד במקסיקו וביפן, זכר מהלך שראה את נגרו קסאס מבצע שנקרא לה מג'יסטרל, גרסה נוצצת יותר של הצמדה, שהדגים בפני הארט. 'ההיטמן' הכיר מהלך טוב כשראה אותו והבין שזה יהיה מושלם עבור מה שרצה עם דייבי. הוא ניסה אותו באותו הלילה והצליח בצורה מושלמת כרגיל, אז החליט להשתמש בו באירוע הבא.

ארווין שמח על כך שהארט, אלוף ה-WWF, אייקון בקנדה ובעולם ההיאבקות, הסכים לעצה מטירון לא ידוע. הוא חשב שזה דבר נהדר, וטען אחר כך שזה גרם לו להישאר בביזנס. זה השתלם לבסוף, כי ארווין הפך לאחד מהשמות הכי גדולים בעסק, אלוף העולם פעמים רבות, כריס ג'ריקו.

עזיבתו של ביל וואטס השאירה חור במשרדי טיטאן. התפקיד היה קשה מאוד בגלל שליטתו של מקמהן, אבל יושב הראש עדיין שמר על כמה אנשים שהיו מוכנים לקחת את התפקיד.

אחד מהם היה ג'רלד בריסקו, שהתאים לתיאור של יס-מן שמח עד הסוף. בריסקו היה מתאבק חובב מוכשר בנעוריו לפני שהפך למקצוען יחד עם אחיו ג'ק. שניהם היו ב-NWA והצליחו בה, ואחר כך קנו את רוב המניות בג'ורג'יה צ'מפיונשיפ רסלינג של ה-NWA, וסייעו בניהול הארגון.

מקמהן בא אליהם ב-1984 במהלך ההתרחבות שלו והציע לקנות את מניות האחים (ושל שותף אחר, ג'ים הארד) כדי לשלוט בארגון, כך שיקבל את זמן השידור שלו ב-TBS עבור ה-WWF. אחרי שווינס הפר כמה הבטחות לתחנה ולא הציג תוכן מקורי, מערכת היחסים בין TBS וה-WWF קרסה. לבסוף זה הוביל ליריבות בין מקמהן וטד טרנר, אחד מהגורמים למלחמות ליל שני כעבור עשור. מקמהן חיבב את בריסקו כי פתח בפניו את הדלתות של GCW, והיה עוזר נאמן שיכול היה לסמוך עליו שיגיד לו מה שרצה לשמוע.

בסוף השנה, כמות המתאבקים שהגיעו מסמוקי מאונטיין רסלינג שנסגר גרמה לאנשים מבחוץ לחשוב שהבעלים ג'ים קורנט הגיע לעבוד בצוות הבוקינג, אבל זה לא קרה. (כעבור חודשיים, בפברואר 1996, התווסף קורנט אל צוות הבוקינג, תפקיד שנשאר בו במשך שנתיים.) כפי שטען קורנט, כבר החליטו שסמוקי מאונטיין יופיעו ב-WWF, כי הרויאל ראמבל התקרב ולארגון היה קשה למלא שלושים מקומות בקרב, אז הם עבדו עם ארגונים מבחוץ כדי לנפח את הרוסטר זמנית. סגירתו של SMW אמר שלחלק מהמתאבקים ניתנו חוזים מלאים, כי לא היה להם איפה לעבוד.

אחד מהם היה טום פריצ'ארד, שעבד עם קורנט במהלך תקופתו ב-WWF כחלק מהצמד של ההאבנלי באדיז. וינס הרגיש שצריך לרענן את הדמות שלו, אז הוא רצה להפוך אותו לבאדי דונה ולצוות אותו לכריס קנדידו, עם השם זיפ. (במקור הוא היה אמור להיקרא "פליפ", אבל השם כבר היה רשום על מישהו אחר, אז קראו לו זיפ.) פריצ'ארד נזכר שקיבל שיחה מאחיו ברוס, שהיה אחד מהמנהלים הגדולים ב-WWF. "אתה רוצה לגלח את השיער שלך ולצבוע אותו בלבן?" שאל ברוס, שמח באופן מטריד להיות זה שיודיע לו. "ממש לא! לא, לא אני לא!" אמר טום, מבוהל. ברוס ניתק. טום הבין שאין לו ברירה אלא להסכים אחרת לא יקבל את התפקיד, ונכנע. זה רק שיער," אמר אחר כך, "אבל זה היה חרא, כל רגע היה חרא. אפילו הצ'קים היו חרא, כי הם לא היו כאלה טובים."

