גם פרומיל של גלוטן זו בעיה?

yaniv20091

New member
גם פרומיל של גלוטן זו בעיה?

אובחנתי לפני שבוע (בגיל 37).
אני מבין שמומלץ להפסיק לאכול לחם 3 פעמים ביום, אבל לא ברור לי למה אני צריך להימנע באופן אבסולוטי גם מפרומיל של גלוטן. כבר למעלה מ30 שנה שאני אוכל גלוטן מהבוקר עד הערב.
אשמח לקבל הסבר משכנע מדוע עליי לדקדק בכל פרומיל של גלוטן.
תודה רבה.
 

נטלי22

New member
מחקרים מדברים על כך, שלצליאקי מותר לצרוך

לכל היותר עד 20PPM, שזה 20 חלקיקים למיליון, ומעליהם מתחיל להיגרם נזק פנימי, גם אם לא מורגש.
אפילו אם לא היה לך סימפטומים, זה שאובחנת כחולה צליאק משמעותו שהגלוטן מייצר אצלך דלקת במעי והשטחה של הסיסים, דבר הגורם בשלב ראשוני לבעיות בספיגה ולמגוון תופעות שעלולות לנבוע מהספיגה הלקויה (נשירת שיער, אפטות בפה, פריחה בעור, אוסתיאופורוזיס ועוד), להסתברות מוגברת לחלות במחלות אוטו אימוניות אחרות כמו סכרת למשל (ואז כבר לא יהיה להן טיפול פשוט כמו השינוי תזונה שבצליאק. כבר צריך אינסולין, ויש סיכוי גבוה לנמקים וכו'), וההשלכה החמורה ביותר היא, שצליאק לא מטופל גורם לשכיחות גבוהה הרבה יותר לעומת האוכלוסיה הכללית לסרטן במעי מסוג נון-הודג'קינס.

לכן, אני ממליצה לך לנהוג בהתאם לאדם בוגר ולהימנע לחלוטין מגלוטן. כיום יש המון תחליפים ואפשרויות שלא היו קיימים בעבר, וההימנעות נעשית קלה יותר משנה לשנה.

בהצלחה ורק בריאות
 

טליאמתי

New member
ברוך הבא יניב לפורום ולעולם הצליאק


אין קשר לגיל בו אובחנת ולכך שעד האבחון אכלת גלוטן מתי שהתחשק לך.
ברגע שאובחנת עם צליאק זה נגמר (ולא סתם נגמר אלא, כמו שהסבירה נטלי, נגמר לטובתך ולטובת בריאותך).
המשפט הזה:אני מבין שמומלץ להפסיק לאכול לחם 3 פעמים ביום הוא משפט לא נכון. אין לי מושג מי אמר לך דבר כזה אבל זאת טעות גדולה.
מה שנכון לומר הוא שמרגע האבחון אסור לך לאכול גלוטן בכלל ולא רק לחם ואין זה משנה כמה פעמים ביום.
גלוטן נמצא בהרבה מאוד מוצרים ועליך להמנע מכל אותם מוצרים שמכילים אותו או עלולים להכיל אותו אפילו בכמויות מזעריות(למעט מוצרים שמסומנים כמכילים עד 20PPM גלוטן כמו שהסבירה נטלי).
&nbsp
קח בחשבון שלאחר אבחון מומלץ מאוד לבדוק את כל בני המשפחה מדרגה ראשונה מפני שצליאק היא מחלה גנטית. יש בפורום די הרבה משפחות שיש בהן יותר מצליאקי אחד ומכיוון שיכול להיות מצב של צליאק ללא סימפטומים כדאי לעשות בדיקות דם.
&nbsp
בהצלחה יניב ואתה מוזמן לשאול לגבי כל בעיה שתתקל בה או התלבטות

&nbsp
&nbsp
 
נטלייייייייייי דיייייייייייייייייי !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אני מבינה שאת מתמודדת עם הקשיים של הבת שלך בכך שאת מספרת לעצמך שאיזה מזל שזו לא סכרת. אבל לענות בכמעט כל פוסט ש"אתה רוצה להזריק אינסולין?" זה ממש, אבל ממש לא לעניין.

התכוונתי לכתוב לך תגובה ארוכה בעניין. אבל לאחר מחשבה שנייה לא נראה לי שזה יעזור.
הנה קישור למשהו שכתבת ב2006, שיהיה לך חומר למחשבה:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=1286&MessageId=120221201[/URL]
 

net the jet

New member
מה די ? שהיא כותבת " דוגרי" מה שעלול קרות ? אין שום דבר

ליפות את הדברים, ולפעמים על מנת להיות ברור צריך לשים את הדברים על השולחן...
במיוחד לאור כמות המידע השגוי שיש ברשת ( שעליו מסתמכים אנשים רבים ) והבילבול הגדול שיש היום בין צליאק לרגישות לגלוטן.
&nbsp
&nbsp
 

טליאמתי

New member
פלאפל, התיאור של נטלי נאמן לגמרי לתוצאות של צליאק לא מטופל

ואין סיבה לא לומר בקול רם את מה שעלול לקרות אם לא יטופל כאשר מישהו תוהה או מפקפק בצורך בהמנעות מוחלטת מגלוטן.
אני בטוחה שהוא יכול לקרוא את אותן מילים גם ברשת והוא ודאי עשה את זה כמו רובנו. עדיין כשמישהו מגיע לפורום וכבר היו כאן צליאקים שהודו בפה מלא שמכיוון שהם לא סובלים (העדר סימפטומים) הם מרשים לעצמם לותר על תזונה נ"ג מדי פעם, כדאי מאוד להעמיד דברים על דיוקם. ודבריה של נטלי מדוייקים (גם אם לא נעים לשמוע אותם).
&nbsp
מכיוון שאני עצמי דוגמה ל'תוספות' של צליאק לא מטופל (חלילה לא בגלל שלא טיפלתי בצליאק אלא בשלב הטרום אבחוני!) אני מוכרחה לומר שאני לא רואה שום פסול בדבריה של נטלי ונהפוך הוא.
הם חשובים מאוד להבנת ההשלכות של צליאק לא מטופל כראוי.
 

