שרשור חו"ל חוזר למעלה

solnoshka

New member
אילת

היי, תגידו, אתם מכירים מסעדות באילת שיש לנו מה לאכול בהן?? שבוע טוב לכולם
 

yael1760

New member
שאלה חשובה

מישהו פעם היה במלום טופ-קאפי בתורכיה ויכול לספר חוויות ולעזור לי? אני נוסעת בעוד פחות משבוע. אשמח גם לעזרה כללית.. איך הסתדרתם בתורכיה בבוקר בצהריים ובערב? תודה מראש :)
 
תאילנד ללא גלוטן:)

היי, חבר שלי חולה צליאק ואנחנו מתכננים לטוס לתאילנד לחודש.. מישהו היה ויכול ליעץ לגבי מה אפשר לאכול שם ואיך להסתדר? תודה רבה!
 

imashelsami

New member
חנויות ומסעדות בניו יורק

שלום לכולם, אני נוסעת לניו יורק לתקופה ארוכה ואשמח לשמוע אם למישהו יש המלצות טובות על מסעדות וסופרים/חנויות טבע בעלי מודעות צליאקית גבוהה (במנהטן). המון תודה ותהיו טובים
 

leale1

New member
קלאב טופ-קאפי בתורכיה

האם משהו היה בקלאב טופ-קאפי באנטליה ? אם כן, אשמח לשמוע חוויות לגבי איך הסתדרתם שם עם הצליאק. האם כרטיס המסעדה עזר ? האם הם מודעים ועוזרים בכל הקשור למזון ללא גלוטן ? היינו שם פעם אחת לפני גילוי הצליאק והיה מדהים מקווה שיהיה לנו קל להסתדר שם עכשיו.
 

naamakaf

New member
גם אני עם צליאק וטסה לשוויץ

יש למישהו אינפורמציה לתת לי על אוכל גם כשר וגם ללא גלוטן שניתן להשיג בשוויץ?! אשדמח לקבל תשובות בהקדם!
 

כמי2

New member
הולנד

חזרנו מהולנד מחופשה מקסימה מארץ מקסימה טולרנטית לציליאקים מכל הלב. ראשית כל באנו מוכנים כלומר סחבנו המון אוכל לציליקון (7) מזוודה עם קרקרים, לחם, לחמניות, פיתות, בייגל, קורנפלקס ועוד הרבה קשקושים. בדיעבד ללא צורך. שהינו בכפר נופש סנטרפארק "דה אמהוף" בבקתה על האגם, כן הבקתה היתה ממש על האגם (לא ליד). במקום פעלו בערך 4 מסעדות ובכולן יכולנו לקבל לחם ללא גלוטן בצבע חום וטעים מאוד וגם פאנקייק ללא גלוטן עם קרם קצפת וסירופ הכל ללא גלוטן (רק משעה 12 בצהריים). במסעדה הראשית בכפר הנופש הכינו לנו אוכל ללא גלוטן כמו עוף או סטייק או טלה לאחר שהודענו בבוקר שנאכל בערב. אגב, לא יידענו את הכפר על בואנו כי העיסקה שלנו לא כללה אוכל, רק בקתה עם מטבח מאובזר. לשמחתי לא השתמשתי בו הרבה. בטיולים מחוץ לכפר הנופש (כמו לחיטהורן (ונציה של ההולנדים) כפר עם גשרונים שאפשר להתנייד בו רק עם סירות) לקחנו אתנו את כרטיס המסעדות, לא היה צורך כולם מדברים אנגלית, אבל השפים פשוט רצו לדעת מה לא לשים באוכל לכן לקחו את הכרטיס בכל זאת כדי להיות מדוייקים (מי אמר שהגרמנים ייקים?). בכמה מסעדות הכינו לנו בדיוק מה שרצינו, זה לקח קצת זמן, אבל לא הרגשנו מטרד ההיפך שום בקשה לא היוותה בעיה. המודעות היא כל כך גבוה שממש לא היה צריך להסביר הרבה הם לוקחים את ענין הציליאק ברצינות רבה. הבן שלי הרגיש בעננים ואכל כמו כולם. בכל מקום אפשר היה לאכול צ'פס טעים. לגבי הגבינות שאלנו ספציפית על כל גבינה וקיבלנו תשובות. את הגבינות קנינו מחוות פרטיות שבהן אפשר לבקר ליד וולנדם. שם אפשר לראות איך מכינים גבינות ונעליים. על וולנדם(כפר דייגים מפורסם) הייתי מוותרת סתם מקום הומה אדם "ומסחרי" מידי לטעמי. המלצה !!! בבקשה לא להתייחס לרשימות המסעדות שמקבלים מהעמותות לציליאק ברצינות, זאת כבר הארץ השניה שאנחנו מגיעים למסעדה שכבר לא קיימת. אותו דבר קרה לנו גם בקנדה. רצוי לבדוק לפני הנסיעה שאכן המסעדה קיימת עדיין. מסתבר שלא רק אצלנו מסעדות ומפעלים נ"ג נסגרים. הסופרמרקטים הם קצת בעייתיים הכל כתוב בהולנדית, ואין להם סימון מסויים "ללא גלוטן". הסתפקנו בפירות וירקות (רובם אורגניים).לא ממש קנינו אוכל ללא גלוטן בסופרמרקט כמו לחם את הכל הבאנו אתנו מהארץ.לחמים של נ"ק פיתות לחמניות החזיקו מעמד שבוע שלם לאחר שהוקפאו שוב. מזג האויר ביולי אוגוסט הוא נפלא לעיתים קצת גשום אבל נעים. האנשים ידידותיים אוהבי ילדים ונותני שרות מכל הלב.השרות קצת איטי אבל למי אכפת בחופשה? אני רוצה לציין שלא טיילנו הרבה בערים הגדולות, שהינו בעיקר באזור כפרי צפונית לאמסטרדם (כשעה) וזוהי ההתנסות שלנו.
 