ג'ונתן רכנר נהנה מהצלחה מסוימת כבו ברדלי בסמוקי מאונטיין, והופיע לראשונה בטיטאן באין יור האוס של דצמבר. התפקיד ששיחק לא היה מה שקורנט רצה כשהציע את הברולר הקשוח למקמהן. כיוון שחג המולד התקרב, לווינס היה רעיון להיל עונתי נהדר: סנטה קלאוס רשע. כך זנטה קלאוס, אחיו התאום המרושע של ניק הקדוש, הופיע במופע. טד דיביאסי שילם לו, וזנטה קלאוס כיסח את סאביו ווגה בשק מתנות, כשהילדים בקהל בכו. כמו הליצן המרושע שדוינק היה לפני שלוש שנים, הגימיק היה צד אפל יותר של וינס.

לא רק שחיי המדף עבור הגימיק היו ממש קצרים, אלא שראכנר לא עזר לעצמו מאחורי הקלעים. "הוא היה כמו ילד עם צרכים מיוחדים," הסביר קורנט, "הוא עבד קשה, אבל היה טיפש והיית צריך לשים אליו לב ולכוון אותו. הוא הגיע אל ה-WWF באותה הגישה, והיה צריך שיסבירו לו את הכול. זה עצבן אנשים מהר מאוד ווינס פיטר אותו מהר."

באדי לנדל היה עוד מתאבק מסמוקי מאונטיין שהובא באין יור האוס 5. 'נער הטבע' הבלונדיני נכנס לזירה בחלוק מהודר, ויצא לגרסה המועתקת של ג'ים ג'ונסון לקלאסיקה של ריכרד שטראוס, כה אמר זרתוסטרא - אותו השיר בו ריק פלייר השתמש כמוזיקת הכניסה שלו במהלך הריצה שלו ב-WWF - ולא הותיר מקום לדמיין את מי לנדל חיקה. רק שהוא לא הוצג כפרודיה: הוא היה אמור להיות ריק פלייר חדש, צעיר וטוב יותר. אף אחד לא קנה את זה. לנדל לא זכה לעזרה מהבוקינג, כי הושמד בידי אחמד ג'ונסון תוך פחות מדקה באין יור האוס 5, אחרי שדין דאגלס העוזב הציג אותו.

רק שבוע לאחר מכן, כשהמופע שודר בשלמותו (אבל ללא "תוכן שנוי במחלוקת") בספיישל בבריטניה שנקרא קריסמס מניה, הנחה וינס את השדרן דוק הנדריקס לרדת על מרטין פעם אחת אחרונה. אחרי שאמר שדין דאגלס לא יוכל להילחם בקרב ושלנדל מחליף אותו, מייקל הייז לשעבר אמר בציניות, "דאגלס הלך... אבל אף אחד לא ממש אהב אותו."

 

Diunim

New member
חלק ד'

עבור לנדל, הייתה זאת הופעתו היחידה באירוע של ה-WWF. הוא החליק ונפל על קרח בתאונה מוזרה כעבור יומיים כשיצא מהקלטות טלוויזיה, מה ששם אותו על המדף למשך חודשים. חוץ משתי הקלטות בהן ביצע ג'ובים בשוטגאן ב-1999, הוא לא עבד שוב עבור הארגון, אבל לפחות מקמהן ריכך את המכה כששלח לו צ'ק עם בונוס שמן עבור עבודה של שלושה ימים.

