Ynet: המלצת משרד הבריאות לסבסד מזון לל"ג לצליאקים

net the jet

New member
ממש לא בקרוב.... אילו אולי המלצות, אבל בנתיים אף אחד לא

מקבל את ההמלצות, ככה שאין על מה לשמוח בנתיים.
 

Ccyclist

Well-known member
Ynet: המלצת משרד הבריאות לסבסד מזון לל"ג לצליאקים

http://m.ynet.co.il/Articles/4927674

יש תגובות בורות ואיומות, והתנגדות משרד האוצר להמלצות משרד הבריאות נשמעת בלתי מיודעת אף היא.

שימו לב לעובדה מעניינת בהשוואה להפרשי המחירים במדינות אחרות- בבריטניה שני מוצרי בסיס שנבדקו היו בהפרש של 11% בלבד. הסיבה לכך היא שרשתות הסופר הגדולות בבריטניה מייצרות מוצרי רשת ללא גלוטן והן יודעות איך לייצר באיכות ובזול. כמובן שישנם מוצרים יקרים והבדלי היצע בין הרשתות השונות (אני תמיד עושה סיבוב בין 3 רשתות עיקריות למוצרים שונים). באנגליה יש סיבסוד מצומצם מאד למוצרי לל"ג לחולי צליאק עם הכנסה נמוכה בלבד, לא לכלל הצליאקים. המגוון הרחב נשען שאני מצלם לפורום מדי פעם נשען הן על חולי צליאק, הן על רגישים לגלוטן והן על אנשי הטרנד.

בארץ נראה שהכנסת המוצרים לפיקוח ועידודם (כולל עידוד יבוא וחיסול ה"עלולים להכיל" ע"י איסור על זיהום משני בפסי ייצור של מוצרים שאין במרכיביהם הרשמיים גלוטן) תעזור להוזלת המחירים בדומה למצב במערב אירופה במקום מערכת קיצבאות שתסבסד את המחירים הגבוהים ותמנע ייצור יעיל וזול.
 

טליאמתי

New member
קראתי את הכתבה אתמול והאמת היא שמנסיון העבר

עד שזה לא חתום, סגור ומתחיל לפעול, אני נשארת בסקפטיותי.
חווינו לא מעט ציוני דרך מהסוג המעודד וה"הנה אנחנו כבר שם" שנדחו/בוטלו בגלל סיבות כלשהן.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
אני חושב שחזית מאוחדת למלחמה בזיהום משני תשיג יותר תוצאות.

איחוד בין אגודות האלרגיה השונות ודרישה לסטנדרט אחיד בו מרכיבי המוצר יהיו אלו שברשימת הרכיבים בלבד ללא זיהום משני תהפוך את החיים לקלים יותר תוך הפיכת כמה שיותר מוצרים סטנדרטיים לברי צריכה עבור כולנו.
&nbsp
אני עד לתהליך כזה במספר סופרים בספרד. בסופר מסויים (Mercadona) זה הגיע לרמת נפוצות כזו שאם יש מסטיק או שוקולד בקופות שאמור לפתות את כולם אני לא צריך לקרוא מרכיבים כי היצרנים טרחו לשים סמל Sin Gluten על קידמת המוצר.
&nbsp
הנגשת מוצרים רגילים ע"י סטנדרטים גבוהים יותר מאפשרת מגוון רחב יותר. כמו כן היא גורמת ליצרנים לחשוב אם להשתמש במרכיב אלרגני או מרכיב שאינו אלרגני - למשל עיבוי עם קמח תירס או אורז במקום קמח חיטה כשלא מדובר במרכיב עיקרי שחיוני למוצר. כנ"ל אגוזים, ושאר המרכיבים האלרגנים.
&nbsp
כאשר המרכיב האלרגני הוא חלק חיוני מהמוצר (לחם חיטה, חלב, ביצה) אני מקבל שהוא תמיד יהיה במוצר.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה