נוסעים...ונערכים לתזונה נ"ג...

kita1000

New member
ואם תשברי רגל חוח?

הרי ידוע שזה בגלל אוסטאופורוזיס שקשור בצליאק
כל מחלה אפשר בעקיפין לקשר וכשאת לא מדווחת את בעצם מאפשרת החרגה של כל המקרים כמעט.
וחובת ההוכחה היא עליך...
 

מאיה1001

New member
זה עניין יחסי אוסטאופורוזיס

כל דבר אפשר לקשר לצליאק...אבל כל דבר חברת ביטוח יכולה לטעון שזו אשמתך גם באופן כללי. כפי שאמרתי זה עניין אישי, אין לי אוסטאופורוזיס, וזה מעבר לספק סביר לדעתי (!) לקשר את זה לשבירת יד או רגל...טפו טפו :)
 

kita1000

New member
לדעתך ודאי

אבל חברת ביטוח עם עוד חכם יכולה לטעון להסתרת מידע חיוני וביטול התביעה כולה.
 

מאיה1001

New member
לדעתי כדאי

לחשוב על ספק סביר. עו"ד טוב גם יכול למצוא סיבות למה אני אשמה במיליון דברים...
 

ליגילי

New member
החששות לא היו מתופעות של הצליאק

אלא מבעיות עם חברת ביטוח אם יהיה משהו רפואי אחר ש"ילבישו" על הצליאק.
אני שמחה לשמוע שהיה קל למצוא אוכל בתאילנד. אני מבינה שאין כ"כ מודעות ואוכל מוצהר ללא גלוטן אבל שבבסיס האוכל הוא לא מבוסס חיטה.
יש לך טיפים?
 

מאיה1001

New member
אוכל בתאילנד

עניין של "הלבשה" על הצליאק יכול להיות תקף לכל דבר, אז זה לא חוכמה. בגדול - אם את מאוזנת זמן רב אין סיבה שתהיה השפעה, אבל שוב, זו החלטה אישית כמובן...

לעניין המעניין: אין ממש מודעות, ומכיוון שהייתי בעיקר באיים ורק יומיים בבנקוק, לא הייתי ממש באזור מערבי עם סופרים גדולים אז לא נתקלתי במוצרים נ"ג.

אני לקחתי כרטיס מסעדות והוא עבד ב-70% מהמסעדות (בדוכנים אין טעם), ביתר המקרים עשיתי קצת פנטומימה ובאחרים למדתי - לדוגמה, הכרתי את סוגי הנודלס בדוכני הרחוב וידעתי לזהות מה נ"ג, וידעתי איפה הרוטב סויה ומה הרטבים האחרים (רוטב הדגים נגיד שהוא נפוץ בדוכנים) ושאין בהם גלוטן.
חשוב לציין שאף אחד בתאילנד לא מתחייב...על כלום כי גם לא תמיד מבינים אותך עד הסוף.

בכללי - אכלתי מלא נודלס, וזה נכון שמרבית האטריות הם שעועית או אורז, אבל בהחלט יש שם איטריות ביצים (שבארץ מכילות גלוטן אז הנחתי שגם שם), ואז צריך לאלתר - איך תבקשי מנה בדוכן ברחוב מהאיטריות שלא נגעו באיטריות ביצים כשיש מיליון אנשים בתור? - זה אפשרי, וזה שווה....כה טעים :)

תהנו!!
 

ליגילי

New member
בקיצור להצטייד בתושיה וחוצפה ישראלית...

תודה על העצות!

הציעו לי לקחת בקבוק סויה נ"ג מהארץ בשביל פנטומימה של החלפה. ולגבי זיהום משני כנראה שנצטרך קצת לעגל פינות.
בינתיים מצאתי קורס בישול ללא גלוטן וחברת טרקים שמבטיחים לארגן אוכל ללא גלוטן. נחיה ונראה בשטח...
 

מאיה1001

New member
אגב, לחמית

בקבוק סויה יכול באמת להיות יעיל. נזכרתי שהסתובבתי מלא עם קופסת פלסטיק קטנה עם לחמית וזה סידר אותי לאותם פעמים שלא רציתי להסתכן (בעיקר בא. בוקר).

נשמע שאתם מאורגנים :) תהנו!
 

ליגילי

New member
לחמית זה גם רעיון! הבת שלי מזלזלת בלחמית בארץ

אבל בתאילנד לא יהיה לחם יניב צמח וטוסטים נ"ג אז הלחמית יכולה להיות פחמימה משמחת...
 