דבר אחד חשוב שקרה בקרב היה חזרתו של ג'ף ג'ארט מהגלות כדי להתחיל פיוד מול אחמד ג'ונסון. בן בריתו מממפיס ג'רי לולר הציג אותו, וג'ארט הצטרף אל 'המלך' ומקמהן מאחורי שולחן השדרנים לקרב הקצר, ואז תקף את ג'ונסון אחרי הקרב. אפילו שחלק מהסיבה שבגללה ג'ארט עזב הייתה בגלל שלא אהב את המעמד שלו בקארד, היה ברור שישתמשו בו כדי להזין את המגה פוש של ג'ונסון.

וינס לא יכול היה לתת לג'ארט פוש עד שיעניש אותו קודם: הוא הרגיש שכל דבר אחר יתן מסר לא נכון לרוסטר. בגלל שג'ארט עזב בצורה כל כך מכוערת ביולי כשדברים לא הסתדרו, רבים הניחו שהחזרה שלו הייתה בגלל שווינס מקמהן ויתר לו. אם מקמהן היה מקדם את ג'ארט בתכנית אז היו חושבים כך עוד יותר. שלא לדבר על כך שהעובדים שלו היו רואים בכך סימן לחולשה והיו מנסים דברים דומים. בכך שקבר את ג'ארט בצורה כזאת לאחר חזרתו, שלח מקמהן מסר ברור למתאבקים שעזיבת הארגון באופן זמני אולי תיסלח, אבל לא ישכחו אותה מהר.

כיוון שהמספרים למופעי האין יור האוס צנחו, רצה וינס לשים באין יור האוס 5 כמה שיותר אטרקציות. אחת מהן הייתה ההבטחה שדיזל ינקום באואן הארט על כך שגרם להתעלפותו של שון מייקלס בזירה, דבר שאואן התרברב עליו כבר שבועות. במקום לשמור על אואן חזק עבור פיוד מול שון לאחר שינצח את אחיו של אואן ברט על תואר ה-WWF, התייחסו הקליק לאואן כמו לזבל. הוא ניצח בקרב בפסילה, אבל חטף מנאש במשך ארבע הדקות של הקרב, כך שנראה כמו ג'ובר. הכיסוח לקח מאואן את כל ההיט שהיה לו, והוא חזר למידקארד קצת אחר כך.

עוד חבר קליק, פול לבק, זכה לערב פחות מהנה. הוא נכנס לאחד משני הקרבות המיוחדים שווינס קיווה שימשכו אנשים לצפות במופע, קרב "דיר החזירים של ארקנסו" הראשון אי פעם מול מארק קרטנבורי. המנצח יהיה האיש הראשון שיזרוק את יריבו לאזור מגודר שהכיל בוץ, חזירים אמיתיים ודי הרבה צואה. הקרב היה בנאלי מאוד, והמשיכה בו הייתה הסיכוי לראות את הנרי גודווין הכפרי מכסה את האנטר הרסט הלמסלי הסנוב והאציל בצואת חזירים.

הקרב היה התגלמות המאבק הפנימי של וינס, כששורשיו העניים נלחמו מול מעמדו הגבוה הנוכחי: עבר מול הווה. למרות עושרו, וינס הודה שתיעב עשירים, בעיקר אלו שנפנפו בכספם וחשבו שהם עליונים על אחרים בגללו. סירובו של מקמהן להשלים עם שנותיו הראשונות, ועם מעמדו העשיר במיוחד כיום, יכול לזכות להסבר בגלל אישיותו הבעייתית והתנהגות הג'קיל והייד שלו.

אם כך, תוצאת הקרב הייתה קצת מפתיעה. האנטר הרסט הלמסלי ניצח, אבל וינס לא יכול היה שההיל לא יסבול, אז הלמסלי נזרק אל תוך הבוץ, בו התגלגל בזוהמה להנאת יושב הראש. התגלמות ההצלחה של וינס מקמהן ניצחה, אבל נאלצה לשלם על ההצלחה שלה. במהלך הקרב, נחתך פול לבק בגבו וירד לו דם (החתך נשאר שם כל הקריירה שלו), וזה שמרחו עליו צואת חזירים בטח לא היה מה שחשב עליו כשחתם בארגון. אבל, זה היה חוש ההומור של מקמהן.

