טיטאן סינקינג- פרק 7

Diunim

New member
טיטאן סינקינג- פרק 7

שלום לכולם וברוכים הבאים לתרגום לעברית של פרק נוסף מהספר טיטאן סינקינג: נפילת ה-WWF ב-1995. בפעם הקודמת קראנו על אין יור האוס ועל המצב הקשה בארגון. תזכורת: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/13/182969977/בידור/היאבקות_WWE

אז במה עוסק הספר הראשון? (תקציר)

במהלך ההיסטוריה של ה-WWF, היו זמני שגשוג וזמנים קשים, מעגלים שהשפיעו על הארגון והכריחו אותו לשנות כיוון. המשתנה הקבוע היחיד בשלושת העשורים הוא וינסנט קנדי מקמהן, אדון הבובות הגדול שהנהיג את הספינה. עם עור של פיל, אדישות ושליטה, מקמהן ניצח את כל מתחריו וניצח בכל מלחמת היאבקות בה היה מעורב.

ב-1995, הוא כמעט הפסיד.

טיטאן סינקינג מספר את סיפורה של אחת מהשנים הכי נוראיות, כואבות ומתישות בתולדות ה-WWF. וינס התאושש מחצי העשור הקודם במהלך השנה, אבל אחרי חמש שנים שפגעו בארגון שלו, ניסה לבנות אותו מחדש ולגלות מחדש את נוסחת הקסם שהפכה את הארגון שלו לענק בשנות השמונים. עם כל שבוע שעבר, עוד ועוד בעיות החלו לצוץ, וה-WWF הגיעו למשבר.

הספר מסביר לנו הכול מבפנים: עם תיאורים מפורטים של תקריות מסירקיוז למונטריאול, מהקליק ל-BSK, תקוותו החדשה של וינס, עד לכישלונות היצירתיים שלו. בואו לגלות את הסיפור האמיתי של השנה, ותלמדו איך 1995 הובילה את ה-WWF למשבר.

 

Diunim

New member
והפעם בטיטאן סינקינג:

אנחנו מגיעים לנקודת השפל שהיא קינג אוף דה רינג, לא שוכחים לדבר על אין יור האוס 2 ועל הקרב הטוב בקריירה של ג'ף ג'ארט, מגלים על תוספת מאוד בעייתית ללוקר רום באותה התקופה, והמצב הקשה גובה גם קורבנות.

קישורים שימושיים:

מייבל מול אנדרטייקר:
www.dailymotion.com/video/x4wdkd1

קאמה מול שון מייקלס: https://www.youtube.com/watch?v=axlEVXxff00

סאביו ווגה מול IRS:
www.dailymotion.com/video/x42xpu

סאביו ווגה מול יוקוזונה:
www.dailymotion.com/video/x34x22

בוב הולי מול הרודי:
www.dailymotion.com/video/x353j7

סאביו ווגה מול הרודי: https://www.youtube.com/watch?v=bGylkaLI7-I

סאביו ווגה מול מייבל:
www.dailymotion.com/video/x5erjc

ג'רי לולר מול ברט הארט:
www.dailymotion.com/video/x4uahv1

ג'ים קורנט וטום פריצ'ארד על סאני:
https://www.youtube.com/watch?v=vnmip8CuARc

ג'ף ג'ארט מול שון מייקלס:
www.dailymotion.com/video/x22du7y

הלהיט של ג'ארט: https://www.youtube.com/watch?v=sjNWcCio668

 

Turkisher

New member
סאני? זונה?? לא יכול להיות...

אפילו הפורנו שלה משעמם...
קנדידו הקוקהולד. לא יודע אם לרחם עליו או לכעוס עליו על שנתן לעצמו להיות מושפל.
ושון, אוי שון. כמה כישרון. ללא ספק, הדמות הכי שנויה במחלוקת בתולדות ההיאבקות. לא יודע מתי ולמה גילה את אלוהים אבל הבנאדם היה אמור להחזיר ציוד מזמן וניצל , כמו שזה נראה, בשניה האחרונה ממש.
 

Diunim

New member
איזו סאני? סאני שלנו???

בנוגע לקנדידו, משהו אחד קטן לא מסתדר לי.
&nbsp
אם שון וסאני עשו את זה כשהוא התאבק, סאני לא אמורה ללוות אותו לזירה?
&nbsp
כלומר, אני מבין שיכול להיות שהיו קרבות בהם סאני לא ליוותה את קנדידו, אבל זה נשמע לי די מגוחך (למה להטיס אותה לאירוע אם היא בכלל לא מלווה אותו). קנדידו היה איתה כמלווה כמעט כל התקופה שלו בארגון, לפחות עד שהוא הפסיד את תארי הזוגות. אז איך לשון הייתה הזדמנות לדפוק אותה?
 

y2pach1

New member
תודה רבה על הפרק+ חומר מעניין על כריס קינדו

בעקבות הפרקים הגעתי לראיון עם אח של
כריס קינדו, הראיון נערך אחרי המוות של כריס.
הוא מספר על הילדות המשותפת שלהם, על
כריס כמתאבק וכמובן פותח את כל הנושא של סאני.
מצרף קישורים למי שמתעניין.
חלק 1:
https://prowrestlingstories.com/pro-wrestling-stories/the-chris-candido-story-part-1-the-beginnings/
חלק 2:
https://prowrestlingstories.com/pro...do-story-part-2-drugs-deception-and-betrayal/
חלק 3:
https://prowrestlingstories.com/pro...candido-story-part-3-redemption-before-death/
 

Nurd4Life

New member
תודה רבה, מאוד מעניין

נראה לי שבספר קצת מגזימים לגבי ההתייחסות שלהם להבנה של הגורמים בתוך החברה למצב הרע, הברוך או הטעויות שנעשות.
הרי אם הם היו מבינים כל כך בהקדם שמייבל הוא כישלון קולסאלי, לא בטוח שהפוש היה ממשיך הלאה גם לסאמר סלאם, אחד האירועים הכי גדולים שיש לחברה להציע.
&nbsp
בכלל לא ידעתי על כל העובדה של העזיבה של ג'ף ג'ארט ולא שמתי לב אליה, מאוד מעניין כל הסוגיה. גם העובדה שוינס נתן למתאבקים ללכת לטירטוריות פיתוחיות של העובדים שלו. היום זה פשוט non complete clause ושישבו בבית.
&nbsp
אגב כל הפרקים על סאני וכריס קנדידו מאוד מעניינים, אבל הם לא כל כך תואמים לתקופה. כלומר, הם מתאימים לתקופה בהתייחסות לזה שהוא הצטרף די אז, כמה חודשים לפני, אבל כל העניינים של האובר וסאני והכל - אנחנו עדיין לא שם.
לחשוב על הפוש שסקיפ קיבל או לא קיבל זה משעשע במחשבה שהבן אדם הגיע במאי וכבר ביולי קיבל פיוד בתור זה שהפסיד לג'ובר שלא מסוגל לנצח...
&nbsp
מחכה כבר לפרק הבא!
 

Diunim

New member
פרק 7

ג'ים רוס, יליד אוקלהומה חלק-לשון שהצליח בעיקר על המסך כפרשן, קיבל את תפקיד עוזרו של וינס מקמהן בינואר, בגלל רצונו של פאט פטרסון להקטין את העומס שלו. מקמהן לא אהב את המבטא האזורי של רוס בשידור, אבל כיבד מספיק את הידע שלו בביזנס עד ששמח להעניק לו כוח מאחורי הקלעים.

בגלל יכולתו להוסיף מתאבקים אל הרוסטר של ה-WWF, רוס ביקש לשכור כמה מקורבים שלו, למרות שהרגיש שיבצע שינויים שיעזרו לארגון. מהלך מרכזי שניסה היה לנסות ולהעסיק את חברו מאוקלהומה, 'ד"ר מוות' סטיב ויליאמס הרציני. ויליאמס היה ברולר מחוספס וחסון עם מוניטין של קשוח ורקע בפוטבול מכללות, והצליח מאוד בהיאבקות היפנית המשגשגת במשך שנים. רוס הרגיש שהוא המועמד המושלם להיות היל מוביל ב-WWF.

רוס האמין שלארגון היו חסרים הרבה הילים, בעיקר מאז הפייס טרן של שון מייקלס והעברת יוקוזונה ואואן הארט למחלקת הזוגות. גם בוב באקלנד ירד ברמה, וכמו מייקלס, באם באם ביגלו הפך לבייביפייס אחרי רסלמניה. זה השאיר רק את סיד כהיל מוביל אמיתי. רוס רצה להביא את ויליאמס כדי לזכות בטורניר מלך הזירה בבכורה שלו, ואז לאתגר מיד את קווין נאש על תואר ה-WWF בקיץ.

ג'ים קורנט התלהב מהעניין, "הייתי מת, מת, מת שדוקטור מוות היה עובד עם קווין נאש. הייתי שמח עוד יותר שנאש והחבר'ה שלו היו מנסים להגיד לדוק מה הוא עושה לא נכון. זה היה מסתיים מאוד רע עבורם!" לצערם של רוס וקורנט, ויליאמס היה מחוייב לאול ג'פאן פרו רסלינג, גם בגלל מעמדו כמיין איבנט עם תשלום טוב, וגם בגלל הלו"ז הקל, אז הוא סירב לעבוד עבור ה-WWF.

במקום, נאלץ וינס מקמהן ליצור כוכב וליצור היל מפלצתי מבפנים. הוא הסתכל בלוקר רום וראה רוסטר הרבה יותר רזה ופחות מרשים מכל מי שאי פעם עבד עבורו. ואז הוא ראה את מייבל. נלסון פרייז'ר, ענק במשקל 220 קילוגרמים שלבש חליפת גוף סגולה, היה ילד בטוח שתמיד ניסה הרבה, אפילו אם היה מוגבל בזירה. כיוון שגודל היה מעלה שווינס בקושי יכול היה להרשות לעצמו, הוא ראה את פרייז'ר הענק כאפשרות הכי טובה.

ב-25 ביוני, לפני קהל טוב של 16,590 (14,181 שילמו), בספקטרום בפילדלפיה, פנסילבניה, מקום מהשנים היפות, אירוע מלך הזירה השלישי היה אירוע שהפך להיסטוריה בהיאבקות, אבל מהסיבות הלא נכונות.

הקהל היה רועש, כשמספר מעריצים שנכחו בדרך כלל במופעים המקומיים של אקסטרים צ'מפיונשיפ רסלינג (ECW) באזור היו בקהל. ככל שהלילה נמשך, הם נגעלו כל כך מההיאבקות שהייתה עד שפנו נגד המוצר בכעס רב.

רוב הכעס הופנה כלפי האיש שווינס החליט שינצח בטורניר של הלילה: מייבל. אחרי שהביס את האנדרטייקר ברבע הגמר, מייבל עבר ישירות לגמר בגלל שקאמה ושון מייקלס הוציאו תיקו של רבע שעה ברבע הגמר שלהם, מה שהוביל אותו ישירות אל הקרב המרכזי.

בצד השני של הטורניר, קיבל חואן ריברה את הפוש של חייו. אחרי שנטש את גימיק חקיין הנינג'ה של קוואנג, התבקש ריברה לגלם דמות קצת יותר קרובה אליו, סאביו ווגה ההיספני הלוחם, תפקיד שווינס קיווה שיהיה התשובה של 1995 לפדרו מוראלס. ריברה נכנס אל הטורניר כמחליף עבור סקוט הול שהיה פצוע בצלעות, ונראה היה שהוא יקבל את אותו מגה פוש מפתיע של לילה אחד שסטיב וויליאמס היה אמור לקבל, פרט לתוצאה הסופית. הול היה אמור להגיע לגמר בשנה השנייה ברציפות, והכותבים החליטו שריברה יחליף אותו, אז הוא התבקש לעבוד ארבע פעמים באותו הערב.

קודם הוא ניצח את IRS בקרב העפלה חפוז בתכנית לפני שהאירוע התחיל, וה-WWF ניסו למכור לכל הקונים הפוטנציאליים שלא הצליחו את סיפור האגדה של סאביו ווגה האנדרדוג שיכול לנצח בטורניר. עוד ניצחונות על יוקוזונה (בספירת חוץ) ועל הרודי הראו שהחלום היה במרחק נגיעה עבור הדמות, כשרק מייבל הענק עמד בינו ובין התהילה.

אף אחד בקהל לא האמין שמייבל וסאביו ווגה יילחמו בגמר מלך הזירה. לא כי קנו את הסיפור המדהים של ווגה, אלא כי כל כך כעסו על מה שחשבו שהיה בוקינג איום. בטח שון מייקלס, הבייביפייס החדש והמתאבק הכי טוב בטורניר, היה האיש שצריך לצאת אובר, הם חשבו. אם לא הוא, אז האנדרטייקר לפחות היה הגיוני: עברו שנים מאז שהיה בפיוד מיין איבנט אמיתי. אבל לווינס לא היה אכפת מה הם או כל השאר חשבו. הוא החליט שמייבל ייבחר, והוא רץ איתו.

גם בוב הולי לא הבין את זה, וקישר זאת לפוליטיקה. ריברה ופרייז'ר היו חברים של מארק קאלאוויי, הוא חשב, ואפילו שהם לא היו וורקרים טובים לדעתו, הם עדיין קיבלו פוש. הולי לא אהב את זה כי שוב הרגיש שמרמים אותו, ומשתמשים בו רק כבחור שיוכל להציג את היריבים שלו טוב, אבל שלא יזהר בעצמו. הוא זכר שיחה עם ג'רי בריסקו, שאמר לו שה-WWF זקוקים לבחורים בלי אגו כמוהו שיגרמו למתאבקים רעים יותר להיראות טוב.

באותו הלילה, התבקש הולי להוציא אובר את בריאן ג'יימס, שבאותה התקופה היה ידוע יותר בתור הרודי של ג'ף ג'ארט מאשר מתאבק. להפסיד לו, חשב הולי, ממש פגע באמינות שלו. הוא הבין איך באם באם הרגיש כשהוציא אובר את לורנס טיילור ברסלמניה, כי הדמות של הרודי נחשבה למנג'ר בעיני המעריצים, לנון רסלר, אבל הולי לא קיבל תשלום של שש ספרות כדי לרכך את המכה לגאווה כמו ביגלו. הולי רטן, "איך לעזאזל הייתה אמורה להיות לי אמינות אם לא יכולתי לנצח את הרודי?! זה היה הלילה שבו באמת התחלתי לשאול בנוגע לפוליטיקה של הארגון והתחלתי לחשוב שזה לא משנה עד כמה מישהו היה טוב."

עד שגמר מלך הזירה עמד להתחיל, הקהל כבר רתח בגלל שצפה במופע ממש רע. "הנה זה בא, כן, גמר מלך הזירה: מייבל מול סאביו," אמר וינס מאחורי שולחן השדרנים, כמעט כאילו ניסה לשכנע את עצמו שהרעיון לבצע את הקרב היה רעיון טוב.

ווגה הגיע לזירה עייף משלושת הקרבות הקודמים שלו, ואפילו שהוצג כאנדרדוג אתני בלי סיכוי לנצח, כמו הגיבור של פילדלפיה, רוקי בלבואה, לקהל ממש נמאס ממנו. הם אפילו לא נתנו לו את התגובה המנומסת שכמעט כל הבייביפייסים קיבלו, ובחרו לשבת על ידיהם במקום. כשהקרב התחיל ניסה ווגה לגרום לעניין כשהכה את מייבל חזק במכות שהדהדו בבניין השקט, אבל זה לא עבד. גם לא הקלוזליין ששלח את מייבל אל מחוץ לזירה.

הצופים איבדו את כל שאר העניין שלהם כשמייבל נעל חיבוק דוב. הם החלו לכעוס, והתחילו לצעוק בוז כשסאביו יצא מהאחיזה רק כדי שייכנס לעוד אחת. בלי גז, מייבל נאלץ להמשיך לנוח והמהלך הבא שלו היה צ'ינלוק, שגרם למקמהן להתלהב מכך שזרועו של המתאבק הענק הייתה בגודל רגל של אדם רגיל.

ליד הזירה, סקוט הול, שליווה את סאביו לקרב, גם השתעמם. הוא התחיל להרביץ למזרן כדי לנסות לגרום לפחות לקצת עניין בקרב, אבל התגובה לא הייתה מה שציפה לה. למעריצים נגמרה הסבלנות, והקהל מפילדלפיה התחיל לצעוק בספונטניות, "ECW, ECW, ECW." זה היה כל כך חזק עד שמקמהן נאלץ להכיר בכך, "תקשיבו לזה!" הוא אמר, אבל הוא לא הבין מה הקהל שלא אמר או שהם דחו את מה שהיה לפניהם.

גם שני המתאבקים בזירה לא ידעו מה קורה, והמשיכו לצעוד בקצב צב בקרב המתוכנן שלהם. סאביו נאבק, אבל כל המאבק באותו הערב היה קשה מדי, והוא נכנע לספלאש של מייבל לפני שהרשה לעצמו להיות מוצמד לספירת שלוש. כשמייבל חייך כשישב על כס הזהב הענק שהיה חלק מהסט, שותפו, מו, שגה בהקראת פרומו ארוך שהכריז על מייבל כמלך החדש של ה-WWF. כועסים, הקהל התחיל לזרוק על הזוג זבל כדי להביע את כעסם. זה לא היה היל היט: הקהל פשוט כעס שמייבל זכה במה שהיה טורניר חשוב.

