טיטאן סינקינג- פרק 10

Diunim

New member
טיטאן סינקינג- פרק 10

שלום לכולם וברוכים הבאים לתרגום לעברית של פרק נוסף מהספר טיטאן סינקינג: נפילת ה-WWF ב-1995. בפעם הקודמת קראנו על תחילת מלחמות ליל שני ועל חודש ספטמבר. תזכורת: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/13/183040405/בידור/היאבקות_WWE

אז במה עוסק הספר הראשון? (תקציר)

במהלך ההיסטוריה של ה-WWF, היו זמני שגשוג וזמנים קשים, מעגלים שהשפיעו על הארגון והכריחו אותו לשנות כיוון. המשתנה הקבוע היחיד בשלושת העשורים הוא וינסנט קנדי מקמהן, אדון הבובות הגדול שהנהיג את הספינה. עם עור של פיל, אדישות ושליטה, מקמהן ניצח את כל מתחריו וניצח בכל מלחמת היאבקות בה היה מעורב.

ב-1995, הוא כמעט הפסיד.

טיטאן סינקינג מספר את סיפורה של אחת מהשנים הכי נוראיות, כואבות ומתישות בתולדות ה-WWF. וינס התאושש מחצי העשור הקודם במהלך השנה, אבל אחרי חמש שנים שפגעו בארגון שלו, ניסה לבנות אותו מחדש ולגלות מחדש את נוסחת הקסם שהפכה את הארגון שלו לענק בשנות השמונים. עם כל שבוע שעבר, עוד ועוד בעיות החלו לצוץ, וה-WWF הגיעו למשבר.

הספר מסביר לנו הכול מבפנים: עם תיאורים מפורטים של תקריות מסירקיוז למונטריאול, מהקליק ל-BSK, תקוותו החדשה של וינס, עד לכישלונות היצירתיים שלו. בואו לגלות את הסיפור האמיתי של השנה, ותלמדו איך 1995 הובילה את ה-WWF למשבר.

 

Diunim

New member
והפעם בטיטאן סינקינג:

מגלים למה ה-WWF היו חייבים להיות ידידותיים למשפחות, כיצד ה-WWF התחילו להתבגר, פציעות של שני כוכבים ראשיים, ועזיבתו של ביל וואטס. פרק קצר, אבל ממש עוד מעט יגיע עוד פרק. תהיו סבלניים.
&nbsp
קישורים שימושיים:
&nbsp
ברט הארט מול אייזיק יאנקם בכלוב: https://www.youtube.com/watch?v=3kCoAuBmu3Y
&nbsp
דיזל, שון מייקלס ואנדרטייקר מול קאמפ קורנט, עם האנגל אחר כך: https://www.youtube.com/watch?v=OhsrmdxKrDc
&nbsp
המחווה לשון לאחר שנפצע: https://www.youtube.com/watch?v=SfIoukTJPNY

 

Diunim

New member
חלק א'

וינס מקמהן רצה להילחם באריק בישוף וב-WCW, אבל נעצר בידי אחד מהכתבים המנהליים של ה-WWF: מסמך שנקרא העקרונות. תעשיית הבידור חוותה לחץ מצד הקונגרס להוריד את כמות האלימות בתכניות ששודרו בשעות מוקדמות, כדי שלא תצא הנחייה שכל התכניות הללו יעברו למשבצת שידור בעייתית מאוחר בלילה. עבור ה-WWF זאת הייתה התאבדות מסחרית, כי הדמוגרפיה שכיוונו אליה היו ילדים ומבוגרים צעירים. עבור הארגון שלו והספונסרים והמפרסמים, לווינס לא הייתה ברירה אלא להיצמד לעקרונות.

טיטאן כבר איבדו כמה מפרסמים חשובים במהלך ומאז משפט הסטרואידים, וסגן הנשיא של ה-WWF לענייני תפוצה, מייקל אורטמן, הבין שהארגון צריך לפעול לפני שכל חקיקה תעבור. הוא החליט לפעול נגד כל דבר פוגעני כדי שדעת הקהל על הארגון תשתנה, וכדי לא להכעיס שותפים פוטנציאליים.

כשנושא האלימות המוגזמת נמצא בראש סדר העדיפויות, החליט אורטמן שהדבר החכם לעשות יהיה שטיטאן פשוט יבדלו את עצמם מהתפיסה שלרבים כל כך היו כלפיהם, ולתמוך במספר עקרונות חדשים, שנתנו את שמם למסמך החדש. אלו כללו איסור של הארגון, בין השאר, על דם בטלוויזיה, כמות מוגזמת של מיניות, שימוש בנשק, וכל אלימות כלפי נשים. הכוונה הייתה להפנות את הזעם לכיוון WCW, כך שטד טרנר יחווה לחץ מהאנשים היחידים שדאג מפניהם: בעלי המניות.

עבור וינס, העקרונות היו רע הכרחי. מצד אחד הוא שנא שמגבילים את מה שיוכל לעשות עם הארגון שלו, אבל הוא גם ידע שעליו לדבוק בקווים שהמסמך דרש. הדבר האחרון שהוא היה צריך היה שהפדרצייה הגוססת שלו תוגבל בחוק, בעיקר בגלל הלחץ שמאנדיי נייטרו הוסיפו.

