מאפייה ללא גלוטן בגראן-וייה, מדריד.

Ccyclist

Well-known member
מאפייה ללא גלוטן בגראן-וייה, מדריד.

תשכחו מהאינסטינקט לחפש את המרנג היבש או המקורון ולשאול שאלות, כל העוגות בוויטרינה הן ללא גלוטן כך שמי שאין לו אלרגיות צולבות יכול לאכול את הכל, וכמובן שניתן לקבל מידע על חלב וביצים אם צריך. יש שם גם פריטים טבעוניים. המקום נמצא מרחק הליכה מהמלון אז אוכל שם פעם פעמיים. אכזבונת: אין שם מרנגה ספרדי קלאסי, אותו קרמבו ענק (גובה פי 2 מהמקובל בארץ) שאי אפשר לאכול את הגירסה הרגילה שלו כי בסוף מגיעים לעוגייה הרגילה. חבל מאד כי לפני שיוצרים מטעמים מכל רחבי העולם אפשר לתקן את הטעות הקטנה שקיימת במזון מקומי.









 

Ccyclist

Well-known member
ובנוסף- מגמת מזון לל"ג ארוז מראש בעייתית בספרד.

יש מקומות שמגישים אוכל לל"ג אך הוא אינו מיוצר במקום אלא מגיע במיכל סגור ומוגש קר או לפעמים מחומם בתנור לל"ג ייעודי, ואי אפשר לבקש שינויים. מאד בעייתי לצמחונים או שומרי כשרות כי מרבית המנות האלו מוכנות מראש עם חזיר. כך ברשת Rodilla כל הסנדביצ'ים לל"ג הם עם חזיר או עוף (הספרדים לא שמעו שאפשר להגיש גבינה לבד או עם עגבניה), ברשת Ginos שתי פיצות הלל"ג הן עם חזיר וכנ"ל שתי הפסטות (הערב אכלתי שם עוגיות לל"ג קרטוניות שטובלים בגבינה והיה סיפור של עשרים דקות לבקש קצת פיטריות קצוצות - תוספת פיצה סטנדרטית שם - מהמלצרית שלא בדיוק אמרה אם המטבח הסכים להגיש אותן או לא) וברשת Vips כל הסנדביצ'ים והמאכלים הלא מתוקים לל"ג שוב על טהרת החזיר המוכן מראש.
&nbsp
חשוב לי להסביר שכך זה הוכן מראש וכך הם שולחים את זה מהמפעל למסעדות הרשת כדי שתבינו מדוע אי אפשר לבקש מהמטבח "להכין בלי".
&nbsp
¡In Spain no one can hear you scream!
 

Ccyclist

Well-known member
מפית "טלאי כחול" לל"ג ברשתות Vips ו Gino's

הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות. בשתי הרשתות שציינתי בפוסט הקודם מסמנים את המקום של מי שמזמין אוכל לל"ג עם המפית הבאה:

 

Ccyclist

Well-known member
הרשת הזו נמצאת רק במדריד ומרבייה, ולא חצתה את הגבול הקטלאני.

מעולם לא הייתי בברצלונה, המלצותי לעיר הן לרשתות הסופר הגדולות שקיימות בכל תחומי ספרד. מבחינתי העיר נמצאת במרחק טיסה הן מאנגליה והן מהקוסטה דל-סול. אציין גם שבתפריט הלל"ג של מסעדות הרשת עם "הטלאי הכחול" ישנם שני לוגואים - זו של אגודת הצליאק הספרדית וזו של אגודת הצליאק הקטלאנית.
&nbsp
לינק לאגודת הצליאק הקטלאנית (בשפה הקטלאנית, אך מכיל רשימת מסעדות): http://www.celiacscatalunya.org/index.php
&nbsp
לינק מדריך על אכילה לל"ג בברצלונה נכון ל2014 המסקר מסעדות וכן מאפיות לל"ג (בעת ההכנות לדירקטיבת האלרגנים האירופאית שהוחלה מ2015 והלאה):
http://www.guirigirlinbarca.com/culture/gluttons-guide-gluten-free-barcelona
 
למעלה