דייב מלצר מהרסלינג אובזרבר ניוזלטר גם נגעל, אבל לא ממש הופתע. הוא פשוט ראה את וינס לוקח את הבחור הכי גדול ברוסטר שלו ושם אותו בפסגת הקארד. הוא כתב:

מה שהתרחש במופע הזה לא היה מפתיע. כמעט בכל ביזנס כשהדברים קשים, מי שאחראי פונה אל היצר שלו. אביו של מקמהן ניהל טריטוריה של אנשים גדולים. מקמהן הבן ניהל טריטוריה של אנשים גדולים. גדול זה לא בהכרח רע, אבל גדול זה רע במקרה הזה כשהגדול מקבל פוש בלי קשר לאיכות וכשעניין הקהל השתנה. תגובות הקהל הטובות ביותר במופע נגרמו בגלל הקטנים והמוכשרים.

 

Diunim

New member
חלק ב'

מבחינת הקרבות מחוץ לטורניר בקארד, זה עם הפיוד הכי גדול היה המפגש השלישי והאחרון בין ברט הארט וג'רי 'המלך' לולר. הזוג התחיל פיוד ב-1993, כשלולר תקף את הארט לאחר הזכייה שלו בטורניר מלך הזירה. לולר קצת הגזים בסגמנט, ופגע בהארט על אמת עם מכה חזקה משרביט המלכות. כשנפגשו לאחר מכן בסאמרסלאם, הארט וידא שאחיזת השארפשוטר שלו תהיה ממש חזקה כדי שלולר יסבול ולגמול לו על המכה מהשרביט. לולר לא היה אהוד מאחורי הקלעים בגלל שלא שילם הרבה למתאבקים כשניהל את הטריטוריה בממפיס. זה היה מקום בו הרבה מהחבר'ה נלחמו, ורובם כמעט גוועו שם מרעב בגלל הקמצנות של לולר, אז הם נהנו לראות את המלך סובל.

הפיוד הופסק בנובמבר 1993 כשלולר נכנס לצרות משפטיות בגלל ההאשמה שאנס וביצע מעשה סדום בילדה בת חמש עשרה (האישומים בוטלו לאחר שהילדה, תושבת לואיביל, קנטקי, הודתה שהמציאה את כל הדבר כדי לגרום לחבר שלה לקנא). לולר מיד נעלם מהטלוויזיה, וקרב בין הצוות של ברט הארט מול לצוות של ג'רי לולר בסרבייבור סירייס כלל את שון מייקלס מחליף את המלך. הזוג לא נפגש עד שהפיוד שלהם חזר ב-1995 לאחר רסלמניה, כדי לשמור על הארט בפיוד רציני, אבל לא קרוב לאלוף הבייביפייס דיזל במיין איבנט. כמו כל השנה, זה גרם לכעס עבור 'ההיטמן', שעדיין הרגיש שהוא מבזבז את זמנו.

הקרב במלך הזירה היה קרב "נשק לי את הרגל", שקבע שהמפסיד יצטרך לנשק את רגלו של המנצח. הם כבר עשו את הקרב בהאוס שואו בפרובידנס והוא קיבל תגובה טובה, אז הוחלט לנסות אותו באירוע, כדי להוסיף קצת רעננות לקרב השחוק.

לקראת הקרב, בטלוויזיה, לבש לולר גרב מלוכלך ודהוי שהיה מלא בחורים, והכריז שלא ישטוף אותו עד שהארט ינשק אותו. הוא ניסה לגרום לגרב להיראות כל כך גועלי עד שהצופים יקיאו רק מהמחשבה שהוא יהיה בפה של מישהו.

בפילדלפיה, הארט קיבל תגובה טובה יותר מכל אחד אחר בקארד, אבל הקרב עצמו היה חסר השראה.השניים לא הראו הרבה כימיה במהלך הפיוד ביניהם, מוזר בהתחשב בעובדה שבמצטבר היה להם ניסיון של ארבעים ושתיים שנים. אבל שניהם כבר היו די מבוגרים, הארט בן שלושים ושבע ולולר בן ארבעים וחמש, ואפשר היה לטעון עבור שניהם שהשנים הטובות היו מאחוריהם.

לולר, שהיה כוכב אזורי ולאומי גדול בשנות השבעים והשמונים, עכשיו יכול היה רק לבצע טריקים, רמאויות ומכירה מוגזמת. הארט הרציני לא היה היריב המתאים עבור הסגנון הקומי יותר של לולר, כי הוא העדיף להיות בזירה עם הקשוחים, עם הטכניים והברולרים האמינים.

הקרב לא היה קלאסי, אבל לפחות המעריצים יכלו לאבד את עצמם קצת בקרב המגוחך במהלך תשע הדקות שנמשך. אחרי שגמר את לולר עם השארפשוטר, דחף ברט את רגלו אל פיו של המלך, שעיווה את פניו, צעק וירק עבור המצלמות. הוא לא גמר, והארט הוריד את הנעל של לולר וסובב את הרגל אל הפה שלו, מה שגרם לו להתנהג כאילו הקיא. כשהמצלמות צילמו את לולר מאחורי הקלעים אחר כך, הוא לקח דברים צעד אחד קדימה. לפני שהתחילו לצלם הוא לגם קצת מקולה ושם קרקרים בפיו, וירק אותם על מראת השירותים כאילו היה זה קיא.

להפתעת אף אחד, מלך הזירה נקטל בידי המעריצים והמבקרים. רובם טענו שזה האירוע הגרוע ביותר בתולדות הארגון. "זה היה כל כך רע, אפשר רק לתהות איך אלו שעשו בוקינג למופע מלכתחילה חשבו שזה יצליח", לעג הרסלינג אובזרבר. אחרים טענו שזאת נקודת השפל עבור הארגון הגדול. זה היה בגלל כמה מקרים, הם אמרו, ההיאבקות הרעה וחוסר היכולת להבין מה המעריצים החדשים רצו.

בתוך ה-WWF הייתה תחושה שהמופע היה רע ולא הצליח בקרב הקהל, אבל הקהל הרב שהגיע גרם לתחושה שאולי יקנו יותר את האירוע. כשהביירייט הגיע, ההנהלה הייתה המומה. מלך הזירה השיג ביירייט של 0.65 בלבד, כלומר בערך 150,000 קניות. זה היה האירוע הכי פחות רווחי בארגון, בפער עצום.

ארגון אמנויות הלחימה המשולבות UFC ערך את האירוע UFC 6 כעבור שלושה שבועות וחיסל את מלך הזירה, זאת בזכות תכנית טלוויזיה בכבלים שקידמה את האירוע. הקארד הובל בידי קן שאמרוק ודן סאברן,ומשך 240,000 קניות, יותר מכל דבר שהיאבקות עשתה באותה השנה, פרט לרסלמניה.

ההצלחה הגדלה של UFC, שרבים בהיאבקות הרגישו שהיה פיתוח של הספורט שלהם, לצד קריאות ה-ECW החזקות במלך הזירה, הבהירו לווינס מקמהן המבולבל שהעסקים התפתחו ושה-WWF היו רחוק מאחור. המספרים היו שיחת השקמה והראו שדברים צריכים להשתנות.

 

Diunim

New member
חלק ג'

אפילו כשה-BSK השגיחו על הלוקר-רום, המתיחות המשיכה לעלות בקרב המתאבקים בגלל כמה סיבות. הראשונה מביניהם: לרבים היו בעיות רבות עם הקליק. לעתים קרובות מאוד אלו היו מתאבקים שהיו חדשים בארגון והקבוצה ראתה אותם כמאיימים על מקומם, או שפשוט מתחו אותם בצורה לא טובה כשהגיעו.

מישהי חדשה אחת ממש גרמה לבעיות בקליק ובשאר הלוקר-רום. תמי לין סיטץ' הייתה בלונדינית גועלית וממולחת עם מראה טוב וגוף של משמר המפרץ, והיא נכנסה אל ה-WWF לצד בן הזוג האמיתי שלה, כריס קנדידו, אחרי שעבדה אצל ג'ים קורנט בסמוקי מאונטיין רסלינג. קנדידו היה מתאבק טוב, טכני ועם סגנון זירה נקי, אבל לצערו היה בגובה 1.72 מטר. למרות שהיה לו כוח מרשים לגודלו, עשור לפני כן הוא לא היה חותם בארגון. למרות שהעסק השתנה, הוא עדיין היה איש קטן בעולם ענקים ולא נלקח ברצינות בידי וינס וצוות הכותבים.

מצד שני, תמי התאימה בדיוק. היה לה תיאבון לביזנס שלחברות של מתאבקים אחרים לא היה, והיא הגיעה לטיטאן כמה חודשים לפני כריס, כשהיא אמורה להיות פרשנית לאירועים חיים בתחנות המקומיות, בשם תמרה מרפי פיטץ'. כשקנדידו הגיע למסך כסקיפ, הוא צוות אל סיטץ', שנקראה סאני, ושניהם נודעו כבאדי דונאס- גורואים של כושר. סאני הייתה לבושה בחושפניות, והייתה פלרטטנית, משהו חדש עבור ה-WWF.

