טיטאן סינקינג- פרק 5

Diunim

New member
טיטאן סינקינג- פרק 5

שלום לכולם וברוכים הבאים לתרגום לעברית של פרק נוסף מהספר טיטאן סינקינג: נפילת ה-WWF ב-1995. בפעם הקודמת קראנו על הרויאל ראמבל ועל כל מה שסבב לו. תזכורת: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/13/182937217/בידור/היאבקות_WWE

אז במה עוסק הספר הראשון? (תקציר)

במהלך ההיסטוריה של ה-WWF, היו זמני שגשוג וזמנים קשים, מעגלים שהשפיעו על הארגון והכריחו אותו לשנות כיוון. המשתנה הקבוע היחיד בשלושת העשורים הוא וינסנט קנדי מקמהן, אדון הבובות הגדול שהנהיג את הספינה. עם עור של פיל, אדישות ושליטה, מקמהן ניצח את כל מתחריו וניצח בכל מלחמת היאבקות בה היה מעורב.

ב-1995, הוא כמעט הפסיד.

טיטאן סינקינג מספר את סיפורה של אחת מהשנים הכי נוראיות, כואבות ומתישות בתולדות ה-WWF. וינס התאושש מחצי העשור הקודם במהלך השנה, אבל אחרי חמש שנים שפגעו בארגון שלו, ניסה לבנות אותו מחדש ולגלות מחדש את נוסחת הקסם שהפכה את הארגון שלו לענק בשנות השמונים. עם כל שבוע שעבר, עוד ועוד בעיות החלו לצוץ, וה-WWF הגיעו למשבר.

הספר מסביר לנו הכול מבפנים: עם תיאורים מפורטים של תקריות מסירקיוז למונטריאול, מהקליק ל-BSK, תקוותו החדשה של וינס, עד לכישלונות היצירתיים שלו. בואו לגלות את הסיפור האמיתי של השנה, ותלמדו איך 1995 הובילה את ה-WWF למשבר.

 

Diunim

New member
והפעם בטיטאן סינקינג:

רסלמניה 11. הרסלמניה הכי פחות נוצצת מכולן. מדברים על תולדות רסלמניה (ועונים על השאלה למה אף פעם לא ירד גשם ברסלמניה), מדברים על הקארד המקורי שהתפקשש, על הניסיון של וינס למשוך קהל עם המיין איבנט, ועל ההפיכה של אחד מההילים המובילים בארגון לבייבפייס.

 

Diunim

New member
פרק 5

וינס וידא שבעשור הראשון שלה, תמיד יהיה לרסלמניה משהו שימשוך אנשים, ויגרום לאירוע להרגיש חשוב יותר משלוש מאות או שמונה מאות המופעים החיים האחרים בכל שנה. לרסלמניה הראשונה ב-1985 היו הרבה סלבריטאים וקידום שהפכו אותה לאירוע חובה בקרב העילית של עולם הבידור, גם אם לא היה להם מושג מה זה ה-WWF. מותג ההיאבקות של וינס מקמהן פשוט הפך ל"אין" בקרב הקהל ההיפסטרי שהשפיע על התרבות, וכולם קפצו על העגלה והפכו לחלק ממנה.

כשהוא רוצה להתעלות על הצלחת המופע הראשון ולמקסם את ההכנסה מהכרטיסים במופע לפני עידן האירועים בתשלום, החליט וינס באומץ שרסלמניה 2 תשודר משלושה מקומות שונים. בנוסף לשילוש מכירות הכרטיסים, יכלו ה-WWF להשיג יח"צ בשלוש ערים שונות, ווינס בחר במקומות בחוכמה כדי לקרוץ לשווקי התקשורת החזקים של ניו יורק, שיקגו ולוס אנג'לס. המיזם לא היה ללא סיכון עבור מקמהן, בעיקר בתקופה של טכנולוגיה פרימיטיבית: אם רק שידור אחד לא היה עובד הארגון שלו היה פושט רגל. היה זה סיכון שהשתלם לבסוף וביסס את ה-WWF הרבה לפני יריבותיה, בעיקר בנושא ההפקה חסרת התחרות והמופעים הגדולים.

כשהוא מרגיש בלתי מנוצח, וינס היה על הגל עם ה-WWF כשרסלמניה 3 באה ב-1987. כדי לנצל עד תום את תקופת הפריחה חסרת התקדים שהארגון שלו חווה, וינס ידע שעליו ללכת רחוק עוד יותר ברסלמניה הזאת, ולכן לקח את הסילברדום הענק בפונטיאק, מישיגן. למרות ההצלחה הגדולה של הארגון, רבים מאנשי סודו של וינס דאגו בינם לבין עצמם שהיו"ר הנועז עשה צעד אחד רחוק מדי. הם דאגו מהאפשרות שהמקום יהיה מלא רק בחצי, ושרסלמניה 3 תהיה כישלון, מה שיביך את הארגון בבמה לאומית ויעצור את המומנטום.

לא רק זה, אלא שגם מזג האוויר היה בעייתי. כדי שרוב המעריצים בקהל יוכלו לראות את הקרבות, התקינו ה-WWF ארבעה מסכי ענק להראות עליהם את הקרבות, אבל כמה שבועות לפני האירוע קיבל הארגון חדשות רעות: המסכים יוכלו להראות תמונה רק שעה וחצי לאחר תחילת המופע, בגלל האור הטבעי בבניין שנוצר כתוצאה מהכיפה השקופה הענקית מעל. המנהלים ניסו להמציא פתרונות, וכל אפשרות נפסלה.

מישהו בחדר שאל לבסוף את השאלה, "מה השעה הכי מוקדמת ביום בה המסכים יוכלו להראות תמונה?" וינס הקשיב לתשובה, ואוזניו התחדדו מיד כששמע את המילים, "אם יהיה חשוך ומעונן, נהיה בסדר." זה כל מה שמקמהן היה צריך לשמוע. הוא קם בניצחון מכיסאו, הטיח את ידו על השולחן והכריז בביטחון, "זהו! יירד גשם. סוף השיחה!". ובאמת, מזג האוויר היה גשום ביום המופע, ורבים חשדו שמקמהן הוא האיש הכי בר מזל בעולם, או שאפילו אימא טבע חששה מכעסו הנורא.

אמנם הקארד ההיסטורי לא באמת הביא את 93,000 המעריצים המשלמים שהארגון תמיד אמר שהביא, (למרות שבמציאות יכלו ה-WWF למלא את המקום פעמיים בגלל הציפייה והקידום למופע, במציאות הם מכרו 76,000 כרטיסים. היו 78,000 מעריצים בבניין, כשהאלפיים הנוספים היו כרטיסים בחינם, שחולקו למפרסמים, חברים ומשפחות, תקשורת, בתי ספר מקומיים ועוד שותפים של ה-WWF.) אבל הסילברדום היה מלא לחלוטין. בזירה היו כמה רגעים אדירים, שניים מהם נותרו בזיכרון של ה-WWF למשך שנים. הראשון היה הקרב האגדי על התואר הביניבשתי בין ריקי סטימבוט ורנדי סאבאג', והשני היה המיין איבנט בין האלק הוגאן לאנדרה הענק, שניים מהכוכבים הכי בולטים ומזוהים בעסק. הרגע המסוים ששוחזר יותר מתמיד בתכניות של ה-WWF היה כשהוגאן הרים והטיח את אנדרה, מה שהוביל לתגובה שזעזעה את הבניין. לאחר מכן הוגאן נתן את הלגדרופ המיוחד שלו על הענק הבלתי מנוצח (לפחות בסטוריליין) וניצח אותו עם הצמדה נקייה, כך שהפך סופית לכוכב הגדול הבלתי מעורער בעסקי ההיאבקות.

רסלמניה 4 ורסלמניה 5 התרחשו בטראמפ פלאזה של דונלד טראמפ. למרות שהמופעים נראו מרשימים בטלוויזיה, הקהל היה מורכב ברובו מתיירים באטלנטיק סיטי שהגיעו לשם במקרה ולא היו מעוניינים במוצר, מה שהוביל לקהל שתקן ולא מגיב. זה גם פגע באיכות ההיאבקות שהוצגה, ואף קארד לא הביא משהו שהתקרב לאיכות של סטימבוט-סאבאג'. אבל עדיין קרו דברים חשובים, כי ברסלמניה 4 היה טורניר של לילה על אליפות ה-WWF הפנויה (בה זכה מאצ'ו מן רנדי סאבאג'), ושנה אחר כך הוגאן שוב חזר להיות המנהיג של הארגון כשניצח את סאבאג' על אותה חגורה בסיום של פיוד של שנה, שקבע שיאים של מכירות כרטיסים שעוד עמדו ב-1995.

ב-1990, לקחו ה-WWF את המופע לקנדה לראשונה בסקיידום בטורונטו, שם קארד חיוור הוצל בידי עימות יותר טוב מהצפוי בין שני הבייביפייסים הראשיים של הפדרציה, האלק הוגאן והאולטימייט ווריור. הקרב היה אמור להיות העברת הלפיד לווריור, כשהוגאן נוצח בצורה נקייה בידי התקווה הגדולה הבאה של וינס, לפני שהלך להוליווד כדי לעשות סרטים. הדבר לא הסתדר בסוף, אבל המופע עדיין היה הצלחה גדולה, ומשך 67,000 אנשים אל הבניין לצד 500,000 הזמנות.

