חשיפת ההיאבקות לילדים צעירים

meidadc

New member
חשיפת ההיאבקות לילדים צעירים

אני מניח שאני לא היחיד כאן שהזדקן ומתחיל להיות עסוק בדילמות של זקנים.
לאחרונה (בזכותכם) קניתי את המשחק של ה WWE ב XBOX.
אני מתקשה להחליט האם זה ראוי לחשוף את בני (בן 7 וחצי) למשחק הזה.

מצד אחד הוא לא ממש גראפי במובן המגעיל או המפחיד של המילה. מצד שני זו עדיין אלימות ואני לא בטוח איך זה ישפיע עליו.

על המשחק עצמו מומלץ להשתמש בגיל העשרה ומעלה (רמה אחת מעל 10+... אני לא בטוח שברור לי למה הכוונה). הWWE בעצמו הוא בכלל PG, אז בעיקרון לא אמורה להיות בעיה....

היתי שמח לשמוע מהורים כאן מה דעתם.
 

Israeli Hero

New member
דילמה שגם אני התחבטתי בה

לדעתי זה יותר קשור לבגרות של הילד מגיל מסוים.
לפני כ-10 חודשים כשהבן שלי היה בן 6 וקצת ועדיין לא חשבתי האם הגיע הזמן לחשוף אותו להיאבקות, פתאום נוצרה לנו נסיעה משפחתית לניו יורק מעכשיו לעכשיו. היתה הזדמנות ללכת איתו ביחד להאוס שואו של NXT וידעתי שזו יכולה להיות חוויה משותפת נהדרת.
ואז חשבתי על זה והגעתי למסקנה שהבן שלי מספיק בוגר בשביל שאוכל לשבת איתו, להראות לו רסלינג (לא מהקרבות האלימים יותר) ולהסביר לו תוך כדי שהם בעצם המתאבקים חברים והכל הצגה. ואני מרגיש שהוא באמת הבין ומאוד נהנה מההצגה. החוויה של לרקוד ביחד לצלילי הכניסה של NO WAY JOSE, נקאמורה ובובי רוד, לצעוק 10 10 כל הערב היא חוויה שאני לא אשכח. בחיים שלי לא נהניתי כל כך מערב של היאבקות. יותר מרסלמניה 20 שגם שם הייתי לייב. תוך כדי הערב כשהבן שלי כבר היה גמור מעייפות כי הוא רגיל ללכת לישון כל יום ב-7 וחצי הוא עצר הכל כדי להגיד לי אבא אני אוהב אותך. זה היה מרגש מאוד.
אחיו הקטן בן קרוב ל-5 ואני מרגיש שהוא רחוק מאוד מהבגרות של אחיו. אני בטוח לא אוכל להסביר לו את האלמנטים האומנותיים שברסלינג ואני לא בטוח שבגיל 6 הוא יהיה מוכן לזה. נחייה ונראה.
 

kendog keds

New member
מה שתומר אמר


זה לגמרי תלוי בילד ואיך חינכתם אותו לשפוט גילויים של אלימות.
אני מגיל יחסית נותן לו לראות כל חלק בתכנית שלא קשור במכות - ככה שהוא תקופה ארוכה ראה כניסות וראיונות, אהב חלק מהאנשים ולא היה לו מושג מה הם עושים


קודם כל אני מסביר לו על זה מזווית של "תחרות" ו"תרגילים", בשום פנים לא במונחים של "מכות" או "להרביץ", אלא תחרות שכל אחד רוצה לנצח בה, כמו ג'ודו, כדורגל וכל ספורט אחר. לכן, בהתאם, אני לא נותן לו לראות גילויים של שנאה או רוע, תקיפות שלא במסגרת הקרב, אלימות מוגזמת או כל מה שלא נראה כמו ניסיון ספורטיבי לנצח (על צעקות כועסות אחד על השני במהלך פרומואים נאלצתי להחליק, אבל גם על זה אני מדלג כשזה נראה "מרושע מדי" או כועס מדי).
לצד כל זה, הוא מהרגע הראשון שראה מהלך היאבקות למד שזה מופע שהמשתתפים בו הם חברים ששומרים אחד על השני, הם נפגשים לפני כדי לעשות חזרות כמו כל הצגה, ואחרי שהם מסיימים להופיע הם ממשיכים להיות חברים.