הצורה בה הארגון הציג את הנשים שלו בעבר בכלל לא הייתה מינית. המוצר פנה אז לילדים, ותפקיד הנשים היה כמו התדמית המשפחתית שה-WWF ניסו לשווק. עדיין היו נשים "טובות" ונשים "רעות", כמו אליזבת' הולט ששיחקה את הטובה בתור מיס אליזבת' החסודה, ואילו שרי מרטל הפכה לסנסשיונל שרי, מכשפה זוממת ובוגדנית עם חזה ענק ושמלה ממופע הקולנוע של רוקי.

בהיאבקות, עסק שהתקשה היה חייב לשכוח מהמוסריות שלו ולהעז יותר, מה שגרם למה שרבים בביזנס הכירו כהוטשוטינג. סאני התאימה לכך, כי היא הייתה משהו חדש. היא הייתה רק מינית. המעריצים ראו קצת ממנה ונדרשו לפנטז. זה היה שונה מהאתלטיות שהוצגה בשנים הקודמות בידי פביולוס מולה, ג'ודי גרבל, מילדרד בורק והשאר.

עם כל הטסטוסטרון מאחורי הקלעים, תמי הפכה למטרה קלה עבור כמה מהחבר'ה שרצו ליהנות קצת. הבעיה של כריס הייתה שתמי הייתה מוכנה מאוד לקבל אותם, מה שהוביל למתח רציני מתחת לפני השטח. עבור רבים הבעיה לא הייתה שתמי לא הייתה נאמנה לכריס ממש מתחת לאפו, אלא שעשתה זאת עם שון מייקלס הלא אהוד, המנהיג של הקליק. והיא הייתה גאה בכך - שניהם היו. "לפעמים השתמשנו במשרד של וינס," נזכרה סיטץ' בנוגע ליחסים שלהם.

לאחר מכן, כשתמי הפכה ליותר חשובה מכריס על המסך והם נפרדו בטלוויזיה, היא עשתה את זה עם שון במקלחות או בארונות כשקנדידו עבד בקרב שלו. קווין נאש זוכר כמה מקרים בהם הפך משומר הראש של שון בסטוריליין לאחד מאחורי הקלעים, ובמקרה אחד הוא גם היה מעצור, ושמר על הדלת כדי למנוע מכריס לתפוס את שון ותמי עושים את זה.

בלילות רבים הוא היה קרוב לכך. שון וולטמן סיפר שערב אחד מייקלס וסיטץ' עשו את זה בחדר כשקנדידו התאבק, אבל איבדו את תחושת הזמן. קנדידו סיים את הקרב והלך במסדרון, מתקרב לחדר בו השניים היו. נאש דפק בבהילות על הדלת כדי ששון יידע, והוא פינה את החדר במהירות, פניו תמימות. מה שמייקלס לא ידע היה שהיו לו קצת שערות מסוודר הפרווה המיוחד של תמי בזקן על סנטרו. לא היה צריך לדמיין הרבה כדי להבין מה קורה.

שון נהנה מכל המפגשים האלה עם סיטץ' כשקנדידו היה בחדר ליד, בעיקר כי ממילא לא חיבב אותו. הוא לא ממש חיבב אף אחד שלא היה מהחבורה שלו, אבל הוא ממש לא אהב את כריס קנדידו. קנדידו עצמו טען שזה בגלל מקרה בהאוס שואו ב-3 במרץ, 1996, בספרינגפילד (למרות שכריס טען שהתאריך הזה היה תחילת ההיט בין שניהם, מייקלס וסיטץ' התחילו רומן הרבה חודשים לפני כן), במהלך קרב לאמברג'קס בין ברט הארט ושון מייקלס. זה היה מקרה טיפוסי של היאבקות מקצוענית בו עשו הר מעכבר, אבל הוא האמין שזה גרם להיט ביניהם.

זה קרה כשהשתבש ספוט בקרב לאחר שמייקלס יצא החוצה. אואן הארט ודייבי בוי לא היו במקום ואף אחד לא היה שם כדי להרביץ לשון ולגרום לו למכור, לפי התכנית. קנדידו הבין שמישהו צריך להרביץ לו קצת כדי ששון לא יראה טמבל כשישכב שם ולא ימכור שום דבר, אז הוא החליט לעשות את זה. מאחורי הקלעים, מייקלס הרגזן וכפוי הטובה צעק עליו כי ניסה לקחת את ההיט שלו ולצאת אובר על חשבונו, אז כריס איבד את קור רוחו והתווכח עם מייקלס. הדברים הסלימו עד כדי כך שהשניים עמדו להילחם במגרש החנייה, אבל חברי הרוסטר עצרו אותם. היה זה המסמר הראשון בארון הקבורה של הקריירה של קנדידו ב-WWF.

מאחורי הקלעים, הדעות בנוגע לסיטץ' היו חלוקות מאוד. רבים מהמתאבקים האמינו שקנדידו ממש לא בליגה של תמי, ולכן היה הוגן שמייקלס יחזר אחריה. "זה רק סקיפ," הייתה הגישה שתומכי מייקלס אימצו, וכנראה שמחו לשפוט את ערך האדם לפי הפוש שלו ולא לפי האדם מאחוריו.

שון וולטמן טען שהוא היה משוכנע שקנדידו ידע מה קורה, אבל הוא לא העלה את זה בפני סיטץ' כי הוא רק רצה שתהיה שמחה. אחרים חשבו שאיך שסיטץ' התייחסה אל קנדידו היה נורא, והם לא חשבו שהיה לו מושג מה היא עשתה בזמן שהיה בזירה. הם הרגישו שזה לא עסקם, אז הם לא אמרו לו בפניו מה מתרחש, אבל שמחו מאוד לנקום בסיטץ'.

הגודווינים במיוחד לא אהבו את הצביעות של תמי ששמרה על כריס קשור ברצועה בזמן שהשתרללה, אז כשבא הזמן לעשות אנגל בו הם שפכו דלי ממזון החזירים שלהם על ראשה, הם השתמשו בכך כהזדמנות לנקום קצת. כפי שדניס נייט, ששיחק את מגדל החזירים הכפרי פיניאס גודווין, זוכר, "השארתי את הדלי מאחורי הקלעים ואמרתי לאף אחד מיוחד, 'אז, אני שופך את זה על סאני הלילה. שאף אחד לא ייגע בדלי...' ומהר מאוד הדלי התמלא כשחזרתי. היא קיבלה קצת מכולם באותו הלילה."

סיטץ' הייתה מטרה קלה למתיחות, ואפילו מערכת היחסים שלה עם שון מייקלס לא שמרה עליה משאר הקליק והמתיחות שלהם. לילה אחד, היא גילתה לתדהמתה שמישהו חירבן בתיק שלה. (הערת המתרגם: יכול להיות שרנדי אורטון הקטן היה שם באותו היום?) בתוך התעשייה, כלל הזהב היה לא למכור מתיחה, לא משנה עד כמה היא רעה, כי זה רק הפך אותך למטרה לעוד מתיחות. סיטץ' עשתה את ההפך, וברחה משם בדמעות. שון וולטמן הצביע על אלונדרה בלייז כדוגמה איך למכור נכון מתיחה כזאת, "היא לא מכרה את זה אפילו קצת," אמר כשנזכר במקרה דומה שכלל את אלופת הנשים.

וולטמן לקח את הדברים רחוק אף יותר במהלך סיבוב הופעות בגרמניה. כשהוא כועס על התלונות של סיטץ' על הזמן שלקח לקליק לעלות לאוטובוסים אחרי המופעים, דבר שהתלוננה לגביו אל האייג'נטס כי פגע לה בזמן האימונים, נשבע וולטמן לנקום. "באותו הזמן, זה נראה היה כמו משהו מספיק גדול כדי לעשות את מה שעשיתי," הוא הכריז. מה שעשה, היה לעבור את הגדר הנעולה שמאחוריה היה התיק של סיטץ' (אחרי התקרית עם התיק, היא התחילה להיזהר) ולשים את הצואה שהכין מראש מתחת לחזה עוף ששמרה לארוחת הצהריים. סיטץ' גילתה את זה רק כמה שעות אחר כך, כשהצוות חזר למלון.

כמו שטום פריצ'רד זוכר, "בגלל שהתאמנתי עם כריס ותמי באותו הזמן, שון בא אליי באותו הלילה ושאל אותי, 'אתה עומד לקבל היט אם משהו יקרה לחבר'ה האלה?' ואמרתי, 'אחי, אני בחור בפני עצמי. אני לא רוצה קשר לאף אחד.' כריס ותמי אמרו לי לשים את התיקים שלי איתם, רחוק מכל השאר, אבל אמרתי לא, כי אני פשוט שמתי לב שמשהו עומד להתרחש באותו הלילה."

במלון היה תוהו ובוהו. "כריס קנדידו פשוט רתח," נזכר סטיב אוסטין, שראה את זה מהבר של המלון. סיטץ' כל כך נגעלה מהכול עד שדרשה שיטיסו אותה חזרה לארה"ב בטיסה הכי מוקדמת. "יהיה הרבה היט על כך," אמר דייבי בוי בעצב לאוסטין, "כריס פשוט רותח."

"אני לא אשכח את האייג'נטס ג'רלד בריסקו וג'ורג' סטיל בבר באותו הלילה," אמר פריצ'רד, "בריסקו תפס אותי ושאל אותי מי התעסק לתמי באוכל, והוא ידע טוב מאוד שידעתי. פשוט אמרתי לו, 'לא אדוני, ג'רי, אתה יודע שאני הייתי אומר אם הייתי יודע.' לא עמדתי להגיד כלום, כי לא רציתי שכל החרא יקרה לי. לאחר מכן הסברתי לתמי ולכריס שהם צריכים להירגע כדי שדברים כאלה יפסיקו לקרות, אבל תמי לא הקשיבה."

 

Diunim

New member
חלק ד'

קנדידו המעיט בחשיבות התקריות האלה וטען שהחבר'ה פשוט התנהגו כמו שצריך. זאת הייתה התוצאה של נסיעות ארוכות ושעמום, הוא טען. הוא טען שזה היה ילדותי, בחורים פשוט בידרו את עצמם במתיחות כדי לראות את מי יוכלו לשבור, כמו בתיכון. הקליק היו ותיקים אז הם היו תלמידי כיתה י"ב, והוא ותמי היו חדשים בארגון והיו תלמידי כיתות ט'.

סיטץ' גם פגעה באחרים, אבל לא פגעה באף אחד יותר מאשר בוויליאם מודי, קברן לשעבר שעכשיו שיחק את התפקיד בטלוויזיה בתור פול ברר, המנג'ר של האנדרטייקר. מודי הודה שהוא שנא אנשים רק לעתים רחוקות, אבל הוא פשוט תיעב את תמי. השניים שלחו עקיצות אחד לשנייה על בסיס כמעט יומי, עד שג'ים קורנט - חבל משותף של שניהם - גויס בידי מקמהן לשמש כבורר במלחמה הזאת.

מודי חיבב את כריס, כמו רוב החבר'ה שלא היו בקליק, אבל לא סבל את העובדה שהוא השפיל את עצמו בפני סיטץ'. "נזפתי בו בפני כל החבר'ה במדיסון סקוור גארדן ופשוט אמרתי לו מה קורה איתה, שהיא הייתה זונה בוגדנית ושהוא הלך אחריה לכל מקום כמו כלבלב," נזכר מודי. התגובה של כריס הייתה פשוטה, "פרסי, אני אוהב אותה." (קנדידו, כמו רוב החבר'ה, התייחס למודי כ"פרסי", בגלל התקופה בה ליווה מתאבקים בתור פרסי פרינגל השלישי בטריטוריות, לפני שהפך לפול ברר.) מודי קיבל את זה בכעס, אבל עדיין אמר לחברו, "טוב, אני רק רוצה שתדע שאני לא אוהב אותה."

אפילו אלו שעבדו קרוב לסיטץ' נזכרו שהיו להם בעיות איתה. במקרה של טום פריצ'ארד, הוא נסע עם כריס ותמי כדי לנסות וליצור חיבור בין שלושתם לאחר החיבור ביניהם על המסך, אבל הוא בקושי יכול היה לסבול את זה. "היא פשוט נזפה בכריס כל הזמן," נזכר טום, "כשהגענו לבניין, שאלתי את טייקר אם אוכל לנסוע איתו כדי לברוח ממנה."

עבור פריצ'רד הכול הגיע למצב בו לא רצה בכלל להתקרב לסיטץ', כדי שלא יקבל את ההיט הענק שלה. כמו שפריצ'רד אמר, הוא הלך כמה צעדים מאחורי קנדידו וסיטץ' יום אחד כשהמעריצים היו שם, ובבירור ניסה לבדל את עצמו מהזוג הזה. הרוד אייג'נט ג'ורג' סטיך ראה את זה ומשך את פריצ'רד לצד אחד, והציע לו "בוא לא ניתן לאנשים לדעת על הבעיות." פריצ'רד ידע בדיוק למה התכוון, ופשוט משך בכתפו ואמר לו, "הבנתי," אבל זה היה ברור לכולם שהוא לא הסתדר עם סיטץ'.

האמונה מאחורי הקלעים הייתה שקנדידו היה בהכחשה גדולה או שלא היה לו מושג מה קורה מתחת לאפו, ובכמה ראיונות שנתן כעבור כמה שנים, ביטל את השמועה בנוגע לשון ולתמי. "החברה שלו שכבה עם כל אחד בטריטוריה והוא התנהג כאילו הוא לא ידע מה קורה. הוא הלך כמו איזה אידיוט," טען קווין נאש.

"אני לא חושב שהוא רצה לדעת מה היא עשתה, למרות שמאחורי הקלעים כולם ידעו," הוסיף פריצ'רד. "אני, כריס ולואי ספיציולי הצטלמנו בלוס אנג'לס פעם, וספיציולי רמז שתמי, איך אומר זאת... לא הייתה האדם הכי מכובד. כריס ממש התעצבן ובעט בתיק על הרצפה בכעס, ואז הלך. העניין היה, שתמי בכלל לא ניסתה להסתיר שהייתה כלבה, אז זה גרם לכריס להיראות רע בפני כולם כשהתנהג כאילו כלום לא קורה. הוא לא היה טיפש, הוא פשוט לא רצה לעשות צרות. הוא אהב היאבקות ואהב את תמי, אבל היא ממש הקשתה עליו."

ג'ים קורנט היה אחראי להכנסת סיטץ' לביזנס, והשתמש בה כשהייתה בת עשרים עוד ב-SMW כמנג'רית הילית בשם תמי פיטץ'. הוא סבל את סיטץ' יותר מהרוב, אבל גם הוא הבין עד כמה השתנתה מאז ימיה בנוקסוויל. "תמי התלהבה מזה שהיא הפכה לכוכבת וקיבלה את תשומת הלב מהמעריצים, החבר'ה, מכולם. לכריס לא הייתה הגישה הזאת, הוא תמיד היה אותו הבחור והוא לא השתנה בכלל, אבל תמי פשוט השתגעה."

עוד שם שנקשר לתמי היה דייבי בוי סמית'. סיטץ' טענה אחר כך שהיה לה רומן איתו וטענה שזה גרם למחלוקות בין סמית' ושון מייקלס כשהיו להם בעיות ב-1997. המצב החמיר כל כך עד שמייקלס קינא במערכת היחסים וסירב להוציא אובר את סמית' בכל מצב או בכלל לעבוד איתו. (במפגש האחרון שלהם באירוע הבלעדי לבריטניה, וואן נייט אונלי בספטמבר 1997, ניצח מייקלס את סמית' במדינתו מול אחותו הגוססת, אחרי שסמית' הבטיח לה שינצח בקרב בשבילה. הבוקינג המקורי קבע שסמית' ינצח, אבל מייקלס שינה אותו. כפי שברט הארט נזכר לאחר מכן, "האש בעיניו של דייבי כבתה באותו היום: הוא לעולם לא היה אותו הדבר."

מבחינה ציבורית, המשיך קנדידו להאמין שהכול היה שמועות, ופעם טען ש"דייבי אף פעם לא בגד כי דיאנה (אשתו) יכלה לכסח לו את הצורה," לפני שטען שדיאנה אומנה בידי אביה סטו הארט כמו אחיה המתאבקים, ושידעה איך למתוח אנשים. כשהוא מביא דוגמה כדי לחזק את התיאוריה שלו, נזכר קנדידו בלילה אחד בו דיאנה סיפרה לו על מהלך חדש שסטו הראה לה, וגרמה לו ולדאסטין ראנלס להתחנן לרחמים כשביצעה אותו עליהם. הוא אמר שזאת הוכחה שסמית' לא היה מעז לבגוד בה.

"הוא כנראה היה האדם הכי לא קנאי או הכי סלחן בעולם," אמר ההונקי טונק מן על קנדידו, אבל עדויות מאחרים חושפות שכריס ידע בדיוק מה קורה עם תמי מאחורי גבו ושהוא לא אהב את זה, ושזה הטריד אותו יותר ממה שהראה. סקוט ביגלו נזכר בערב אחד בו הוא ואחרים מצאו את מה שנראה היה כמו מכתב התאבדות בתיק של קנדידו, ונרמז שהתקריות עם תמי יחד עם היחס של הקליק היו מה שחיסל אותו. "הם ניסו להרוג את הבחור המסכן," אמר ביגלו, "והם חשבו שהכול היה בדיחה גדולה."

