טיטאן סינקינג- פרק 6

Diunim

New member
טיטאן סינקינג- פרק 6

שלום לכולם וברוכים הבאים לתרגום לעברית של פרק נוסף מהספר טיטאן סינקינג: נפילת ה-WWF ב-1995. בפעם הקודמת קראנו על רסלמניה ועל כל האכזבות שהתרחשו בגללה. תזכורת: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/13/182952974

אז במה עוסק הספר הראשון? (תקציר)

במהלך ההיסטוריה של ה-WWF, היו זמני שגשוג וזמנים קשים, מעגלים שהשפיעו על הארגון והכריחו אותו לשנות כיוון. המשתנה הקבוע היחיד בשלושת העשורים הוא וינסנט קנדי מקמהן, אדון הבובות הגדול שהנהיג את הספינה. עם עור של פיל, אדישות ושליטה, מקמהן ניצח את כל מתחריו וניצח בכל מלחמת היאבקות בה היה מעורב.

ב-1995, הוא כמעט הפסיד.

טיטאן סינקינג מספר את סיפורה של אחת מהשנים הכי נוראיות, כואבות ומתישות בתולדות ה-WWF. וינס התאושש מחצי העשור הקודם במהלך השנה, אבל אחרי חמש שנים שפגעו בארגון שלו, ניסה לבנות אותו מחדש ולגלות מחדש את נוסחת הקסם שהפכה את הארגון שלו לענק בשנות השמונים. עם כל שבוע שעבר, עוד ועוד בעיות החלו לצוץ, וה-WWF הגיעו למשבר.

הספר מסביר לנו הכול מבפנים: עם תיאורים מפורטים של תקריות מסירקיוז למונטריאול, מהקליק ל-BSK, תקוותו החדשה של וינס, עד לכישלונות היצירתיים שלו. בואו לגלות את הסיפור האמיתי של השנה, ותלמדו איך 1995 הובילה את ה-WWF למשבר.

 

Diunim

New member
והפעם בטיטאן סינקינג:

עידן חדש מתחיל. עידן של אירועים חודשיים, אין יור האוס. שומעים על הגברת הלו"ז מצד ה-WWF, הנפילה בקהל, על המתיחויות מאחורי הקלעים, על מדיניות הסמים וגם... על מה שאריק בישוף עשה באותה התקופה.
&nbsp
קישורים שימושיים:
&nbsp
ברט הארט מול האקושי: https://www.dailymotion.com/video/x46dhv3
&nbsp
&nbsp
ג'ף ג'ארט והרודי מול רייזור ראמון: https://www.dailymotion.com/video/x2263nu
&nbsp
אדם בומב מול מייבל: www.dailymotion.com/video/x4amjgn
&nbsp
&nbsp
אואן הארט ויוקוזונה מול הסמוקינג גאנס: https://www.dailymotion.com/video/x4amill
&nbsp
ברט הארט מול ג'רי לולר: https://www.dailymotion.com/video/x4amhnh
&nbsp
דיזל מול סייקו סיד: https://www.dailymotion.com/video/x4g54c
&nbsp
נאש על הריב בין באם באם ושון: https://www.youtube.com/watch?v=xq6-RupsVXU
&nbsp
ג'ין אוקרלנד מקדם את המוות בהוטליין שלו: https://www.dailymotion.com/video/x12wih8
&nbsp
קריאה נעימה.

 

Diunim

New member
פרק 6

WCW שינו את עולם ההיאבקות ב-1995 כשהודיעו שירחיבו את לוח האירועים שלהם ויריצו עשרה אירועים בתשלום בכל שנה. פרשנים בתעשייה הביעו מיד דאגה לגבי העמסה על השוק, אבל עבור WCW היה מדובר בהימור שהיה שווה לקחת. במודל העסקי שלהם, האירועים בתשלום היו המרכז. האירועים ב-1994 הכניסו בין מיליון לשני מיליון דולר בכל אירוע, אחד ממקורות ההכנסה העקביים היחידים שהיו להם, בתקופה בה כמעט כל דבר אחר אצלם הפסיד כסף. הסיבה היחידה שהם לא התמוטטו הייתה כי העושר של טד טרנר חיפה עליהם.

וינס מקמהן נזהר בנוגע להליכה בדרכם, כי הוא תמיד טען שאירועים בתשלום צריכים להיות אטרקציות מיוחדות. זה, הוא הרגיש, העלה את העניין במופעים ונתן לו הרבה זמן לקדם סטוריליינים ואנגלים שימכרו את האירועים ללקוחות. לא היה צריך להגיד שכשראה ש-WCW הרחיבו את לוח האירועים שלהם, והריצו יותר אירועים מה-WWF, זה הדהים אותו. וינס היה מחלוצי התחום באמצע שנות השמונים, ולא סבל את המחשבה שיריביו ירוויחו מהתחום יותר ממנו. לא רק זה, אלא שאנשים מבחוץ היו יכולים לחשוב ש-WCW היא הארגון הגדול. זה היה משהו שהאגו שלו פשוט לא אפשר.

בתוך כמה שבועות מהכרזתם של WCW, החזיר וינס אש וגילה משהו משלו: החל ממאי, יריצו ה-WWF אירועים חודשיים בתשלום, שניים יותר בכל שנה מ-WCW, תחת המותג החדש אין יור האוס. זה עמד נגד כל מה שאמר בעבר, אבל וינס היה חכם, וגבה עשרה דולרים פחות מ-WCW על האירועים החדשים. בשביל לבדל את אין יור האוס מהאירועים המבוססים שלו, הציע מקמהן שהמופעים החדשים יהיו יותר כמו סאטרדיי נייט מיין איבנט, ישודרו במשך שעתיים ושהכוכבים הראשיים לא יהיו בכל אירוע.

כדי לכסות על העלויות בארגון מופעים חודשיים, מחיר האירועים המבוססים שלו עלה, בהתבסס על מחקר שוק שחשף שהמחיר לא ממש השפיע על הביירייטס. מקמהן היה בטוח שהמעריצים ישלמו כמה שלא ידרוש על המופעים החשובים. ככל שהשנים עברו, התברר שהתיאורייה הייתה נכונה, ומחירי האירועים הוכפלו ויותר ללא ירידה מקבילה בקניות או בהכנסה. שנים רבות בעצם הראו עלייה מהרמות של 1995 במספר האנשים שקנו את האירועים, לפעמים במחירי שיא.

עבור העסקים, הרעיון להרחיב את שוק האירועים בתשלום היה הגיוני מבחינה כספית על הנייר. באותה התקופה לא ה-WWF או WCW הציגו אף אירוע שהפסיד כסף. ההפך היה נכון, המופעים תמיד הרוויחו, ולפעמים מאוד. אפילו אירוע בתשלום שלא משך יותר מדי מעריצים הכניס מעל מיליון דולר, בהשוואה להאוס שואו חזק מאוד שהכניס בערך מאה אלף דולר, אבל אלו כבר היו נדירים. מובן שאף אחד לא ידע עד כמה העלייה הפתאומית בכמות האירועים תשפיע על כמות הקניות, אבל גם אם מופע ייכשל לחלוטין הוא עדיין יחסל האוס שואו רגיל בכל תחום.

מצד שני, הרחבת האירועים בישרה על שינויים במקומות אחרים בארגון, כשמספר ההאוס שואוס יקטן ככל שהשנה תעבור. ב-1995 הם ממילא הפסידו כסף, בניגוד לשנות השמונים, בו היו ההאוס שואוס מקור ההכנסה העיקרי. המודל העסקי החדש גרם למכירת האוס שואוס לפרומוטרים מחו"ל, שקנו את המופע מה-WWF, מה שהבטיח להם הכנסה גבוהה בלי קשר לקהל. זה פגע מאוד באלו שהיו בתחתית הקארד שהתקיימו מהרווחים שלהם ממופעים חיים, אבל עבור אלו בפסגה היה מדובר בחדשות טובות. אירועים בתשלום תמיד הביאו כסף רב, בעיקר אם עבדת במיין איבנט, ועוד שבעה בכל שנה יכלו להעלות את ההכנסה הקטנה אם ההימור יצליח.

למרות זאת, כמה בתוך הארגון חששו מכך, גם בהנהלה וגם מאחורי הקלעים. ברט הארט הוותיק, שהיה חלק מה-WWF עוד לפני עידן האירועים בתשלום, דאג בנוגע ליכולת המעריצים לרכוש כל כך הרבה אירועים, בעיקר כש-WCW יעשו אותו הדבר. הוא גם דאג האם המתאבקים השחוקים וחסרי המורל יצליחו לתפקד עם כל הלחץ, ואם הצעד יעלה את המתח בתוך הארגון כשהתחרות על המקומות הגבוהים תגבר.

כמו שהעסק השתנה, כך גם רבים מהמקומות הוותיקים של ה-WWF. ב-1995 הופיע הארגון בפעם האחרונה במייפל ליף גארדן בטורונטו, ובספקטרום בפילדלפיה, לפחות בצורתם המסורתית.

ב-13 במאי, 1995, הציגו ה-WWF את הקארד האחרון בבוסטון גארדן. הקארד נקרא לילה שייזכר, והערב היה חגיגה. רבים ממתאבקי העבר שהופיעו בבניין בשנים שעברו, רובם עכשיו עובדים כרוד אייג'נטס, הגיעו לשירת הברבור האחרונה. הוותיקים זכו לכבוד, ונכנסו אל המופע לצד הרוסטר הרגיל. כמה מהקרבות שנקבעו לאירוע האין יור האוס הראשון למחרת היום זכו לניסיון, אבל רוב הזמן ה"דור החדש" לא הצליח לעמוד בציפיות של המקום.

כשווינס עמד בזירה באותו הלילה מוקף במתאבקי העבר, הוא חשב על המתאבקים שלו מהיום, רובם פשוט פעלו על אוטומט ולא חשבו על היסטוריית המקום ועל ההיסטוריה של ה-WWF בתוכו. הוא התגעגע לשנות השמונים, בהן הצליחו ה-WWF למלא את הבניין הזה כמעט כל חודש. כאן הם משכו רק 10,000 איש עבור המופע האחרון בבניין, וגם זה אחרי שמסרו אלפי כרטיסים בחינם. זה היה נורא, אבל הוא היה בטוח שהדברים ישתנו למחרת היום לאחר האירוע החודשי הראשון בתשלום של ה-WWF. זה, הוא הרגיש, יתחיל עידן חדש ורווחי.

ביום האם של 1995, היה לווינס הגימיק המושלם כדי לגרום לעניין במופע הראשון בסדרת אין יור האוס: הוא ייתן בית בחינם למעריץ אקראי שצפה באירוע. במהלך האירוע, מכונת קידום המכירות של ה-WWF, טוד פטינגייל, קריין רדיו לשעבר, עליז ובעל תחביב לספר בדיחות גרועות, התקשר למנצח. התברר שזה היה ילד בן אחד עשרה, מת'יו פומפוזלי, שמכר את הבית במהירות כעבור חצי שנה עבור 175,000 דולר. זה היה יותר ממה שרוב האנדרקארד של וינס הרוויח בשנה.

 

Diunim

New member
חלק ב'

ההיאבקות באירוע התחילה טוב, כשקרב בין ברט הארט והכוכב היפני המעופף ג'ינסאי 'האקושי' שינזקי התחיל את העידן החדש של האירועים החודשיים. הארט טחן מים מאז שהכהונה שלו כאלוף הסתיימה בנובמבר, אבל ניסה להוציא את המיטב מהמצב כשהביא הופעות אמינות. על המסך, תייג הפרשן ג'רי לולר את ברט כגזען, כדי שה-WWF יוכלו להתחיל מחדש את הפיוד העבש בין השניים שנגמר לפני שנתיים. לולר טען שהארט "לא היה מעריץ של העם היפני", מה שהוביל לקרב בין ברט והרכש היפני.

שינזקי הביא לקהל ה-WWF מהלכים אוויריים שאף אחד לא הכיר עד אז, וגרמו לפרשנים וינס מקמהן ולמייקל "דוק הנדריקס" סייץ (שנודע בתעשייה כמייקל 'PS' הייז) מתקשים לעמוד בקצב. הוא היה היל בגלל שככה וינס התייחס למיעוטים בארגון שלו, אבל שינזקי היה כזה מלהיב בהשוואה לרוב המתאבקים האיטיים ברוסטר, עד שלמעריצים היה קשה לצעוק לו בוז. למזלו הוא היה מול הארט, שעדיין היה המתאבק הכי אהוד ב-WWF למרות שהורד אל המידקארד, והקנדי עשה כל שביכולתו כדי לגרום לשינזקי להיראות כמו איום רציני. השניים יצרו קרב שהביא לציפיות גבוהות ממה שאירועי אין יור האוס יהיו, והארט הצליח לגרום למתאבק החדש להיראות כשווה לו, לפני שהוא ניצח אותו בקרב.

הארט התאבק שוב אחר כך, ונלחם מול לולר בקרב הלפני-אחרון של הערב. כשהוא מחפש נקמה על ההפסד מקודם, התערב שינזקי בקרב וגרם להארט להפסיד. לאחר המופע, תהה הארט מה בדיוק קרה ב-WWF שהוא הוציא אובר פרשן בקרב מאולתר. הוא הרגיש שמבזבזים אותו ושהוא יוכל להצליח יותר גבוה בקארד. מעמדו הנמוך והנוכחי לא הסתדר לו בכלל.

הקרב השני בקארד היה קרב האנדיקאפ חריג, שבמהלכו דמותו של סקוט הול, רייזור ראמון, נלחם מול הצוות של ג'ף ג'ארט והרודי. הקרב היה אמור לכלול בתוכו גם את שון וולטמן בצוות של חברו מהקליק לאחר רסלמניה, אבל הוא נפצע בצווארו ונאלץ לצאת מהקרב. (וולטמן נפצע בצוואר בקרב מול ג'ינסאי שינזקי בגרמניה, והאבחנה הראשונית מהרופאים דרשה ממנו לפרוש, הנזק היה חמור כל כך. וולטמן חיפש חוות דעת נוספת וחזר לזירה כעבור כמה חודשים.) בוב הולי עבד לאחרונה בפיוד מול ג'ף ג'ארט בטלוויזיה ובמהלכו הוא זכה בתואר הביניבשתי - רק כדי שהזכייה תבוטל - והוא ציפה שהוא יחליף את וולטמן בקרב. הוא היה הבחירה ההגיונית, לא רק בגלל שעבד עם ג'ארט אלא כי היה שותפו של וולטמן בתחילת השנה. במקום, החליטו ה-WWF לעשות קרב של שניים על אחד, מעשה שהולי תלה בקליק. "חס וחלילה שמישהו אחר יקבל סיכוי לצאת אובר או לקבל תשלום," הוא רתן. בסופו של דבר, הול לא היה זקוק לעזרה, והוא ניצח את ג'ארט וג'יימס לבדו.

בנוסף לכך, מייבל ההיל החדש והמאיים חיסל בקלות את אדם בומב תוך פחות משתי דקות, מה שאימת את נחישותו של וינס לתת פוש לאנשים גדולים בלי קשר לכישרון. אחר כך, אואן הארט וענק אחר, יוקוזונה, ניצחו בקלות את הסמוקינג גאנס בקרב חוזר מרסלמניה. משך הקרב, כשהאלופים ניצחו את המאתגרים הראשיים שלהם תוך שש דקות בלבד, רק הדגיש את מצבה החלש של מחלקת הזוגות.

המיין איבנט של אין יור האוס היה קווין נאש, מגן על אליפות ה-WWF מול סיד אודי, בקרב שעוד יותר הדגיש את הבעיות בבוקינג של וינס. שניהם היו בגובה של יותר משני מטר וסובבו ראשים בנמל התעופה, ועבור מקמהן זאת הייתה ההגדרה של תאבק מוביל. אבל למרות שהמראה של שני המתאבקים מתנגשים היה יכול להיות מרשים, הקרב שעשו לא היה.

כשתווי הפתיחה הצורמים מהמוזיקה בהשראת "פסיכו" נשמעו בבניין, תמונתו של סיד המתוח ובעל העיניים הגדולות מילאה את המסכים בבית. הוא צעד בלי למצמץ אל הזירה, מפנה את ראשו במהירות מצד לצד כמו סכיזופרן פרנואיד לפני שנעמד על צד הזירה, עוצם את עיניו ונושם את האווירה. הוא ספג את הבוז מהקהל, לפני שביטל אותו בנחירה. כשיריבו הגדול הגיע אל הזירה, סיד בכלל לא טרח להסתכל עליו, הוא עמד לצד הזירה ובהה בראשו של וינס מקמהן במבט שורף שלא מצמץ.