הבקיעים הראשונים החלו להופיע ב-1991, כשמכירות כרטיסים חלשות בגלל הכעס של המעריצים על ניסיונם הנורא של ה-WWF לנצל את מלחמת המפרץ כשסרג'נט סלוטר הפך לתומן עיראק, הוביל לשינוי מקום, מהלוס אנג'לס קולוסיאום בן ה-100,000 מקומות ל-LA ספורטס ארינה בת ה-16,000 מקומות. למרות העניין הקטן, המופע כלל את אחד מהרגעים הכי מרגשים בתולדות הארגון, כשרנדי סאבאג' ומיס אליזבת' התאחדו לאחר תבוסתו של סאבאג' בקרב נהדר שהוכרז כקרב פרישה, מול האולטימייט ווריור.

ב-1992 אירחה אינדיאנאפוליס לראשונה את רסלמניה בהוזייר דום הענק, בו קרב הפרישה של האלק הוגאן מול סיד ג'סטיס הוביל קארד שכלל גם קרבות קלאסיים בין ריק פלייר ורנדי סאבאג' ובין הבייביפייסים רודי פייפר וברט הארט. רבים לא ציפו לכך, המעריצים הוותיקים קיוו לקרב חלומות בין אגדת ה-NWA פלייר, שעבר לאחרונה לטיטאן, וגיבור ה-WWF הוגאן. כמה קרבות האוס שואו שלא התקבלו יפה בין השניים גרמו לווינס לשנות מסלול, והקרב לא קרה מעולם באירוע תוצרת ה-WWF. רק ב-1994 קיבלו המעריצים את העימות של פלייר והוגאן, אבל הפעם ב-WCW של טד טרנר. הקרב ניפץ את כל שיאי ההכנסות של WCW וסימל את תחילת המסלול של הארגון בדרך שהובילה אותו להובלה על ה-WWF בתור ארגון ההיאבקות מספר אחת באמריקה במשך שנתיים.

מבחינה אסתטית, הייתה רסלמניה 9 הצלחה, כשה-WWF התאמצו ממש ליצור סט רומאי בסיזר פאלאס, שהיה מחוץ למלון בלאס וגאס, נבאדה. אבל עכשיו היו ה-WWF בצרות הודות לכך שרוב הכוכבים משנות השמונים עזבו בגלל גילם או מבנה גופם המנופח. בלי יכולת לתת פוש או להשתמש בכלל במפלצות המנופחות, החליט וינס לפנות לאנשים שהיו גדולים בלי הגוף. שניים מהלוחמים היו בדיוק כאלה: אחד מהם היה יוקוזונה, ששקל 225 קילוגרמים. למרות שערך בכורה בארגון חמישה חודשים בלבד לפני האירוע, הוא היה במיין איבנט עם ברט הארט הטכני והאמין, האיש שסחב את הארגון על כתפיו בחצי השנה האחרונה.

השני היה חורחה גונזלס המגושם שהתנשא לגובה 2.2 מטרים, שחקן כדורסל לשעבר בנבחרת הלאומית של ארגנטינה שפעם עבד עבור האטלנטה הוקס. וינס עטף אותו בחליפה עם שרירים מצוירים ופרווה על מפשעתו, וקרא לו ג'ייאנט גונזלס. הוא הלך בזירה עם האנדרטייקר במה שכמעט הזכיר קרב היאבקות, בקרב שהמבקרים הגדירו כאחד מהגרועים בהיסטוריה של המופע. האירוע נקטל בידי המבקרים: הרסלינג אוזרבר קרא לו "רסלמניה שהבטיחה מעט על הנייר והביאה אפילו פחות מכך." עכשיו היה ברור לכולם שימי התהילה של הפדרציה כבר נגמרו.

ב-1994, סופסוף חזרה רסלמניה "הביתה", אל מדיסון סקוור גארדן עבור חגיגת העשור לאירוע, ומבחינת המבקרים האירוע נחשב לטוב ביותר שה-WWF הפיקו מבחינת קרבות. האחים ברט הארט ואואן הארט פתחו את הקארד ביצירת מופת טכנית נהדרת, שהיחידים שעקפו אותה מאוחר יותר באותו הלילה היו סקוט הול ושון מייקלס. החברים מהקליק גנבו את ההצגה בקרב הסולם הראשון באירוע של ה-WWF, שהרסלינג אובזרבר תיאר כך:

שון מייקלס נתן את אחת מההופעות הכי גדולות בתולדות העסק ברסלמניה 10 במדיסון סקוור גארדן בניו יורק, שיא של מה שרבים טוענים שהוא האירוע הכי טוב בתולדות ה-WWF. מייקלס, באחד מהמופעים האחרונים שלו בארגון לפני שייצא למה שאמור להיות חופש בן כמה חודשים, נתן הופעה שהשאירה את כל מעריצי ההיאבקות נדהמים כשהפסיד בקרב סולם לרייזור ראמון. הקרב, כנראה הקרב הטוב ביותר באירוע של ה-WWF, הצליח להאפיל על אחד מהקרבות הגדולים ביותר בתולדות ה-WWF בין ברט הארט ואואן הארט שפתח את המופע, והחלפת תואר ה-WWF כשברט זוכה שוב בתואר ה-WWF מיוקוזונה בקרב ממוצע שסיים את הערב.

 

Diunim

New member
חלק ב'

על פניו, לרסלמניה 11 לא היה שום דבר שיגרום לה להתבלט, ו-15,000 האנשים שיכלו להגיע להרטפורד סיביק סנטר בקונטיקט לא היו מתאימים למופע הכי גדול של השנה. המיקום נבחר בעיקר בגלל שמשרדי טיטאן היו בקונטיקט וטכנית זה היה הבית של הארגון, למרות שהם היו קשורים יותר לניו יורק. הציניים יותר טענו שההחלטה לבחור בקונטיקט הייתה ניסיון שקוף לקבל את היח"צ של אולימפיאדת הנכים - שהייתה אמורה להתרחש שם בקיץ - ולקשור את רסלמניה לאירוע.

וינס חשב שזה יעזור ל-WWF לקבל פרסום מיינסטרימי שהיה חסר להם, ושהמשחקים יעזרו לבנות את המוניטין מחדש. רבים, כולל האולימפיאדה עצמה, עדיין לא רצו לעבוד עם ה-WWF בגלל היח"צ הרע שהארגון ספג בחמש השנים האחרונות. כשהם מודעים לתחושה הרעה ולכעס שנוצר בגלל משפט הסטרואידים, הקפידו ה-WWF להראות את המדיניות הנוקשה שלהם בנושאי סמים במסיבת עיתונאים לפני המופע.

כשהרוסטר של ה-WWF ב-1995 היה החלש ביותר והחסר ביותר סטאר פאוור מזה שנים, רבים בארגון דאגו שרסלמניה, לראשונה בתולדותיה, לא תשיג את התחושה של משהו מיוחד. וינס לא היה בטוח שהמיין איבנט המוצע של דיזל מול שון מייקלס ימשוך מספיק קהל לבדו. זה פגע להם באגו אבל היה מובן בהתחשב במספרים במופעים החיים, גם לשון, שכמו כולם, ראה שהביזנס במצב רע.

כשהוא לא רוצה שהמופע הגדול ביותר של השנה ייכשל, חיפש וינס פתרון, ואז עשה את מה שתמיד עשה כשהיה צריך חיזוק למתאבקים שלו מבחינת משיכת קהל: הוא הביא מישהו מבחוץ. רסלמניה 11 הייתה הקארד המלא ביותר בידוענים מאז תחילת המופע, כשזוכה הסופרבול לשעבר ואגדת ה-NFL לורנס טיילור היה האטרקציה הראשית. טיילור קיבל בערך 150,000 דולר (אז אמרו שזה היה מיליון) לא רק כדי לעבוד בקרב, אלא כדי להוביל את המופע מול המתאבק הוותיק והמקועקע בראשו, סקוט 'באם באם' ביגלו אחרי העימות שלהם ברויאל ראמבל. בנוסף לכך, פמלה אנדרסון תמלא את מחוייבותה לארגון שגם התחילה באירוע בינואר, וגם כמה כוכבי טלוויזיה נוספים שווינס חשב שהיו שמות יותר גדולים מהרוסטר הרע שלו.

מעורבותו של לורנס טיילור הוצעה בידי לקס לוגר, שהציע לו את הרעיון לבוא ל-WWF במהלך משחק גולף לצדקה. טיילור לקח את ההצעה ברצינות, ווינס אהב את הרעיון בגלל הפוטנציאל לתשומת לב מיינסטרימית. הוא גם ראה בכך סיכוי שה-WWF יצליחו לבנות את התדמית שלהם לאחר הלינץ' הציבורי מאוד שהארגון ספג בארבע השנים האחרונות. לפי יריבו באם באם ביגלו, הסיבה האמיתית שטיילור הסכים להשתתף בארגון לא הייתה טובה בכלל לתדמית החדשה של הארגון. "הוא היה שם רק בשביל הכסף. הוא היה מכור לסמים והיה צריך את המיליון דולר (כך במקור) שווינס עמד לשלם לו," טען ביגלו.

המופע התמקד אך ורק במעורבותו של טיילור, ווינס קיווה שהרעש התקשורתי מכך שיתאבק בקרב עבורו ייתן לארגון חיזוק מודעות דרוש, כמו שמיסטר טי, סינדי לאופר, ליברצ'ה ומוחמד עלי נתנו לרסלמניה ב-1985. ה-WWF ניסו להשתמש בטיילור כדי לתת לאלוף דיזל חיזוק סלבריטאים, אבל זה לא עבד. דייב מלצר כתב ברסלינג אובזרבר ניוזלטר באותה התקופה:

ה-WWF מנסים שטיילור יוציא את דיזל אובר כאתלט וידוען, כמו שהם יצרו את האלק הוגאן בתור יותר מסתם מתאבק רווחי כשנתנו לו את סינדי לאופר ומיסטר טי ב-1984. ההבדל, כמובן, הוא שהוגאן היה DRAW נהדר כמתאבק ב-AWA ובניו ג'פאן, ואילו דיזל לא למרות המגה-פוש שה-WWF נתנו לו.

במקום לתמוך באלוף החדש, העיתונות יותר התעניינה בעובדה שטיטאן איבדו את האלק הוגאן ל-WCW בשנה שעברה. ה-WWF הגיבו בהגזמה, וצירפו עוד שישה שחקני פוטבול ללוות את טיילור בקרב שלו, כשרג'י ווייט, ריקי ג'קסון, קן נורטון הבן, סטיב 'מונגו' מקמייקל (מקמייקל הפך למתאבק ב-WCW, בה זכה בתארים משניים ואפילו היה בסטייבל הפור הורסמן של ריק פלייר.), קארל בנקס וכריס ספילמן כולם חתמו להופיע במופע. וינס טען שהשימוש בשחקני הפוטבול יסייע ל-WWF להתקבל בקרב קהילת הספורט, אבל זה לא עמד לקרות. ההיאבקות עדיין נתפשה כענף עם קהל מלא באידיוטים, מפגרים ובלתי רצויים, ולחדשות הספורט לא הייתה שום כוונה לכסות אותה פרט לביקורת על מעורבותו של טיילור.

התקשורת בהחלט כיסתה את תפקידו של LT ברסלמניה 11, כששחקנים מכובדים כמו ספורטס אילוסטרייטד ו-USA טודיי פרסמו כתבות על כניסתו של טיילור אל עולם הספורט הבידורי. אבל אנשי ה-WWF הזדעזעו והתאכזבו מהצורה בה ראו את השתתפותו. דייב אנדרסון מהניו יורק טיימס, אחד מכתבי הספורט המוערכים במדינה, תיעב את ההיאבקות המקצוענית ואת המתאבקים כי היו שחקנים ולא אתלטים, וקרא להם רמאים שהטעו את הציבור. על טיילור כתב:

טיילור מקבל נזק תמידי לכבוד שלו, הכבוד ששלט בקריירה שלו כשחקן קו אחורי בג'ייאנטס. למרות שטיילור מקבל נזק תמידי לכבוד שלו, הכבוד ששלט בקריירה שלו כשחקן קו אחורי בג'ייאנטס. למרות כל ההפלות שלו, אף קוורטרבק לא האשים אותו במכה מתחת לחגורה. אבל כעת הוא יהיה מעורב בפעלול זול שהתפתח כתוצאה מנוכחותו בקהל של מופע ההיאבקות רויאל ראמבל בטמפה בינואר.

בוב גלובר מניוזדיי היה עוד יותר ביקורתי, וכתבתו נקנתה ופורסמה בידי הלוס אנג'לס טיימס. הוא הכריז שמעורבותו של טיילור ברסלמניה תהיה "הרגע המביך ביותר בחייו", ושתהפוך אותו ל"סתם עוד דמות פתטית בעולם הספורט." אחראי היח"צ הוותיק של ה-WWF, בזיל ו. דויטו הבן, אמר אחר כך, "התגובה מהעיתונות הייתה קשה מאוד. זה היה כאילו לורנס יכזב באופן אישי את הכתבים, העורכים והשדרנים ששלטו בתקשורת במדינה. הם קראו לו לוזר… וזה היה ממש לא הוגן."

מה שהתקשורת לא ידעה הייתה שטיילור כן היה מעורב בהיאבקות פעם. ב-1991, כשהיה שחקן פוטבול פעיל, השתתף LT באנגל ב-WCW הודות לעסקה שהשיגו פול היימן וג'ים רוס. טיילור קיבל 10,000 דולרים כדי ללוות את לקס לוגר במה שהיה "קרב פוטבול" מול קורטיס יוז, במהלך אירוע ב-11 בינואר בנסאו קולוסיאום המושלג במזרח רת'רפורד, ניו ג'רזי. הופעתו של טיילור הייתה יומיים בלבד לפני שהג'ייאנטס ניצחו את הברס במשחק האליפות של ה-NFC, וכעבור שבועיים הוא עזר לנבחרת שלו לנצח בסופרבול.

אף אחד לא הזכיר את זה בסיפורים על רסלמניה, כי ה-WWF לא עמדו להכיר בכך שיריביהם השתמשו בטיילור לפניהם, והתקשורת פשוט לא התעניינה בכך. למרות שתקופתו של טיילור ב-WCW לא פגעה בכלל בהצלחה שלו בפוטבול, העיתונות המציאה סיפור ודבקה בו: טיילור הכתים את מורשתו וסיכן את מעמדו כחבר היכל התהילה של הפוטבול כשהפך למתאבק, גם ללילה אחד.

בניגוד לשנאה שקיבל מהתקשורת, ב-WWF, התקבל טיילור בידי המתאבקים מאחורי הקלעים. רובם לא שנאו שאאוטסיידר יבוא וייקח את המקום הרווחי במופע הגדול ביותר של השנה, כי הם הניחו שיגרום לכולם להיות כוכבים יותר גדולים אם יופיעו איתו - ויותר מכך, הרווח הגדול ישפר את הצ'ק שלהם. כמו שאמר ג'ים קורנט, "זה לא היה כאילו ג'יי לנו או אפילו מיסטר טי בא. טיילור היה אתלט אמיתי שהתאים להיכל התהילה ושם חובה בכל בית. הוא היה גדול בפוטבול, אז הוא הביא המון יח"צ וכעס. כשמישהו ברמה הזאת מגיע, החבר'ה בדרך כלל יתנו לאתלט כזה לעבור. רובם מתים על פוטבול ממילא!"

בערב לפני רסלמניה, שלח וינס מזכר שביקש מכל הצוות שלו להתאסף בבניין דבר ראשון על הבוקר. זה הוביל למרמור, כשהמתאבקים לא אהבו את זה שליל החגיגות לפני המופע ייקטע בגלל ההשכמה המוקדמת. החוק הלא רשמי בקרב רבים מהם היה שכשהיית באירוע, לקבל האנגאובר היה טוב כי אז היית מרוכז וממוקד. כמובן, הסיכון היה שמישהו ילך רחוק מדי ולא יהיה במצב טוב במהלך המופע, אבל הפגישה של וינס וידאה שזה לא יקרה. אכן, כולם הגיעו בבוקרו של יום ראשון, עייפים, אבל פיכחים ברובם.

החבר'ה ישבו עם משקפי שמש שכיסו את עיניהם הכבדות, ושתו קפה שחור מסטארבקס כשתהו למה וינס הוציא אותם מהמיטה מוקדם בבוקר. לאלו שהכירו את מקמהן תקופה הייתה טביעת עין טובה: הפגישה לא הייתה על כלום. הוא פשוט רצה לשמור על כולם ולוודא שלא יהיו בעיות אם מישהו יהנה מדי בלילה לפני המופע הגדול של אותה השנה. "אני מתערב שווינס בכלל לא יגיע," לחש פול ברר לאף אחד מסוים, ואכן, הוא לא הגיע. במקומו נכנס לחדר ג'יי ג'יי דילון, ואמר לחבר'ה הנדהמים שווינס לא מגיע, אבל שהוא רצה להגיד לכולם שיתנו מופע טוב. זה היה מקמהן קלאסי: לשמור על החיילים ולנהל מרחוק את השלטון הסמכותי שלו.

נושא המופע היה ברור לחלוטין מסרטון הפתיחה, שהדגיש את הידוענים שהופיעו ברסלמניות הקודמות, ולא הראה בכלל היאבקות. הראו את כל הידוענים שהיו מעורבים באירוע הנוכחי, בלי להזכיר בכלל את הקרבות שייקרו.

 

Diunim

New member
חלק ג'

אבל לא ידוענית הייתה זאת ששרה את אמריקה דה ביוטיפול, כמו תמיד בתחילת המופע, אלא קטי יואי, מתחרה אולימפית עיוורת, ששרה בלחץ את השיר המרגש, כשברקע שידרו ה-WWF סרטון על האתלטים שהשתתפו באירוע. הרטפורד כיבדה את יואי והריעה לה אחרי הופעתה, אבל לא כולם התרשמו מהחנופה הזאת. כפי שכתב רייאן דילברט מהבליצ'ר ריפורט:

זה שה-WWF בחרו במתחרה בספיישל אולימפיקס לשיר את אמריקה דה ביוטיפול גרם להם להיראות כאילו הם ממש מנסים להיראות טוב. זה פשוט היה מוזר.

הקרבות התחילו כשהזוג השרירי של לקס לוגר ודייבי בוי סמית' הפך לבעלי הברית. שניהם היו פטריוטיים, ובגלל האיחוד הפוליטי הידוע בין ארצות הברית לממלכה המאוחדת, הם היו צוות הגיוני. יריביהם היו התאומים האריס, שעדיין השתמשו בגימיק השחוק של האחים בלו. לוגר היה עם פחות מוטיבציה מאשר כל תקופה אחרת בריצה שלו ב-WWF: הוא פעל על אוטומט ורצה לגמור את החוזה שלו, דבר שהפך לחשוב בהמשך השנה. כתוצאה מהאפאטיות של לוגר, מעמדו הנמוך של סמית', והאחים האריס הגרועים, זה היה קרב פתיחה רע שהכין את הקרקע לאחת מהרסלמניות המאכזבות והגרועות בכל הזמנים.

