לא על הלחם לבדו

לא על הלחם לבדו

היי


אני זקוקה לעצה בנושא שיראה לחלק מהאנשים פה אולי קצת מוזר, אבל זה מחרפן אותי כבר יותר מדי זמן: יש לי חברה יקרה שאני מתארחת אצלה לארוחות לעתים קרובות יחסית. היא בשלנית מצטיינת שמאמינה גם בבישול בריא כך שנדיר עד נדיר מאוד שאני לא יכולה לאכול את רוב מה שהיא מכינה, ולפעמים אפילו כל הארוחה שהיא מכינה נטולת גלוטן למעט לחם שמגישים בצד - יש קטע כזה אצל אנשים מסוימים שארוחה לא נחשבת שלמה בלי לחם, זה קטע יהודי כזה, ואני כבר שנים מנסה להיאבק בזה וכל פעם מבהירה מחדש שבאמת אין צורך לארגן לחם בשבילי וגם לא פריכיות אורז (שזה בכלל הזוי - יש ארוחה מושקעת ומפוארת ומתעקשים לדחוף לי ליד פריכיות...), אבל זה לא עובד, ואני מוצאת את עצמי כל פעם מחדש מול לחמניה גדולה שבלי קשר לטעם הלא מדהים שלה, זה ממש מיותר וגם עולה למארחת המון כסף וגם מצפים שאני אוכל הכל (אם כבר קנו והפשירו בשבילי...) וגם מושך תשומת לב, מה שמעיק בכללי אבל במיוחד כשיש אורחים נוספים, וגם - רחמים על הגזרה ועל מערכת העיכול שלי...

אני יודעת שזה נשמע כמו צרות של עשירים, ואני מאוד מעריכה את הכוונות הטובות אבל זה כבר נהיה מוגזם ואני מתחרפנת מזה כל פעם מחדש. הייתה פעם שניצלתי בזכות ההתעניינות של הילדים בלחמניה וכיבדתי אותם, ואז הם ננזפו ע"י ההורים שלהם שהם לא בסדר כי להם מותר לאכול את הלחם הרגיל ו"זו הלחמניה של מרצי", וגם בפעמים שהבהרתי מראש שלא יקנו ושאין צורך זה לא עזר לי, וזה נהיה אפילו יותר מעיק כשאנשים אחרים מצטרפים למקהלה ו"משכנעים" אותי שאין לי מה להיות מנומסת ושגם לי מגיע לאכול לחם...

יש למישהו רעיון יצירתי מה ניתן לעשות? כי להגיד במפורש לא כל כך עזר, והאמת שלא רק עם החברה הזאת זה קורה, וזה כבר קרה לי גם עם אנשים מאוד לא קרובים - כולל חברה של חברה שעשתה לי פאדיחות בארוחה שאירחה, הבחורה חצי שפית ודאגה לבופה שלא היה מבייש בר מצווה ורוב המנות היו נטולות גלוטן, ובכל זאת היא באה והכריזה לפני כולם שיש לה פריכיות אורז בשבילי - וגרמה לחלק נכבד מהאורחים לתהות איזה סוג הפרעות אכילה יש לי שנדרש לדאוג לי לפריכיות אורז בסיטואציה כזאת.
 

hillator

New member
פשוט לבקש ממנה

שלא תארגן לך דברים בנפרד. אני תמיד אוסרת על אנשים לארגן לי בנפרד כי זה גורם לי להרגיש לא בנוח .
 
לבקש לא עזר כאמור


לא איתה וגם לא עם אחרות. על מנת שתביני את האבסורד - לא התארחתי אצלה במשך תקופה ארוכה בגלל סיבות שונות, וכשהיא הזמינה אותי אחרי תקופה בכוונה לא אמרתי לה כלום כדי שלא תכין כלום במיוחד - "לרוע מזלי" בעלה זכר את הנושא, ואמנם באותה פעם הם לא הספיקו להיערך והתנצלו מליון פעם, ועניתי להם בצורה ברורה שאין על מה להתנצל ושלא סתם לא אמרתי כלום ושבאמת אין שום סיבה לארגן לי לחם/פריכיות אורז כשיש כל כך הרבה אוכל טעים... ובכל זאת החל מהארוחה הבאה הסיטואציה הקבועה הייתה כמו שתיארתי, למרות המחאות הרבות והחוזרות שלי.
&nbsp
 

hillator

New member
פעם הבאה תגידי שאת

שונאת לחם ללא גלוטן ופריכיות ולא אוכלת את זה ולכן אין למה לקנות.
 