עוד קרב מיוחד היה כשהאנדרטייקר נקם במייבל על הפציעה שגרם לו באוקטובר. קאלאוויי הגיע עם תוספת מפחידה לדמותו: מסכה לבנה שהגנה על עצם העין שלו, אבל הזכירה את פאנטום האופרה. היא הוסיפה אלמנט חדש ומלהיב לדמותו, אבל קלאוויי התקשה לעבוד איתה והפסיק איתה כעבור חודש. הקרב שהשניים עבדו בו היה "קרב ארון קבורה", בו הרעיון היה לדחוף את היריב לארון קבורה ליד הזירה כדי לנצח. האנדרטייקר ניצח בקלות, ונלסון פרייז'ר כבר גמר עם הארגון.

ברט הארט כעס שהזכייה שלו בתואר בסרבייבור סירייס נועדה רק כדי לשנות לקווין נאש את האישיות, והיה לו מעט מאוד מומנטום כאלוף החדש לקראת הקרב באין יור האוס מול דייבי בוי סמית' בהרשי. סמית' השאיר להארט את כל התכונונים, והרעיון להיל טרן שכלל את אחותו של ברט ואת אשו של דייבי, דיאנה, נגנז, ל'היטמן' נגמרו הרעיונות בנוגע להפיכת הקרב לזכור.

ברט היה נחוש להראות לווינס שהוא היה המועמד המושלם להיות הבחור הגדול בארגון, ולא שון, נאש, או מישהו אחר. הוא נשבע להוציא עוד קרב קלאסי עם סמית', והוא ידע בדיוק מה צריך לעשות כדי להשיג את זה: הוא צריך לדמם. אסור היה לחתוך את עצמך, וברט הבין שיהיה עליו להיזהר לא להיתפס, אחרת יחטוף קנס גדול ויתמודד מול בוס זועם.

הקרב התחיל בצורה טובה, אבל המעריצים לא התלהבו כמו בוומבלי ב-1992 כשהזוג נפגש בסאמרסלאם. ברט ידע בדיוק מתי הגיע הזמן "להכניס צבע", והוא ירק בזהירות להב מהפה שלו אל הידיים המזיעות שלו בהכנה לרגע. כפי שהארט ביקש, דייבי זרק אותו אל מדרגות הפלדה וברט חתך את עצמו גבוה בראש כדי לגרום לפצע להיראות אמיתי. הדם נשפך ממנו בנחילים, ומאותו הרגע ואילך הקהל היה מרותק לשארית הקרב.

בפרשנות ליד הזירה, ניסה מקמהן להקטין את העניין, והנחה את הבמאי לצלם לרוחב בלי להתמקד בפצע, בעוד שהתנצל בשידור על הדם. אבל הוא גם שמע את התגובה מהקהל, שהגיב יפה לדם של הארט: הם ממש אהבו את חזרת הדם אל התכניות של ה-WWF. זה הפך קרב טוב לאחד מהקרבות הכי מלהיבים כל השנה.

זה לא שינה למייקל אורטמן ששיבחו את איכות הקרב, כי הוא לא סתם כעס על הפעולות האחרונות של ה-WWF, הוא היה ממש זועם. שוב, מקמהן התגונן והעמיד פני תמים, וטען שהחתך שברט קיבל היה בגלל המדרגות. הסיפור אושר בידי הרופא המקומי, שגם עליו הארט עבד.

בניגוד לסרבייבור סירייס, אבל כמו במקרה עם ג'רי לולר, וינס ממש לא ידע שאחד מהמתאבקים החליט לשבור את המדיניות בעצמו. ג'ים קורנט הגן על הפעולות של לולר ושל הארט, וטען שהם פשוט ניסו לעזור לארגון וביצעו דברים שידעו שיצאו אובר. וינס אולי לא ידע מה קורה, אבל הוא ממש לא היה חף מפשע כשהחליט לשדר את הקרב של הארט-סמית', במלואו, בפרק של רו כעבור כמה שבועות.

כאבי הראש מההתעסקות מול וינס היו יותר מדי עבור אורטמן, שעזב את ה-WWF בתחילת 1996. הוא החליט לעבוד בעבודה פחות קשה בפוקס ספורטס, ולבסוף השיג קריירה מוצלחת כשעבד בקומקאסט, וסייע להרחבת בסיס הלקוחות שלהם פי שישה במהלך העשור שהיה שם.

