מדפי הלל"ג, סופרמרקט קארפור, ספרד.

Ccyclist

Well-known member
מדפי הלל"ג, סופרמרקט קארפור, ספרד.

כפי שניתן לראות מהכיתוב הכפול בספרדית ואנגלית המיקום אינו בספרד האמיתית אלא באזור תיירותי (הקוסטה דל סול). בשנה שעברה היה רק "ארון" מדפים אחד שהוקדש ללל"ג, והשנה ישנם שלושה. בנוסף ישנו גם מקרר לל"ג אחד שבו ישנם בעיקר לחמים, ישנה גם פיצה, וכן מספר מאכלי דגים ובשר שאינני אוכל.

בניגוד למדפים באנגליה כמעט כל המוצרים במדפים הספרדיים הם יבשים. אין מרקים, אין מאפים ממולאים, ישנם חטיפים (שבאנגליה כמעט ואינם קיימים במדפי הלל"ג). כמו כן - באנגליה הקטגוריה נקראת "חופשי מ..." ובדרך כלל יכללו מוצרים ללא חלב וללא גלוטן באותם המדפים, בסופר הזה היו מדפים ללא חלב בצמוד אבל לא יצא לי לראות אם המוצרים בהם הם ללא גלוטן.

רשת קארפור היא רשת ביניים-גבוהה ומי שמבקר בספרד או בקטלוניה יכול לרכוש בה מגוון רחב של מוצרי לל"ג במחירים יקרים אך סבירים.

למי שמוצא את עצמו במרכזי הערים הגדולות ואינו יכול לסור לסניף קארפור ההמלצה היא על קומת הסופר שמתחת לבית הכולבו El Corte Ingles שבו יש מבחר נרחב אף יותר (וכן המקום היחיד שיש בו מוצרים צמחוניים, אם כי רבים מהם מבוססי גלוטן) אך זו הרשת היקרה ביותר בספרד והמחירים בהתאם.

ולמבקרים בקוסטה דל-סול: סופרמרקט מוריסונ'ס, שעה-שעתיים ממרבית עיירות הקוסטה, בגיברלטר הבריטית. מבחר הלל"ג בריטי וכולל את אותם מאפים ממולאים ומרקים שאין בספרד. כמו כן ישנם מוצרים צמחוניים של Quorn שחציים לל"ג עם הסמל, וחציים עם גלוטן ויש להזהר מהם.

 

טליאמתי

New member
כייף לראות את זה:)

חלק מהמוצרים של שר ושל גולון שמופיעים כאן קיימים בארץ.
לדעתי המחירים שכתובים על מוצרי גולון (בהנחה שמדובר ביורו) זהים כמעט למחירם בארץ ואפילו מעט יותר יקרים אצלכם.
ואילו 2 מוצרים של שר שזיהיתי שקיימים בארץ הרבה יותר זולים בסופר הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
נכון, המחירים ביורו, מיקום המחלקה מסביר את רמת המחירים...

מדובר בשני חצאי מסלולים מקבילים עם מדפים נמוכים בין שניהם, ומדפי קיר (כמו זה שבתמונה) שתוחמים אותם ויוצרים מעין חנות בתוך חנות. במתחם הזה ישנם מדפים אורגניים, מדפים עם אוכל בריטי, גרמני, אמריקאי, רוסי וכו' שאינו נמצא במדפים הסטנדרטים, וזו הכלאה בין חנות טבע לחנות ייבוא לתיירי-מגורים. כאשר אוכל הלל"ג נמכר בקונטקסט כזה ניתן לתמחר אותו כיוקרתי. גם שקית במבה גרמנית גדולה עולה €3.50 במתחם למרות שמחירה בגרמניה כיורו וחצי.
&nbsp
יתכן שבימים הקרובים אצלם את הלחמנייה וחצי שמוכרים ברשת מרקדונה בין הלחמים הרגילים כדי להראות מדוע המלצת הביניים שלי היא קארפור. בהיפרקור של אל קורטה אינגלס אפשר "לתרום" עוד יורו על כל דבר...
 