ההיל המפלצתי החדש שהיה על האנדרטייקר לחסל היה כוכב העבר, כשההיל המוביל ברסלמניה 2, קינג קונג באנדי, היה אמור להוציא אותו אובר. עבור מארק קאלאוויי היה זה המשך לרצף הניצחונות חסר התקדים שלו ברסלמניה, שהפך לאחד מהדברים החשובים ביותר באירוע עד שברוק לסנר חיסל אותו ברסלמניה 30 לאחר כמעט עשרים שנה. וינס הפך כל סלע כדי לנסות לאושש את המותג שלו, והחזיר חבורת כוכבים משנות השיא של הארגון, אז באנדי הצטרף לאנשים כמו ניקולאי וולקוף, בוב באקלנד, הברברי (עכשיו סיוני) ובאם באם ביגלו (במהלך השנה יצטרפו אליהם דן ספייבי, ג'ייק רוברטס, אולטימייט ווריור ומרטי ג'נטי.) וכך לעג לסלוגן החדש של ה-WWF: הדור החדש.

האנדרטייקר של קאלאוויי הוביל את התנועה. הוא היה תיאטרלי מאוד, דמות שבכלל לא הייתה צריכה לשרוד על הנייר בגלל שהייתה מגוחכת (זומבי מתאבק), אבל הפך לאחת מהדמויות הכי מזוהות עם הספורט הבידורי של וינס. בכל שנה שעברה התרחקו ה-WWF מהעבר האתלטי והמציאותי שיצרו החלוצים סטימבוט, סאמארטינו ופלייר, כשהדגש עבר ל"ספורט הבידורי".

את המונח חידש וינס כדי לתאר את העסק שלו, וטבע אותו כדי להימנע לשלם מס שנדרש בידי ועדות אתלטיות מקומיות. בכך שחשף שההיאבקות אינה ספורט, והודה במקום שהיא בידור מוכרע-מראש, הוא חסך לעצמו מיליונים בכל שנה. זה לא שינה לו שמעטה הקייפייב אבד לנצח ושהפרומוטרים והמתאבקים מפעם רתחו על חוסר הכבוד שלו ליסודות הביזנס, עד שרצו להרוג אותו. לא היה אכפת לו: הם היו מפעם והכנסות הארגון היו חשובות יותר מאשר להמשיך להאמין שמה שעשו היה אמיתי.

החלפת האידאלים התגלמה בדמותו של האנדרטייקר, שכניסתו הפכה ליותר דרמטית בכל שנה. הפעם הוא הלך לזירה, מלווה כמו תמיד במנג'ר פול ברר, עטוף במעטה אפל. הברקים המזדמנים נוצרו בידי אנשי האפקטים המיוחדים, והם הקרינו על כל הבניין בזוהר כחול ולבן, מה שגרם למראה נדיר כשהענק העטוי בגלימה הלך לזירה לאיטו. באנדי זייף פחד כשאנדרטייקר הרים את ידיו באוויר וגרם בקסם לאורות בהרטפורד סיביק סנטר לחזור לעצמן, כשהמנג'ר טד דיביאסי החזיק נואשות בכד הזהוב שגנב מהשניים. היה זה מופע של ה-WWF במיטבו, הפגנת נוכחות שאף אחד לא יכול היה להשתוות לה.

מקמהן רצה מופע גדול כששתי הבהמות נלחמו אחת בשנייה, אבל המעריצים ראו את המיטב עד שהפעמון צלצל. בגלל גודלם הם היו מוגבלים במה שיכלו לעשות, והזוג התקשה לספק את הקהל בקרב הקצר שלהם שנמשך שש דקות בלבד. הם בחרו לספר סיפור פשוט של כוח וגודל מול מהירות וזריזות, לפני שחזרו אל המופע כשהאנדרטייקר השיג את הכד שלו מדיביאסי ואיתו את כוחות הקסם שהוא נתן לו לכאורה. פול ברר אחז בתכשיט כמו ילד, והסיר את המכסה כדי לחשוף קרן אור לבנה וחלשה שנוצרה מלפיד קטן שהיה בפנים.

זה היה הסימן להגעתו של עוד אחד מחבריו של דיביאסי, צ'ארלס רייט, שהיה בגובה שני מטר. רייט, ברמן מקועקע לשעבר וחבר טוב של קאלאוויי, הגיע לארגון שוב לאחר ריצה כושלת בתור דמותו של פאפה שאנגו, כוהן הוודו הדומה לברון סמאדי. לאחר שנגנזו התכניות להחזרת דמותו של שאנגו, הוחלט להביא את רייט בתור קאמה מוסטפה, דמות לוחם שהתבססה על כוכב ה-UFC קימו, כי ה-WWF ניסו לנצל את האהדה הגדלה של איגוד ה-MMA החדש. רייט היה צריך ליצור את הפיוד העתידי מול קאלאוויי, והוא עשה זאת כשבעט בבטנו השמנמנה של פול ברר וגנב את אותו הכד שהמנג'ר בדיוק לקח.

בזירה, נגמרו לבאנדי הרעיונות והוא התחיל לתת כמה קלוזליינים חלשים, מהלך ששניהם כבר שחקו למוות. הוא התנשם, ונעל צ'ינלוק כדי שיוכל ללחוש לקאלאוויי ולשאול לעצתו. קאלאוויי ידע שהקרב לא היה טוב ורצה לגאול אותו מייסוריו. "בוא נלך הביתה," הוא אמר לבאנדי, מונח שאמר לגמור את הקרב.

באנדי הסכים ונתן לקאלאוויי להילחם בו, ואז הוביל אותו לפינה, מה שהוביל לרצף המהלכים שדיברו עליו לפני. באנדי רץ וניסה ספלאש, אבל קאלאוויי התעלם מהמכה כאילו הפך לחסין לכאב. באנדי זייף תדהמה ושוב רץ אליו, אבל הפעם חטף את המגף הענק לסנטרו והתנדנד, לפני שקאלאוויי הטיח אותו אל המזרן. בגלל גודלו הוא לא יכול היה לבצע את הטומבסטון פיילדרייבר, אז קאלאוויי החליט לגמור אותו עם המהלך האהוד ביותר בקרב: הקלוזליין. אם אי פעם הייתה דוגמה לכך שאיכות הקרב לא שינתה למקמהן בהשוואה למופע, זה הקרב הזה.

קאלאוויי בכלל לא היה אמור להתאבק מול באנדי במופע, בהתחלה הוא היה אמור להילחם מול סקוט הול ששיחק את רייזור ראמון. מקמהן הציע להול את הרעיון בנובמבר אחרי סרבייבור סירייס, כשהסביר לו את כל הקרבות ברסלמניה לפני שגילה לסקוט הול, "אני יודע! רייזור ראמון יילחם אחד על אחד מול... האנדרטייקר… ברסלמניה!" הוא אמר, מנסה לגרום לזה להיראות כאילו הרעיון הגיע אליו כרגע. הול שמח: הוא ידע שקרב מול קאלאוויי אמר שיהפוך להיל וישנה את דמות הבייביפייס העבשה שלו. כבייביפייס, הול לקח את הדמות גבוה ככל שיכול היה, אבל נאש היה אלוף בייביפייס ואם הוא יהיה היל, היה פוטנציאל לפיוד גדול מול חברו מהקליק, והסיכוי להרוויח הרבה כסף במיין איבנט בפעם הראשונה בקריירה.

הדברים ממש התקדמו, כשסדרת סרטונים שלא שודרו צולמה במהלך ימי החופש של קאלאוויי והול והייתה אמורה לעורר עניין בפיוד בטלוויזיה, כשבאחד מהם רייזור נזרק אל קבר פתוח בידי אנדרטייקר אחרי שחזה בשחצנות שינצח מולו. הסטוריליין היה אמור להתחיל ברויאל ראמבל, אבל פתאום וינס שינה את דעתו - כמו תמיד - ושינה את הכול. "אני זוכר שהתעצבנתי על וינס, הוא עצבן את שנינו," נזכר הול, "זה יכול היה להיות קרב נהדר: שני בחורים גדולים, חזקים וזריזים שיכלו לעבוד ולתת באמפים. אפילו תכננו את הקרב, היינו מוכנים."

במקום זאת, נלחם הול בעוד קרב מול יריבו הנצחי ג'ף ג'ארט, בקרב שהיה בדיוק כמו מאה הקרבות שהם עשו. הול לא רצה לעבוד שוב עם ג'ארט, והבין שב-WWF יהיה תמיד הבחור שהבחורים הגדולים ינצחו אותו, אבל לא ה-בחור. הוא טען שההופעה שלו מול ג'ארט באותו הלילה הייתה "גרועה ולא מקצועית" כי שינוי דעתו של וינס המשיך להטריד אותו.

מקמהן לא ידע שהחלטתו לשנות הכול בגחמה של רגע כדי לקדם את באנדי הענק תשפיע הרבה יותר ממה שחשב.

 

Diunim

New member
חלק ד'

מי שהיה תקוע באמצע הקארד בקרב הכנעות לא מרשים מול בוב באקלנד בן הארבעים וחמש, היה אלוף ה-WWF פעמיים בעברו, ברט הארט. לאחר שהפסיד את התואר לבאקלנד בנובמבר, הגיע תורו של באקלנד להחזיר להארט את ההפסד, אבל ההיטמן העדיף לא לעשות את הקרב בכלל. "דאגתי מהקרב שלי עם בוב כי ידעתי שהרעיון של וינס שנשתמש רק בהכנעות בקרב יבטיח שנסריח את הבניין," הוא אמר.

