שאלה על חביתות וגזים

Ccyclist

Well-known member
שאלה על חביתות וגזים

אחרי שהפסקתי לאכול גלוטן הגזים נעלמו כלא-היו, ואפילו אם אכלתי משהו עם "מוניטין" לגזים כמו פחית שלמה של שעועית אפוייה (מאכל בריטי) או מיכל חומוס שלם בבך הכל היתה קול ענות חלושה אם בכלל, שום דבר בהשוואה למה שהיה כשאכלתי גלוטן.

אבל:

אתמול, בניסיון להתבסס על חלבון מקומי, אכלתי חביתה עם 4 ביצים וירקות מטוגנים, וסבלתי מגזים ברמות של 33%-50% ממה שקורה עם חשיפה לגלוטן. המחבת היתה נקיה, תערובת הירקות היתה ללא גלוטן (בדקתי את האריזה), המרכיבים האחרים היו שמן זית וביצים. אין לי גזים כשאני אוכל טורטייה או ביצים וצ'יפס אז מה ההסבר המלומד למה שקרה לי אתמול?

האם יש איזה ניחוש? זה חלף כמה שעות אחרי שאכלתי את החביתה הזו אז היא הגורם.
 

טליאמתי

New member
לא הבנתי האם הביצים היו טריות ('חלבון מקומי'?)

המחשבה הראשונה שעולה בדעתי היא שאולי בתערובת הירקות היה ירק ...'מגזז'(
) כמו כרוב, כרובית, ברוקולי וכו'.
המחשבה השניה-אם מדובר בביצים טריות אולי כמות הביצים גרמה לזה.
בסה"כ הניחוש שלי=לניחוש שלך. ענין של נסוי וטעיה/תהיה (כמובן בהנחה שלא היה גלוטן במרכיבים)
 

Ccyclist

Well-known member
את החלבון הצמחוני שלי אני מייבא לספרד.

אבקת החלבון לשייקים של הג'ים באה מבריטניה במחיר שהוא כחצי מהמחיר בספרד, ומוצרי Quorn באים מסופרמרקט בגיברלטר כי אין אותם בסופרים המקומיים ולמרות שיש מינימרקט בריטי בסביבה אין להם מגוון ואילו הסופרים הספרדיים מוכרים שני המבורגרים צמחוניים לל"ג במחיר של מוצר Quorn בגודל כפול (ולפני התחזקות השטרלינג לאחרונה - במחיר גבוה יותר).
&nbsp
בנסיבות האלו גבינות דלות שומן וביצים הן אופציה סבירה לחלבון צמחוני מקומי.
&nbsp
יש להוסיף לכך את העובדה שאני עושה משקולות בג'ים ומחר אנסה להרים את הדיפת החזה מ110 קילו ל115 אז אני צריך לצרוך כ2 גרם חלבון לכל קילו משקל, ולכן אני מחפש אופציות מקומיות.
&nbsp
אם יגיבו לי שאני צריך להסתגל לאוכל ספרדי אני מבטיח תמונות של רגלי חזירים עם פרסאות ושל תמנון קפוא בסופר שיבהירו מדוע זה לא בא בחשבון.
 

טליאמתי

New member
עדיין לא הבנתי האם ה'חלבון המקומי' ממנו הכנת את החביתה

מגיע מביצים טריות או אבקת חלבון.
אם מדובר באבקת חלבון, למרות שאני בטוחה שבדקת אותה היטב-כדאי לבדוק שוב האם היה שינוי ברכיבים או שאולי הכמות המוגדלת גורמת לך לתופעה.
יכול להיות שעם הזמן תתרגל לכמות וזה יעבור. מציעה לך לבדוק בחדר כושר או אצל המאמן שלך האם ידועה לו התופעה.
&nbsp
באשר לתמונות, חסוך מאתנו.
למרות שאני צמחונית אדוקה, אני לא מסיונרית (ומתנגדת למסיונריות בכל תחום).
הגישה שלי היא שכל אחד כבודו במקומו מונח והוא רשאי לאכול מה שהוא רוצה. אני לא נוהגת להכנס לצלחות של אחרים וודאי שלא 'לזעזע' עם תמונות שיוכיחו לכאורה ש'הצדק איתי'.
 

Ccyclist

Well-known member
הכוונה לביצים מהסופר המקומי.

ספציפית הם באו מהקארפור שבו צילמתי 3 ארונות מדפים מלאי כל טוב לל"ג.
&nbsp
לפני עשור התשובה הכמעט סטנדרטית ל "סוי וחטריאנו" (אני צמחוני) היתה "איטליאנו?" (איטלקי?). אין כיום מודעות גדולה ברמת כתיבת התפריט אבל כשאומרים להם שאת צמחונית יבשלו לך דברים ללא פירורי החיות (ויקחו ממך כסף כאילו זה אותו המחיר בלי המרכיב היקר), ולכן המנטליות שלי היא לאכול זר באזורי התיירים ולא לגעת באוכל ספרדי. בניגוד מוחלט ליחס לצמחונים היחס לגלוטן מאד מפותח ומאד ברור כי זו הכתבה בריאותית מהאיחוד. תמידיגידו לך מה אסור כי יש בו גלוטן, ובמקרים רבים יש מוצרי לל"ג.
&nbsp
בבריטניה יש בעיה אחרת שרלוונטית לנו כצמחונים לל"ג - חשיבה לפי קטגוריה נפרדת. במסעדות יוקרה רבות יש רק מנה עיקרית צמחונית אחת והיא בדרך כלל פסטה או ריזוטו עלובים, וכשהיא פסטה אין מה לאכול. בפאבים עם רשימות מאכלים שלמה לא נדיר שהרשימה הצמחונית כולה מבוססת גלוטן והרשימה ללא גלוטן כולה מבוססת על חיות כי מי שיוצר אותן חושב קטגוריה קטגוריה כאילו זה נפרד ואין הצלבה. (תראי בזה אזהרת מסע...)
&nbsp
באשר לתמנון - הוא בא באריזת פלסטיק יפה וחצי שקופה כמו כל מוצר אחר במקפיא. הוא לא מזוויע ברמות, רק זר ומוזר מספיק כדי לומר שאינטגרציה קולינרית למטבח הספרדי לא תהיה לי.
 
למעלה