מכתב פומבי לדוד170

ronenronen

New member
מכתב פומבי לדוד170

דוד שלום, אני קורא סמוי מזה זמן מה בפורומים בתפוז ואיני נוהג לכתוב אולם חשתי צורך עז לעשות כן בנושא זה. אתחיל ואומר כי אני בן 43, באמתחתי שני תארים אוניברסיטים בתחומי המדע, מאמין, חובש כיפה, דתי-מסורתי. מקריאת הודעותיך נוכחתי לדעת כי ראית את האור וחזרת בתשובה וכעת אתה רוצה לסייע בידי האחרים לחזור בתשובה. אבל, והאבל כאן גדול, שיטתך אינה מסייעת כלל וכלל. האמונה היא דבר שבא מהלב, מהרגש ולא מהמוח, מההיגיון. כל הנסיונות להביא התאמות בין הדת למדע המודרני אינן רלונטיות כלל, אין להן משמעות ואין צורך בהן. נסיונות שכאלו סופם שיציגו את המנסה כנחש פתלתל. אנשים אלו שאתה מתכתב עימם אינם מעונינים לראות את האור (כרגע), וכל שנעשה בחילופי הדברים בינך לשאר המשתתפים הוא הרחקת הנפשות המתלבטות (בין דת לאתאיסם) מהדת ! יש בכך חילול קודש בריש גלי בצורה מזעזעת. העליתי נושא זה בפני הרב הקרוב לליבי (שמטעמים ברורים לא אפרסם את שמו בפורום) והוא הביע זעזוע עמוק מהנושא. דוד, אחי, אני מתחנן בפניך שתפסיק את נסיונותך העקרים - יש בכל הוצאת שם רע לדת המקסימה והקסומה שלנו, רק אדם שרוצה לראות את האור יראה אותו ואין הוא צריך עזרה מבחוץ. אדם שרואה את האור בא לחפש את ההסברים בעצמו ואין היהודים הטובים צריכים את עזרתנו או בדחיפתנו. הדת היהודית אינה צריכה אנשי שיווק ומוכרים מדלת לדלת (כפי שאתה עושה ברשת) הדת המדהימה שלנו היא מעל כל זה ! . שוב אחזור ואבקש ואתחנן כי תפסיק את חילול הקודש : מי שאינו מוכן עדיין לראות את האור ומוצגים בפניו הכתבים שאותם הבאת מתרחק מהדת כמו מאש ! אנא ממך. שלך בכנות, רונן
 

דוד170

New member
מה הכוונה הדת המדהימה שלנו היא מעל

הדת המדהימה שלנו היא מעל כל זה ! . בלי לתת את שם הרב. לא אמרת כלום ולא רק זה צריך שהוא יהיה רב מוכר ואני צריך לברר אם זה נכון.
 

ronenronen

New member
אתה מעורר שנאת חינם נגד הדת

איזו מין תשובה אתה כותב למכתבי ? מדוע אני צריך לתת את שם הרב ? מדוע התנאים המטופשים שהוא צריך להיות "רב מוכר" ? האם הסמכתו כרב לא תהיה מספיקה ? דוד, לצערי אני רואה כי נכתבו דברים נכונים עליך על ידי האתאיסטים בפורומים, פשוט אינך מבין. אכתוב זאת בעברית הפשוטה ביותר : אני כאיש דתי חושב שהדברים שאתה מביא - אתה קורא להן "ראיות" אינן אלא גיבוב שטויות, את הדת לא צריך לנסות להוכיח מכיוון שמקור האמונה בלב ובנפש ולא במוח ובהיגיון. אתה לא משכנע אף אחד, אני כאיש דתי שכבר למעלה מעשרים ומשהו שנים ארוכות מקיים מצוות לא שוכנעתי על ידי ה"ראיות" שלך - ואני כבר מאמין אלוהים. אתה גורם לשנאת חינם בין ישראלים. אתה גורם לאתאיסטים לשנוא את הדת, מרחיק מהדת, בכך שאתה מרחיק את הלא מאמינים מהדת אתה מחלל את כל היקר והקדוש בדת היהודית. אתה מחלל את כבוד השם, אתה מחלל את תורתו הקדושה, אתה מחלל אותנו - הציבור הדתי. מקווה שהצלחתי להסביר עצמי הפעם. צהרים טובים
 

