לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
93809,380 עוקבים אודות עסקים

פורום אמנויות לחימה קלאסיות

שמות המנהלים: בודוקאן , samoyed, וזאב ארליך שמותיהם של מנהלי הפורום צבועים בכחול. כתובת הפורום: forum.tapuz.co.il/Classic_Martialברוכים הבאים! פורום אומנויות לחימה קלאסיות הוא מקום מפגש לתלמידים, מורים, מתחילים, ותיקים ומתענינים בתחום הרחב של אומנויות הלחימה הקלאסיות. הפורום מתמקד באמנויות לחימה אשר התפתחו וצמחו בתרבויות מזרח-אסיה ואשר שורשיהן נעוצים במסורת רבת השנים של אמנויות לחימה בחלק זה של העולם. הפורום נועד לדיון בכל ההיבטים של אמנויות הלחימה: היסטוריה, פילוסופיה, טכניקה ועוד.הפורום עוסק פחות באמנויות לחימה המתמקדות בהיבט תחרותי-ספורטיבי או קרבות זירה למיניהם ובאמנויות לחימה אשר נוצרו כשיטות הגנה-עצמית מודרניות.כמובן שמתאמנים מכל אמנויות ושיטות הלחימה מוזמנים להשתתף בפורום ולקחת חלק בדיונים!בכתיבה בפורום אנא הקפידו על הכללים הבאים: 1. עשו לעצמכם הכרות עם הפורום:השתדלו לעשות חיפוש לפני שאתם מציגים שאלה, במיוחד אם אתם חדשים כאן. לפעמים השאלה הבוערת שלכם נדונה לעומק רק שבוע קודם לכן, וכולם כבר עייפים ממנה. שימו לב שבעמוד המאמרים של הפורום מופיעים סיכומים חודשיים ובהם דיונים מרכזיים שנערכו בפורום בעבר.כדי להכיר את הכותבים בפורום, הקליקו על שם-המשתמש שמשמאל לכותרת ההודעה. כך תגיעו אל הכרטיס האישי של הכותב. 2. שמירה על סדר: אם ההודעה שלכם קשורה לדיון שמתנהל כבר בפורום, השתדלו לשרשר אותה למקום המתאים, ולא לפתוח הודעה ראשית חדשה. השירשור נעשה ע"י לחיצה על הלינק בתחתית ההודעה שאתם מגיבים אליה. 3. הודעות עם תוכן: השתדלו להימנע מהודעות סתמיות כגון "איזה כיף היה באימון!" או "מישהו כאן לומד קראטה?" ולפרסם הודעות עם תוכן שיעוררו עניין.כדאי לתת להודעה כותרת אינפורמטיבית ולא כותרת כללית כגון "שאלה" או "בעיה".4. בלי צ´אט: שימו לב, כאן לא צ´אט! שמתם שאלה? המתינו בסבלנות לפחות יום אחד. אין טעם להציף את הפורום בהודעות "תענו לשאלה שלי! למה אף אחד לא אוהב אותי?". הודעות אישיות כגון "מושיקו יא גבר אתה בא מחר לפלאפל?" מקומן במסרים ולא בפורום. 5. שפה נקיה וגישה חיובית: אין לקלל או לנקוט בסגנון בוטה ושפה גסה. הערות גזעניות, התקפות אישיות או רמיזות מרושעות מקומן אינו בפורום, וכך גם הודעות שליליות ובלתי מנומקות על מורה זה או אחר. 6. פרסום בפורום: הפורום אינו לוח מודעות. אם אתם מעוניינים לפרסם את השיטה שלכם או מוצרים שונים, יש לעשות זאת בלוחות ולא בפורום. 7. אלימות: בשום אופן לא יורשה בפורום תוכן של אלימות!אנו מזמינים את החברים להעלות תמונות או סירטונים הקשורים ישירות לתחום אומנויות הלחימה, אך תוכן, סרטון או תמונות שיש בהם אלימות, ימחקו מיד.8. אאוטינג: אסור בתכלית איסור להביא לפורום מידע על גולש כלשהו או כל אדם אחר שמקורו מחוץ לפורום: פרטים אישיים, מקום אימונים, תוכן משיחות או תכתובות שהיו מחוץ לפורום. כל הודעה המכילה תוכן כזה תימחק מיד.9. זכויות יוצרים: מותר וכדאי להפנות את קוראי הפורום למאמרים וכתבות מעניינים ברשת ובכלל. אסור בהחלט לפרסם בפורום עצמו (בין בגוף ההודעה ובין כקובץ מצורף) מאמרים, כתבות וטקסטים בלא אישור מפורש מהמפרסם המקורי. הודעות המכילות פרסומים כאלה ימחקו מייד.10. ניהול הפורום: הפורום אינו דמוקרטי. למנהלים יש זכות למחוק כל הודעה שהיא, בהתאם לשיקול דעתם הבלעדי, והם אינם מחויבים להצדיק את החלטותיהם בפני הפורום. המנהלים עשויים להוועץ מידי פעם בחברים בפורום, על פי הצורך ולפי בחירתם.לא יהיו בפורום שום דיונים על ניהול הפורום. אלה ימחקו מיד. כך גם השגות או טענות בדבר עצם קיומו של הפורום. שאלות או הערות בדבר עבודת המנהלים יש להפנות אליהם במסרים. אם לא קיבלתם תשובה מספקת, יש לפנות לפורום משוב.

אודות הפורום אמנויות לחימה קלאסיות

שמות המנהלים: בודוקאן , samoyed, וזאב ארליך שמותיהם של מנהלי הפורום צבועים בכחול. כתובת הפורום: forum.tapuz.co.il/Classic_Martialברוכים הבאים! פורום אומנויות לחימה קלאסיות הוא מקום מפגש לתלמידים, מורים, מתחילים, ותיקים ומתענינים בתחום הרחב של אומנויות הלחימה הקלאסיות. הפורום מתמקד באמנויות לחימה אשר התפתחו וצמחו בתרבויות מזרח-אסיה ואשר שורשיהן נעוצים במסורת רבת השנים של אמנויות לחימה בחלק זה של העולם. הפורום נועד לדיון בכל ההיבטים של אמנויות הלחימה: היסטוריה, פילוסופיה, טכניקה ועוד.הפורום עוסק פחות באמנויות לחימה המתמקדות בהיבט תחרותי-ספורטיבי או קרבות זירה למיניהם ובאמנויות לחימה אשר נוצרו כשיטות הגנה-עצמית מודרניות.כמובן שמתאמנים מכל אמנויות ושיטות הלחימה מוזמנים להשתתף בפורום ולקחת חלק בדיונים!בכתיבה בפורום אנא הקפידו על הכללים הבאים: 1. עשו לעצמכם הכרות עם הפורום:השתדלו לעשות חיפוש לפני שאתם מציגים שאלה, במיוחד אם אתם חדשים כאן. לפעמים השאלה הבוערת שלכם נדונה לעומק רק שבוע קודם לכן, וכולם כבר עייפים ממנה. שימו לב שבעמוד המאמרים של הפורום מופיעים סיכומים חודשיים ובהם דיונים מרכזיים שנערכו בפורום בעבר.כדי להכיר את הכותבים בפורום, הקליקו על שם-המשתמש שמשמאל לכותרת ההודעה. כך תגיעו אל הכרטיס האישי של הכותב. 2. שמירה על סדר: אם ההודעה שלכם קשורה לדיון שמתנהל כבר בפורום, השתדלו לשרשר אותה למקום המתאים, ולא לפתוח הודעה ראשית חדשה. השירשור נעשה ע"י לחיצה על הלינק בתחתית ההודעה שאתם מגיבים אליה. 3. הודעות עם תוכן: השתדלו להימנע מהודעות סתמיות כגון "איזה כיף היה באימון!" או "מישהו כאן לומד קראטה?" ולפרסם הודעות עם תוכן שיעוררו עניין.כדאי לתת להודעה כותרת אינפורמטיבית ולא כותרת כללית כגון "שאלה" או "בעיה".4. בלי צ´אט: שימו לב, כאן לא צ´אט! שמתם שאלה? המתינו בסבלנות לפחות יום אחד. אין טעם להציף את הפורום בהודעות "תענו לשאלה שלי! למה אף אחד לא אוהב אותי?". הודעות אישיות כגון "מושיקו יא גבר אתה בא מחר לפלאפל?" מקומן במסרים ולא בפורום. 5. שפה נקיה וגישה חיובית: אין לקלל או לנקוט בסגנון בוטה ושפה גסה. הערות גזעניות, התקפות אישיות או רמיזות מרושעות מקומן אינו בפורום, וכך גם הודעות שליליות ובלתי מנומקות על מורה זה או אחר. 6. פרסום בפורום: הפורום אינו לוח מודעות. אם אתם מעוניינים לפרסם את השיטה שלכם או מוצרים שונים, יש לעשות זאת בלוחות ולא בפורום. 7. אלימות: בשום אופן לא יורשה בפורום תוכן של אלימות!אנו מזמינים את החברים להעלות תמונות או סירטונים הקשורים ישירות לתחום אומנויות הלחימה, אך תוכן, סרטון או תמונות שיש בהם אלימות, ימחקו מיד.8. אאוטינג: אסור בתכלית איסור להביא לפורום מידע על גולש כלשהו או כל אדם אחר שמקורו מחוץ לפורום: פרטים אישיים, מקום אימונים, תוכן משיחות או תכתובות שהיו מחוץ לפורום. כל הודעה המכילה תוכן כזה תימחק מיד.9. זכויות יוצרים: מותר וכדאי להפנות את קוראי הפורום למאמרים וכתבות מעניינים ברשת ובכלל. אסור בהחלט לפרסם בפורום עצמו (בין בגוף ההודעה ובין כקובץ מצורף) מאמרים, כתבות וטקסטים בלא אישור מפורש מהמפרסם המקורי. הודעות המכילות פרסומים כאלה ימחקו מייד.10. ניהול הפורום: הפורום אינו דמוקרטי. למנהלים יש זכות למחוק כל הודעה שהיא, בהתאם לשיקול דעתם הבלעדי, והם אינם מחויבים להצדיק את החלטותיהם בפני הפורום. המנהלים עשויים להוועץ מידי פעם בחברים בפורום, על פי הצורך ולפי בחירתם.לא יהיו בפורום שום דיונים על ניהול הפורום. אלה ימחקו מיד. כך גם השגות או טענות בדבר עצם קיומו של הפורום. שאלות או הערות בדבר עבודת המנהלים יש להפנות אליהם במסרים. אם לא קיבלתם תשובה מספקת, יש לפנות לפורום משוב.
x
הודעה מהנהלת הפורום
קוראים - כותבים חדשים: לפני כתיבה בפורום, יש לקרוא את כללי הפורום. הפורום מתנהל על פי כללים אלו.
המשך >>

לצפיה ב-'לחימה בימי הביניים - שאלה אקדמית'
לחימה בימי הביניים - שאלה אקדמית
28/05/2010 | 16:48
18
98
לצורך עבודה במסגרת הקורס "תולדות היהודים בימי הביניים בארצות הנצרות", עלי להגיש דוח קריאה על ספר המתאר את ימי הביניים בארצות הנצרות. בחרתי באייבנהו מאת סר וולטר סקוט, הזכור לי לטובה מילדותי. בעקבות הקריאה, עלו לי כמה שאלות שאולי כאן אוכל למצוא להן תשובה.

מכיוון שמדובר בעבודה אקדמית, הביביליוגרפיהחשובה מאוד; אם אכתוב "בפורום אמרו לי ש...", אני יכול לשכוח מציון על העבודה.
כמו כן, לצערי, במקרה הזה ויקיפדיה לא תתקבל כמקור אקדמי ראוי.

והשאלות:
1. על התיאור הפיזי: עד כמה תאורי הציוד והקרבות ב"אייבנהו" מדוייקים? במקומות שונים בספר מתוארת לחימה של אבירים על סוסים המשתמשים ברומח להורדת האביר שממול מסוסו ואחר-כך בחרב ללחימה מסוס או על הקרקע. האם אדם יכול בכלל לקום על רגליו אחרי שהוטל כך מסוס? האם אבירים מכוסי שריון מכף רגל עד ראש היו באמת מציאות, או רק תיאור ספרותי מאוחר יותר? האם אביר מכוסה שריון יכול היה בכלל לנוע ולהילחם איתו, או שהיה זקוק למנוף שיעלה אותו על סוסו והיה מוגבל בלי עזרה במקרה שנפל?

2. על אופי והתנהגות: בספר מתואר ששון אלי-קרב (אין לי דרך מנומסת אחרת לתאר צימאון כזה לדם), אם לתחרות (טורנמנט) ואם לקרב עד מוות. בתחרות המתוארת בספר, חלק מהמשתתפים נהרגים וחלק נפצעים קשה. עד כמה תיאור זה של האבירים מדויק? האם באמת היו תחרויות כל כך מסוכנות דבר שבשגרה? האם באימונים ותחרויות באמת השתמשו בנשק חד?