 

Diunim

New member
חלק ה'

למרות חוסר ההצלחה במכירות, התחייבו ה-WWF למופעי האין יור האוס לשאר השנה, וב-23 ביולי, בפני יותר מ-6,000 מעריצים בנאשוויל, הם שוב ניסו. הפעם וינס למד מהטעויות שלו בקידום האירוע, והציע כרטיסים בחצי מחיר לילדים, וגם הבטיח שהדרך היחידה לראות את ברט הארט ואת האנדרטייקר מתאבקים הייתה להיות שם בשידור חי, כי הם לא היו באירוע עצמו. למרות שהמופע לא מילא את האולם, ובעצם משך כמעט אלפיים מעריצים פחות ממה שסטארקייד של WCW משך בדצמבר הקודם, הקרבות בזירה השאירו את רוב המעריצים מסופקים. גם הרסלינג אובזרבר ניוזלטר שיבח את הקארד, אבל תהה אם כל האירועים הגרועים האחרונים פגעו בהשקפות של המעריצים. דייב מלצר כתב על המופע:

אני לא בטוח אם זה מראה את הציפיות הנמוכות ולכן קרב מדהים אחד, שלושה קרבות טובים מהממוצע ושני קרבות רעים הופכים מופע למצוין בימים אלו, או שפשוט אנשים שינו את התגובות בגלל המחיר, ומכיוון שהמופע עלה 14.95 דולרים, הם ציפו לו פחות ממופעים אחרים.

רוב הקרבות בקארד היו בין טובים לנהדרים, ורק המיין איבנט ששוב היו בו דיזל מול סיד, הפעם בקרב לאמברג'קס, לא הרשים. מי שגנב את ההצגה היה שון מייקלס המדהים, שהוציא קרב קלאסי על האליפות הביניבשתית מול יליד נאשוויל ג'ף ג'ארט.

ג'ארט היה נחוש לתת את ההופעה הכי טובה שיכול היה לפני הקהל הביתי שלו, אבל בגלל ששיחק את ההיל, הוא צעד אל הזירה מלא בשחצנות. הוא נכנס אל הזירה עטוי בז'קט מעור מלאכותי שהיו עליו אותיות אדומות מהבהבות גדולות של ראשי התיבות שלו, שהדליקו אותו כמו שלט מלון זול. מייקלס רקד אל הזירה בשחצנות הרגילה שלו, עטוי בלבן ובזהב כשסמל הלב נמצא ממש מעל המפשעה שלו. הוא היה האיש שהמעריצים בנאשוויל אהבו, והתגובה החזקה אליו הוכיחה לווינס שצדק בהפיכת שון לבייביפייס לאחר רסלמניה. "תקשיבו לקהל הזה," הוא שאג בסיפוק מאחורי שולחן השדרנים שלו, "הוא לוהט הלילה!"

שני המתאבקים הוותיקים, שהתאבקו במצטבר כבר עשרים שנה, ניסו למתוח את החלק הראשון של הקרב. הם לא עשו הרבה ובקושי נגעו אחד בשני, ובמקום השתמשו בכריזמה שלהם ובדמויות החזקות כדי לשמור על הקהל נלהב. אחרי שלעגו אחד לתנועות של השני, התנהג ג'ארט כאילו נמאס לו ועמד לעזוב. זה היה כדי לרמוז למשהו מעניין שקרה מיד אחרי שהקרב נגמר.

בתור בנו של הפרומוטר המוצלח ג'רי ג'ארט, ובגלל שעבד אצל אביו בטריטוריה בממפיס שנים רבות, היה ג'ף מוכשר במשיכת הקרב כדי להוציא היט מהקהל. הוא השתמש בתכסיסים הללו באופן נהדר, ובנה אל הרגע בו מייקלס סופסוף ירביץ לו. כשעשה זאת, הבניין התפוצץ.

מייקלס, כמו ג'ארט, היה נחוש להוציא קרב נהדר. לא בגלל הקהל או כדי להרשים מישהו, אלא כדי לעצבן את החבר'ה מאחורי הקלעים ששנאו אותו. הם יכולים להגיד מה שהם רוצים, הוא חשב, אבל הדבר היחיד שלא יוכלו לקחת ממנו היה שהוא היה יותר טוב מכולם. כשהוא חושב על כך, הוא קפץ מעל החבל אל ג'ארט ואל המנג'ר שלו הרודי (בריאן ג'יימס 'ארמסטרונג', עוד מתאבק דור שני) במהלך נועז שבקושי נראה בארצות הברית ב-1995 ונקרא סלינגשוט פלאנצ'ה.

מייקלס המשיך את ההישג האתלטי כשביצע מהלך עוד יותר מרשים, והרשה לג'ארט לזרוק אותו מעל החבל בבאקדרופ אל הרצפה ליד הזירה, מרחק של שלושה מטרים. הוא נחת חזק על גבו, שנפצע רבות, והשתיק את וינס. ממש, התברר, כי המיקרופון שלו הפסיק פתאום לעבוד והקהל בטלוויזיה כבר לא שמע אותו. כשהוא רואה את פרצופו של הבוס שלו מאדים מרוב זעם, החליט ג'רי לולר, הפרשן השני, להתנהג כאילו זה חלק מהשידור, ולקח על עצמו את אחריות שידור הקרב כשהטכנאים ניסו לתקן את הבעיה באוזניה של מקמהן.

בינתיים הגבירו שני הלוחמים הקצב, וכשהזיעה התחילה להישפך והחזה התחיל להתרומם, לאט לאט ההתלהבות בקרב עלתה. הם נלחמו אחד בשני, מנסים להשיג יתרון כשאף אחד מהם לא משיג יתרון, עד שג'ארט החליט שהגיע הזמן לנוח ונעל סליפר הולד. "יש לנו אותם, אחי, יש לנו אותם," לחש ג'ארט המסופק למייקלס כשעוצמת הקהל המשיכה לעלות.

כשהשניים הגיעו אל השלב האחרון בקרב המדהים ביניהם, התחיל מייקלס לתקוף את ג'ארט מכל זווית אפשרית. הדרמה התגברה, והקהל שאל אם לשון יש את היכולת לנצח את האלוף, בעיקר כשנראה היה שהוא הופך לנואש במאמציו לזכות בקרב. מייקלס הרשה לקהל להאמין שהוא יעשה הכול כדי לזכות בתואר, והראה את הצד האפל שלו כשמשך את ג'ארט עם המפשעה אל עמוד הזירה. ג'ארט מכר את זה, התחנן לרחמים ואז ביקש משון לא לעשות את זה, ועיוות את פניו כשעשה זאת.

עוד דרמה התווספה לקרב המדהים כשהשופט נפגע, מה שאפשר לרודי להתגנב לזירה ולפגוע לשון ברגל. המעריצים כבר ראו התערבויות כאלה וידעו שבדרך כלל זה אומר שהגיבור הבייביפייס יפסיד, אבל לא הלילה. מייקלס יצא מההצמדה למרות הכול, וחיכה להרמת הכתף מהמזרן בשנייה האחרונה כדי שהמתח יגבר. זוג ההילים שוב ניסו לרמות, כשרודי הפנה את גבו והמעיד את מי שחשב שהיה מייקלס, רק כדי לגלות שבעצם הפיל את ג'ארט. עד שהבין מה עשה כבר היה מאוחר מדי: סופרקיק של מייקלס פגעה וג'ארט הוצמד לשלוש, מה שנתן למייקלס כהונה שלישית עם התואר הביניבשתי.

מייקלס אמר לאחר מכן שלדעתו הקרב היה מהטובים בקריירה שלו, ושהוא היה ממש גאה בו. הוא איבד את עצמו ברגע כשרקד בזירה עם הזהב, והזיקוקים עפו כשהריעו לניצחונו. כשהוא מבין שהמניה של מייקלס לוהטת, ניצל זאת וינס כדי לשווק קצת מהמרצ'נדייז שלו, ונתן למפרסם על המסך, ברי דידינסקי, לצעוק למצלמה, ולעודד את הצופים בבית להתקשר ולקנות העתק של משקפי השמש של שון כדי לחגוג.

עם כמה שהקרב היה טוב, מה שקרה אחריו היה סיפור גדול יותר. לאחר הקרב, היו אמורים ג'ארט וג'יימס לבצע אנגל שיגרום לפרידה ביניהם לאחר הטעות שהובילה לסיום הקרב, מה שיוביל לקרב בסאמרסלאם בין שניהם. אבל במקום זאת, הזוג יצא מהבניין ופרש מהארגון באותו הרגע.

ממקומו על שולחן השדרנים וינס שמע רק חלק מהמצב ולא ידע אם אחד מהם נפצע, חווה מקרה חירום משפחתי או משהו דחוף אחר. הוא נאלץ להחליט במהירות והודיע למייקל הייז המנוסה לאלתר ולהמציא סיפור על ריב בין השניים מאחורי הקלעים.

במציאות, נמאס לג'ארט מאיך שהשתמשו בו. הוא כעס מכך שבקושי ניצח באירועים ובטלוויזיה, למרות שהיה האלוף הביניבשתי, נמאס לו מהתשלום הנמוך והוא לא שמח מהסטוריליין המתוכנן בינו ובין ג'יימס. ג'ארט הרגיש שהפרידה והפיוד היו מהירים מדי, והוא לא אהב את האנגל שה-WWF תכננו לעשות בו היה אמור להיחשף כזיוף שעושה ליפסניק, ובמהלכה חשפו את רודי כזמר האמיתי של השיר שלו, With My Baby Tonight.

לפי אביו ג'רי, ג'ף דאג מכך שהאנגל יפגע באמינות שלו וימנע ממנו קריירה ארוכת טווח, והוא אמר למקמהן כמה פעמים שהוא לא אהב את הכיוון של הדמות שלו. הקש ששבר את גב הגמל היה שהתבקש להפסיד את התואר ולהיחשף כזיוף באותו הלילה, ועוד בעיר המגורים שלו. ג'ף הרגיש שזה יגרום יותר מדי נזק לדמותו, עד שברגע שהפיוד עם הרודי יסתיים, לא יהיה לו לאן ללכת.

בריאן ג'יימס החליט ללכת אחרי ג'ארט ולעזוב את הארגון גם בגלל נאמנות. גם הוא הרגיש שהאנגל מהיר מדי, אבל הוא גם דאג ממבדק סמים שהתבקש לקחת. ג'יימס לא השתמש בסטרואידים, אבל כן השתמש במריחואנה ובכדורים, והוא ידע שייכשל במבדק. במקום להיענש על כך, הוא בחר לעזוב עם ג'ארט בהפגנת אחדות. לאחר מכן טען שהתחרט על כך, וטען שהתכניות היו לעשות קרב משולש בינו ובין ג'ארט ומייקלס, ושהתכניות לטווח ארוך כללו הפיכה שלו לאלוף הביניבשתי.

בגלל שלא יכול היה לעבוד אצל WCW עם החוזה שלו בטיטאן, ג'ארט פשוט לא עשה כלום כמה חודשים לפני שעבד בכמה תאריכים ב-USWA של ג'רי לולר (וערך את הבכורה שלו ב-11 בנובמבר, באנגל בו תקף, באופן אירוני, את בריאן ג'יימס) ואילו ג'יימס עבר מיד ל-SMW של קורנט. גם לולר וגם קורנט עבדו אצל וינס, שאישר להם להשתמש במתאבקים הללו ולשמור עלהם בכושר, כדי שיהיו מוכנים אם יצליחו להגיע לפשרה לגבי החזרה שלהם. ג'ארט כן הצליח להגיע להסכם עם טיטאן, וחזר לזמן קצר בסוף השנה עבור פיוד מול אחמד ג'ונסון, לפני שנפצע ועזב את הארגון, והופיע ב-WCW באוקטובר 1996.

כמו שלושת האירועים האחרונים, גילו ה-WWF אופטימיות לאחר אין יור האוס 2, שנעלמה לאחר שהתגלה הביירייט לאירוע. הוא היה גרוע יותר מהמקור, ורק 150,000 בתים היו מוכנים לשלם 14.95 דולרים, מה שהוביל להכנסה של 1.08 מיליון. באש אט דה ביץ' של WCW, לשם ההשוואה, בו אריק בישוף עצבן את אנשי טרנר כשערך אותו על חוף אמיתי ולא גבה אגורה על הכניסה,הצליח טוב בקופות. הבאש משך 25,000 צופים יותר מאין יור האוס 2, ובמחיר גבוה יותר, הכניס כמעט 2.4 מיליון דולרים לארגון.

 

Diunim

New member
חלק ו'

מאחורי הקלעים התפתחה דאגה בקרב עובדי המשרד והמתאבקים שה-WWF בצרות כלכליות. סימני האזהרה היו ברורים לכולם, ובסוף וינס נאלץ לפעול. כדי לטפל בהכנסה הצונחת של הארגון, הוא ביצע ניקוי אורוות. העסקים בחצי הראשון של השנה הדאיגו אותו: אין יור האוס לא התחיל את הפריחה שמקמהן ציפה לה, מלך הזירה היה אסון מסחרי ויצירתי, ורסלמניה נכשלה. רבים הבינו שה-WWF יפסידו ב-1995 יותר כסף מכל שנה אחרת בתולדותיה, וזה לא היה קשור סדרת התשלומים המשפטיים הגדולים ששילמו ב-1994.

אחד מהקורבנות הגדולים היה ג'ון טאני, ג'וניור, שכולם הכירו כג'ק.משפחת טאני שלטה בהיאבקות בטורונטו מאז שנות השלושים, כשאביו של ג'ק, ג'ון האב, ארגן מופעים למתאבקי העיר לצד אחיו, פרנק. הזוג שלטו במייפל ליף גארדנס החדשים, ובגלל הקשרים שלהם הם שלטו בארגונים שיכלו לערוך מופעים בעיר.

כשג'ון מת ב-1940, נשאר פרנק אחראי באופן בלעדי בעשור הבא עד שג'ק בן השבע עשרה נכנס לביזנס ב-1952. פרנק היה מכובד בתעשייה, והיסטוריונים מחשיבים אותו לאחד מהפרומוטרים הגדולים ביותר בתולדות הביזנס. לצערו, המופעים במייפל ליף גארדנס התחילו למשוך פחות קהל כשמת ב-1983. משפחת טאני התחילה לעבוד עם ג'ורג' סקוט ועם ג'ים קרוקט והתחברו ל-NWA, אבל הקהל ירד מ-15,000 לסביבות ה-3,000, ללא סימן לשיפור.

עבור ג'ק, לא יכול היה להיות זמן טוב יותר עבור וינס מקמהן להגיע ולהציע לו להשתלט על הטריטוריה. הוא היה נחוש לעבוד עם הפרומוטר השאפתן, אותו זיהה בתור עתיד העסק והאיש המושלם להחזיר את הקהל לטורונטו. גם האבות שלהם היו חברים ונפשו ביחד עם נשותיהם, אז טאני די חיבב אותו. הוא חתם על הסכם עם מקמהן בלווייה של וינס האב, מה שדחק את קרוקט החוצה והפנה את גבו אל ה-NWA, בתמורה לעסקה יוקרתית שסיפקה לו אחוזים מכל האוס שואו של הארגון בקנדה. בתורו, סייע טאני למקמהן לחסל את הטריטוריות האחרות במדינה, ושיחק תפקיד מרכזי בלסייע לו לשלוט בהיאבקות מצפון לגבול.

כמחווה קטנה כדי להודות לטאני על הדלתות שפתח בקנדה ועל כך שסייע ל-WWF ולא ל-NWA, הפך אותו למקמהן לנשיא הארגון בסטוריליין. טאני נראה כמו אדם ששתה קוניאק יקר, לובש חליפות יקרות ושעוני רולקס, ונוסע בקדילק, אז הוא התאים לתפקיד. הוא גם שיחק תפקיד מפתח בהבאת רסלמניה 6 לטורונטו, למרות שבן דודו אדי (בנו של פרנק) כמעט חיסל את כל העסקה. ג'ק ואדי לא הסתדרו, ואדי הרגיש מרומה כשג'ק התחיל לעבוד עם וינס, אז תבע את ג'ק ואת טיטאן ספורטס. בניסיון לחסל את המופע, אדי אפילו הגיש בקשה לזכויות על השם רסלמניה בקנדה, שווינס נאלץ לקנות ממנו במחיר גבוה, לכעסו.

מקמהן האשים את ג'ק בבלגן, אבל שני הפרומוטרים מדור שני עבדו ביחד בהרמוניה במשך מעל עשור. בעיות במערכת היחסים התחילו בתחילת שנות התשעים, לאחר שטאני הצהיר שיעיד כנגד טרי גארווין בנושא ההאשמות המיניות אותן העלה השופט מטורונטו, מייק קלארק. טאני, שנטען שחזה במעשיו של גרווין לקלארק, שוכנע לא לפתוח את הנושא. אבל מקמהן נותר כועס על כך שטאני היה מוכן לפגוע בארגון עוד יותר בזמן בו הזדקק לכל התמיכה הפנימית שהיה יכול להשיג.