ליטל 89

New member
בביטוח של כלל וגם של מכבי

אין תוספת על צליאק, אבל הוספתי על אסתמה. מעטים הם אלה שמשלמים את הבסיס, כמו כל דבר בחיים לכל אחד יש את הבעיה שלו, החשיבה צריכה להיות: יאללה עוד כמה שקלים ושנהנה בלי דאגות מיותרות :)
תהני בתאילנד איזה כיף לך!
 

ooochy

New member
תפריט ללא גלוטן מאוד נפוץ אבל

אני חושבת שיותר מהכיוון של הדיאטות השונות ללא גלוטן ולכן במסעדות כשנכנסים - חשוב לוודא את מידת הניקיון - מה שכן ברוב המקומות בארה"ב הלקוח הוא במקום הראשון ולכן ברוב המקומות יקשיבו לצרכיך.

מוצרים ללא גלוטן יש ברוב הסופרים הרגילים. אנחנו אומנם היינו בעיקר בצד המזרחי של ארה"ב אבל בטיול אחד בצד המערבי, זה היה נראה אותו הדבר.
שתי רשתות שמחזיקות יותר אפשרויות ללא גלוטן בד"כ הן רשת Trader Joe's ורשת WholeFoods

חשוב לשים לב להערה של דפנה על אופן הכיתוב בארה"ב. אבל כשיש מוצר שכתוב עליו ללא גלוטן זה כמובן ללא גלוטן.

לחם מצויין שיש בארה"ב ללא גלוטן ולפחות בצד המזרחי נמצא כמעט בכל סופר הוא הלחם שנקרא Udi's bread
תהנה!
 

einat2727

New member
לנוסע לארה"ב


אין כלל בעיה להתמצא בארה"ב בייחוד לאיזורים בהם אתה מבקר.
תכנס ל www.celiac.org לקבלת פרטים נוספים.מסעדות כדוגמת UNO שיש לה מגוון מנות ובייחוד פיצה מדהימה ללא גלוטן, PF CHANG זוהי רשת לאוכל מדהים אסיאתי עם מגוון מנות ללא כלוטן, ממוקמת גם בסן פרנסיסקו, THE FLYING APRON בסן פרנסיסקו-מאפייה ללא גלוטן וטבעונית מדהימה.
ועוד ועוד ועוד...תכנס גם ל WHOLE FOODS בשביל לחמים, חטיפים ועוגיות ארוזות...כיףףף אדיר!
אגב, בכל מסעדה שמכבדת עצמה יש לה גם תתפריט ללא גלוטן.אם תהיה בניו יורק, מנהטן אתה חייב לבקר ב מסעדה איטלקית בשם RISSOTERIA שמגישה פיצות, ריזוטו ועוד מטעמים ללא גלוטן- נמצא ברחוב .BLEEKER ST מספר 217.אי אפשר להזמין מקום, צריך לחכות אבל שווה כל רגע!!
תהנה ותבלה!
 

einat2727

New member
תוספת חשובה ביותר


בארה"ב ניתן למצוא בסופר מרקטים רגילים מוצרים ללא גלוטן- כל!!המוצרים הנקיים מגלוטן יסומנו בצמד האותיות GF- GLUTEN FREE.
 

d a p h n a

New member
למה את שוב מטעה?

אכן, כל המוצרים שמסומנים ב-GF הם נטולי גלוטן.

אבל, לא כל המוצרים שהם נטלי גלוטן מסומנים ב-GF. יש הרבה מאוד מוצרים שנמכרים בסופרים בארה"ב שהם לגמרי נטולי גלוטן, ואין עליהם שום סימון.
 

einat2727

New member
לדפנה ..כדאי שנשמור על צורת תקשורת נקייה

אני לא מטעה ואני יודעת דבר אחד או שניים. אם לא הייתי יודעת לא הייתי כותבת. חבל שאת מנסה שוב ושוב להתנגח וזה לא יצליח לך. אין לי מושג מי את כיוון שאין עלייך( כמובן) שום פרט מזהה . אני גלויה ואין לי מה להסתיר.מה שאת אומרת ומה שאני אומרת לא עומדים בסתירה וכעת החוקים החדשים בארהב מעוניינים בהסדרת המוצרים באופן שהם יסומנו ב GF . אני לא אמרתי שום דבר שעומד בסתירה לדברייך ... ייתכנו גם מוצרים שלא יהיו מסומנים. שוב, כדאי באמת להנמיך טונים זה ממש לא לעניין
 

יעל שקד

New member
עינת מזור צודקת!!

