צליאק ברחבי הגלובוס
שאלות, תשובות ודיווחים נ"ג

זאב308

New member
מסעדות ללא גלוטן בפריז

מחפשת מסעדות ללא גלוטן ברובע התשיעי בפריז (בסביבות האופרה) וגם ביורודיסני בפריז
 

Ccyclist

Well-known member
המדפים ללא גלוטן בסופרמרקט טסקו שהושלשו לאחרונה

חגיגה לעיניים, למותניים, ולכרטיס האשראי...

האמת שאני קונה מזה רק דגני בוקר או רטבים / מרקים ונמנע מחיקויי האם אין לכם לחם תאכלו עוגות למיניהם.

זה עירבוב של מוצרי רשת (ולכל רשת יש מוצרים ללא גלוטן אחרים בניגוד לסטנדרטיזציה של מוצרי רשת אחרים בהם לכל רשת יש מוצרים דומים מאד) ומותגים ליודעי דבר שפועלים בתחום הבריאות או הללא-גלוטן בלבד. יש לחם לל"ג אחד של יצרן רגיל.





 

Ccyclist

Well-known member
זה סניף בינוני של אחת הרשתות הגדולות בבריטניה.

סוג המקום שהיה סופר בקנה המידה של שנות השמונים וכיום על כל דבר שני שיש ברשת אך אין בו שומעים את התירוץ הקבוע "זו חנות קטנה לך לסניף הגדול מחוץ לעיר"
 

Ccyclist

Well-known member
מדפים ללא גלוטן בחו"ל 2 - רשת סיימסבריז הבריטית

סקירה מעורבת. מדפי ה free from מלאים בכל טוב אבל המקפיא בעייתי ביותר. התמונה יצאה על הצד (בדקתי בתצוגה מקדימה) ושלושת המדפים התחתונים הם חופשיים מגלוטן אבל השניים שמעליהם מלאים במוצרים צמחוניים תואמי טבעול (גלוטן טהור) ובמדף העליון מצד אחד מאפים חופשיים מגלוטן ולידם עוד טבעולים. התלוננתי לפני חודשיים וגם היום ויתכן שאתלונן גם בכתב. לשים מזון לאנשים עם רגישות מזון ואת הדבר אליו הם רגישים באותו המקרר ללא סימון ברור זו הטעייה מסוכנת.

כמו כן - בבריטניה ישנו מותג צמחוני בשם Quorn שמיוצר מסוג של מיקרו-פטריה.המותג הזה בעייתי כי חלק ממוצריו משתמשים בגלוטן כדי להדביק את החלבונים, חלק ממוצרי ה"עוף" מצופים בפירורי לחם, אבל מוצרים רבים שלהם בטוחים ולאחרונה החלו לסמן את מוצריהם הבטוחים בסמל של ללא-גלוטן ולהחליף את לתת השעורה שתיבלה את הטחון שלהם בלתת שעורה מיוחד ללא גלוטן.



 

bibo55

New member
מידע על ללא גלוטן

אנחנו בדרכנו לצפון איטליה האם יש למישהוא מידע כל כלשהוא על אפשרויות האוכל שם ?
 

Ccyclist

Well-known member
עדכון מצרפת: במבה יש, האפרופו רעיל.

בונז'ור אה טוס. הגעתי בצהריים לדרום צרפת והעידכון מקארפור סיטי הוא כדלקמן:

חטיפי תירס לדרך: יש "במבה" בשם Curly שעדיין לא אכלתי אך מרכיביו בטוחים.

האפרופו או "3D" הוא לכאורה אותו המותג שיש בספרד אך בצורה מעצבנת במיוחד יש בטעמים מסויימים חיטה ובכל האחרים שעורה. בספרד המוצר הזה נושא סמל ללא גלוטן וניתן לסמוך עליו בעיניים עצומות אך בצרפת הוא מכיל גלוטן בכל הגירסאות.

עדיין לא יצאתי למסעדה אבל בכל חנות ודוכן ששאלתי אנשים הבינו על מה אני מדבר. מסעדה צרפתית יכולה להיות בעייתית, כצמחוני ביקור בפריס היה בסדר למעט מסעדה אחת עם מלצר ראשי לא סימפטי, אבל בנורמנדי למסעדות רבות לא היתה אף מנה צמחונית בתפריט כך שאם זה יחסם לרעיון שקיים 50 שנה מה יחסם לגלוטן ???
 

net the jet

New member
מחזה מרהיב
בא לי לחם genius ! נשארה לי רק חצי

כיכר במקפיא
 

Ccyclist

Well-known member
הייתי בקומו לפני חצי שנה ויש מלא אופציות.

