טיטאן סינקינג- פרק 2

Diunim

New member
טיטאן סינקינג- פרק 2

שלום לכולם וברוכים הבאים לתרגום לעברית של פרק נוסף מהספר טיטאן סינקינג: נפילת ה-WWF ב-1995. בפעם שעברה קראנו על ההגעה של ה-WWF לתקופת המשבר שהיא 1995. תזכורת: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/13/182895204/בידור/היאבקות_WWE

אז במה עוסק הספר הראשון? (תקציר)

במהלך ההיסטוריה של ה-WWF, היו זמני שגשוג וזמנים קשים, מעגלים שהשפיעו על הארגון והכריחו אותו לשנות כיוון. המשתנה הקבוע היחיד בשלושת העשורים הוא וינסנט קנדי מקמהן, אדון הבובות הגדול שהנהיג את הספינה. עם עור של פיל, אדישות ושליטה, מקמהן ניצח את כל מתחריו וניצח בכל מלחמת היאבקות בה היה מעורב.

ב-1995, הוא כמעט הפסיד.

טיטאן סינקינג מספר את סיפורה של אחת מהשנים הכי נוראיות, כואבות ומתישות בתולדות ה-WWF. וינס התאושש מחצי העשור הקודם במהלך השנה, אבל אחרי חמש שנים שפגעו בארגון שלו, ניסה לבנות אותו מחדש ולגלות מחדש את נוסחת הקסם שהפכה את הארגון שלו לענק בשנות השמונים. עם כל שבוע שעבר, עוד ועוד בעיות החלו לצוץ, וה-WWF הגיעו למשבר.

הספר מסביר לנו הכול מבפנים: עם תיאורים מפורטים של תקריות מסירקיוז למונטריאול, מהקליק ל-BSK, תקוותו החדשה של וינס, עד לכישלונות היצירתיים שלו. בואו לגלות את הסיפור האמיתי של השנה, ותלמדו איך 1995 הובילה את ה-WWF למשבר.

 

Diunim

New member
והפעם בטיטאן סינקינג

רנדי סאבאג'. אם העזיבה של הוגאן ב-1993 הייתה סיומה של תקופה, הרי העזיבה של סאבאג' הייתה החותמת הסופית. אנחנו סוקרים את מעמדו של סאבאג' בשנותיו האחרונות בארגון, שומעים על תסכול אישי, ומנסים לפתור את השאלה החשובה מכל... למה בעצם הוא לא חזר כשהשאר כן?

 