דוד170

New member
ל-ronenronen

גם רב שיש לו הסמכה הוא טוב לא התכוונתי למשהו אחר. אבל אם אני לא שומע ממנו את מה שאתה אומר בעילום שם אני לא יכול לקבל. ככך פועלים בכל המקומות מי שחושב אחרת או שהוא תמים או שהוא לא מבין. רון צודק בהחלט בכל מה שהוא אמר באתר חופש. אבל אני לא פועל כך בגלל שהוא צודק, אלא בגלל שרוב הרבנים פועלים בצורה שאני פועל. אני מצרף בלי נדר קובץ של אתרים שתראה שכולם פועלים בשיטה שלי. אם אני כתבתי משהו שגרם לשנאה אני מוכן שיראו לי ואם יש צורך אני מוכן לשנות. יש רק זרם אחד ביהדות שפועל על רגש בלי ראיות וזה הזרם של הרב נחמן מברסלב. אם יש מישהו שכותב לי שהוא מבין ומסכים לראיות ולא מוכן להתקרב ליהדות אני שולח לו את ספר המידות של הרב נחמן מברסל שפועל על רגש ולא על ראיות. חשוב מאוד לא לגרום לשנאת חינם. מי שחושב שכתבתי משהו שגורם לשינאה שיתן את הקישור ובלי נדר אני מוכן לבקש ממנהל האתר שימחוק את ההודעה ואני ישים הודעה אחרת במקומה. בכבוד רב ובאהבה רבה דוד
 

G o v e r n o r

New member
שוטה/קטן170, אל תתפתה להפסיק את

פעילותך הברוכה. רק הודות להתקלותי בך לפני כשנה בפורום ידיעות אחרונות הפכתי להיות ספקן אמיתי. לפני כן לא הטריד אותי כלל ענין ההתאמה או אי ההתאמה בין המנוסקריפטים למציאות הנחקרת. המטיף האלמוני טועה בזהוי הרגש שאתה מעורר. אינך מעורר שנאה. אתה שונא רק את אלה שאתה ירא מפניהם או מן האג´נדה שלהם. הודות להפיכתי לספקן ובדיקתי כל "מופת" למדתי לבוז למה שאתה מיצג ולריקנותו. לא לשנאו. וזאת אני משתדל להנחיל לאחרים אשר אולי מתלבטים. אין מה לחשוש ממך ומבשורתך. אתם סוחבים עגלה ריקה. זה בדוק.
 

דוד170

New member
אני לא שונה אף אחד. אין שום הפרכה

לתורה. יש הרבה ראיות שלא הופרכו.
 

G o v e r n o r

New member
ברור לי שלא הבנת מה אני סח, בור/בער

שכמוך, אבל העיקר הוא לא לוותר ולא להפסיק ממלאכת הקודש שלך זו. ישר כוח, חזק וברוך, ושיהיו לך צאצאים תלמידי חכמים, לשם שנוי...
 

דוד170

New member
תזכה למצוות ותזכה שיהיו לך צאצאים

תלמידי חכמים גדולים בתורה שיפצו את התורה ברבים. דוקא בגלל שאני לא כל חכם ובכל זאת לא מצליחים להפריך את הראיות. זה מראה מה היה קורא אם מישהו חכם ממני היה מביא משוחח איתכם.
 

דוד170

New member
אם אתה אומר שהתורה ניתנה בכפיה

אם אתה אומר שהתורה ניתנה בכפיה וזאת הסיבה שגרמה ליהודים להתחיל בקיום המצוות. איך זה שלא היה עוד אדם שהפיץ תורה דומה בכדי להפריך את התורה הקיימת? איך ידעה התורה שלא יהיה מישהו כזה? מי שחושב שהתורה ניתנה על ידי אדם הוא צריך להראות שאדם יכול להפיץ ולהעביר ספר דומה בהיסטוריה. זה לא חכמה להצהיר הצהרות בלי להוכיח.
 

דוד170

New member
הם הפיצו את התורה שלנו .

ולא תורה אחרת דומה. והשינויים שעשו בתורה היו ללא אישור נותן התורה. . איך זה שלא היה עוד אדם שהפיץ תורה דומה בכדי להפריך את התורה הקיימת? איך ידעה התורה שלא יהיה מישהו כזה? מי שחושב שהתורה ניתנה על ידי אדם הוא צריך להראות שאדם יכול להפיץ ולהעביר ספר דומה בהיסטוריה. זה לא חכמה להצהיר הצהרות בלי להוכיח. את השאלה הזאת שואלים כל דור הדתיים את החילונים כי השאלה הזאת נמצאת בספר אלפי שנים. ואף אחד מהחילונים לא הצליח לחדיר ספר דומה. כי כך ניבא בורא העולם וגם כי לא ניתן לעשות ניסים ברמה שהיו ביציאת מצרים ובמעמד הר סיני.
 
הפרכת את עצמך

ציטוט: "זה לא חכמה להצהיר הצהרות בלי להוכיח". כשתוכיח שהיה הר סיני נדבר.
 