אפילו על דגני הבוקר של ENVIROKIDZ ,AMAZON FLAKES
שמיובאים לארץ מארה"ב יש סימון מצד ימין CERTIFIED GF GLUTEN FREE....וראיתי שזה חוזר על עצמו...אז למה ללכלך?כשאת מטעה?!D A P H NA?
 

d a p h n a

New member
לוגיקה בסיסית:

זה שקיימים מוצרים נטולי גלוטן שמסומנים ב-GF, לא אומר ש*כל* המוצרים שהם נטולי גלוטן יסומנו ב-GF.

דגני הבוקר של Amazon Flakes ו-Envirokids הם מוצרים ייעודיים לקהל הנטול גלוטן. אלה מוצרים שמיוצרים עבור אנשים שמחפשים משהו נטול גלוטן בתחום שבו רוב המוצרים אינם נטולי גלוטן, ולכן כמובן שיש עליהם סימון GF ברור.

המשפט שכתבת בהודעה שלך מקביל ללהגיד "הנה, על הפיתות של בראל והלחם של גרין לייט יש סימון ברור של נטול גלוטן, אז זה אומר שכל המוצרים שמוכרים בסופר בארץ שאין בהם גלוטן יופיעו עם סימון נטול גלוטן." ברור לך, כמובן, שזה לא נכון. הרי על חלב של תנובה לא מופיע סימון "נטול גלוטן", ובכל זאת הוא נטול גלוטן. על חומוס צבר לא מופיע סימון "נטול גלוטן" ובכל זאת הוא נטול גלוטן.

אותו הדבר נכון בארה"ב - ישנם מוצרים שהם מוצרים ייחודיים ויעודיים לקהל הצליאקים שעליהם מופיע סימון ברור של GF (כמו דגני הבוקר שהזכרת). ישנם גם מוצרים שאינם ייחודיים לקהל הצליאקים, אבל שהחברה שיצרה אותם מגדילה ראש וקיבלה אישור לשים את הסימון הזה. אבל, ישנם מאות מוצרים שהם נטולי גלוטן לחלוטין, אבל שאין עליהם שום סימון ושום כיתוב על גלוטן.

אם אדם הולך לסופר בארה"ב וחושב שהוא חייב לחפש *רק* מוצרים שכתוב עליהם GF, והשאר הוא לא יכול לאכול, הוא ימצא את עצמו מאוד רעב.
 

d a p h n a

New member
עינת, את כתבת בהודעה שלך

ואני מצטטת:
"כל!!המוצרים הנקיים מגלוטן יסומנו בצמד האותיות GF- GLUTEN FREE"

ושוב, אני מדגישה, את אומרת שכל המוצרים נטולי הגלוטן בארה"ב יסומנו בסימון GF.

אבל זה פשוט ובפירוש לא נכון.
יש עשרות מוצרים רגילים לגמרי בסופרים אמריקאיים שהם נטולי גלוטן לחלוטין, ושאין עליהם שום סימון שהוא. נניח, גבינות של Kraft. נניח, בשרים של boar's head. למשל M&Ms.

כך שבהחלט "ייתכנו גם מוצרים שלא יהיו מסומנים", שזה *לא* מה שאמרת בהודעתך הראשונה (כי אם *כל* המוצרים מסומנים, אז אין מוצרים שאינם מסומנים).
מן ההודעה הראשונה שלך ניתן היה להבין שאם הולכים בסופר אמריקאי, מרימים מוצר, ולא כתוב עליו GF, זה אומר שאסור לצליאקים לצרוך אותו. וזה, כמובן, לא נכון. יש המון מוצרים שלא כתוב עליהם GF ומותר לצרוך אותם.

ואגב, מצחיק שאת אומרת שאין עלי סימנים מזהים. אני כותבת בתפוז כבר עשר שנים, בשמי האמיתי, וכולל הרבה מאוד מידע אמיתי עליי. כל מי שרוצה לדעת מי אני יכול לדעת זאת מיד, ויש כאן הרבה אנשים שיודעים בדיוק מי אני, פגשו אותי בחיים האמיתיים, וכו'.

כפי שכבר אמרתי לך, עד לפני חודשים בודדים, חייתי בארה"ב במשך 6.5 שנים רצופות, רובן כשהצליאק כבר היה חלק מחיינו. כך שזה יפה שאת "מהתחום" אבל זה לא אומר שאת יודעת הכל על חוויית הקנייה בסופר בארה"ב.
 
תודה לכולם על התגובות! עוד שאלה קטנה..

יש למישהו מושג מה עושים בעיירות הקטנות שבדרך לכל הערים הגדולות והאם יש סוג של מודעות לצליאק גם שם? כי טיול בחוף המערבי הוא טיול רווי נסיעות ואתה לא תמיד נמצא בעיר גדולה... (למשל בדרך מלוס אנג'לס ללאס וגאס או גרנד קניון).

תודה מראש :)
 
למעלה