ללא גלוטן, ללא סוכר וללא לקטוז

../images/Emo101.gif ../images/Emo92.gifללא גלוטן, ללא סוכר וללא לקטוז

אתמול התקשרה אליי אמא של חבר של הצליאקי. הוא לא הוגדר כצליאקי אך לאחר בדיקות רפואיות מקיפות ורבות ותחת מעקב רפואי צמוד, הילד נדרש לשמור על דיאטה נטולת גלוטן, סוכר ומוצרי חלב
אשמח אם תוכלי לעזור לי לרכז כמה מתכונים (מתוקים ומלוחים) שיכולים להתאים. שרשרו לכאן בבקשה קישורים למתכונים. תודה וסוף שבוע נעים, אמא של הבנים
 

27חומד

New member
מנצלש"ת - עוגת יומולדת ללא קמח,ביצים וחלב??

יש חיה כזו? חברה של הילדונת אלרגית לכל הנ"ל ולעוד כל מיני מאכלים (כמו שום ועוף
) ואשמח אם היא תוכל לאכול מעוגת היומולדת. אשמח למתכונים שמפרטים את סוג הקמח (אורז, תפ"א וכד') ולא את שמו המסחרי (דג"ש, אורנים) כי אני חיה בארה"ב והקמחים הנ"ג של הארץ אינם נגישים לי. תודה רבה רבה!
 

Tami661

New member
וווואאאווו... זה קשה... לא המתכונים אלא לרכז

את כל הכמות שלהם, אבל אתחיל ממשהו: ריכוז מתכוני לחם ובצקי שמרים (כווווווולם ללא לקטוז וללא גלוטן) עוגת שוקולד בקלי קלות עוגת תפוזים קוקוס ומאחר ואין אפשרות ליותר משלושה קישורי מילים/משפטים, הנה עוד כמה: כעכים מלוחים ("עבאדי") - http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=1506080 עוגיות מכונה - http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=1561997 ויש עוד עשרות רבות (אולי אפילו מאות...) מתכונים בלי גלוטן ובלי לקטוז בבלוג, חוצמזה שאם בא לה להכין משהו ספציפי - שתיצור איתי קשר (כמובן שאת יכולה להעביר לה את מספר הטלפון) ואציע לה את התחליף המתאים. לכל מוצרי החלב יש תחליף ומיום ליום מגוון התחליפים גדל והאיכות רק משתפרת
 
תודה תמי. אני לא מבינה ב"ללא סוכר"

אבל נראה לי שהמתכונים שהצעת אינם מתאימים למי שצריך להמנע מסוכר. לא? האם ניתן להמיר ב"כמו סוכר" (אני לא יודעת אם בכלל מותר לו....). תודה על ההצעה להעביר את הטלפון. אני לא בטוחה שהיא בשלה לכך כרגע.
 

Tami661

New member
האמת שמרוב שהייתי מרוכזת בללא גלוטן ללא לקטוז

ברח לי ה'ללא סוכר' אבל בכל מקרה, בקלות ניתן להמיר ל'כמו סוכר' במתוקים (ובבצקי לחם/פיצה/פיתות - כמות הסוכר כל כך מזערית שניתן לוותר עליה). באשר לטלפון, אין בעיה... כשתהיה בשלה או תרגיש צורך - היא תמיד מוזמנת
 

daniela21

New member
אני יכולה לעזור

המתכונים שאני מכינה הם ללא חלב וללא גלוטן (אמנם כן עם סוכר) וגם בלי תירס, דבר שבכלל הופך את התזונה שלי לפחות "אלרגנית". האם הוא יכול במקום סוכר להשתמש בממתיקים מלאכותיים? בסירופ אגבה? בסילאן? יש לי מתכון ללחמניות, למיונז ללא ביצים (ממש טעים!), למאפינס טעימים מאד, לגבינות ויוגורטים שאינם על בסיס חלב, מתכון לחלב קשיו, לכדורי שוקולד ממש ממש שווים וכו'. רק תגידי.
 

daniela21

New member
מתכון לכדורי "שוקולד" בריאים וטעימים

ללא גלוטן, סוכר, חלב, סויה, תירס, חומרים משמרים, מייצבים וכו'. רכיבים: * כוס (כ-12 יחידות) תמרים מיובשים מגולענים (רצוי תמר מג'הול, כי לדעתי הוא היה טעים ומתוק). * כף אבקת קקאו * כפית תמצית וניל * 3/4 כוס פצפוצי אורז * רבע כוס (15 גרם) פתיתי קוקוס. שמים את התמרים בקערה, מכסים במים חמימים ומשרים למשך שעה. מסננים. שמים את התמרים הרכים במיכל מעבד המזון ומעבדים לקבלת קרם אוורירי. מעבירים לקערה, מוסיפים את כל שאר המרכיבים ומערבבים היטב לעיסה אחידה. 3. יוצרים מהעיסה כדורים. מפזרים בצלחת שטוחה פתיתי קוקוס. מגלגלים את הכדורים בקוקוס. מאחסנים במפקיא למשך שעתיים. מגישים. המתכון הוא מעיתון "לאשה".
 

amysh

New member
החתולה הכינה לפיקנים האחרונים קינוחים

ללא גלוטן, סוכר ולקטוז. השרלוט והרולדה. יכול להיות שיש לה עוד רעיונות, שווה לשאול אותה. ויש גם את המתכון שלה למאפינס טחינה וסילאן- גם ללא סוכר וללא לקטוז (וכמובן ללא גלוטן)
 
ממש לא

ואפילו תמרים לא (אני מדברת על סוכרת מסוג 2, לא על סוכרתיים שמזריקים אינסולין).
 
מאפינס טחינה וסילאן של CATS7

מאפינס טחינה וסילאן החומרים למאפינס - 100 גר' חמאה מומסת שני שליש כוס סילאן 5 כפות טחינה גולמית 1 כוס קוקנפלור כפית אבקת אפיה 2 ביצים לערבב את החומרים היטב ולאפות בתבנית מאפינס או בתבנית מוארכת 160 מעלות 15-20 דק' או עד שנהיה אפוי. אפשר להוסיף אגוזים או שוקולד צ'יפס. (אני הוספתי אגוזים, טרם קניתי שוקולד צ'יפס נטול סוכר) מהכמות הנ"ל יוצאים 12 מאפינס, בפיקניק הכפלתי את הכמויות. המאפינס עמידים נפלא בהקפאה.
 
שרלוט של CATS7

עוגת שרלוט תות ההשראה - קרין גורן - עוגת בומב מתכון הבצק לרולדות - ענת של שקד אופן ההכנה - נימצ'ו (לעוגה יש צורך ב 2 רולדות) לכל רולדה - להקציף 2 ביצים + חצי כפית מלח + כוס קונדיטור + 4 כפות שמן קנולה, להוסיף בהדרגה כוס מים. לשטח על נייר אפיה משומן בתרסיס שמן. לאפות 20 דק' בחום בינוני. להפוך את העוגה על ניר אפיה מפוזר בקוקוס ולגלגל עם הנייר. לפתוח חזרה ולמרוח ריבה (אני השתמשתי בריבת תות ללא סוכר). אפשר גם ממרח שוקולד / חרובים. לגלגל לרולדה ולפרוס לפרוסות. להניח ניילון נצמד בקערה. לסדר את פרוסות הרולדה בצמידות בתחתית ודפנות הקערה. להקציף שמנת מתוקה (אני השתמשתי בפרווה + תמצית וניל + 2 "כמו סוכר"). אפשר להוסיף פודינג וניל / שוקו / ריבת חלב לפי מילוי הרולדה. במתכון של קרין גורן יש גם גבינת מסקרפונה. אפשר להוסיף פירות. חיפשתי תותים וטרם נמצאו בחולון .. למלא את הקערה בתערובת הקצפת, ליישר ולהניח את שאר פרוסות העוגה לסגירה. לסגור בניילון נצמד ולהניח במקרר למספר שעות. למחרת להפוך על צלחת הגשה.
 
תחליף טוב לסוכר

לא ברור לגמרי מה זה "ללא סוכר" כי זה באמת מתפרש אחרת בסוכרת סוג 1 וסוג 2. בכל מקרה תחליף מאוד טוב לסוכר שמתאים לשניהם הוא ספלנדה. הוא תוצרת חוץ אבל כבר יש מקומות בארץ שאפשר להשיג אותו (בירושלים אפשר בניצת הדובדבן שבשוק) ולמי שנוסע לארה"ב הוא נמכר בחבילות ענק במחירים מגוכחים. ההמלצה של החברה היא להחליף ביחס של 1:1 אבל מניסיון שלנו אם משתמשים בחצי מהכמות זה ממש מספיק וכך גם לא מורגש טעם לוואי. הוא הרבה יותר טוב מהסוכרלוז והסוכראדיאט וכן הלאה שיש בארץ למטרות בישול ואפייה, למרות שחומרי הגלם שלו די דומים. תחליף אחר להמתקה - סירופ בטעם מייפל של walden farms שנמכר עכשיו בהרבה חנויות טבע והוא גם ללא גלוטן.
 

daniela21

New member
וגם סירופ אגבה

שיש לו אינדקס גליקמי נמוך במיוחד והוא מתוק כסוכר.
 

Tami661

New member
סירופ אגבה לא טוב לסוכרתיים... אחד

המחקרים האחרונים (מדעי) שהועבר אלי באמצעות דר' דינה ראלט מוכיח שסירופ אגבה הוא פרוקטוז. גם אני התאכזבתי מאוד לשמוע זאת, אך מאז איני משתמשת בו בפיתוח מתכונים המיועדים לסוכרתיים.
 
למעלה