הי, חדשה כאן :)

הי, חדשה כאן :)

הי,
נעים מאוד..אני חושדת שלשני הבנים שלי יש צליאק..או לפחות רגישים למוצרי חיטה. רק שבדיקות הדם שקיבלנו לא ממש מאבחנות משהו בצורה מובהקת...
היום חזרו בדיקות הדם של אחד הבנים - אולי אתם תוכלו לעזור לי להבין מה זה אומר?

בדיקת אלרגיה
IGE - 1095
אימונוגלובולין A תוצאה מעט גבוהה מהרגיל - 280
טרנסגלוט-מינז רק כתוב AB, לא כתוב שום מספר
גם CRP לא כתוב תוצאה

אין לי מושג איזה ערכים לחפש, או האם רופא קונבנציונלי הוא הרופא שאני אמורה לפנות אליו...האם כדאי לחפש גם רפואה אלטרנטיבית? שניהם סובלים כל הזמן מכאבי בטן, יציאות גרועות מאוד, הרגשה כללית גרוע, חולשה וכו...
הפסקנו מיומתינו חלב רגיל, חלב סויה ויש שיפור קל. (אני אובחנתי ע''י מישהי שעשהתה התמחות בדיקור ורפואה סינית..לא אוכלת לחם או שותה חלב כבר שנים). לכן חושדת שזה תורשתי ויש להם את מה שהיה לי...

אשמח לרעיונות למי אפשר לפנות? האם תוצאה תקינה?

יום טוב :)
 

net the jet

New member
הי, איזה קופתחולים את ? אולי עוד תקבלי תוצאות של

הטרנזגלוטמינז- כי זו התוצאה שצריך.
בכל מקרה לפנות לרופא משפחה כי הוא הקו הראשון באיבחון צליאק. במדיה ויש תוצאות חריגות, הוא אמור לשלוח להמשך בירור אצל רופא גסטרו.
כמה דברים חשובים- בבירור למחלת צליאק חייבים (!) להמשיך לאכול גלוטן ! אחרת עשויה להתקבל תוצאה שלילית שגויה. אז לא להפסיק.
&nbsp
לגבי רפואה אלטרנטיבית וצליאק- צליאק זוהי מחלה אוטואימונית בה הגוף תוקף את עצמו, בגלצ חוסר אנזים מסוים, והדבר מתבטא בדלקת במעיים. הפתרון הוא אף ורק דיאטה נטולת גלוטן ב 100%, לא תרופות, לא דיקור, לא רפואה סינית, לא שום דבר אחר.
&nbsp
רגישות למאכלים אחרים: חלב, סויה ואולי עוד דברים, לא חייבים להיות קשורים בהכרח, אבל לעיתים, חולי צליאק סובלים גם מהם, במיוחד בשלב הראשוני אחרי איבחון ( לפני שהמעי מחלים ) , ואחרי תקופה של דיאטה ללא גלוטן הם יכוליים לחזור ולאכול את הדברים האילו. לפעמים יש פשוט עוד רגישות ( לא חסר חולי צליאק שרגישים לעוד דברים) אבל חשוב לציין שיש הבדל גדול בין " מחלה", ל" אלרגיה" לרגישות"
מחלה- זה לא משהו שניתן להפטר ממנו ( מחלה אוטאימונית זא ) אבל ניתן לטפל ( אם בדיאטה כמו בצליאק , או במחלות אחרות עי תרופות ) חוסר המנעות ( אכילת גלוטן במקרה של צליאק ) ישמיך לגרום לדלת במעי, מה שיביא לדברים אחרים לא טובים, בינהם הסיכוי לחלות בעוד מחלות אוטואימונות ואף סיכויים גולים יותר לסרטן.
&nbsp
אלרגיה זה כבר סיפור אחר לגמרי, ויש כל מיני אלרגיות, וטיפולים שונים מעבר להמנעות.
&nbsp
רגישות למזון כלשהוא ( חלב, גלוטן, סויה ועוד ) היא גורם לאי נעימות ( נפיחות בבטן, גזים, בעיות עור ואולי עוד דברים ) אבל, וזה החלק הכי חשוב- לא נגרם נזק לגוף מלבד אי הנעימות. זא, שאם משהו רגיש לסויה אוכל משהו עם סויה, הוא אולי לא מרגיש לא טוב ( שזה לא נעם ) אבל זה לא יגרור אחריו בעיות רפואיות.
&nbsp
בקיצור- חשוב לעשות איבחון מדויק עי רופא משפחה ( רפואה קונבנציונאלית ) ובמידה וזה צליאק- להמנע . אם זה רק רגישות ( וזה אפשר אולי לקבוע אחרי שעושים את כל הבדיקות והכל יוצא בסדר, לנסות להמנע ולראות שזו באמת הבעיה, אז אפשר להעזר ברפואה האלטרנטיבית ( לא ברור לי בשביל מה בדיוק ) אבל כל אחד ישעה מה שטוב לו.
&nbsp
בהצלחה
 
למעלה