אורטמן היה בטוח שהמוניטין של ה-WWF הוא בר שיקום, ואת החודשים הבאים ניסה להשקיע בהרגעת השותפים העסקיים של טיטאן. אבל כש-WCW המשיכו להילחם מול וינס, גילה אורטמן שעליו להסביר הרבה מפעולות הבוס שלו. הוא שם לב שדברים שהפרו ישירות את ההתחייבויות - בהתחלה דברים קטנים - התחילו לקרות פתאום.

בפרק של ה-16 באוקטובר של רו (התכנית הוקלטה שלושה שבועות קודם לכן ב-25 בספטמבר), דם (צבע) הכתים את שידורי ה-WWF לראשונה מזה שנתיים, בזכות ג'רי לולר. (אם כי זאת לא הייתה הפעם הראשונה שמישהו דימם בזירה של ה-WWF באותה השנה. בהאוס שואו בטמפה ב-16 ביולי, דימם פאטו בקרב מול טטנקה. רבים בקהל טענו שחתך את עצמו בגלל איך שהתנהג, אבל החתך קרה בטעות.)

בעבר, המתאבקים תמיד השיגו קצת צבע מהפעולה הברברית במקצת במהלכה פגעו בעצם, מה שנודע בתעשייה כבליידינג. ההליך כלל מתאבק חותך את המצח שלו במהלך הקרב בלהב של סכין קטן כדי לדמם, מה שיעלה את הדרמה בקרב. זה היה כלי אפקטיבי כשהשתמשו בו לעתים רחוקות, אבל אסור היה להשתמש בו בארגון כבר שנים. דימום בעולמה המצויר של ה-WWF היה משהו מהעבר, היסטוריה רחוקה.

ואז ג'רי לולר שינה את הכול. באותו הלילה, לא בלייד גרם ללולר להתחיל לדמם, אלא השפעות ארוכות טווח של שנים בהן חטף מכות לפנים, פוטייטוס, שנעשו בקרבות כנקמה על המשכורות המביכות שחילק כשניהל את הטריטוריה בממפיס. ללולר היו מחיצות פגועות באף כבר חמש עשרה שנים, ואחד מהנחיריים שלו היה קטן יותר מהשני. הוא תמיד דחה את הניתוח כי שמע שהוא כואב מאוד ולא יכול היה לעמוד בכך. במקום, הוא נלחם בקשיי הנשימה שלו בעזרת תרסיס אף חזק, שגרם לאפו להתמלא בחטטים מבפנים.

באותו לילה ברו, 'המלך' היה מעורב בקרב כלוב בין גלן 'אייזק יאנקם' ג'ייקובס וברט הארט, שבמהלכו נאלץ להיות מעל הזירה בכלוב קטן כדי שלא יתערב. הגימיק שומש בהיאבקות כבר עשרות שנים במהלך הטריטוריות, למרות שהאפקטיביות שלו הייתה תלויה בתקציב של מי שערך את הקרב. כפי שזוכר ג'ים קורנט, "בחלק מהמקומות לא יכולת לתלות את הכלוב בשום מקום אז הם הביאו מלגזה, באחרים הם השתמשו בכבלים ובשרשרת. בקולוסיאום ביוסטון, ארינה גדולה, הם שמו חבל על התקרה וארבעה אנשים משכו אותי. כל פעם שהחבל נמתח קצת זה הרגיש כאילו זה נופל!"

הקונספט היה אהוב במיוחד על ביל וואטס. הוא השתמש בו כמה פעמים בעבר, והוא ידע שלולר יהיה האיש המושלם לנעול בתוך הכלוב. 'המלך' עצמו ידע בדיוק מה צריך כדי להעלות את הדרמה: דם. לולר קיבל גם מיקרופון כדי שיוכל להעביר את המצוקה שלו לצופים שצפו בבית, וברגע שהורם באוויר טען שיש לו פחד גבהים. לולר התחנן בפני וינס, שישב ופרשן ליד הזירה, להוריד אותו. "יש לי בחילה, אני עומד לדמם מהאף," הוא התחנן כשהעמיד פנים שהוא בוכה.

פתאום, טיפת דם קטנה הכתימה את המזרן מגובה שישה מטרים. ג'ייקובס והארט המשיכו בקרב, ואפילו לא הבינו שיורד דם. כעבור כמה רגעים, נפלה עוד טיפה, ואז עוד אחת. לולר המשיך להגזים עם המצב עבור הצופים בבית, "תורידו אותי, יש לי דימום מהאף! אני פוחד מגבהים! אני עומד להקיא," הוא בכה. וינס שם לב לאף המדמם של לולר והצחוק בקולו השתנה קצת. הוא הבטיח ללולר שיהיה בסדר, אבל ידע שמייק אורטמן ישאל המון שאלות בנוגע למה שהכתים את המזרן.

כמו כל השאר, וינס הניח שלולר פשוט פחד מגבהים, ולא חשב אפילו לרגע שהמתאבק חיטט בפצע קטן בתוך אפו כדי לגרום לדם אמיתי. לולר שתק, כי ידע שווינס ירתח אם יגלה שעשה משהו על דעת עצמו.