זה לא כל כך עובד לצערי

עם הקטע של הפריכיות זה בכלל הזוי, כי עוד לא יצא לי להכיר אנשים שבאמת אוהבים פריכיות ושנוהגים לשלב אותן בארוחה של ממש, וכשמוגשת ארוחה מפוארת ומושקעת זה ממש הזוי להתעקש להביא פריכיות אורז.
 

טליאמתי

New member
כמה טוב לראות אותך כאן
:)

במקרה שאת מתארת, כאשר כל הסבר ובקשה אחרים לא עשו את העבודה, כאשר ברור לך שזה ימשך ושלא תוכלי לשנות את זה (כי כמו שאמרת: נושא הלחם הפך להיות כנראה תופעת על וקצת קשה למגר תופעות על) לא נעים לומר אבל הייתי פשוט משקרת. כן כן... פשוט שקר טוב וחד משמעי כמו "אסור לי לאכול לחם/פריכיות" "זה משהו רפואי" (עם זה לא מתווכחים כשזה נאמר בצורה חד משמעית ואם תוסיפי אנחה פולנית זה יעשה את העבודה מצויין
).
אני לא בעד שקרים, ממש לא. אין סיבה להשתמש בהם בד"כ אבל במקרה הזה כששום דבר אחר לא עוזר וזאת תופעה שחוזרת על עצמה בתדירות גבוהה ולכן מעיקה עלייך וכשהשקר לא יזיק לאיש ויעזור לך...לכי על זה.
&nbsp
אני מודה שיש מצבים, לא רבים אבל יש, בהם אני מעגלת פינות בדרך הזאת על מנת להמנע מטרחנות סביבי שבאה אמנם ממקום טוב ומאוד אכפתי אבל גורמת לי ל'כאב ראש'.
&nbsp
&nbsp
 
רעיון לא רע!

אם כי... אני מניחה שבמצב כזה אני אצטרך לתת הסבר למה לא, כי אז ירצו לוודא שלא מכניסים את המרכיב הבעייתי הנוסף למאכלים שמכינים, או יותר גרוע - יחפשו לי תחליפים אחרים... אני אנסה לחשוב איך אני מנסחת את זה.
&nbsp
דרך אגב - בתקופה שהייתי בדיאטה חשבתי שזה יכול לתת מענה לנושא, אבל לא רק שזה לא עזר, זה הוביל לקטעים אפילו יותר לא נעימים כמו חקירות מה בעצם אני אוכלת בתפריט הדיאטה אם גם ככה "אסור לך לאכול כלום", או ניסיונות פולניים לדחוף בכל זאת "תחזרי לדיאטה מחר" וכדומה.
&nbsp
תודה

&nbsp
 

hillator

New member
זה כבר תגובה

לכל בן אדם בדיאטה ללא קשר לצליאק שאני ספציפית לא אוהבת
 

טליאמתי

New member
נכון מפני שצריך לאפשר ולפרגן לאדם שמחליט ללכת בדרך

שונה, להמשיך בה ותוך כדי, לא להמנע מחברה.
הצטרפתי לשומרי משקל לפני חודשיים ובשבוע הראשון חוויתי מס' תגובות מהסוג שמרצי מתארת. לא אפשרתי לזה להמשיך. מכיוון שיש לי מראש ניסיון של תזונה שונה בגלל (או בזכות) הצליאק ושל כל מני תגובות הזויות לזה, פשוט חתכתי. הודעתי באופן חגיגי שמכיוון שהתזונה שלי 'מורכבת' אני מביאה לכל מקום את האוכל שלי ובבקשה לא 'להתחשב' בי. זה כולל משפחה, חברים ועבודה.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
תזמיני אותה אלייך שתראה מה את אוכלת.

העניין עם זה שאת מספרת מה לא הוא שהם לא יודעים מה כן. אז הם יוצאים מגדרם כדי לקנות את מה שמהיכרותם השטחית עם ההגדרה אמור להתאים לך לפי הבנתם (אני צמחוני, כמות הירקות שאנשים קונים לי במקום תחליפי בשר, שהם בעצמם שדה מוקשים בגלל הגלוטן).
&nbsp
צאי עם החברה הזו לסושי, הודי או סיני - מקומות שזו פדיחה להגיש בהם לחם. תמשיכי לאירוח אצלך גם אם אינך בשלנית כמוה (הארוחה יכולה להיות חלק משני מהסיבה לביקור) או סתם לקפה תוך הזמנה להציץ לך במקרר. כך היא תבין שיש מגוון עשיר שאת כן אוכלת ומה רגיל לאכול אצלך.
&nbsp
אני אישית לא נוגע בתחליפי לחם לבנים כי יש להם טעם של קלקר. אני גם בטוח שרובם דחוסים יותר מלחם רגיל וכשאני מסרב להם אני מסביר שהם דחוסים "כמו 2-3 פרוסות לחם רגיל שדחסו אותם יחד". החומים טעימים יותר לטעמי במיוחד אם יש בהם זרעים כאלו ואחרים. יש משהו בטענה שהתחליפים מתאמצים מדי להראות כמו הדבר האמיתי על חשבון הטעם והמרקם ואפשר ללכת גם עם זה כדי להסביר מדוע את מעדיפה פשוט לאכול דברים שטבעית אין בהם גלוטן ולא חיקויים.
 