Diunim

New member
פרק 2

המצב החיובי לא נמשך הרבה זמן. מעט לאחר פסק הדין עזב רנדי סאבאג' את הספינה הטובעת במהירות של ה-WWF והצטרף אל האלק הוגאן באטלנטה. סאבאג' היה כוכב גדול אצל וינס בשנות השמונים, שני רק להוגאן, והמראה הייחודי שלו וקולו הצרוד הפכו אותו לכוכב מיינסטרים שרבים ניסו לחקות. וינס קיים מחווה עבור סאבאג' כשזה עזב, הסתכל אל המצלמה ודיבר כאילו ישירות לרנדי דרכה:
&nbsp
מי שבולט בבירור בהיעדרו הוא המאצ'ו מן רנדי סאבאג'. אני רוצה להכריז, לצערי, שרנדי סאבאג' לא הצליח לחתום על חוזה עם פדרציית ההיאבקות העולמית. לא שלא הצליח, אלא לא הגיע להסכמה עם פדרציית ההיאבקות העולמית על חוזה חדש. אבל רנדי, אני יודע שאתה מקשיב שם, ובשם כולנו בפדרציית ההיאבקות העולמית, כל המעריצים שלך ובטח ממני, המעריץ מספר אחת שלך, אני רוצה להודות לך על כל תרומותיך לפדרציית ההיאבקות העולמית. תודה לך, רנדי סאבאג', על כל הזיכרונות הנהדרים במשך שנים רבות כאן בפדרציית ההיאבקות העולמית. אנחנו מאחלים לך רק את הטוב ביותר. דרך צלחה, ובהצלחה.
&nbsp
למרות איך שווינס הציג זאת בטלוויזיה, העזיבה של רנדי ממש העציבה אותו. בשנים האחרונות הוא התקרב לסאבאג' בגלל שפירשן איתו את מאנדיי נייט רו, והוא החשיב אותו לחבר קרוב. צורת עזיבתו של סאבאג' הייתה מה שפגע במקמהן. רנדי לא התריע, הוא פשוט טלפן בשכרות באמצע הלילה ולעג לו במצבו השיכור, ואז הכריז שהוא פורש. וינס ביטל זאת וחשב שמדובר במתאבק כועס ששתה קצת יותר מדי ולא הצליח לשלוט בפיו. הוא ינזוף בו בהקלטות למחרת היום על המילים, הוא חשב, אבל לא יאבד מכך שום שעות שינה.
&nbsp
לא היה לו סיכוי. רנדי לא הגיע לפרנווד ריזורט בבושקיל, פנסילבניה, המקום להקלטות רו באותו ערב. הוא באמת פרש, הוא היה רציני, ואפילו לא נתן למקמהן להציע משהו כדי שאולי יישאר. וינס חשב על איך שרנדי שינה את המצב כך שהחוזה שלו ייגמר, ואפשר לו לעזוב במצב זה, והבין שהכול היה מתוכנן. סאבאג' לא רצה כלום ווינס לא יכול היה להגיד או לעשות כלום כדי לשנות את זה.
&nbsp
החבר'ה לא האמינו. רבים חשבו שזאת הייתה מתיחה כי הם ידעו כמה רנדי היה קרוב לווינס, לפחות זה נראה היה ככה. "הם נסעו ביחד," אמר חבר נדהם אחד ברוסטר, שהוסיף, "כולם, כל אדם בבניין, לא האמין שרנדי אי פעם יעזוב את וינס."
&nbsp
סאבאג' כעס שמקמהן הוריד אותו לתפקיד שדרן כשניסה לבסס קבוצה חדשה וצעירה של כוכבים. הוא השתעמם מאחורי שולחן השדרנים. הוא הבין שהעסק השתנה ושהוא היה שריד מזן מת של מתאבקים שהגיעו מהטריטוריות כשהיו לוהטות, אבל הוא לא ביקש להיות הבחור המוביל של וינס, הוא רק רצה לעבוד, ולעזור לבנות את הדור הבא. בנוסף, הוא נפגע כלכלית מגירושיו מאשתו האמיתית ואשתו על המסך אליזבת' הולט, והמשכורת הנמוכה בתפקיד השדרן שווינס רצה שייקח באופן קבוע - כלומר לפרוש מהזירה - לא היה משהו שהיה מוכן לשקול.
&nbsp
עמוק בפנים, סאבאג' רצה קרב אחד גדול אחרון, משהו שיוכל להשאיר כמורשת. הוא כבר כמעט הגיע לשלמות פעם, ברסלמניה 3 מול ריקי סטימבוט, שם שני המתאבקים ביצעו קרב מדהים ומלא בקאונטרים גדולים, התפרצויות אנרגיה והכרעות צמודות בקרב ענק. אבל זה לא הספיק כדי לרצות את סאבאג': הוא היה נחוש להתעלות על כך. פעם אחת זה אולי צירוף מקרים, הוא אמר, אבל לעשות את זה שוב יוכיח שהוא עדיין גדול. הוא האמין ששון מייקלס הוא היריב המושלם שאיתו יוכל ללכוד את הברק שוב בבקבוק, אז הוא הציע פיוד עם שון לווינס. הוא רצה פיוד ארוך שיסתיים בכך שיוציא את שון אובר ברסלמניה, וכפי שהמתאבקים אמרו, "יעשה אותו כוכב".
&nbsp
מקמהן סירב, ושוב דיבר על הדור החדש של ה-WWF, לפני שייעץ לרנדי להמשיך להישאר מאחורי שולחן השדרנים. רנדי הרגיש שמידרו אותו ומלמל "לא ידעתי שאני נחשב לזקן, אולי אחפש חוות דעת נוספת."
&nbsp
"זה ממש עצבן אותו," אמר אחד מחבריו באותה התקופה, "אם מישהו היה אומר לי שאני זקן מדי, אני הייתי מנסה להראות להם שאני עדיין יכול ללכת." לבסוף, רנדי הרגיש שלא הייתה לו ברירה אלא לעזוב את הארגון כדי להמשיך את הקריירה שלו בזירה, כדי שיוכל למצוא את הרגע הטוב האחרון בקריירה שלו במקום אחר.

 

Diunim

New member
חלק ב'