זה לא היה דבר כל כך חשוב באותו הזמן, והדם היה מינימלי, אבל התברר שזה היה רגע חשוב. כפי שלולר זוכר, "זה היה די גדול שהדם חזר לתכניות הטלוויזיה, ואחר כך ה-WWF התחילו לתת לאנשים שוב לדמם."

 

Diunim

New member
חלק ב'

כפי שהוכיח שוב ושוב, שון מייקלס נטה להתחצף לכל אחד ולכולם, בלי קשר למעמדם הפיזי או הפוליטי. בדרך כלל, בגלל שלשון מייקלס הייתה חבורה שתגן עליו, הוא עשה מה שרצה. אבל ב-5 באוקטובר, במדיסון סקוור גארדן, כשחבריו היו במופע אחר, התחכם מייקלס קצת יותר מדי עם שני התאומים האריס, רון ודון.

הזוג עמדו לעזוב את הארגון בשבוע הבא אחרי שהתריעו על כך, וגילו שמייקלס לעג לקרב שלהם באותו הלילה מול הסמוקינג גאנס, ואמר שלא יתגעגעו לשני הסטיפים ( מונח בהיאבקות לוורקר מגושם שלא משתף פעולה) כשיעזבו. רון ממש כעס על כך, אבל לזוג כבר נמאס מהגישה של מייקלס. בגלל שהם עמדו לעזוב ולא יענישו אותם, התאומים החליטו להתעמת מול מייקלס לבד.

כשהם פועלים במהירות כששון התקלח, מצא דון כיסא בפינת החדר ופעל, כשהוא שם אותו מתחת לידית הדלת כדי לחסום אותה. התאומים רצו את שון מייקלס לבד: הם לא רצו שאף אחד יעצור אותם עד שיפחידו אותו. כששון יצא מהמקלחת, רון רץ קדימה והניף אותו מגרונו, ואז הטיח אותו בחוזקה בקיר, ולחץ על מייקלס להגיד משהו פוגעני מולו.

שון הבין שהוא בסכנה, ופעם אחת בחייו, סתם את פיו בחוכמה. רון לא גמר ואמר, "אתה יודע מה? הייתי מכסח לך את הצורה, יא מאדרפאקר, אבל אתה כזה חתיכת חרא עד שאתה לא שווה את הזמן שלי." וכך, התאום נתן סטירה למייקלס המאובן לפני שעזב אותו, מסופק שגרם לכזאת טראומה עד שהוא יחשוב פעמיים לפני שיצחק עליהם.

עבור וינס, התקרית מאחורי הקלעים שכללה את מייקלס התחילה שבוע נוראי. כעבור יומיים ברוד איילנד, מארק 'האנדרטייקר' קאלאוויי ונלסון 'מייבל' פרייז'ר, הבן, היו במיין איבנט של האוס שואו בלילה השלישי ברצף, וביצעו באפאטיות את אותו הקרב שעשו בערים אחרות. אולי מעייפות מכמה ימים קשים בדרך או מחוסר ריכוז בגלל הקרב הרע, הלילה התזמון שלהם היה גרוע. פרייז'ר הושיט את ידו לקלוזליין, אבל הבין מאוחר מדי שקאלאוויי היה רחוק ממנו יותר ממה שציפה. אגרופו הענק בטעות פגע חזק בעינו של קאלאווי, וריסק את ארובת העין שלו. אפילו ששניהם היו אשמים במהלך המפוקשש, עבור פרייז'ר היה זה עוד קורבן ברשימת הפציעות הגדולה שלו. קאלאוויי עבד בכאב עוד שלוש פעמים בקרבות עם גלן ג'ייקובס, לפני שנאלץ לצאת לחופשה ולעבור ניתוח.

וינס נאלץ לפעול מהר, ולמזלו כבר צילם אנגל בהקלטות של רו שבועיים קודם לכן, בו מייבל ריסק את פרצופו של האנדרטייקר עם כמה לגדרופס. הפרק עם ההתקפה שודר יומיים לאחר הפציעה האמיתית, לפני שהנזק נודע, אז לא הזכירו את מצבו של קאלאוויי בשידור. אבל בתכנית המוקלטת של השבוע הבא - הודות לקסם הפוסט פרודקשן - הכריז וינס שהאנדרטייקר נפצע כתוצאה מההתקפה של מייבל ששודרה בשבוע שעבר. הוא הפך את השלילי לחיובי - אחת מהאימרות האהובות עליו - עבור הסטוריליין שלו, אבל האנדרטייקר לא יוכל להגיע לאירוע הבא של אין יור האוס 4. הקרב שנקבע לו מול מייבל יאלץ להשתנות.

פחות משלושה שבועות לאחר הפגישה של המתאבקים בסגינאו שקבעה שביל וואטס יהיה הבוקר הראשי, 'הקאובוי' התפטר. וינס התעצבן שלא הייתה לו שליטה מלאה על כל היבט בעסק שלו, ולא הצליח להעביר שליטה באופן מלא לוואטס. למרות שהבטיח רק לפקח ולא לבטל, המשיך וינס להתעמת עם וואטס. הוא פשוט לא יכול היה רק להשקיף מהצד, בעיקר כשעתיד משפחתו היה על הכף ויוכל להיהרס בגלל החלטה רעה אחת.

"ביל ניסה להביא קצת היאבקות אמיתית לארגון, נזכר ג'ים קורנט, אף פעם לא התלהבתי מלהופיע שם כי זאת הייתה היאבקות בסגנון ה-WWF, שתמיד שנאתי בכל מקרה, אבל התחלתי קצת להתעניין יותר במה שעשיתי ב-WWF כשוואטס היה שם. לרוע המזל הוא פרש בגלל אנגל, אחד שהייתי מעורב בו."

האנגל המדובר היה התקפה הילית מאוד לא מתאימה ל-WWF על שלושה מהבייביפייסים הראשיים, מייקלס, דיזל והאנדרטייקר, ששודרה בפרק של ה-9 באוקטובר של רו. האנגל תוכנן בידי וואטס, וההתקפה של דייבי בוי סמית', אואן הארט, יוקוזונה, דין דאגלס ומייבל הייתה כל כך אלימה עד שהפייסים נותרו מעולפים, בלי שום רמז לקאמבק גדול או שיהיו בסדר.

וינס תמיד האמין בגיבור בייבפייס שיכבוש את הכול ולעולם לא נתן לבחורים הטובים להיות במצוקה כזאת, אז זה היה שינוי גדול עבור ה-WWF. אבל במקום להעלות את האימפקט של האנגל בכך שיסגור איתה את התכנית כפי שוואטס תכנן, החליט וינס לשדר אותה קודם כדי שהשידור לא יסתיים בצורה רעה. הוא היה כל כך רגיל לעשות דברים בצורה מסוימת - בצורה שלו - עד שלא הסכים לסטות מהנורמה אפילו פעם אחת.

בעוד שקורנט מתעקש שוואטס עזב בגלל האנגל הספציפי הזה, לפי ברט הארט הקש ששבר את גב הגמל היה חוסר הסכמה בנוגע לעתיד אליפות ה-WWF. וואטס רצה שהארט יהיה העתיד לטווח הארוך של ה-WWF והאיש שהארגון יבנה סביבו, כפי שרמז בפגישה בסגינאו. עבור הארט, שכעס כל השנה, הגישה של וואטס הייתה מוזיקה לאוזניו. אבל מקמהן כבר בנה על שון מייקלס, למרות הבעיות האישיות שלו, ורצה שיהיה האלוף של הארגון ברסלמניה 12 במרץ. וואטס סירב, הוא הרגיש שמייקלס קטן ורזה מדי כדי להיות הבחור הגדול, וחוץ מזה הוא לא כיבד את שאר המתאבקים או העסק כדי להצדיק את רמת הפוש הזאת. שניהם היו עקשנים לחלוטין ודבקו בדעותיהם, אז אף אחד מהם לא ויתר.

"טוב, מה נעשה בנוגע לכך?" שאל מקמהן בזהירות. "זה קל," הגיב וואטס, "אתה הבוס ואני הולך הביתה." זאת הייתה פרידה מכובדת, בלי שום שנאה בין הזוג, וה'קאובוי' קיבל תשלום טוב על שירותיו, גם במצב הכלכלי הרע. וואטס היה במעמדו של מקמהן כבעלים של ארגון לפני כן, והודה שגם לו היה קשה להאציל סמכויות למישהו אחר, אז הוא הבין את העמדה של וינס. "וינס לא יכול היה להתרחק," אמר וואטס אחר כך, |הדגש"אני מכבד את זה ומרגיש באותה צורה."

וואטס יכול היה להישאר בתפקיד קטן יותר, אבל הוא לא התכוון להיות עוד יס-מן של מקמהן, משהו שהרגיש שליושב הראש כבר היה מספיק ממנו. הוא גם לא עמד לשבת ולחכות לאישור של וינס לפני שיחליט. "זה פשוט לא היה שווה עבורי," הוא נזכר, לפני שזכר מה אמר לווינס כשהגיע לראשונה, "או שארוויח לך כסף או אצמצם הפסדים, אבל תן לי שליטה מוחלטת או שאל תדבר איתי."

אשתו של מקמהן, לינדה, התאכזבה מכך שהדברים לא עבדו עבור וואטס ב-WWF, כי היא ראתה את הלחץ שבעלה היה בו וראתה שהשפעתו של וואטס הקטינה את הנטל. היא אמרה שיוכל להישאר, אבל כפי שוואטס הסביר במכתב התודה ששלח ללינדה, "יש מקום רק ל'טיטאן' אחד בטיטאן ספורטס."

 

Diunim

New member
חלק ג'

מאוחר יותר באותו הלילה, שון מייקלס, אחד מהכוכבים הגדולים של וינס, היה מעורב בקרב אמיתי שהוציא אותו מפעולה לחודש.

אחרי האוס שואו בבינגהמטון, ניו יורק ב-13 באוקטובר, נסע מייקלס מאה קילומטרים לסירקיוז, המקום בו נערך למחרת האירוע הבא, עם שון וולטמן ודייבי בוי סמית'. שומר הראש והשמרתף הרגיל של מייקלס, קווין נאש, היה באירופה, וללא אחיו הגדול הוא היה כמו שה לעולה. הם הגיעו אחרי חצות, ונכנסו למוטל 8 בסבן נורת' סטריט. היו מעריצי היאבקות בלובי, והם שמעו את השלישייה מדברת על רצון לחגוג באותו הלילה, אז הם הציעו להסיע אותם למועדון שנקרא מועדון 37 בצפון העיר. "זאת הייתה התקופה שבה עשינו דברים מפגרים שכאלה," טען מייקלס, והתעלם מהאימרה הידועה בניו יורק, "שום דבר טוב לא קורה אחרי חצות."