גם רודי פייפר, שהוביל את הרסלמניה המקורית, היה בקרב. הקרב האחרון שלו בארגון היה בקרב ממש גרוע מול ג'רי לולר, גם הוא בן ארבעים ומשהו, במלך הזירה ביוני, אבל כאן הוא רק היה השופט. הארט היה חבר טוב של פייפר אחרי שרודי הפסיד לו הפסד נדיר בהצמדה שלוש שנים קודם לכן, אבל זה לא פייס את הארט, שהתלונן על מעורבותו. "הקרב הפך לפארסה בגלל שפייפר המשיך לשאול 'מה אתה אומר?' וזה הפך את הקרב לקומי. לא רציתי שמישהו שהוא לא אני יהפוך את הקרבות שלי למצחיקים." הקרב היה הקרב החלש ביותר של הארט מזה שנים, וברט הלך צעד קדימה ותיאר אותו בתור, "בלי שום ספק, הקרב הכי גרוע שלי ב-PPV בכל הקריירה שלי."

הקרב גם היה ההופעה האחרונה של באקלנד בקרב יחידים באירוע של ה-WWF. וינס הבין שבוב היה עדיף כלא-מתאבק מאשר מתאבק, הודות להשפעת הקליק. הבעיה של הקבוצה עם באקלנד הייתה בגלל סדרת קרבות בינו ובין קווין נאש. השניים עבדו בקרבות מעט אחרי שנאש זכה באליפות ה-WWF, ובתור ההיל והוותיק, באקלנד היה צריך לתכנן את הקרבות. נאש כעס מכך שבוב דרש ממנו לבצע מהלכים לא טובים וגרם לו להיראות טיפשי, וגם מחוסר הכימיה שלהם ביחד.

נאש זכר דוגמה אחת בה באקלנד ביקש ממנו לעשות סאנסט פליפ, מהלך שקשור יותר לבייביפייסם זריזים בגובה של פחות ממטר שמונים, כיוון שהאדם שמבצע את המהלך מתהפך מעל גב יריבו ומגלגל אותו להצמדה. עבור ענק כמו קווין נאש, זה נראה מזויף ומגוחך. כשנאש הגיע לאחורי הקלעים מארק קאלאוויי שצפה בקרב קטל אותו מיד, והזהיר אותו לא לבצע שוב את המהלך. הבעיה של בוב הייתה שהוא היה תקוע בדרך שלו והיה לו קרב ספציפי שאהב להתאבק, והוא לא היה מוכן לשנות אותו אפילו קצת כשעבד עם יריב אחר. בשנות השבעים והשמונים זאת לא הייתה בעיה, אבל בקרקס של ה-WWF בשנות התשעים כשהמתאבקים היו מומחים להיאבקות, או דמויות קומיות עם גימיק, ובהמות ששקלו מאתיים קילו, הוא לא עמד להצליח.

לפני רסלמניה כבר הצליחו הקליק לשכנע את מקמהן להפסיק עם הקרבות של דיזל ובאקלנד במופעים החיים, ובן הברית של הקבוצה, ג'ף ג'ארט, נכנס לקרבות במקומו. באקלנד עבר לקרבות מול סקוט הול, אבל הקליק בכלל לא רצו לעבוד איתו. הול הכריז שזה בלתי אפשרי להוציא מבאקלנד קרב ולמרות שלא סירב לעבוד איתו, הוא ביקש עזרה. היא ניתנה לו, אבל היה מדובר בכך שדיק מורדוק היה בן בריתו של באקלנד, מה שאיפשר לרייזור להילחם מול שני אנשים.

לאחר שהחזיר את הטובה והפסיד להארט ברסלמניה, באקלנד הפסיק להתאבק יותר מדי מאותה נקודה. את שארית השנה הוא בילה בקרבות לא משודרים, בהחלפת ניצחונות עם מן מאונטיין רוק בקיץ ואז בהוצאת 1-2-3 קיד וסאביו ווגה אובר כשהשנה נגמרה. בסוף 1995, הקריירה שלו כמתאבק פעיל כבר נגמרה.

הייתה ציפייה רבה בקרב המעריצים עבור הקרב על תארי הזוגות של ה-WWF, בנוגע למי שיהיה שותפו המסתורי של המאתגר אואן הארט מול האלופים, הסמוקינג גאנס. אואן היה במסע סטורילייני להתעלות על אחיו ברט בכך שיחזור על כל ההישגים שלו אבל יעשה אותם טוב יותר. עבור דמותו נקודת ההתחלה הייתה תארי הזוגות, כמו ברט ב-1987, אבל מאחורי מעטה הקייפייב אואן ידע מה זה היה באמת: ירידה בדרגה. הוא היה במרכז שנה קודם לכן, אבל המניה שלו נפלה אחרי ההפסדים הרבים, כי וינס מעולם לא האמין בו כבחור ראשי בגלל מבנה גופו הממוצע. למרות זאת, אואן היה מחוייב לחלוטין לתפקיד הקטן שמצא את עצמו בו, והמשיך להתאבק ברמה הגבוהה שלו.

כמו הקרב של אנדרטייקר-באנדי, הקרב על הנייר היה שונה מאוד כשהקארד תוכנן לראשונה. בנקודה אחת היה תכנון שאואן יעבוד מול דייבי בוי סמית' בקרב רגיל, ובסטוריליין אואן ירצה לנצח את סמית' בבמה הגדולה, כי ברט הפסיד לו באצטדיון וומבלי ב-1992. הקרב על תארי הזוגות היה אמור להיות קרב שבו הגאנס יגנו על התארים מול מן און א מישן, שכנראה היו זוכים בתואר אחרי הפיכה להילים. וינס שינה את דעתו והחליט שהוא לא רצה לשים את החגורות על הזוג, כי הוא הסתכל על מייבל וראה את התמונה הגדולה: הוא רצה שהוא יקבל ריצה כהיל יחידים גדול. הדברים בוטלו ומן און א מישן בכלל לא הופיעו במופע, ואילו לאואן ניתן שותף מסתורי כדי להוסיף עניין.

רבים בתעשייה רצו שהתפקיד ילך לכוכב ההיאבקות היפנית מקנדה, כריס בנואה, שקרע את הזירה ב-ECW וזכה באהדת המעריצים עם עבודת הזירה החלקה והאמינה שלו. אבל זאת היה רק תקווה של רבים שרצו לראות את בנואה עובד ברמה גבוהה, והוא לא היה אמור להיות לשם.

כעבור כמה חודשים, ברט הארט כן הצליח להשיג לבנואה סדרת קרבות ניסיון עם הארגון, והוא נתן הופעה טובה בקרבות שלו מול בוב הולי, אדם בומב ואואן הארט, אבל פאט פטרסון וג'ים רוס שניהם סירבו להחתים אותו. ברט נדהם, בעיקר כי וינס היה נואש למתאבקים, ולא הבין למה וינס לא החתים את בנואה על המקום. (בנואה חתם לבסוף ב-WWF בשנת 2000 לאחר שעזב את WCW יחד עם דין מלנקו, אדי גאררו ופרי סאטורן. באותה התקופה הוא נחשב לאחד מהמתאבקים הטובים בעולם, והוא התנפח מאוד עד שנראה הרבה יותר כמו "סופרסטאר של ה-WWF" מאשר ב-1995. וינס עדיין לא נתן פוש לבנואה, אבל הוא יצא אובר בגלל הכישרון שלו בזירה, למרות המחסור בכריזמה, וקיבל כהונה עם תואר העולם של WWE, כשהוא זוכה בחגורה בקרב המרכזי ברסלמניה 20.) הסיבה הייתה ברורה לכולם: בנואה לא היה בגובה מטר שמונים ולא היה כריזמטי. אולי היה עובד טוב, מתאבק טכני נהדר, עם מבט מטריד וצחוק מרושע, אבל הוא לא היה מה שווינס חיפש בסופרסטאר של ה-WWF.

במקום בנואה, התפקיד הגיע לרודני אנואי החוזר. אחרי כמה שנים בפסגה, יוקוזונה נחלש ואנואי התקשה לשמור על משקלו. הוא נעלם מהטלוויזיה בנובמבר 1994, והוצא מהסטוריליינים אחרי שהאנדרטייקר דחף אותו אל ארון קבורה בסרבייבור סירייס.

אנואי קיבל חופשה כדי לרדת ירידה רצינית במשקל, כיוון שהפך מבחור גדול שיכול היה לזוז טוב ב-1992, לגוש שומן ועור שמן באופן מסוכן. החזרה של יוקוזונה גם קברה כל שמועה שעמד לחתום ב-WCW, אבל גם גרמה לרבים לשאול מה באמת עשה בחופש הזה, כי הוא חזר גדול יותר מאי פעם. אבל אנואי לא נענש על בזבוז חצי שנה של משאבים וזמן, והוא ואואן ניצחו את הגאנס בקרב קצר. כמו אואן, אנואי טען שזאת ירידה בדרגה, כי החזיק באליפות ה-WWF במשך תשעה חודשים בין יוני 1993 ומרץ 1994. הוא הניח שזאת עבודה של הקליק שניסו למנוע ממנו להגיע לפסגה.