דוד170

New member
אני לא אומר לך להאמין שהיה מעמד ס

הר סיני לפני שאני מוכיח לך. זה שהספר קיים בהיסטוריה אלפי שנים כולם מסכימים. איך זה שלא היה עוד אדם שהפיץ תורה דומה בכדי להפריך את התורה הקיימת? איך ידעה התורה שלא יהיה מישהו כזה? מי שחושב שהתורה ניתנה על ידי אדם הוא צריך להראות שאדם יכול להפיץ ולהעביר ספר דומה בהיסטוריה. זה לא חכמה להצהיר הצהרות שהתורה ניתנה על ידי אדם בלי להוכיח. את השאלה הזאת שואלים כל דור הדתיים את החילונים כי השאלה הזאת נמצאת בספר אלפי שנים. ואף אחד מהחילונים לא הצליח לחדיר ספר דומה. כי כך ניבא בורא העולם וגם כי לא ניתן לעשות ניסים ברמה שהיו ביציאת מצרים ובמעמד הר סיני.
 
הפרכת את עצמך.

ציטוט: "זה לא חכמה להצהיר הצהרות בלי להוכיח". כשתוכיח שהיה הר סיני נדבר.
 

דוד170

New member
האם אתה מסכים שספר התורה קיים

בהיסטוריה למעלה מ-2500 שנה. אני טוען שהוא קיים למעלה משלושת אלפים שנה?
 

דוד170

New member
הגנת המסמך.

בס"ד "אוסף המעשיות המיתולוגיות אשר סופר משך דורות סביב מדורת השבט," ת. מצורף על כך קובץ. וקישור. בקישור להלן נא לקרוא את המאמר מתי התורה נכתבה וניתנה וכן הגנת המסמך. קישור1 http://www.orhayahadut.co.il/msilot/index.htm ", ה"תורה" קיימת למעלה מאלפיים שנה. אז מה? תורות מסופוטמיות קיימות למעלה משלושת אלפים שנה ויותר." ת. במשך כל הזמן הזה מופיע שם אתגר לכל מי שטוען שהתורה ניתנה על ידי אנשים והתורה אומרת שרק אם יהיה עוד פעם מישהו שיחדיר ספר כזה זה מראה שהתורה ניתנה על ידי אנשים ואם לא מוחדר עוד ספר כזה סימן שאנשים לא יכולים לעשות זאת . צריך להבין מה לא הגיוני שלפני שלושת אלפים שנה אדם החליט לכתוב את התורה והוא סיפר לבניו שכל הסיפורים האלה קרו וכך זה הגיע אלינו במסורת? התשובה : מה שלא הגיוני בזה שאדם כתב וסיפר זאת לבניו, (מדובר על הבנים המבוגרים) הוא, שבתורה כתוב שהיא ניתנה לעיני שש מאות אלף אנשי בקולות וברקים ולא יתכן שבניו ונכדיו של האיש היו מאמינים לו מבלי לראות עוד 599,999 איש (מלבד הנשים והטף שהיו באותו מעמד) ומעידים על אמיתותו. ואם היה זה איש או מספר אנשים שכתבו כך והעבירו במסורת, מהר מאד היו עולים על השקר, שהרי במסורת עצמה שכתבו נאמר שהמעמד התרחש לעיני מאות אלפי אנשים. מה עוד שלו אדם אחד היה ממציא זאת לא היה כותב שהמעמד התרחש ברבים אלא אומר שזה קרה בפני בודדים על מנת שלא ייתפס בשקר. (הועתק מאתר "כיפה" לאחר עיבוד). "ממתי דבר מופרך טעון הפרכה חוזרת? תבן אתה מכניס לעפריים?" ת. כאן יש לך טעות . אם אתה אומר שספר התורה הופרך כלומר הוא ניתן על ידי אנשים . חייב להיות שיהיה עוד אנשים שיחדירו תורה דומה בכדי להוכיח שהתורה הופרכה . מה שאתה כתבת: "אוסף המעשיות המיתולוגיות אשר סופר משך דורות סביב מדורת השבט, הועלה לבסוף על הניר, קודש, ושם ניתן לו - "תורה" זה השערה בלי ראיות. אני טוען שלא ניתן להחדיר ולשכנע כך עם להסכים להעביר ספר בצורה שאתה כתבת. ויש הסבר על כך בקובץ המצורף ובקישור. עכשיו אתה בכדי להפריך את הטענות שלי צריך לנסות להחדיר ספר דומה או למצוא ספר דומה (עם סיפור של בורא ועם שמסכים שהוא בורא וכו´) ואם אין ספר דומה לא הופרכה הטענה שלי שאין אפשרות להחדיר ספר כזה בלי שהוא נמסר לאנשים שראו את בורא העולם. "אז מה? יש במיתולוגיות המסופוטמיות מעשיות יחודיות שאינן קיימות במיתולוגיה היהודית" ת. אם אתה לא מוצא סיפור עם בורא . לא הפרכת את הטענה שלי שאין אפשרות להחדיר ספר כזה אלא רק למי שהיה ביציאת מצרים והיה במעמד הר סיני. כלומר הספר אמיתי וניתן על ידי בורא העולם.
 
למעלה