הם לא היו במועדון הרבה זמן. השלושה הרגישו שעליהם לפצות על הזמן האבוד, וכשנשארה להם רק שעה לפני הסגירה, הם ערבבו בצורה מסוכנת אלכוהול וסמים. שון מצא במהירות בחורה ללילה, והחליט להתביית על בחורה צעירה ויפה ברחבת הריקודים. הוא התחיל לפעול, השוויץ וגרם לבעיות כשניסה לפתות אותה.

במועדון באותו הלילה גם היה קורפורל דאגלס גריפית' בן ה-23, חייל ממחלקת ההרים העשירית בפורט דרום, מאה ושלושים קילומטרים צפונית לסירקיוז, שנהנה מלילה חופשי נדיר עם חלק מחבריו. הוא פעם יצא עם הבחורה ששון חיזר אחריה, ולמרות שהשניים לא היו ביחד, זה עדיין הכעיס אותו שהמתאבקים קיבלו כל כך הרבה תשומת לב ממנה ומשאר החוגגים.

כפי ששון זכר, "כולם במועדון ידעו מי אנחנו. זה היה מסוג המקומות שהרגשתי בהם כמו פונזי. הנשים נמרחו עלינו, ואני בטוח שזה לא גרם לבחורים לחבב אותנו." זה לחלוטין לא עזר לגריפית'. הוא לא צפה בהיאבקות, שהוא חשב שהייתה מזויפת, והחליט להתערב.

כשהוא מלא בקנאה לא הגיונית, הוא הלך ואמר למייקלס בנימוס אך בחומרה שהוא והבחורה די יצאו, ושעדיף שפשוט יעזוב אותה. שון, כמובן, התעלם ממנו. כשהמילים שלו החלו להיבלע, המשיך מייקלס לחזר אחרי הבחורה בשכרות, וביקש ממנה לחזור איתו למלון.

הסדרן טוני אלברטי תמיד ידע מתי בעיה עמדה לפרוץ. היה לו חוש שישי בנוגע לצרות, שהוא זכה בו בגלל שנים בהן היה במועדונים מסוכנים בניו יורק. הוא היה במצבים כאלו שיצאו משליטה אם לא התערבו בהם במהירות, והוא הריח מקרה שעומד לקרות. הוא שם לב שהמתאבקים התחברו עם חוגג אחר, ריצ'רד ג'ונס, מעריץ היאבקות. ריצ'רד הציג למתאבקים השיכורים את אחותו דונה ג'ונס, בת עשרים ואחת מצפון סירקיוז שהייתה מלצרית במועדון, וגם החברה של אלברטי.

אלברטי הציע לריצ'רד שעדיף למתאבקים לעזוב לפני שהמצב ישתבש. אבל הייתה להם בעיה: זה היה שתיים בלילה ביום שישי בסירקיוז, זמן סגירה לרוב הברים, וכל המוניות היו תפוסות. אלברטי, שידע מי היו השלישייה ולא רצה עימות שיסתיים בכותרות בעיתונים, ביקש מדונה להסיע אותם למלון, כי היא היחידה שלא שתתה. ריצ'רד הציע לנסוע איתם כדי לעזור להכניס ולהוציא את מייקלס המעולף מהמכונית אל חדר המלון.

השלושה שעוד היו בהכרה דחפו את מייקלס אל הדלת של המכונית של דונה ושמו אותו בכיסא הקדמי, לפני שנדחסו אל המכונית ומשכו אותו אחורה. בגלל גודלו, סמית' ישב באמצע. ואז מהצללים, גריפית' הפגוע ושניים מחבריו החיילים הגיעו והקיפו את המכונית.

גריפית' כבר הכיר את דונה, כי היא הייתה חברה של הבחורה ששון חיזר אחריה. הוא רכן אל החלון הפתוח וצעק עליה בהאשמה, "למה את מבלה עם המתאבקים הלוזרים האלה? הם חבורת מזויפים." זה הספיק לדייבי בוי, שפעל לפני שחשב והרביץ בשכרות לגריפית' מהמושב האחורי. (לפי התצהיר שדונה שלחה למשטרה חודש אחרי התקרית, גריפית' דחף אותה ואז הרביץ לסמית' כדי לגרום לתקיפה, אבל עדים אחרים טענו שסמית' הרביץ קודם.) המום, חזר גריפית' בדיוק כשמייקלס שבקושי היה בהכרה ברח מהמושב שלו והרביץ בחולשה לגריפית'.

זה היה התירוץ שהחייל הזדקק אליו, והוא משך את גופו חסר ההכרה של שון מהמכונית. מייקלס לא יכול היה לעמוד ונפל על ברכיו, אז גריפית' תפס אותו בז'קט וזרק אותו אל המכונית, ואז הטיח את דלת המכונית בראשו. מייקלס נפל על הרצפה, כשגריפית' בעט בפניו במגפי הפלדה הצבאיים שלו.

