שלום לכולם

שלום לכולם

נחשפתי לפורום הזה רק אתמול, כי חיפשתי קצת מזור לתחושות שלי. למזלי אני לא לבד בסירה ויש כבר נחמה בזה. הופתעתי כמה בסוף כולנו בני אדם דומים. מאוד הופתעתי לדעת שלא רק אני בורח לשירים ולמוזיקה בתקוה למצוא קצת שקט, שלווה והבנה.
קצת על עצמי, אני נשוי כארבע שנים ואנחנו יחד 10+. היא היתה הקשר המשמעותי הראשון שלי. רוב התקופה הזאת הכל זרם על מי מנוחות, ups and downs הרגילים של הזוגיות. בדיעבד אני חושב שנשאבנו לשיגרה. כל זה השתנה לפני כארבע חודשים כשמישהי אחרת נכנסה לחיים שלי. היא גרושה עם ילדים. הכרנו בנסיבות שדורשות פוסט נפרד בפני עצמו. אחרי הרבה מאוד זמן מצאתי חברה ואוזן קשבת. הינו נפגשים כמעט כל יום, הינו מדברים המון בטלפון, שיחות אל תוך הלילה. היא נהפכה לבן אדם הכי קרוב אלי בחיים. שיתפתי אותה בדברים הכי אינטימיים והכי פגיעים בי, דברים שלא סיפרתי לאיש, גם לא לבת הזוג שלי. ולמרות שממש לא רצינו להתאהב, הרגש זה לא משהו שאפשר להדחיק ולשים בפינה. בסופו של דבר זה לא קשר שיכול להתממש במציאות. המון רגשות ומחשבות צפות לי בראש ואני לא ממש יודע איך להתמודד עם הכל.
- אני פוגע באישתי - לא מסוגל לנהל קשר זוגי נורמלי
- אני פוגע בחברה שלי - תוקע לה את החיים
- פוגע בעצמי
- מרגיש אכזבה גדולה מעצמי
- מרגיש אהבה גדולה
- מרגיש פספוס שזה לא יכול להתממש במציאות

גם האופציות מה לעשות פרוסות לפני:
1. להמשיך ככה - אני מרגיש סחוט ריגשית ונפשית. לא אוכל להתמיד עם זה לאורך זמן.
2. להתגרש - פוחד פחד מוות מלתחיל מחדש. לא ארוץ באטרף לזרועות החברה שלי. חייב לעשות את הדרך שלי בחיים. לא אתן לה להרגיש שנטשתי מישהי בשבילה מצד אחד ומצד שני אני פוחד שזה לא סתם עוד התאהבות.
3. לחתוך מהחברה - מעבר לחוויה של פרידה ופספוס, אני לא יודע איך אוכל לבנות את היחסים חזרה עם אישתי, כשריגשית אני לא שם.

פלונטר..
לא מצפה שתיפתרו לי את הבעיות שלי בחיים.
אבל חיבוק ושיר בהחלט יעזרו.

תודה.
 

1 מדלג

New member
לפני הכל, אין אופציה של גירושין

לא מתגרשים בשביל אף אחת.
מתגרשים כי כלו כל הקיצים בבית ושום דבר לא עובד.

מעבר לזה,הייתי במצב דומה מאוד לשלך,תקופה קצת יותר ארוכה.
בסוף זה ייגמר כי היא תצטרך להמשיך בחייה.
ככה זה חבר.
אם אתה צריך עוד מילה פה מילה שם בהרחבה,שלח מסר. כהרגלי,מבטיח לא לפרש את זה כהזמנה לסקס או מעשי סדום.
 
נכון. לא מתגרשים בשביל אף אחת.

תודה 1מדלג.
הבעיה היא לשקם את הנישואין שנהרסו. אני חושב שהקשר החדש גרם לי להתהות יותר על הנישואין ועל המקום שלי בהם. משהו בהם היה שבור כבר הרבה מאוד זמן. הלכתי לאיבוד ודי הדחקתי את המצב.
וברור לי שאני לא יכול לבנות על הקשר עם החברה. איפשהו זה מקבע אותה והיא תרצה לפרוץ החוצה ולפרוח.
 
לא מפרקים משפחה בגלל מאהבת

את זה כתבת בעצמך וטוב שזה ברור לך.
לך לכמה שיחות של יעוץ אישי, שם תבדוק מה הכי נכון לך לעשות. בהמשך אפשר ללכת לטיפול זוגי, רק תזהר שלא לספר שהיה לך קשר מקביל בטיפול שיכלול את אשתך.
לא מוצאת כרגע שיר מעודד, אבל קח חיבוק :)
 
היא יותר חברה מאשר מאהבת

תודה שוכחת ונזכרת.