אם ברט הארט היה אמור לעשות את ההבדל במספרים, זה לא קרה אחרי אין יור האוס 5, כשהקרב שלו מול סמית' הביא רק 80,000 קונים עבור ביירייט שקבע שפל חדש לארגון, 0.35. השניים הצליחו להביא את אותו מספר אנשים לבניין בקרב הקלאסי שלהם בסאמרסלאם ב-1992, מה שמראה כמה העסקים הידרדרו. בוומבלי, קהל מחשמל ואוהד שאג כלפי הגיבור הלאומי שלהם סמית' כשניצח את הארט, באחד מהקרבות הגדולים ביותר בתולדות ה-WWF. האירוע שכנע כמעט 300,000 איש להיפרד מכספם (במחיר גבוה הרבה יותר) ולהזמין את האירוע, למרות שהתרחש בתקופה בה העסקים החלו ליפול בגלל האשמות הסטרואידים והמין שכוונו אל הארגון.

אין יור האוס 5 לא הצליח בגלל כמה גורמים. החלטת ה-UFC לקדם את האירוע שלהם "אולטימייט אולטימייט" לילה קודם לכן גרם לנזק, כי הקהל היה די דומה. האירוע של UFC השיג 250,000 קונים, הרבה יותר מאין יור האוס 5. המופע של ה-WWF בדצמבר גם היה הפעם הראשונה בה מחיר האירועים עלה, כי וינס היה מודאג מכך שהאירועים לא יוכלו להרוויח לו במחיר 14.95 דולרים. הוא העלה את המחיר ל-19.95, והוסיף לעצמו עוד 2-3 דולרים על כל הזמנה (כשהשאר הולך לחברות הכבלים שמכרו את האירוע). עבור אין יור האוס 5, הייתה תוספת של כמעט 200,000 דולרים בהכנסות, סכום משמעותי כשהעסקים היו במצב רע.

 

Diunim

New member
חלק ה'

כשהשנה הסתיימה, מצב העסקים ב-WWF היה נורא יותר על הנייר מאי פעם, אבל וינס עוד היה בטוח, ולא הושפע מכך. כשבחן את המתאבקים שלו, הוא היה משוכנע שיש לו את כל מה שצריך כדי לבנות מחדש את הארגון החולה שלו- השאלה היא רק איך להשתמש בהם.

1995 הסתיימה כשברט הארט שולט בממלכת ה-WWF כאלוף המכהן בפעם השלישית בקריירה שלו, אבל היה ברור לכל מי שצופה שהלפיד יעבור בקרוב לשון מייקלס. למרות שנה קשה מאחורי הקלעים, והמעריצים תמכו בו בתור התקווה הגדולה החדשה של טיטאן. עלייתו של מייקלס לפסגה כבר התחילה בסוף השנה, ו-1996 הבטיחה שתהיה השנה שלו.

כמה חודשים לאחר תחילת 1996, דברים החלו להיפתר ב-WWF, הודות לפירוק הקליק. סקוט הול לא הסתיר ב-1995 שלא שמח ממעמדו בארגון, וכשאריק בישוף צלצל והבטיח לו כסף שלא כדאי היה לסרב לו, הוא הסכים לעסקה. כעבור כמה שבועות, קווין נאש הלך בעקבותיו. נאש הבין שברגע שירד מתפקיד אלוף ה-WWF, ימיו היו ספורים. הגודל והדמות שלו דרשו שיהיה הבחור הראשי או כלום, והוא ידע שווינס לא רצה שוב להכניס אותו למקום הזה, אבל מתוך כבוד, נאש ביקש ממנו להשוות את העסקה של טרנר. מקמהן לא יכול היה להרשות לעצמו, וקיבל את התפטרותו של נאש בכעס. כששון וולטמן שמע על עזיבת הזוג, הוא הלך אחריהם במהירות, וכך הקליק פורקו.