mmm34

New member
נ"ג בצרפת

חזרנו עכשיו מטיול מדהים בן 3 שבועות בצרפת. היינו בריווירה, פרובאנס, דורדון, לואר, בריטאני, נורמנדי ופריז. ברוב המקומות שכרנו דירות באינטרנט ובחלק מהמקומות לנו בבתי מלון. כמובן שבדירה זה יותר נוח כי לפחות ארוחת בוקר ולעיתים גם ערב, אוכלים בבית. כמה המלצות ורשמים ספציפיים לנו: תמיד תמיד תיקחו כרטיס מסעדה ולא משנה לאיזו ארץ נוסעים (אלא אם כן אתם ממש דוברי השפה) - זה לא מאכזב אותנו. צרפת בסך הכל האירה לנו פנים. הצ'יפס שלהם מטוגן בדרך כלל בנפרד (לא כמו בארצנו הקטנטונת שברוב המסעדות מטגנים את הצ'יפס עם השניצל), האורז לא מכיל אבקת מרק והסטייקים - להזיל ריר. חשוב: תמיד לתת את כרטיס המסעדה, גם כשמזמינים סטייק עם צ'יפס כי בחלקים מסויימים של צרפת מגישים את הסטייק ברוטב שהוא, בדרך כלל על בסיס קמח (בשמלים למיניהם). דווקא בדיסנילנד אני ממליצה לא לתת את כרטיס המסעדה ופשוט להזמין צ'יפס עם סטייק. אנחנו עשינו את הטעות ונתנו שם את כרטיס המסעדה והביאו לנו מנה מיוחדת ללא גלוטן, ארוזה בנפרד ו...מגעילה. הם אמרו לנו שאמנם הצ'פיס מטוגן בנפרד והסטייק על הגריל ואין על הגריל כלום, אבל הפארק לא מוכן לקחת אחריות ולכן הם מחזיקים מנות ללא אלרגנים עבור ילדים הסובלים מאלרגיות שונות. בסוף לקחנו את זה וזה היה - ללא טעם וללא ריח, עוף מכובס עם מחית גזר מרוחה על זה...בקיצור - איכס וגם עולה פי 3 מהמנות הרגילות שגם כך לא זולות במיוחד. במוצרים בסופר מרקט - על האריזות קיים כיתוב מיוחד על אלרגניים כך שאנחנו באופן כללי סמכנו עליהם ולא נתקלנו בתופעות מיוחדות. כמובן שהקפדנו, לילדה, לקנות מוצרים ארוזים ולא מהמעדניה או בתפזורת. חנויות מיוחדות בדרך כלל כתוב עליהן BIO. לצערי המבחר לא גדול במדפים של "ללא גלוטן" וטוב עשינו שלקחנו מהבית מספר ככרות לחם (בר-אל מחזיק מעמד מצויין ואין לי מניות שם - כמעט שבועיים הוא החזיק יופי). והיה לנו עוד לחמניות של שר בווקום. גם שם אסור להיכנס למקדונלד (הסתכלנו באתר של אגודת הצליאק הצרפתית לפני הנסיעה). בבוקר, אם הלכנו לבית קפה הבאנו את הלחם איתנו ומרחנו עליו חמאה. אנחנו אכלנו קרואסון והילדה אכלה לחם שלה עם חמאה ושתתה שוקו חם עם קצפת והיתה מבסוטית (גם כי היא מדהימה וגם כי היה לה אחלה). בצהרים היא הכריחה אותנו ללכחת למסעדות טובות כי ג'אנק פוד אי אפשר - אז אכלנו אחלה אוכל ובערב היינו נכנסים לסנק בר או מסעדת קרפים והיא אכלה אומלט עם גבינה או נקניק (האמת שבגלל הריח של מה שהיא הזמינה, אחרי פעם אחת הפסקנו גם אנחנו להזמין קרפים והתחלנו לאכול אומלטים...) בקיצור, עם גישה נכונה, כרטיס מסעדה וקצת אוכל מהבית אפשר להסתדר.
 