אשמח לתשובות והפניות למקורות,
תודה,
דוד
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'תשובות בקצרה'
תשובות בקצרה
28/05/2010 | 19:17
4
5
ראשית, איזה גרסה של "אייבנהו" קראת  - אני מקווה שלא את התמצות לילדים... הספר המקורי עב-כרס וקיימים לפחות שני תרגומים מלאים לעברית, אחד משנות החמישים והשני עדכני. לא לשכוח שמדובר בפיקציה, אם כי ולטר סקוט נחשב לסופר החשוב ביותר של הזרם הרומנטי והשתמש ברקע היסטורי נרחב כרקע לעלילותיו.

1. התיאורים מדוייקים למדי, אם כי קשה לדעת בדיוק מה עבר "פילטריזציה" אידיאלית דרך משקפיים של סופר ויקטוריאני. למזלנו, סקוט חי בתחילת המאה ה-19 וככל שהזמן עבר, האידיאליזציה של עידן האבירות מבעד למשקפיים הוויקטוריאניות הלך והתעצם (במיוחד דמותו של ריצ'ארד לב-הארי, שכידוע היה מלך גרוע מבחינה היסטורית-פוליטית ודווקא אחיו ג'ון "ללא ארץ" שמבוזה בספר זה ובעלילות רובין הוד היה שליט נאור ביותר לתקופה). עלילת "אייבנהו" ממוקמת כרונולוגית ממש בסוף המאה ה-12, לאחר תום מסע הצלב השלישי (1191), ובתקופה זו החלה להתעצב דמותו של האביר משיא יה"ב כפי שהגיע לשיאה במאה ה-14 וה-15.  ראה את התמונה המצורפת, היא לקוחה מ"תנ"ך מסיובסקי", העדות החזותית החשובה ביותר לחיי היום-יום והמלחמה מתקופת מסעות הצלב ביחד עם "שטיח בייה" המעט קדום יותר. זהו עותק תנ"ך בלתי גמור שמתוארך לשנת 1250, מאויר לעייפה. כל התיאורים הם סצינות תנכיו"ת כביכול, בריאליזם של תחילת-מחצית המאה ה-13, הפרטים מדוייקים ביותר. קח בחשבון שרק העשירים ביותר יכלו להרשות לעצמם ציוד מגן מלא, אבל כן, זו תופעה שהיתה נפוצה למדי. משקל ציוד מלא על אביר שקל 30 ק"ג בממוצע, שהיו מפוזרים באופן שווה על כך הגוף. הדימוים של אביר מונף על סוסו באמצעות מנוף ושאינו יכול לקום על רגליו  הם שטות מוחלטת - ברור שבעת קרב מי שנפל ואינו יכול לקום גורלו נחרץ. ניסויים מודרניים הראו שגם אדם שאינו מיומן במיוחד בשימוש בשריון מלא יכול לרוץ איתו, לעבור מכשולים, לקום משכיבה מלאה, לעלות ולרדת מסוס ללא עזרה. ד"א אנחנו מדברים על שריון טבעות, אבל המשקל לא השתנה בכללי גם בשריון לוחות.
צפה בסרטון הזה, במיוחד בשלוש הדקות הראשונות. הציוד שמוצג שייך לתקופה.


2. הם לא היו טיפשים ובוודאי שהעריכו את חייהם, אולי בצורה שונה מהיום. סיכון נחשב חלק בלתי נפרד מ"המקצוע" ומפולחן הגבריות. אימונים נערכו בנשק עץ ונשק פלדה קהה, אבל התחרויות היו מסוכנות, במיוחד MELEE, התכתשות כללית פרועה בין שני מחנות שדימתה מלחמה. בגלל זה במהלך המאה ה-14 חלה הפרדה בין חימוש לקרב לבין חימוש לתחרויות כשהאחרון נעשה יותר יותר עבה וממוגן - ובהכרח יותר כבד.

מקורות על קצה המזלג (שני האחרונים הם מקורות ראשוניים עם תרגום מצורף, מדריכי לחימה מאויירים):
Arms & Armour of the Medieval Knight/ Edge, Paddock
A Knight and His Armour / Oakeshott
Codex Wallerstein
Medieval Comabt / Talhoffer
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'קראתי את המקור, מפרוייקט גוטנברג'
קראתי את המקור, מפרוייקט גוטנברג
28/05/2010 | 22:11
2
3
כבר כמה שנים טובות לא מסוגל לקרוא תרגומים מאנגלית. אם זה שייקספיר כבר אין לי ברירה, אבל אייבנהו לא היה קשה ונעזרתי בהקלטות של אתר ליבריווקס http://librivox.org/ivanhoe-by-sir-walter-scott/.

האם המקורות שציינת היו אמורים להופיע כקישורים פעילים? אני לא בטוח שאפשר יהיה למצוא את טאלהופר בספריה של אחווה... מקורות אינטרנטיים יעזרו מאוד.
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'תן לי קצת קרדיט...'
תן לי קצת קרדיט...
29/05/2010 | 14:46
1
3
אני עדיין יודע לשבץ קישורים, כפי שיש באותה הודעה.
ביקשת מקורות - נתתי. לדעתי אין טלהופר מלא ברשת (אולי רק כקובץ פנימי למשתמשים רשומים של אתר מסוים), עמודים בודדים אין בעיה למצוא, דוגמאות אקראיות:
אמנויות לחימה קלאסיות >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'יש הרבה קרדיט '
יש הרבה קרדיט
29/05/2010 | 23:00
2
פשוט, המלים "מקורות ראשוניים עם תרגום מצורף" העלו בדמיוני (האופטימי...) דפי אינטרנט, לא ספרים.
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'לא קראתי את הספר אבל'
לא קראתי את הספר אבל
29/05/2010 | 21:39
12
4
לגבי ביטואי רגש מימי הביניים, כדאי לקרוא את ספרו של Stephen Jaeger, Ennobling Love. לא רק תיאורי מלחמה אלא כל ביטואי הרגש מתוארים באופן מוגזם. התיאור האמנותי בימי הביניים לא ידע דקויות וחלק ניכר ממטרותיו הוא לציין מצב פוליטי ולאו דווקא לציין עובדות.
אם תזדקק למעורבות של יהודים בהחזקה בנשק ובלחימה, אנא פנה אלי.
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'הספר מתאר את ימיה"ב אבל נכתב רק לפני'
הספר מתאר את ימיה"ב אבל נכתב רק לפני
29/05/2010 | 23:06
11
5
כ-200 שנה. אם יש לך זמן לקרוא פרוזה, הוא דוקא מענין - עובדה שלאחרונה תורגם שוב לעברית... ותיאור היהודים בו מענין, ראה איתן בן יוסף, http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtm...

אגב, למרות שרבקה בהחלט הדמות המרשימה ביותר בספר, המעניינת ביותר היא דוקא זו של השוטה, וואמבה. לדעתי, הדמות האינטליגנטית ביותר בספר.


העבודה שלי היא דוח קריאה על הספר, לכן מעורבות של יהודים בהחזקה בנשק ובלחימה אינה חלק ממנו אבל אשמח למידע על הנושא, מתוך ענין כללי. אני מניח שגם בפורום ישמחו
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'הידע שאני זוכר בעל פה'
הידע שאני זוכר בעל פה
29/05/2010 | 23:49
10
4
הוא מועט. אני זוכר שאלה הלכתית שנשלחה למהר"ם מרוטנבורג (המחצית השנייה של המאה הי"ג) על אדם שהמורה שלו לסייף ביטל את העסקה. התשובה הייתה תקיפה ביותר שעולה ממנה שכל יהודי חייב לדעת להשתמש בחרב. ישנו קובץ של מקורות של יצחק זאב כהנא על השתתפות של יהודים בלחימה: יצחק זאב כנהא, "מחקרים בספרות התשובות", הוצאת מוסד הרב קוק, ירושלים, 1973, עמ' 163-167.  את המקור הזה אני מצטט מהערת שוליים של מאמר שכתבתי (על אסתטיקה של מלחמה) ולכן אין לי הפרטים הנוספים.
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'עוד שתי שאלות...'
עוד שתי שאלות...
30/05/2010 | 16:28
2
2
בספר מתוארת הכנסת האורחים של סדריק הסכסוני, שמכניס בליל סערה יהודי לביתו. על השולחן בשר חזיר ולידו בשר עוף - לא מצויין אם בשר ציד או לא, אבל ברור שלא משחיטה כשרה.
האם חוקי הכשרות במאה ה-12 איפשרו ליהודי לאכול עוף משחיטת גוי? בספר הוא אוכל, אבל נראה לי שסקוט ידע על ההיסטוריה של היהודים יותר משידע על היהודים...

