תשובה לטובה: ארקוקסיה=גלוטן/ללא גלוטן-חשוב שכולם יקראו

טליאמתי

New member
תשובה לטובה: ארקוקסיה=גלוטן/ללא גלוטן-חשוב שכולם יקראו

ראשית אני חייבת לציין את האדיבות והסבלנות של מי שדברו איתי. שתיהן היו מקסימות וחזרו אלי במהירות יחסית. בנוסף, טרחו להכנס לאתר העמותה, למדריך התרופות ולבדוק האם אכן, מופיעות שם תרופות שלהם (לאחר שציינתי זאת בפניהם בהמשך השיחה) קרדיט חשוב עבור אדיבות ורצינות לזכות MSD:)

אבל האמת היא שהתשובה שקבלתי הייתה לא מספקת בלשון המעטה וחשוב לי שכולם יקראו אותה.
לדברי MSD:
על הצרכן (במקרה הזה זאת טובה אבל זה יכול להיות כל אחד מאתנו)להתקשר אליהם, להשאיר הודעה, יחזרו אלייך ואז תצטרכי למסור להם את הטלפון/ שם של רופא/רוקח שאת בקשר אתו ורק לו הם יכולים למסור את התשובה האם מכיל/לא מכיל גלוטן.
לדבריהם, והקריאו לי חוזר של משרד הבריאות כך שזאת לא המצאה הזויה (למרות שזה הזוי לגמרי) יש להם אישור למסור אך ורק את המידע מעלון לצרכן ואך ורק לאיש מקצוע.
עכשיו (טלי חושבת בקול רם)...
מה שכתוב בעלון לצרכן זמין לצרכן כך שמה הצורך במסירת שם של בעל מקצוע? בשביל מה הסרבול המיותר הזה?
התשובה הייתה שזאת החלטת הרופא, בהנחה שהוא יודע שהחולה צליאקי כמובן, להנחות את החולה האם להשתמש בתרופה או לא.

בנוסף, הקריאו לי את הקטע בחוזר של משרד הבריאות שאומר שחברות התרופות חייבות לציין רק גלוטן ממקור חיטה (אם הוא מופיע ברכיבים כמובן) ולא את שאר מקורות הגלוטן כך שאם יש גלוטן ממקור שעורה אין חובה לציין אותו.
ציינתי שלמעשה אם התרופה מכילה גלוטן ממקור שעורה וזה לא מצויין כי החוק אינו דורש זאת, לכאורה נראה לצרכן הצליאקי שתרופה נקיה מגלוטן ומותרת לנו, האמירה הייתה 'זאת ההנחיה של משרד הבריאות'

האמת היא שאני עדיין לא יודעת איך להגיב לשיחת הטלפון שהתקיימה אתמול מפני שאם אלה אכן הוראות משרד הבריאות בקשר לסימון אך ורק גלוטן ממקור חיטה יש כאן בעייתיות מעבר לתרופה ספציפית.
 

טובה742

New member
ברור. יש בעייתיות.

קשה להאמין אם הרופא יודע. וכך החולה נשאר קרח מפה ומפה.
 

Ccyclist

Well-known member
אם התרופה מיובאת מאירופה תבררי שם.

ההגדרה של משרד הבריאות נשמעת כמו ההגדרה האמריקנית "מכיל חיטה" ותאימות עם ה FDA כדי לאפשר יבוא לפי סטנדרטים אמריקנים ירודים. באירופה יש חובה לציין המצאות גלוטן ולכן אם מתחכים אחרי יצרן אירופאי (באייר, גלאקסו וכו') אפשר לפנות אליהם ישירות ברשת (אולי באתרם הבריטי או האירי שיהיה באנגלית, ובלי לציין את מיקומך). אפילו אם זו חברה אמריקנית או טבע שווה לפנות לאתרם הבריטי או האירי (.co.uk או .ie ) כי הסניף הזה מחוייב לסטנדרטים אירופאים. אינני יודע בוודאות שדירקטיבת האלרגנים האירופאית תקפה לתרופות אבל יש סיכוי גבוה שכן
 

טליאמתי

New member
טוב לשמוע


 
למעלה