צליאקי

New member
ג'ירף!

האוכל והשירות מדהימים :] תביאי סויה נטולת גלוטן והם ישימו לך אותה במנה במקום סויה רגילה!! יאמי יאמי! איך טרפתי :p
 

צליאקי

New member
היי :]

אני מעתיק לך פה תשובה שעניתי פעם- תהנו המון :] תשמעי, אני הייתי בתאילנד לתקופה של חודש והסתדרתי יותר ממצויין!! נתחיל מהעובדה שהם מבינים (ברובם) אנגלית, שעוזרת מאוד להסביר את העניין. חוצמזה, אני הבאתי מהבית סויה ללא גלוטן, פריכיות תירס, במבה וביגלה אוסם ללא גלוטן- זהו! ואיך שנכנסתי למסעדה והסברתי, הכניסו אותי למטבח, הראו לי איך מנקים בשבילי את המחבת, השתמשו בסויה שלי, והכינו לי מנה מיוחדת עם סויה נ"ג! היחס שלהם שם הוא פשוט מדהים! אם בארץ היו מתייחסים אלינו ¾ מהצורה שמתייחסים שם- היינו יכולים להסתפק בזה! חוצמזה,, כרטיס המסעדה הזה הוא דבר מדהים ותורם בכל מקום. תמיד התייחסו אלי בחום ווידאו שהכל בסדר. בנוגע לבוקר- אכלתי שם פריכיות תירס עם חמאה וגבינה, והמון המון אננס (שבתאילנד הוא הדבר הכי טעים בעולםםם ואי אפשר להפסיק לאכול אותו!). בצהריים אכלתי בד"כ מנת אורז עם עוף (הם עשו לי את זה עם סויה שלי או לחילופין ללא סויה בכלל, עם ירקות ) וזה היה נהדר. בערב בד"כ אכלתי ארוחה לא גדולה מדי , אפילו סלט טעים עם מנת אורז או משהו. אבל אני חייב להמליץ - הבמבה והבייגלה עזרו לי מאוד, ככה, בכל פעם שהרגשתי רעב קטן מתחיל לבצבץ- טחנתי איזו במבה וזה השביע אותי לאיזה שעה שעתיים.
חוצמזה אני רק יכול לאחל לך שתהני הכי בעולם- אני הייתי שם בגיל 13 (!!!) ואני עומד לחזור לשם ללא שום ספק! המקום זה פשוט גן עדן בעולם!! מ-ו-ש-ל-ם! אוי אני די מקנא!!!
מקווה שעזרתי
תהנווו
 
מה שאני זוכרת...

|מטוס נסיעהטובה מקומות שאני הלכתי אליהם היו: Ben`s Caravan of Dreams שנמצא באזור של רחוב 2 או שלוש בצד המזרחי, המקום טבעוני כשר ליהודים למוסלמים ולהינדים והיו שם המון אפשרויות מצוינות, WHOLE FOOD MARKET יש הרבה מוצרים שמותרים לנו. גם ברשת של ZEN ALATE שפרושה על מנהטן. לגבי מוצרים בסופר יש הרבה, אני ממליצה לך להסתכל בבלוג הבא,ובלינקים שיש שם - את תגלי עולם ומלואו: http://www.iamglutenfree.blogspot.com (עוד לא הבנתי איך מוסיפים לינקים) שלומית
 

yael1760

New member
אני נוסעת לשם שבוע הבא

וגם אני שאלתי פה בקשר למלון הזה אבל כניראה שאף אחד לא היה שם
 
ועכשיו גם תורי ../images/Emo13.gif למישהו יש ניסיון עם ברזיל?

ומצרפת תמונה של מדף בחנות טבע שצילמה בשבילי חברה שגרה בגרמניה
היא מגיעה לארץ ואני מקווה שגם תביא איתה דוגמיות...
 

mmm34

New member
מסעדת קרפים גם ללא גלוטן באזור בריטני - צרפת

מי שנוסע לאזור של מונט סנט מישל, דינן, דינר, שיקפוץ לעיירה קטנה בדרך - Lamballa. יש להם קרפים מלוחים - מה שקוראים גלטה (ולא להתפתות לאכול אותם עם שוקולד רק עם דברים מלוחים). הם הראו לנו אישור של משרד הבריאות הצרפתי. קוראים להם - Les Korrigans, הכתובת - 38-40 Rue Charles Carltel והם חמודים ומבינים מאדדדדדדדד.
 

אור לנו

New member
איך לא ראית את הסימונים בסופר?

אנחנו היינו לפני שנה ואכן הולנד ידידותית מאוד - גם לצליאק. בכל סופר שהגענו אליו (אפילו בסופר הקטן בכפר הנופש), על קופסאות השימורים למשל יש סימון גם ללא מכיל גלוטן - בצורת חיטה עם קו אלכסוני עליה וגם סימון ללא מכיל חלב - פרה עם קו עליה. היה מאוד למצוא את הסימון ולהבין. במסעדות (אנחנו דווקא כן השתמשנו באופציה של המטבח בכפר הנופש) - נתנו את כרטיס הצליאק ואכן הכינו לפשוש מנות מיוחדות ללא כל בעיה. והארה לסיום - כאשר רוצים לקנות אוכל נ"ג, הכי קל לשאול את המקומיים היכן יש חנות טבע. אנחנו שאלנו והסבירו לנו (כולל מפה מפורטת) ואכן מצאנו שם מדף שלם ללא גלוטן - כולל קרקרים וטוסטים והרבה מאוד מוצרים של SCHAR.
 

כמי2

New member
כנראה בסופר שלנו

בכפר הנופש ששהינו בו לא היו מוצרים עם סימונים כי דווקא שאלנו על כל מוצר כמעט.ואני מכירה דווקא את הסימונים האלה מביקורים אחרים באירופה. אצלנו בארץ על הרבה מוצרים כתוב בעברית וגם באנגלית. האמת היא שלא ממש טרחנו לחפש כל כך כי הבאנו הכל מהבית וגם יכולנו לקבל טוסטים ופנקייקים נ"ג במסעדות הפזורות בשטח. באיזה כפר נופש אתם הייתם ובאיזה איזור? כי גם בסופרמרקטים אחרים קטנים שאליהם נכנסנו יותר לצורך למידה לא מצאנו סימון כזה. בנוסף היינו בקשר עם העמותה לציליאק בהולנד ששלחה לנו מידע שחלק ממנו לא היה רלבנטי כבר כפי שכבר ציינתי.מכל מקום אנחנו נוסעים המון כך שהיינו מסתדרים ואני לוקחת את המחשב הנייד אתי כך שלא היתה בעיה קריטית.
 
אור לנו, על איזה סופר מדובר?

אנחנו נוסעים גם, ולפי מה שאת אומרת, לא כדאי לסחוב את כל הבית. האם את זוכרת באיזו רשת מדובר? אם כן, אני אאסוף מראש כתובות, כי אנחנו עם מכשיר GPS, ואז אוכל להתארגן במקום. תודה.
 

כמי2

New member
אני מאוד מציעה

לקנות מפות מעודכנות מכאן או לקנות מפה של הולנד מיד כשמגיעים בתחנות דלק. כי גם לנו היה ג'י.פי.אס. אבל עדיין מפות מראות את כל התמונה בבהירות, כך גם אפשר לעקוב אחרי המסלול שמוצע על ידו. די.וי.די. קטן שאפשר לחבר באוטו עוזר בשעות "המתות" כשכולם כבר עיייפים ומונע את השאלה "מתי כבר מגיעים"? בלשכות התיירות בהולנד גובים על כל פיפס קטן, כדאי לאגור את כל המידע מכאן.דבר שמפליא מאוד כי באנגליה למשל יש חוברות עם "אטרקציות" באזור שבו מבקרים ובחינם. בהולנד אין שום חוברות כאלה ואם יש הם בהולנדית, בכלל הם לא כל כך מאורגנים עם המידע שלהם לדוברי אנגלית. רשת הסופרמרקטים הגדולה ביותר בהולנד הוא "אלברט היין" שם אפשר למצוא מוצרים ללא גלוטן כך נאמר לנו על ידי העמותה. על כל מקרה כדאי לקחת לחם לחמניות ומוצרים יבשים עדיף שיהיה מאשר לא. ממליצה גם על הספר של יונית אבני טיול משפחות בהולנד היה נחמד לקרוא לילדים מתוכו תכנים מידי פעם בתקוה שמשהו "יקלט" שם... לכמה זמן אתם נוסעים ולאן? מעיונים בפורומים של טיולים הצלחתי להבין שאנשים דוחסים בשבוע (שמתוכו יומיים הם טיסה) כמעט את כל הולנד. בסופו של דבר הילדים נהנים מדברים טריביאליים לחלוטין. זה תמיד מפתיע אותי מחדש ממה הילדים באמת נהנים, דברים שלא קשורים בהכרח לארץ שאותה אנחנו מבקרים....
 
למעלה