דרמטיטיס בחזה ובצדי הצוואר

דרמטיטיס בחזה ובצדי הצוואר

שלום.יש לי צליאק, אסטמה וכמה אלרגיות. בגלל צליאק אני אוכל במבה בלי גלוטן. מדי פעם מופיעה לי דלקת של עור בחזה ובצדי הצוואר ובצורה לא משמעותית בכמה מקומות אחרים. המרכיבים העיקריים של במבה בלי גלוטן זה בוטנים ותירס. יש מצב שיש לי אלרגיה לדברים האלה? איך היא מתבטאת? תודה לכל העונים (נכונה) :)
 

טל1492

New member
ייתכן שזאת אלרגיה

אלרגיות קלות יכולות להתבטא בעור כפריחה וגירודים האם יש חשד לקשר בין אכילה של במבה (רוב הסיכויים שהאלרגיה היא לבוטנים כי אלרגיה לתירס היא מאוד מאוד נדירה עד כדי כך שלא מתייחסים אליו כאלרגן ולא כותבים אותו כלל כאלרגן). אם קיים קשר סיבתי בין חשיפה לבוטנים לפריחה שווה ללכת לרופא אלרגיה שיכול לבצע טסט עורי ולבדוק את הנושא.
יש לציין כי אלרגיה שכיום היא קלה ואיננה מטופלת (הימנעות מחשיפה ממש כמו בגלוטן) יכולה להחמיר מחשיפה לחשיפה ולהיתדרדר אפילו לתגובה אנאפילקטית מסכנת חיים (שלא כמו בצליאק) לכן חשוב מאוד לשלול קיום של אלרגיה.
 

d a p h n a

New member
כדאי לעשות בירור אבל לאו דווקא תמצא סיבה

בן זוגי (הצליאקי) סובל מזה כמה שנים מפריחות שונות שנראות כמו אקזמה או דרמטיטיס (שהתחילו כמה שנים אחרי שהוא אובחן עם צליאק והפסיק לצרוך גלוטן). זה בא והולך, לעיתים מחמיר מאוד, לעיתים כמעט ונעלם, וגם אחרי שנים של בדיקות, בירורים, טסטים לאלרגיות ועוד, לא הצלחנו למצוא שום הסבר או גורם ושום פתרון משמעותי.
 
אצלי בול אותו סיפור!

גם אצלי זה התחיל כמה שנים אחרי איבחון צליאק וגם אני אחרי כל הבירורים לא מצליח לגלות את הסיבה לזה וגם אצלי פעם זה נעלךם לגמרי ופעם מחמיר! איזה קטע!
 
למעלה