בישולים ואפיה ללא גלוטן בתל אביב

koka1960

New member
בישולים ואפיה ללא גלוטן בתל אביב

לאחרונה אשתי אובחנה כצליאקית , על מנת שלא ניכשל ובטעות נגרום לה לאכול מזון עם גלוטן החלטנו שכל המשפחה תאכל רק מזון ללא גלוטן .כשהתחלנו ליישם את ההחלטה נתקלנו בקושי במציאת ורכישת מזונות ללא גלוטן וכאשר כבר מצאנו המחירים היו גבוהים משמעותית , מכיון שבהכשרתי אני שף החלטתי להרים את הכפפה והתחלתי לבשל מזון מתאים , לעתים המנות יצאו לא כל כך אסטטיות אך עם הזמן ורכישת הנסיון הולך ומשתפר . אני מכין כל מזון שעולה על הדעת ,פסטות,פשטידות ,קישים,מאפים,תבשילים כמו גולש , פאיה,חמין,רגו,חרימה,צלי בקר וכו.מספר חברים שגם במשפחותיהם חולי צליאק שמעו ובקשו שאבשל להם מדי פעם ארוחות ללא גלוטן (בעיקר לילדים) , מכאן עולה השאלה, האם כדאי כלכלית לבשל למספר רב יותר של אנשים מזון שהוא בבטחון לא מכיל גלוטן , התשובה היא בידיכם , על מנת שאוכל לבדוק היתכנות וכדאיות עסקית אנא אמרו לי אם הייתם מעונינים לקנות ארוחות מוכנות עפ בחירתכם וכמה מנות להערכתכם תקנו במידה וכמובן יערב לחיככם בחודש ( מנה=ארוחה מלאה = מנה בשרית,מנת פחממות, מנת ירק מבושל/מרק ומנת ירקות חיים )המחיר יהיה שווה לכל נפש ואם יהיו משפחות שידם אינה משגת אעשה מאמץ ואמכור להם במחירי עלות.בהמשך אתמחר פשטידות וקישים ,עוגות ולחמים.אם ההענות תהיה מספקת אוכל לפתח בהמשך מטבח מוסדי שיענה על צרכי משפחות רבות יותר. כתובת המייל שלי birigal@ hotmail.com תודה
 

טליאמתי

New member
ברוכים הבאים
ובהצלחה לצליאקית הטריה:)

במשפחה שלי-ארבע הצליאקיות לא זקוקות לאוכל מוכן אבל לדעתי אם מישהו יצטרך על בסיס קבוע- הגיוני שהספירה תהיה של מנה ליום.
ד.א. הייתה מישהי ששאלה לפני זמן קצר לגבי הנושא הזה עבור אביה הצליאקי אמנם באיזור הדרום אבל נראה שיש הזקוקים לזה.
&nbsp
הערה לגבי ההערכות המשפחתית:
למרות שאני יודעת שיש משפחות שנוהגות כך ונכנסות, לאות הזדהות עם הצליאקי לתזונה נ"ג גורפת, לדעתי זה ממש לא כדאי מבחינה רפואית.
כשיש צליאקי אחד במשפחה, מומלץ לעשות בדיקות צליאק לכל המשפחה מדרגה ראשונה בכל שנה-שנתיים כשיגרה (מכיוון שצליאק היא מחלה גנטית ויכולה להתפרץ בכל שלב ובכל גיל גם אם אין סימנים).
כאשר כולכם אינכם אוכלים גלוטן באופן קבוע מן הסתם, כאשר תעשו את בדיקות הבקורת הקבועות לא יתגלו בגופכם נוגדני צליאק ולא תוכלו לדעת האם המחלה התפרצה אצליכם או האם הסיבה שאין לכם נוגדנים היא ההמנעות מגלוטן.
יש שיגידו שאם ממילא נמנעים מגלוטן וממילא אין תרופה לצליאק אלא ההמנעות מגלוטן- אין משמעות לידיעה.
לדעתי זאת טעות לחשוב כך מפני שאדם צריך לדעת מה קורה אצלו בגוף לדוגמה:הצליאק עלול להביא אתו עוד מחלות וחשוב להבין את המקור שלהן ולטפל בהתאם. כמו כן, מי שנמנע מגלוטן מסיבת דיאטה/הזדהות ולא בגלל צליאק עלול לעגל פינות(דבר שאינו בא בחשבון לצליאקים מפני שהוא גורם לנזק מצטבר).
&nbsp
 
למעלה