עזרה דחופה

happy papaya

New member
עזרה דחופה

שלום רב,

האם ניתן להשתמש ברוטב הנ"ל לקרוב שיש לי צליאק, רגישות לגלוטן?

תודה

 

dory141

New member
תשובה מניסיוני האישי כרגיש לגלוטן

אם יש מידע לאלרגנים וכתוב מכיל גלוטן, כדאי מאוד שלא. אם כתוב שעשוי להכיל גלוטן ומידת הרגישות בינונית מינוס (כמו אצלי), אפשר. אם אין כל מידע לאלרגנים, גם אפשר.
 

טליאמתי

New member
ההנחיה הרפואים אומרת לא לצרוך מוצר שכתוב עליו עלול להכיל

אלא אם מצויין במפורש שעלול/מכיל עד 20 PPM גלוטן.
מי שרגיש לגלוטן יכול לשחק עם הנושא.
לחולי צליאק אין את הפריבילגיה הזאת. אין להם דירוג ברגישות. אין 'רגישות בינונית מינוס'.
יש להם סף תגובה, סימפטומים, ברמות שונות אבל זה אינו אומר דבר על תגובת הגוף והנזק שנגרם לו כתוצאה מצריכה של גלוטן (גם בכמויות מזעריות). הנזק נעשה גם אם אין בכלל סימפטומים.
זה אסור חד משמעית מפני שאין לדעת האם כן או לא, מה כמות הגלוטן ומה הנזק שיגרם לטווח הארוך מצריכה קבועה של מוצרים שעלולים להכיל/אולי מכילים וכל ניסוח אחר.
&nbsp
 

dory141

New member
גם אצלי מילולית ההגדרה היא צליאק

אבל מעשית, אין שום בעיה עם זה. להיפך, רופא הגסטרו שלי שאני במעקב אצלו, מרשה לי גם לצרוך גלוטן פעם בחודש. אני פרקטי ואם הבחירה בין לא לאכול ללאכול גלוטן, אוכל גלוטן. כמובן שאני משתדל שלא ויש מאכלים שלהם אני רגיש יותר מאשר לאחרים, אז בהם לא אגע אף פעם.
אם לך ניתנו הוראות אחרות, תתייחסי אליהן ולא למה שכתוב בפורום. כדאי לשאול את אנשי המקצוע, אם יש אי הבנה או משהו לא ברור. המבקרים פה הם ברובם לא כאלה.
 

טליאמתי

New member
מעולם לא שמעתי שרופא 'מאשר' לצליאקי לאכול גלוטן פעם בחודש

ומכיוון שאי אפשר לדעת (אלא בתופעה מיידית) מה הנזק שנגרם לגוף של צליאקי מכמות מסויימת של גלוטן 'פעם בחודש'-אשמח לדעת מהם מקורות הידע של הרופא שלך מפני שעד כה לא קראתי מאמר/מחקר יחיד שאומר שההוראה שהוא נתן לך היא מסקנת אותו מאמר/מחקר.
&nbsp
שוב, ההוראה הגורפת של הרשויות הרפואיות בארץ וככל הידוע לי גם בחו"ל היא לא לצרוך גלוטן. בלי הנחות וכולל התייחסות לזיהום משני.
&nbsp
ותודה על התזכורת אבל אין צורך להזכיר מה מהות הפורום ומיהם המשתתפים בו. זהו פורום תמיכה ולכן ידוע לכולנו שהמשתתפים כאן אינם רופאים או אנשי מקצוע בנושא.
 

dory141

New member
הרגישות שלי כ"כ מינימלית שגם פעמיים בחודש זה בסדר

מדובר ברופא גסטרו מומחה, שלא נותן פטורים בקלות לבעלי רגישויות. יש מאכלים שאני כמעט ולא אוכל גם כשאני מרשה לעצמי, דוגמת מלבי (למרות שמאוד אהבתי את זה פעם). ברור שאם הייתי מקרה קשה, הוא היה אומר לי חד וחלק שאסור לי לאכול מה שמריח לי כמו גלוטן. שוב, אני מאמין (וגם הדיאטנית שלי) שאסור לעשות מזה דת. אם כתוב על האריזה שמכיל, לא נוגעים. כנ"ל, אם מבררים במסעדות ויודעים שמדובר באוכל אסור, לא מזמינים את זה או הולכים למסעדה אחרת. לא צריך להגביל את עצמי יתר על המידה ולתייג את עצמי כשונה, אלא להקפיד על מסגרת ככל האפשר. בסופו של דבר כל אחד אחראי על עצמו ונושא בתוצאות.
 

טליאמתי

New member
מה שאתה כותב עכשיו, שונה מאוד מההגדרה של 'מותר לאכול גלוטן

פעם בחודש' הקודמת שלך.
מה שאתה אומר הוא שאתה לא אוכל גלוטן בדיוק כמו כולנו.
בודק כל דבר כולל מסעדות ומקפיד על אי אכילת גלוטן כמו כולנו.
אם אתה לא מגביל את עצמך יתר על המידה אך מקפיד על המסגרת ככל האפשר (על פי הנסוח שלך)אך מקפיד על אכילה נטולת גלוטן- אני באמת מנסה להבין איפה נכנס כאן ה'מותר לאכול גלוטן פעם ואפילו פעמיים בחודש'.
מותר לאכול פעם בחודש...מה? ...בורקס? פרוסת לחם? עוגה גלוטנית?
או שאתה מדבר על מצבים בהם קורה שצרכת גלוטן פעם בחודש כי אותו מוצר (שבדקת והקפדת לגביו ככל האפשר) הכיל גלוטן ללא ידיעתך?
ומה פירוש: הרגישות שלי היא מינימלית? האם רגישות=תגובה לגלוטן?
אם כן, שוב, הנזק שנגרם לגוף אינו שייך לתגובה. הנזק הוא פנימי.
הצליאקיות שלי לא מגיבות בכלל לגלוטן, אני מגיבה לכל פירור-אין קשר למצב הפנימי אצל כולנו בזמן האבחון. לגדולה היה נזק עצום שכלל צפיפות עצם ירודה (בגיל 26), לצעירה היה נזק ברור אבל הרבה פחות מאשר לאחותה הגדולה ואני קבלתי צליאק עם תוספות שנולדו בזמן תהליך האבחון (לפני תחילת התזונה נ"ג).
איך בדיוק 'רמת הרגישות המינימלית' מתירה לאכול גלוטן פעם בחודש עם הבטחה שלא יקרה כלום?

רק להבהיר: אני לא מנסה להתנגח אלא להבין באמת ובתמים למה התכוון רופא מומחה שמתיר דבר כזה.
 
למעלה