תלמיד צליאקי

אורלי127

New member
תלמיד צליאקי

אני מורה במקצועי. בכיתה המקבילה (כיתה ד') יש ילד רגיש לגלוטן. לאחר שגילו לבני איתי את הצליאק, הפכתי כמובן רגישה לנושא.. בכל יום שישי מביא תלמיד אחר עוגה שמחולקת לכל ילדי הכיתה והילד הצליאקי לא אוכל(לצערי לא שולחים לו מהבית). אז החלטתי לעשות משהו בעניין.. דיברתי עם המחנכת שלו, היא תאפה עוגת שוקולד ואני יאפה עוגת גזר. ההורים יאכלו ויקבלו מתכונים של שלוש עוגות וחטיפים מותרים. אני בכלל חושבת שככל שיותר נפעל ונדרוש, כך המודעות תעלה.. אני מצרפת את הקובץ, כדי שתוכלו להשתמש בו, אם תרצו... דרך אגב העוגות הן גם פרווה כי ישנו ילד שגם רגיש לחלב, אז תוכלו לשנות במידת הצורך
 
וואו אורלי, מכתב מדהים להורים, שיחקת אותה,

וכפי שאמרת אפשר להוסיף עוד כמה מתכונים, גם כאלו שלא בנויים על קמח (3 שכבות, בן עמי, ועוד) ועם הקובץ הזה ניתן לפנות להורים בכל גיל - מפעוטון ועד תיכון. כל הכבוד. אורית.
 
עוגת שלוש שכבות

מפרסמים אותה בלי הפסקה בפורומים, למי שאוכל חלבי היא פשוטה ונהדרת. ונא להתעלם מהכינוי, קיבלתי אותו בירושה מהבת שלי ואני לא מצליחה לשנות אותו.
 

Faffi

New member
כשגילינו את הציליאק לילדה שלי בת 2.5

כתבתי פתק להורים שמסביר על המחלה וגם נתתי מתכון לעוגה ללא גלוטן (מאוד פשוטה). מנהלת הגן והגננת אמרו לי שהם לא רוצות שאני אבקש מההורים להכין דברים מיוחדים כי הן לא רוצות להעיק עליהם. אני לקחתי את זה מאוד קשה.... מאז אני לא מבקשת אלא פשוט מביאה לה עוגה משלה...
 
רעיון מקסים

ואולי כדאי גם להוסיף מתכון או שניים שלא מצריכים בכלל קמח (או כמות קטנה שלו - ולציין קורנפלור). כך הורים ששכחו לקנות/לא מוצאים בסופר יוכלו להכין נ"ג בכל זאת... עוגת דניאל של בן עמי היא פתרון מצוין!! כדאי להוסיף אותה...
 

נטלי22

New member
רעיון מקסים, אבל צריך לנקוט כאן במשנה זהירות.

אני לא מבקשת מההורים בכיתה לאפות עוגות עבור נופר, כי אני יודעת שעלולות להיות כאן טעויות - אולי ישתמשו בקמח מתאים, אבל ברגע שכתוב במתכון "שוקולית" ישתמשו אולי בשוקולית של עלית, שעלולה להכין גלוטן, וברגע שכתוב שוקולד, עלולים להשתמש בשוקולד של עלית או בורד הגליל. ואם ישתמשו בממרח כלשהוא - מאין לי לדעת שלא השתמשו בו קודם עם סכין או כפית עם שאריות גלוטן? משום כך, אני מוכנה לסמוך על הורים שיקנו חטיפים מוכנים שמתאימים לנופר, ובאמת מחלקת מכתב כזה בתחילת השנה עם רשימה של חטיפים מותרים, אבל אני זו שאשלח איתה פרוסת עוגה מתאימה לאירוע, ולא מוכנה לסמוך על הורים שאינם מעורים בצליאק ואינם מודעים לרמת ההקפדה שיש לשמור ולכל הניואנסים הכרוכים בכך.
 

נטלי22

New member
והנה דוגמא של המכתב שאני מתכוונת לחלק השנה.

(כבר ביקשתי את אישורה של המחנכת החדשה לחלק אותו בעת אסיפת ההורים).
 

debysegal

New member
מכתב מצויין, ברשותך שמרתי לי אותו,

יש מצב שאשתמש בו בעתיד. קולע ותמציתי. כל הכבוד
 

דנהלו

New member
כל הכבוד!../images/Emo106.gif../images/Emo45.gif

אולי כדאי - לציין במכתב לעשות את העוגות בכלים נקיים ללא שאריות קמח? - לתת רשימת חומרים של חברות בטוחות? - לצרף איזשהו דף מידע ראשוני על צליאק להורים, לידע כללי? (צירפתי בעמוד זה בשירשור של שלומית)
 
כל הכבוד. קצר, לעניין, תכליתי ואסרטיבי.

אבל מה יקרה בחודשים הבאים? עוד פעם עוגת גזר....? נשמח לעדכן אותך כל הזמן במתכונים רבים רבים רבים. הפני את ההורים גם כן לפורום זה. תמיד שמחים פה לעזור בנושא הזה.
 

אורלי127

New member
אני באמת אוסיף את ההערות

ובכלל אני רוצה לרשום שאפשר להכין כמעט כל עוגה עם אותו המתכון (רק להחליף את הקמח) ולדא ששאר המרכיבים נטולי גלוטן
 

ארגמנית

New member
ועוד בעיה - קמח נטול גלוטן

אורלי, כל הכבוד. אני עדיין מתלבטת בעניין מה לבקש מההורים, כי חוץ מהבעיה של באיזה שוקולד משתמשים (לא רוצה לנג'ס יותר מדי), נראה לי שלבקש קמח ללא גלוטן זה מופרז, לכן אני נותנת רק מתכונים עם קורנפלור או קמח תפו"א שאנשים נוטים יותר להחזיק בביתם בלי קשר ליל צליאקי בכיתה/בגן.אבל אם אנשים טורחים וקונים קמח כזה, אז.. שאפו. מורידה את ה
(זה הכי קרוב לכובע שמצאתי)
 

מית צאן

New member
כל הכבוד, אבל...

כל הכבוד על המחשבה אבל... מנסיוני של כמה שנים בכמה כיתות (של בנותי ) . ההורים לא מספיק מודעים ומוכנים. כמו שכתבו לך, נראה לי מוגזם לבקש מההורים לקנות במיוחד קמח נ"ג וגם השוקולד וסביבת העבודה בעייתיים. בנוסף, יש הורים שקונים ולא אופים או עושים את זה ברגע האחרון ממה שיש בבית (ואז זה כדורי שוקולד ולא עוגה בדר"כ). אני בקשתי באספת ההורים הראשונה שהיתה לי אתמול שפשוט מי שמביא עוגה יודיע ואני אשלח לביתי עוגה משלה.אני יודעת שגם זה לא יקרה תמיד (מנסיון בשנים קודמות) . לכן כדאי להשאיר משהו בארון למקרה כזה , אני השארתי חבילת אצבעות קינדר כדי שיהיה לפחות משהו קטן ומתוק במקרים שאף אחד לא התחשב ולא הודיע.אם במקרה שלך ההורים לא שולחים עוגה אולי אפשר שישלחו משהו אחר שנשאר הרבה זמן וכל פעם תוציאי לו מהארון.
 
למעלה