הקרב על תואר ה-WWF היה אמור לסגור את המופע, אבל השנה הוא היה באמצע הקארד בגלל מעורבותו של טיילור. הייתה זאת הפעם היחידה פרט ל-1992 שבה החגורה הייתה על הכף ברסלמניה אבל לא במיין איבנט, ובמקרה הזה זה היה בגלל הפרישה של האלק הוגאן והחזרה המפתיעה של האולטימייט ווריור אחרי שבעה חודשים בגלות. לחברי הקליק שון מייקלס וקווין נאש היה קשה לבלוע את הגלולה המרה, ונאש כעס מאוד שכל המופע התמקד בטיילור-ביגלו ולא בו ובשון. "היינו צריכים לסגור את המופע כי היינו הקרב על התואר. זה לא כאילו אחד מהחבר'ה חזר, ואף אחד לא ידע איזה קרב יהיה להם (לביגלו ולטיילור)," הוא התלונן.

מנקודת מבט בידורית, הקרב של מייקלס ודיזל היה קרב ההיאבקות הטוב ביותר במופע, אבל וינס חשש בכלל לקבוע את הפיוד בין שניהם מלכתחילה. "וינס דאג שלא אוכל למשוך אנשים לראות אותי," נזכר מייקלס. כרגיל אצל וינס זה היה קשור לגודל, ומקמהן לא ידע אם המעריצים יקנו את מייקלס כהיל מול דיזל שהיה בגובה של יותר משני מטר, ויגיבו לטובתו כבייביפייס אנדרדוג.

כשהוא מאמין שהוא צריך עזרה כדי שהמעריצים יצעקו בוז למייקלס, החליט וינס להביא עוד מפלצת שתהיה שומר ראשו של שון, כמו שנאש היה כשהוא חתם בתור דיזל. אחרי שחיפש בן אדם מתאים לשחק את התפקיד, נכנע וינס ללחצים של הקליק והחתים שוב את סידני אודי, שנודע למעריצי ה-WWF כסיד ג'אסטיס. הקליק רצו שסיד יהיה שם כי כמו שנאש אמר, "תמיד הסתדרתי עם סיד, חשבתי שהוא גדול."

גדול או לא, וינס לא ידע אם לעבוד שוב עם אודי אחרי הריצה שלו ב-1992 שהסתיימה בעזיבתו של סיד את ה-WWF, במקום לעבור השעיה על כישלון במבדק סמים. במובן מסוים הוקל לווינס. כבר נמאס לו מאודי, הוא הציע לו סיכוי להיכנס לנעליו של האלק הוגאן כבייביפייס מספר אחת של הארגון, רק כדי שסיד יסרב לכך ויגיד שהוא מעדיף להיות היל. "קשה לחזור מזה, וינס נתן לסיד את המפתח לממלכה והוא סירב לו," אמר קווין נאש, שהאמין שווינס ויתר על סיד באותה תקופה.

 

Diunim

New member
חלק ה'

בשנים לאחר מכן, חזר סיד אל WCW, ועבד תחת שמו הקודם, סיד וישס, אבל פוטר אחרי תקרית מכוערת בבלאקבורן, אנגליה, שכללה את מרטין לונד, שכולם בתעשייה הכירו כארן אנדרסון. אודי ואנדרסון התווכחו בשכרותם ויכוח שחרג מוויכוחי ההיאבקות הרגילים, והלילה הסתיים כשאנדרסון איבד דם בגלל שסיד דקר אותו בגב, בחזה ובגרון עם זוג מספריים. הצהובונים הבריטים פרסמו זאת, וכשהכול הגיע לאמריקה, סגן הנשיא החדש של WCW, אריק בישוף, נאלץ לפטר את אודי. בישוף מיד ביטל את כל התכניות לתת לסיד פוש ככוכב הגדול של הארגון ולנצח את ליאון 'ויידר' ווייט על תואר ה-WCW בסטארקייד, ובמקום פנה שוב אל ריק פלייר. היה זה עוד מקרה בו אודי היה האויב הגרוע ביותר שלו, והוא שוב עלה לעצמו בסיכוי להיות מתאבק ראשי בארגון.

העיתונות הקוטלת והמוניטין הבלתי יציב של סיד הדאיגו את וינס. הוא כבר עבר מספיק כותרות שליליות לכל חייו, והדבר האחרון שרצה היה עוד כאב ראש מאחורי הקלעים. אבל כמו תמיד, כוחם הפוליטי של הקליק היה חזק מדי. "היינו צריכים ללחוץ כדי להביא את סיד," נזכר נאש, "הייתה לו הבעיה עם ארן והיה לו מוניטין של פצצה מתקתקת." וינס הסכים לבסוף לעסקה, בהבנה שהיא פתרה את הבעיה שברסלמניה מייקלס יצא אנדרדוג ואולי יקבל עידוד, אבל הזהיר את נאש ואת מייקלס, "אתם תתעסקו איתו. אם אתם רוצים אותו כחלק מהפיוד שלכם אז אתם תתעסקו איתו."

לא כולם שמחו שסיד קיבל עוד סיכוי בביזנס, במיוחד חבריו של אנדרסון ששמעו על הדקירה. טד דיביאסי ראה בארן את אחד מחבריו הטובים, וכעס כשגילה שאודי יצטרף שוב לפדרציה. כשגילה שווינס רצה שיהיה יועצו ומורו של סיד בדרכים ובזירה, הוא כעס. דיביאסי מחה ואמר לאייג'נטס שלא יעשה זאת, אבל ידע שברגע שווינס החליט, אי אפשר לשנות את זה. למרות מחאותיו דיביאסי כן נסע בדרכים עם אודי, ואפילו ליווה אותו לבסוף בטלוויזיה. לאחר מכן הוא טען שבגללו סיד השתפר כמתאבק ולבסוף הפך לאלוף ה-WWF בסוף 1996.

אפילו עם סיד בפינה שלו, הבין מייקלס שיהיה קשה למעריצים לחשוב שישלוט בדיזל להרבה זמן בקרב שלהם, ושהוא יצטרך להסתגל ולעבוד כמו שצריך. "לא יכולתי לצאת לשם ולכסח אותו, אף אחד לא היה קונה את זה," אמר שון, "הורדתי אותו לקרקע, ואז כיסחתי אותו. זה עבד, ואנשים רבים אומרים שזה היה אחד מהקרבות הטובים ביותר שלו. אני מקבל את זה כמחמאה עצומה."

עם כמה שהקרב היה טוב, עדיין היו בו בעיות, בעיקר בהתעקשותו של וינס לכוון את שני המתאבקים. מקמהן ביקש מהם לעשות ספוט בו מייקלס יפגע עם הסופרקיק שלו, אבל שנאש יצא יציאה חזקה בספירת אחד, במקום למכור את המהלך ולבנות את הדרמה ביציאה מאוחרת לפני שלוש. שון ונאש התנגדו לרעיון כי חשבו שהמעריצים יבינו מה הוא אומר: וינס נותן פוש לדיזל חזק לגרון שלהם. הזוג ראה את זה קורה כבר כשווינס ניסה את אותו הדבר עם לקס לוגר כגיבור הבייביפייס של הארגון. אבל וינס היה נחוש אז לא הייתה להם ברירה אלא לבצע את הספוט, וכמו שחזו, המעריצים שנאו אותו.

"ידעתי," סינן נאש כשקריאות הבוז נשמעו בהרטפורד סיביק סנטר. גם מייקלס ציפה לתגובה ובלי להחמיץ פעימה הוא אמר לנאש לבצע יציאה מאוחרת מניסיון ההצמדה הבאה. נאש עשה כפי שהתבקש, והקהל הגיב כראוי לניר פול. למרות ניסיון ההצלה, הנזק כבר נעשה, וכשנאש נתן למייקלס את הפאוורבומב שלו וניצח אותו, הקהל צעק בוז. השניים כעסו וזעמו כשהלכו מאחורי הקלעים והתלוננו לווינס לאחר המופע. "יאפ, החלטה גרועה," הודה וינס בקלילות כשדיבר איתם אחר כך.

למרות שמבקרי ההיאבקות שיבחו את הקרב, רבים מהמתאבקים האחרים לא אהבו את ההופעה של מייקלס, והאמינו שהוא האפיל בכוונה על נאש בקרב וניסה לגרום לו להיראות רע, בכך שהשתמש בשיטות מסוימות כמו לא לחטוף את המהלכים נכון בצורה נכונה, לנסות להתיש אותו בכוונה, ולמכור עד שהוא יקבל סימפתיה ואהדה. "שון שיחק בקווין, הוא ניסה להאפיל עליו," טען ברט הארט. כל מה שאנשים יזכרו מקרב האליפות של דיזל ברסלמניה זה שון מייקלס, ובבירור זה מה ששון תיכנן כל הזמן. נאש הרגיש גם הוא כך, אבל לא הופתע מהתנהגותו של חברו, "ידעתי ששון ינסה להתיש אותי ולהילחם יותר טוב ממני, כי הוא רצה את המקום שלי. היינו היינו חברים טובים, אבל ידעתי מה הוא רוצה," הוא טען.

אחרים פקפקו בבאמפ הגרוע והלא טיפוסי של שון מהפאוורבומב של נאש, כשמייקלס הסתובב יותר מדי וכמעט נחת על רגליו במקום על גבו, מה שהוריד את השפעת המהלך וגרם לנאש להיראות טיפשי מול הקהל המזדמן שלא הבין את העסק או את התחרותיות שבו. נאש טען, "שון יכול היה לעמוד ולקחת פאוורבומב בלי שיבצעו את זה עליו יותר טוב ממה שעשה בקרב. לא הייתה שום בעיה, זאת פשוט סביבה של כרישים. זה עדיין היה ביזנס ושון רצה את המקום. כולם ידעו ששון רצה את המקום, אבל עדיין הייתי הבחור הגדול, אז לווינס לא היה אכפת כי הוא עדיין חשב שזה ספורט של אנשים גדולים."

באם באם ביגלו ידע שהוא יפסיד ללורנס טיילור במיין איבנט המקודם והמפורסם עוד מההתחלה: הוא הסכים לכך כשווינס הציע לו את הקרב. הוא לא אהב את זה בכלל כי הוא ידע שאנשים יראו אותו מפסיד לשחקן פוטבול, אבל הוא הצדיק זאת במחשבה שיקבל תשלום בן שש ספרות. במקום להתלהב מכך שהקריירה שלו תגיע לשיאה במיין איבנט של רסלמניה, היה ביגלו במצב רוח רע בחודשים לקראת הקרב, מודאג שיאכזב את הארגון ואת עצמו בבמה הכי גדולה של היאבקות כשיוציא קרב רע. הוא היה צריך לעמוד בציפיות והופעל עליו לחץ רב.

זה לא היה לחץ בלתי מוכר. ב-1988, התבקש ביגלו לעבוד עם אלוף ההיאבקות הרוסי בסגנון חופשי, סלמן האשימקוב בניו ג'פן פרו רסלינג, וללמד אותו איך לעבוד. האשימקוב בכלל לא ראה קרב היאבקות אמיתי לפני שהסכים להתאבק ביפן, אז ביגלו נזהר כשקיבל את ההצעה, כשהוא מבין שהמוניטין החזק שבנה לעצמו ביפן יהיה על הכף אם הם יתנו קרב רע. הם לא, ולמרות שהיה מדובר בקרב קצר, הקרב יצא די טוב. ביגלו קיבל קרדיט רב על כך שהצליח, והניסיון הפך אותו לבחירה המושלמת להילחם מול טיילור כעבור שבע שנים.

בשבועות לקראת הקרב ברסלמניה, ביגלו המודאג הודה בפני טיילור שהוא לא רוצה שיביך אותו ואמר לו שהוא חייב להתאמן בקרב ברצינות. גם טיילור לא רצה להיראות טיפשי והוא הסכים, והשקיע שעות בללמוד את העסק ואת המינימום שדרוש כדי להוציא קרב סביר. הוא עבד עם ביגלו על הספוטים, והקשיב בקשב רב למתאבק הוותיק כשאמר לו מה לעשות ואיך.

ביגלו היה בטוח יותר ביכולתם לבצע קרב טוב כשיום המופע הגיע, אבל לפני הקרב הוא עדיין לקח את טיילור לצד אחד והזהיר אותו שאם ידפוק את זה או ינסה לגרום לו להיראות רע, הוא ישנה את הסיום בכוח בזמן שהם בזירה.

ביגלו הגיע אל הזירה עם מעט סימנים של לחץ או חשש, וניצל את ההזדמנות כדי להפחיד לחלוטין את להקת הפופ סולט אנ' פפה כשהוריד את הז'קט וקפץ באיום אליהן כשהן צפו מהבמה בשביל הכניסה. טיילור גם הוא הגיע בביטחון רב כשהלך בגאווה אל הזירה. הוא קיבל תגובה טובה מהקהל של הרטפורד, שבכלל לא כעס שנון-רסלר עבד במיין איבנט של המופע הגדול של השנה.

שניהם חלבו את העימות לפני הקרב עד הסוף, כשהם עומדים במרכז הזירה כשעשרות צלמים צילמו את הרגע, שומרים את התמונה ומספקים לתקשורת הרבה משהו שיוכלו להדפיס מחר.

 

Diunim

New member
חלק ו'

כשהפעמון צלצל לבסוף, טיילור נתן לביגלו את הסטירה החזקה ביותר שלו. מאחורי הקלעים, לפני הקרב, מתאבקים רבים הציעו לו עצות, ואחת שזכר הייתה שעדיף לפגוע בביגלו על אמת במקום להחמיץ משהו ולהיראות מזויף, אז הוא הקשיב לעצה. הקהל אהב את זה, והם התלהבו כשטיילור העיף את ביגלו מהמזרן עם מכה מהיד, ברך לפנים וזריקה ברחבי הזירה. ביגלו היה שם כל הזמן, וצעק את המהלך הבא לטיילור כשעמד ומכר עם ראשו על ידיו. השחקן האחורי לשעבר עשה מה שאמרו לו, והוא מתח את ידו כדי לתת לביגלו קלוזליין, שגרם לו להיראות ענק כשעף לאחור מעל החבל.

כששוב התחילו, טיילור שוב הוכיח ששם לב במהלך האימונים הסודיים שלו בסטמפורד, כשהשתמש בבולדוג נהדר ובכמה מכות אמינות. כשהגיע זמן למכור, גם אז הצליח טיילור, למרות שהוא תקף קצת יותר מדי לטעמו של ביגלו והיה צריך להגיד לו להירגע ולהאט את הקרב. באדי סלאם מביגלו היה הבאמפ הראשון של טיילור בקרב, והוא עבר בהצטיינות גם את המבחן הזה, כשהוא נחת על גבו ופיזר את עוצמת המכה כמו מתאבק ותיק.

ביגלו ידע שיש להאט את הקרב כדי שטיילור ישרוד אותו. אפילו שטיילור היה אתלט נהדר והיה בפסגת המקצוע שלו, ביגלו ידע משיחות עם שחקני פוטבול לשעבר שהפכו למתאבקים שהכושר בזירה שונה מאוד מכל כושר אחר. "בוא ניקח את זה בקלות," הוא לחש, לפני שסובב את טיילור לאחיזת רגליים שידועה כבוסטון קראב.

ביגלו גרם לכך במומחיותו להיראות כאילו מתח את רגליו של טיילור בחוזקה, מתח וקיפל אותן עד שכמעט נשברו. בעצם הוא עשה את האחיזה חלש יותר ממה שהיה צריך, והמתח על פניו והכאב המזויף על פניו של טיילור גרמו לכך להיראות ששחקן הפוטבול היה בצרות. ביגלו ידע שהרבה מהמתאבקים, בעיקר אלו מפעם, היו נהנים לראות אותו מכסח את טיילור וקופץ על גבו כדי שיכבד את הביזנס, אבל הוא היה חכם מדי. קרב טוב היה שווה לו המון כסף, והוא הבין שלפצוע את הכוכב האורח היה מסכן אותו בפני וינס מקמהן ויכול היה לפגוע בתשלום שלו.

טיילור התקשה להגיע לחבלים כשהוא סוחב את משקלו של המתאבק הענק, אז ביגלו עבר לאחיזת רגל פשוטה יותר, כך שטיילור הגיע אל החבל התחתי ושבר את האחיזה. ביגלו משך אותו אל מרכז הזירה ושוב ביצע אותה, והראה לקהל שהוא בשליטה. כשביגלו נתן לטיילור לקום הוא חטף מכה לא צפויה ולא מתוכננת, אז הוא נעל האדלוק כדי לעצור אותו ואמר לו, "תרים אותי ותיפול." שוב, טיילור ביצע את זה כמו שצריך וביגלו בתמורה קפץ גבוה אל האוויר לפני שנפל על המזרן, וגרם לכך להיראות כאילו טיילור פגע בו בבאק סופלקס חזק.

ביגלו ידע שבגלל שהוא הפסיד הוא היה צריך תירוץ, אז כשנתן נגיחת ראש מהחבל והקהל חש שזה הסיום, הוא גלגל את טיילור בכוונה במקום להצמיד אותו, והתנהג כאילו נפצע בברך. עכשיו כשהמעריצים שוב יצפו בקרב, הם יראו שבאם באם היה יכול לנצח אלמלא הפציעה בברך. זה היה מהלך חכם וטוב של ביגלו ודרך לשמור על האמינות שלו.

טיילור התעייף ככל שהקרב נמשך. המכירה שלו הפכה לפחות טובה והקאמבק שלו הצריך יותר מאמץ, אבל הוא הצליח לבסוף והכה את ביגלו בכמה מכות חזקות ככל שיכול היה ברגע שנכנסו לשלב האחרון של הקרב. כשהוא יודע שהקרב מגיע לסיומו, טיילור חפר עמוק והשתמש במצבורי האנרגיה האחרונים שלו כדי לעלות על החבלים, ובדחיפה אחרונה קפץ על ביגלו מהחבל השני במכת זרוע.

טיילור היה אמור לנחות ישר על באם באם ובקושי להיות בהכרה כשיצמיד אותו לניצחון שבכלל לא יבין שהשיג, אבל הוא קפץ מגופו של ביגלו ונחת בצד השני של הזירה אחרי שפגע בו. כשהוא מבין שייראה חלש אם ישכב יותר מדי זמן לפני שיצמידו אותו, צעק ביגלו לטיילור "תתגלגל, אידיוט! תצמיד אותי!" ואז נתן לשחקן הפוטבול המותש לנצח אותו. אחרי הקרב, המנג'ר של ביגלו, דיביאסי, נזף בו כשצעדו אל מאחורי הקלעים, ואמר לו שהוא בושה. זאת הייתה ההכנה לבייביפייס טרן שהבטיחו לביגלו.

למזלו של טיילור הוא עבר את הקרב בלי שום בעיה, חוץ מזה שהתעייף כל כך עד שבקושי יכול היה לעמוד בסוף הקרב. רודי פייפר נזכר איך ראה את טיילור כשחזר מהקרב והיה גמור לגמרי, נשען על הקיר ובקושי יכול לעמוד. טיילור הבין שיצא ממצב רציני כשלא נפגע בקרב, וידע שביגלו גרם לו להיראות כמו כוכב בתוך הזירה. כשהוא בוחר להישמע מפויס, שיבח טיילור את יריבו לאחר הקרב, ואמר שהוא "האתלט הכי טוב שראיתי."