נטלי22

New member
מצטערת, אבל כמו המגיבות הקודמות איני חושבת

שהתשובה שלי פוגענית או לא תקינה.
בקישור הקודם שהבאת התנצלתי על דרך הניסוח שלי של "דברים הרבה יותר גרועים", למרות שהסברתי שהתכוונתי שמדובר במחלות שקשה/מורכב יותר לטפל בהן כי נדרש טיפול תרופתי ולא "רק" שינוי תזונה.
אני מציבה בפני השואל עובדות של מה יכול לקרות לחולה צליאק שממשיך לצרוך גלוטן ברמה הגבוהה מ-20PPM, ולא חושבת שזה לא לעניין.
בן אחר שלנו אובחן לאחרונה כחולה קרוהן, ואם מישהו היה אומר לי מראש, שאם אמנע ממנו מזון מסויים זה יוכל למנוע התפרצות של המחלה, הייתי לוקחת את העצה בשתי ידיים, למרות שעכשיו שיש לו את המחלה נלמד להתמודד איתה ולתפקד בנוכחותה. זה לא אומר שעדיף היה לקבל את המחלה...
 

Ccyclist

Well-known member
אם יש לך סימפטומים תגלה מהר מאד למה.

במקרה ויש סימפטומים ואתה מסיר גלוטן מהתפריט תגלה אחרי כמה שבועות עד חודש שרבים מהם נעלמים או נחלשים. ואז מגיעה איזו החלקה בלתי נמנעת (בכוונה או בטעות) והכל חוזר ואתה פתאום מבין את הקשר הישיר בין משהו שאכלת לפני שעה-שעתיים למה שקורה אחר-כך.
&nbsp
ואני צמחוני שחי במשך שנים על טבעול (גלוטן טהור) עד שגיליתי שאינני יכול לעכל גלוטן...
 

net the jet

New member
ואם אינו לו סימפטומים ? לא חסר חולי צליאק ללא סימפומים. ומה

שחשוב להבין זה שמי שאובחן כחולה צליאק חייב (!) להמנע מגלוטן. זה לא שאלה של איך ומה אתה מרגיש. זו התרופה היחידה, והמנעות של 100% היא לא שאלה של בחירה.
 

טליאמתי

New member
מדגישה שוב: סימפטומים אינם המהות של הצליאק. הם רק 'בונוס'

אי המנעות מגלוטן כאשר יש צליאק גורמת לנזקים מיידיים בגוף ולנזקים לטווח הארוך.
&nbsp
 

d a p h n a

New member
האמת היא, שאני חושבת שהרבה צליאקים בוגרים שואלים את עצמם

את אותה השאלה.
בן זוגי אובחן בגיל 30, ואני זוכרת שגם אני הגעתי לכאן, ואמרתי "טוב, הוא לא נורא סימפטומטי, אז למה בעצם זה כזה חשוב שיקפיד? מה יקרה אם יאכל מדי פעם גלוטן?"
&nbsp
ואז קרו שני דברים:
1. התחלתי לקרוא וללמוד על המחלה, ולהבין כפי שכתבו לך כאן, שכשיש צליאק, כל חשיפה לגלוטן מעל ה-20 PPM, יכולה לגרום לנזק מתמשך למעי. גם אם אין סימפטומים מורגשים, הנזק קיים ומצטבר ובסופו של דבר יכול להתפוצץ לך בפרצוף.
&nbsp
2. בן זוגי עבר לתזונה נטולת גלוטן. ואז גילינו שמה שחשבנו שהוא "אין כמעט סימפטומים" או "זה לא נורא חמור", התברר כטעות. פשוט, אנחנו כבר היינו רגילים. היינו רגילים לזה שהוא לפעמים מבלה זמן מאוד ממושך בשירותים. היינו רגילים להתקפים של אלרגיה וקוצר נשימה. היינו רגילים לזה שבערך פעם בשבוע הוא פשוט מרגיש לא טוב. זה היה מה שהכרנו, וזה לא נראה לנו נורא חריג. סתם, ככה זה. כלומר, ככה זה היה. עד שזה הפסיק. עד שהוא הפסיק לצרוך גלוטן, ופתאום כאבי הבטן הפסיקו, והביקורים הארוכים בשירותים הפסיקו, והתקפי האלרגיה על גבול האסתמה הפסיקו. וה"אני סתם מרגיש לא טוב" הפסיק. כשהכרנו, בן זוגי היה נכנס למינוס של ימי מחלה ונגמרו לו ימי החופש, כי פשוט היו כל כך הרבה פעמים שהוא הרגיש לא כל כך טוב. עכשיו הוא בבעיה מול הבוס שלו כי יש לו עודף ימי חופש והוא לא יכול להספיק לקחת את כולם לפני סוף השנה.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה