אדם ש"מסביר" לי ש"הגלוטן נוצר בבצק"

Ccyclist

Well-known member
אדם ש"מסביר" לי ש"הגלוטן נוצר בבצק"


פעם שניה בשבוע שאני שומע את "ההסבר המלומד" למרות שהסברתי שמדובר בחלבון שנמצא בדגנים באופן טבעי. אם אשמע את השטות הזו פעם שלישית עוד אצרח. אני אמור להתארח שם באיזה שלב.
 

Ccyclist

Well-known member
ומסעדה שלא חושבת שמי שאוכל בורגר לל"ג הוא בן אדם שלם

בגלל שאני לא יכול לאכול במקדונלד'ס או בורגר קינג הספרדיים (גם לפני הגילוי לא יכלתי כי אין להם קונספט של צמחונות) יצאתי היום למה שהיתה אמורה להיות ארוחה ברשת בורגרים ברמה קצת יותר גבוהה שיש בה גם לחמניות ללא גלוטן וגם המבורגרים צמחוניים ללא גלוטן של Quorn כדי להראות לבעלי שכאשר המקום עושה מאמץ אני יכול לאכול אוכל נורמאלי.
&nbsp
אבל למקום לא היה מושג שאדם שאוכל המבורגר צמחוני ללא גלוטן ירצה לאכול גם צ'יפס או קינוח. הסבירו לי שאי אפשר לאכול את הצ'יפס כי יש זיהום משני בשמן, ובקינוח הסבירו לי שאפילו בגלידה יש גלוטן ( איך ??? ).
&nbsp
זה כאילו שהם מוכרים מוצר כי זה טרנד אבל אין להם מושג ירוק שהם מוכרים את זה ללקוח שרוצה לאכול ארוחה שלמה. מעצבן ביותר.
 

טליאמתי

New member
זאת בדיוק הסיבה בגללה טרנד האכילה ללא גלוטן בשם "הבריאות"

לא תמיד משחק לטובתנו.
על פניו נראה שזה מה שהיה אמור לקרות. שיהיו הרבה יותר אפשרויות עבורנו לאכילה בחוץ.
אלא שמה שקורה הוא שלא כל מה שמוגדר כללא גלוטן הוא מספיק כשר עבור צליאקים.
אני בטוחה שאנשי הטרנד לא בודקים האם השמן של הצ'יפס נקי מגלוטן או האם יש גלוטן בגלידה (כי באמת...למה שיהיה?)ולכן המקום עצמו מספק להם למעשה את צרכיהם מא' ועד ת'. ארוחה ללא גלוטן מלאה.
גם אם חשבנו שהמחירים ירדו בזכות הטרנד- מספיק לעשות סיבוב בסופר ולהבין שזה לא קרה.
הדבר היחידי שהרווחנו הוא שמגוון המוצרים גדל בצורה משמעותית.
גם טוב:)
 

Ccyclist

Well-known member
באירופה מוצרי זיהום משני מוגדרים "עלול להכיל"

והמלצריות אמרו לי מיוזמתן שאני לא יכול לאכול אותם. חלק ניכר ממה שלמדתי על גלוטן סמוי בשנה הראשונה לגילוי היה מאנשי צוות במסעדות ובתי ממכר לאוכל שכל איזכור של המילה גלוטן גרם להם להצביע גם על הגלוטן הסמוי.
&nbsp
ככה זה כשיש חובה חוקית ליידע על אלרגנים וחובה לקטלג כל מאכל ומאכל כ " מכיל / עלול להכיל / ללא ".
&nbsp
במקרה הזה מימשלא חשבו היו מי שיצרו את התפריט.
 

Ccyclist

Well-known member
הרגע הזה שטיסה בת מספר שעות דו ספרתי נמצאת באופק...