Ccyclist

Well-known member
ובאותה נימה - היזהרו משוקולית " Cola Cao " הנפוצה בספרד.

המותג הזה נמצא בכל מקום, כולל שקיות בבופה של מלונות, ומכיל גם קמח חיטה וגם מאלט שעורה.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
וברשת מרקדונה הספרדית לחם הלל"ג מוטל בתוך הלחם הרגיל

יש סיבה שאני דוחף את המבקרים בספרד דווקא לקארפור. ברשת מרקדונה ממש לא מתאמצים - אין מדפים נפרדים ללל"ג וצריך לצוד את המוצרים הבודדים המסכנים שניתן לאכול מתוך שלל הגלוטן. המצב ברשת סופרסול היה דומה בשנה שעברה, היה לחם לל"ג אחד בין כל המוצרים הרגילים של Bimbo.

בימים הקרובים אביא צילומי סופר נוספים מחצי האי האיברי - אבל אלו יהיו על אדמה בריטית בגיברלטר. לנוסעים לברצלונה זה לא יועיל ( גיברלטר נמצאת כ800 ק"מ בA7 מברצלונה ואין טיסות ישירות ) אבל למבקרים בקוסטה דל סול זה יראה מדוע שווה לחצות את החזית.

העריכה: שיניתי שמות לתמונות אבל אלו לא עלו.

תמונה 1 - יש לחם לל"ג אחד, הצדיק בסדום הוא השני מימין במדף העליון. השאר רגיל / רעיל.

תמונה 2 - ארבעת הקופסאות הירוקות במדף העליון הן של מוצרי לל"ג, השאר רגיל / רעיל וכפי שניתן לראות באזור הבינ"ל בקוסטה ישנו שילוט באנגלית.



 

net the jet

New member
יש לא מעט רשתות שזה ככה אצלם. הכל ארוז טוב ככה

שלא צריך להיות חשש מזיהום משני.
כמו לכל דבר, יש בזה יתרונות וחסרונות.
החסרון מצד אחד ברור- שמוצרים ללא גלוטן לא יחד.
מצד שני, אם משהו כמוני שעושה קניות באופן קבוע למשפחה שלא כולם בה אוכלים ללא גלוטן, ובמילא אני עוברת בעוד מעברים בסופר לקניה עבור כולם, אז זה יותר נוח.
&nbsp
בגדול, כשאתה לא תייר ומזמדן חד פעמית, זה לא כזה משנה, לרוב האנשים יש מקום אחד או שניים קבועים שהם קונים בו, ולומדים את הסופר ומסתגלים לזה.
 

Ccyclist

Well-known member
"שיוויון" כזה דורש הרבה סינון ומונע בחירה מהירה.

כמו שעדיף לי שיש מקפיא צמחוני נפרד במקום לחפש את המוצר הצמחוני בין מוצרי הבשר המקבילים כך עדיף כשיש מדפי לל"ג נפרדים כי אפשר לראות את כל המבחר הרלוונטי לקטגוריה המסויימת במקום אחד, ולדעת שבמדפים האלו אפשר "להרגע" ולקחת מוצרים לפי האריזה המפתה. באותה מידה יש בסופרים מסויימים בחו"ל גם מדפים ומקררים כשרים.
&nbsp
כמו כן, כשיש מדפים נפרדים (אפילו טור אחד או חצי טור כפי שצילמתי בקארפור-סיטי הקטנה בצרפת) יש לחנות נטייה למלא אותם במגוון מוצרים המתאימים לקטגוריה.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
מדפי הלל"ג (והמדף הכשר-גלוטן) בסופרמרקט מוריסונ'ס בגיברלטר.

מה שטוב בקוסטה דל סול הוא שלא חייבים להסתגל לספרד. שעה באוטו ואתם בעיירה בריטית קטנה עם סופרמרקט בריטי (שחלק מממוצריו מגיעים בכלל מספקים אחרים באירופה כמו תפוחי האדמה הגמדיים באריזה הולנדית) שהמחירים בו בשטרלינג. בנוסף לאוכל הצמחוני / לל"ג של קוורן שקניתי היום (לא צילמתי) שאינו קיים בסופרים רגילים בספרד קנינו גם כרית רגילה בחנות לכלי בית (בספרד יש כריות רחבות משונות) ואכלנו פיש אנד צ'יפס (במקרה שלי - ביצים וצ'יפס) במסעדה שאנו רגילים לאכול בה ולמזלי הם מקפידים על שמן נפרד אז אני יכול להמשיך להנות מהם.
&nbsp
אינני יודע באיזה סדר תפוז תעלה את התמונות, אז הנה התיאורים:
&nbsp
1 - המדף הכשר (גלוטן-כושר), לא שתקנאו אלא כדי שתראו מה נחשב לאוכל יהודי או ישראלי שנהוג לשים בסופר בריטי שמשרת אזור עם קהילה יהודית.
&nbsp
2 - שני תמונות מזווית שונה של מדפי הלל"ג. באופן מאד משונה ניתן לראות מוצרי Schär במיתוג זה ובכיתוב באנגלית. אינני יודע מאיפה מוריסונ'ס הקריצו אותם כי זה לא נמכר כך בשאר הסופרים הגדולים בבריטניה (טסקו, סיינסבריז, אזדה), אולי זה מיתוג פשרה לבנילוקס שנועד לא לזהות את המוצר עם דוברי הצרפתית או הוואלונית בבלגיה ? אין אודי'ס, ולצערי הרב אין את המרקים של איימי'ז קיצ'ן שאני נוהג להשתמש בהם כרוטב. ישנם גם עוגות חג מולד בריטיות מסורתיות בשם Christmas Pudding אבל אין את מאפי חג המולד הנקראים Mince Pie שלהם מילוי פירות יבשים. למען האמת אודה שהדבר הכמעט יחיד שקניתי במדפים אלו היה רוטב הסויה ללא הגלוטן. ניתן לראות שהמאפים יותר "רטובים" ויותר "מצופים" ממקביליהם הספרדיים.
&nbsp
בשבוע-שבועיים הקרובים אנסה לצלם בהיפרקור שהיא הרשת היוקרתית יותר בספרד.





 

Ccyclist

Well-known member
והערונת לגבי מצות הגלוטן במדף היהודי - צולם אתמול.

לצרכן הישראלי שרגיל לעונתיות של מאכלי החגים הבעיה הזו של "אם אין לחם תאכלו מצות" שבארץ סובלים ממנה לשבוע-שבועיים באביב בלבד עלולה לצוץ כל השנה אם תבקרו קרובים או חברים מהקהילה היהודית בבריטניה כי אפשר לקנות מצות בסופר כל השנה, ואנשים קונים אותם בתור סוג של קרקר יהודי.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
ועכשיו להיפרקור שמתחת לכל El Corte Inglés

כל הצד הזה במסלול הוא מוצרי לל"ג. מעוגת חג המולד האיטלקית שפונה הצידה למדף שמאחורי הגבר שבסוף המסלול.
&nbsp
האמת שהרוב שם די יבש (אם כי רואים רוטב או שניים, וכן בירות לל"ג) ומבוסס על לחמים (לבנים, לא מצאתי לחם חום ברור) ועוגיות, אבל זהו המבחר הגדול ביותר שיהיה בספרד.
&nbsp
רשת היפרקור שייכת לאל קורטה אינגלס ותהיה מתחת לסניף הכולבו הזה בכל מרכז עיר בספרד, וכן בברצלונה. היא קצת יקרה אבל למי שלא רוצה להרחיק אל מחוץ למרכז העיר ויכול לעמוד במחיריה היא אלטרנטיבה אחת, כשהאלטרנטיבה השניה היא לחפש קארפור גדול בשולי המרכז או בפרברים.

 
למעלה