ברגע ששני המתאבקים נכנסו אל הזירה והתכוננו להילחם, הם עמדו אף אל אף והסתכלו אחד על השני, כשסיד ממצמץ במהירות ונוחר מבעד לשיניו. נאש ניסה לקחת את סיד ברצינות לפני שלעג לו ועשה פרצוף טיפשי, מה שגרם לשני האנשים להתקשות לא לצאת מהדמות ולפרוץ בצחוק.

הקטע לפני הקרב היה טוב, אבל הקרב לא עמד בציפיות שמקמהן ואנשי ההפקה פמפמו כל השבועות הללו. מייקל הייז זיהה את זה, והזהיר את הצופים, "זאת לא תהיה היאבקות קלאסית." גם קווין נאש ידע זאת, "לנסות להילחם מול סיד היה קשה," הוא התלונן, "היו לי ארבעה מהלכים ולא יכולתי לעשות אף אחד מהם לסיד. איפה ההתלהבות? למה שתקבע את זה?" הוא תהה.

התוצאה הייתה התחלה איטית, כששני הענקים ניסו למצוא דרך לעבוד למרות המגבלות של שניהם. נאש וסיד היו גדולים כהרים, דומים במבנה הגוף. זה הכעיס מאוד את נאש: הוא לא הבין למה הוא תמיד עבד מול יריבים בגובה דומה, כי זה רק גרם לו להיראות פחות מאיים ומרשים והקרבות היו רעים.

בגלל שסיד היה ההיל והוותיק, הוא היה צריך להוביל את הקרב, אבל מהר מאוד נגמרו לו הרעיונות. הוא התחיל להרביץ בפראות לנאש, נעל את ידיו והרביץ באגרופיו על גבו של האלוף כדי לתת רושם שהוא מחליש אותו לקראת הפינישר שלו, הפאוורבומב. כשהוא רואה את ההזדמנות למשוך קצת זמן ולספר עוד קצת מהסיפור שניסה לספר, מתח סיד את גבו של נאש והושיט את ידו, כשהוא תופס אותו מתחת לסנטרו בשתי ידיו ומושך לאחור במהלך שנודע כקאמל קלאץ'.

בתחילה היה השימוש במהלך הגיוני, היה הגיוני שסיד יעשה זאת. אבל ככל שהזמן עבר, המשיך סיד את האחיזה ורמת העניין בקרב ירדה במהירות. הזוג חיכה עד שהקהל יגיע לגבול היכולת שלו, כשהם יודעים שאם המהלך יימשך מספיק זמן הקהל יחזור. הם חזרו, ונאש החליט להילחם ולתת קאמבק כשרמת הרעש חזרה, לפני שסיד השתיק אותם שוב - הפעם בכוונה - עם צ'וקסלאם מוזר.

כשסיד המשיך את זה עם הפאוורבומב שלו, שבדרך כלל סיים את הקרב, רבים שצפו חשדו שזה הסוף לניסוי של דיזל. הוא לא משך במופעים חיים או באירועים, והיה הגיוני לחשוב שהוא יסיים את תפקידו לאחר הקרב. אחרי הכול, סיד היה כל מה שמקמהן רצה במיין איבנטר: זה היה נכון ב-1995 כמו שזה היה נכון כשניסה לתת לו פוש מלכתחילה ב-1992.

אבל וינס היה עקשן מאוד, ונחוש לא להיכשל שוב ביצירת בייביפייס ראשי ניתן לשיווק. אחרי שנאש כמעט ניצח בעזרת פאוורבומב משלו, הקרב הסתיים בפסילה לא מספקת לאחר התערבות מצד טטנקה, שניתן לו פוש אחד אחרון כבחור ראשי. היה זה סיום שה-WWF לא היו חולמים לבצע באירוע בתשלום מלא, והוא קבע תקדים לא נעים לקרבות המרכזיים באירועים הזולים. הרסלינג אובזרבר ניוזלטר תיאר את הקרב המרכזי כ"שלומיאלי וצפוי," והוסיף ש"שניהם לא יכולים לעבוד ביחד בכלל."

 

Diunim

New member
חלק ג'

היוזמה של אין יור האוס התחילה רע, והסיום הרע במיין איבנט גרם למעריצים לרצות פחות לקנות את המופע הבא ולקבל את הקרב החוזר הבלתי נמנע. הקארד גם לא משך מבחינה מקומית, כשרק 3,500 מעריצים קנו כרטיסים, ואותו סכום ניתן בחינם. אנשים לא האמינו שהאירוע היה מיוחד, אותה דאגה שהיתה לווינס לפני שקידם את המופע.

בנוסף לכך, הייתה מעט אופטימיות בארגון עבור הביירייט, בעיקר אחרי המבוכה של הכישלון ברסלמניה. התברר מהר מאוד שאין יור האוס השיג ביירייט של 0.83 עם 180,000 קניות בערך והכנסה של 1.2 מיליון דולרים, ונציגי ה-WWF קראו לכך הצלחה (ובנוסף העלו את המספר, וטענו שמדובר ב-1.0). במציאות, המספר לא היה אסון, אבל לא קרוב לרמה שטיטאן קיוו לה. לפני המופע, כמה אנשים חזו שהורדת המחיר תעלה את הביירייט לרמה כפולה ממה שהם השיגו בסוף. במקום, התברר שהביירייט היה מהגרועים שלהם, והורדת המחיר הפכה אותו לאירוע בתשלום הכי פחות רווחי של ה-WWF עד אז. דייב מלצר תקצר זאת ברסלינג אובזרבר ניוזלטר:

בואו לא נצחק על אף אחד: כשלהוריד את המחיר בחצי גורם לכך שפחות אנשים קונים את המוצר, אפשר לעשות כמה ספינים שרוצים. זאת עדיין לא הצלחה וזה לחלוטין לא מסמל על תפנית בפופולאריות.

רק ארבעה ימים לאחר המופע, קיבץ וינס את הרוסטר העייף, הכאוב והמדוכא שלו עבור פגישת צוות בנוגע ל"מצב ה-WWF" במגדל טיטאן, כשהמטרה הייתה להוריד את המחסומים שהפרידו בין החבר'ה להנהלה. הוא קיווה שסיבוב בבניין ולהראות את הסרטונים שהראו מה תפקידי המחלקות בארגון יובילו לאחדות, אבל במקום זה הפך לתחרות הטלת רפש בין כל החבר'ה.

עבור רבים היה מדובר ברגע נדיר של גישה ציבורית ישירה לווינס, וסקוט ביגלו ניצל זאת כדי להציג את רגשותיו בנוגע לקליק. כשהוא מנצל את ההזדמנות, עמד ביגלו והסתכל ברחבי החדר, ואז הסתובב אל וינס והכריז, "יש לי בעיה: בסיבוב האירופאי האחרון, סקוט הול עבד מול קווין ושון, אבל הוא נסע באוטובוס שלהם כל לילה אחרי המופע והמארקים עקבו אחריהם לעיר הבאה." הוא ניסה לפנות אל תחושת הגאווה של וינס במסורת הקייפייב הישנה, אבל כפי שאחד מהמתאבקים האחרים בחדר באותו היום אמר, "זאת לא הייתה הגישה הנכונה: לווינס לא היה אכפת מזה. הוא זה שאמר לעולם שהכול מתוסרט מלכתחילה!"

ברגע שהמילים יצאו מפיו של ביגלו, שון מייקלס קפץ מיד מהכיסא שלו וצעק עליו בכעס, "היי מאדרפאקר, אני בדרכים איזה שלוש מאות וחמישים יום בשנה מזדיינת! אל תעז לנסות ולהגיד לי עם מי אני עומד לבלות את החיים המזדיינים שלי, יא מאדרפאקר טיפש." כשמייקלס היה על סף ריצה בחדר אל ביגלו, סקוט הול הגיע וסיכם את המצב בדרכו שלו, "היי, באם באם, תחשוב על זה: הם הולכים לכל עיר וצופים בדיוק באותו הקרב במשך שבועיים, אני חושב שהם מבינים!" וינס פשוט התרווח בכיסא שלו ונתן להכול לצאת. אם לחבר'ה היו דברים להוציא מהחזה, הוא הרגיש שעדיף שיעשו זאת עכשיו מאשר להתפוצץ אחד על השני מאחורי הקלעים בדרכים.

בנוסף לכך שאווררו את הכול, המתאבקים קיבלו עוד שתי פיסות מידע חשובות מווינס בנושא הארגון. העסקים, הוא טען, מתרוממים. הוא טען שהביירייט של אין יור האוס הוא דוגמה לכך, והשתמש בביירייט הגבוה של 1.0, במקום מה שבאמת האירוע משך, וטען שהארגון הכניס כמעט 84 מיליון דולרים בשנה שעברה. הרבה גבות התרוממו, כי כאלו שחיו מהיד לפה תהו למה התשלום כל כך נמוך אם הארגון משגשג לכאורה. וינס חש בכך, ומיהר להוסיף שלמרות ההכנסות, החברה הוציאה יותר מכך על שכירת מקומות, חלוקת הכנסות עם ספקי PPVs, פרסום, תעבורה ועוד כמה הוצאות, אז טיטאן הפסידו 3.8 מיליון דולר ב-1994.

וינס הוסיף שההפסד היה יותר גבוה בשנים הקודמות, אבל שהארגון שרד את כל זה ועמד לצאת חזק יותר. האירועים החודשיים, הוא אמר להם, רק התחילו את זה. הוא קיווה לזרוע אופטימיות במתאבקיו, ולהפוך אותם ליותר ממוקדים בעבודה איתו למען הארגון, אבל רבים פקפקו וראו בכך רק עוד טקטיקה של מקמהן כדי לשמור על המתאבקים שלו.

החדשות החשובות יותר עבור המתאבקים היו קשורות להכרזה על מדיניות סמים חדשה, שהייתה הקשה ביותר שהארגון אכף מעודו. ג'יי ג'יי דילון הסביר אותה למתאבקים הכועסים, שהוזהרו שיוכלו לקבל השעיה או אפילו פיטורין אם יפרו את המדיניות. המדיניות עסקה בדברים כמו שימוש בסמים בשעות הפנאי (מה שכלל, לאימת רובם, השעיה של שישה שבועות למשתמשי מריחואנה) ועד סטרואידים וסמים במרשם.

הייתה התמרמרות, ותלונות שכולם יהפכו לאלכוהוליסטים כי שתייה היא הדבר היחיד שנותר להם לעשות, ושמי שהמציא את המדיניות לא מבין את סגנון החיים של המתאבק. גם אם וינס רצה להקשיב לרוסטר הזועם שלו ולרכך את המדיניות, הוא לא יכול היה: ידיו היו קשורות. אחרי המשפט בשנה שעברה, לא הייתה לו ברירה אלא לבצע אותה ולדבוק בה. הוא לא יכול היה לסכן עוד את מוניטין הארגון אחרי ששרד את הכול, וחשב שזאת הדרך היחידה לרסן את המתאבקים שלו. פשוט לבקש מהם ללכת בתלם כבר לא הספיק.

זה הוכח בינואר לאחר המעצר של בריאן אדמס, שלמזלם של טיטאן לא קיבל יותר מדי תשומת לב תקשורתית. ספיישל של עולם הספורט של ספורטס אילוסטרייטד ששודר אצל ABC ב-29 באפריל ונקרא רקוויאם למשקל הכבד גם גרם לדאגה, כי ניסה לקשר בין מותם של ארט באר, אדי גילברט ו'ביג' ג'ון סטאד לשימוש בסטרואידים. עוד שערורייה שהייתה קשורה לשימוש בסמים כמו זאת של 1990 הייתה מחסלת את הארגון.

אבל עבור המתאבקים זה פגע בהם פעמיים. לא רק שה"גימיקים" (מונח שבמקור שימש לדמות של המתאבק בטלוויזיה, אבל כשהמתאבקים השתמשו בו סימן את הסם שאהבו, כדורים, מריחואנה או כל סם אחר.) נלקחו מהם, אלא שהעלות של המבדקים השתקפה בצ'קים שלהם. הם לא יכלו לרמות את המבדקים, או לשבש אותם בשום צורה, כי הממשלה פיקחה על הכול מקרוב. לא הבטיחו שהחבר'ה יהיו בטוחים לכמה שבועות, ימים, או אפילו שעות אם כבר נבחנו באיזה יום, כי לפעמים הם נבדקו פעמיים בימים של הקלטה כפולה. (שתי תכניות שהוקלטו ביום אחד.) טום פריצ'רד נזכר בסיפור שבו נכשל באחד מהמבדקים, "ה-WWF עבדו עם צד שלישי כדי לעשות את המבחנים, וכולנו חשבנו שלא יבדקו אותנו מחוץ למדינה! אז אני נתפסתי בגרמניה אחרי שביליתי עם רייזור, ואולי או אולי לא עישנו ג'וינט או שניים. נקנסתי בתשלום של חודש וחצי, אבל עדיין עבדתי במופעים וקיבלתי מקדמה של 200 דולר בכל לילה. אני לא יכול להגיד על בטוח למה נבדקתי ונכשלתי כשאחרים התחמקו למרות שעישנו מריחואנה והשתמשו בכדורים, אבל אני אגיד את זה ככה: אם היית "אין" ובחור גדול, לא היה עוזר לאף אחד שהיו משעים אותך. ראיתי כמה דברים מטורפים שאנשים עשו כדי להימנע מהמבדקים. קיד פעם הלך מאחורי הקלעים והעמיד פנים שהתעלף, ונראה היה שהוא פצוע אז הם לא בדקו אותו. אני זוכר שפעם סיד הביא בקבוק עם שתן של מישהו אחר, אבל הוא נתפס. מישהו, ואני לא זוכר מי זה היה, אפילו ניסה להשתמש בזין מזויף!"

 

Diunim

New member
חלק ד'

האסיפה במגדל טיטאן השפיעה הפוך. לפניה, כולם היו מאחורי הארגון. במקום שהפגישה תחזק את המורל ותיצור הרמוניה בין המתאבקים, הם היו עוד יותר לוחמניים אחד מול השני, יותר מודאגים מהתשלום שלהם, וכבר לא יכולים להשתמש בסמים שהשתמשו בהם פעם. המורל היה בשפל של כל הזמנים.

המורל ירד עוד יותר בתוך הארגון בגלל בעיה שכללה את רשת הטלוויזיה NBC. וינס היה שאפתן והתרברב בסוף מאי כשה-WWF הכריזו שיחזרו לערוץ לספיישל חד פעמי ב-4 ביוני שישדר את שני הקרבות המרכזיים מרסלמניה, עם פסקול חדש ועדכני. זה היה השידור הראשון בתחנה מאז המיין איבנט 5 בפברואר 1991, שנכשל כל כך ברייטינג עד שהשותפות בין NBC ל-WWF התפרקה. 250,000 הדולרים שהובטחו לטיטאן מהעסקה היו עוזרים לאיזון התקציב של הארגון, ואם הרייטינג היה טוב, היה פוטנציאל להחזיר את סאטרדיי נייט מיין איבנט ואת המיין איבנט בעתיד.

כמה ימים לאחר מכן, האופוריה הפכה לכעס כש-NBC ביטלו בפתאומיות את העסקה. הסיפור הרשמי שיצא מטיטאן היה שמשחקי הפליי-אוף של ה-NBA היו מה שגרם להורדת התכנית. רוב האנשים הבינו שלא, כי אפילו כשהכריזו על התכנית של ה-WWF, שום דבר לא היה בטוח.

האמת הייתה שאחראי התכניות של NBC היה בחופשה כשהעסקה נחתמה, וכשגילה עליה עם חזרתו, הוא גנז אותה מיד. הוא חשב שהיאבקות היא שריד משנות השמונים ושחלף זמנה. ב-1995, רצו NBC לעשות תכניות של שנות השמונים, ולא למחזר משהו מלפני עשור. וינס זעם, אבל העסקה מתה והיה מעט סיכוי להחזיר אותה. יעבור עוד עשור לפני שהשניים יעבדו שוב ביחד, כשה-WWE הציגו שוב את סאטרדיי נייט מיין איבנט ב-2006.

באותו ערב בו מקמהן גילה שהעסקה של NBC בוטלה, הדברים רק החמירו מבחינת טיטאן כשעובדי WCW האלק הוגאן וג'ימי הארט הופיעו בקהל במהלך משחק הכדורסל של המג'יק והפאקרס ששודר ב-NBC, וקיבלו הרבה זמן אוויר. לכן, במאנדיי נייט רו למחרת היום, ביקש וינס מעורכי הוידיאו להראות את הסרטון של יוקוזונה מצמיד את הוגאן במלך הזירה 1993.

הספיישל חזר לבסוף, אבל לא ב-NBC. במקומה החליטה היריבה פוקס לקחת את התכנית, ולשדר אותה בסוף ספטמבר. התכנית הוציאה רייטינג מרשים של 3.9 ב-11 בלילה, ולכן וינס ניסה לשכנע את פוקס לשדר עוד ספיישלים, רק כדי שהרשת תדחה את ההצעה.

אולי 1995 הייתה קשה עבור ה-WWF, אבל באטלנטה הדברים לא היו כל כך טובים עבור WCW. הארגון הפסיד כסף כבר שנים, ואפילו שהנשיא החדש אריק בישוף הזיז הרים כדי להחתים את האלק הוגאן, רנדי סאבאג' ועוד כוכבים רבים מתקופת הפריחה של ה-WWF בשנות השמונים, WCW עדיין לא הרוויחה. הוגאן שיפר את הרייטינג ואת הביירייטס אבל הדברים לא התרוממו, ולמרות שהקהל החי עלה מאז הגעתו באמצע 1994, WCW עדיין היו מספר שתיים, רחוקים מאוד מהפסגה בעיני קהל ההיאבקות והמיינסטרים.

לבישוף נגמרו הרעיונות, והוא הבין שלמרות שהכיסים של הבוס שלו, טד טרנר, אולי עמוקים בלי סוף, הוא לא יצליח להמשיך לבקש כסף בלי שיראה הוכחה שהשקיע אותו בחוכמה. בישוף ישב במשרדו והתרווח בכיסא העור שלו כששקל את המצב. ואז בהבזק של רגע זה הכה בו: שידור בינלאומי. ה-WWF תמיד הצליחו מעבר לים והמוצר שלהם נראה הרבה יותר מאשר זה של WCW, וזה הכניס להם הרבה כסף בכל שנה.

כשהשווקים הגדולים באנגליה, גרמניה והודו היו שייכים לטיטאן, לבישוף היו אפשרויות מוגבלות. דבר אחד שכן היה לצידו היה הוגאן, ואולי גם סאבאג', כי שניהם היו מותגים גדולים שהוא יכול היה למכור בעזרתם את המוצר שלו לאנשים שלו הבינו בהיאבקות. הוא קיווה שמי שזה לא יהיה יהיה מארק עבור הוגאן או לפחות לשמו, וכך הוא ישיג עסקה שתהפוך את WCW לרווחית וגם תצדיק את המשכורת האסטרונומית ששילם להאלק הוגאן. המצב היה נהדר עבור בישוף אם יסגור עסקה, כי הוא כבר צילם ושילם על הכול, ולכן כל מה ש-WCW ירוויחו מהמכירה יהיה רווח נקי.

כשהוא שקל את ההכנסות ואת האפשרויות, הצליח בישוף לחתום על עסקה עם סטאר TV בסין עבור הזכויות לשדר את תכנית הדגל שלו, WCW סאטרדיי נייט. סטאר TV לא הייתה האופציה המועדפת, אבל עם מעט חורים בשוק, זה לא שינה לו. הם הציעו עסקה של שש ספרות, וזה אמר ש-WCW יפסיקו להפסיד כסף, והוא יהיה הנשיא הראשון של הארגון מזה שנים שבאמת הרוויח משהו לטרנר.

בישוף הרגיש בטוח בנוגע לתגובתו של טרנר, אבל השחצנות והסיפוק שהרשה לעצמו הפכו לדאגה כשגילה עובדה מצערת: את סטאר TV ניהל רופרט מרדוק, איל התקשורת הבינלאומי איתו הייתה לטרנר יריבות ציבורית ארוכה ורעה. השניים תיעבו אחד את השני. התגלית שינתה הכול עבור אריק, והוא הבין שיהיה קשה מאוד, בלשון המעטה, לשכנע את טרנר לחתום על העסקה.

בישוף קיבל פגישה אישית עם יושב הראש ב-5 ביוני כדי שיוכל להציע את ההצעה, אחרי שקיבל את עזרתו של המנהל סקוט סאסה. סאסה היה המפקח של כל רשתות טרנר והיורש לטד עצמו, והוא הצטרף לאריק בפגישה יחד עם דוקטור הרווי שילר, קולונל לשעבר בחיל האוויר ויושב ראש הוועדה האולימפית האמריקנית, ומנהל TBS ספורטס הנוכחי.

לפני הפגישה תהה אריק איזו עבודה ייקח אם טרנר יפטר אותו על המקום רק כי הציע שיתוף פעולה עם מרדוק. אולי לטיטאן היה מקום עבורו, או שיוכל לשדר משהו שאינו היאבקות. בישוף לא נתן לזה לפגוע בביטחון שלו, והתחיל לדבר בביטחון ובקסם שהיו שובים רבים. אבל תוך פחות משתי דקות, טרנר נעמד וקטע אותו, ושאל את השאלה המפוצצת, "אריק, מה אנחנו צריכים לעשות כדי להתחרות עם וינס?" זה היה הדבר האחרון שבישוף ציפה לו והוא לא היה מוכן. היו לו כל התשובות לשאלות בנוגע לעסקה עם סטאר TV, אבל תחרות מול וינס? הוא לא ידע מה לומר.

כשהוא מגיב לשאלה כמו שמתאבק ותיק יגיב בין החבלים לטעות בקרב, חשב בישוף במהירות והחליט לאלתר, "אני חושב שאנחנו צריכים פריים טיים!" הוא פלט, בקושי מאמין שהמילים יצאו מפיו. אולי התשובה הייתה מאולתרת, אבל כשבישוף שמע את מה שאמר, הוא הבין שאולי צדק. הפריים טיים היה הדבר המשמעותי היחיד שלווינס היה ולו לא היה. עדיין, הוא חיכה בפחד לתשובה של טרנר, ודאג שיצחק עליו ויוציא אותו ממשרדו. להפתעתו ולהפתעת שאר החדר, טרנר הסכים עם אריק. הוא פנה לסאסה, "סקוט, תן לאריק את לילות שני ב-TNT."

זאת לא הייתה תגובה מאולתרת מצד טרנר, וזמן השידור לא היה מקרי: הוא חשב על איך לנקום בווינס כבר כמה חודשים. ההיט האחרון בין שניהם נבע מסדרת פקסים שמקמהן שלח לטרנר בתחילת השנה בה ביקר את התוכן ש-WCW הציעה. הראשון דיבר על האלימות שהובטחה לאירוע אנסנסורד, והשני דיבר בנוגע לתכסיס הארגוני הנוראי בקו החם במחיר פרימיום של ג'ין אוקרלנד. הקו החם השנוי במחלוקת הבטיח לגלות את האמת על מותו של "אלוף עולם" לשעבר בן ארבעים ושבע, ודיבר כאילו היה מדובר בריק פלייר, אבל הוא התייחס ל'ביג' ג'ון סטאד, שהיה אלוף זוגות עולמי ב-WWWF ב-1976 עם קילר קוואלסקי. (הערת המתרגם: מבדיקה שערכתי מדובר בג'רי בלאקוול)

וינס גם טען ש-WCW היא בושה לארגון של טרנר ושכדאי שישקול לסגור אותה לפני שתביך אותו עוד יותר. טרנר ראה את מה שזה היה: וינס דאג מהתחרות ורצה שיצא מעסקי ההיאבקות בדרך הקלה. הפקס הדאיג את טרנר, ומאותה נקודה הוא רצה עוד יותר לפגוע בווינס ולגרום לו לפשוט רגל.

בישוף דאג שסאסה יחשוב שהוא דפק אותו כשביקש פריים טיים, אבל הנציג הכיר את הגחמות של טרנר והתנהגותו המוזרה, וראה את הכול. הוא ראה בהיאבקות מקצוענית כבידור שנועד לרדנקס ולא לרשת המהוגנת שלו, אבל הבין שברגע שטרנר החליט לא היה סיכוי שיוותר. הוא אמר לאריק להתקשר לנשיא TNT בראד סיגל ולדבר איתו על התכנית החדשה שתהיה בתחנה, במקום שיגלה על כך במזכר של הארגון. בישוף ציפה לכעס מובן מצד סיגל, אבל גם הוא הכיר את טרנר. הוא פשוט קבע לעבוד עם בישוף מקרוב כדי שהתכנית החדשה של WCW בפריים טיים תהיה טובה כמה שאפשר כדי להצדיק את מקומה ב-TNT.

בישוף עבד על שם לתכנית, ובהתחלה חשב על ראש בראש, שהפך לכותרת במשך כמה שבועות, אבל נגנז כי היה מסית ותחרותי מדי. במקום הוא בחר במאנדיי נייטרו, שהצליח להשיג את האווירה הנפיצה של התכנית שבישוף חזה וגם התאים לשם הרשת ששודרו בה. בנוסף, אם אמרת את זה מהר מספיק, זה די נשמע כמו "מאנדיי נייט רו". זה לא היה טעות,כי בישוף קיווה לגרום למעריצי ה-WWF לחשוב שהתכנית עברה ערוץ ולמשוך אותם בעזרת מה שחשב שהיה מוצר טוב יותר. כששילר נכנס לעמדה שלו, הוא הכריז "ארגונים שמשקיעים זמן בדאגה לתחרות לא משקיעים מספיק זמן בדאגה למוצר שלהם," (הערת המתרגם: איפה TNA, באמת?) אבל שינה את הגישה כשטרנר אישר את התכנית ב-TNT. כעת הוא דיבר בפתיחות על פגיעה ב-WWF ועל הפיכת WCW למופע היחיד בעיר. למנהלי הארגון ניתנה הנחייה אחת פשוטה: תתכוננו למלחמה.

 

Diunim

New member
בפעם הבאה:

אנחנו רואים מה קורה ביוני וביולי, מדברים על העזיבה של הול אוף פיימר מסוים ואלוף עולם לשעבר (אני לא מין ג'ין, מדברים על ג'ארט) ומריעים למלך החדש... אול הייל קינג מייבל!

 

Turkisher

New member
תודה יא אח

פרק קצת פחות מעניין (לא קשור לתרגום כמובן).
 

Nurd4Life

New member
תודה רבה, כיף לקרוא + צ'יפ פלאג

כיף לקרוא איך ההחלטה על אין יור האוס הייתה מהמותן ובשלבים הראשונים זה אכן הרגיש ככה.
&nbsp
מצחיק איך פעם וינס חשב שצריך חודשים בין אירועים כדי לבנות את הקרב כשהיום יש לו יותר מ-4 שבועות בין אירוע לאירוע הוא פשוט מורח את הזמן וזה מרגיש שאין להם שום דבר לעשות עם הזמן המיותר.
&nbsp
וצ'יפ פלאג, כי חייבים - למי שרוצה לקרוא עוד קצת על אין יור האוס 1, הנה הדיווח על האירוע במנהרת הזמן מ-2012:
https://goo.gl/pKf2pM
&nbsp
מחכה לפרק הבא!
 
למעלה