ב-1995, החליט וינס שהוא לא צריך יותר את הקשרים של טאני כדי לעשות עסקים בקנדה. הוא שם לב לכך מקרוב - כמו תמיד בכל מה שהיה מעורב - ועכשיו כל הקשרים של טאני היו כבר קשרים שלו. ב-12 ביולי, 1995, סיים מקמהן את מערכת היחסים לתמיד, ונפרד מבן בריתו לשעבר בטונים צורמים. (הריב היה כל כך עד שבמותו של טאני מהתקף לב בביתו ב-2004, אף אחד ממשפחת מקמהן או מה-WWE הגיע ללווייה או הביע את צערו על המסך.) הוא מינה את מחליפו של טאני בתפקיד מנהל WWF קנדה, קארל דמרקו, המנהל העסקי לשעבר של ברט הארט. למתאבק הוותיק לשעבר, הפרשן והאייג'נט, גורילה מונסון, ניתן תפקיד הנשיא על המסך.

מעטים היו עצובים לראות את טאני הולך. "הוא היה חתיכת רמאי מזדיין!" אמר קווין נאש, "כל פעם שהיינו בטורונטו, למאדרפאקר הייתה מכונית חדשה, ועדיין התשלום תמיד היה מחורבן."

 

Diunim

New member
חלק ז'

היו עוד קורבנות של החסכנות של וינס. המראיינת סטפני וויאנד. השחקנית הגרועה הגיעה מהוליווד, כי וינס ניסה ללכת לכיוון אחר עם המראיינים שלו כדי לתת תחושה מרעננת למוצר שלו. וויאנד לא הצליחה. היא לא העריצה היאבקות והיה ברור שהיא לא הצליחה בתפקיד. כפי שהיא זוכרת, "בכנות, הכול היה ממש מוזר. אני רק התחלתי בתעשיית הבידור וזאת הייתה הזדמנות שהרגשתי שהייתי חייבת לקחת בגלל כמה סיבות באותו הזמן. הם דחפו אותי כמין בחורה מאוד אנרגטית בטלוויזיה, אבל אני די מופנמת במציאות." וויאנד לא כעסה על השחרור שלה. אם בכלל, היא ראתה אותו מגיע, כי היא ידעה שהיא לא התאימה. "זה היה לפני הרבה מאוד זמן, ועבורי, זאת הייתה עבודה שעשיתי. אבל אני שמחה על הזמן שלי שם, כי זאת הייתה הראשונה מבין כמה עבודות שהובילו למקום בו אני נמצאת היום," (לאחר עזיבת ה-WWF, חזרה וויאנד אל תחתית הוליווד. העבודה הראשונה שלה הייתה להיות מדובבת ברומיאו ויליה של באז לרמן, מה שהוביל לתפקיד משני ביפים והאמיצים ב-1998. אחרי כמה שנים ללא סרטים, היא דובבה קצת באפטרוורלד, סדרת רשת בנושא מדע בדיוני. היא גם עובדת ככותבת ומפיקה, וגם כיכבה בקומדיה נקמת רוצחי הזומבים בתפקיד ראשי.) היא הוסיפה.

לאחר מכן, שוחררו מספר פקידים עם תשלום גבוה ללא אזהרה, רבים מהם היו בארגון כבר שנים והניחו שעבודתם בטוחה. המתאבקים ידעו שזה רק עניין של זמן לפני שגם יקצצו אותם, ורבים נלחצו לשמור על עבודתם. וינס המשיך להיות חסר רחמים, וחסך כסף בכל מקום אפשרי. הוא אפילו הוביל את 'לורד' אלפרד הייז - שהופיע ב-WWF מאז 1982 - לפרישה מוקדמת, כשהבריטי המנומס סירב לספוג קיצוץ של 40% במשכורת שלו. עזיבתם של אלפרד הייז וג'ק טאני סימנה את סופו של עידן, כשהאדם היחיד שעבד עבור וינס והיה ברסלמניה המקורית לפני עשור היה הכרוז הווארד 'פינק' פינקל.

כעבור זמן קצר, הגיע היום ממנו הרוסטר חשש, כי טיטאן ניתקו קשר עם לא פחות מתריסר מתאבקים. ביניהם היו רבים מהכוכבים אותם הביא וינס מהעבר, ואף אחד מהם לא ממש הצליח ב-WWF החדשה (כולל סיוני ואליהאלי, ניקולאי וולקוף, קינג קונג באנדי, לו אלבנו ואפה). אחרים היו דמויות גימיק שלא יצאו אובר (מנטאור, איירווין אר שייסטר, דוינק ודינק) או רוד אייג'נטס (טוני גארייה). הקיצוץ במתאבקים לצד הנפקדות של ג'ף ג'ארט ובריאן ג'יימס הוביל לרוסטר דליל מאי פעם.

טום פריצ'רד וג'ימי דל ריי, שהיו ידועים כהאבנלי באדיז, גם שוחררו. ב-24 ביולי בלואיוויל, קנטקי, נקרא הזוג אל חדר ההלבשה בידי וינס מקמהן וג'יי ג'יי דילון, ונאמר להם שאת החודשים הבאים הם יעבדו בסמוקי מאונטיין רסלינג של ג'ים קורנט. "ג'ים ממש צריך אתכם שם למטה," הם הודיעו לזוג, אבל פריצ'רד הבין מיד מה הכוונה הייתה. "פשוט הסתכלתי על ג'יי ג'יי ועל וינס וחשבתי, 'יא בני זונות שקרנים!' ידענו ש-SMW לא תשרוד. הם בעצם פיארו אותנו, אבל בצורה נחמדה ומזופתת."

באותו הזמן וינס שכר ופיטר את מתאבקיו פנים מול פנים, אז רוב הזמן הוא ניסה להקל על המכה או להקל עליהם, וגם כדי להרגיע את מצפונו. זה לא היה חלק שאהב בעבודה, אבל הוא העדיף לדאוג לעובדיו באופן אישי. זה לא היה דבר טוב שהמתאבקים עבדו ישירות מול וינס. לפעמים זה הוביל לרגעים משונים אם אמרו או עשו משהו לא ראוי או טיפשי.

פריצ'רד סיפר את הסיפור הבא בנוגע למפגש הראשון שלו עם מקמהן. "וינס אמר לי שכשפגש אותי לראשונה, יצאתי די 'חתיכת חמור מפגר'. זה היה ב-1987 והייתי עם טד דיביאסי במכון במגדל טיטאן, וגם וינס היה שם והתעמל. לא פגשתי אותו, ובמקרה בדיוק שמעתי את סטנד באק (השיר שהיה אצבע משולשת של וינס לשאר התעשייה. וינס ביצע את סטנד באק בטקס פרסי הסלאמי של 1987, עם מילים כמו "אני איש מתפרע, מגיע אל הפסגה, לא מאט, לא אעצור, ובדרך אראה המון אנשים נופלים", זאת הייתה דרך ברורה לפגוע ביריביו בצורה מקמהנית טיפוסית.) לילה קודם וחשבתי שהוא נהדר. החלטתי להגיד לו את זה ולשבור את הקרח ולצחוק איתו על זה. הוא נהם 'אחלה' ועזב כשהוא נראה כועס. לא הבנתי שהוא בדיוק נפגש עם הפרומוטר מיוסטון פול בוץ' ושותפיו כדי לשוחח על מופע הפרישה של בוץ', ורק אז גיליתי שזאת הייתה פגישה די רעה כי הם רצו לשנות את ההסכם שלהם עם וינס, והחליטו שהם רוצים את כל הרווחים מהקהל. הוא לא היה במצב רוח נחמד."

הקיצוצים המשיכו במהלך השנה, ומספר המתאבקים הפעילים ב-WWF צנח ממעל חמישים בינואר לפחות משלושים וחמישה בדצמבר. גם איך שטיטאן הפיקה טלוויזיה השתנה, כשרסלינג צ'אלנג', תכנית ששרדה מאז 1986, נזרקה ללא גינוני טקס כדי להקטין את עליוות ההפקה. לא רק זה, אלא שבמקום להקליט טלוויזיה בחמישים אירועים חיים שונים בשנה, הארגון קיצץ זאת בחצי, ופשוט העלה את כמויות התכניות שהקליט לארבע שעות במקום שלוש כדי לחסוך כסף. אלו שזכרו את הצהרותיו של וינס במאי שהארגון עומד לצאת מהתסבוכת הפיננסית שלו חשדו שהיה מדובר רק בהתרברבות מצד יושב הראש כדי להסתיר את כמות הצרות שה-WWF היו בה.

 

Diunim

New member
בפעם הבאה:

אנו מתכוננים למופע השני הכי גדול בשנה, לסאמרסלאם, ושומעים על סוף הפוש של מייבל.

 

Aberforth

New member
אני זוכר שהיה פעם טרנד של כתיבת פאנפיקים על היאבקות.

וילדים היו כותבים פנטזי בוקינג לאיך ש-הם ראו את הארגון של ווינס מתפתח. לא קראתי אותם כי הם היו ברובם ילדותיים וגרועים. אבל אני מתערב אתכם שהם היו יותר מוצלחים מהבוקינג של פרק 7 בספר הזה.
 
למעלה