אחד מהפחדים הגדולים של וינס התגשמו, והוא כעס שלמרות שוויתר לקבוצה כל השנה, הם לא הראו לו נאמנות בתמורה. הקליק שלטו ב-1995, רוב הזמן על חשבונם של מתאבקים מוכשרים אחרים. וינס השקיע זמן וכסף בדמויות של רייזור ראמון, דיזל, ו-1-2-3 קיד, ועכשיו WCW ירוויחו ולא הוא. כרגיל, מול המתאבקים הוא לא הפגין רגש, אבל זעם מהבגידה.

תוצאה מעניינת של עזיבתם של השלושה הייתה הפסקת העוינות בין הקליק וה-BSK, שהשלימו איתם לבסוף בסיבוב הופעות בגרמניה באפריל 1996. שתי הקבוצות חלקו ערב ביחד וניקו את הכול, וה'קרו' הבטיחו לתמוך במייקלס ברגע שחבריו יעזבו את הארגון.

עזיבתם של הול ונאש גם פתחה מקום עבור פול לבק להתקדם בקארד כהיל ראשי, למרות שזה לא הגיע למשך הרבה זמן. הקליק הרסו לו את ההזדמנות בפעולה אנוכית אחת בלילה האחרון של הול ונאש בארגון. בהאוס שואו במדיסון סקוור גארדן, ברגע שייזכר לנצח כ"The Curtain Call", נאש ולבק ההילים נפרדו בהתרגשות מיריביהם הבייביפייסים מייקלס והול, והארבעה התחבקו בזירה והציגו את סימן הקליק לקהל.

וינס, האייג'נטס והמתאבקים זעמו משבירת הקייפייב שהתרחשה באדמה הקדושה של הגארדן, ומיד רצו לבצע עונש חמור. אולם מקמהן לא יכול היה לפעול נגד הול ונאש, כי עזבו את הארגון מיד לאחר מכן. שון מייקלס היה אלוף ה-WWF, ואחרי כמה שנים של בנייתו לרמה הזאת - ללא שום אפשרות אחרת - מקמהן רצה שיישאר כזה. רק פול לבק נשאר.

הקריירה של לבק ב-1996 כבר הייתה מוכנה, הוא היה אמור לזכות בטורניר מלך הזירה לפני שיתחיל פיוד עם מייקלס. לבק היה חבר הקליק היחיד שמקמהן היה יכול להעניש, והוא חטף את כל ההיט על התקרית בגארדן. לא רק שנאלץ להתנצל בפני כל הרוסטר על פעולותיו, גם הפוש שהובטח לו נלקח ממנו.

כתר מלך הזירה ניתן במקום לסטיב אוסטין, ששינה את הגימיק הגוסס של הרינגמאסטר לרדנק קשוח ורציני, עכשיו עטוי רק בשחור, עם הכינוי 'סטון קולד'. אוסטין ניצח את ג'ייק רוברטס החוזר כדי לנצח בטורניר, ואז נאם נאום אגדי לאחר הניצחון בו לעג לדת הנוצרית החדשה של רוברטס:

אתה מדבר על השירים שלך, אתה מדבר על יוחנן 3:16… אוסטין 3:16 אומר שכיסחתי לך את הצורה!

בתוך כמה חודשים, הפכה השורה "אוסטין 3:16" לחלק מהתרבות של ההיאבקות, ודמותו של אוסטין התחילה להאיץ. הוא הפך לאחד מהכוכבים הרווחיים ביותר בתולדות ההיאבקות, והיה אחראי לתקופת הפריחה השנייה של ה-WWF, ובעיני רבים נחשב לסיבה בגללה הארגון הצליח לשרוד ולשגשג. בכל שבוע באטלנטה, יכול היה אריק בישוף רק לצפות בחוסר אונים כשהאיש שפיטר בטלפון הפך לשם הכי חם בתולדות ההיאבקות.

הקליק כן הצליחו לשנות את העסקים לטובה, אבל רק בגלל שמה שעשו גרם לכך שאוסטין קיבל במה שלא יכול היה לקבל אחרת. לבסוף הקבוצה הצליחה ליצור את האיש שבנה את הביזנס מחדש, אבל במקום לצאת מתוכם הוא נולד מאנוכיותם.

