אם אין לחם תאכלו טורטייה - טורטיה מקמח תירס

ציליקון

New member
אם אין לחם תאכלו טורטייה - טורטיה מקמח תירס

אני קורא כאן הרבה על הורים שעושים הכל כדי שהאוכל שהילדים יביאו לבית הספר ולגן יהיה הכי מדהים, אז קודם כל אני פשוט מצדיע להורים כאלו ! עכשיו, לא פעם אני חושב שכדי להגיע לפיתרון קל וזמין, הדבר הטוב ביותר הוא להכין טורטיות ! היתרונות של זה, מעבר לזה שזה נתפס כחתיכת ארוחה מושקעת ויוקרתית, שזה קל להכנה, גם הילדים יכולים להכין לעצמם, זה לא לא מנפח את המקרר, וזה מוכן בתוך דקות ! אם נוברים קצת בהיסטוריה של הטורטיה, מגלים שהמקורית הייתה מקמח תירס ! בכל מקרה, יש מתכון כזה - כולל מצגת בוידאו כאן - של השף איתמר דוידוב http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3142553,00.html ועכשיו נשאר רק לגלות, איפה אפשר לקנות את הקמח המיוחד - ללא גלוטן וגם איפה קונים את המכשיר שיוצר את הצורה של הטורטייה ? אגב, דרך האינטרנט מצאתי דווקא מוצר מסחרי כזה של אותו השף, באתר http://www.trespesos.co.il http://www.trespesos.co.il/apage/20290.php אבל לא מודגש שם שזה באחריות ללא גלוטן ! וחבל שאין את הקמח \ הטורטיות הללו בכל סופר שכונתי, לדעתי דווקא זה יכול להיות מוצר מסחרי, חוץ מזה אחרי שירדתי 9 קילו בחודשיים, מ84 ל75, מעניין אותי לדעת, אם גם אצלכם זה היה ככה ברגע שעברתם לתזונה ללא גלוטן ? מה שמדאיג אותי זה שאני אוכל עכשיו פי 10 ועדיין יורד במשקל !
 

d a p h n a

New member
טורטיות מקמח תירס

הן באופן מצער פתרון די בינוני. כאן (בארה"ב) יש בסופרים סוג אחד של טורטיות מקמח תירס שגם באחריות ללא גלוטן. קנינו אותם כי אנחנו אוהבים להכין אוכל מקסיקני. יחד עם זאת, מדובר על טורטיות מאוד מאוד קטנות. אפשר להכניס בהן מעט מאוד. ראיתי כאן כמה וכמה סוגים של טורטיות מקמח תירס (האחרים לא בודאות ללא גלוטן) ובכל המקרים הן היו ממש קטנות. הטורטיות הגדולות הן תמיד טורטיות מחיטה. אני חושבת שקשה לעבד את תערובת התירס המסורתית כדי לעשות טורטיות גדולות. אנחנו עברנו מצד אחד לשימוש בטאקוס מקמח תירס (אלא בעצם טורטיות מקמח תירס שטוגנו לפריכות), שקצת יותר נוחים לעבודה ומילוי, ומצד שני לטורטיות גדולות נטולות גלוטן מקמח אורז מלא.
 

גבבת

New member
יש לךמתכון של טורטיות מקמח אורז מלא ?

או שאת קונה מוכן ? אם כן, אז מאיפה ?
 

d a p h n a

New member
קונה מוכן, אבל כמו שאמרתי בהודעתי -

אנחנו חיים בארה"ב. אני לא חושבת שיש בארץ.
 
אני חזרתי עכשיו ממקסיקו ואכלתי כל הזמן

טורטיות וטאקו (דווקא במקסיקו זה הפוך - טאקו זה הרך עם הבשרים על זה, וטורטיות הן המטוגנות הקשיחות יותר שטובלים ברטבים). הכי אהבתי את הראנצ'רוס - שמטגנים ביניהן ביצת עין, כמו שעושים עם המלואח בארץ . הבאתי כמויות אדירות של טורטיות מכל הסוגים לארץ, וקמח תירס שעולה ממש גרושים. (הרוב כבר נגמר עכשיו צריך להכין). יש מתכונים באינטרנט להכנה זה מאוד פשוט, ולא צריך מכשיר, רק עושים כדור ומשטחים אותו בין ניילונים ומיד למחבת. חוץ מזה שצורת האכילה שלהם במקסיקו מזכירה לאפה והכל נוזל מכל הצדדים וזה חלק מהכייף. הבעיה המרכזית שלי היא שהצליאקון לא אוהב אותן, וכך זה הפך לפתרון בשבילי וכיייף לאחרים. ולנטע - כנראה שיש עוד כאלו שמתלהבים ממאיס חוץ ממני, חוץ מזה מצאתי שם טורטיות אפויות (!) ממש ללא ריח וטעם של המאיס.
 

d a p h n a

New member
יש טורטייה צ'יפס, שהם קטנים ומטוגנים

וטובלים אותם ברוטב. טאקוס יכולים להיות רכים או קשים וממולאים בדברים. טורטיות הן פשוט ה"לחם" השטוח שממנו עושים טאקוס, בוריטוס, אנצ'ילדות וכל היתר.
 

net the jet

New member
../images/Emo9.gif זכרת.... באמת הריח זה אחד הדברים שהיה

לא נעים. מענין איך הם עושים את זה. אולי זה סוד אחד של קמח תירס ? גס יותר ולכן גם הריח ?
 