לאחר הקרב, היה ברור שביגלו לא היה צריך לדאוג בנוגע אליו. המיין איבנט עבר את כל הציפיות, וטיילור נראה טוב בזירה והבין בפסיכולוגיה יותר מהניסיון שלו, הודות לעבודה הנהדרת שביגלו עשה כדי לגרום לשחקן הפוטבול להיראות בבית בסביבה זרה. זה העיד על יכולתו שהקרב לא רק עבר בלי תקלה, אלא שקהל ההיאבקות האמין וקיבל את זה שטיילור ניצח בקרב.

לווינס הוקל מכמה שהקרב יצא טוב, "זה היה מסוכן לשים כוכב מחוץ ל-WWF במיין איבנט, אבל האתלטיות שלו הייתה ברמה מצוינת, והוא נלחם מול באם באם ביגלו, שבאותה תקופה, האתלטיות שלו הייתה מצוינת," הוא הודה, ""אני חייב לתת קרדיט לבאם באם ביגלו על שעזר לקרב הזה לעמוד בציפיות." לא כולם אהבו את זה. בוב הולי אמר, "באם באם כמעט הרג את עצמו כדי להוציא אובר את LT והיה חייב לסחוב אותו בכל זה. ל-LT לא היה מושג מה הוא עושה ובאם באם די החזיק לו את היד בכל הקרב והקריב את עצמו."

ביגלו עדיין הוטרד ממה שהתבוסה תעשה לקריירה שלו. הוא עדיין דאג שההפסד לשחקן הפוטבול פגע באמינות שלו, אבל וינס הרגיע את באם באם, הזכיר לו את פוש היחידים שיגיע כשיהפוך לבייביפייס, וגם נתן לו את התשלום הגדול לקרב, יותר מ-250,000 דולר. זה סיפק את ביגלו, אבל כשהטרן בא (והעמיס עוד יותר את הצד הפייסי של הרוסטר), הפוש לא. שמונה חודשים לאחר שהוביל את רסלמניה, הוא עזב את הארגון ולא חזר.

אסטרטגיית השיווק של רסלמניה 11 הייתה ברורה, לעבר הקהל שלא התעניין בהיאבקות, כשווינס מאמין שמעריצי ההיאבקות יקנו את האירוע פשוט כי זאת רסלמניה. הוא חזה שזוגות העיניים החדשים שטיילור משך ייחשפו לאנשים כמו מייקלס, דיזל, הארט, ושאר המתאבקים הרגילים, מה שיהפוך אותם לשמות גדולים כמו שהאלק הוגאן, רנדי סאבאג', רודי פייפר ואולטימייט ווריור היו פעם.

רבים בתוך הארגון חשבו בהתחלה שרסלמניה עקפה את הציפיות הכלכליות ממנה, אבל כשהנתונים הסופיים הגיעו הם ניפצו את התקוות לכל עובדי טיטאן. האירוע אמנם כמעט הוביל לבניין מלא והכניס 750,000 דולרים ממכירות כרטיסים, אבל הוא עשה רק 340,000 קניות, הרסלמניה הכי פחות נמכרת בכל הזמנים. טיילור לא משך כפי שהיה צריך למשוך, זה היה ברור, וכל התכניות להשתמש בו לקרב חוזר בצוות עם ביגלו בסאמרסלאם, כפי שרצו, נגנזו מיד.

המופע גם לא היה המופע המוצלח ביותר באותו הלילה, כי אירוע ביפן שאותו ארגנה ניו ג'פאן פרו רסלינג משך 60,000 איש והכניס 5.6 מיליון דולר, מה שחיסל את רסלמניה גם כשההכנסות מקניית האירוע הגיעו. מה שהיה אמור להיות המופע הגדול ביותר בשנה של ה-WWF, שכמה בארגון חשבו שיהיה מופע ההיאבקות הגדול ביותר בכל הזמנים, נכשל.

 

Diunim

New member
חלק ז'

וינס הקשיב לתגובה שקיבל שון מייקלס לקראת וברסלמניה, והבין שלשמור אותו כהיל לא יעבוד. המעריצים רצו לעודד את שון, ווינס עמד לספק להם את זה. בלילה לאחר רסלמניה, בשידור חי של מאנדיי נייט רו, ביקש וינס משון לבוא אל המשרד המאולתר שלו ובישר לו את החדשות. הוא ציפה ששון יתלהב, בעיקר מהאפשרויות המסחריות שהמותג של שון מייקלס הציע. הוא רצה ששון יהיה הגיבור הבייביפייס האנדרדוג שלו, מישהו שהמעריצים יוכלו להיות מאחוריו ולתמוך בו.
&nbsp
להפתעתו של וינס, שון לא קיבל את הבשורות טוב. מייקלס לא רצה להיות בחור טוב, כי כמו סקוט הול, סקר את הבייביפייסים והבין שכבר לא יעבוד עם חבריו. במקום זאת הוא יהיה אבוד בין כל הבייביפייסים הרבים שלא היו רק סקוט וקווין, שעכשיו יתחרו בו על המקום, אלא גם ברט הארט, לקס לוגר, דייבי בוי סמית' והאנדרטייקר. לא יישאר לו אף אחד לעבוד איתו שהוא ממש רצה לעבוד איתו. שון האשים את הספוט של הקיקאאוט מהלילה הקודם, וצעק על וינס, "אתה עשית טעות והיא עולה לי בקריירה!" לפני שיצא מהחדר.
&nbsp
למרות מחאותיו של מייקלס, הטרן המשיך כמתוכנן. וינס ידע שזה בא עוד הרבה לפני רסלמניה, הוא חשב על כך כבר חודשים, הוא פשוט עשה את זה קצת מוקדם מהצפוי כדי להכות בברזל בעודו חם. מייקלס לא היה צריך בכלל לדאוג, כי פרט לברט הארט, הוא היה המתאבק הכי אהוד בארגון וקיבל את התגובה החזקה מכולם.
&nbsp
למרות שמייקלס היה הבייביפייס בפועל כמו שהיה, וינס עדיין הרגיש את הצורך לבצע אנגל שיקבע את מעמדו באופן רשמי, והורה לסיד לפגוע במעסיק שלו ולתת לו שלוש פאוורבומב הרסניות. האנגל השאיר את מייקלס פצוע ובחופש לכמה שבועות.
&nbsp
לא ששון באמת היה פצוע. הוא אמר אחר כך שווינס הכריח אותו לקחת שישה שבועות חופש כדי למכור את האנגל, אבל האמת לפי קווין נאש הייתה קצת שונה. "שון היה מורה," הוא אמר בהערכה, "הוא עבד רק תשעה חודשים בשנה ואהב לקבל קיץ חופש." עבור מייקלס הייתה זאת הזדמנות ללכת הביתה ולהיטען, לשכוח את הלחץ מהדרכים, הפוליטיקה, הדרמה המעייפת מאחורי הקלעים. הוא כעס מהטרן של וינס, ושלוש הפאוורבומב מסיד השלומיאל היו תירוץ עבורו להגיד שנפצע.
&nbsp
כשסקוט הול שמע ששון הופך לבייביפייס, הוא סגר את פיו ונשם משיניו. הוא לא התכוון להתלונן בפני חברו, אבל מאוד לא שמח מכך. לא רק שההיל טרן שלו נלקח ממנו, אלא שעכשיו הוא ירד עוד יותר בדרגות הבייביפייסים. הוא רשם לעצמו לזכור את זה כשיצטרך לדון על חוזה חדש, והמשיך בשקט כאילו כלום לא השתנה.

 

Rami V

New member
ענק!!

תודה רבה, כייף לקרוא. ממתין בקוצר רוח לפרק הבא.
מעניין מה דעתו של וינס מקמן על הספר הזה.
זה ספר מיוחד או שיש עוד כמוהו- בגין שנים אחרות?
תודה רבה והמשך בעבודה הנהדרת שאתה עושה.
 

Diunim

New member
כפי שאמרתי, יש שלושה

אחד על 1995, אחד על 1996, אחד על 1997.
 

Rami V

New member
תגובה ליש שלושה

משום מה לא נתן לי להגיב ישירות לזה...
תודה, לא זכרתי שרשמת את זה.
תוכל לומר לי את השמות?
 

Diunim

New member
1995 זה טיטאן סינקינג

1996 זה טיטאן שאטרד.
&nbsp
ו-1997 זה טיטאן סקרוד.
 

Diunim

New member
בפעם הבאה:

מתחילים עידן חדש בתולדות הביזנס. אין יור האוס. מופעים חדשים, בעיות חדשות, ומשהו חדש ב-WCW.

 

Turkisher

New member
תודה לפרק 5

נשמע שאין שולט ומוביל ואיש כטוב בעיניו יעשה. נראה שמי שהצליח בדיעבד לחלץ את WWE היה דווקא WCW שיצרו אויב משותף שאיחד את כולם ב-E נגדו. מרתק.
 

Aberforth

New member
תכלס.

כשקוראים את זה, קשה לדמיין איך יוצאים מתסריט הבלהות הזה, אבל לוינס היה יותר מזל משכל, וזהו טרנר שנתן לו חבל הצלה.
 

dannygoosh

New member
הדבר הכי מעניין שיצא מהרסלמניה הזו

זה התרגום של הספר הזה.
&nbsp
תודה רבה.
 
למעלה