אני צריך הסבר למשהו

רואי

New member
אני צריך הסבר למשהו

בפרק "הביולוג הימי" מה בדיוק היתה הבעיה בזה שאיליין אמרה ליורי טסטקוב שהשם של הספר "מלחמה ושלום" היה צריך להיות במקור "מלחמה-למה זה טוב?" אני לא יודע אם אנחנו אמורים לדעת מה הבעיה בזה, אבל אם כן, מישהו יכול להסביר לי למה מר ליפמן ניסה להפסיק את איליין, ולמה ג'רי שאל בפליאה את איליין אם היא אכן אמרה לו את זה?
 
אני אתן לך דוגמא מהמציאות:

פעם יצאתי עם מישהי לבליינד דייט. כשהחזרתי אותה הבייתה, היא שאלה אותי איזה מוסיקה אני אוהב. אמרתי לה שאני מאוד אוהב את סטינג. אז היא אמרה לי: גם אני אוהבת אותם... בקיצור, לבחורה הזו כבר לא נתתי יותר צ'אנס. עזוב את זה שהיא שיקרה לי (אם היא הייתה יודעת מי זה סטינג, או לכל היותר הייתה מכירה איזה שיר שלו או אפילו של פוליס, ניחא) אבל זה שהיא לא מכירה את סטינג עצבן אותי... זו דוגמא ל"איך אפשר לעצבן" מישהו, ותאמין לי שאם סופר "רציני" כמו יורי טסטקוב (אין כזה סופר במציאות, הוא רק בסדרה), צריך לשמוע שטות כזו ממישהי כמו איליין, שלא חקרה ובדקה את העובדות לפני שפתחה את הפה ובלבלה את השכל, אין ספק בכלל שהוא יתעצבן מזה. מר ליפמן, במטרה לא לגרום לאיליין לעשות בושות, ניסה להפסיק אותה. ג'רי עצמו לא האמין שאיליין באמת כל כך סתומה כדי לומר ליורי טסטקוב את השטות הזו. זה מה שנקרא: "אכלה את זה ?" "בלעה..."
 

ה-איה

New member
שכחת דבר מאוד מהותי

אני מניחה שהוא היה פחות מתרגז עליה אם לא היה מדובר בשם של שיר (מוכר למדי). הרי ג'רי עבד עליה שהם לקחו את השם של השיר מהספר שלו. אי אפשר לנתק את העובדה שהיא אמרה שם של שיר פופולרי, מזה שהוא כל כך התרגז עליה.
 
זה היה נראה כאילו שאיליין לועגת לו

כאילו שהיא יודעת אבל מתבדחת על זה... וגם- להשוות יצירה ברמה כמו שלו עם שיר מודרני מתחום אחר נחשב סוג של עלבון...
 

bart simpson75

New member
או ש

נראה כאילו טסטקוב הזה די פטריוט, רוסי גאה מהדור הישן, שלא ממש מחבב את האמריקאים. הוא גם זורק לה יציאה על האמריקאים האלה, ותוסיפו לזה את הפראנויה שלו מציתותים. ופתאום היא באה לו ביציאה כזאת, כאילו הוא העתיק שורה מאיזה שיר של להקה אמריקאית - אומה ששנים ספורות קודם נחשבה כאויב.חוץ מזה שהוא מעריץ גדול של טולסטוי, ובטח זה העלה לו את הסעיף הקטע של ההעתקה.
 

clevelandrocks

New member
היא לא אמרה שהוא העתיק את זה מהם

(זה היה קצת אנכרוניסטי). היא אמרה שהלהקה לקחה את זה מטולסטוי.
 

רואי

New member
אוקיי, הבנתי את הכיוון, פחות או יותר..

כנראה שאין תשובה חד משמעית שפספסתי...
 

אבישי9999

New member
כי זו המצאה הזויה

של ג'רי... טולסטוי מעולם לא חשב לקרוא לספרו כך.
 
למעלה