נטע, זיהיתי את ה"נטולי גלוטן" לפי הריח

פשוט הרחתי לפני שאכלתי, והריח לא היה מספיק חזק, התגובה הופיעה בערב. ממה שאני הבנתי הם מכינים את זה בדרך כלל מתירס מותסס - שמים אותו בלילה בדלי עם מים, ובבוקר כותשים אותו עד לאבקה, ואז הופכים לבצק עם עוד קצת מים. נראה לי שתהליך ההתססה מחזק את הריח, כי לתעשיתיות שקניתי אין ריח כ"כ חזק. בכל אופן עכשיו אני גורסת את האחרונות, והמזל היחיד הוא שזה יחסוך לי קצת בקלוריות, כי זה ממש עלה לי ביוקר.
 
בקשר למשקל

אני גם ירדתי 3 קילו ברגע שנודע לי הצליאק ואכלתי פי 2 יותר כי הרגשתי פתאום טוב והיה לי תיאבון בריא ולא תיאבון חולה כמו שהיה לפני (ז"א שלפני זה אכלתי כי חשבתי שזה יקל על הכאבי בטן ולא כי הייתי רעבה. עכשיואני אוכלת כי אני באמת רעבה) אבל ! אחרי חצי שנה כנראה שהגוף התחיל קצת להתרגל וכנראה שאני התלהבתי יותר מדי והחזרתי לעצמי את ה 3 קילו האלה..
 
מעניין למה מייבאים לארץ רק טורטיות חיטה

במדינות אחרות באמת קל מאוד למצוא טורטיות תירס בכל סופר שמחזיק טורטיות... ובדיוק השבוע ראיתי שבמגה בב"ש יש מדף שלם של טורטיות ואוכל מקסיקני, אבל כל הטורטיות עשויות מחיטה. הטאקוס דוקא היו מתירס, אבל לא צוין עליהן כלום לגבי גלוטן... תכננתי להתקשר לברר, אבל כמובן ששכחתי. אולי באותה הזדמנות גם אציע ליבואן להביא גם טורטיות תירס.
 

HDHDD

New member
זה יהיה לגמרי מוצר מסחרי

שטח המדף שתופסים הטורטיות הוא קטן מאוד בהשוואה ללחמים מיוחדים אחרים וכך גם הרווח על המוצר שיש לו חיי מדף ארוכים יותר מלחם הבעיה היחידה היא שהיבואנים אפילו לא יודעים שיש קהילה כזאת גדולה שזקוקה למוצר שלהם, שיווק, כך למדתי זה לענות על צורך שאף מוצר אחר לא ממלא צריכים לבוא לייבואנים ורשתות כאלו עם מספרים, כמה חולי צליאק יש בארץ, היכן הריכוזים הגדולים שלהם, ובאיזה סניפים שלהם יש הכי הרבה לקחות שזקוקים לזה, בדיוק בשביל דברים מהסוג הזה אני מאמין שחייבים להקים מועדון צרכנים, שתפקידו יהיה ליזום יבוא ויצור של מוצרים נוספים כאשר יש לך ביידים נתונים כאלו, ויש לך גם יכולת לדוור להם מידע על מוצרים חדשים ולגרום לתנועה ערה של לקוחות - לא צריך לבקש טובות מאף רשת, זה יהיה עניין שלהם, לדאוג שיהיו בסניפים שלהם קמח תירס, קמח תפוחי אדמה, קמח ללא גלוטן, טורטיות מקמח תירס ועוד מוצרים שלפי מועדון הלקוחות יש להם דרישה גדולה בסניפים מסויימים המטרה שלנו היא שבכל עיר גדולה, יהיה לפחות סניף אחד שיחזיק את כל מה שאנחנו צריכים, היום כל היום שלי הולך על להוציא מהחנות הזאת את המוצר הזה, לנסוע עד הקצה השני של העיר בשביל מוצר שני וגם שלפחות יהיה באתרי האינטרנט שלהם רשימה מתעדכנת של מוצרים ללא גלוטן, וכמובן ליצור גם שיתופי פעולה עם יבואנים של מוצרים כאלו כדי לקבל תווי הנחה מיוחדות לקניות מרוכזות ומבצעים מיוחדים על מוצרים יחודיים צריך למצוא מי שיבנה אתר אינטרנט שיאפשר להרשם בחינם, ליצור סקרים שילמדו אותנו מה אתם הכי רוצים, איזה כמויות אתם צריכים, ומאיזה עיר אתם, ואיזה סניף קרוב של הרשתות הגדולות קרוב אליכם, ואז עם הנתונים הללו, לגשת ככוח צרכני לרשתות הגדולות
 
למעלה