מרבית המפגשים ביננו לא כוללים סקס, ככה שקשה לי לקרוא לה מאהבת.
יעוץ אישי הוא בהחלט אופציה. ולא, אני לא מתכוון לשתף את אישתי במסע שלי. זה רק יגרום לה צער וכאב מיותרים. היחסים ביננו מתוחים גם בלי קשר ואנחנו התחלנו בתהליך של טיפול זוגי. הבעיה היא שאני באמת לא יכול לשתף אותה עד הסוף במה שאני מרגיש ואיפה אני נמצא בחיים, לכן התהליך של הטיפול הזוגי מרגיש לי קצת כמו פספוס.
 
תראה תשמע

ברגע שעלית על מסלול מקביל, נגזר דינך לשמור את הסוד עד יומך האחרון.
קצת פספוס בטיפול זוגי זה לא נורא, ועדיף על האופציה של פיצוץ מוחלט. תהיה אמיתי ככל האפשר וזהו.
 

GGYLH

New member
אתה טועה - היא מאהבת מעצם ההגדרה של מה שתיארת

לא חייב סקס נון-סטופ עם מאהבת.
אבל האינטימיות שלך איתה מרקיעה-שחקים.
אשתך תגיד לך ( אם היא תגלה ) שהבגידה שלך יותר קשה מהקטע של שיחות הנפש. יותר מאשר הזיונים.
לך על טיפול זוגי ארוך ארוך.
ואל תוותר על המאהבת - היא תחזיק אותך שפוי.
 
הלואי וזה היה כזה קל

אני מרגיש סחוט מבחינה ריגשית מכל המצב. לא מצליח לרקוד על שתי חתונות ולהשאר שפוי. בינתיים הולך לטיפול זוגי + פסיכולוג.
השלב הבא יהיה לקחת כדורים שיעשו אותי שמח
.
 

GGYLH

New member
תזכור דבר אחד - מאהבות מתחלפות, משפחה מלוכדת יש רק אחת.

לכן תשמור שבעתיים על המשפחה מלוכדת.
עם כל הצער שבדבר, הייתי מציע לך להרים טיפה את הרגל מדוושת הגז של המאהבת.
 
כי כך דרכם של המבוגרים: תמיד צריך להסביר להם הכל :)

אני לא טיפוס של חיבוקים ושירים, אבל יש כמה דברים שאני יכול לומר לך:

איזה דבר נהדר קרה לך! אחרי שנים רבות, או אולי אפילו לראשונה בחייך הבוגרים, אתה חווה אהבה ואינטימיות, והן מטלטלות אותך, ומכריחות אותך להיישיר מבט אל חייך, ולבחון אותם מחדש. יש לך מספר אפשרויות. מהי הנכונה ביותר עבורך, רק אתה יכול לדעת. אבל מה שבטוח, זה שאתה צריך לנצל את ההזדמנות הזאת להתפתחות אישית, ואולי גם להתנעה מחדש של הנישואים שלך. אני מבין שאתה כרגע סובל, אבל זה רק שלב אחד בתוך תהליך ארוך.

ראשית, בוא נטפל ברגשות האשם שלך: מה שקרה לך מאוד טבעי. אחרי למעלה מעשור של זוגיות, נורמלי שתהיה בשל להתאהב במישהי אחרת. זה כמעט לא טבעי שזה לא יקרה. השגרה היא כח חזק מאוד, ונפש האדם צמאה לחידוש. יתכן שהזנחתם את הזוגיות שלכם, ומישהי אחרת נכנסה לתוך הואקום הרגישי שנוצר. עוד בעניין רגשות האשם - אתה לא אחראי לחיים של החברה שלך, וגם פחות אחראי ממה שאתה חושב, לחיים של אשתך. אז אל תעמיס על כתפיך יותר מדי. החברה שלך יכולה להפרד ממך אם רע לה, וגם אשתך יכולה לעזוב אותך אם היא רוצה.

שנית, בוא נטפל בפחד שלך, שקורה כאן משהו בלתי הפיך: זה שהיה לך רומן, לא אומר בהכרח שבינך ובין אשתך אין סיכוי לתיקון. להיפך. זוגות רבים מתאוששים מרומן של אחד מבני הזוג, ואלה שנשארו ביחד, מדווחים על זוגיות מחוזקת. המשבר מאפשר להציף דברים, ולדבר עליהם. לפתוח למשא ומתן מחודש דברים שהתקבעו, בבחינת סטטוס-קוו, ושאינם מתאימים יותר לאחד מבני הזוג. לפעמים זה נגמר בגירושים, אבל לא בהכרח. מומלץ ללוות תהליך כזה במטפל זוגי טוב.

שלישית, בוא לא נתכחש לכך שיכול להיות שהקשר שלך עם אשתך עומד להסתיים, וגם שיכול להיות שמצאת מישהי שמתאימה לך יותר מאשתך. להתגרש, אגב, זה באמת קשה, אבל שורדים את זה. אחרי תקופה (במקרה שלך הייתי אומר שנה, שנתיים) אתה תתאושש. אני מבטיח.

לדעתי, העובדה שאתם ביחד מגיל צעיר, ושזו מערכת היחסים הרצינית הראשונה שלך, עשויה להעיד שזו מערכת יחסים בוסרית, שלא מתאימה לך יותר, שנכנסת אליה צעיר מדי (בן 24 אם אני מחשב נכון), ואילו החברה החדשה שלך, שאותה הכרת בגיל 30+ מייצגת בחירה של הגירסה הבוגרת שלך. בחירה טובה יותר עבורך. גם העובדה שאתה מתאר קשר שמבוסס על אינטימיות ושיחות, ולאו דווקא על סקס, מחזקת לדעתי את האפשרות הזאת.

במישור המעשי, אני אומר כך: אילו היית מספר שהיה לך קשר מבוסס סקס, שהקשר כבר נגמר, ושאתה עדיין אוהב את אשתך, אז הייתי אומר שאפשר אולי לשקול לא לספר לאשתך. אתה תשמור את זה בבטן, תשקיע בשיקום נישואיך, ומה שהיא לא יודעת לא יפגע בה.

אבל היות ואתה מתאר קשר חברי, ריגשי, עמוק, שאתה לא רוצה להפסיק, ומצד שני, אתה עדיין לא בטוח שאתה מוכן לותר על אשתך, אז נראה לי שעדיף לך כן לספר לאשתך, להגיד לה שאתה חושב שיש לכם בעיות קשות, אבל שאתה רוצה לנסות לשקם את הנישואים שלכם, ולבקש ממנה ללכת לטיפול זוגי. קח בחשבון שזו לא תהיה שיחה קלה. למען האמת, זו לא תהיה שיחה אחת, אלא מספר שיחות לאורך כמה ימים. יתכן גם שתאלץ לישון מחוץ לבית כמה לילות.

בהצלחה.
 
הצלחת להפיח בי קצת תקווה

תודה לומאס. הדברים שלך גרמו לי להרגיש קצת יותר טוב.

היחסים שלי עם אישתי אינן תקינים. הם היו לא תקינים גם לפני הקשר החדש שלי. אבל זה היה כן זרז להבין המון דברים על עצמי, על הזוגיות שלי ועל המקום שלי בחיים באופן כללי.
באיזשהו מקום אני מאוד מזדהה עם מה שכתבת. הקשר הזוגי שלי התאים לי מאוד אי שם באמצע שנות ה-20 שלי, אבל לא הצלחנו לפתח אותו למקומות שיתאימו לשנינו. עם הזמן נאטמנו אחד כלפי השני ולעולם באופן כללי ובמקום להיות במערכת תומכת, הסתגרנו במגננה תמידית מהעולם. אנחנו התחלנו תהליך של טיפול זוגי. אבל אני לא באמת יכול לשתף במה שבאמת עובר עלי. בפגישה הקודמת המטפלת שאלה אם יש משהו בחיים שלי שמדליק אותי וגורם לי לניצוץ. הדבר היחיד שהיתי יכול לחשוב עליו זאת היא, אבל לא היתי יכול להגיד כלום. מלכוד 22...
 

LifeShort

New member
מזדהה ומחזק

ראשית אני מזדהה לחלוטין עם דבריך. כשאני קורא את התחושות שלך זה כמו שאני כותב אותם בעצמי. אנחנו לא באותה סירה אלא באוניה, באונית מסע ענקית, המסע של החיים. ובתוך אותה אוניה כולנו נמצאים וכולנו מתמודדים עם אותם רגשות שכל כך היטבת לבטא. אני יכול לעודד אותך ולספר שאשתי ואני היינו במקומות הכי נמוכים(נתפסתי) והייתי באמת במקום שלא הרגשתי כלום כלפיה. ובעזרת יועץ זוגי ועבודה עצמית הצלחנו לאחד את השברים ולמצוא את הדרך חזרה אחת אל השני. בשורה התחתונה כל הרגש שלך כלפיה תלוי בכמות ההשקעה שלך בה. אז יקירי תהיה בטוח שאפשרי להחזיר את המצב לקדמותו. אני לא הייתי ממליץ לך לעזוב ולהתחיל מחדש, זה לא בא בחשבון וזה גם לא יהיה טוב כמו מה שיש לך היום. יש לך בית, אשה שאוהבת אותך, ילדים. זה לא משהו שתשיג שוב בקלות. צריכים להמשיך להטלטל בסערה ולנסות למצוא ולשמוח עם דקות של רגיעה. בהצלחה והייה חזק. נ.ב. אני חדש פה התחלתי לעקוב לפני מספר ימים, אספר על עצמי בפוסט נפרד.
 
האוניה בהחלט גדולה. השאלה לאן אנחנו מפליגים.

תודה LifeShort.

המצב שלי שונה. יש לי בית ואישה אוהבת, אבל אין לי ילדים.
האם זאת רק התרגשות של רגע? האם אפשר לשכוח את כל העניין ובאמת להמשיך בחיים הרגילים כאילו שום דבר לא קרה?
הדבר האחרון שהיתי רוצה זה להתעורר עוד 10 שנים ולחזור בדיוק לאותו המצב ובדיוק לאותך התחושות, רק אז להתחיל מחדש יהיה הרבה יותר קשה.
ותודה על השיר!
 

לב אוהב2

New member
אני חושבת אחרת

אני חושבת ,שאם אין לך רגשות כלפי אשתך,זה לא יחזור בחיים כמו שהיה אפילו עם טיפול זוגי,אני אחת שניסה בעלה להחזיר האהבה שלי כלפיו בכל דרך אפשרית והוא נכשל,והסיבה ,מה שנשבר בנפש לא חוזר להיות שלם .... ולהתגרש גם לא בא בחשבון ,כי אתה כך תפגע באשתך נפשית...
 

לב אוהב2

New member
מה עשיתי

המצב אצלי אחרת,כי יש ילדים,אני חייבת לסבול ולהדחיק ,ולזרום,במצבך אני לא יודעת עד כמה אתה לא נהנה עם אשתך ,ולהגיד לך אם יהיה ילדים זה יהיה עוד יותר גרוע ,אבל מצד אחר ,את מי שאתה אוהב ומחבב ,אולי יהיה אותו מצב אחרי שתתחתנו ולרוב כן ,ואולי לא .
במצב שלי אני התאהבתי בגבר נשוי ,אבל שנינו מבינים שיש ילדים וצריך לשמור על המשפחות,לו לא היה אצלו ילדים ואני לא ,בטח הייתי מתחתנת איתו והוא איתי,כי האהבה שיש בינינו מאוד מיוחדת באמת,זה לא רק יחסי מין זה יותר מזה ,זה משהו רוחני כזה נשמה מחוברת לנשמה .... זה המצב
 

מתוקה311

New member
תגובה

זה שהוא יפגע באישתו נפשית הוא פוגע קודם כל בעצמו נפשית ואף אחד לא אמור להיות אחראי על הנפש של אישתו אלא היא בעצמה והוא צריך לדאוג לחיו במיוחד שאין לו ילדים ביחד
 

LifeShort

New member
משום מה

משום מה הבנתי מדבריך שיש לך ילדים, ולכן הייתי נחרץ בעניין של גרושין.
השאלה היא, האם יש לך רצון לשקם את הקשר בינך לבינה. במידה ויש לך את הרצון, אני בטוח שזה אפשרי(!).
בסופו של דבר, הרגש שלנו כלפי בן\בת הזוג שלנו נובע מכמות הנתינה והנאמנות שלנו כלפיהם. אז, תמיד אפשרי לשנות, גם אם זה קשה. אבל, ויש אבל גדול, אתה חייב להיות בעניין. אם אין לך את הרצון לגרום לזה להיות טוב יותר, זה בזבוז זמן.
ועדיין תשקול טוב את הצעדים שלך, אשה שאוהבת אותך באמת זה לא דבר של מה בכך..
בהצלחה.
 
למעלה