במסעדות רבות יש פסטה ללא גלוטן ופיצה ללא גלוטן.
&nbsp
ללא מאמץ מיוחד יש אנטיפסטי וריזוטו. במאמץ בינוני יש מאכל שנקרא Polenta שזה כמו פירה תירס וניתן לתבל אותו.
&nbsp
יש חוק אירופאי שקובע שחייבים ליידע את הסועד בהמצאות אלרגנים שונים ובכלל זה גלוטן בכל מסעדה. כשאתה מבקש מידע זה אינך מבקש טובה.
&nbsp
Sono Celíaco / Celíaca
Lui Celíaco / Lei Celíaca
&nbsp
במלון היו דגני בוקר ועוגיות ללא גלוטן של חברת Schär באריזותיהם בבופה, וכששאלתי אם יש לחם הוגשו לי לחמניות ללא גלוטן חמות מהתנור.
&nbsp
לצידה לדרך יש סוג של במבה גרמנית וזה מאד יעיל לנסיעות. הייתי בסופר אחד מתחת לכולבו שאת שמו אינני זוכר ואינני בטוח אם היו מדפים ללא גלוטן.
&nbsp
מה שיש זו מודעות גדולה מאד במסעדות השונות.
&nbsp
כמו כן - כדי להקשות על העניין אני צמחוני יותר מעשור ועדיין הצלחתי לאכול בכל ערב משהו אחר ואף פעם לא לאכול את הקיטש של ספגטי ללא גלוטן ברוטב עגבניות.
&nbsp
הבעיה היחידה היתה בסושייה של סינים שלא היו להם מספיק מנות צמחוניות לארוחה. אם אתם אוכלים חיות זה יכול להיות פשוט יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
צרפת 2: המסעדה בערב היתה מודעת, הקפה בצהריים פחות

הבופה במלון הראשון: טענו שאם הייתי מודיע מראש היו מספקים לי משהו. שלחתי להם אימייל שבוע מראש ולא קיבלתי מענה. הצטיידתי בכמה מוצרים ללא גלוטן בקארפור סיטי סמוך והשתמשתי בחלב, ביצים, גבינה (באריזות אישיות) וכו'. הבעיה היחידה היתה בריבה שהיתה במיכלים מהם הסועד אמור למלא קעריות קטנות. עמדתי מולן ומילאתי, אבל תייר בריטי שעמד לצידי החל לקחת לחם מהמדף שמצידי האחר מעל לקעריות שלי. משכתי אותן אחורה והמתנתי שיפסיק והוא שאל אותי אם הכל בסדר. עניתי לו שאני gluten intolerant ואני לא אמלא את הקעריות שלי כשמנפנפים מעליהן לחם.
&nbsp
במסעדה אתמול הצוות היה מודע לנושא הגלוטן אבל הבעיה הצרפתית הרגילה של "צמחוני? יש לנו דגים" חזרה על עצמה. זו מורשת נוצרית שמפרידה בין הגדרת בשר ודגים וקשה להסביר כל פעם שדג זה יצור חי. בסוף היה איזה משהו והיה קרם ברולה לקינוח.
&nbsp
בבית הקפה בצהריים (עצירה קלה אחרי טיול) המלצר לא הבין למה כוונתי ב sans gluten או צליאק. רק התעקשות על " אני אלרגי לחיטה" je suis alérgic a ble" והתנצלותי על האיות - הניבה תוצאה (אחרי ששאל במטבח) של כדור מרנג בעל שני חצאים ממולא בתותים, ריבת תותים, וקצפת.
&nbsp
בגלידריות שולפים אוטומטית גביע, אבל קל לשכנע אותם לעבור למיכל פלסטי. היתה גלידריה אחת שאמרה שיש לה רק גביעים אך כשהתעקשתי שאני אלרגי (תצלבו אותי על הטרמינולוגיה אבל זה מתרגם בצורה טובה בשטח) היא הפנתה אותי לחנות שכנה שנותנת להשאיל מיכלים עבורה כשצריך.
&nbsp
עד כאן הכל מסתדר ונראה איך ילך הערב. מחר יש נסיעה רכבתית של כמה שעות ויהיה שמח. כפי שאתם וודאי יודעים ה-בעיה ברגישות המזון שלנו היא שאי אפשר לדעת עד חצי-שעה או שעתיים מרגע האכילה ואז זה כבר מאוחר מדי, אז צריך אמון טוטאלי במסעדנים...
 

