תחרות "צליאקים נופשים"

net the jet

New member
אצלי זה מתחלק ל 2... בארץ ובחו"ל../images/Emo104.gif../images/Emo222.gif

בארץ: -עוגיות -אוכל ( ירקות, אוכל מבושל, וכ"ו ) -עוד עוגיות
בחו"ל: -דף עם כמה שיותר מדיע שאספתי דרך האינטרנט על היעד -כרטיס מסעדות -סבלנות רבה והכנה נפשית ל"נאכס" מדי פעם
 

yafiti3

New member
3 הדברים החשובים לנופשים חולי צליאק

לו הייתי נוסעת לחו"ל עם חברתי שהיא חולת צליאק הייתי לוקחת איתנו לטיול כמה דברים חשובים לנשנש ושיחזיקו אותה בכיף: 1. חטיף צ'יפס בטעם צ'דר ללא גלוטן 2. חלבה ללא גלוטן 3. לחמית ללא גלוטן ניתן היה להוסיף גם חטיפי בריאות בטעמים שונים, כמו משמש ושוקולד ללא גלוטן
 

emmor

New member
השלישיה שלנו

1. נופשים עם משפחה או חברים שאוהבים אותנו מספיק על מנת להתאים עצמם לתזונה שלנו בבחירת המסעדות. (כמובן גם לעיתים נופשים רק הקן הפרטי שלנו). 2. עבודת שטח מדוקדקת שלא מביישת אף חמ"ל צה"לי..ממפים את האיזור לפי המסעדות..לפי זה בוחרים מקומות לינה ברדיוס סביר שיאפשר נסיעה נעימה למסעדה. החמ"ל כולל אמא טלפנית שמבררת בצימר או במלון מה יש ואין ומה יכול להיות..טלפנית? רמטכל! כמובן שמבררים כתובות של חנויות טבע ומתקשרים לוודא מראש שיש את הלחמניות האהובות על הילדון.. 3.לוקחים צידה לדרך בדמות לחמניות, ממרחים וירקות ופירות בצידנית. עוגה של תמי או אחר גם הולך (-: והכי חשוב מבחינתי, שמחה, בריאות וכייף בנסיעה ובכלל. שהרי האוכל הוא לא העיקר. חשוב שנאכל טעים ובריא ומפנק אבל כדי למלא את הנפש לא צריך מזון (-:
 

limim

New member
מנסיוני האישי, שלושת הדברים שאני מקפידה לקחת:

1. פיתות או לחמניות שנשארות טריות לאורך זמן (לאור נסיוני גיליתי שבאמת הפיתות של בראל נשארו טריות לאחר הפשרה למשך מס' ימים). 2. נשנושים כגון פריכיות צ'ילי-מתוק, פירות, בייגלה נ"ג - כדי להעביר את הנסיעות בכיף. 3. ממרחים שאינם דורשים קירור כגון טחינה ושימורים שונים - אי אפשר לדעת האם מגיעים למקום שערוך (שלא לדבר על מודעות) לצליאק, אז שתהיה אופציה לארוחה מזינה.
 

וונגית

New member
שלושת הדברים שלי :

1. לקחת מוצרים בסיסיים כמו לחמניות / פיתות (כמובן שרצוי לשמור בצידנית) + כלים חד פעמיים במקרה שמתוכנן פיקניק. 2. נשנושים / עוגה שווה כדי שאף אחד לא ייתקע בך מבטים כאילו חסר לך משהו
3. לרכז רשימה של מקומות שניתן להזמין בהם אוכל ללא גלוטן בקירבת מקום. (או לחילופין לקחת אייפון / אייפד/ מחשב נייד כדי להתעדכן און ליין)
 

skooby

New member
גם אני ../images/Emo140.gif

לדעתי הדברים הכי חשובים הם:
המחקר - לפני כל טיול אני נוהגת לעשות "מחקר" על מנת לגלות היכן יש מסעדות ידידותיות לצליאק, איפה ניתן לרכוש מזון נטול גלוטן והאם יש דברים מיוחדים שצריכים לדעת .
הצטיידות- לכל טיול חשוב לקחת מזון שלא מתקלקל, אוכל שישלים אתה שמקבלים בטיסות ובמקרה ששוהים בהוסטלים עם מטבח משותף כלי בישול בסיסיים למניעת זיהום משני.
ראש יצירתי ולב פתוח : ראש פתוח - כשיוצאים לטיול צריך ראש יצירתי כדי למצוא אוכל שמותר במקומות לא שגרתיים (אנחנו קינינו בננות בגובה 6000 מטר בפסגת הר הרחק מכל מקום ישוב), כדי להסביר מה מותר ומה אסור לנו לאכול (אפשר להשתמש בשפת גוף ותנועות ידיים גם, זה גם ממחיש וגם מצחיק) ובעיקר כדי למצוא פתרון למצבים מביכים ולא נעימים. לב רחב- כשתפגשו בטיול אנשים שיקבלו אתכם כמו שאתם, תעשו להם מקום בלב, זו מתנה יקרה מפז. טיול נעים!
מריאלה
 

atlfrm

New member
הצליאקית אמרה:

לפני שראתה תשובות של אחרים, וואני לא ערכתי: 1. לחם בראל מרוסס. 2. כרטיס מסעדות בשפה המתאימה. 3. ספונטניות/ראש פתוח: לשעת לשאול "מה מכיל האורז?" ולא להסתפק רק במידע שקוראים מראש ביאנטרנט, לדעת שאפשר לאקנות אוכל גם בדוכן ברחוב, כל עוד המוכר/ת בדוכן מבין/ה באמת מה רוצים ולמה מתכוונים (מה מותר ומה אסור).
 

atlfrm

New member
* לשעת = לדעת; לאקנות = לקנות

וסליחה על השגיאות - ניסיתי להקליד בקצב בו דיברה וזו התוצאה...
 
החיים שלונו טובים!

מה צריך לקחת איתנו לחופשה? 1. שקית לחם פרוס - כדי שתמיד נאכל לארגן לנו איזה סנדביץ' נחמד. 2. בן זוג תומך או חברים טובים טובים, שמבינים שאסור לטמא קופסאות ולא מנגבים מהקערות הכלליות. 3. רשימה מדודקדת של מקומות עם מסעדות או סופרים עם מוצרים נטולים - בן אם זה בארץ או בחו"ל, בבחינת הגולן אינו פתח תקווה, ולא בכל מקום יש מודעות. והרבה הרבה סבלנות ושמחה. חופשה זה כיף, נכון?
 
הרשימה שלנו

1 לקבל הדרכה מתמי הגדולה מכולם מה לקחת 2 התנ"ך הירוק ולהראות אותו לשף במידת הצורך 3 עוגיות או עוגות שוות כי עם אוכל תמיד אפשר להסתדר מקסימום אוכלים תפו"א ואורז כמו בפסח אבל על קינוחים לילדים בכל אופן קשה לוותר חוץ מזה חופשה זה תמיד כיף להשתדל לא להתרכז בנושא של האוכל כי תמיד אפשר להסתדר...
 

shulac

New member
מה אנחנו לוקחים איתנו?

אופטימיות סבלנות והכי חשוב: אמא שתדאג לכל השאר...
 

בורוד1

New member
שלושת הדברים החשובים

בגלל ששאלו מה"לקחת" ולא מה לעשות, אז: 1. מס' טלפון סלולרי של השף במלון, עמו דיברנו עוד קודם, כדי לעדכן אותו שמגיעים לאוחה ולהתעדכן בשינויים אם ישנם. 2. לחמית/לחם, ביסקויטים נ"ג, מעט חטיפים נ"ג ומוצרים יבשים שלא מתקלקלים 3. אורך רוח וסבלנות....והבנה שלא תמיד הרצוי מצוי, אבל זה לא יהרוס חופשה נפלאה.
 

רהמלכה

New member
שלושת הדברים שכדאי לקחת לחופשה

לחופשה בארץ: 1. אוכל מוכן לאותו יום שאפשר לאכול במידי אם לא נמצא מקום נטול גלוטן ומלאי חטיפים. 2. מלאי מזון שאפשר לשים במקרר ולהכין (תמיד נופשים בדירת נופש- גם זול וגם תמיד בטוח שהאוכל נטול גלוטן) 3. שמות של מקומות שבהם מגישים אוכל נטול גלוטן באיזור שבו אנו נופשים- רצוי גלידריות. לחופשה בחול: 1. אוכל מוכן ליום הטיסה+ חטיפים. +אישור רפואי 2. מלאי מזון ליומיים הראשונים אם לא נמצא מקום קרוב שבו מוכרים מזון ללא גלוטן. 3. רשימה של ספורמרקטים שבהם מוכרים מזון נטול גלוטן +מוצרים ללא גלוטן שאפשר למצוא בחול ולא בארץ.
 
שלושת הדברים החשובים

היות שמדובר בדברים שצריך לקחת ולא בדברים שצריך לעשות... אלך על מה שעשיתי בחופשתי האחרונה: 1. לקחת צידנית רכה עם מוצרי בסיס כולל דברים שווים: לחמניות, בורקסים/קלצונה ועוגיות (וחלב סויה אם אתם מאלו שהתמזל מזלם להיות גם מאותגרי לקטוז בנוסף). בנוסף לקחת בתיק הצמוד "מנת קרב" בשביל הנסיעה/טיסה, למקרה שחברת התעופה תתרשל ותשכח את המנה המיוחדת/היא לא תהיה טעימה (הסעיף הראשון קרה לי והיות שצפיתי אותו לחלוטין היה לי הרבה יותר קל). 2. לקחת דף הנחיות מפורט של מקומות לקניית מוצרים מותאמים/מסעדות אפשריות, כשאפשריות אומר גם בר סלטים או מסעדת סטייקים - לא חייבים תמיד לחפש לחם ופסטה... 3. להצטייד בהרבה סבלנות ובמינימום ציפיות, לזכור שגם בימים רגילים בארץ לא תמיד קל, אנשים לא תמיד מבינים ומתחשבים, לא תמיד יש שפע - אז על אחת כמה וכמה בחו"ל. להתכונן מראש כדי שאם השף במלון יאכזב ויכין בטעות מנה מחיטה מלאה כי הוא לא יודע מה זה גלוטן, עדיין לא תישארו רעבים. אם יש לכם שותפים לחופשה שלא מכירים אתכם מספיק טוב להכין אותם מראש כדי שלא יארגנו משהו כמו ביקור מיוחד במוזיאון הפיצה שכולל טעימות או טיול פעיל במאפייה. יש גם סעיף חלופי כקוריוז - הציעו לפני לקחת את תמי לחופשה, אפשר גם לתכנן את החופשה בפתח תקווה, תמי כבר תדאג לשאר...
 

איילהA

New member
3 הדברים:

1. את הבעל...הרי מי יכין לי לאכול אם ניסע לכמה ימים?
2. אוכל מוכן [שכמובן הבעלול הכין
] שאפשר לאכול אותו גם קר ובלי בעיות לדרך- פשטידות למינהם, לי אין בעיה גם לאכול שניצל קר וכו' וכמובן ירקות ופירות. 3. את הילדים
, שכל פעם שיבוא לי חשק לאכול משהו עם גלוטן אני אוכל לחפור להם שיאכלו ושזה טעים....כי ככה פסיכולוגית אני "שובעת" ממה שאסור לי
 

טלאת

New member
שלושת הדברים החשובים לשרון היוצאת לטיול

איפון פסק זמן פסטה בלי גלוטן
 

mhaifas

New member
3 דברים הכי חשובים לצליאקי בחופשה:

1.הדבר החשוב מכל, הוא להכין צידנית מהודרת ובה מוצרי בסיס שווים: לחמניות,בורקסים,עוגיות מיוחדות גם בטעם וגם המראה,וכמובן שאימא תדע לבשל ותפנק אותכם בכיסונים,קציצות, ועוד כל מיני דברים קטנים וטעימים. 2.להכין רשימה של מקומות שבהם אפשר לרכוש מצרכים מותאמים, וכמובן להתפנק במסעדות של סלטים ובשרים + מרק זה דבר לא רע בכלל, שיהיה בתאבון! 3.ולא פחות חשוב מצב רוח טוב, יוצאים לחופש בפנאן, מתנתקים מהכל, מריצים בדיחות, וכמובן מצטיידים בספרים העוסקים בצליאק, בכדאי להעשיר את הידע ובין היתר ספר מתכונים שתוכלו להכין יותר מאכלים טעימים המותאמים במיוחד לחולי הצליאק שאין ספק ישפרו עוד יותר את מצב הרוח שלכם !
 

djdanchen

New member
שלושה דברים להורה לילד צליאקי שיוצא לחופשה

מכשיר טלפון סלולרי עם חיבור לאינטרנט שמאפשר לחפש מסעדות ללא גלוטן. לא חייבים לאכול במסעדה! אפשר לקחת טייק אווי מהמסעדה ולאכול על הדשא, על החוף (למשל מהג'ירף באילת). שיחה עם צוות המלון בערב לגבי ארוחת הבוקר... שלא תתאכזב מול בופה שאי אפשר לגעת בו. קרם הגנה :)
 
אחותי חולת צליאק

היינו בטיול באיטליה והיא לקחה 1 לחם והמון לחם..[ 2 שקיות אורז[למקרה שנתקע,או אם חלילה תאכל משהו שיעשה לה קלקול קיבה] 3 קופסאות שימורים עלינו למטוס עם המון אוכל...
 
שלושה דברים צליאקים

מה להביא? 1. מארז מעורב של החטיפים הקטנים: בוטנים, שומשום, קוקוס. נורא זול לא מתפרק, משביע ובריא.נא לקחת מספיק בשביל כולם, כי פתאום כולם רוצים.. 2. פרות שלא מתרסקים כמו תפוחים ואגסים. משביע בריא טעים- בעיקר באויר הפתוח. ושוב להביא כפול! כולם מתחננים... 3. עוגיות קשות שעשיתם בבית... עם ריח נעים כזה. (קמח חומוס שעושה מרקם קשה וכמעט אמיתי..) עם שוקו ציפס או בלי. והפעם להביא באמת הרבה כי לכולם נוזל ריר... ומה לא להביא? 1. פרוסות מסכנות של מכונת לחם, שנהפכו לערמת פרורים לציפורים בתוך השקית הדביקה בטילטולי הדרך.. 2. וופלה מצופה כשר לפסח, שהבאתם אותו כי הוא נורא טעים, וגם אתם רוצים וופלא. ... לא! אל תביאו. ישאר לכם רק וופלא בלי שוקולד. זה טוב רק ישירות מהמקרר. 3. עוגה כושית טעימה שנשארה משבת, תוסיפו אותה לפירורים ההם של הלחם. הציפורים יהנו מאוד וירוויחו גם הם דיאטה נטולת גלוטן.. בהצלחה. אבל אל תשכחו לצאת, זה טוב! וטעים.. :)
 
למעלה