שאלה שניה: בכמה מקומות בספר מתייחס יצחק היהודי לנוצרים שסביבו כ"ישמעלים" ismaelites, לפעמים כ"פלישתים" ולפעמים כ"נצרתיים". האם הכינויים האלה היו מקובלים בין היהודים באתה תקופה?

שתי הנקודות לא מהותיות לספר, רק מעניינות אותי. אולי אפילו קטנוניות...
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'למען הסר ספק, השאלה על הכשרות נובעת'
למען הסר ספק, השאלה על הכשרות נובעת
30/05/2010 | 17:42
3
מהכרת הצורך לא לפגוע במארח מחד, וברעב מאידך.
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'זה אנכרוניסטי לגמרי'
זה אנכרוניסטי לגמרי
<< ההודעה הנוכחית
30/05/2010 | 18:16
13
אין שום הבדל בין דיני הכשרות בימי הביניים לאלה של ימינו (להוציא כמה חומרות חדשות בהפרדה של זמן השימוש בין בשרי וחלבי). אולי משחיזים את סכין השחיטה טוב יותר בימינו. הנוצרים נקראים נוכרים או כנענים אבל לא ישמעאלים. כינוי זה יוחד תמיד לערבים. אינני זוכר את מי כינו פלישתים.
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'נפלא!'
נפלא!
31/05/2010 | 00:37
6
3
זה בהחלט מעניין מאד. תוכל להפנות היכן ניתן למצוא את השו"ת הנ"ל?
אני מלקט דברי חכמים להגן על התענינותי בא"ל כנגד הטיעונים הידועים (מידת עשו, כוחי ועוצם ידי וכו...), במסגרת "דע מה תשיב לדוס"
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'שו"ת מהר"ם (ברלין, תרנ"א), סימן שלה.'
שו"ת מהר"ם (ברלין, תרנ"א), סימן שלה.
31/05/2010 | 09:01
3
לצפיה ב-'והמקור בלשונו'
והמקור בלשונו
31/05/2010 | 15:20
4
7
וששאלת על ראובן ששכר את שמעון ללמדו אמנות בעלי תריסין (השימוש בחרב ובמגן), וכשלמד יום אחד חזר בו, נותן לו כל שכר כפועל בטל (=דהיינו, המורה שביטל את השיעורים חייב לפצות את התלמיד) דלא שנא (שאינו דומה) אומנות דפעולה זו משאר אומנות, וכמה פעמים שאומנות זו יש בה הצלת נפשות כשבאים לסטים על האדם. שו"ת מהר"ם, מהדורת ברלין, סימן שלה.
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'תודה '
תודה
31/05/2010 | 20:05
3
5
קטונתי, אבל הפירוש נראה לי הפוך פה ...במחילה
השוכר חזר בו, לא? למי יחושב שכר פועל בטל, אם לא לאומן? ואכן, אומנות חשובה היא, שראויה לשכר.
אנסה ללמוד המקור ב"ה.
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'אתה צודק מאוד'
אתה צודק מאוד
31/05/2010 | 22:42
2
2
שכר פועל בטל נותנים לאומן ולא לבעל הבית. יתר על כן, פועל יכול לחזור בו אפילו בחצי היום. פשוט נכשלתי במקלדתי. מצד שני לא ברור לי מדוע כתב המהר"ם שאמנות זו כרוכה בהצלת נפשות?
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'אשרייך'
אשרייך
31/05/2010 | 23:05
1
5
אולי בכדי לתת תוקף "ממשות" לאומנות הסיף, בניגוד לאומניות אחרות שיהיה קשה לשום אותן, כי אינן "יעילות", ולפיכך אינן ממש מלאכה?
אמנויות לחימה קלאסיות >>
לצפיה ב-'יפה'
יפה
01/06/2010 | 10:17
1
וכעת ראיתי שעל ל"ש - לא שנא, כתבתי אינו דומה במקום אינו שונה. אכן הייתי מטושטש לגמרי.
אמנויות לחימה קלאסיות >>

הודעות אחרונות

15:03 | 02.04.13 אריות יהודה
14:34 | 02.04.13 זאב ארליך
18:19 | 30.03.13 pinan
15:59 | 25.03.13 דוד כפרי
23:19 | 23.03.13 זאב ארליך
16:14 | 23.03.13 זאב ארליך
03:03 | 20.03.13 pinan
23:16 | 15.03.13 זאב ארליך

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