רנדי ידע שהיה עליו לתת לווינס התרעה מכובדת ולהתנהג במקצועיות יתר כלפי האיש שהפך אותו לכוכב בינלאומי, אבל היה לו חשבון קטן לסגור. בנובמבר 1987, ה-WWF ערכו באטל רויאל בהאוס שואו החודשי שלהם במדולנדס ארינה, והטוויסט היה שהיו בו רק אגדות מהתקופה הקודמת. אנשים כמו לו ת'אז וניק בוקווינקל, שלא ממש אהבו את וינס או את הגרסה הקרקסית והמעוותת שלו של מה שקראו לו היאבקות מקצועית, אבל העריכו את התשלום. בשיאו, עבד אביו של סאבאג', אנג'לו פופו, עם כמה מהמתאבקים שהיו בקרב, והוא לא ראה חלק מהם כבר שנים. כמה מהם התקשרו אליו ואמרו לו כמה הם מצפים לראות אותו בניו ג'רזי, אבל אנג'לו נאלץ להודות בכעס שלא הוזמן.
&nbsp
אנג'לו הודה בפני רנדי שישמח מאוד להגיע למופע כדי לפגוש את חבריו הוותיקים, שאת חלקם חשב שלא יראה שוב בגלל גילם. "אל תדאג, אני אדאג לזה," הכריז רנדי לאביו בביטחון. מעט לאחר השיחה הזאת, דיבר סאבאג' עם ההנהלה ושאל אותם אם יוכלו להכניס את אנג'לו אל הקרב, אבל כמו שזכר אחיו לני פופו, "הסיבה הייתה מעורפלת, התשובה הייתה לא."
&nbsp
סאבאג' היה נאמן למשפחתו והיה הרוס שלא הצליח לתת לאביו את שירת הברבור שלו עם חבריו. הוא התמרמר על כך שהיה אחד מהכוכבים הגדולים ביותר בארגון ועכשיו וינס לא הצליח לעשות לו טובה קטנה בהאוס שואו מסכן. "מעתה ואילך זה רק ביזנס," אמר לאחיו המופתע, "שיזדיינו ה-WWF." סאבאג' המשיך לנטור טינה ומרירות בנוגע ללילה לשארית חייו, ופעם אמר ללני, "הייתי כמו מרטין לות'ר קינג, הייתי צריך להיות כמו מלקולם אקס: בכל דרך אפשרית." (הערת המתרגם: WE ARE THE NATION!) לווינס לא היה מושג כמה פגע בסאבאג'. הוא בכלל לא ידע שזאת בעיה, זאת הייתה סתם עוד אחת מבקשות רבות ביום עבודה עמוס שהוא שכח מהן.
&nbsp
וינס לא היה היחיד שרנדי חשב שהיה אחראי: בנוסף לכך האשים את הרוד אייג'נטס הוותיקים 'צ'יף' ג'יי סטרונגבו ופאט פטרסון על המקרה. הוא נשבע מאותו היום ואילך לא לכבד אף אחד מהם מול החבר'ה. סטרונגבו נלחם בבאטל רויאל באותו הלילה. הוא הודח מהקרב מוקדם בידי לו ת'אז ונחת על היד ושבר אותה. מאחורי הקלעים התלונן סטרונגבו בפני שאר החבר'ה, "ת'אז שבר לי את היד!" וסאבאג' מיד ירה לעברו, "לו ת'אז לא שבר לך את היד, אתה שברת את היד כי אתה שמן מדי בשביל להיות בזירה. אתה בושה."
&nbsp
כפי שלני זוכר, "מאותה נקודה, רנדי הפך בכוונה לחמור בחדר ההלבשה, והוא היה טוב בזה. לא עשו לו כלום בגלל מי שהיה, והוא סירב לתת למישהו כבוד אם הוא לא אהב אותו."
&nbsp
כשניתנה לסאבאג' ההזדמנות להחליף את עבודת הפרשנות הזולה שלו ב-WWF עבור עסקה של שש ספרות עם WCW, הוא זכר את הטיעון שהיה זקן, הוא זכר את מה שקרה במדולנדס, והוא פשוט עזב. מקמהן ניסה להישאר אדיש בפני כולם, מנגנון שתמיד ביצע. כפי שג'ים קורנט אמר, "אם היית בטלוויזיה או באירועים בתשלום, אלא אם חייזרים חדרו לפי הטבעת של וינס, לא ידעת שמשהו לא היה בסדר איתו. ברגע שהגיע לבניין הוא תמיד דאג למופע וניסה לא למכור כלום. הוא תמיד דיבר על דברים שעצבנו אותו, אבל אף פעם לא מכר משהו שקרה לו."
&nbsp
כעבור כמה שבועות, זעם וינס כשנציגי הספונסר המרכזי שלו, סלים ג'ים, דיברו איתו וטענו שהם מפסיקים לממן את טיטאן, ולוקחים את המוצר שלהם אל טרנר אנטרטיינמנט יחד עם סאבאג'.
&nbsp
במקרים רבים, מקמהן הלך לאירועי נאסקר כדי להיפגש עם מפרסמים פוטנציאליים, והאמין שהמעריצים היו מדמוגרפיה דומה, ושמי שנתן חסות לנאסקר אולי ירצה לתמוך גם ב-WWF. סאבאג' הלך עם מקמהן לעתים קרובות, לבוש בתור מאצ'ו מן, ומנסה להביא לאנשי העסקים בקהל את דמותו של מאצ'ו מן במקום להיות פשוט רנדל פופו.
&nbsp
אחרי שהמירוץ נגמר, סאבאג' אכל ושתה עם השותפים הפוטנציאליים ובעיקר עם נציגי סלים ג'ים, למד את שמותיהם והתחבר איתם. הוא עבד קשה מאוד, ומקמהן פשוט התייחס אליהם כאל סתם עוד ספונסרים. מערכת היחסים גדלה ככל שהזמן עבר, וכשרנדי עזב את וינס, הוא הלך לנציגי סלים ג'ים עם הצעה.
&nbsp
"זה העניין," הוא אמר בקול הצרוד הייחודי לו, "אני הולך ל-WCW, מה שאני רוצה שאתם תעשו זה להוציא את הכסף שהשקעתם בווינס מקמהן ולהשקיע במקום בטד טרנר." כעבור שלושה ימים הם התקשרו אל רנדי והודיעו לו שילכו בעקבותיו לאטלנטה. "זה בטח היה קשה," אמר לני לפני שהוסיף, "וינס לא אוהב להפסיד אפילו בקרב אחד, אז זה עצבן אותו." עם כמה שהטריד את וינס שסאבאג' עזב וגנב את סלים ג'ים, הוא התעקש שרנדי יתקבל בזרועות פתוחות אם יחזור בעתיד.
&nbsp
בסוף 1996, דעתו על סאבאג' פתאום השתנתה באופן בלתי מוסבר. אנשים שעבדו עם מקמהן מקרוב טענו שאחרי כמה שנים בהן תמך בחזרה אפשרית עבור סאבאג', הוא התעצבן לחלוטין כל פעם שהשם הושמע. במקרה אחד כשהאייג'נט מייקל הייז הציע רעיון שיחזיר את סאבאג' לארגון, וינס בהה אל המרחק ואמר בעצב "אני לא מעוניין לעשות עסקים עם האיש הזה," אבל במקרים אחרים הוא השתגע לחלוטין כשהזכירו אותו. העובדים של וינס נזהרו לא להגיד את שמו של סאבאג' בשום סטוריליין, רעיון שיווק או סרטון. כעבור שנים, כשמשפחת פופו יצרה קשר עם ה-WWE לאחר מותו של אנג'לו ב-2010 וביקשו מהם לשאת הספד בלווייה, מקמהן דחה את הבקשה.
&nbsp
סירובו העיקש של וינס בכלל לשקול לעבוד עם סאבאג' נראה מוזר לאלו שראו אותו ולבכירים בתעשייה, שלא הבינו למה שינה את דעתו. הם ידעו שווינס זעם על כך שסאבאג' לקח את העסקה היוקרתית עם סלים ג'ים אל WCW איתו. זה עלה לארגון מיליונים בהכנסות פרסומיות שהיו מסייעים בתשלום הוצאות המשפט, אבל גם זה לא היה סיבה הגיונית למרירות הפתאומית שלו. אחרי הכול, וינס ידע על זה במשך שנים: זה לא היה מידע חדש שפתאום גרם לו לשנוא את סאבאג'.
&nbsp
כפי שחבר ההאבנלי באדיז לשעבר, טום פריצ'רד, אמר, "מבין כל אלו שדפקו את וינס, רנדי היה הבחור החשוב היחיד שלא חזר. המון אנשים אמרו לי במהלך השנים שווינס לא נוטר טינה, ושאם זה טוב לביזנס הוא יחזיר כל אחד בחזרה."
&nbsp
רנדי היה שם גדול שיכול היה להרוויח לארגון כסף, ומקמהן רב והשלים עם מתאבקים רבים שעשו דברים יותר גרועים מסתם לעזוב עם עסקת חסות. במהלך השנים, אנשים שניסו לגרום למקמהן לפשוט רגל, שתקפו אותו, שהעידו נגדו בבית משפט או שתבעו אותו בעצמם, תמיד זכו למחילה ועבדו איתו שוב. "זה ביזנס," תמיד הייתה השקפת עולמו, אבל סאבאג' היה שונה לעומת השאר.

 

Diunim

New member
חלק ג'

הסיבה לא הוסברה לעובדי טיטאן. וינס לא דיבר על כך, אבל רבים חשדו. השמועה בקרב כמה במעגל הפנימי של מקמהן ורבים אחרים בתעשייה, הייתה שההסבר היחיד שהיה הגיוני הוא שסאבאג' היה מעורב - או ניסה להיות מעורב - ברומן אסור עם בתו המתבגרת של מקמהן סטפני ב-1993 או 1994. (כלומר שסטפני הייתה בת שבע עשרה או שמונה עשרה, לא בת ארבע עשרה כמו שרוב השמועות אומרות. בגלל שסטפני חיה בקונטיקט, הגיל החוקי הוא שש עשרה, אז לא היה שום דבר לא חוקי אם היו יחסים בינה ובין סאבאג'.)
&nbsp
אחרים ביטלו את הסיפור וטענו שהומצא כי משפחת מקמהן מעולם לא דיברה עליו, בעיקר וינס, אבל זה ברור. וינס לא דיבר על העניינים המשפחתיים הפרטיים והאישיים שלו, אפילו עם האנשים איתם היה כל יום, כל היום. בשנים אחר כך, כשרוב צוות הכתיבה בא מהוליווד ולא מהתעשייה, הוא הפך למרוחק אף יותר. השינוי היה כל כך גדול עד שנושאים מסוימים לא יכלו לעלות בחדר הכתיבה.
&nbsp
סאבאג' לא אימת או הכחיש את הסיפור בפני אף אחד, אבל שוב, זה לא היה חריג. סאבאג' היה אדם פרטי, אדם שגדרות אבטחה גבוהות הקיפו את ביתו ומצלמות אבטחה במעגל סגור היו בשעריו. הוא אף פעם לא הראה את רגשותיו חוץ מאגרום מזדמן בקיר כשכעס, לא הכניס אף אחד, או אפילו לא התראיין כשהקריירה שלו נגמרה. הוא היה מתבודד. (כמה שבועות לפני מותו ב-2011, אמרו שרנדי התארח בתכנית רדיו. בריאיון התייחס לסטפני מקמהן כמה פעמים, ואמר שהוא רוצה להתאבק מול וינס מקמהן, כשטריפל אייץ' וסטפני בפינה שלו, ושהוא ינשק את סטפני "לזכר הימים הטובים". אחר כך התברר שזאת הייתה מתיחה, ואת קולו של סאבאג' עשה חקיין.
&nbsp
אף אחד לא דיבר בפומבי על הסיבות להיט החריף, אבל למרות קיר השתיקה מסטפני, רנדי ומווינס, העדויות מאלו שקרובים אליהם תמכו באמינות הסיפור. ב-2009, נתן דייב מלצר מהרסלינג אובזרבר את הגרסה שלו:
&nbsp
אני חושב שהסיבה היא אותה סיבה שכולם אומרים. זאת הסיבה שכולם בארגון אומרים. זאת הסיבה שהיא היחידה שהגיונית. אז אני חושב שזאת הסיבה! אני לא מוצא שום סיבה אחרת. כלומר, שמעתי את הסיבה הזאת מכל כך הרבה אנשים שהם לא חורשי שמועות באינטרנט. כל מה שאני יודע הוא שבתוך הארגון, גם האנשים הבכירים, כולם מאמינים בזה, ואף אחד לא יודע באמת, כי לא אמרו שום דבר. כששמעתי לראשונה את הסיפור לא האמנתי כי חשבתי שזה סתם סיפור, אבל אז, ואני מתכוון אפילו כשאנשים שהיו מאוד בכירים בארגון הזה, אחרי שהם עזבו את הארגון, סיפרו לי את הסיפור ועדיין לא האמנתי. אבל, אתם יודעים, אחרי כמה שנים כשפשוט, אתם יודעים, יש רעיונות להחזיר את רנדי סאבאג' והתגובה - יש משהו ממש, ממש רע בגלל, בואו נודה בזה, שאי אפשר לספור את מספר הפעמים שווינס טען שלא יעשה יותר עסקים עם האלק הוגאן, והוא תמיד עושה.
&nbsp
בוב הולי היה חבר טוב של סאבאג' כשהיה ב-WWF, ועבד עם וינס ועם סטפני במשך שנים. גם הוא חשב שסירובו של וינס לעבוד עם סאבאג' היה ממש שונה מהגישה שלו בביזנס. בספרו, האמת הארדקור, הוא כתב:
&nbsp
וינס הוא איש עסקים קודם כל, אז אפילו כשמישהו דופק אותו, אם הוא מרגיש שהוא יכול להרוויח איתם כסף, הוא ישים את הכל בצד ויעבוד איתם - אבל הוא לא עבד שוב עם רנדי. יש שמועות שרצות במשך שנים שכוללות את הבת של וינס, סטפני, ואת רנדי. אני רק אגיד שרנדי תמיד היה די ידידותי כלפיה.
&nbsp
טום פריצ'ארד עבד במשרד יחד עם וינס וסטפני, וגם הוא הכיר את רנדי מתקופתו ב-WWF מ-1993 והלאה. הוא אמר בנוגע לסיפור, "זה נראה הגיוני. באופן אישי ראיתי את סטף אומרת 'שיזדיין הוגאן', רק כדי שיחזור לארגון אחרי חצי שנה. היה צריך לקרות משהו גדול כדי שרנדי לא יחזור. כשאני מכיר את מי שמעורב ואת טבע הביזנס, הסיפור לא מפתיע אותי. בעצם, הוא יותר הגיוני מכל דבר אחר. וינס לא רצה להחתים מישהו שאולי יוכל להשפיל אותו. אי אפשר להפוך את המצב…
&nbsp
חברתו לשעבר של סאבאג' סטפני בלרס, שהופיעה ב-WCW לצידו כגורג'ס ג'ורג', הוסיפה אמינות לסיפור כשנזכרה בסיבה בגללה הזוג נפרד. "הוא רצה לעשות שלישייה איתי ועם אחותי," היא נזכרה, "הוא רצה ששלושתנו נגור בבית ביחד. אחותי הייתה רק בת שבע עשרה אז." בלרס עצמה הייתה בת עשרים ושלוש בלבד כשהתחילו לצאת. לסאבאג', כך נראה, הייתה משיכה לנשים צעירות.
&nbsp
כמה אנשים פקפקו בכך שרנדי יסכן את עבודתו עבור זיון עם הבת של הבוס, אבל הבעיות שלו עם מקמהן היו אישיות ומשפחתיות, אז זה לא היה מוגזם להניח שסאבאג' אולי חשב שמדובר בנקמה על התקרית במדולנדס שנים קודם לכן.ללני יש גרסה משלו למה שקרה, "אני מוכן להתערב שהוא עשה איתה משהו. כשהוא היה עם אליזבת' הוא היה נאמן לה, והוא היה הרוס כשהיא עזבה אותו. הוא היה פגוע, אז הוא התחיל לזיין כל מה שזז. בפעם האחרונה שבדקתי, סטפני זזה. אני חושב שרנדי פיתה אותה ודפק אותה, אבל לא כדי לנקום, זה היה רומן.
&nbsp
זה לא נשמע בלתי סביר שרנדי סאבאג' היה ההתאהבות הראשונה של סטפני בהתבגרותה. היא הייתה צעירה מאוד כשראתה את החתונה של סאבאג' ואליזבת' הולט בסאמרסלאם 1991, אחד מזכרונות הילדות הטובים ביותר שלה. "כילדה קטנה, לראות את הרומן הזה בעולם ההיאבקות היה אחד מהדברים הכי גדולים בעולם בשבילי. זה היה מלהיב עבורי, כי אהבתי את מיס אליזבת'," הודתה סטפני לאחר מכן. כשהתבגרה, סטפני העריצה את אליזבת', התלהבה מהמוסריות שלה, ורצתה יום אחד להיות בדיוק כמוה. "במידה מסוימת הערצתי אותה," היא הודתה.
&nbsp
ואז כשהגיע לשנות ההתבגרות שלה, סטפני עשתה מה שכל מתבגר עשה: היא מרדה. חבריה למכללה אמרו שהיא הייתה "נערת מסיבות", ואפילו חברו הטוב של וינס פאט פטרסון אמר פעם שהיא הייתה "די פראית," בנעוריה. שני הגורמים הללו, אומרים אנשים מהתעשייה, אולי היו קשורים לזה שסאבאג' הצליח לפתות אותה לרומן איתו.
&nbsp
לפי הסיפור, מקמהן לא גילה שום דבר על כך עד לסוף 1996. באותו הזמן הוא היה במו"מ סודי להחזרת סאבאג' אל ה-WWF, כי רנדי, שהחוזה שלו באטלנטה נגמר, שוב התווכח עם האלק הוגאן ונמאס לו לשחק את העוזר שלו ב-WCW. ה-WWF הזדקקו נואשות לסטאר פאוור, אז שני הצדדים התחילו לדבר. אף אחד במשרדים לא ידע על כך, אבל זה לא חריג. כפי שג'ים קורנט, שהיה בצוות הבוקינג ב-1996 אמר, "וינס היה בטלפון כל הזמן. אפילו בתקופה לפני טלפונים ניידים, אם היה טלפון קווי מסביבו, וינס דיבר בו. לא ידענו כלום בצוות היצירתי עד שהשיחות הגיעו לנקודה בה הדברים היו קרובים לקרות."
&nbsp
מי שכן גילתה הייתה סטפני. מאמינים שהיא פרצה בבכי, או בגלל שתראה שוב את סאבאג' או שלא יכלה לשאת את הסוד יותר, ושהיא סיפרה לאביה הכול. אם רנדי היה רחוק מהעין הוא היה רחוק מהלב, אבל היה יותר קשה להאמין שכלום לא קרה אם שוב היה חבר בארגון.
&nbsp
"סטפני בכלל לא הייתה במשרדים," טענו אנשים שהכחישו זאת, וזה היה נכון, למרות שכן עבדה כמתלמדת עבור הארגון מגיל שלוש עשרה.בזמן שהרומן היה אמור להתרחש, היא גרה בביתה בקונטיקט, מתכוננת ללימודי קולג' בבוסטון שם למדה תקשורת. באותו הזמן לא היה חריג שהחבר'ה הגדולים הגיעו אל ביתו של מקמהן כשהיו באזור. למרות הרבה כעס שאגר בגלל חוסר הכבוד שהרגיש שהפגינו כלפיו, רנדי היה קרוב למקמהנים. הוא נשאר לישון שם פעמים רבות, והתחבר עם המשפחה, אז ההזדמנות שמשהו יקרה הייתה שם.
&nbsp
כשווינס הקשיב באימה, לכאורה, לסיפורה האישי של סטפני, ליבו צנח. הוא לא האמין איך כל מה שגילה בכלל קרה, כי סטפני לא הייתה בדרכים. באותו רגע הוא הבין שהרומן התרחש בביתו. הוא היה המום. כל מה שמישהו אחר עשה לו, אמר לו או האשים אותו, החוויר בהשוואה לכך. זה היה ביזנס, הוא יכול היה לסלוח והוא תמיד עשה את זה, אבל זה היה גרוע יותר. זה היה אישי, מאוד אישי, וסאבאג' עבר את הגבול. מאמינים שווינס נשבע בפני סטפני שרנדי סאבאג' לעולם לא יעבוד עבור ה-WWF שוב, ואז הוא גורש לנצח.