במהלך 1996, הופעל על וינס לחץ להתחרות ב-WCW. הוא היה נואש להחזיר את ה-WWF בחזרה אל הגבהים של שנות השמונים, ונמאס לו מהמגבלות היצירתיות. הוא עזב את כל המוסריות והחליט לצאת מהכלוב שלו. הוא כתב מזכר בו טען ש"תכנית הארגון עלולה לכלול אלמנטים מתאימים לזמנה," או במילים אחרות, להפר את העקרונות. מקמהן עמד לעשות מה שרצה בקרב שלו מול בישוף וטרנר, בין אם אנשי USA נטוורק, ספונסרים, שותפים עסקיים וחבריו להנהלה אהבו זאת או לא.

ככל שהזמן עבר, מדיניות בדיקת הסמים הפכה לקלה יותר עד שנעלמה לבסוף, והגודל הפיזי של הרוסטר גדל כתוצאה מכך. ב-1996 המוצר גם הפך למיני יותר מאי פעם הודות לתמי סיטץ', והדוגמנית החדשה מדגם משמר המפרץ שהגיעה אל מגדל טיטאן: רנה 'סייבל' מרוביץ'. מאוחר יותר באותה השנה, שידרו ה-WWF את המילה "פאק" ברו כחלק מאנגל אדג'י בו בריאן פילמן שלף אקדח מול סטיב אוסטין בביתו בסינסינטי. בנוסף לכך, תוספת של אייקון היאבקות ההארדקור מיק 'מנקיינד' פולי הגבירה את האלימות בתכניות ה-WWF לגבהים שלא נראו קודם לכן. הגבול נמתח לחלוטין, ומהר מאוד, לא היה תוכן שלא יכול היה להופיע בתכנית.

עבור מי שהכיר את מקמהן, הדברים הללו לא היו הפתעה. וינס היה לוחם ורצה לשלוט לחלוטין במוצר שלו. אם הוא יוצא למלחמה, הוא נלחם בתנאים שלו.

 

Diunim

New member
בפעם הבאה:

הגענו לטיטאן שאטרד, חברים! שנת 1996 מתחילה בספר החדש, ואנחנו מגלים מה וינס עושה כשהוא במצב רוח ממש רע. להתראות!

 

Turkisher

New member
מעולה. תודה גדולה. ספר מרתק

בראייה לאחור עדיין לא ברור מה האופציה המועדפת -
שהמשוגעים ינהלו את המתקן או שהסוהר הפסיכופט הראשי ינהל...

בימינו אין קליק אבל ברור לחלוטין שוינס נשלט ע"י לסנר והיימן והרבה כשרונות בוזבזו והוקרבו על המזבח הזה ע,ע סמואה ג'ו, פין באלור ועוד.
 

Nurd4Life

New member
קריאה מרתקת

היה כיף כל החווייה. מי היה מאמין שאקרא ספר?

&nbsp
ממש מקווה שאנחנו ממשיכים קדימה עם הספר של 1996. בכל זאת אני כבר בסדרת ההישרדות, אז הרוב לא יהיה לי ספוילרים :)
&nbsp
&nbsp
 

Yonipac

New member
תודה לך

מחכה לעדכונים והמשכים.
כבר הרבה שנים שאני חוקר את 96-99 ברסלינג. לפי דעתי כל איש טלוויזיה צריך ללמוד על השנים ההן של הרסלינג, במיוחד עכשיו עם הפיצול של קשת ורשת והתוכניות שמשודרות ראש בראש.
התקופה הזו גם שווה סדרת הרצאות גבוהות.
בקיצור, מחכה לעוד. (ואם יש לך עוד ספרים להמליץ, אשמח לדעת עליהם).

אגב, שמתם לב שמאז ועד היום המעריצים שונאים את האנטר אבל כשזה מגיע לראיונות ותחקירים, הוא תמיד יוצא הגורם המתון, השקול והמאזן.
 

Aberforth

New member
זה אחד הפרקים היותר טובים!

תודה רבה לך! אני מאוד נהניתי!
 
למעלה