בינתיים, וולטמן וסמית' ניסו לברוח מהמכונית כדי לעזור לשון, אבל ללא דלתות אחוריות ועם השכרות שלהם זה היה קשה, שלא לדבר על כך ששני חבריו של גריפית' חסמו את הדלתות כדי למנוע מהם לברוח. לבסוף הם הצליחו לפתוח את הדלתות ולהשתחרר, ואז וולטמן שבקושי עמד בעט בעיטת קראטה מזויפת לחלוטין שגרמה לו ליפול על הקרקע בשכרות מביכה. סמית' כן הצליח למשוך לרגע את גריפית' ממייקלס, אבל שני החיילים האחרים תפסו אותו וריסנו אותו, ובאותו הזמן כמעט הוציאו לו עין כשדחפו אותו.

כשהיא נלחצת, רצה דונה אל המועדון ואמרה לאלברטי, שרץ עם סדרן אחר והתחיל להרביץ, מה שסיים את הריב. (הסיפור היה שהחיילים קפצו אל פורד ברונקו לבן וברחו, אבל הסתובבו וניסו להרביץ לאלברטי לפני שברחו. זה לא אומת וחוץ מזה שגריפית' כן ברח בפורד ברונקו לבן, התקרית לא הופיעה בעדויות המשטרתיות. הסניגור של גריפית' בוב מאסקארי אמר לאחר מכן ש"אין ראיות שיתמכו בכך.") במקום להסתכן בחזרת התוקפים ובנזק נוסף, קרא אלברטי לאמבולנס כשדונה וריצ'רד לקחו את שלושת המתאבקים אל המלון, שם פגשו חובשים ונלקחו לבית חולים קרוב. מייקלס סבל מריס פתוח, חתכים בפנים, שני פנסים ודימום מאוזניו במקום בו נקרעו העגילים שלו. סמית' הזדקק לתפרים בפניו והיה לו פנס מדמם, אבל וולטמן ברח ללא נזק.

כששאר הקליק גילו, הם זעמו אבל לא הופתעו, כי מקרים כאלו כבר קרו. לפי פול לבק, "היו מיליון פעמים שהלכנו למקומות ושון עשה את אותו הדבר בדיוק. אבל אני הייתי שם, או שקוו היה שם או שסקוט היה שם, אתה יודע, זה היה שונה," הוא נזכר. כשחזרו הביתה מאירופה, נזפו נאש והול בסמית' ובוולטמן על כך שלא טיפלו יפה בשון, אבל הזוג טען שהוא חף מפשע והודו שהיו שיכורים כמו שון ובקושי זכרו משהו מהלילה.

וינס זעם כשגילה על החדשות. נמאס לו ששון נכנס למצבים הללו בגלל התנהגותו הילדותית, והוא זעם שמייקלס הבייביפייס ושסמית' ההיל עבדו בקרב ביחד ואז יצאו לבלות אחר כך. שנים קודם לכן, פרומוטרים פיטרו מתאבקים על מקרים דומים, אבל הוא לא התכוון לעשות את זה. הפרטים היו מעורפלים מכדי שיוכל להאשים מישהו מהמתאבקים, והוא לא עמד לאבד שני מיין איבנטרים על כך.

לרבים מהוותיקים, הדבר שהיה גרוע יותר מהפרת הקייפייב היה זה שמייקלס הפסיד בקרב, מה שבימי הטריטוריות היה חטא אכזרי. כפי שג'ים רוס אמר, "אם הפסדת בקרב בבר באותם ימים, פוטרת." ביל וואטס אמר שהיה מפטר את כל שלושת המתאבקים על כך שהפסידו בקטטה אם היה במקום וינס, ושהיה לוחץ על יושב הראש לעשות את זה אם לא היה מתפטר.

כשווינס נרגע לבסוף, הוא הבין שלצרוח על שון לא יעזור בכלל, והחליט לשים יד אבהית מסביבו, וייעץ לו לחשוב על דרך החיים שלו. "אתה לא אמור לעשות דברים כאלה," אמר לו מקמהן, לפני שהוסיף שדאג שלילה אחד דברים ילכו רחוק מדי, רחוק יותר אפילו מסירקיוז. "אני לא רוצה לראות אותך בקבר מוקדם מדי, שון," אמר לו וינס בזהירות. מייקלס פשוט ביטל את זה: הוא לא התכוון לשנות את חייו בכלל. הוא אפילו לא זכר את הערב של התקיפה: הוא די ישן כשתקפו אותו.

 

Diunim

New member
חלק ד'

מייקלס, בניסיון להציל את עצמו, טען בעדות שמסר למשטרה בסוף נובמבר, שעד שמונה אנשים היו מעורבים בהתקפה, כולם מחיל הנחתים. היה זה מספר וסיפור שה-WWF חזרו עליו בטלוויזיה. (דונה אמרה לסירקיוז פוסט סטנדרד שהיו עשרה תוקפים, טענה שגובתה בדו"ח שוולטמן הגיש למשטרה. אבל כפי שהודה אחר כך, הוא לא זכר יותר מדי מהלילה, אז טענותיו כנראה זויפו. כעבור חודש, כתבה דונה בתצהיר שהיו "בערך ארבעה או חמישה" אנשים שהיו מעורבים בתקיפה, וזה שהקטינה את המספר בחצי הפך את שתי העדויות שלה ללא אמינות.) בתצהיר, טען מייקלס בפשטות:

לא היו לנו בעיות עם אף אחד במועדון. אני לא זוכר את רוב מה שקרה, אבל אני יודע שסבלתי מפציעות בראש ואיבדתי הכרה. חבריי המתאבקים שהיו איתי במושב האחורי ברכב אמרו לי ששבעה או שמונה אנשים משכו אותי מהמכונית ותקפו אותי. לא פגעתי בהם בשום צורה ולא הייתה להם זכות לפגוע בי. אני דורש טיפול בנושא. אני נותן למחלקת השריף של מחוז אונונדאגה רשות לקחת את כל המסמכים הרפואיים בנוגע לטיפול שלי ולפציעות שסבלתי מהן ב-14 באוקטובר, 1995.