Ccyclist

Well-known member
עוד כמה ימים בצרפת והמסקנה היא שיש ללמוד קצת צרפתית

כשאומרים לצמעדנים משהו על העניין באנגלית זה לא תמיד נרשם אצלהם, אבל כשמשתמשים במילים הצרפתיות הנכונות הכל דופק כמו שעון
&nbsp
אתמול למשל בסושייה פתיחה אנגלית לא מנעה מהמלצרית להציע לי ספרינג רול, אבל התעקשות על Sans blé גרמה לה להבין פתאום שזו לא אופציה.
&nbsp
בניגוד לסטריוטיפ הצרפתים הם אנשים נדיבים הששים לעזור לכם בכל דבר ובאנגלית טובה אם רק תפתחו את השיחה בכמה מילים צרפתיות. לפעמים מספיק "בונז'ור / בונסוואר מיסייה / מדאם", אם כי בטיול הזה אני מצליח לקנות דברים ללא מילה באנגלית ועובר אליה רק כשנגמרת לי הצרפתית.
&nbsp
במכולות בסדר גודל של קארפור סיטי יש מוצרים ללא גלוטן אך בקארפור אקספרס או יו מארקט אין תמיד. חנויות טבע / בריאות נקראות Bio ונהגות ביו בשורוק ( byou בהגייה לפי איות אנגלי) ויש בהן הכל חוץ מחלבונים לפיתוח גוף (בכלל בצרפת לא מוכרים מוצרי cross over שבאנגליה יש בכל רשת בתחום מסויים למשל - ממירי שקעים במדף הנסיעות הבריטי הופכים ל"מדוע שיהיה ממיר שקעים בבית מרקחת?" בתמיה אמיתית והפנייה מועילה לחנות מכשירי החשמל הקרובה כולל הנחיות. ישידותיים וששים לעזור כבר אמרתי.)
 

Ccyclist

Well-known member
"לצמעדנים" - למסעדנים. הסמארטפון אוהב להתעלל באיות.

 

Ccyclist

Well-known member
מדפים ללא גלוטן בקארפור סיטי, צרפת

זה אינו סופרמרקט גדול עם חנייה אלא סניף "בעיר" בקנה מידה בינוני (בתוך הערים יש גם קארפור אקספרס בגודל של מכולת פלוס ושם אין מוצרים ללא גלוטן) בעוד הסופרים המלאים של קארפור נמצאים בשולי הערים במקומות אליהם התייר לא יגיע.

כמו כן - המבורגר צמחוני (היצרן הצרפתי מגדיר זאת "סטייק") ללא גלוטן.





 

טליאמתי

New member
העלית חיוך על פני:) בדיוק אתמול בערב קבלתי 'משלוח'

של מוצרים מסיינסבורי מחברה שנוסעת לא מעט ללונדון מטעם העבודה.
בכל פעם, בנוסף למה שאני אוהבת, היא מביאה לי טעימות של מוצרים שונים.
המוצר האהוב עלי ביותר שלהם הוא פריכיות התירס. הרגילות מעולות ואלה המצופות שוקולד מריר...מעדן אמיתי.
קשה להאמין עד כמה פריכיות יכולות להיות טעימות:)
&nbsp
הספקתי לטעום עוגית JAFFA (נדמה לי שהן מופיעות בתמונה מטסקו).
מאוד טעים אבל מאוד קלורי (45 לקטנטונת אחת).
הן ישארו כפינוק.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

net the jet

New member
לא אכפת לי גם הלבן שלהם


הג'יניוס ולחם אודי'ס מארה"ב אילו הלחמים היחידים שאני אוכלת.. ( מדי פעם מביאים לי מחו"ל ואני מקפיאה ושומרת לאירועים מיוחדים בלבד )
 

Ccyclist

Well-known member
אני נמנע כי זה משמין ודחוס. צידה לדרך בלבד.

במסעדות יש לי שורה קבועה "אני לא אוכל גם לחם ללא גלוטן כי כל פרוסה דחוסה כמו 2-3 פרוסות לחם רגיל שנדחסו ביחד."
&nbsp
אם יש פרוסה חומה או אם עשו איזה מאמץ מיוחד אינני מסרב כי כבר לא נעים, אבל עדיף לדעתי לחשוב כמו היפנים ולהכין בנטו, או אם ממש חם ואין איך לשמר - חטיפי תירס למיניהם.
 
למעלה