 

Diunim

New member
חלק ד'

רנדי היה זה שמצמץ ראשון. מעט לאחר שנת אלפיים, כשסאבאג' לא הופיע בטלוויזיה שנים מאז שעזב את WCW ב-1999 (פרט להופעה קצרה בבאטל רויאל מאולתר בת'אנדר בשנת אלפיים) שוב אלו שלא ידעו על ההיט בינו לבין מקמהן חשבו להחזיר אותו. סאבאג' היה פרי אייג'נט וסחורה חמה, וכשאנשים כמו ריק פלייר, האלק הוגאן ודיאמונד דאלאס פייג' הגיעו לארגון ב-2001 וב-2002, רבים מהמעריצים חשבו שסאבאג' יצטרף אליהם. הוא אף אמר בשנת אלפיים שהוא רוצה לחזור אל ה-WWF ושעבורו, זה היה "ה-WWF או כלום," לפני שסירב להגיע ל-ECW המרדנית או לחזור ל-WCW.
&nbsp
כעבור כמה שנים, ריאיון למגזין של פול לבק, בעלה האמיתי של סופני ושותפה גם על המסך, חיסל כל סיכוי מצידו של סאבאג'. לבק דיבר על סאבאג' בחוסר כבוד, קרא לו דינוזאור ואמר שה-WWF עברו את העידן הזה. סאבאג' זעם והחליט להביע את רגשותיו. בסרטון שפרסם לחברי האתר שלו, הוא רטן:
&nbsp
טוב, הנה העניין, טריפל אייץ', אני מדבר אליך. קראת לי דינוזאור בביזנס, אחי? אני חושב שזה חסר כבוד. כשאתה תתכופף, כשתמצמץ, אני אגנוב את החברה שלך. מה עם זה? אני אקח את הבחורה שלך, אני אקח את סטפני מקמהן ואסיע אותה מסביב לבלוק. ואולי אחזיר אותה, ואולי לא, אתה מבין, טריפל אייץ'? אני עומד לעשות את מה שאני רוצה לעשות כי אתה פרחח. אני אולי דינוזאור, אבל הדינוזאור קורא לך פרחח. הדינוזאור יגנוב לך את החברה, אני אומר לך, ולא מאחורי הגב שלך, ממש לפניך. אני אקח את סטפני מקמהן ואסיע אותה מסביב לבלוק ואראה לה מה זה גבר אמיתי, המאצ'ו מן, כן. סטפני מקמהן: תתכונני לילד.
&nbsp
לרבים שידעו ואחרים שחשדו, זאת הייתה ההוכחה שמשהו קרה פעם בין רנדי וסטפני. למרות שסאבאג' לא אמר כלום שרמז למערכת יחסים בעבר, מעטים שהכירו אותו טוב ידעו שלא היה מזכיר את שמה של סטפני בלי מניע. "תנסה לראות את הסרטון מנקודת מבט ניטרלית בפעם הראשונה, או דרך עיניהם של וינס, סטפני והאנטר," הציע לני.
&nbsp
רק אחרי מותו של סאבאג' במאי 2011 (רנדי מת בצורה טראגית ב-20 במאי, 2011, כשנסע עם אשתו לין, חטף התקף לב ומת כשהוא נוהג. לין תפסה את ההגה והסיתה את המכונית אל עץ עליו התרסקה. בבית החולים נקבע שפופו מת מהתקף הלב.) וינס התחיל להתרכך. הארגון התחיל להכיר שוב בקיומו בתכנית הטלוויזיה ובסרטונים היסטוריים, אבל גם אז תוך חריקת שיניים. לאחר מותו של רנדי, נוצר לחץ לצרף אותו להיכל התהילה של הארגון, (לפי אחיו לני, סאבאג' אמר לו שאם ה-WWE רוצים לצרף אותו להיכל התהילה הוא יצטרף לשם רק כמשפחה יחד עם אביו ואחיו. הוא כעס שמשפחת ואן אריק צורפה, אפילו החברים שלא השיגו כלום בעסק, והחליט שכך יפצה על התקרית במדולנדס לפני כמה שנים.) אבל במשך שנים וינס סירב להכיר בו בכלל. מת או לא, וינס עדיין לא רצה שום קשר עם רנדי סאבאג'.
&nbsp
סאבאג' כן היה מעורב בכמה פרויקטים של ה-WWE לפני מותו, ואלו ההוכחות שרבים שחושבים שהסיפור עם סטפני היה שמועה מציגים. אבל באף אחד מהפרויקטים לא עבד ה'מאצ'ו מן' עם הארגון, או עם המקמהנים.
&nbsp
ב-2003 התראיין סאבאג' למהדורה הראשונה של מגזין סמאקדאון, אבל את ההחלטה קיבל העורך ללא אישורו של וינס מקמהן, כיוון שהוא לא היה מעורב בתוכן. הדבר הוכיח שסאבאג' מוכן היה לעבוד עם ה-WWE, גם אם וינס לא היה מוכן לעבוד איתו.
&nbsp
DVD בנוגע לקריירה של סאבאג' הוכרז ב-2008, ומקמהן איכשהו פספס אותו, אבל ביטל אותו כששמע עליו. לבסוף הוא יצא ב-2010 אחרי תמיכה בפרויקט, אבל שוב, וינס לא עבד עם סאבאג' בכלל, הוא רק שיווק את שמו והרוויח מכך. בניגוד ל-DVD האחרים שה-WWE הוציאו, סאבאג' לא התראיין לשם או היה מעורב בבחירת התוכן, וגם לא ראו הרבה ראשים מדברים שמהללים את הקריירה שלו. זה היה דיסק יבש שהראה את הקרבות הגדולים שלו, ולא יותר.
&nbsp
שמו של סאבאג' שוב עלה כש-THQ נאלצו להסיר אותו ממשחק האגדות של רסלמניה, עוד הנחייה של מקמהן. סאבאג' הופיע אחר כך במשחק האולסטארס של ה-WWE שיצא חודשיים לפני מותו, ורבים חשבו שגישתו של וינס כלפי סאבאג' מתרככת. אחרים אמרו שסאבאג' ומקמהן התפייסו חלקית, אבל אלו היו שמועות בלי ראיות. בעצם, הופעתו של רנדי במשחק העלתה את המכירות. כמו כל הפרויקטים האחרים, סאבאג' והמקמהנים לא נאלצו לתקשר, והעסקה הושגה מול THQ שפיתחו את המשחק, ולא ה-WWE.
&nbsp
במהלך שחרור המשחק, גם הופקה לסאבאג' בובה, ובסרטון הוא נאם לראשונה ב-WWE מזה עשרים שנה כדי לקדם אותה. אבל שוב, העסקה הייתה עם צד שלישי, עם מאטל, וה-WWE לא דיברו עם סאבאג'.
&nbsp
האספנים רצו את דמותו של 'מאצ'ו מן' רנדי סאבאג' במשך שנים, אבל יצרני הצעצועים ג'קס לא יכלו להפיק אחת במהלך שיתוף הפעולה שלהם עם ה-WWE. קו הסופרסטארים הקלאסיים של ג'קס יצא במשך עשרים ושמונה סדרות וכלל בובות של מתאבקי WWE לשעבר, גם כאלו שהיו ביחסים גרועים הארגון כשיצרו את הבובות שלהם. אבל הם הגיעו לעסקה מול ג'קס בעצמם ולא יחד עם ה-WWE. עבור רנדי סאבאג', ג'קס כן הגיעו לעסקה איתו, אבל וינס שוב גילה וביטל את הכול.
&nbsp
ההחלטה להרשות לשותפה העסקים החדשה, מאטל, ליצור בובת סאבאג', נעשתה רק כדי למנוע מג'קס לכלול אותו בקו החדש והעצמאי שלהם של דמויות אגדתיות. כשמאטל וה-WWE הבינו זאת, הם הגיעו לעסקה משלהם, כי ידעו שהבובה הראשונה של סאבאג' מזה עשור תמכור הרבה. רק כשההכנסות של WWE הושפעו הם פעלו, אז זה לא רמז על התקררות במתח בין מקמהן וסאבאג'.
&nbsp
ב-1994, וינס לא ידע כלום על המצב בין סאבאג' וסטפני ונפגע קשות מעזיבתו של רנדי. אחרי ערב ארוך ומעצבן לאחר עזיבתו, וינס מצא כמה רגעים נדירים עבור עצמו וכעס על כך שהפך את סאבאג' ואת האלק הוגאן לסופרסטארים, לאייקונים, ולאנשים עשירים, אבל שניהם בגדו בו ועזבו כשהמצב היה רע. "שיזדיינו שניהם," הוא אמר לעצמו בעקשנות, אבל עמוק בפנים הוא לא כעס, רק היה עצוב. הוא הבין שה-WWF כבר אינה המעצמה שפעם הייתה, ושהוא מאבד את האחיזה שלו על התעשייה ועל המתאבקים. הוא גם ידע שזה לא הזמן להיות מדוכא או להראות חולשה: זאת לא דרכו של וינס מקמהן. במקום, הוא היה נחוש לבנות מחדש את הארגון שלו לבנה לבנה ולהחזיר את הימים הגדולים. הוא עמד להרים את הספינה הטובעת של טיטאן, הוא היה בטוח בזה, כי הוא וינס מקמהן, דאמט.