(הכל בשירשור שלי כדי שלא להציף את הפורום במספר שירשורים במקביל)
&nbsp
ידעתי שיום אחד תגיע הטיסה הזו, אבל עכשיו היא בטווח של חצי השנה הקרובה. אני גם צמחוני וזה אומר שבכל החברות שחיפשתי ליעד ישנה ארוחה צמחונית וארוחה ללא גלוטן, ואין הבנה כלשהי שצמחונות אינה מחסנת מפני אי יכולת לאכול מאכלים מסויימים.
&nbsp
אז כרגע אני אחרי השלב שנוברים באתרי חברות הטיסה במשך דקות ארוכות עד שסוף סוף מוצאים את טופס הקשר ואני ממתין לתשובות לגבי אופציות האכילה כדי שאדע באיזו חברה לבחור.
 

Ccyclist

Well-known member
עידכון א: החברה הלא מערבית לא הכי מבינה מה אני רוצה מהם

הבחירה ליעד זה היא בין כמה חברות מערביות וחברה אחת שאינה מערבית. מבחינת הנוחות באתר החברה הלא-מערבית כללה לינק פשוט ליצירת קשר בעוד שהחברות המערביות הצריכו חיפוש ארוך באתריהן, והחברה הלא מערבית חזרה אלי פעמיים, אז את זה אפשר לציין לטובה.
&nbsp
לרעה אני חייב לציין למי שענה לי שלח לי את פירוט סוגי המזון הצמחוני בחברה מבלי להבין מה משמעות העובדה שאינני יכול לאכול גלוטן. ניסיתי להסביר את העניין וקיבלתי תפריט כללי.
&nbsp
לא שאין אנשים מערביים שלא מבינים שאדם יכול ליפול לשתי קטגוריות.
 

טל1492

New member
להבנתי קטגוריות הארוחות נקבעות על פי יאטא IATA

אולי שווה לפנות אליהם?
 

Ccyclist

Well-known member
אולי יש מקום לפנייה אך כקבוצה (אינני הצמחוני היחיד בפורום).

לא שזה ישנה בטווח של החודשים הבאים אבל בגדול זה עניין מעצבן שהם לא נותנים לצמחונים להיות בני אדם עם אי סבילות למזונוצ המוגדרים כאלרגנים.
 

d a p h n a

New member
זה אולי לא נעים לשמוע, אבל אין מה לעשות

בחירות האוכל בטיסות מוגבלות, ויש קטגוריות מוגדרות מראש. מי שנופל ליותר מקטגוריה אחת, נמצא בבעיה שהמערכת לא יכולה לפתור אותה, כי זה לא שמכינים מנה ייחודית בשבילך בשביל הטיסה שאתה עולה עליה. מכינים בשדה התעופה מנות בכמויות גדולות בשביל כל הטיסות שיוצאות.
&nbsp
במקום לריב עם המערכת, בשביל לקבל מנה של אוכל לא טעים במיוחד, פשוט תביא לך מהבית אוכל לטיסה. זה לא כזה מסובך. כמה סנדוויצ'ים, או כלי עם אוכל שטעים לאכול גם פושר.
 

Ccyclist

Well-known member
טכנית ישנן אופציות רלוונטיות שניתן לקחת מארוחה לארוחה.

בחברה הספציפית הזו האופציות הצמחוניות כוללות מנה ראשית על בסיס אורז ולכן אם הם מוכנים לקחת את המנה הראשית מהמגש ללא גלוטן ולהחליפה במנת אורז צמחונית (עם כל השאלות הרגילות על מרכיבים וזיהום משני) בהחלט אפשר להרכיב מגש רלוונטי מהאופציות העומדות לרשותם. מה גם שלא מדובר בחברה ספרדית אז רוב הסיכויים שמה שמסביב כמו הסטארטר וכו' ממילא לא יכללו בשר או דגים, אני אוכל ביצים וגבינות.
&nbsp
אין צורך לבשל לי משהו מיוחד אלא לאפשר בחירה של מגש ג עם מנה ראשית צ 2.
&nbsp
אני נמצא מעל שעה וחצי נסיעה משדה התעופה הרלוונטי כך שאוכל מהבית יצטרך להחזיק 3 שעות עד שאתיישב במושבי שבמטוס או עד 4 - 5 שעות ומעלה מכך עד שיגישו את הארוחה. זו לא בדיוק אופציה.
 
למעלה