במקרה שלי המעבר מחשיפה רק למסביב לחשיפה לקרבות (או "תחרויות" כמו שהוא קורא לזה), שזה לא קורה הרבה - מדי פעם בטפטופים, היה דרך המשחק wwe champions (שבו עושים תרגילים ע"י סידור אבנים לפי צבעים כמו כל משחק מצליח בימינו). כשהוא כבר יודע שזאת הצגה והכל, החלטתי לתת לו לראות את זה באנימציה של המשחק, ואז כבר הייתה לו סוג של הבנה איך נראה קרב.

מה גם שהיה קטע ממש מצחיק, שהוא מתישהו ביקש ממני שנשחק בהיאבקות, הוא ג'ון סינה ואני רומן ריינס. אז אני מולו ואומר "שלוש ארבע ו..."
והוא עושה סימן של החלקה ימינה עם האצבע ואומר "רביעיית אדומים!"
 

pufpuf

New member
נראה לי בגיל הזה

הם חשופים כבר ברוב המשחקים וסדרות הטלוויזיה לדברים אלימים יותר, לא?
בגיל הזה עוד אפשר להציג את זה יותר כמשחק ספורט ולא כ"אלימות". כמו אגרוף וכו'... זה לא מורטל קומבט בכל זאת
 

Israeli Hero

New member
אבל איפה הבעיה בלהציג כמשחק ספורטיבי?

כמעט בכל קרב יש רמאויות מאחורי השופט ומתאבקים שלא קשורים מתערבים בקרב.
לגבי זה שהם חשופים לאלימות בסדרות אחרות, הילדים שלי למשל רואים רק סדרות אנימציה. לא משנה כמה אלימות יש שם,בהיאבקות זה לא מצוייר והכל נראה מאוד אמיתי, במיוחד שהיום ב-WWE יש מתאבקים מאוד איכותיים שהתרגילים שלהם נראים כואבים באמת (ג'ו, אסקה, לסנר וכו).
 

pufpuf

New member
אין לי ילדים אז אני לא ממש יכול

באמת לייעץ, אני יכול רק להגיד שהדור שלנו (שאנחנו בערך אותו דור אאל"ט) ראה האבקות מגיל צעיר ושיחק במשחקי האבקות מגיל צעיר ויצא די בסדר, וזה בלי שאף מבוגר אחראי ינחה אותנו ויסביר לנו שהכל הצגה ויפקח אחר הצפייה שלנו.
(לדעתי בזמננו אומנם הקרבות היו פחות מלהיבים ואתלטיים, אבל המכות הבסיסיות ביותר כמו אגורפים ובעיטות בוצעו בצורה הרבה יותר אמינה ממה שמבוצע כיום).
&nbsp
פשוט צפינו בזה ופשוט שיחקנו בזה ויצאנו די בסדר. אז אני מניח שזה לא העניין של האבקות אלא העניין של שאר החינוך הלא ישיר בעניין הזה בסביבה של הילד.
 

סלים וארזה

New member
מנהל
כזקן השבט אני יכול לומר כך
אני לא נתתי לילדים שלי לצפות בהיאבקות בגילאי 7 או בסביבה. כשהייתי צופה והם היו נכנסים לחדר, הייתי עובר ערוץ. הסברתי להם שאני צופה בסוג של קרקס שבו אנשים עושים תרגילים מסוכנים וכמו שאני לא נותן להם לצפות בקטעים של אלימות בסרטים, כך גם כאן, והם קיבלו את זה.
היום הם לא מתעניינים בכלל בהיאבקות, אבל כן יודעים שיש דבר כזה שנקרא ג'ון סינה. הם בני 13 ו-11 והגדול צופה איתי בכדורגל וכדורסל והצעיר יותר בכלל לא מתעניין בספורט. ובכלל יש להם קלאש רויאל שהרבה יותר מעניין מרוסב.
&nbsp
 
למעלה