 

Diunim

New member
בפעם הבאה:

אי אפשר להתחיל לדבר על 1995 בלי לדבר עליהם... הם שלטו ב-WWF באותה התקופה. הם נתנו קרבות טובים ודיברו עם כל האנשים הנכונים כשהיה צריך, וידעו להיות אכזריים באותה מידה. פרקי המבוא מסתיימים כשאנחנו מדברים בפרק הבא על הקליק, ולא רק עליהם אלא גם על קבוצה אחרת שנוצרה בתגובה אליהם.

 

Aberforth

New member
לבי עם סאבאג'.

אין מתאבק אחד שווינס לא דפק. אבל עם סאבאג' זה פשוט היה מגעיל.

תודה על הסיכום. כל פעם שאני קורא את הפינות האלה, אני מוצא את עצמי מתרגז חח.
 

Diunim

New member
דווקא סאבאג'? היו יותר גרועים ממנו

סאבאג' קצת קטנוני פה, אז לא עשו כבוד לאבא שלו (גם ב-WCW היה לו את הקטע הזה, הוא ממש דרש מהם לצרף אותו להיכל התהילה) ואמרו שהוא זקן. גם לריק פלייר עשו את אותם הדברים ולא ראיתי אותו יוצא ככה.
 

Turkisher

New member
מעולה. תודה רבה!

אני לא מכיר את ויננס באופן אישי אבל הוא תמיד ידע לייצר כסף מכל דבר. בזמנו דובר שהוא רצה לעשות סטוריליין על גילוי עריות במשפחה שלו. אם זה נכון , אז הסיפור של סבאג' היה אמור להיות עילה לחגיגה ולא לחרם.

בכל מקרה תרגום מעולה. תודה רבה!
 

Diunim

New member
אני לא מאמין לסיפור באופן אישי

הם נכנסו כאן יותר מדי לסיפור שבכלל לא בטוח שקרה.
&nbsp
והכי מצחיק שכשטוענים שסאבאג' התפייס עם וינס, אז מדובר ב"שמועות לא מוכחות". כי כל מה שהם כתבו בכלל מוכח...
 

Nurd4Life

New member
ממש מעניין

וכיף לקריאה. המון תודה על העבודה!
&nbsp
מחכה לפרקים הבאים!
 
למעלה