גריפית' סיפר בעדותו סיפור אחר בנוגע לאירועי הערב והביע חרטה בנוגע למה שקרה:

המתאבק, שון מייקלס, בא אליי, נלחמנו אחד בשני והצלחתי להחזיק בז'קט שלו ולהטיח אותו בצד המכונית של דונה. מייקלס הוא בחור גדול,מאה ושלושה עשר קילוגרמים, ואני ניסיתי לא להיפגע ממנו. אני מצטער שזה קרה. לא התכוונתי שמישהו ייפגע. חבריי היו איתי אבל לא ראיתי אף אחד מהם נכנס לקרב.

גריפית' הואשם בתקיפה מדרגה שנייה בתקרית, והתיק עמד בפני השופט הוותיק הרמן ל. הרדינג בעיר סלינה. כיוון ששלוש עשרה שנים בכלא היו על הכף, עורך הדין רוברט מאסקארי מסירקיוז הפך ליועצו של גריפית'.

מאסקארי ייצג מאות לקוחות במהלך השנים וידע טוב מאוד לסנן את הזייפנים. עבורו, דאגלס גריפית' אמר את האמת. כעבור כמה שנים, אמר עורך הדין על החייל, "הוא היה בחור ממש נחמד וכנה, לקוח מושלם בדרכים רבות. אבל, כעורך דין של הגנה, הלקוח הגרוע ביותר שיהיה לך הוא אחד שאתה יכול להאמין לו. מצד שני, כתובע, יש לך הרבה חופש, והמטרה היא שיעשו צדק. זה יכול להיות לשים מישהו בכלא לכל חייו ללא אפשרות לחנינה, זה יכול להיות שיסגרו את התיק. אתה בודק תיק, מראיין, ואז מחליט במצפון נקי. אבל כסניגור, תפקידי הוא לבדוק עובדות. תפקידי הוא לוודא שהלקוח שלי יקבל משפט הוגן ושהתביעה תוכיח את עצמה מעבר לכל צל של ספק. אם עשיתי זאת כמו שצריך, מילאתי את תפקידי בלי קשר לתוצאה. אבל כשיש לך לקוח נדיר שאתה מאמין שהוא חף מפשע - ולא רק שהוא לא אשם מעבר לכל ספק - שום תוצאה חוץ מזיכוי או סגירת התיק לא תתן לך לישון בלילה. בגלל זה לקוח חף מפשע הוא הכי גרוע: כי רק תוצאה אחת אפשרית. בשלושים ושתיים שנותיי כעורך דין, אני יכול לחשוב רק על שניים או שלושה לקוחות שלחלוטין הייתי בטוח שאמרו לי את כל האמת. החייל היה אחד מהם: ממש האמנתי לסיפור שלו."

מאסקארי בחן את התיק יותר מכולם, ודיבר עם כמה עדים אחרים שלא רואיינו בידי המשטרה. הוא זכה לגיבוי מוחלט לגרסתו של גריפית', שאושרה בידי העדים שלו. אלו שריאיין היו חוגגים אחרים מהבר באותו הלילה, וחיילים מפורט דרוים שהיו עדי אופי. כולם אישרו את הגרסה של גריפית'. כפי שמאסקארי זוכר, "כמעט פה אחד, כולם אמרו לי שמה שאמר שקרה, קרה."

מצד שני, ההצהרות ממיקלס, וולטמן וג'ונס היו מלאות בחורים. העדויות הלא אמינות היו משהו שמייקלס הודה בהן בעצמו. הוא קיבל גרסאות רבות ושונות בנוגע למה שקרה באותו הערב כששאל את דייבי בוי ואת שון לגבי הנושא למחרת היום. הייתה להם שורה שלמה של סיפורים שונים, הוא טען, ולאחר פרק זמן מסוים, הבנתי שלא אקבל מהם תשובה כנה..

כיוון שהמקרה עמד להיחקר בפני חבר מושבעים גדול ולעמוד למשפט, החליט מאסקארי לאסוף עדויות נגד מייקלס, וכשמשפט הסטרואידים הציבורי מאוד מול ה-WWF התרחש רק שנה קודם לכן, הוא ידע בדיוק על איזה נקודות ללחוץ. "נושא הסטרואידים כבר היה בכותרות. אני הייתי מודע למשפט מול ה-WWF, אבל זה היה נושא ברור מאוד לתקוף אותו," הוא נזכר.

מאסקארי דיבר מספר פעמים בטלפון עם התובע בתיק, שהוא הכיר מעבודתו כעורך דין ממשלתי. הוא הוזהר שלאור הממצאים, טענותיו של מייקלס בטלוויזיה בנוגע למספר התוקפים יחשפו כשקר, והוא יראה טיפש בגלל שאדם אחד שהיה שליש ממנו בגודל כיסח אותו ולא כמה נחתים מאומנים כפי שאמר. הטענה הזאת גובתה בכל המידע שאסף מהעדים, והכול היה שונה מאוד מאיך שההתקפה הוצגה בטלוויזיה של ה-WWF.

במהלך עוד שיחה עם התובע, הפעם פנים מול פנים, הודיע מאסקארי שידבר על השימוש בסטרואידים ובסמים בהיאבקות כחלק מהאסטרטגיה שלו, כי היו לו כמה עדויות מהערב שטענו שמייקלס פעל תחת השפעה של יותר מסתם אלכוהול באותו הלילה. מאסקארי ייעץ לתובע שאם המקרה יגיע לחבר מושבעים גדול, לא רק שהלקוח שלו יעיד, אלא שגם יבקש גישה לתצהירים הרפואיים של מייקלס ועדים יעידו בנוגע לשימוש בסטרואידים בקרב מתאבקים מקצועיים. כפי שציפה, זה גרם לדאגה במשרדי טיטאן כשהם שמעו על כך.

לפי מאסקארי, זה היה מה שהוביל לסגירה הפתאומית של התיק. האמונה הייתה שווינס מקמהן ייעץ לשון שלטובת הארגון עליו להימנע מנקיטת הליכים, כשהוא מזהיר אותו שחשיפת מצבו המסומם בלילה בסירקיוז תוביל לכותרות ברגע שהכול יתפרסן. כשהתיק היה אמור להגיע לשימוע באמצע 1996, מייקלס היה אלוף ה-WWF החדש, וניפוץ התדמית שלו בצורה כזאת היה משהו שמקמהן לא יכול היה להסתכן בו. העניין בתקשורת בנוגע לסטרואידים ולסמים לא חוקיים בהיאבקות כבר ירד, והתזמון היה יכול לפגוע בווינס אם אחד מהמתאבקים הגדולים שלו היה נחשף ככה, ואולי היה גורם לחקירה נוספת כנגד ה-WWF.

כפי שמאסקארי נזכר, הזמן בין הרגע בו התביעה גילתה על ההגנה שלו וסגירת התיק הייתה קצרה. "הם חיפשו משהו שיוביל לאשמה, כל דבר שיוכלו להגיד בגללו ששון הותקף. כשהם לא מצאו את זה, הם הלכו. בעצם, הם יותר ברחו. התפנית הייתה מהירה מאוד, אבל לפי דעתי זה לא היה מפתיע. מעט מאוד דברים בעולם הזה הם מקריים כשזה קשור לעובדות ולחוק. התובע בתיק היה אגרסיבי, אבל הוגן. אם הוא היה חושב שהתיק היה יכול להמשיך, הוא היה עושה זאת. בחוק אנו מבדילים בין טיפשות ופשע. האם הייתה טיפשות במה שהלקוח שלי עשה? כנראה שכן. פשע? לא."

במאי 1996 החליט מייקלס באופן רשמי לא ללכת לבית משפט עם העניין וביקש מהתובע המחוזי לוותר על התיק, מה שהוביל לשליחת המכתב הבא לשופט הרדינג בידי התובע המחוזי ניקולס דמרטינו:

הקורבן, תושב פורט וורת', טקסס, עורך דינו של הקורבן, ונציגי הקורבן מיידעים את המשרד שהם אינם מעוניינים בתביעה בנושא זה ומעדיפים "לשים את העניין מאחוריהם". האנשים, לפיכך, מחליטים לשנות את ההתקפה מרמה שתיים לרמה שלוש. לאחר ביצוע הליך זה, יסכימו האנשים לוותר על ההאשמות לפי החוק.

ה-WWF ניצלו את פציעתו של שון, והפכו את מצבו לאנגל, כשהם השתמשו בתקרית האמיתית כדרך להשיג סימפתיה לדמותו הבייביפייסית של שון מייקלס. בכך, ביסס אותו מקמהן כאיש שיתגבר על כל הסיכויים. "וינס מקמהן הוא גאון, בלי קשר לדעה האישית של מישהו לגביו," הודה מאסקארי, והוסיף ש"כל הדבר עבד נהדר עבורו ועבור שון, והרוויח להם מיליוני דולרים."

 

oronm316

New member
תודה ענקית! שאלה קטנה

איך באמת ניצלו את הפציעה של שון?
וכתבת שדיברו על התקיפה הטלוויזיה של הWWF. הכוונה לראו? ומה בדיוק אמרו?
 

Diunim

New member
גם על זה נשמע בקרוב

בכל אופן, אמרו שהוא הותקף (אם אני לא טועה ממש שישה ימים לפני האירוע). בנוגע לניצול הפציעה והשימוש בה בסטוריליין, נשמע על זה בעוד שני פרקים.
 

dannygoosh

New member
זה לא היה בקרב ההוא נגד אוון הארט

שמייקלס כאילו התעלף באמצע הקרב??
 

Diunim

New member
בפרק הבא

אין יור האוס 4 מגיע, ואיתו גם ההתפכחות של וינס מדיזל. השנה מסתיימת עוד מעט.

 
למעלה