הם יודעים מצוין מה כן


כמו שכתבתי בהודעה הפותחת, בארוחות אצלם מטעמי בישול בריא נדיר למצוא מנות עם גלוטן, הם יודעים מצוין מה אני יכולה לאכול - הבעיה כאן היא שהם מסוג האנשים שבשבילם לחם זה הבסיס לארוחה, זה קטע יהודי כאמור, וגם אם כל מה שעל השולחן נטול גלוטן, נדרש בראייתם שיהיה לחם או תחליף לחם.
&nbsp
הזכרת לי קטע שהיה בחנוכה עם חבר שיש לו קטע דומה, שאחרי שהודעתי לו שלא יחשוב בכלל לקנות בשבילי סופגניות, והדבר היחיד שאני מבקשת זה סלט לא מתובל, הוא הודיע שידאג שלפחות יהיה לי לחם לאכול יחד עם הסלט, וזה הגיע למצב שהודעתי לו שאם אני מגיעה ורואה לחם נטול גלוטן אני עושה אחורה פנה וחוזרת הבייתה. איתו זה עבד - אבל עדיין נדרשת תזכורת כל פעם מחדש.
&nbsp
אם כבר שאלת לגבי, אני בשלנית לא פחות מאותה חברה וכשאני מארחת כולם נהנים מארוחה נטולת גלוטן ומלחמניות שאני אופה, החברים שלי יודעים ממזמן שאפשר בקלות להכין ארוחה שווה ללא גלוטן ואותה חברה ספציפית כאמור מאמינה בבישול בריא בלי קשר אלי, ובכל זאת סוגיית הלחם קיימת.
 

hillator

New member
טוב אם הם עקשנים וחסרי הבנה

אופציה אחת לאיים כמו על אותו חבר שפעם הבאה שאת באה ורואה פריחיות את קמה והולכת.. למרות שקחי בחשבון שזה סתם יכנס לריב ולא היתי מפסיקה חברות של שנים על פריחיות אורז.

אופציה שניה לעלות מדרגה במתינות.. פעם הבאה שאת באה ורואה פריחיות לציין "איכססה לא סובלת את הקש הזה".. לא לגעת בזה.. וחצי מהזמן שאת מדברת עם אנשים לרמוז על זה שוב בעדינות אבל לא בצורה פוגעת.. לדוגמא.. "ואו שולמית לא תאמיני איך אני שונאת פריחיות.. זה כזה קש.. לא מבינה למה חושבים שחולי צליאק אוכלים את זה.. אצלי בתיק לא תמצאי אף פעם את זה או לחמניה ללא גלוטן.. רק הטעם עושה לי בחילה שאני מקיאה יומים כמו אישה בתחילת הריון.."
נראה לי אחרי זה לא יעיזו להביא לך יותר..
 

Ccyclist

Well-known member
האמת שה"לחם" הלבן הוא בטעם קלקר ואינני מבין למה נאבקים עליו.

 
פספסת בענק את הנושא

זה לא קטע של טובות, זו העובדה שדואגים לי בקביעות ללחמניות למרות שזה מיותר, אני לא אוהבת אותן, זה משמין ויוצר בעיות בעיכול - אני לא רואה שום היגיון בלהביא לחמניות בזמן שאני לא מעוניינת לאכול כאלו בארוחה ומאוד מפריע לי שהמארחים מתעקשים לדאוג לכאלו למרות הבקשות שלי - אז מה שאתה בעצם מציע זה לוודא שתהיה כמות כפולה של לחמניות, בזמן שמבחינתי המצב המועדף זה שלא יהיו לחמניות בכלל?
 

vered1111

New member
לבקש שקית... ואז להסביר שאיזה מזל שהיא דאגה לך ללחמניה, ככה

תוכלי לאכול אותה בהמשך היום/מחר, כי בדיוק נגמרו לך הלחמניות בבית או ששכחת לקחת לך צידה לדרך להמשך היום או כל תירוץ יצירתי אחר...
או לבוא עם כיסים גדולים ולדחוף חתיכות מידי פעם לכיס...
נשמע הזוי אבל לא נראה לי שהיא תבין...
בהצלחה!
 
למעלה